abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64652062
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef mrcool het volgende:

[..]

Jij maakt je er zo druk over dat ik eigenlijk niet begrijp waarom je geen enkeltje Gaza neemt om de mensen aldaar te gaan helpen ipv je mening te spugen alhier.
Dan houden we wel een Fok! inzamelingsaktie voor een ticket en een mooie gordel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:07:59 #202
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64652070
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wel, alleen was er toen een verdeling van het land afgesproken, en besloot Israel dat het toch weer meer land wilde. En toen begon het weer van voren af aan, alleen met meer land voor Israel.
Zoals ik in mijn latere post al aanhaal. Beide partijen claimen elkaars gebieden en kunnen/willen zich niet neerleggen bij gemaakte afspraken.
pi_64652071
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wel, alleen was er toen een verdeling van het land afgesproken, en besloot Israel dat het toch weer meer land wilde. En toen begon het weer van voren af aan, alleen met meer land voor Israel.
Er was een duidelijk verdeling van land inderdaad. Totdat Israel werd aangevallen door zo'n beetje alle landen in de regio. Twee keer.
pi_64652106
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef mrcool het volgende:

[..]

Jij maakt je er zo druk over dat ik eigenlijk niet begrijp waarom je geen enkeltje Gaza neemt om de mensen aldaar te gaan helpen ipv je mening te spugen alhier.
Niet ik maak me alleen druk, maar de hele wereld.
Als ik de kans had om de bevolking te helpen in Gaza was ik allang gegaan.
begrijp me niet verkeerd, de kans om ze te helpen in de zin van humaintair.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64652130
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:06 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Hoe zie jij die vrede voor je? Het is ongelofelijk moeilijk om tot een bevredigende oplossing te komen voor beide partijen. Zowel Israel als de Palestijnen claimen elkaars gebieden. Mocht het ooit tot een langdurige vrede komen dan moeten beide partijen bereid zijn om verliezen te nemen.

Op de eerste plaats is die bereidheid er niet en daarnaast lijkt het mij een hele opgave om een enigszins rechtvaardige verdeling te maken.
Ik ben het hier volkomen mee eens, een goede oplossing ligt zeker alles behalve voor de hand. En een rechtvaardige verdeling van het land lijkt me ook erg lastig. Zoiets word dan weer niet goed geregeld en dat is dan weer voor Hamas genoeg reden om weer raketten te gaan schieten. Het houd nooit op op deze manier.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_64652213
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:06 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Hoe zie jij die vrede voor je? Het is ongelofelijk moeilijk om tot een bevredigende oplossing te komen voor beide partijen. Zowel Israel als de Palestijnen claimen elkaars gebieden. Mocht het ooit tot een langdurige vrede komen dan moeten beide partijen bereid zijn om verliezen te nemen.

Op de eerste plaats is die bereidheid er niet en daarnaast lijkt het mij een hele opgave om een enigszins rechtvaardige verdeling te maken.
Israel moet weg van Palestina en ze hun compleet land geven waar ze recht op hebben.
Geen ramp voor ze maken en snel de beiden stroken bij elkaar
Westoever en Gaza moeten bij elkaar gevoegd worden.

Maar Israel weigert vrede ze kennen het woord vrede niet, alleen het woord kwaad.
pi_64652214
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Geloof me, hier op dit forum help je ze iig absoluut niet.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 4 januari 2009 @ 17:11:44 #208
232678 John.Milton
pi_64652227
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:09 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik ben het hier volkomen mee eens, een goede oplossing ligt zeker alles behalve voor de hand. En een rechtvaardige verdeling van het land lijkt me ook erg lastig. Zoiets word dan weer niet goed geregeld en dat is dan weer voor Hamas genoeg reden om weer raketten te gaan schieten. Het houd nooit op op deze manier.
Beide partijen willen gewoon niets toegeven omdat dat altijd als een verlies bestempeld zal worden en daar kunnen ze niet mee aankomen bij de bevolking.
pi_64652247
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef mrcool het volgende:

[..]

Geloof me, hier op dit forum help je ze iig absoluut niet.
Demonstreren helpt ook niet, what is your point
Hoe moet ik ze anders gaan helpen volgens jou dan
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 17:12:18 #210
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64652252
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Niet ik maak me alleen druk, maar de hele wereld.
begrijp me niet verkeerd, de kans om ze te helpen in de zin van humaintair.
Je kán gaan. Als jij je leven voor die zaak wil geven moet je dat doen. Maar niet heldhaftig achter je pc zitten brullen dat je ze zou willen helpen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_64652286
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar Israel weigert vrede ze kennen het woord vrede niet, alleen het woord kwaad.
Het lijkt me sterk dat Israel vrede weigert, neem maar van mij aan dat ze dit ook liever niet zouden doen maar als laatste middel is het gewoon onontkoombaar geworden.
pi_64652309
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Je kán gaan.

Als ik erin mocht had ik de burgers allang geholpen humantair in op zicht dan.
pi_64652323
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Beide partijen willen gewoon niets toegeven omdat dat altijd als een verlies bestempeld zal worden en daar kunnen ze niet mee aankomen bij de bevolking.
Klopt, dit word zeker gezien als een verlies door de bevolking maar wat heeft die bevolking liever? Altijd onzekerheid of dit dan toch de avond zal zijn dat er een Qassam in je bedje beland?
  zondag 4 januari 2009 @ 17:14:54 #214
226416 king_of_the_night
Whitney,watch out!
pi_64652340
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Er was een duidelijk verdeling van land inderdaad. Totdat Israel werd aangevallen door zo'n beetje alle landen in de regio. Twee keer.
Dit is wat mensen vergeten.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 17:15:26 #215
95179 TheGrandWazoo
pi_64652371
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Je zou óók artsen zonder grenzen kunnen steunen Dan doe je in elk geval iets.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 4 januari 2009 @ 17:15:28 #216
232678 John.Milton
pi_64652376
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel moet weg van Palestina en ze hun compleet land geven waar ze recht op hebben.
Geen ramp voor ze maken en snel de beiden stroken bij elkaar
Westoever en Gaza moeten bij elkaar gevoegd worden.

Het is heel erg ingewikkeld om te bepalen wie nu recht heeft op welk gebied. Iedereen houdt daar andere denkbeelden op na. Omdat er op de eerste plaats al geen duidelijkheid bestaat over de "oorspronkelijke verdeling" van het land is het heel lastig om tot consensus te komen.
pi_64652395
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Demonstreren helpt ook niet, what is your point
Hoe moet ik ze anders gaan helpen volgens jou dan
En waarom helpt demonstreren niet?
pi_64652398
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Je kán gaan.
voila

Uw keuze tot nu toe:
Vertrek
Van Amsterdam (Schiphol) naar Tel Aviv (Ben Gurion International)
Vertrektijd 21:00 Zo 11 Jan 09 02:30 Ma 12 Jan 09

Herbereken prijs
Ticketprijs exclusief
belasting(en) en toeslagen EUR 624
Ticketprijs inclusief
belasting(en),toeslagen en reserveringskosten EUR 745 Prijs op basis van:
1x volwassene(n)

Enkele reis, 745 euro inclusief toeslagen.

Doe ze de groeten
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64652412
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:13 schreef mrcool het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat Israel vrede weigert, neem maar van mij aan dat ze dit ook liever niet zouden doen maar als laatste middel is het gewoon onontkoombaar geworden.
Bevolking terroriseren is dat een oproep tot vrede
kinderen vermoorden is dat een oproep tot vrede
een ramp creeeren in gaza is dat een oproep tot vrede
medicijnen en voedsel weigeren in gaza is dat een oproep tot vrede ?
een heel bevolkingsgroep terroriseren is dat een oproep tot vrede
nederzettingen bouwen in Palestijns grondgebied is dat een oproep tot vrede
het discrimineren jegens palestijnen is dat een oproep tot vrede
het bombarderen van gebedshuizen van Allah is dat een oproep tot vrede
het innemen van grond en huizen van Palestijnen is dat een oproep tot vrede

PALESTINA FREE, PALESTINA FREE
pi_64652434
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
pi_64652456
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Je weet niet wat ik tot nu toe aan financieel kwijt ben aan de Palestijnen via de weg van hulporganisaties.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:17:58 #222
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64652475
Kies ook een plekje zonder internet.
Nowadays Clancy can't even sing.
pi_64652479
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Bevolking terroriseren is dat een oproep tot vrede
kinderen vermoorden is dat een oproep tot vrede
een ramp creeeren in gaza is dat een oproep tot vrede
medicijnen en voedsel weigeren in gaza is dat een oproep tot vrede ?
een heel bevolkingsgroep terroriseren is dat een oproep tot vrede
nederzettingen bouwen in Palestijns grondgebied is dat een oproep tot vrede
het discrimineren jegens palestijnen is dat een oproep tot vrede
het bombarderen van gebedshuizen van Allah is dat een oproep tot vrede
het innemen van grond en huizen van Palestijnen is dat een oproep tot vrede

PALESTINA FREE, PALESTINA FREE
Probeer het nou eens een keer vanuit Joods oogpunt te zien, ik weet dat dit moeilijk voor je zal zijn maar je kan het op zijn minst eens proberen.
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 17:18:11 #224
95179 TheGrandWazoo
pi_64652485
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:16 schreef mrcool het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld idd, er zijn tal van andere organisaties die de burgers daar goed kunnen helpen.
(Superworm)
pi_64652493
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Het is heel erg ingewikkeld om te bepalen wie nu recht heeft op welk gebied. Iedereen houdt daar andere denkbeelden op na. Omdat er op de eerste plaats al geen duidelijkheid bestaat over de "oorspronkelijke verdeling" van het land is het heel lastig om tot consensus te komen.
Mensen die willen de waarheid niet zien uit angst om Israel pijn te doen.
pi_64652550
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:18 schreef mrcool het volgende:

[..]

Probeer het nou eens een keer vanuit Joods oogpunt te zien, ik weet dat dit moeilijk voor je zal zijn maar je kan het op zijn minst eens proberen.
Elke jood die vrede wilt deelt mijn opvattingen. o.a. Ander Joods geluid is een moie voorbeeld.
Jood die weigert in te zien wat voor misstanden in Palestina zijn durft dat niet uit angst voor de waarheid.
pi_64652577
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:15 schreef John.Milton het volgende:
Dat doet me denken aan de CNN verslaggeving, telkens als iemand uitlegt wat er niet deugt aan de situatie van de Palestijnen gaat de interviewer roepen dat het allemaal zo complex is. Bullshit.

Ja, de oplossing is complex. Dat de huidige situatie niet deugt is helemaal niet complex of ingewikkeld, dat is doodeenvoudig. Het betekent echter wel dat Israel concessie moet doen om tot vrede te komen en dat ligt wat gevoelig als het om het uitverkoren volk gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:20:11 #228
232678 John.Milton
pi_64652582
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:14 schreef mrcool het volgende:

[..]

Klopt, dit word zeker gezien als een verlies door de bevolking maar wat heeft die bevolking liever? Altijd onzekerheid of dit dan toch de avond zal zijn dat er een Qassam in je bedje beland?
In dit topic kun je al opmaken dat sommige mensen tamelijk fel achter Israel of Palestina staan en de tegenstander zijn als een terrorist. Die mensen zijn zo trots op hun eigen volk dat ze liever in onzekerheid leven. Hoe dom dit rationeel gezien ook is.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:20:30 #229
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64652597
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarvan de laatste inmiddels 35 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Dat excuus begint dus een beetje gedateerd over te komen.

En Israël heeft natuurlijk zelf een flink aantal onnodige veroveringsoorlogen gevoerd: in 1956, 1967, 1982 en 2006 bijvoorbeeld.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:23:32 #230
232678 John.Milton
pi_64652748
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan de CNN verslaggeving, telkens als iemand uitlegt wat er niet deugt aan de situatie van de Palestijnen gaat de interviewer roepen dat het allemaal zo complex is. Bullshit.

Ja, de oplossing is complex. Dat de huidige situatie niet deugt is helemaal niet complex of ingewikkeld, dat is doodeenvoudig. Het betekent echter wel dat Israel concessie moet doen om tot vrede te komen en dat ligt wat gevoelig als het om het uitverkoren volk gaat.
Israël vind dat de Palestijnen niets te zoeken hebben in die gebieden. De Palestijnen vinden dat Israël niets te zoeken heeft in het gebied. Juist door die denkbeelden is het heel moeilijk om tot die oplossing te komen.
pi_64652793
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:23 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Israël vind dat de Palestijnen niets te zoeken hebben in die gebieden. De Palestijnen vinden dat Israël niets te zoeken heeft in het gebied. Juist door die denkbeelden is het heel moeilijk om tot die oplossing te komen.
Misschien dat een fikse aardverschuiving er iets aan kan doen.
pi_64652832
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van, jij zit wel best in je westerse kamertje met pc, internet en volgevreten mcdonalds buik
pi_64652858
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:25 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van, jij zit wel best in je westerse kamertje met pc, internet en volgevreten mcdonalds buik
*proest
pi_64652898
quote:

[..]

Dit bewijst alles wat je roept maar telkens onzin is. Jij kent mij niet en verder maak ik geen woorden aan je vuil
  zondag 4 januari 2009 @ 17:26:43 #235
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64652906
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wat levert dat praten met Israel op?
Bijvoorbeeld een gevangenenruil en het vrijlaten van door Israël gevangen genomen Palestijnen.
quote:
Van praten weet je zeker dat het er alleen maar toe leidt dat Israel nog meer land inpikt. Dat is in ieder geval niet constructief in het bereiken van vrede. Van raketjes afvuren valt misschien nog wat te verwachten.
Een erg cynische gedachte, maar dat weerspiegelt duidelijk waarom jij op de hand bent van een terroristische organisatie.
Ik prefereer persoonlijk wat meer constructiefs; maar ieder zijn heug en meug.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:26:59 #236
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64652917
quote:

[..]

McDonnalds is in NL steeds meer een crimineel bijeenkomst plekje van medelanders
Nowadays Clancy can't even sing.
pi_64652975
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij kent mij niet en verder maak ik geen woorden aan je vuil
Dit is andersom precies hetzelfde natuurlijk.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:28:29 #238
38114 beantherio
pi_64652980
quote:

[..]

Laat me raden: jij zit in Gaza-stad?

D'r is hier niemand die kan claimen het o.b.v. locatie beter te weten dan de ander.
pi_64653067
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

Laat me raden: jij zit in Gaza-stad?

D'r is hier niemand die kan claimen het o.b.v. locatie beter te weten dan de ander.
Nee als je in mijn profiel had gekeken had je het kunnen weten, ik geef toe dat ik zijn locatie niet weet maar denk jij nou echt dat hij naar Gaza af gaat reizen?
  zondag 4 januari 2009 @ 17:30:49 #240
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64653082
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij weet dondersgoed dat ik voor vrede ben en voor de bevolking van Gaza
Jij bent hier telkens Israel aan het verdedigen die hier de bevolking van Gaza vermoordt.

over vrede gesproken
Dat zie je verkeerd. Ik ben stelselmatig aan het ageren tegen de terreurbeweging Hamas.
pi_64653101
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:28 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dit is andersom precies hetzelfde natuurlijk.
Zie je aan mij dat ik hem zit te beschuldigen ?
pi_64653140
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Zie je aan mij dat ik hem zit te beschuldigen ?
Je begrijpt me verkeerd, ik doel op het feit dat jij hem net zo goed ook niet kent, snappie?
  zondag 4 januari 2009 @ 17:32:09 #243
38114 beantherio
pi_64653145
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:30 schreef Document1 het volgende:

[..]

Nee als je in mijn profiel had gekeken had je het kunnen weten, ik geef toe dat ik zijn locatie niet weet maar denk jij nou echt dat hij naar Gaza af gaat reizen?
Geen idee, maar je kunt iemand moeilijk verwijten te zeggen een daad te willen stellen. Niet als je zelf veilig achter je pc zit dan. Vandaar mijn opmerking.
pi_64653188
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Ik ben stelselmatig aan het ageren tegen de terreurbeweging Hamas.
Maar je rept geen enkele woord against Israel

Hoe kwaadaardig ben je dan ?

Sta je achter vrede ?
pi_64653238
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef mrcool het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd, ik doel op het feit dat jij hem net zo goed ook niet kent, snappie?
Hij zegt dingen over mij die onwaar zijn. ik ken hem niet dus waarom zou ik onwaar dingen over hem zeggen.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:34:03 #246
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64653243
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Sta je achter vrede ?
Hoe kwaadaardig ben ik volgens jou?
pi_64653315
Moeten we nou allemaal zo nodig een kant kiezen, laten we eerlijk zijn door gewoon te zeggen dat dit ver van ons bed is en het wel erg makkelijk is om een kant te kiezen. We kennen alleen de verhalen en dergelijke uit die gebieden. Er zit aan beide kanten blijkbaar een haat die wij hier als je het mij vraagt toch nooit volledig zullen kunnen begrijpen.
pi_64653327
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Sta je achter vrede ?
Jij rept geen enkel woord against Hamas

Hoe kwaadaardig ben je dan?

Sta je achter vrede?

Joh, ga eens objectief een discussie voeren i.p.v. dit subjectieve gezeik.
Beide kanten zijn fout in dit conflict.
pi_64653333
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe kwaadaardig ben ik volgens jou?
Dat je de waarheid niet onder de ogen wilt zien omdat je Israel gaat kwetsen en veroordeelt.
pi_64653362
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:35 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Jij rept geen enkel woord against Hamas

Hoe kwaadaardig ben je dan?

Sta je achter vrede?

Joh, ga eens objectief een discussie voeren i.p.v. dit subjectieve gezeik.
Beide kanten zijn fout in dit conflict.
Ik sta aan de kant van de bevolking van Gaza.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')