Danku hier kan ik wel wat meequote:Op maandag 15 september 2008 22:27 schreef nein het volgende:
Volle kwark = vet + veeel eiwit
Roomboter op brood smeren voor je er beleg op gooit (ik ga hier geen discussie over ongezonde vetten houden, ik blijf erbij dat roomboter gezonder is dan becelmeuk...anders lees je Feiten over Vetten van Mary Enig maar es)
Als je kipfilet op brood doet, dan een beetje mayo + bieslook = yummie
Neem altijd volkoren/meergranenbrood
En zelf eiersalade maken: eitjes koken, paar eetlepels mayo (of helft yoghurt) erdoor mikken, beetje bieslook OF kerrie erdoor mikken en peper+zout
smakelijk
Dat bedoel ik idd ook, kan een mod even de TT aanpassenquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:58 schreef Erasmo het volgende:
Ik denk dat je beter af bent met eiwitrijk eten dan calorierijk eten.
Ik heb ook getwijfeld om dit topic te openen in LIF, ik was alleen bang dat het daar op een al dan niet onzinnige discussie over poeders uit zou lopen. Punt 2 is dat ik toch erg van lekker eten hou en er gewoon veel toffe mensen in CUL zittenquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:02 schreef missy_c het volgende:
Lijkt me meer "lifestyle" dan culinaire dit topic.
Gebruik je Whey? Dit kan je in een bidon doen en meenemen, aanlengen met water wanneer je het nodig hebt. Verder verkopen ze bij lidle goedkoop kalkoen broodbeleg (minder vet dan kipfilet).
Gerookte zalm voor de nodige vetten.
Rosbief
Tonijn & Mayo heb je al genoemd. Maar dit is wel ongeveer de standaard eiwitrijke producten voor op brood.
Het ligt er ook aan wat je precies wilt bereiken en wat je startpunt is. Dat je aan fitness doet, betekend niet meteen dat je alleen eiwitjes moet eten.
'T gaat toch over eten?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:02 schreef missy_c het volgende:
Lijkt me meer "lifestyle" dan culinaire dit topic.
Chocomel is supervet. Daarvan slib je dicht.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:28 schreef _aurum_ het volgende:
en wat is er mis met melk of chocomelk?
makkelijk, goede bron van eiwitten en je tikt 't zo weg!
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:58 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Chocomel is supervet. Daarvan slib je dicht.
simpele suikers.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:28 schreef _aurum_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.full stops and exclamation marks
je kunt ook overdrijven.... supervet....quote:Op woensdag 17 september 2008 17:58 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Chocomel is supervet. Daarvan slib je dicht.
Noten zet ik op m'n lijstje en eieren eet ik wel omdat ik per dag toch zo'n 2 eieren door mn tonijnsalade doequote:Op woensdag 17 september 2008 00:55 schreef Fratz het volgende:
Noten zijn lekker!
En eitjes natuurlijk.
Pangafilet neem ik niet mee op brood en 'savonds kookt mijn mamma voor, woon nog thuis dusja, we eten 'savonds overigens wel goedquote:Op woensdag 17 september 2008 09:37 schreef _aurum_ het volgende:
Pangafilet is lekker
Noten; amandelen, walnoten en cashewnoten.
Rijst met kip en ananas (op eigen sap) vind ik altijd lekker. En is ook vrij makkelijk te maken.
En ik zou bij jouw recept voor tonijnsalade wat gekookte pasta doen.
Ga ik ook zeker doen, met wat stukjes chocolade oidquote:Op woensdag 17 september 2008 16:33 schreef missy_c het volgende:
@TS - Er zit in Tonijn bijna geen vet.
Zie ook vaak mensen kippenborst filet grillen en op brood doen (ipv beleg variant) of in een salade met pijnboompitten.
Verder kan je natuurlijk fruit door je kwark doen.. (anders erg moeilijk eten).
Als je pas net begint, kan je alleen met voedingspatroon wijzigen al heel wat vorderingen maken inderdaad.
Melk hou ik niet van, volle kwark staat wel op het lijstje en chocomelk drink ik op stagequote:Op woensdag 17 september 2008 17:28 schreef _aurum_ het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zelf van gezond eten hou, ben enorm gek op Italiaans eten dus ik gebruik bijna nooit boter, maar olijfolie. In m'n tonijnsalade gaat toch wat mayo zitten om het wat smeuig te houden. Aangezien ik de laatste tijd elke avond sport (fitness, dag erna tennis, fitness enz.) zal ik de vetten toch wel verbranden ofniet?quote:Op donderdag 18 september 2008 19:51 schreef krioro het volgende:
Ook al is je vetpercentage niet te hoog, kun je toch beter voor schone voeding gaan. Dat is behalve gezonder ook nuttiger voor de opbouw van je lichaam.
quote:Op donderdag 18 september 2008 23:55 schreef FutureFairytale het volgende:
TS, topic begon met calorierijk eten dus ik dacht je wilt iets aankomen, maar als ik al je posts lees en zo bekijk wat je eetkeuzes zijn en wat je vooral niet wilt nemen + hoeveelheid sport ("verbrand ik dan wel al m'n vet?") heb ik nu heel sterk het idee dat je onzeker bent en graag aan een afvaldieet bezig bent. Heb ik gelijk of niet?
Anders blijf je even wegquote:Op vrijdag 19 september 2008 20:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ga stoppen met fitness, kom je ook aan en hoef je je ook geen zorgen te maken of je eten wel goedkoop is
ok ok... kwam alleen door al die vragen die je stelde dat ik twijfelde over of je nou echt wil aankomen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:23 schreef honda1990 het volgende:
[..]![]()
Ja ik wil afvallen
Wat moet ik afvallen, botten?
Als je leert lezen zie je dat ik schrijf dat mayonaise niet gezonde vetten bevat, in diezelfde post vraag ik me af of ik dat "slechte" vet verbrand aangezien ik veel sport. Ik wil aankomen anders eet ik geen blikje tonijn + 1 a 2 eieren + flink wat mayo op 10 boterhammen per dag als middageten
Ja, ik bedoel ook niet dat je er vet van zult worden (al zal het op de langere termijn altijd ongezonder zijn), maar dat je meer hebt aan koolhydraten en eiwitten.quote:Op donderdag 18 september 2008 22:32 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik zelf van gezond eten hou, ben enorm gek op Italiaans eten dus ik gebruik bijna nooit boter, maar olijfolie. In m'n tonijnsalade gaat toch wat mayo zitten om het wat smeuig te houden. Aangezien ik de laatste tijd elke avond sport (fitness, dag erna tennis, fitness enz.) zal ik de vetten toch wel verbranden ofniet?
Oké duidelijkquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel ook niet dat je er vet van zult worden (al zal het op de langere termijn altijd ongezonder zijn), maar dat je meer hebt aan koolhydraten en eiwitten.
Koolhydraten zijn een betere vorm van energie dan vetten, en eiwitten zijn voor spieropbouw. Dus kun je je maag daar beter mee vullen dan met minder nuttige vetten.
Je hebt ook wel bepaalde vetten nodig, maar in bijvoorbeeld mayo zit weinig nuttigs.
Mijn eigen 'McGilles Wondershake'quote:Op maandag 15 september 2008 22:20 schreef honda1990 het volgende:
Aangezien ik wel wat aan mag komen en ik net begonnen ben met fitnessen moet ik wel mijn eetpatroon een beetje aanpassenHet mag niet teveel geld mag kosten en het zou fijn zijn als je ingrediënten noemt die de meeste mensen standaard wel in huis hebben
TS begint.
Zelf tonijnsalade maken:
1 blikje tonijn salade + wat mayo, evt. ei, olijven, wat tomaat en wat feta. De tomaat, ei, olijven en feta kunnen natuurlijk wel wegblijven, maar ik had ze toch nog in huis. Ideaal voor op brood mee te nemen.
Kipfilet:
Kipfilet op brood is van zichzelf aardig smakeloos en droog, daarom doe ik er altijd wat chilipoeder op![]()
Gekookte eieren:
Standaard gekookte eieren in de koelkast is altijd makkelijk
Het gaat dus om gezond/relatief goedkoop en liefst makkelijk calorierijk eten, Ik ben benieuwd naar jullie tips
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |