abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2008 @ 22:20:59 #1
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_61660221
Aangezien ik wel wat aan mag komen en ik net begonnen ben met fitnessen moet ik wel mijn eetpatroon een beetje aanpassen Het mag niet teveel geld mag kosten en het zou fijn zijn als je ingrediënten noemt die de meeste mensen standaard wel in huis hebben TS begint.

Zelf tonijnsalade maken:
1 blikje tonijn salade + wat mayo, evt. ei, olijven, wat tomaat en wat feta. De tomaat, ei, olijven en feta kunnen natuurlijk wel wegblijven, maar ik had ze toch nog in huis. Ideaal voor op brood mee te nemen.

Kipfilet:
Kipfilet op brood is van zichzelf aardig smakeloos en droog, daarom doe ik er altijd wat chilipoeder op

Gekookte eieren:
Standaard gekookte eieren in de koelkast is altijd makkelijk

Het gaat dus om gezond/relatief goedkoop en liefst makkelijk calorierijk eten, Ik ben benieuwd naar jullie tips
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_61660306
pindakaas
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_61660533
Volle kwark = vet + veeel eiwit

Roomboter op brood smeren voor je er beleg op gooit (ik ga hier geen discussie over ongezonde vetten houden, ik blijf erbij dat roomboter gezonder is dan becelmeuk...anders lees je Feiten over Vetten van Mary Enig maar es)

Als je kipfilet op brood doet, dan een beetje mayo + bieslook = yummie

Neem altijd volkoren/meergranenbrood

En zelf eiersalade maken: eitjes koken, paar eetlepels mayo (of helft yoghurt) erdoor mikken, beetje bieslook OF kerrie erdoor mikken en peper+zout

smakelijk
(:
  maandag 15 september 2008 @ 22:39:38 #4
182728 honda1990
pi_61661063
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:27 schreef nein het volgende:
Volle kwark = vet + veeel eiwit

Roomboter op brood smeren voor je er beleg op gooit (ik ga hier geen discussie over ongezonde vetten houden, ik blijf erbij dat roomboter gezonder is dan becelmeuk...anders lees je Feiten over Vetten van Mary Enig maar es)

Als je kipfilet op brood doet, dan een beetje mayo + bieslook = yummie

Neem altijd volkoren/meergranenbrood

En zelf eiersalade maken: eitjes koken, paar eetlepels mayo (of helft yoghurt) erdoor mikken, beetje bieslook OF kerrie erdoor mikken en peper+zout

smakelijk
Danku hier kan ik wel wat mee En wat roomboter betrefd, ik eet op soms wat mayo na supergezond omdat een enorme fan ben van Italiaans eten! Wat ik soms trouwens ook doe en makkelijk van te voren te maken is is penne met kerstomaatjes en stukken mozzarella maken de avond voordat ik ga werken. Het in de koelkast zetten, ook erg smakelijk
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:58:24 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61670724
Ik denk dat je beter af bent met eiwitrijk eten dan calorierijk eten.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:17:08 #6
182728 honda1990
pi_61682455
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:58 schreef Erasmo het volgende:
Ik denk dat je beter af bent met eiwitrijk eten dan calorierijk eten.
Dat bedoel ik idd ook, kan een mod even de TT aanpassen ? Vandaag 9 boterhammen meegenomen mee naar werk en voor 12 uur er al 8 op, als er kwark is ook maar een bak (volle) kwark meenemen
pi_61688073
Lijkt me meer "lifestyle" dan culinaire dit topic.

Gebruik je Whey? Dit kan je in een bidon doen en meenemen, aanlengen met water wanneer je het nodig hebt. Verder verkopen ze bij lidle goedkoop kalkoen broodbeleg (minder vet dan kipfilet).

Gerookte zalm voor de nodige vetten.

Rosbief

Tonijn & Mayo heb je al genoemd. Maar dit is wel ongeveer de standaard eiwitrijke producten voor op brood.

Het ligt er ook aan wat je precies wilt bereiken en wat je startpunt is. Dat je aan fitness doet, betekend niet meteen dat je alleen eiwitjes moet eten.
Life is short, eat dessert first.
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:18:41 #8
182728 honda1990
pi_61688587
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:02 schreef missy_c het volgende:

Gebruik je Whey? Dit kan je in een bidon doen en meenemen, aanlengen met water wanneer je het nodig hebt. Verder verkopen ze bij lidle goedkoop kalkoen broodbeleg (minder vet dan kipfilet).

Gerookte zalm voor de nodige vetten.

Rosbief

Tonijn & Mayo heb je al genoemd. Maar dit is wel ongeveer de standaard eiwitrijke producten voor op brood.

Het ligt er ook aan wat je precies wilt bereiken en wat je startpunt is. Dat je aan fitness doet, betekend niet meteen dat je alleen eiwitjes moet eten.
Ik heb ook getwijfeld om dit topic te openen in LIF, ik was alleen bang dat het daar op een al dan niet onzinnige discussie over poeders uit zou lopen. Punt 2 is dat ik toch erg van lekker eten hou en er gewoon veel toffe mensen in CUL zitten

Ik heb ergens gelezen dat je beter de eerste 4 maanden dat je begint met sporten nog niet met poeders kan beginnen, de meningen zijn er over verdeeld. Ik zal het iig in de gaten houden, misschien kom ik ook aan zonder er extra geld aan uit te geven

Zit er in tonijn al niet genoeg vet, en in mayo en ook eet ik redelijk wat olijfolie, of zijn het specifieke vetten? Zalm is namelijk wat duurder over het algemeen (Zeeuw ja )

Klopt, ik heb een keer aan iemand die er wat van wist gemaild wat ik per dag at en hij kwam tot de conclusie dat als ik aan wilde komen ik flink wat meer eiwitten moest eten, vandaar dat ik me daar op concentreer
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2008 @ 00:55:33 #9
34726 Fratz
Max
pi_61692920
Noten zijn lekker!
En eitjes natuurlijk.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_61695872
Pangafilet is lekker

Noten; amandelen, walnoten en cashewnoten.

Rijst met kip en ananas (op eigen sap) vind ik altijd lekker. En is ook vrij makkelijk te maken.

En ik zou bij jouw recept voor tonijnsalade wat gekookte pasta doen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_61695909
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:02 schreef missy_c het volgende:

'T gaat toch over eten?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_61705352
Ja het gaat idd over eten.. Maar mijn idee was dat 't doel van TS is om meer aan te komen door middel van voeding en training. Daar hebben de sporters meer ervaring mee dan de lekkerbekjes..

Maareuh.. Jij bent mod .. ik zeg niets meer
pi_61705597
@TS - Er zit in Tonijn bijna geen vet.

Zie ook vaak mensen kippenborst filet grillen en op brood doen (ipv beleg variant) of in een salade met pijnboompitten.
Verder kan je natuurlijk fruit door je kwark doen.. (anders erg moeilijk eten).

Als je pas net begint, kan je alleen met voedingspatroon wijzigen al heel wat vorderingen maken inderdaad.
pi_61706979
en wat is er mis met melk of chocomelk?

makkelijk, goede bron van eiwitten en je tikt 't zo weg!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 17 september 2008 @ 17:55:06 #15
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_61707596
Broodje pindakaas met tonijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_61707624
Ei?

pi_61707668
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:28 schreef _aurum_ het volgende:

Chocomel is supervet. Daarvan slib je dicht.
pi_61710031
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

als hij net begint met trainen en geen overgewicht heeft dan kan hij dagelijks best wel een extra pak chocomel wegdrinken.

het kan geen kwaad om er mee te bulken.
pi_61710388
quote:

simpele suikers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
full stops and exclamation marks
  woensdag 17 september 2008 @ 21:18:54 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61714011
Calorierijk is bijvoorbeeld leverpastei Kost ook geen drol.
Denk ook eens aan sesampasta,.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61714422
Hij bedoelt eiwitrijk -.-
pi_61716632
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

je kunt ook overdrijven.... supervet....
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 18 september 2008 @ 08:47:28 #23
182728 honda1990
pi_61723771
quote:
Op woensdag 17 september 2008 00:55 schreef Fratz het volgende:
Noten zijn lekker!
En eitjes natuurlijk.
Noten zet ik op m'n lijstje en eieren eet ik wel omdat ik per dag toch zo'n 2 eieren door mn tonijnsalade doe
  donderdag 18 september 2008 @ 08:48:56 #24
182728 honda1990
pi_61723795
quote:
Op woensdag 17 september 2008 09:37 schreef _aurum_ het volgende:
Pangafilet is lekker

Noten; amandelen, walnoten en cashewnoten.

Rijst met kip en ananas (op eigen sap) vind ik altijd lekker. En is ook vrij makkelijk te maken.

En ik zou bij jouw recept voor tonijnsalade wat gekookte pasta doen.
Pangafilet neem ik niet mee op brood en 'savonds kookt mijn mamma voor, woon nog thuis dusja, we eten 'savonds overigens wel goed
  donderdag 18 september 2008 @ 08:51:43 #25
182728 honda1990
pi_61723847
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:33 schreef missy_c het volgende:
@TS - Er zit in Tonijn bijna geen vet.

Zie ook vaak mensen kippenborst filet grillen en op brood doen (ipv beleg variant) of in een salade met pijnboompitten.
Verder kan je natuurlijk fruit door je kwark doen.. (anders erg moeilijk eten).

Als je pas net begint, kan je alleen met voedingspatroon wijzigen al heel wat vorderingen maken inderdaad.
Ga ik ook zeker doen, met wat stukjes chocolade oid

Eerst at ik per dag 5 boterhammen met wat kaas of wat ham, nu eet ik 10 boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade Ideaal voor mij, ik eet meer en gezonder en het is nog lekker ook!
  donderdag 18 september 2008 @ 08:53:41 #26
182728 honda1990
pi_61723885
quote:

Melk hou ik niet van, volle kwark staat wel op het lijstje en chocomelk drink ik op stage En wat vet betreft, ik hoef me daar absoluut geen zorgen om te maken, ik heb nog geen grammetje vet aan mn lijf. Als het maar gezond blijft Al denk ik dat vet op het moment geen kwaad kan omdat, als ik niet fitness ik wel tennis dus ik verbrand het wel denk ik
pi_61738617
Ook al is je vetpercentage niet te hoog, kun je toch beter voor schone voeding gaan. Dat is behalve gezonder ook nuttiger voor de opbouw van je lichaam.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:32:36 #28
182728 honda1990
pi_61744012
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:51 schreef krioro het volgende:
Ook al is je vetpercentage niet te hoog, kun je toch beter voor schone voeding gaan. Dat is behalve gezonder ook nuttiger voor de opbouw van je lichaam.
Ik moet zeggen dat ik zelf van gezond eten hou, ben enorm gek op Italiaans eten dus ik gebruik bijna nooit boter, maar olijfolie. In m'n tonijnsalade gaat toch wat mayo zitten om het wat smeuig te houden. Aangezien ik de laatste tijd elke avond sport (fitness, dag erna tennis, fitness enz.) zal ik de vetten toch wel verbranden ofniet?
pi_61746898
TS, topic begon met calorierijk eten dus ik dacht je wilt iets aankomen, maar als ik al je posts lees en zo bekijk wat je eetkeuzes zijn en wat je vooral niet wilt nemen + hoeveelheid sport ("verbrand ik dan wel al m'n vet?") heb ik nu heel sterk het idee dat je onzeker bent en graag aan een afvaldieet bezig bent. Heb ik gelijk of niet?
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:23:35 #30
182728 honda1990
pi_61767998
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:55 schreef FutureFairytale het volgende:
TS, topic begon met calorierijk eten dus ik dacht je wilt iets aankomen, maar als ik al je posts lees en zo bekijk wat je eetkeuzes zijn en wat je vooral niet wilt nemen + hoeveelheid sport ("verbrand ik dan wel al m'n vet?") heb ik nu heel sterk het idee dat je onzeker bent en graag aan een afvaldieet bezig bent. Heb ik gelijk of niet?
Ja ik wil afvallen Wat moet ik afvallen, botten? Als je leert lezen zie je dat ik schrijf dat mayonaise niet gezonde vetten bevat, in diezelfde post vraag ik me af of ik dat "slechte" vet verbrand aangezien ik veel sport. Ik wil aankomen anders eet ik geen blikje tonijn + 1 a 2 eieren + flink wat mayo op 10 boterhammen per dag als middageten
pi_61768668
Ga stoppen met fitness, kom je ook aan en hoef je je ook geen zorgen te maken of je eten wel goedkoop is
  vrijdag 19 september 2008 @ 22:01:53 #32
182728 honda1990
pi_61770157
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 20:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ga stoppen met fitness, kom je ook aan en hoef je je ook geen zorgen te maken of je eten wel goedkoop is
Anders blijf je even weg
pi_61771828
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 20:23 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ja ik wil afvallen Wat moet ik afvallen, botten? Als je leert lezen zie je dat ik schrijf dat mayonaise niet gezonde vetten bevat, in diezelfde post vraag ik me af of ik dat "slechte" vet verbrand aangezien ik veel sport. Ik wil aankomen anders eet ik geen blikje tonijn + 1 a 2 eieren + flink wat mayo op 10 boterhammen per dag als middageten
ok ok... kwam alleen door al die vragen die je stelde dat ik twijfelde over of je nou echt wil aankomen.
Ik zou zeggen; naast de boterhammen, neem veel tussendoortjes. Zo'n 4 per dag. En neem vette vis i.p.v. tonijn (= mager). Zalm, paling, haring of makreel ofzo... Anyways, succes. Voel je je gezond, dan is het goed
pi_61862947
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:32 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik zelf van gezond eten hou, ben enorm gek op Italiaans eten dus ik gebruik bijna nooit boter, maar olijfolie. In m'n tonijnsalade gaat toch wat mayo zitten om het wat smeuig te houden. Aangezien ik de laatste tijd elke avond sport (fitness, dag erna tennis, fitness enz.) zal ik de vetten toch wel verbranden ofniet?
Ja, ik bedoel ook niet dat je er vet van zult worden (al zal het op de langere termijn altijd ongezonder zijn), maar dat je meer hebt aan koolhydraten en eiwitten.

Koolhydraten zijn een betere vorm van energie dan vetten, en eiwitten zijn voor spieropbouw. Dus kun je je maag daar beter mee vullen dan met minder nuttige vetten.

Je hebt ook wel bepaalde vetten nodig, maar in bijvoorbeeld mayo zit weinig nuttigs.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:39:38 #35
182728 honda1990
pi_61864106
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef krioro het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel ook niet dat je er vet van zult worden (al zal het op de langere termijn altijd ongezonder zijn), maar dat je meer hebt aan koolhydraten en eiwitten.

Koolhydraten zijn een betere vorm van energie dan vetten, en eiwitten zijn voor spieropbouw. Dus kun je je maag daar beter mee vullen dan met minder nuttige vetten.

Je hebt ook wel bepaalde vetten nodig, maar in bijvoorbeeld mayo zit weinig nuttigs.
Oké duidelijk Ik drink de laatste tijd erg veel chocomelk wel zelfgemaakt van puur cacao suiker en melk Voorderest nog steeds m'n tonijnsalade en pastasalade
pi_65143137
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:20 schreef honda1990 het volgende:
Aangezien ik wel wat aan mag komen en ik net begonnen ben met fitnessen moet ik wel mijn eetpatroon een beetje aanpassen Het mag niet teveel geld mag kosten en het zou fijn zijn als je ingrediënten noemt die de meeste mensen standaard wel in huis hebben TS begint.

Zelf tonijnsalade maken:
1 blikje tonijn salade + wat mayo, evt. ei, olijven, wat tomaat en wat feta. De tomaat, ei, olijven en feta kunnen natuurlijk wel wegblijven, maar ik had ze toch nog in huis. Ideaal voor op brood mee te nemen.

Kipfilet:
Kipfilet op brood is van zichzelf aardig smakeloos en droog, daarom doe ik er altijd wat chilipoeder op

Gekookte eieren:
Standaard gekookte eieren in de koelkast is altijd makkelijk

Het gaat dus om gezond/relatief goedkoop en liefst makkelijk calorierijk eten, Ik ben benieuwd naar jullie tips
Mijn eigen 'McGilles Wondershake'

Nam ik altijd als ontbijt voor het sporten, ingredienten:

- 1 liter melk
- 250 ml magere kwark
- 2 bananen
- 2 eieren
- 150 gr havermout
- 2 eetlepels proteine poeder

Dit is allemaal gezond en zo'n 1400 kcal, ideaal ontbijt en nog makkelijk weg te drinken ook

Edit: ik zie dat het gaat om broodbeleg, dan het volgende

Zelfgemaakt kipsate salade:
- 500gr kipfilet
- bakje tauge
- Pindakaas
- Melk
- Ketjap, sambal, citroensap, knoflook, ui, bruine bastardsuiker

Bereiding:
- Kip snijden in kleine stukjes, aanbakken in pan, gesneden uitje toevoegen en daarna knoflook persen erboven. Pindakaas erbij en gelijk melk toevoegen tot gewenste dikte. Sambal, ketjap, citroensap en suiker naar smaak toevoegen. Op het eind even 2minuutjes de tauge meebakken. Klaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door McGilles op 17-01-2009 17:10:42 ]
pi_65232219
Als afwisseling voor de pindakaas kan je ook tahin proberen, dat is wel iets duurder.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:52:18 #38
225706 988012
Niet geraakt is altijd mis
pi_65232253
Kaas met mayonaise
pi_65232515
Brie smeerkaas
ham
en gekookt ei
hmhm en dit op een broodje uit de oven
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_65233862
Aïoli, 800kcal
  donderdag 9 april 2009 @ 16:00:39 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_67866852
800 kcal per wat? En ga je er niet ontzettend van meuren? Ik zag zo snel even dat het een recept was met een bult knoflook, klopt dat?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_67873594
800kcal per 100 gram. En yes, tis knoflookmayonaise dus lekker stinken
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:11:53 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_67886587
100 gram knoflookmayonaise per dag..

Nee dat gaat em niet worden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_67887378
waarom zou mayo slechte vetten hebben? het is voor 80% zonnebloem olie of een andere plantaardige olie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')