Dat snap ik niet... rijst is toch best wel veel calorieen?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens een hele dag niets anders dan rijst te eten.
Moet je eens kijken hoe hard dat gaat. In rijst zit helemaal niks en het verteert als een malle.
En nee, ik doe geen gewicht.
Er is nog nooit iemand dik geworden van een rijstdieet.
O jij hebt 'm ook?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
Bij ons piept ie niet en de spijlen zijn idd handig
Ik lees ook altijd bij, maar ik loop dan ook nooit 20 topics achterquote:Op zondag 4 januari 2009 16:07 schreef Laureline het volgende:
Ik vind het zo lief dat Chicolate en Merel altijd netjes de topics bijlezen![]()
Voel ik me niet de enige brave sul
Ik vind het leuk om te lezen en haat het om niet te snappen waar mensen het over hebben. Dan voel ik me buitengesloten ofzoquote:Op zondag 4 januari 2009 16:07 schreef Laureline het volgende:
Ik vind het zo lief dat Chicolate en Merel altijd netjes de topics bijlezen![]()
Rijst met niks? Of met jam, dan, dus. Of groentjes. Poehee. Dappere jij, jij. Mar goed,w at ik dacht is; jij eet om je te voeden, voor je brandstof, en niet voor het lekkere. Maar als je nou wel voor het lekkere eet, dan eet je je dus de blubber aan de rijst, toch? Daar kan je dan toch niet op afvallen?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens een hele dag niets anders dan rijst te eten.
Moet je eens kijken hoe hard dat gaat. In rijst zit helemaal niks en het verteert als een malle.
En nee, ik doe geen gewicht.
Er is nog nooit iemand dik geworden van een rijstdieet.
Dan zal hij wel ook andere dingen gegeten hebben.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:12 schreef P.F het volgende:
[..]
Twee jaar geleden wou een kennis van mij wou afvallen door de hele dag rijst te eten. Ik verklaarde hem voor gek. Hij geloofde mij en is nu nog dikker
oude witte model in 180x220 met elektrisch verstelbare lattenbodemsquote:Op zondag 4 januari 2009 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O jij hebt 'm ook?
Ja, ik wil ook spijlen.
Dat zei hij tegen mij ook. En toen zei ik: Ja ze eten rijst omdat daar veel inzit omdat ze geen geld hebben om meer eten te kopen. En toen is hij er mee gestopt.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan zal hij wel ook andere dingen gegeten hebben.
En als hij er wel dik van is geworden, dan moet ie ff naar Afrika en die biafra's uitleggen hoe je dik wordt van een eenzijdig rijstdieet
Soms ben ik bijna een uur bezig met bijlezenquote:Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik lees ook altijd bij, maar ik loop dan ook nooit 20 topics achter.
PF verklaarde hem voor gek.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan zal hij wel ook andere dingen gegeten hebben.
En als hij er wel dik van is geworden, dan moet ie ff naar Afrika en die biafra's uitleggen hoe je dik wordt van een eenzijdig rijstdieet
Ja hij at de hele dag door rijst met ketchup.. En daarna dus niet meerquote:Op zondag 4 januari 2009 16:16 schreef Greys het volgende:
[..]
PF verklaarde hem voor gek.
Hij geloofde haar (en is het rijstdieet dus NIET gaan volgen uiteindelijk).
Denk ik! Dus door haar is hij dik!
na een toffe keuken en stoomcabine is een bed voor een goede nachtrust heel belangrijkquote:Op zondag 4 januari 2009 16:15 schreef Greys het volgende:
Ik geloof dat wij van de hele inrichting van ons huis het meeste geld hebben uitgegeven aan het bed.
Als ik niet lekker slaap en/of met rugpijn wakker word dan ben ik niet happy
Ja, ik wissel rode rijst af met zwarte rijst.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef mspoez het volgende:
[..]
Rijst met niks? Of met jam, dan, dus. Of groentjes. Poehee. Dappere jij, jij.
Ja want iedereen is 356 dagen per jaar braaf. Echt niet. En zo zou ik ook niet willen leven. Ik zou doodongelukkig worden als ik nooit meer iets ongezonds in huis zou halen af en toe.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, je moet het niet kopen to begin with.
Heeft niets te maken met arm of rijk.
Je hebt hem dus gesaboteerd?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:15 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat zei hij tegen mij ook. En toen zei ik: Ja ze eten rijst omdat daar veel inzit omdat ze geen geld hebben om meer eten te kopen. En toen is hij er mee gestopt.
Onze keuken is van de Ikeaquote:Op zondag 4 januari 2009 16:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
na een toffe keuken en stoomcabine is een bed voor een goede nachtrust heel belangrijk
Ohh, ik krijg een Montignac herbelevenis.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:18 schreef SHE het volgende:
Ik eet onder geen enkel beding vetten. En dat is de hele truuk : high carb/zero fat.
Omgekeerd werkt het ook high protein/fat/zero carbs.
Nee, lijkt er niet echt op. Rode rijst heeft een vrij neutrale smaak. Heel vliezig.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:19 schreef Laureline het volgende:
Hè, ik krijg zin in nasi goreng met veel groente en lenteui erdoor van dat gepraat over rijst![]()
Die 'gezondere' soorten als rood en zwart trekken me dan weer niet zo, vanwege mijn bruine rijstjeugdtrauma (Jaja, ook ik had mijn e-nor-me portie leed & verdriet vroeger).
Lijkt de smaak daarop? Of juist niet? Dan gaan we het ook proberen hier. Ik denk ook dat het er in ieder geval heel mooi uitziet, rode en zwarte rijst.
Uhu.. Maar ik wist niet beterquote:Op zondag 4 januari 2009 16:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Je hebt hem dus gesaboteerd?
Eigenlijk ben jij ook helemaal niet zo aardig he, bolletje?
Ik zou eerder boos zijn geworden op de ciabattaquote:Op zondag 4 januari 2009 16:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ohh, ik krijg een Montignac herbelevenis.
Lunch met chiabatta met tomaat omdat kaas+brood verboden was. Moest er echt vanop gegeven moment.
(maar wel pure-chocolade liefde aan over gehouden)
Onwetenheid is niet onaardig hoor!quote:Op zondag 4 januari 2009 16:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Je hebt hem dus gesaboteerd?
Eigenlijk ben jij ook helemaal niet zo aardig he, bolletje?
Doe ik ook weleens, soepje door mijn rijst.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:22 schreef mspoez het volgende:
*denk*
Soep uit zak + rijst ? Kan dat? 0.7 gr vet / 100 gr. Optie? Best smakelijk namelijk, die soep uit zak.
Die zwarte lijkt me wel wat! Vast lekker met prei en paddestoelen erbij. Waar haalde je die ook alweer? Natuurwinkel?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:22 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, lijkt er niet echt op. Rode rijst heeft een vrij neutrale smaak. Heel vliezig.
Zwarte rijst smaakt een beetje noot-achtig.
Je zit er wel snel vol van, maar dat komt wrs omadt het onbewerkte rijst is.
Oh dat doe ik niet altijd hoor! Maar uit de eerste posts van dit topic kon ik opmaken dat bijlezen wel even de moeite waard wasquote:Op zondag 4 januari 2009 16:07 schreef Laureline het volgende:
Nee joh, toko!quote:Op zondag 4 januari 2009 16:24 schreef Laureline het volgende:
[..]
Die zwarte lijkt me wel wat! Vast lekker met prei en paddestoelen erbij. Waar haalde je die ook alweer? Natuurwinkel?
De cardioloog van mijn man zei ook dat meer dan 3 eieren per week geen goed idee wasquote:Op zondag 4 januari 2009 16:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Onwetenheid is niet onaardig hoor!
Mn 'schoonzus' begon laatst ook te krijsen toen ik 2 eitjes voor mezelf aan het koken was"DA'S HEUL ONGEZOND! Cholesterol! Nou, goed bezig hoor!" En ik zo heel rustig: "Nee hoor, zo slecht is het niet en de cholesterol valt mee." (geen zin om verder uit te leggen
) Zij: "ECHT NIET
WAT EEN ONZIN!"
Dus ja, laat maar dan
Maar wat wil je ook met al die tegengestelde adviezen en voedingsexperts die het niet met elkaar eens zijn en veranderende inzichten? Zij zit nog helemaal in de 'cholesterol is eng bah vies!' fase en jij hebt de nieuwste inzichten gelezen. Tsja.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mn 'schoonzus' begon laatst ook te krijsen toen ik 2 eitjes voor mezelf aan het koken was"DA'S HEUL ONGEZOND! Cholesterol! Nou, goed bezig hoor!" En ik zo heel rustig: "Nee hoor, zo slecht is het niet en de cholesterol valt mee." (geen zin om verder uit te leggen
WAT EEN ONZIN!"
Dus ja, laat maar dan
Zo'n discussie had ik laatst ook weer, met iemand die medicijnen had gestudeerd dus die wist 't HEUL ZEKUR! Nou, pech gehad, ik hou van m'n eitjesquote:Op zondag 4 januari 2009 16:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
WAT EEN ONZIN!"
Dus ja, laat maar dan
Ik heb ook medicijnen gestudeerdquote:Op zondag 4 januari 2009 16:27 schreef Merel het volgende:
Zo'n discussie had ik laatst ook weer, met iemand die medicijnen had gestudeerd dus die wist 't HEUL ZEKUR! Nou, pech gehad, ik hou van m'n eitjes
Ik leer op school dat er nieuwe inzichten zijn. Maarrr omdat de oude nog in de wet staan moet je de oude inzichten verkondigen totdat ze wel in de wet staan.. Jaren laterquote:Op zondag 4 januari 2009 16:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wat wil je ook met al die tegengestelde adviezen en voedingsexperts die het niet met elkaar eens zijn en veranderende inzichten? Zij zit nog helemaal in de 'cholesterol is eng bah vies!' fase en jij hebt de nieuwste inzichten gelezen. Tsja.
Ik heb ook zin in nasi-goreng met een gebakken eiquote:Op zondag 4 januari 2009 16:19 schreef Laureline het volgende:
Hè, ik krijg zin in nasi goreng met veel groente en lenteui erdoor van dat gepraat over rijst![]()
Die 'gezondere' soorten als rood en zwart trekken me dan weer niet zo, vanwege mijn bruine rijstjeugdtrauma (Jaja, ook ik had mijn e-nor-me portie leed & verdriet vroeger).
Lijkt de smaak daarop? Of juist niet? Dan gaan we het ook proberen hier. Ik denk ook dat het er in ieder geval heel mooi uitziet, rode en zwarte rijst.
dat dus.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook medicijnen gestudeerdEn ik zeg dat een ei prima is en je vooral op verzadigde vetten moet letten ipv op cholesterol in je eten. Het blijkt namelijk dat cholesterol in eten helemaal niet zo slecht is voor je bloedcholesterol
Het zijn juist de verzadigde vetten (vaak dierlijke vetten, muv vis) die het hem doen.
Van darten kom je veel aanquote:Op zondag 4 januari 2009 16:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Sporten? Alsjeblieft niet zeg...........de sporten die ik medisch gezien nog mag die vind ik niet gaaf
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook medicijnen gestudeerdEn ik zeg dat een ei prima is en je vooral op verzadigde vetten moet letten ipv op cholesterol in je eten. Het blijkt namelijk dat cholesterol in eten helemaal niet zo slecht is voor je bloedcholesterol
Het zijn juist de verzadigde vetten (vaak dierlijke vetten, muv vis) die het hem doen.
Lijnzaad is toch enorm vet? En lijnzaadolie puur vet? Ik neem aan dat je lijnzaad(olie) neemt voor glanzende vacht & vel?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, ik wissel rode rijst af met zwarte rijst.
Ik eet er alleen groenten bij ( of de light jam). S' avonds stukje kip of vis, met weer rijst.
Ik eet onder geen enkel beding vetten. En dat is de hele truuk : high carb/zero fat.
Omgekeerd werkt het ook high protein/fat/zero carbs.
Het ienieminie beetje vet wat ik binnenkrijg ( om mijn lijf draaiende te houden) komt uitsluitend uit vette vis.
Ah stel je niet aan! Vóór kerst was het om vier uur 's middags al pikkedonker!quote:
Nou dan laat je haar toch lekker. Zeg je okee ja prima dank je wel doei.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:33 schreef Merel het volgende:
[..]
Jaaaa dat weet ik inmiddels ook, maar als ik dat tegen haar zeg dan neemt ze dat toch niet van me aan want zij heeft MEDICIJNUH gestudeerd ja
het gaat om de frituurquote:Op zondag 4 januari 2009 16:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar ik drink niet
ja, ja en ja. alle olie is puur vet. Maar zoals je weet zijn er nuttige en zinloze vetten.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Lijnzaad is toch enorm vet? En lijnzaadolie puur vet? Ik neem aan dat je lijnzaad(olie) neemt voor glanzende vacht & vel?
He en zwarte rijst is toch eigenlijk geen rijst? En wat is die rode rijst voor spul? Waar kan men dat kopen?
Zeg haar dan maar in recente wetenschappelijke artikelen te kijken naar bewijs voor het tegendeel van haar mening. Als ze dat weigert omdat ze het zo nodig beter weet dan is ze een flutwetenschapper.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:33 schreef Merel het volgende:
Jaaaa dat weet ik inmiddels ook, maar als ik dat tegen haar zeg dan neemt ze dat toch niet van me aan want zij heeft MEDICIJNUH gestudeerd ja
Weet je wat jij moet doen neen? Gewoon zelf indisch leren koken van je tante, of wie er ook maar altijd die nasi's en lempers maakt bij jullie! En dan werpen de chicks zich vanzelf aan je voeten!quote:Op zondag 4 januari 2009 16:31 schreef neen het volgende:
[..]
Ik heb ook zin in nasi-goreng met een gebakken ei
Maar ik eet vanavond al nasi-rames volgens mij![]()
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef ElisaB het volgende:
Een bed dat kraakt
Je kunt op ons bed alles doen wat je wilt; het geeft geen krimp. Auping rulezzz big time
Jij hoort bij mijn soort jeugdquote:Op zondag 4 januari 2009 16:19 schreef Laureline het volgende:
Ik kan helemaal niet Oosters koken, vind het wel heel lekker maar ik snap die ingrediënten niet, en recepten lijken altijd metéén zo superingewikkeld! Bestaan er zulke recepten voor dummies?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef Laureline het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen neen? Gewoon zelf indisch leren koken van je tante, of wie er ook maar altijd die nasi's en lempers maakt bij jullie! En dan werpen de chicks zich vanzelf aan je voeten!
Hehe ik durf niet aan mijn vader te vragen of hij mijn bed wil aandraaienquote:Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik heb nooit last van een bed dat lawaai maakt, dat doe ik zelf welIk durf de buurvrouw niet meer onder ogen te komen
Dat kan jij ook heul goed zelf!quote:Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef P.F het volgende:
[..]
Hehe ik durf niet aan mijn vader te vragen of hij mijn bed wil aandraaien
Oe was een goeie PI daarbij!quote:Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heul goed zelf!
Ik heb hem zelf (alleen!!) in elkaar gezet moppiequote:Op zondag 4 januari 2009 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heul goed zelf!
Ik maak alleen maar lekkere dingen zelfquote:Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef Laureline het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen neen? Gewoon zelf indisch leren koken van je tante, of wie er ook maar altijd die nasi's en lempers maakt bij jullie! En dan werpen de chicks zich vanzelf aan je voeten!
Gewoon een boemboe halen en wat bijkruidenquote:Op zondag 4 januari 2009 16:37 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet Oosters koken, vind het wel heel lekker maar ik snap die ingrediënten niet, en recepten lijken altijd metéén zo superingewikkeld! Bestaan er zulke recepten voor dummies?
*klik*quote:
Zie je, begin je meteen al met moeilijke ingrediënten!quote:
Boemboe is gewoon kant en klare kruidenmixquote:Op zondag 4 januari 2009 16:42 schreef Merel het volgende:
[..]
Zie je, begin je meteen al met moeilijke ingrediënten!
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:36 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik heb nooit last van een bed dat lawaai maakt, dat doe ik zelf welIk durf de buurvrouw niet meer onder ogen te komen
Hee, jij ben de eerste die weet wie Laureline is! Mijn ouders hadden vroeger een paar strips van Ravian in de kast staan, en toen ik studeerde kocht ik ze met mijn vriendje altijd op het Waterlooplein. Ik vind ze nog steeds geweldig, vol psychedelische beesten en planetenquote:Op zondag 4 januari 2009 16:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij hoort bij mijn soort jeugd. Ik krijg trouwens ook steeds jeugdsentiment van jouw icoon Laureline [ afbeelding ]
Oh en Isa, ik snap dat er veel mensen zijn die verschillende dingen roepen, maar schoonzus kan niet zo goed tegen nieuwe inzichten die indruisen tegen wat zij al een tijd roeptquote:Op zondag 4 januari 2009 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeg haar dan maar in recente wetenschappelijke artikelen te kijken naar bewijs voor het tegendeel van haar mening. Als ze dat weigert omdat ze het zo nodig beter weet dan is ze een flutwetenschapper.
mooi hè?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
*klik*
Oh, Marc Marie
---- wacht even op dat het grappig wordt
-----
!!
* Isabeau heeft kippenvel
Perfect engels ook.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
*klik*
Oh, Marc Marie
-----
!!
Boemboe kan een drol nog maken.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:42 schreef Merel het volgende:
[..]
Zie je, begin je meteen al met moeilijke ingrediënten!
'k Was in de war met de 'wilde' rijst (die ook zwart is).quote:
Oké deze vraag houd mij al jaren bezigquote:Op zondag 4 januari 2009 16:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
*klik*
Oh, Marc Marie
-----
!!
Ik meldde laatst nog dat ik van de PEP en de Eppo was. Daar stond Ravian ook in.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:46 schreef Laureline het volgende:
[..]
Hee, jij ben de eerste die weet wie Laureline is! Mijn ouders hadden vroeger een paar strips van Ravian in de kast staan, en toen ik studeerde kocht ik ze met mijn vriendje altijd op het Waterlooplein. Ik vind ze nog steeds geweldig, vol psychedelische beesten en planeten![]()
Wat ook een leuk detail was, dat Ravian ongeveer de sukkeligste held was die je je voor kon stellen, en Laureline de enige met hersens in de strip, die dus de boel altijd moest redden
Haha, ik moest lachenquote:Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef P.F het volgende:
[..]
Oké deze vraag houd mij al jaren bezig
is hij nou wel of niet half man half vrouw en heet hij daarom marc marie?
en zo nee waarom heeft hij dan borsten en een jurk aan in dat filmpje?
Zeer mooiquote:
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef P.F het volgende:
[..]
Oké deze vraag houd mij al jaren bezig
is hij nou wel of niet half man half vrouw en heet hij daarom marc marie?
en zo nee waarom heeft hij dan borsten en een jurk aan in dat filmpje?
Homeau issie dan weer wel.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Marc Marie is gewoon een man
die 'jurk' is gewoon een kledingstuk voor z'n show
van wikipediaquote:
Oké hij is dus gay en heeft een hoge stem. Of zo.quote:Huijbregts valt op door zijn hoge, ietwat vrouwelijke stem. Hij heeft echter een geschoolde counter-tenor-zangstem, iets wat niet vaak voorkomt, zeker niet bij cabaretiers. Hij is sinds een aantal jaar getrouwd met Karim Talbi.
Nou ja ik heb dat altijd zo aangenomen omdat het meestal lijkt of hij borsten heeft en toen dacht ik o van daar heet hij marc marie omdat hij en man en vrouw is! Maar dat is er gewoon zo ingebleven of zoquote:Op zondag 4 januari 2009 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
Marc Marie is gewoon een man
die 'jurk' is gewoon een kledingstuk voor z'n show
Awww, niet huilen Vikje, helemaal niet nodig!quote:Op zondag 4 januari 2009 16:54 schreef Viking84 het volgende:
En nu wil ik van niemand horen: "Ik zou toch het bed van 160 x 200 nemen bladiebla", want ik heb net al bijna de ogen uit m'n kop gejankt, omdat ik niet kon beslissen.
Wat gaat de tijd toch snelquote:Op zondag 4 januari 2009 17:01 schreef Paaskonijn het volgende:
Mijn moeder bakt weer appelbeignets en oliebollen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |