Het merendeel van de vrijwilligers vallen af heb ik gehoord. Er zullen vast mensen zijn die aankomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:54 schreef Meddo het volgende:
Ik ken wat mensen die een paar maand naar Afrika gingen en die zijn meerder kilo's aangekomen
Oke, leuk dat is achteraf kijken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:56 schreef Curri het volgende:
Je had tijdens Kerst veel moeten eten, en met Oud&Nieuw veel oliebollen, daar kom je wel van aan..
Oke, dat lijkt me niet gezond. Laat staan voor m'n portemonnee.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:00 schreef koemleit het volgende:
ga gewoon elke dag naar mcdonnalds eet daar een mega menu achtig iets.....
en geloof me als je dat allemaal op eet kom je echt wel aan hoor!
Lol, ja zo kan het ookquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:01 schreef Isabeau het volgende:
een vriend van me is veel te licht en mocht niet sporten van zijn huisarts
Ik heb geleerd om patiënten milkshakes voor te schrijven met volle melk, slagroom, roomijs en verse banaan of aardbeien naar smaakquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:01 schreef Locusta het volgende:
Volle (melk)producten gaan drinken, door de melk room doen en dat 2x per dag drinken![]()
Die tip heeft mijn moeder (o.a.) gekregen toen ik en mijn broertje aan moesten komen vroeger.
Goede tipquote:Volle (melk)producten gaan drinken, door de melk room doen en dat 2x per dag drinken
Die tip heeft mijn moeder (o.a.) gekregen toen ik en mijn broertje aan moesten komen vroeger.
Owjah, kan ook! Maar hoe duur is zoiets?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je zou kunnen kijken naar een aanvulling op je voeding dmv speciale shakes die te krijgen zijn bij de apotheek. Een vriendin van me is tijdens een periode van ziekte ook veel afgevallen (terwijl ze al erg mager was), maar ze kreeg het er bijna niet meer aan. Die "bijvoer" shakes hebben haar toen heel erg geholpen.
Succes in ieder geval!
hij is 50 kilo en niet klein voor een manquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:02 schreef Eelcotje84 het volgende:
Lol, ja zo kan het ookToen ik 57 kilo woog, wilde ik ook niet sporten.. Was ook niet verstandig geweest.
Geen flauw idee eigenlijk... Ik zou gewoon eens informeren bij de apotheek, of maak een afspraak met je huisarts, misschien dat die je kan ondersteunen of de gouden tip heeftquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:03 schreef Eelcotje84 het volgende:
Owjah, kan ook! Maar hoe duur is zoiets?
waarom?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:01 schreef Isabeau het volgende:
een vriend van me is veel te licht en mocht niet sporten van zijn huisarts
Weet ik niet. Ik eet erg verschillend per dag. Gewoon, naar behoefte.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:06 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
TS, ben je zo licht omdat je weinig eet?
Misschien kan ik wel beginnen met een tweede warme maaltijd rond 12:00 die (tevens) betaalbaar is..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:09 schreef Faithz het volgende:
Ik heb nog wel wat over, je mag het zo hebben
Serieus: oud schoolmaatje at 2 keer per dag een flinke warme maaltijd om maar aan te komen. En je kunt iig wekelijks een frietje oid etendaar ga je nu ook weer niet dood aan.
sowieso regelmatig blijven eten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:09 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik eet erg verschillend per dag. Gewoon, naar behoefte.
Ik blijf al jaaaren hangen op 61/62 kilo. Op zich ben ik met 1,79 meter wel netjes boven het ondergwicht en in de 'groene' zone. Maar ik weet gewoon na meerdere ervaringen dat ik wel snel afval..
Ik wil me dus eigenlijk meer voorbereiden dan dat ik nu 'ongezond' ben..
Dus het advies issssss.....quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heb ik ook jaren last van gehad. Mezelf klemvreten en niet boven de 58 kilo uitkomen. Nadat ik m'n vriendin leerde kennen (tegenwoordig echtgenote), groeide ik door naar een nette 85 kilo.
niet meer zelf het bier uit de koelkast halen en chips uit de kast maar het door je vriendin laten doenquote:
Zoek een vriendin die fatsoenlijk kan koken.quote:
daar val je juist van afquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:15 schreef Sender_ het volgende:
In plaats van 3 keer per dag een maaltijd, meerdere keren per dag kleinere maaltijden eten.
Ligt eraan wat je eet.quote:
McDonald's is op zichzelf al een serieus probleem. Die stukken karton met een spons ertussen (dat noemen ze hamburgers) kun je blijven eten zonder ooit maar een beetje voldaan gevoel te krijgen. De Quarterpounders smaken iets beter maar na 6 stuks ga ik toch echt zoeken naar iets wat wel vult. Erwtensoep ofzo.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:45 schreef kissa het volgende:
Graag geen reacties over vette happenals Mcdonalds. Dit is een serieus probleem.
Doet me denken aan dat gore lied van Sjef van Oekel. Te lui en te moe om de tekst op te zoeken. Sorryquote:Op zondag 4 januari 2009 00:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
McDonald's is op zichzelf al een serieus probleem. Die stukken karton met een spons ertussen (dat noemen ze hamburgers) kun je blijven eten zonder ooit maar een beetje voldaan gevoel te krijgen. De Quarterpounders smaken iets beter maar na 6 stuks ga ik toch echt zoeken naar iets wat wel vult. Erwtensoep ofzo.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geleerd om patiënten milkshakes voor te schrijven met volle melk, slagroom, roomijs en verse banaan of aardbeien naar smaak
Ik dus nietquote:Op zondag 4 januari 2009 00:45 schreef kissa het volgende:
Hoewel ik ziekenhuizen haat, was ik erg tevreden over de behandeling en het aanbod van voedsel.
Ik ben het hier zeker niet mee eens. Ze krijgen genoeg te eten! Iemand zit echter niet voor niks in het ziekenhuis.quote:Op zondag 4 januari 2009 06:38 schreef Isabeau het volgende:
Veel mensen vallen af in het ziekenhuis omdat ze te weinig eten krijgen of omdat het zo smakeloos is dat ze heel weinig eten.
Ik lag in het UMCG en daar viel het eten best mee. Een ruime keuze voor ontbijt, warm eten en de broodmaaltijd 's avonds. Alleen in het weekend was het bar slecht.quote:Op zondag 4 januari 2009 06:38 schreef Isabeau het volgende:
Veel mensen vallen af in het ziekenhuis omdat ze te weinig eten krijgen of omdat het zo smakeloos is dat ze heel weinig eten. Ondervoeding in ziekenhuizen is een bekend probleem en als het goed is een speerpunt van de diëtisten in het ziekenhuis. Dus dat je er afvalt is helemaal niet gek.
22 kilo afgevallen? Wij willen zwaarder worden, aankomenquote:Op zondag 4 januari 2009 18:41 schreef McGilles het volgende:
Ik ben nu een maand of 4 gestopt met sporten met als gevolg zo'n 22 kilo afgevallen.
Dus ik raad aan krachtsport i.c.m. gezond en veel eten
Ja, daarom zeg ik, goede krachtsport + goede voeding. Ben op deze manier ook op een gezonde manier een kilo of 35 aangekomen totaal in het verledenquote:Op zondag 4 januari 2009 22:54 schreef kissa het volgende:
[..]
22 kilo afgevallen? Wij willen zwaarder worden, aankomen
22 kilo afgevallen en 35 aangekomen?quote:Op zondag 4 januari 2009 23:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik, goede krachtsport + goede voeding. Ben op deze manier ook op een gezonde manier een kilo of 35 aangekomen totaal in het verleden
35 kilo dat is best veel. Hoeveel woog je daarvoor dan? Ik heb namelijk het idee dat ik niet veel zwaarder meer word, ik zit qua bmi ook al redelijk aan de bovenkant (BMI van 24). Ik wil tot de 80 kilo komen met mijn lengte van 1,75 en vraag me af of dat wel haalbaar is. Spier danwel te verstaan en geen vet.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik, goede krachtsport + goede voeding. Ben op deze manier ook op een gezonde manier een kilo of 35 aangekomen totaal in het verleden
Voordat ik met krachtsport begon woog ik 75kg, op mijn max woog ik 110kg. Nu weeg ik 88kg.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:32 schreef ssebass het volgende:
[..]
35 kilo dat is best veel. Hoeveel woog je daarvoor dan? Ik heb namelijk het idee dat ik niet veel zwaarder meer wordt, ik zit qua bmi ook al redelijk aan de bovenkant (BMI van 24). Ik wil tot de 80 kilo komen met mijn lengte van 1,75 en vraag me af of dat wel haalbaar is. Spier danwel te verstaan en geen vet.
Ik ken het. Voordat i k stressig werd woog ik 70 kg (gestopt met roken) , ik wil terug/omhoog naar ongeveer 58 kilo (ben vrouw)quote:Op zondag 4 januari 2009 23:25 schreef ondeugend het volgende:
ja happy zijn.
Ik had ooit hetzelfde probleem, tot ik echt lekker in mijn vel zat.
Daarna ging het te snel vanzelf.
quote:Op zondag 4 januari 2009 23:54 schreef Pien85 het volgende:
TVP, zelfde probleem. Na dat mn relatie stuk liep ben ik 10 kilo afgevallen. Maand geleden woog ik nog 44 kilo bij 1.63m. Nu geloof ik wel weer wat aangekomen, maar heb altijd al ondergewicht gehad, wil nu wel eens gewoon een gezond gewicht hebben...
Jep, ik weet t... maar het komt ook wel, helaas wel heel erg langzaam... ben altijd dun geweest, en krijg het er gewoon niet aan!quote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef kissa het volgende:
[..]
Sterkte en doe je best! Een kilootje of 56 mag je best wegen! Is nog steeds slank!
Je moet ook niet alles gelijk uitspugen na het eten...quote:Op zondag 4 januari 2009 23:54 schreef Pien85 het volgende:
TVP, zelfde probleem. Na dat mn relatie stuk liep ben ik 10 kilo afgevallen. Maand geleden woog ik nog 44 kilo bij 1.63m. Nu geloof ik wel weer wat aangekomen, maar heb altijd al ondergewicht gehad, wil nu wel eens gewoon een gezond gewicht hebben...
dan slip je dicht.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:08 schreef -Mellow- het volgende:
Oja, bananen. veul bananen
Misschien is afvallen wel makkelijker dan aankomen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik vind dit best een nuttig topic.
Zelf ook net onder de grens van ondergewicht.
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:20 schreef kissa het volgende:
[..]
Misschien is afvallen wel makkelijker dan aankomen.
Dat is natuurlijk een loze opmerking.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:20 schreef kissa het volgende:
[..]
Misschien is afvallen wel makkelijker dan aankomen.
Sterkte ook![]()
Ecto's komen absoluut niet makkelijk aan, endo's komen veel te makkelijk aan. Dus zo zwart wit als jij het nu stelt is het niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:11 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een loze opmerking.
Voor iemand met ondergewicht lijkt het lastig om aan te komen, voor iemand met overgewicht lijkt het lastig om af te vallen.
Met discipline is het beide goed te doen, ik kan heel gemakkelijk aankomen, ook heel gemakkelijk afvallen.
Als de mensen met ondergewicht daadwerkelijk goed gaan sporten en daarbij een voedingsschema aanhouden is het onvermijdelijk dat je aan gaat komen. Eet en drink je meer kcal dan je verbrand, dan kom je aan, zo simpel is het.
Ik heb ook zoiets.. ik ben ongeveer 1.91 en ik zou eigenlijk niet weten hoe zwaar ik ben maar niet zo heel zwaar in ieder gevalquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Ik ben zelf 1.95 meter... en ik kom maar niet over de 75 kilo heen. M'n gewicht schommelt heel erg tussen de 65 en 72 kilo... Ik word er gek van.
Ik heb precies hetzelfde, shommelt nu rond de 73quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Ik ben zelf 1.95 meter... en ik kom maar niet over de 75 kilo heen. M'n gewicht schommelt heel erg tussen de 65 en 72 kilo... Ik word er gek van.
Natuurlijk heeft je bouw ermee te maken, maar dat neemt niet weg dat als je meer eet dan je verbrand, je aankomt in lichaamsgewicht. Of je nou een ecto bent en dus meer verbrand of een endo die minder verbrand, daar moet je je voeding op aanpassen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:37 schreef Koert het volgende:
[..]
Ecto's komen absoluut niet makkelijk aan, endo's komen veel te makkelijk aan. Dus zo zwart wit als jij het nu stelt is het niet.
Hier ook hetzelfde, maar ik sta nou al 2/3 jaar lang precies op 60 kilo met een lengte van bijna 2m :/quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:53 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde, shommelt nu rond de 73
Als je echt van plan bent aan krachtsport te gaan doen, stuur mij dan even een PM, ik kan je dan wel wat tips geven.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:10 schreef DaRk_DuDe het volgende:
[..]
Hier ook hetzelfde, maar ik sta nou al 2/3 jaar lang precies op 60 kilo met een lengte van bijna 2m :/
Ik ben dan echt zo'n 'plank' type, lang en dun
Bij mij lijkt het niet uit te maken of ik me een periode hartstikke volprop of een tijd weinig eet, ik kom geen kilo aan en val geen kilo af.
Moet er wel aan toevoegen dat ik veel stilzit, voor m'n school/stage en hobby terwijl ik niet aan sport doe, wat wel de oplossing hiervoor zou kunnen zijn.
Als krachttraining helpt, waar moet ik dan aan denken?
Dagelijks zoveel mogelijk proberen op te drukken i.c.m. zoveel mogelijk brood voor het ontbijt/lunch?
Verder was er nog aan het begin van de topic de opmerking gemaakt dat melk met room (iets) helpt.
Wordt daarbij slagroom bedoeld, of mis ik hier nou iets?
Vast een voor de hand liggende vraag, maargoed
12 boterhammen is 12*75kcal = 900kcal. Als je dan een tussendoor maaltijd rekent van 500kcal + 2x warm eten van 800kcal zit je op 3000kcal, wat niks speciaals is. Stel dat je verbruik 2800 is dan kom je inderdaad maar weinig aan. Mocht je op 3400kcal gaan zitten kom je 3x (600/200) zo snel aan met maar 400kcal meer per dag, dat is juist de truc.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:31 schreef fathank het volgende:
Op een gezonde aankomen lukt mij bijna niet. Heb 8 maanden lang 4x per week getraind. At minimaal 12 boterhammen per dag, 2x per dag warm eten. Veel kip, tonijn, kwark etc. Daarnaast ook proteïneshakes en een tijdje ook creatine. In die 8 maanden tijd 6 kilo aangekomen. Van 66 naar 72 kilo met 1,80 meter.
Daarvoor hebben ze fitness uitgevondenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:30 schreef Florian_ het volgende:
Het is vooral een kwestie van volhouden. Ik heb soms van die weken dat ik me echt helemaal volprop in combinatie met krachttraining, alleen vanwege omgevingsfactoren houd ik dat nooit echt lang vol. Je merkt als je je bijv. een aantal weken lang 5x30 keer opdrukt oid dat er al veranderingen optreden in je lichaam. Echter, als je er dan een weekje niks aan doet zakt het direct weer in. Het is gewoon moeilijk om je "dieet" (lees: veel eten) icm beweging vol te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |