Ik heb het ook tijdens mn slaap, maar heb het gevoel dat het komt omdat het allemaal wat meer opgezet is en daarom wat eerder "afklemt". Als ik anders ga liggen, gaat het wel over...quote:Op zondag 4 januari 2009 10:16 schreef Fruppel het volgende:
Wie van de meiden hier herkent het volgende,
Ik word elke ochtend wakker met onwijs slapende vingers/handen, heel erg irritant want ik kan niet eens mijn wekker uitzetten (niet dat die nu nog gaat maar voor mn verlof wel) of iets oppakken en het duurt best een tijdje voordat het weggetrokken is.
Iemand tips hoe ik het kan voorkomen of ervoor kan zorgen dat het sneller weg trekt?
quote:Op zondag 4 januari 2009 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er worden wel veel baby's in januari geboren zeg! En als die er zijn, sta ik ook al redelijk bovenaan.
Dan is het bij jou wel wat erger inderdaad. Ik denk dat je goede tips hebt gekregen en het bespreken met de VK is natuurlijk ookquote:Op zondag 4 januari 2009 10:29 schreef Fruppel het volgende:
Sorry! Zie nu pas dat ik het vorige topic sloot!
Diaan, anders gaan liggen helpt helaas niet, ben er vanmorgen dan ook maar uit gegaan want werd er gek van.
Nu ruim een half uur later is het in mijn rechter hand nogsteeds niet weggetrokken.
ik haalde het door de war, ik bedoelde helpp.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:36 schreef Lois het volgende:
Wat is kiss bij zwangeren Simmu??
Ik denk ook aan carpaal tunnel syndroom Fruppel.
ik zou geen verslag kunnen doen hoor tijdens het persenquote:Op zondag 4 januari 2009 11:06 schreef tessie het volgende:
Nou zeg, nog geen Dakota nieuws.Hoe zit het met dat beloofde live verslag?
quote:Op zondag 4 januari 2009 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er worden wel veel baby's in januari geboren zeg! En als die er zijn, sta ik ook al redelijk bovenaan.
Bij mij duurt het soms een tijdje voordat ik weer post. Ik had al wel gehoord over moxa therapie en acupunctuur. Bij allebij zijn helaas de adviezen weer erg verdeeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 07:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
TInuviel, ik ben rond de 34 weken begonnen met Moxa (acupunctuur) een natuurlijk manier om evt. je kindje te laten draaien. Het heeft waarschijnlijk bij ons gewerkt, want na de behandeling was de baby gedraaid, terwijl het al ruim 2 maanden in een stuit lag. Het is misschien het proberen waard....
Jeetje Carmella, een hele week alleen geweest? Wat lijkt me dat verschrikkelijk. Zoiezo wat jij tijdens je zwangerschap moet doorstaan, lijkt me - zacht gezegd - allemaal erg vervelend. Ik hoop voor je dat er toch nog een goede oplossing komt en voor nu heel veel sterkte en een dikke knuffel![]()
Vandaag gaan we naar Drachten om de eerste verjaardag van ons nichtje te vieren, ik voel me best goed, dus dat moet kunnen. Ziekenhuistas gaat voor de zekerheid wel mee
Enne, Dakota hoe gaat het vandaag met je?? Ben erg benieuwd of het strippen nog geholpen heeft.
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:01 schreef mikoxx het volgende:
Dag dames! Nog steeds geen nieuws van Dakota, jeetje, je maakt het wel spannend!
Wanneer gaan jullie beginnen/ zijn jullie begonnen met het regelen van opvang en kraamzorg? Hier zijn we nu in de 15e week aanbeland en ik vraag me af of de tijd nu 'rijp' is....
We hebben eigenlijk nog helemaal niks geregeld, wel hebben we de afgelopen vakantie gebruikt om ons eens fijn te orienteren op kamertjes en kinderwagens.. leuke bezigheden natuurlijk!
@ Bar: Ik herken je klachten niet, maar t lijkt me idd erg lastig! Misschien een andere tandpasta proberen???
Ook al geprobeerd en het werkt niet, zal een andere oplossing moeten verzinnenquote:Op zondag 4 januari 2009 16:01 schreef mikoxx het volgende:
!
@ Bar: Ik herken je klachten niet, maar t lijkt me idd erg lastig! Misschien een andere tandpasta proberen???
Hmm... tja, geen tanden meer poetsen is ook geen optie he? Kunstgebitje?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:05 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ook al geprobeerd en het werkt niet, zal een andere oplossing moeten verzinnen
Er is mentholvrije tandpasta van Zendium, die is wel heel lekker als je van de mentholsmaak misselijk wordt, paradontax ofzo is inderdaad heel smerig van smaakquote:Op zondag 4 januari 2009 16:05 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ook al geprobeerd en het werkt niet, zal een andere oplossing moeten verzinnen
Tinuviel, volgens mij weet een acupuncturiste precies wat wel en niet kan bij een zwangere vrouw en staat er te veel op het internet. Ik heb de moxabehandeling gedaan onder begeleiding van een acupuncturiste en kan me niet voorstellen wat er nou verkeerd kan gaan. Mijn acupuncturiste "onderzocht" me ook.....quote:
quote:Op zondag 4 januari 2009 17:37 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]
zo deze is wat verser
Ons roze biggetje
Stortbevalling gehad, laatste 3 cm in 20 minuten moeten verwerken incl. de persweeen (binnen 8 keer persen was ze er al)
Hahaha charmant hoor !quote:Op zondag 4 januari 2009 18:37 schreef Jelief het volgende:
En oja, ik stond met een washandje tussen mijn benen mijn tanden te poetsen, als ik kokhals of overgeef dan houdt mijn blaas het niet.
In mijn polisvoorwaarden staat dat het aangevraagd moet zijn voor de 7 maanden, geen idee of je het dan dus ook met 7 maanden krijgt..quote:
Zitten er, voor mensen die in het ziekenhuis bevallen en daar een dag of 5 blijven, veel nuttige dingen in? Of is het voornamelijk handig voor de thuisbevallers?quote:Op zondag 4 januari 2009 19:36 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij kwam die van mij ergens rond week 34 ofzo?
Ja, maar toen kreeg ik een dame aan de lijn die zei dat ze nog nooit gehoord had van het aanvragen van het pakket maar dat ze het zou opschrijven en dat het dan vast wel in orde zou komenquote:Op zondag 4 januari 2009 19:40 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Hmm mij staat daar iig wel iets van bij maar wie weet verschilt dat. Heb je hem dus al wel aangervaagd? Ik zou bellen anders, weet je meer
Ja, dat is inderdaad wel waar.. Beetje zonde als per ongeluk mijn vliezen te vroeg breken en het matras doorweekt isquote:Op zondag 4 januari 2009 19:42 schreef Brighteyes het volgende:
De matrasbeschermers zijn toch ook wel handig voor de periode voor je gaat bevallen, voor 'je weet het maar nooit met die vliezen'. En er zit kraamverband in en er is een goeie kans dat je dat ook wel nodig hebt na je bevalling.
Ik heb hem aangevraagd, ik vraag me alleen af of ik direct in de telefoon moet duiken morgen (omdat er dus écht handige dingen inzitten) of dat ik het wel even op zijn beloop kan laten gaan..quote:Hoezo? Twijfel je over of je hem wel aan moet vragen of niet? Of of je hem krijgt? je kan de losse dingen ook wel gewoon kopen bij drogist of apotheek.
Das ook niet zo gek, hoorde dat er giga maandverbandachtige dingen in zitten waar je erg van kan schrikkenquote:Op zondag 4 januari 2009 19:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik probeer me te herinneren wat er nou allemaal in zat maar het is een blinde vlek volgens mij.![]()
Bij mij zat er een heel pakket met babyolie, zeep, zalf, creme, lotion, noem maar op in. Maar ik kreeg hem via mijn verzekering, als je er zelf eentje moet halen zit dat er natuurlijk niet in.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:39 schreef Raissa het volgende:
[..]
Zitten er, voor mensen die in het ziekenhuis bevallen en daar een dag of 5 blijven, veel nuttige dingen in? Of is het voornamelijk handig voor de thuisbevallers?
Ja het zijn haast grote luiers om te zienquote:Op zondag 4 januari 2009 19:51 schreef Raissa het volgende:
[..]
Das ook niet zo gek, hoorde dat er giga maandverbandachtige dingen in zitten waar je erg van kan schrikken
Neequote:Op zondag 4 januari 2009 20:19 schreef miss_sly het volgende:
Over de kraamzorg regelen: ik lees op al die sites dat je eerst bij je verzekering moet melden dat je zwanger bent ofzo, en dat je je dan pas voor kraamzorg kunt aanmelden? Hebben jullie dat ook allemaal zo gedaan?
Ik moest voor de 20 weken de servicelijn Kraamzorg bellen van mijn zorgverzekering (Menzis). Zij hebben alles verder geregeld, ik hoefde alleen maar aan te geven van welke kraamzorginstelling ik de kraamzorg wilde. Van de kraamzorginstelling kreeg ik kort daarna een bevestiging. En omdat ik aanvullend verzekerd ben, kreeg ik automatisch het kraampakket toegestuurd en die heb ik toch al een tijdje hoorquote:Op zondag 4 januari 2009 20:19 schreef miss_sly het volgende:
Over de kraamzorg regelen: ik lees op al die sites dat je eerst bij je verzekering moet melden dat je zwanger bent ofzo, en dat je je dan pas voor kraamzorg kunt aanmelden? Hebben jullie dat ook allemaal zo gedaan?
Zit jij ook bij FBTO?quote:Op zondag 4 januari 2009 20:47 schreef DolleMina het volgende:
Bij FBTO hoef je je niet aan te melden voor de kraamzorg. Je hebt ook vrije keuze in het kraamzorgbureau. Het kraamzorgbureau regelt de rest met de verzekering, als het goed is, net zoals de verloskundige dat bijvoorbeeld doet.
Lastig dat er niet zo veel informatie op die site staat...quote:Op zondag 4 januari 2009 20:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb de site van mijn verzekering (FBTO) uitgebreid bekeken, maar mbt zwangerschap kan ik alleen het aanvragen van het kraampakket vinden. Dat zou zo rond de 7 maanden worden geleverd. Over de kraamzorg kan ik niets vinden. Misschien maar eens bellen morgen ofzo, want aanmelden bij de kraamzorg moet hier nu wel echt gaan gebeuren!
En met betrekking tot de kinderopvang: waar letten jullie op? Mijn schoonzusje zei bijvoorbeeld dat ze het zo vervelend vond dat er voor hun tweede geen horizontale groep was, maar iemand anders zei dat verticaal veel fijner was omdat ze dan meer leren en niet zo passief liggen te liggen. En ik heb een opvang gezien dat ermee adverteert dat ze 'volgens de Gordon-methode' te werk gaan. Is dat goed of slecht? Hoe kan ik dat als aanstaande-voor-de-eerste-keer-moeder die zelf nog moet uitzoeken hoe ze gaat opvoeden nou weten?
En ik denk dat je je ook moet instellen op dat het op het KDV altijd anders is dan thuis... dat is het gevolg van het willen blijven werken en kind naar KDV of oppas ook al is het oma&opa brengen. Soms heb ik het gevoel dat ouders willen dat het bij het oppasadres hetzelfde gaat als thuis, maar dat is volgens mij gewoon niet mogelijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:02 schreef miss_sly het volgende:
En dan die kinderopvang...ik vind het allemaal zo lastig...het voelt als enorm belangrijke beslissingen die je nu al moet maken terwijl er nog zoveel onzeker en onduidelijk is. maar uitstellen of niet doen is niet aan de orde natuurlijk, want het moet toch echt geregeld worden. Zelfs als nu dat kindje er nog niet is, voel ik de zware verantwoordelijkheid van alles perfect willen regelen, terwijl ik ook al weet dat perfectie niet bestaat
Op dat punt begin ik wel wat obsessieve neigingen te krijgen, geloof ikquote:Op zondag 4 januari 2009 21:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En ik denk dat je je ook moet instellen op dat het op het KDV altijd anders is dan thuis... dat is het gevolg van het willen blijven werken en kind naar KDV of oppas ook al is het oma&opa brengen. Soms heb ik het gevoel dat ouders willen dat het bij het oppasadres hetzelfde gaat als thuis, maar dat is volgens mij gewoon niet mogelijk.![]()
Ja, de kat, nog zoietsquote:Wij hebben vandaag de box neergezet zodat de katten eraan kunnen wennen, maar buiten even snuffelen, zijn ze er nog niet in de buurt geweest en al helemaal niet in.Ben benieuwd of het zo blijft gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |