Dan houden we wel een Fok! inzamelingsaktie voor een ticket en een mooie gordelquote:Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef mrcool het volgende:
[..]
Jij maakt je er zo druk over dat ik eigenlijk niet begrijp waarom je geen enkeltje Gaza neemt om de mensen aldaar te gaan helpen ipv je mening te spugen alhier.
Zoals ik in mijn latere post al aanhaal. Beide partijen claimen elkaars gebieden en kunnen/willen zich niet neerleggen bij gemaakte afspraken.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wel, alleen was er toen een verdeling van het land afgesproken, en besloot Israel dat het toch weer meer land wilde. En toen begon het weer van voren af aan, alleen met meer land voor Israel.
Er was een duidelijk verdeling van land inderdaad. Totdat Israel werd aangevallen door zo'n beetje alle landen in de regio. Twee keer.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wel, alleen was er toen een verdeling van het land afgesproken, en besloot Israel dat het toch weer meer land wilde. En toen begon het weer van voren af aan, alleen met meer land voor Israel.
Niet ik maak me alleen druk, maar de hele wereld.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef mrcool het volgende:
[..]
Jij maakt je er zo druk over dat ik eigenlijk niet begrijp waarom je geen enkeltje Gaza neemt om de mensen aldaar te gaan helpen ipv je mening te spugen alhier.
Ik ben het hier volkomen mee eens, een goede oplossing ligt zeker alles behalve voor de hand. En een rechtvaardige verdeling van het land lijkt me ook erg lastig. Zoiets word dan weer niet goed geregeld en dat is dan weer voor Hamas genoeg reden om weer raketten te gaan schieten. Het houd nooit op op deze manier.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:06 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Hoe zie jij die vrede voor je? Het is ongelofelijk moeilijk om tot een bevredigende oplossing te komen voor beide partijen. Zowel Israel als de Palestijnen claimen elkaars gebieden. Mocht het ooit tot een langdurige vrede komen dan moeten beide partijen bereid zijn om verliezen te nemen.
Op de eerste plaats is die bereidheid er niet en daarnaast lijkt het mij een hele opgave om een enigszins rechtvaardige verdeling te maken.
Israel moet weg van Palestina en ze hun compleet land geven waar ze recht op hebben.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:06 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Hoe zie jij die vrede voor je? Het is ongelofelijk moeilijk om tot een bevredigende oplossing te komen voor beide partijen. Zowel Israel als de Palestijnen claimen elkaars gebieden. Mocht het ooit tot een langdurige vrede komen dan moeten beide partijen bereid zijn om verliezen te nemen.
Op de eerste plaats is die bereidheid er niet en daarnaast lijkt het mij een hele opgave om een enigszins rechtvaardige verdeling te maken.
Geloof me, hier op dit forum help je ze iig absoluut niet.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Als ik de kans had om de bevolking te helpen in Gaza was ik allang gegaan.
Beide partijen willen gewoon niets toegeven omdat dat altijd als een verlies bestempeld zal worden en daar kunnen ze niet mee aankomen bij de bevolking.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:09 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ik ben het hier volkomen mee eens, een goede oplossing ligt zeker alles behalve voor de hand. En een rechtvaardige verdeling van het land lijkt me ook erg lastig. Zoiets word dan weer niet goed geregeld en dat is dan weer voor Hamas genoeg reden om weer raketten te gaan schieten. Het houd nooit op op deze manier.
Demonstreren helpt ook niet, what is your pointquote:Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef mrcool het volgende:
[..]
Geloof me, hier op dit forum help je ze iig absoluut niet.
Je kán gaan. Als jij je leven voor die zaak wil geven moet je dat doen. Maar niet heldhaftig achter je pc zitten brullen dat je ze zou willen helpen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Niet ik maak me alleen druk, maar de hele wereld.
Als ik de kans had om de bevolking te helpen in Gaza was ik allang gegaan.
begrijp me niet verkeerd, de kans om ze te helpen in de zin van humaintair.
Het lijkt me sterk dat Israel vrede weigert, neem maar van mij aan dat ze dit ook liever niet zouden doen maar als laatste middel is het gewoon onontkoombaar geworden.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar Israel weigert vrede ze kennen het woord vrede niet, alleen het woord kwaad.
quote:
Klopt, dit word zeker gezien als een verlies door de bevolking maar wat heeft die bevolking liever? Altijd onzekerheid of dit dan toch de avond zal zijn dat er een Qassam in je bedje beland?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Beide partijen willen gewoon niets toegeven omdat dat altijd als een verlies bestempeld zal worden en daar kunnen ze niet mee aankomen bij de bevolking.
Dit is wat mensen vergeten.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Er was een duidelijk verdeling van land inderdaad. Totdat Israel werd aangevallen door zo'n beetje alle landen in de regio. Twee keer.
Je zou óók artsen zonder grenzen kunnen steunenquote:Op zondag 4 januari 2009 17:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Als ik erin mocht had ik de burgers allang geholpen humantair in op zicht dan.
Het is heel erg ingewikkeld om te bepalen wie nu recht heeft op welk gebied. Iedereen houdt daar andere denkbeelden op na. Omdat er op de eerste plaats al geen duidelijkheid bestaat over de "oorspronkelijke verdeling" van het land is het heel lastig om tot consensus te komen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel moet weg van Palestina en ze hun compleet land geven waar ze recht op hebben.
Geen ramp voor ze maken en snel de beiden stroken bij elkaar
Westoever en Gaza moeten bij elkaar gevoegd worden.
Maar Israel weigert vrede ze kennen het woord vrede niet, alleen het woord kwaad.
En waarom helpt demonstreren niet?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Demonstreren helpt ook niet, what is your point
Hoe moet ik ze anders gaan helpen volgens jou dan
voilaquote:
Bevolking terroriseren is dat een oproep tot vredequote:Op zondag 4 januari 2009 17:13 schreef mrcool het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat Israel vrede weigert, neem maar van mij aan dat ze dit ook liever niet zouden doen maar als laatste middel is het gewoon onontkoombaar geworden.
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Je zou óók artsen zonder grenzen kunnen steunenDan doe je in elk geval iets.
Je weet niet wat ik tot nu toe aan financieel kwijt ben aan de Palestijnen via de weg van hulporganisaties.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Je zou óók artsen zonder grenzen kunnen steunenDan doe je in elk geval iets.
Probeer het nou eens een keer vanuit Joods oogpunt te zien, ik weet dat dit moeilijk voor je zal zijn maar je kan het op zijn minst eens proberen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Bevolking terroriseren is dat een oproep tot vrede
kinderen vermoorden is dat een oproep tot vrede
een ramp creeeren in gaza is dat een oproep tot vrede
medicijnen en voedsel weigeren in gaza is dat een oproep tot vrede ?
een heel bevolkingsgroep terroriseren is dat een oproep tot vrede
nederzettingen bouwen in Palestijns grondgebied is dat een oproep tot vrede
het discrimineren jegens palestijnen is dat een oproep tot vrede
het bombarderen van gebedshuizen van Allah is dat een oproep tot vrede
het innemen van grond en huizen van Palestijnen is dat een oproep tot vrede
PALESTINA FREE, PALESTINA FREE
Bijvoorbeeld idd, er zijn tal van andere organisaties die de burgers daar goed kunnen helpen.quote:
Mensen die willen de waarheid niet zien uit angst om Israel pijn te doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Het is heel erg ingewikkeld om te bepalen wie nu recht heeft op welk gebied. Iedereen houdt daar andere denkbeelden op na. Omdat er op de eerste plaats al geen duidelijkheid bestaat over de "oorspronkelijke verdeling" van het land is het heel lastig om tot consensus te komen.
Elke jood die vrede wilt deelt mijn opvattingen. o.a. Ander Joods geluid is een moie voorbeeld.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:18 schreef mrcool het volgende:
[..]
Probeer het nou eens een keer vanuit Joods oogpunt te zien, ik weet dat dit moeilijk voor je zal zijn maar je kan het op zijn minst eens proberen.
Dat doet me denken aan de CNN verslaggeving, telkens als iemand uitlegt wat er niet deugt aan de situatie van de Palestijnen gaat de interviewer roepen dat het allemaal zo complex is. Bullshit.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef John.Milton het volgende:
Het is heel erg ingewikkeld om te bepalen wie nu recht heeft op welk gebied. Iedereen houdt daar andere denkbeelden op na. Omdat er op de eerste plaats al geen duidelijkheid bestaat over de "oorspronkelijke verdeling" van het land is het heel lastig om tot consensus te komen.
In dit topic kun je al opmaken dat sommige mensen tamelijk fel achter Israel of Palestina staan en de tegenstander zijn als een terrorist. Die mensen zijn zo trots op hun eigen volk dat ze liever in onzekerheid leven. Hoe dom dit rationeel gezien ook is.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:14 schreef mrcool het volgende:
[..]
Klopt, dit word zeker gezien als een verlies door de bevolking maar wat heeft die bevolking liever? Altijd onzekerheid of dit dan toch de avond zal zijn dat er een Qassam in je bedje beland?
Waarvan de laatste inmiddels 35 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Dat excuus begint dus een beetje gedateerd over te komen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Er was een duidelijk verdeling van land inderdaad. Totdat Israel werd aangevallen door zo'n beetje alle landen in de regio. Twee keer.
Israël vind dat de Palestijnen niets te zoeken hebben in die gebieden. De Palestijnen vinden dat Israël niets te zoeken heeft in het gebied. Juist door die denkbeelden is het heel moeilijk om tot die oplossing te komen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan de CNN verslaggeving, telkens als iemand uitlegt wat er niet deugt aan de situatie van de Palestijnen gaat de interviewer roepen dat het allemaal zo complex is. Bullshit.
Ja, de oplossing is complex. Dat de huidige situatie niet deugt is helemaal niet complex of ingewikkeld, dat is doodeenvoudig. Het betekent echter wel dat Israel concessie moet doen om tot vrede te komen en dat ligt wat gevoelig als het om het uitverkoren volk gaat.
Misschien dat een fikse aardverschuiving er iets aan kan doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:23 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Israël vind dat de Palestijnen niets te zoeken hebben in die gebieden. De Palestijnen vinden dat Israël niets te zoeken heeft in het gebied. Juist door die denkbeelden is het heel moeilijk om tot die oplossing te komen.
Ik geloof er geen zak van, jij zit wel best in je westerse kamertje met pc, internet en volgevreten mcdonalds buikquote:Op zondag 4 januari 2009 17:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Als ik erin mocht had ik de burgers allang geholpen humantair in op zicht dan.
*proestquote:Op zondag 4 januari 2009 17:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van, jij zit wel best in je westerse kamertje met pc, internet en volgevreten mcdonalds buik
Dit bewijst alles wat je roept maar telkens onzin is. Jij kent mij niet en verder maak ik geen woorden aan je vuilquote:Op zondag 4 januari 2009 17:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van, jij zit wel best in je westerse kamertje met pc, internet en volgevreten mcdonalds buik
Bijvoorbeeld een gevangenenruil en het vrijlaten van door Israël gevangen genomen Palestijnen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wat levert dat praten met Israel op?
Een erg cynische gedachte, maar dat weerspiegelt duidelijk waarom jij op de hand bent van een terroristische organisatie.quote:Van praten weet je zeker dat het er alleen maar toe leidt dat Israel nog meer land inpikt. Dat is in ieder geval niet constructief in het bereiken van vrede. Van raketjes afvuren valt misschien nog wat te verwachten.
McDonnalds is in NL steeds meer een crimineel bijeenkomst plekje van medelandersquote:Op zondag 4 januari 2009 17:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dit is andersom precies hetzelfde natuurlijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kent mij niet en verder maak ik geen woorden aan je vuil
Laat me raden: jij zit in Gaza-stad?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nee als je in mijn profiel had gekeken had je het kunnen weten, ik geef toe dat ik zijn locatie niet weet maar denk jij nou echt dat hij naar Gaza af gaat reizen?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Laat me raden: jij zit in Gaza-stad?![]()
D'r is hier niemand die kan claimen het o.b.v. locatie beter te weten dan de ander.
Dat zie je verkeerd. Ik ben stelselmatig aan het ageren tegen de terreurbeweging Hamas.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij weet dondersgoed dat ik voor vrede ben en voor de bevolking van Gaza
Jij bent hier telkens Israel aan het verdedigen die hier de bevolking van Gaza vermoordt.
over vrede gesproken
Zie je aan mij dat ik hem zit te beschuldigen ?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:28 schreef mrcool het volgende:
[..]
Dit is andersom precies hetzelfde natuurlijk.
Je begrijpt me verkeerd, ik doel op het feit dat jij hem net zo goed ook niet kent, snappie?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Zie je aan mij dat ik hem zit te beschuldigen ?
Geen idee, maar je kunt iemand moeilijk verwijten te zeggen een daad te willen stellen. Niet als je zelf veilig achter je pc zit dan. Vandaar mijn opmerking.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nee als je in mijn profiel had gekeken had je het kunnen weten, ik geef toe dat ik zijn locatie niet weet maar denk jij nou echt dat hij naar Gaza af gaat reizen?
Maar je rept geen enkele woord against Israelquote:Op zondag 4 januari 2009 17:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Ik ben stelselmatig aan het ageren tegen de terreurbeweging Hamas.
Hij zegt dingen over mij die onwaar zijn. ik ken hem niet dus waarom zou ik onwaar dingen over hem zeggen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef mrcool het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik doel op het feit dat jij hem net zo goed ook niet kent, snappie?
Hoe kwaadaardig ben ik volgens jou?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar je rept geen enkele woord against Israel
Hoe kwaadaardig ben je dan ?
Sta je achter vrede ?
Jij rept geen enkel woord against Hamasquote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar je rept geen enkele woord against Israel
Hoe kwaadaardig ben je dan ?
Sta je achter vrede ?
Dat je de waarheid niet onder de ogen wilt zien omdat je Israel gaat kwetsen en veroordeelt.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoe kwaadaardig ben ik volgens jou?
Ik sta aan de kant van de bevolking van Gaza.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:35 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Jij rept geen enkel woord against Hamas
Hoe kwaadaardig ben je dan?
Sta je achter vrede?
Joh, ga eens objectief een discussie voeren i.p.v. dit subjectieve gezeik.
Beide kanten zijn fout in dit conflict.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |