abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64613691
Fok! Dieetclub #270 Geen jojo?!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64613760
Had je dit al gezien Isa?
quote:
Sauna Zuidwolde in top-10 Nederland
DVHN | Gepubliceerd op 03 januari 2009, 11:01
Laatst bijgewerkt op 03 januari 2009, 14:41
Het saunacomplex van Thermen Holiday in Zuidwolde behoort volgens saunabezoekers tot de tien beste van Nederland. In een ranglijst van 130 saunabedrijven op de website www.saunachecken.nl staat de sauna in Zuidwolde op de achtste plek. De site biedt achtergrondinformatie over alle sauna's in Nederland en bezoekers kunnen er stemmen op hun favoriete sauna en beoordelingen achterlaten. De sauna in Zuidwolde, sinds juli onder de vlag van Thermen Holiday, scoort een 8,3 als gemiddelde beoordeling
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64613961
is de uitslag er al?
pi_64614019
Jaja, met een exact afgewogen 6 kilo kreeg ik 5.9 kilo op de weegschaal. Minder dus dan het weegt

Of eigenlijk:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64614056
Nee joh, die keukenweegschaal van jou deugt gewoon niet...
pi_64614075
Nog even mijn laatste post
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef teigan het volgende:
Ach, uiteindelijk gaat het toch om de dalende lijn, en hoe je kleding zit?? Het getalletje zou niet zoveel moeten uitmaken....

Al is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan...
pi_64614225
zo weinig kan mijn weegschaal niet meten, of hij weigert gewoon, want mijn katten wil hij niet wegen (2,5 en 3,5kg volgens de dierenarts) Deze weegschaal gaf ook ongeveer 5kg meer aan dan mijn oude (digitaal versus analoog) ijken zal wel te duur zijn
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:25:46 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64614308
Terug Vind Weeggebeuren!

AC weegt 3,7 kilo. Die andere twee laten zich niet zomaar wegen in mijn armen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64614360
Misschien wil mijn konijn er wel even opzitten, kan ik zien hoe zwaar het mormel is. Ik ben wel blij met een weegschaal die zo weinig kan meten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64614660
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
pi_64614924
tvp
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Licht Ontvlambaar zaterdag 3 januari 2009 @ 17:33:36 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64618178
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
Dat deed ik met Isa ook toen ze nog niet kon staan... Nu gaat ze zelf erop staan, weegt wel helemaal 17 kilo!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64618580
Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen: ziek, koorts, misselijk, knallende koppijn, spierpijn... Ik kreeg geen hap naar binnen en heb zelfs drie slokken thee nog uitgekotst, dus die ene kerstkilo is er alweer af =P

En nu maar weer serieus aan de slag
Sanity is (not) statistical
pi_64622702
Hop Meaghan, het begin heb je gratis
pi_64626735
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:05 schreef teigan het volgende:
Had je dit al gezien Isa?
[..]

Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
pi_64626930
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:36 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
pi_64627800
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:40 schreef teigan het volgende:

[..]

Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
http://www.saunagroenoord.nl/
Dat is de nummer 3. Nou niet echt een uitgebreide sauna.
Gelukkig serveren ze er wel broodjes ei voor 2,25.
pi_64627966
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Misschien zit het personeel van die sauna's wel de hele dag hun eigen sauna te beoordelen.....
pi_64631438

Ik heb zo'n weegschaal.
Harstikke onnauwkeurig natuurlijk, maar aangezien het menselijk lichaam makkelijk 2kg heen en weer jojoed van zichzelf is dat niet erg. Ik denk dat ik me met zo'n supernauwkeurige weegschaal die elke tiende gram weergeeft me veel meer druk maak

Ik heb trouwens nog steeds geen goed meetlint.
Ik sta me nog steeds met een bouwlint van metaal op te meten.... niet echt handig.
Enig idee waar je die dingen kunt halen?
pi_64631493
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Zo dus...
beste manier om dieren te wegen
pi_64637756
Dames en Heren

Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.

Verstandige keuze? Waarom (niet)?
pi_64638434
dyna18: je loopt een willekeurige HEMA in en je kijkt even bij het naaigaren etc. Daar heb je voor een klein prijsje meetlinten hangen

Emu, de vraag die dan bij me opkomt is: hoeveel sport je nu? Door plots héél fanatiek te gaan sporten loop je veel risico op blessures.
pi_64638575
Dat, en je lichaam raakt misschien in de war zodat je enorm veel vocht gaat vasthouden. Dat had ik toen ik gem. 5 uur per week ging sporten vanuit het niets - kwam in een week 4 1/2 kilo aan aan vocht. Ook niet fijn =P
Sanity is (not) statistical
pi_64639678
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik woon in de flat naast die sauna, maar heb me nou nooit de behoefte gehad om daar naar de sauna te gaan

@ Emu: Hoeveel wil je uberhaupt afvallen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64639740
quote:
Op zondag 4 januari 2009 04:13 schreef Emu het volgende:
Dames en Heren

Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.

Verstandige keuze? Waarom (niet)?
Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')