Melk hou ik niet van, volle kwark staat wel op het lijstje en chocomelk drink ik op stagequote:Op woensdag 17 september 2008 17:28 schreef _aurum_ het volgende:
en wat is er mis met melk of chocomelk?
makkelijk, goede bron van eiwitten en je tikt 't zo weg!
Ik moet zeggen dat ik zelf van gezond eten hou, ben enorm gek op Italiaans eten dus ik gebruik bijna nooit boter, maar olijfolie. In m'n tonijnsalade gaat toch wat mayo zitten om het wat smeuig te houden. Aangezien ik de laatste tijd elke avond sport (fitness, dag erna tennis, fitness enz.) zal ik de vetten toch wel verbranden ofniet?quote:Op donderdag 18 september 2008 19:51 schreef krioro het volgende:
Ook al is je vetpercentage niet te hoog, kun je toch beter voor schone voeding gaan. Dat is behalve gezonder ook nuttiger voor de opbouw van je lichaam.
quote:Op donderdag 18 september 2008 23:55 schreef FutureFairytale het volgende:
TS, topic begon met calorierijk eten dus ik dacht je wilt iets aankomen, maar als ik al je posts lees en zo bekijk wat je eetkeuzes zijn en wat je vooral niet wilt nemen + hoeveelheid sport ("verbrand ik dan wel al m'n vet?") heb ik nu heel sterk het idee dat je onzeker bent en graag aan een afvaldieet bezig bent. Heb ik gelijk of niet?
Anders blijf je even wegquote:Op vrijdag 19 september 2008 20:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ga stoppen met fitness, kom je ook aan en hoef je je ook geen zorgen te maken of je eten wel goedkoop is
ok ok... kwam alleen door al die vragen die je stelde dat ik twijfelde over of je nou echt wil aankomen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:23 schreef honda1990 het volgende:
[..]![]()
Ja ik wil afvallen
Wat moet ik afvallen, botten?
Als je leert lezen zie je dat ik schrijf dat mayonaise niet gezonde vetten bevat, in diezelfde post vraag ik me af of ik dat "slechte" vet verbrand aangezien ik veel sport. Ik wil aankomen anders eet ik geen blikje tonijn + 1 a 2 eieren + flink wat mayo op 10 boterhammen per dag als middageten
Ja, ik bedoel ook niet dat je er vet van zult worden (al zal het op de langere termijn altijd ongezonder zijn), maar dat je meer hebt aan koolhydraten en eiwitten.quote:Op donderdag 18 september 2008 22:32 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik zelf van gezond eten hou, ben enorm gek op Italiaans eten dus ik gebruik bijna nooit boter, maar olijfolie. In m'n tonijnsalade gaat toch wat mayo zitten om het wat smeuig te houden. Aangezien ik de laatste tijd elke avond sport (fitness, dag erna tennis, fitness enz.) zal ik de vetten toch wel verbranden ofniet?
Oké duidelijkquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel ook niet dat je er vet van zult worden (al zal het op de langere termijn altijd ongezonder zijn), maar dat je meer hebt aan koolhydraten en eiwitten.
Koolhydraten zijn een betere vorm van energie dan vetten, en eiwitten zijn voor spieropbouw. Dus kun je je maag daar beter mee vullen dan met minder nuttige vetten.
Je hebt ook wel bepaalde vetten nodig, maar in bijvoorbeeld mayo zit weinig nuttigs.
Mijn eigen 'McGilles Wondershake'quote:Op maandag 15 september 2008 22:20 schreef honda1990 het volgende:
Aangezien ik wel wat aan mag komen en ik net begonnen ben met fitnessen moet ik wel mijn eetpatroon een beetje aanpassenHet mag niet teveel geld mag kosten en het zou fijn zijn als je ingrediënten noemt die de meeste mensen standaard wel in huis hebben
TS begint.
Zelf tonijnsalade maken:
1 blikje tonijn salade + wat mayo, evt. ei, olijven, wat tomaat en wat feta. De tomaat, ei, olijven en feta kunnen natuurlijk wel wegblijven, maar ik had ze toch nog in huis. Ideaal voor op brood mee te nemen.
Kipfilet:
Kipfilet op brood is van zichzelf aardig smakeloos en droog, daarom doe ik er altijd wat chilipoeder op![]()
Gekookte eieren:
Standaard gekookte eieren in de koelkast is altijd makkelijk
Het gaat dus om gezond/relatief goedkoop en liefst makkelijk calorierijk eten, Ik ben benieuwd naar jullie tips
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |