abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:18:51 #1
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64608341

Panorama foto van de Reichstag, klikbaar

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en als stadsstaat een deelstaat van dat land. Het is een metropool en de grootste stad van het land, met 3,5 miljoen inwoners. Het is tevens een van de grootste steden van de Europese Unie. Ook geldt het in Europa als een van de grootste culturele, politieke en wetenschappelijke centra. De stad is ook bekend voor het hoog-ontwikkelde culturele leven (festivals, nachtleven, musea, kunsttentoonstellingen enz.) en de liberale levensstijl, moderne tijdgeest en de lage kosten. Bovendien is Berlijn is een van de groenste steden van Europa: 18% van Berlijn bestaat uit natuur en parken en 7% uit meren, rivieren en kanalen.

De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en wordt omsloten door de deelstaat Brandenburg, waarvan ze sinds 1920 geen deel meer uitmaakt.


Vorige delen:
Berlijn
Berlijn (deel 2)
Berlijn (deel 3)
Berlijn(deel 5)

Leuke/nuttige websites over Berlijn:
Berlijn website en blog, met nieuwtjes, tips en weetjes over Berlijn, gemaakt door Leinonlein, gebaseerd op eigen ervaringen.
Berlijnforum.nl

Reis en verblijf

Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
Met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl), voor 58 euro heb je een retour vanaf Amsterdam via Hengelo, mits je minimaal 2 weken van te voren boekt. Meer informatie over reizen met de trein naar Berlijn. Met het vliegtuig is soms goedkoper en sneller vanaf Schiphol (www.airberlin.com of www.transavia.com). Prijzen ook vanaf 58 euro voor ee retourtje incl. tax. Er tijden ook bussen (Eurolines) van Nederland naar Berlijn en ook liften is een optie (www.mitfahrzentrale.de)

Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/, op Booking.comof soms aanbiedingen op www.nstravel.nl



Een plattegrondje van de metro, S-Bahn en U-bahn, voor meer OV-info: http://www.bvg.de/

Bezienswaardigheden

Een rijtje
+ Reichstag
+ Brandenburger Tor
+ Unter den Linden
+ Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum)
+ Checkpoint Charlie
+ Pariser Platz
+ Synagoge
+ Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst
+ Joods Museum
+ Kufurstendam
+ Friedrichstrasse
+ (Restaurant) Tacheles
+ Siegessaule
+ East Side Gallery
+ de Kaiser Wilhelm Ged�chtniskirche
+ Prenzlauer Berg
+ Stasi-Zentrale
+ Fernsehturm
+ Alexanderplatz
+ Hackesche Hofe
+ Het Olympisch Stadion

Even buiten Berlijn:

+ Sachsenhausen concentratiekamp
+ Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci
+...


East side Gallery

tips
quote:
eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen.
Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!
quote:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Eten en drinken

+ Berliner Weisse | en natuurlijk alle Duitse bieren
+ Currywurst | de beste van heel Duitsland!
+ Bratwurst | al vanaf 1 euro!
+ D�ner Kebab | goedkopen EN beter dan in Nederland
+ koffie | op iedere straathoek kun je koffie kopen!

Uitgaans & vermaak tips:
+ New Berlin Pub Crawl | met een group touristen onder begeleiding een kroegentocht doen
+ Solar Club | restaurant / loungebar op de 17 etage, heel tof!
+ Cascade | Club in de buurt van Kudamm
+ 90 Grad | Exclusieve club met veel feesten
+ Felix | Club/restaurant onder Hotel Adlon
+ Tresor | techno, electro, tech-house, house club
+ Kulturbrauerei | Groot complex met diverse clubs, galerieen en concertzalen
+ Club Kalkscheune | Niet alleen maar optredens, ook fijne feesten en culturele avonden.
+ Maria am Ostbahnhof | T.Raumschmiere is kind aan huis in deze bunker.
+ Club Magnet | Optredens van emo en indiebands, ook wave/punk/madchester/britpop avonden.
+ K-17 | Metal en punk optredens en parties
+ Knaack Club |
+ Silverwings |
+ Cinestar | Internationale bisocoop in Sony Center op Potsdammer platz
+ Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!

Enkele foto's


















Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.

Is het topic vol? Haal deze OP dan van de Fok wiki

TVP\\\'s met anderen delen doen we dus niet aan
[[Categorie:Duitsland]]
[[Categorie:TRV]]
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:20:15 #2
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64608365
Laatste posts uit het vorige topic:
quote:
Op woensdag 31 december 2008 23:04 schreef Rewimo het volgende:
En we zijn weer terug! Zie usericoontje

Heerlijke dagen gehad, maar wel vreselijk vermoeiend. Heel veel gelopen. En natuurlijk nog niet eens alles gezien, dat lukt ook niet in een paar dagen.

Wat we o.a. gedaan hebben:

- Berliner Unterwelten
- DDR-museum
- Checkpoint Charlie
- East Side Gallery

Waarbij ik het vooral een rare ervaring vond om nu op plaatsen te kunnen lopen waar ik 30 jaar geleden niet kon en mocht komen. Zomaar over Checkpoint Charlie lopen, langs de Muur aan de oostkant waar voorheen niemandsland was... heel vreemd. Ik herkende een hoop dingen ook niet, omdat het er nu zo anders uitziet.

Maar het was tof en ik wil beslist nog weleens terug om dingen te doen waar we nu niet aan toegekomen zijn Zo hebben we de TV-toren en de Reichstag overgeslagen omdat je daar minstens een uur moest wachten, dat vonden we te lang; bovendien was het behoorlijk koud en om dan een uur stil te gaan staan, nee, dan maar niet.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:16 schreef -J-D- het volgende:
[ afbeelding ]
KaDeWe was mooi verlicht.

[ afbeelding ]
In de rij voor de Reichstag.

[ afbeelding ]
Sneeuwpret bij de Potzdamer Platz.

[ afbeelding ]
Oudjaarsfeest bij de Brandenburger Tor

[ afbeelding ]
Sfeer op de Unter den Linden.

Een korte sfeerimpressie van onze week
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 06:06 schreef justshutup het volgende:
Weet iemand wat het ongeveer kost, met de trein nar Berlijn (vanaf Den Haag). Ik heb gekeken op de NS site, maar daar staat zóveel informatie, ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt!
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:11 schreef Leinonlein het volgende:
Het standaard tarief voor een enkeltje NL (Amsterdam, Amersfoort, Apeldoorn, Hengelo) naar Berlijn met de trein is ¤ 39. Als je vroeg boekt kun je voor deze prijs een ticket krijgen, als je later boekt stijgen de prijzen tot zo'n maximaal ¤ 80 voor een enkeltje.

Gewoon je data die je wilt gaan invoeren op de site en dan komt er vanzelf een prijs uitrollen . Je kunt ook naar het loket van NS Hispeed gaan op de grotere stations.

Mooie foto's zie ik hier trouwens .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64608646
Even nagenieten
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:29:09 #4
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_64614400
Gisteravond terug gekomen uit Berlijn, en het heeft behoorlijk wat indruk op mij gemaakt. Imposante stad met bijzonder vriendelijke mensen. Ik heb 3 dagen geslapen in een vrij goedkoop hostel tegenover S bahn station Charlottenburg, welke ik echt kan aanraden. Schoon, vriendelijk en behulpzaam personeel, veel jonge gasten (20-25 jaar).

http://www.berolinabackpacker.de
quote:
The Berolina Backpacker is located in the historical Charlottenburger area which was and is still a prefered domicile since the 20ties of artists, literary and a colourful mixture of cafés, pubs, restaurants, shops and old Berlin block of flats signs the area of the Stuttgarter Platz.

Kurfürstendamm, the station Zoologischer Garden as well as many sights can be reached within a few minutes from Berolina Backpacker.

The underground station "Wilmersdorfer Strasse" is located only 500 meters of our house and the S – Station “Charlottenburg” is direcly situated on the opposite of the Backpacker.

We hope you will find a suitable accommondation for your stay in Berlin on this page, and we thank you for your visit in our virtual Berolina Backpacker.

• beds starting at 9,50EUR (incl. tax)
• price including bed-linen and towel
• 1-5 bed dorms
• cooking facilities
• laundry and dryer
• rich breakfast buffet at 7,-- EUR
backpacker breakfast at 3,50 EUR
• check out at 11:00 am
• 24h open
• free lockers
- NEW : The Cave (lounge for playing and music)
• luggage room
• internet access
• credit card accepted (EC, VISA, AMEX, EUROCARD)
• various cafés/restaurants in a 3minutes walk
• train station "Zoologischer Garten" just 2 stops away
train station "Hauptbahnhof-Lehrter Bahnhof" just 5 stops away
• underground station "Wilmersdorfer Strasse" U7 is 4 min. away
• s-bahn station "Charlottenburg" in a 3 minutes walk
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_64615178
Zoo, afgelopen dinsdag 30 december ben ik teruggekomen van de kerstdagen in Berlijn en een 3-tal dagen in Kalisz Polen.

We vertrokken 24 december om 2 uur 's nachts uit Alkmaar, wat zijn al die lege Nederlandse en Duitse wegen dan heerlijk zeg om zo in 6 uur naar Berlijn toe te rijden (en dat zonder excessieve snelheden aan te houden) . Daar aangekomen konden we verbaast al om 9 uur inchecken in onze hostel terwijl dat normaliter pas om 12 uur 's middags kan (http://www.gaestehaus-berlin.de, vaste prik voor ons, lekker centraal in Kreuzberg).

Het weer in Berlijn was de 24ste tot de 27ste december op en top. Toch nog behoorlijk wat zonneschijn gehad en een mooie steady temperatuur van rond de 0 graden. Vervolgens de eerste dag diverse kerst markten bezocht in o.a. Mitte. Ik moet er wel bij vertellen dat als je er 1 gezien hebt, je de rest niet meer hoeft te zien. Qua inhoudt zijn ze allemaal het zelfde --> Eten ^^. 's Avonds uit geweest in Qdorf met als motto lang leve de lol. De 25ste zijn we west Berlijn in gedoken en waren we verbaast hoe opgetuigd alles was. Aan lichtjes etc. niks te kort. Diezelfde avond een ontzettend vet electro/techno feest bezocht in "Relais" (Koepenickerstrasse). Later bleek dat deze pal naast een hostel zat en dat wij dus uiteindelijk de nodige Nederlanders daar zijn tegen gekomen. De 26ste hebben we overdag het Joseph Beuys museum bezocht vlak bij de nieuwe hauptbahnhof. Wat is dat een immens museum zeg. Diezelfde avond zijn we op aanrader van wat er hier voorbij gekomen is naar "Watergate" gegaan. Mijn eerste indruk viel aardig tegen omdat er beneden ontzettend slecht gedraaid werd. Achteraf logisch, want wij hebben haar (de vrouwelijke dj) meerdere keren gniffelend met 3 man de wc in zien stappen alwaar ze wankelend op haar benen uit kwam (waren het de drugs? ^^). Boven vond ik wel tof. Mooie lounge area's rondom en goede muziek, aardige dudes en dudettes etc.

Daarnaast heb ik in deze dagen een knoop doorgehakt dat ik voor 99% zeker volgend jaar ga studeren in Berlijn. Wat, is nog niet helemaal zeker maar er naartoe gaan is voor mij nu duidelijke zaak na 5 bezoeken in 1 jaar. In Oktober begin ik er in ieder geval een semester op een Fachhochschule of Universität.

Laatste stukje van de journey leidde ons naar Kalisz, Polen, waar we bij kennissen van mijn reisgenoot konden logeren voor 3 nachten. In deze periode nog een uitstapje gemaakt naar concentratiekampen Auswitz en Birkenau (Auswitz II) waar ik toch wel erg graag heen wilde. De reis van en naar heeft ons 10 uur gekost maar de tering, wat laten die plaatsen een indruk bij je achter zeg. Bizar om gewoon in ruimtes te staan waar ettelijke duizenden mensen de laatste dagen van hun leven hebben moeten slijten of zelfs zijn omgebracht. Het was een zonnige winterdag daar (-5 graden), maar ik begon het er steeds kouder te krijgen. En kan je jezelf dan bedenken dat ze daar alleen in lenden en vaak zonder schoenen rondliepen, ook tijdens de strenge winters...

[ Bericht 1% gewijzigd door SubCulture op 03-01-2009 15:58:34 ]
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 17:52:18 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64618744
Ah ja, vergeten te vermelden: wij zijn naar Sachsenhausen geweest, daar werden vooral politieke gevangenen vastgehouden. Evengoed zijn er zo'n 100.000 mensen vermoord...



Jaja...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64620101

We hebben ook zo'n foto gemaakt. Zoals elke toerist
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 18:40:19 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64620157
Jammer dat je in de Unterwelten niet mocht fotograferen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:58:35 #9
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64625178

Levenswerk: Berlijn Blog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:14:46 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64625843
Waarschijnlijk het meest gefotografeerde onderdeel daar

De rest van mijn foto's moet nog bewerkt worden. Als ze klaar zijn zal ik nog wel wat plaatsen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 4 januari 2009 @ 03:59:54 #11
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_64637629
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_64701298
Hier ga ik even meelezen. In augustus ga ik naar Berlijn.
pi_64705440
Gisteren ook weer teruggekomen van 9 dagen Berlijn
Eerst over de treinreis met SWT: deze keer de route Leer - Hannover - Halberstadt - Magdeburg - Berlijn genomen, route die aan te raden is. Leuke uitzichten door het Harz gebergte. Op de terugweg helemaal, want toen lag er sneeuw. Verbazingwekkend dat een trein op een enkelspoor in Duitsland gewoon 150 km/p uur gaat.

Wat hebben we in Berlijn gedaan?
- Stappen in Knaack en Magnet (tijden O&N) Vond Magnet wel tof omdat de Karrera DJ's draaiden, toch mijn muziek. Knaack ook wel gezellig.
- Bauhaus Archiv bezocht Aanrader, maar niet zonder de gratis audio tour!
- Haus der Wannsee Konferenz gratis tentoonstelling over de vervolging van Joden tijdens WO2. Bekend verhaal ondertussen, maar toch weer indrukwekkend en dus de moeite waard.
- Wedstrijd van Alba Berlin meegepakt. Leuk om eens in deze nieuwe arena te zijn geweest. Voor de rest vind ik basketbal niet zo boeiend, m'n vriendin wel.
- Op oudjaarsdag naar de Teufelsberg geweest. Aldaar wat paragliders aan het werk gezien en zwijntjes gefotografeerd.
- Verder veel gewinkeld.
- Spandau bezocht (Leonlein: wat zie jij precies in die kerstmarkt daar )

Deze keer ongeveer 10 minuten voor de jaarwisseling bij de Brandenburger Tor aangekomen. We hadden niet zoveel zin door de kou. Vond het dit jaar ook veel rustiger als voorgaande jaren. Toch blijft het een mooi feest daar
  maandag 5 januari 2009 @ 21:32:01 #14
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_64705750
TVP
Ik ga hopelijk eind februari (als de uni het toelaat) weer naar de mooiste stad van Europa.
I'm just a girl in the world.
pi_64738877
Gisteren ook weer teruggekomen na 5 daagjes Berlijn. Erg leuke stad om een keer heen te zijn geweest, we hebben ons dan ook prima vermaakt. Mooi met al die sneeuw ook, al was het wel steenkoud. Vooral met Oud & Nieuw, omdat we er al begin van de avond waren (had helemaal niet gehoeven want het werd pas rond 10-11 uur echt druk), brrr...

Maar zeer zeker de moeite waard. Berlin Plaza Hotel is ook een aanrader, modern en goed hotel voor een relatief betaalbare prijs midden in het centrum.
pi_64739268
Ik ga ook even meelezen. Ben precies een jaar geleden voor het eerst in Berlijn geweest en ik vond het echt een ontzettend toffe stad Liefde op het eerste gezicht.

Nu zijn er plannen om eind april weer een paar dagen te gaan, weer met de trein (wel nog even uitzoeken hoe duur de tickets gaan worden dit keer, vorige keer ging dat een beetje omslachtig omdat we op het laatste moment gingen en dat kostte dus een aardige duit).
Ook ga ik weer naar hetzelfde hotel, Winter's Hotel Mitte, op rolafstand van Checkpoint Charlie en metrostation Kochstrasse, is vorige keer prima bevallen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:36:18 #17
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64741238
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef MCH het volgende:

- Spandau bezocht (Leonlein: wat zie jij precies in die kerstmarkt daar )

Die kerstmarkt is hartstikke leuk, lekker kneuterig, een van de grotere, minder toeristisch en de levende kerststal , Maar ik vind Spandau sowieso leuk met zijn oude binnenstad. Is het jou niet zo goed bevallen? Ben dit jaar niet geweest dus ik zou niet weten hoe hij dit jaar was.

Ik ben wel benieuwd naar jouw zwijntjesfoto! Ik kreeg ze nooit op de foto ondanks dat ze soms onder mijn slaapkamerraam liepen te graven en te knorren.

Speelde Alba in de nieuwe O2 world? Hoe vond je het daar?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64750237
Nagenieten...
pi_64752691
tvp
Hooray for boobies!
pi_64774599
Net het vorige topic even doorgekeken, ga volgende week naar Berlijn.
Opvallend is dat ik nooit wat over Berlijn hoor tot ik vertelde aan mijn omgeving dat ik er heen ga. Allemaal positieve en enthousiaste reacties.

Weet iemand hier een toffe club waar ze dampende hiphop beats ( ) ten gehore brengen. Ik zag het niet in het vorige topic iig.
pi_64776653
Hiphop kennen ze daar niet, nur Deutsche schlagermusik.
pi_64779049
Ik kan mij anders nog een Duits rapnummer herinneren waarin "Berlin, Berlin, wo die Hustlers sind!" gescandeerd wordt. ( !!) Vandaar dat ik er heen wil uiteraard.
pi_64780626
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:57 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik kan mij anders nog een Duits rapnummer herinneren waarin "Berlin, Berlin, wo die Hustlers sind!" gescandeerd wordt. ( !!) Vandaar dat ik er heen wil uiteraard.
H20-Club in Mitte
Aggro Berlin platenlabel met gangsterrappers uit Berlijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2009 18:41:36 ]
pi_64781088
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:36 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Die kerstmarkt is hartstikke leuk, lekker kneuterig, een van de grotere, minder toeristisch en de levende kerststal , Maar ik vind Spandau sowieso leuk met zijn oude binnenstad. Is het jou niet zo goed bevallen? Ben dit jaar niet geweest dus ik zou niet weten hoe hij dit jaar was.

Ik ben wel benieuwd naar jouw zwijntjesfoto! Ik kreeg ze nooit op de foto ondanks dat ze soms onder mijn slaapkamerraam liepen te graven en te knorren.

Speelde Alba in de nieuwe O2 world? Hoe vond je het daar?
Ik was in Spandau tijdens een gare zondagmiddag, dat heeft ook niet veel aan de sfeer meegeholpen. Misschien nog eens een keer heen gaan voor kerst.

Mijn zwijntjesfoto is ook niet echt geweldig gelukt ofzo. We liepen de Teufelsberg af en opeens zag ik 4/5 beesten in de verte. Ik dacht wtf schapen ofzo Dus ik schreeuwen naar m'n vriendin en die beesten renden weg natuurlijk. Verderop sneakte ik de bosjes in om er toch nog 1 op de gevoelige plaat te schieten, wel helemaal ingezoomd overigens.







O2 World niks op aan te merken. Supermoderne hal met een speciale toegangspoort voor O2 klanten, 10.000 toeschouwers aanwezig. Het leek zelfs wel een beetje op de NBA Volgende keer maar eens bij de Eisbaren kijken.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 23:25:47 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64793799
Als ik met de auto ga, waar zet ik het beestje heen als ik een hostel heb redelijk in het centrum?

Gewoon een domme vraag misschien !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64851835
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:25 schreef Renesite het volgende:
Als ik met de auto ga, waar zet ik het beestje heen als ik een hostel heb redelijk in het centrum?

Gewoon een domme vraag misschien !
Wij hebben een dagkaart gekocht voor het parkeren. Was 6 euro per dag. Maar ik weet niet of dat overal zo is. We zaten aan een zijstraat van de Kdamm.

Ik had me trouwens beter moeten inlezen, want we hebben tijden lopen zoeken naar een leuke club/discotheek. Het is niet zo dat ergens het uitgaansleven gecentraliseerd is?
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:14:09 #27
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64871391
morgen
of niet natuurlijk
pi_64871794
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef HPayne het volgende:

[..]

Ik had me trouwens beter moeten inlezen, want we hebben tijden lopen zoeken naar een leuke club/discotheek. Het is niet zo dat ergens het uitgaansleven gecentraliseerd is?
Denk het niet. Andere dingen, zoals winkels, restaurants enzo zijn immers ook over de hele stad verspreid.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 23:27:57 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64871885
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef HPayne het volgende:

[..]

Wij hebben een dagkaart gekocht voor het parkeren. Was 6 euro per dag. Maar ik weet niet of dat overal zo is. We zaten aan een zijstraat van de Kdamm.

Ik had me trouwens beter moeten inlezen, want we hebben tijden lopen zoeken naar een leuke club/discotheek. Het is niet zo dat ergens het uitgaansleven gecentraliseerd is?
Valt me trouwens erg mee, die 6 euro. Groningen > Berlijn is goed te doen met de auto,
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64876610
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Valt me trouwens erg mee, die 6 euro. Groningen > Berlijn is goed te doen met de auto,
Als je binnen de s-bahn ring met de auto komt moet je wel een soort vignet kopen --> milieubelasting. Het kan zelfs zijn dat je auto de ring niet eens in mag als hij erg oud/vervuilend/verpauperd is. Overigens kun je in veel wijken (ook in het centrum) gratis parkeren. Lijkt me niet onveilig verder. In Berlijn zelf reis je natuurlijk met de BVG
pi_64876633
Begin februari hoop ik er weer naar toe te gaan. Geweldige stad
pi_64876712
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je binnen de s-bahn ring met de auto komt moet je wel een soort vignet kopen --> milieubelasting. Het kan zelfs zijn dat je auto de ring niet eens in mag als hij erg oud/vervuilend/verpauperd is. Overigens kun je in veel wijken (ook in het centrum) gratis parkeren. Lijkt me niet onveilig verder. In Berlijn zelf reis je natuurlijk met de BVG
Hoe zit dat bij jullie met die S en U-bahnen? Weleens gebeurd dat de tickets werden gecontroleerd? wij niet. heb 4 dagen op dezelfde kaart gereisd.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_64876852
Nog even wat foto's van verleden jaar.









pi_64877031
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:19 schreef HPayne het volgende:

[..]

Hoe zit dat bij jullie met die S en U-bahnen? Weleens gebeurd dat de tickets werden gecontroleerd? wij niet. heb 4 dagen op dezelfde kaart gereisd.
Afgelopen keer (9 dgn.) 1x gecontroleerd. Maar soms word je in een week 3x gecontroleerd, soms 0x. Valt geen patroon in te herkennen, in dit geval heb je dus gewoon geluk gehad.
pi_64877156
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:19 schreef HPayne het volgende:

[..]

Hoe zit dat bij jullie met die S en U-bahnen? Weleens gebeurd dat de tickets werden gecontroleerd? wij niet. heb 4 dagen op dezelfde kaart gereisd.
Ik ben alleen de eerste keer gecontroleerd. Door twee grote mannen in leren jassen
We hadden wel braaf kaartjes gekocht maar vergeten af te stempelen in de automaat
Volgende station moesten we eruit en kregen we een boete maar die gasten snapten niks van het paspoort!
Ze vroegen me of Burgemeester van Ermelo de woonplaats was! (paspoort afgegeven door)
Ik dus ja zeggen. En de boete is nooit aangekomen! Die van mijn vriendin wel
pi_64878871
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:19 schreef HPayne het volgende:

[..]

Hoe zit dat bij jullie met die S en U-bahnen? Weleens gebeurd dat de tickets werden gecontroleerd? wij niet. heb 4 dagen op dezelfde kaart gereisd.
In 5 dagen nooit gecontroleerd, en we hadden een 72-uur ticket. (daar hebben we de volledige 5 dagen mee gedaan, omdat we de eerste 2 dagen waren vergeten om af te stempelen )

[ Bericht 1% gewijzigd door Devz op 11-01-2009 00:52:48 ]
pi_64880074
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:26 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nog even wat foto's van verleden jaar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie foto's! Echt over nagedacht.

Wij hadden een kaart voor 7 dagen gekocht, en zijn 0 keer gecontroleerd
Doen ze goed daar.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_64881611
Je moet eens opletten hoeveel Duitsers zwartrijden in de metro. Bijna geen een. Immers, als minder mensen betalen, worden de kaartjes duurder en gaan ze minder vaak rijden. Je schiet jezelf er dus mee in de voet. En bijna alle Duitsers hebben genoeg fatsoen om dus braaf een kaartje te kopen.

Wel typisch dat toeristen het ontbreken van toegangspoortjes e.d. meteen als kans zien om misbruik te maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2009 12:34:38 ]
pi_64883717
Het afgelopen half jaar 2x 4 dagen in Berlijn geweest en tweemaal gecontroleerd.
Ik vind het openbaar vervoer super geregeld in Berlijn en ben dus graag bereid om die 6 euro pp/pd te betalen.
Het parkeren bij ons hotel kost 17,50 per dag dus die 12 euro voor 2 personen openbaar vervoer vind ik niets te duur.
pi_64884017
wat maakt het uit hoe vaak er gecontroleerd wordt, je koopt toch gewoon een kaartje...
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_64884037
Oh, en ik ben ook zo'n "éénmaal in Berlijn geweest en meteen verliefd" persoon.
In oktober voor de eerste keer in mijn leven Berlijn bezocht, in december weer en het weekend van 30 april zit in de planning.

München en Passau waren mijn favoriete steden maar Berlijn staat nu met stip op één .
pi_64884991
wat een paupers hier zeg... koop gewoon een kaartje
looooooooooooooooool lol
  zondag 11 januari 2009 @ 00:21:54 #43
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64903603
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef HPayne het volgende:

[..]

Ik had me trouwens beter moeten inlezen, want we hebben tijden lopen zoeken naar een leuke club/discotheek. Het is niet zo dat ergens het uitgaansleven gecentraliseerd is?
Neuh niet echt. Over het algemeen zitten de meeste clubs in Friedrichshain, Prenzlauer Berg en Kreuzberg... Maar dat is alsnog een redelijk groot gebied .

Ik werd best vaak gecontroleerd in de metro, zeker op de drukkere trajecten. Gewoon kaartje kopen, duur is het toch niet.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64906911
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:21 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Neuh niet echt. Over het algemeen zitten de meeste clubs in Friedrichshain, Prenzlauer Berg en Kreuzberg... Maar dat is alsnog een redelijk groot gebied .

Ik werd best vaak gecontroleerd in de metro, zeker op de drukkere trajecten. Gewoon kaartje kopen, duur is het toch niet.
Volgende keer maar eens heen gaan dan. Ons werd getipt om naar Hackescher Markt te gaan. Na een tijd rond te hebben gelopen nog niet veel leuks gevonden dan een paar kleine cafeetjes.
Keek ergens naar binnen en dacht dat het een leuke grote tent was, eenmaal binnen bleek er een spiegel te hangen achter de dansvloer
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  zondag 11 januari 2009 @ 19:42:56 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_64924484
ff een tvp, een bezoekje aan deze stad staat binnenkort op de planning
pi_64929380
Het volgende valt mij ook steeds vaker op in Berlijn. Als ik in mijn beste Duits iets wil bestellen/betalen/vragen antwoorden mensen steeds vaker terug in het Engels. Ook als jij stug Duits door blijft praten. Ik spreek zelf best goed Duits, maar dit begint me toch wel een beetje te irriteren. Echter dit is ongetwijfeld een goed signaal dat Berlijn allang niet meer onderdoet voor andere toeristische wereldsteden.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:51:27 #47
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_64934535
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:40 schreef MCH het volgende:
Het volgende valt mij ook steeds vaker op in Berlijn. Als ik in mijn beste Duits iets wil bestellen/betalen/vragen antwoorden mensen steeds vaker terug in het Engels. Ook als jij stug Duits door blijft praten. Ik spreek zelf best goed Duits, maar dit begint me toch wel een beetje te irriteren. Echter dit is ongetwijfeld een goed signaal dat Berlijn allang niet meer onderdoet voor andere toeristische wereldsteden.
Aan de ene kant vind ik het echt een goed teken, met Engels kun je echt prima terecht in Berlijn. Zeker in de centrale wijken waar toeristen komen hoef je echt niet bang te zijn dat mensen geen Engels praten.

Aan de andere kant... Soms vind ik het ook wel beledigend. Ik praat liever en beter Duits dan Engels maar zodra ik met Nederlands of Engels gezelschap ben spreken ze me automatisch aan in het Engels. Misschien zijn ze zelf ook heel trots op hun Engels. Maar Duits is toch veel mooier .

@Hierboven, Hackescher Markt is gezellig om een terrasje in de zomer te pakken maar voor dampende clubs hoef je daar inderdaad niet te wezen. Een stukje verder in de Oranienburger Strasse heb je wel leuke cocktailbars en Tacheless (een oud artyfarty kraakpand waar nu bars inzitten).
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_64935068
Bij de Hackesche Markt heb je ook de Hackesche Höfe. Daar zijn we een keer geweest omdat daar een winkeltje is met Ampelmännchen-merchandise.


Het Ampelmännchen

Toen we in de rij bij de kassa stonden, werden we door degenen voor ons aangesproken. Ook Nederlanders, die een T-shirt wilden kopen maar niet wisten wat "mouwen" in het Duits waren. Maar uiteindelijk gaf dat niks, want het personeel was ook Nederlands. Blijkbaar is het typisch Nederlands om het Ampelmännchen leuk te vinden.
pi_64935303
Weet iemand hier hoe een literair restaurantje heet in of dichtbij de Kantstrasse (ook dichtbij Galerie Raab)? Het heeft een hele mooie, imposante tuin met, als ik me niet vergis, een fontein. Je kan er heerlijke zalmmousse eten.

Tevens TVP want heb voor dit voorjaar plannen.
I HATE MUSIC
pi_64935499
Nu schiet me dus ook iets te binnen over een ander gebouw...

Het gebouw staat tussen winkels dacht ik, in een drukke winkelstraat. Het ziet eruit als een kraakpand en binnen zie je allerlei kunstenaars exposeren. Ik heb er ook ooit een bandje horen oefenen. Je kan ook naar boven lopen en beneden of boven kan je er kunst kopen van een Nederlandse kunstenaar (naam kwijt, iets met Thomas). Als je verder loopt kom je op een soort binnenplaats terecht en daar lagen hele grote (ijzeren?) letters op zandgrond. Op die binnenplaats waren er allemaal kraampjes te zien waar je vrnl. bier of fris kon bestellen. Er was ook een dj die techno draaide.

Iemand bekend met dit? Weet niet meer waar het was en het ziet er in eerste instantie heel obscuur uit, maar het is volgens mij best toeristisch.
I HATE MUSIC
pi_64935541
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:27 schreef FictionalFenna het volgende:
Nu schiet me dus ook iets te binnen over een ander gebouw...

Het gebouw staat tussen winkels dacht ik, in een drukke winkelstraat. Het ziet eruit als een kraakpand en binnen zie je allerlei kunstenaars exposeren. Ik heb er ook ooit een bandje horen oefenen. Je kan ook naar boven lopen en beneden of boven kan je er kunst kopen van een Nederlandse kunstenaar (naam kwijt, iets met Thomas). Als je verder loopt kom je op een soort binnenplaats terecht en daar lagen hele grote (ijzeren?) letters op zandgrond. Op die binnenplaats waren er allemaal kraampjes te zien waar je vrnl. bier of fris kon bestellen. Er was ook een dj die techno draaide.

Iemand bekend met dit? Weet niet meer waar het was en het ziet er in eerste instantie heel obscuur uit, maar het is volgens mij best toeristisch.
http://super.tacheles.de/cms/
pi_64935636
quote:
Heel erg bedankt! Nu weet ik ook van wie ik een schilderij heb. Van Roeloffs Timotheus Paulus!

I HATE MUSIC
pi_65124113
Volgende keer als je in Tachelles bent moet je op de een na hoogste verdieping in het trappenhuis even de kleine nisjes (ex. elektra boxen vermoedt ik) in de muur (kant van de voorkant gebouw) in de gaten houden..

Zit een ontzettend gaaf nisje tussen. Iedereen walst vaak die trap op en af zonder het ook maar te zien. Plaatje ervan staat volgens mij ook op de brochure van Tachelles (kwam daar overigens later achter..)

Wel een bizar pand inderdaad. 's Avonds een tweetal keer gelounched op de top-floor in de zomer. Komen zeer netten leuten op af waar je een goed gesprek mee kan hebben.

Toen wij er waren werd er in de bovenste ruimte een exposé gehouden van Alexandr Rodin. Bizarre kunst die die doed maakt. Dat vind ik ook zo mooi aan die künstler aldaar he, zo doodnormaal dat ze eruit zien, bijna zwerver-like.. en toch zo aardig en zwaar goed in o.a. schilderen.. Apart volk ^^

Daarnaast zit overigens "club54" of iets dergelijks, bedoel je dat toevallig fictionalfenna, met het tuinterras etc.? Worden wel vaker kleine elektro feestjes gehouden..
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:35:20 #54
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_65136590
Een aantal van mij leukste herinneringen uit berlijn komen uit dit gebouw Ik heb er ook een keer een skaband op zien treden en toen kwam er in het cafe vuur uit vuurspuwers, en iedereen ging helemaal los.

De bioscoop is ook leuk (films met ondertiteling, geen nasynchronisatie)
I'm just a girl in the world.
pi_65144652
Gaaf gebouw is dat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65163383
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:26 schreef SubCulture het volgende:
Volgende keer als je in Tachelles bent moet je op de een na hoogste verdieping in het trappenhuis even de kleine nisjes (ex. elektra boxen vermoedt ik) in de muur (kant van de voorkant gebouw) in de gaten houden..

Zit een ontzettend gaaf nisje tussen. Iedereen walst vaak die trap op en af zonder het ook maar te zien. Plaatje ervan staat volgens mij ook op de brochure van Tachelles (kwam daar overigens later achter..)

Wel een bizar pand inderdaad. 's Avonds een tweetal keer gelounched op de top-floor in de zomer. Komen zeer netten leuten op af waar je een goed gesprek mee kan hebben.

Toen wij er waren werd er in de bovenste ruimte een exposé gehouden van Alexandr Rodin. Bizarre kunst die die doed maakt. Dat vind ik ook zo mooi aan die künstler aldaar he, zo doodnormaal dat ze eruit zien, bijna zwerver-like.. en toch zo aardig en zwaar goed in o.a. schilderen.. Apart volk ^^

Daarnaast zit overigens "club54" of iets dergelijks, bedoel je dat toevallig fictionalfenna, met het tuinterras etc.? Worden wel vaker kleine elektro feestjes gehouden..
Ik weet niet hoe dat heet, maar het was buiten, op een soort binnenplaats. Je moest dus het gebouw in om op die binnenplaats te komen. Het zat er, als ik me niet vergis, niet naast...

Dit voorjaar ga ik er nog een keer heen, dus dan zal ik beter opletten.
I HATE MUSIC
pi_65181639
Vanmiddag een weekendje Berlijn geboekt in maart!
Nu hopen op lekker weer...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_65433870
In Maart zit je opzichzelfstaand wel redelijk save qua temperatuur, graad of 15 was het in ieder geval vorig jaar.
Zonnetje is altijd afwachten..

Waar zit je precies in Berlijn dan?
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
pi_65683719
Ik vlieg op aswoensdag naar Berlijn tot de zaterdag, paar daagjes met m'n vriendin.
Hebben we geboekt toen er weer zo'n actie was dat je geen taxes e.d. hoefde te betalen, met z'n 2en voor ¤60.
Lawa mena hau lala!
pi_65686850
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:08 schreef OA het volgende:
Vanmiddag een weekendje Berlijn geboekt in maart!
Nu hopen op lekker weer...
Was er 3 weken terug: sneeuw en KOUDDD.
Zal in maart wel beter zijn ,al had het wel wat : alles onder de sneeuw
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_65694659
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:00 schreef Rubstah het volgende:
Ik vlieg op aswoensdag naar Berlijn tot de zaterdag, paar daagjes met m'n vriendin.
Hebben we geboekt toen er weer zo'n actie was dat je geen taxes e.d. hoefde te betalen, met z'n 2en voor ¤60.
vanaf welk vliegveld?
Hooray for boobies!
pi_65695425
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:41 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

vanaf welk vliegveld?
Weeze gok ik
pi_65695973
ja ik ook maar wil het ff zeker weten...
Hooray for boobies!
pi_65696070
Verlaat komende vrijdag Berlijn, na een half jaartje hier rondgezworven te hebben
pi_65696238
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
ja ik ook maar wil het ff zeker weten...
nou bij deze
.
pi_65758929
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:41 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

vanaf welk vliegveld?
Weeze idd. Ik studeer in Maastricht dus is best te doen.
Lawa mena hau lala!
pi_65760198
Hoeveel betaal je vanaf Weeze? En hoeveel betaal je om in Maastricht te komen?

Ik ga namelijk vrijdag terug naar mn ouderlijk huis in Maastricht, maar ik vlieg via Amsterdam...
Ik betaal enkele reis iets van 112 euro (met transavia)...en dan nog all the way down met de NS (30 euro ofzo)...
pi_65836383
Wij hebben met een aanbieding ongeveer 60 euro voor 2 personen retour betaald.
Omdat m'n vriendin haar ouders in Limburg wonen en ons waarschijnlijk kunnen brengen en halen kost het me niks.

Anders dien je naar Venlo met de trein te gaan en dan vanaf daar een transfer naar de airport te nemen wat vorig jaar 15 euro p.p. was geloof ik.
Dit heb ik afgelopen zomer gedaan toen we van Weeze naar Balaton vlogen.
Lawa mena hau lala!
pi_65856737
He Beardeddragon,
als ik het vragen mag hoor.. wat heb je zoal gedaan dan in Berlijn? O.a. qua onderdak, werk etc.

Klinkt boeiend namelijk, dat "zwerven"... ^^
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
  maandag 9 februari 2009 @ 12:12:58 #70
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_65876656
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:07 schreef BeardedDragon het volgende:
Hoeveel betaal je vanaf Weeze? En hoeveel betaal je om in Maastricht te komen?

Ik ga namelijk vrijdag terug naar mn ouderlijk huis in Maastricht, maar ik vlieg via Amsterdam...
Ik betaal enkele reis iets van 112 euro (met transavia)...en dan nog all the way down met de NS (30 euro ofzo)...
Met Ryanair had je wel een stuk goedkoper uitgeweest, zelfs met de trein vanuit Berlijn is het minder duur. Vliegen van Schiphol naar Berlijn is relatief altijd hartstikke duur .

Nog iemand aanwezig bij de Berlinale?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_65956036
Ik ben ook van plan om met een paar vrienden naar Berlijn te gaan in de zomervakantie. We denken aan ongeveer drie of misschien vier nachten. Vorig jaar ben ik er met m'n klas geweest, en vond het gewoon super tof. Toen zaten we in het 'Helter-Skelter' hostel, dichtbij het Friedrichstraße S-Bahn station.

Heeft iemand nog een ander idee of is voor ongeveer ¤20 logies op een zespersoons kamer en ontbijt wel ongeveer het goedkoopste als je ook rekening houdt met de locatie?
pi_65956539
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:38 schreef Bobsch het volgende:
Ik ben ook van plan om met een paar vrienden naar Berlijn te gaan in de zomervakantie. We denken aan ongeveer drie of misschien vier nachten. Vorig jaar ben ik er met m'n klas geweest, en vond het gewoon super tof. Toen zaten we in het 'Helter-Skelter' hostel, dichtbij het Friedrichstraße S-Bahn station.

Heeft iemand nog een ander idee of is voor ongeveer ¤20 logies op een zespersoons kamer en ontbijt wel ongeveer het goedkoopste als je ook rekening houdt met de locatie?
9,90 voor een zespersoons kamer
http://www.hostelworld.co(...)rBerlin-Berlin-23731
Locatie is niet zo belangrijk in Berlijn
pi_65984353
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:27 schreef FictionalFenna het volgende:
Nu schiet me dus ook iets te binnen over een ander gebouw...

Het gebouw staat tussen winkels dacht ik, in een drukke winkelstraat. Het ziet eruit als een kraakpand en binnen zie je allerlei kunstenaars exposeren. Ik heb er ook ooit een bandje horen oefenen. Je kan ook naar boven lopen en beneden of boven kan je er kunst kopen van een Nederlandse kunstenaar (naam kwijt, iets met Thomas). Als je verder loopt kom je op een soort binnenplaats terecht en daar lagen hele grote (ijzeren?) letters op zandgrond. Op die binnenplaats waren er allemaal kraampjes te zien waar je vrnl. bier of fris kon bestellen. Er was ook een dj die techno draaide.

Iemand bekend met dit? Weet niet meer waar het was en het ziet er in eerste instantie heel obscuur uit, maar het is volgens mij best toeristisch.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kunsthaus_Tacheles

deze bedoel je

[edit] zo jammer he denken op het laatste bericht te reageren terwijl je pas op pagina 2 zit
pi_66225709
Over een weekje ben ik op hetzelfde tijdstip aan het ontbijten in Berlijn...
Lawa mena hau lala!
pi_66260675
tvp
pi_66266290
Van de week een hotel geboekt voor eind april Volgende week de treintickets halen. Heb er zin in
pi_66411053
Mensen die nog tips hebben voor leuke restaurantjes voor een goede prijs?
Lawa mena hau lala!
pi_66605456
Leuk artikel in het AD over ontbijtadresjes in Berlijn:

http://www.ad.nl/reizen/s(...)tart_in_Berlijn.html
looooooooooooooooool lol
pi_66608078
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:35 schreef Rubstah het volgende:
Mensen die nog tips hebben voor leuke restaurantjes voor een goede prijs?
Ja, als je me 3,50 betaalt dan geef ik wel wat tips. Goeie prijs dacht ik zo, maar er valt altijd over te onderhandelen.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_66647895
Hallo!

Vroegâh was Berlijn rondom 1 mei nog wel eens het strijdtoneel voor diverse demonstraties. Het liep nogal eens uit de hand.

Hoe is dat anno 2009? Zijn er nog buurten/straten die je echt beter kunt vermijden?
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_66648492
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:18 schreef Treinkopper het volgende:
Hallo!

Vroegâh was Berlijn rondom 1 mei nog wel eens het strijdtoneel voor diverse demonstraties. Het liep nogal eens uit de hand.

Hoe is dat anno 2009? Zijn er nog buurten/straten die je echt beter kunt vermijden?
Er zijn bijna dagelijks demonstraties. Het is de stad in de wereld waar de meeste demonstraties zijn.
Maar het loopt er zelden uit de hand, hoor.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:15:58 #82
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66670618
net tickets geboekt Stockholm-Berlijn voor 16-20 april. Actie met ryanair, intotaal omgerekend 1 euro...

Het hangt er nog een beetje van af of kan, maar anders is het een lekker lang weekend berlijn!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:32:25 #83
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66685952
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:18 schreef Treinkopper het volgende:
Hallo!

Vroegâh was Berlijn rondom 1 mei nog wel eens het strijdtoneel voor diverse demonstraties. Het liep nogal eens uit de hand.

Hoe is dat anno 2009? Zijn er nog buurten/straten die je echt beter kunt vermijden?
1 mei staat gegarandeerd voor een flink zootje ongeregeld. Overdag valt het mee, de onrust begint vaak 's avonds (demonstraties, auto's die in de fik worden gestoken, vechtpartijen). Wil je dit vermijden? Uit de buurt blijven van Kreuzberg (Oranienstrasse, Kottbusser Tor enz.) Overdag is het echt hartstikke leuk hoor, bandjes op straat en allemaal eet/drink tentjes langs de weg. Zelf ga ik rond een uur of 6 echt weg want je merkt dat het dan meestal wat onrustiger wordt en er komt dan ook meer politie.

Verder niet iets om je heel erg zorgen over te maken hoor .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:19:15 #84
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66865814
NS Hispeed aanbieding naar Berlijn!. Enkele reis voor 31 euro ipv van de reguliere 39 euro.

# Verkoop: 11 maart - 31 maart 2009
# Reizen: 11 maart - 6 juni 2009
# Heenreis: 10:49 uur, 12:49 uur en 16:49 uur
# Terugreis: 6:37 uur, 8:37 uur, 10:37 uur en 12:37 uur

[ Bericht 0% gewijzigd door Leinonlein op 09-03-2009 17:30:01 ]
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:27:37 #85
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66866130
Het is regulier 39 (goedkoopste tarief enkele reis) tegenwoordig. Anders was het ook niet echt een aanbieding hé?

Nu móet ik die halve marathon van Berlijn wel lopen, als de tickets ook nog in de aanbieding zijn!
I'm just a girl in the world.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:31:42 #86
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66866294
Oeps, typefoutje . Ik ga ook een weekendje boeken.

Tof dat je mee gaat doen aan de marathon! Wordt het je eerste keer? Lijkt mij ook nog wel eens leuk als mijn conditie ooit weer eens op pijl is haha.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:37:33 #87
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66866519
Halve marathon hoor! Ik ben aan het trainen voor een halve marathon in mei, dus ik ben eigenlijk nog helemaal niet getraind genoeg. Maar de route is zo leuk, en als ik me er gewoon bij neerleg dat het een heel slechte tijd gaat worden dan moet het wel lukken denk ik. Ik heb 2x eerder een halve marathon gelopen.
I'm just a girl in the world.
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:36:02 #88
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66952728
Ik heb net een reis geboekt naar berlijn en het kostte me maar 46 euro! Waarschijnlijk door OV-kaart, want ik reis heen op vrijdag en terug op dinsdag. Scheelt toch 15 euro!
I'm just a girl in the world.
pi_66957436
TVP!
Vliegen 16 juli van Parijs Orly naar Tegel
pi_67062699
Ik ga van 25 april t/m 30 april! Met de trein, hebben we 108 euro per stuk voor betaal, krijg ik 2 dagen later een mail van NS Hispeed dat er een actie is waarbij je een retourtje hebt voor 62 euro We moesten een beetje een goedkoop hotel hebben en we hebben gekozen voor het Mark Hotel Meineke, iemand hier ervaring mee?

En weet iemand hoe lang het lopen is van treinstation HBF naar het centrum of moet je naar een tram/metro/bus voor pakken ofzo?
pi_67062957
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:01 schreef SLP_ het volgende:
En weet iemand hoe lang het lopen is van treinstation HBF naar het centrum of moet je naar een tram/metro/bus voor pakken ofzo?
Centrum? Vroeger was er een Centrum op de Alexanderplatz, maar nu heet dat Galeria Kaufhof. Verder zou ik zo gauw geen centrum weten in Berlijn.

Nee, echt, serieus. Als je naar Berlijn gaat, laat dan het idee "centrum" thuis. Scheelt een hoop frustratie. Min of meer alles binnen de S-Bahn-ring is binnenstad. Kijk gewoon op de kaart waar je heen wil, hoe ver dat is, en of je dan wil lopen of niet.

Afijn, naar de Bundestag en het Brandenburger Tor is het lopen. Verder langs Unter den Linden naar de Alexanderplatz wandelen kan ook nog wel, maar dan kun je ook meteen vanaf Hbf de S-Bahn pakken. En als je naar de Kurfürstendamm etc. wil zou ik zeker met de S-Bahn of met de bus gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2009 01:22:54 ]
pi_67068463
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:01 schreef SLP_ het volgende:
Ik ga van 25 april t/m 30 april! Met de trein, hebben we 108 euro per stuk voor betaal, krijg ik 2 dagen later een mail van NS Hispeed dat er een actie is waarbij je een retourtje hebt voor 62 euro We moesten een beetje een goedkoop hotel hebben en we hebben gekozen voor het Mark Hotel Meineke, iemand hier ervaring mee?

En weet iemand hoe lang het lopen is van treinstation HBF naar het centrum of moet je naar een tram/metro/bus voor pakken ofzo?
Grappig, wij gaan ongeveer rond dezelfde tijd! Ook de 30e naar huis (heb alleen 120 euro voor 2 retourtjes betaald )

Ik denk dat het handig is om van te voren even te bekijken waar je allemaal wel heen zou willen en sowieso een metrokaart aan te schaffen voor de dagen die je er bent.
  maandag 16 maart 2009 @ 00:45:37 #93
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_67090294
Buiten dat elke wijk zijn eigen centrum heeft zijn voor mij de 2 duidelijkse centra (qua bezienswaardigheden en shopping):
Zoo/Ku'damm > centrum west Berlijn
Alex/Under den Linden/Friedrichstrasse > centrum oost Berlijn

En dan heb je ook nog de uitgaanscentra in Prenzlauer Berg en Friedrichhain. Anyway, je verkijkt je snel op de afstanden dus ik zou je ook aanraden om gewoon lekker een dagkaart te kopen en nog een ritje met bus 100 mee te pakken. Dit is een gewone stadsbus die je langs alle bezienswaardigheden brengt.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_67247860
Hoi hoi,

Ik ga volgende week met studiereis naar Berlijn...die zal me leiden langs:

Friedrichstrasse, Checkpoint Charlie, Unter den Linden, Brandenburger Tor, Holocaust Monument, Reichstag.
Mauer Museum, Topogrphie des Terrors, Potsdamer Platz, Karl Marx Allee, Alexander Platz, Stasi Museum, Humboldt Universiteit, Neue Wache, Joods Historisch Museum, KZ Sachsenhausen

Buurten: Mitte, Wedding, Prenzlauerberg, Friedrichshain, Kreuzberg, Neukölnn

Maar nou heb ik ook nog een vrije dag te besteden, wat zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:07:39 #95
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_67256901
Misschien wat meer west Berlijn mee pikken? Zoals de Ku'damm, gedächtniskirche, Savignyplatz (restaurantjes en barretjes) en het Olympisch stadion. Als je een hele vrije dag hebt kun je er ook voor kiezen iets in de omgeving te bezoeken. Potsdam is een leuk stadje in de buurt die je kunt bereiken met de S-bahn of je kunt naar Sachsenhausen (voormalig concentratiekamp) gaan.

Ik kan me ook voorstellen dat je andere dagen helemaal vol gepland zitten en dat je op deze dag lekker wilt relaxen in bijvoorbeeld Tiergarten of aan de Wannsee (erg mooi!)
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_67284279
1 t/m 9 augustus in Berlijn
Biermeile
  donderdag 2 april 2009 @ 19:20:59 #97
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_67654251
Boek voor 7 april bij Transavia en je krijgt een enkeltje Schiphol - Berlin Tegel voor 55 euro. Het is een tijdelijke aanbieding dus je moet wel snel zijn...
http://berlijn-blog.nl/aanbieding-transavia-berlijn-55/
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_67657840
blijf het duur vinden, 110 euro retour waar je met de trein voor 78 euro klaar bent. Maar ok, je bent er wel iets sneller das weer een voordeel als je niet te ver van schiphol woont
Hooray for boobies!
pi_67671406
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
blijf het duur vinden, 110 euro retour waar je met de trein voor 78 euro klaar bent. Maar ok, je bent er wel iets sneller das weer een voordeel als je niet te ver van schiphol woont
waar heb jij het over? 110 euro voor een retour?
looooooooooooooooool lol
pi_67674844
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:41 schreef MrKawada het volgende:

[..]

waar heb jij het over? 110 euro voor een retour?
Kijk een paar posts boven je.
pi_67704772
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Kijk een paar posts boven je.
aanbieding
looooooooooooooooool lol
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:39:14 #102
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_67938125
Door de geschiedenis en de jarenlange tweedeling van de stad is Berlijn een aparte stad waar je toch wel een aparte sfeer hebt. Maar Berlin ist toll! toffe stad. Ben er nu 2 keer geweest, 1 keer met mijn ouders en nu net van studiereis met mijn school.

Laatste dag nog uitgeweest ergens aan de Kurfürstendamm, maar de muziek daar was niet zo denderend. Waar ik ook nog geweest was bij Friederichspalast (ofzo iets), een hele leuke show die echt de moeite waard was!

Verder de bekende monumenten bezocht: Brandenburger Tor met Unter den Linden, oude centrum Nikolaiviertel, Holocaustmonument met museum, Alexanderplatz, Checkpoint Charlie, restanten Muur, kasteel Charlottenburg, Kurfürstendamm dus...
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_67976394
Ben van plan om eens een keertje met de auto er naar toe te gaan maar in hoeverre is dat te doen daar? Iemand ervaring gehad met het verkeer aldaar?
pi_67976546
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:43 schreef F04 het volgende:
Ben van plan om eens een keertje met de auto er naar toe te gaan maar in hoeverre is dat te doen daar? Iemand ervaring gehad met het verkeer aldaar?
ja
looooooooooooooooool lol
  maandag 13 april 2009 @ 15:00:48 #105
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_67976825
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:43 schreef F04 het volgende:
Ben van plan om eens een keertje met de auto er naar toe te gaan maar in hoeverre is dat te doen daar? Iemand ervaring gehad met het verkeer aldaar?
Met de auto is goed te doen, ongeveer 6 uur rijden.
In Berlijn zou ik de auto gewoon parkeren, en daar lekker de S en de U bahn nemen.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  maandag 20 april 2009 @ 11:52:13 #106
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_68197478
Heeft iemand ervaring met een rondleiding per fiets door Berlijn? Ik heb al verschillende aanbieders gevonden maar welke is nu echt leuk?
pi_68199196
Zaterdag ga ik voor 6 dagen naar Berlijn!
Weet iemand misschien een paar goedkope restaurantjes, we willen namelijk niet te veel geld uitgeven aan eten. We hebben in het hotel geen ontbijt en avondeten enz.. Oja we zijn allebei vegetarisch dus geen doner kebab en currywurst
  maandag 20 april 2009 @ 13:36:27 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68200980
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:42 schreef SLP_ het volgende:
Zaterdag ga ik voor 6 dagen naar Berlijn!
Weet iemand misschien een paar goedkope restaurantjes, we willen namelijk niet te veel geld uitgeven aan eten. We hebben in het hotel geen ontbijt en avondeten enz.. Oja we zijn allebei vegetarisch dus geen doner kebab en currywurst
Polenta en Spatzle dus?
De Duitse keuken lijkt me saai zonder vlees. Wees eens avontuurlijk en slacht een koe!
  maandag 20 april 2009 @ 13:45:18 #109
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68201271
Hoe zit het met het aanbod/ de verspreiding van niet al te dure hotels? Is het aan te raden van te voren een ho(s)tel te boeken, of kun je gewoon op de bonnefooi de stad in rijden en ter plekke een overnachting regelen? We gaan buiten het hoogseizoen, waarschijnlijk eind april - begin mei.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68201689
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:42 schreef SLP_ het volgende:
Zaterdag ga ik voor 6 dagen naar Berlijn!
Weet iemand misschien een paar goedkope restaurantjes, we willen namelijk niet te veel geld uitgeven aan eten. We hebben in het hotel geen ontbijt en avondeten enz.. Oja we zijn allebei vegetarisch dus geen doner kebab en currywurst
Je hebt vegetarische kebab
  maandag 20 april 2009 @ 14:17:04 #111
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_68202319
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:42 schreef SLP_ het volgende:
Zaterdag ga ik voor 6 dagen naar Berlijn!
Weet iemand misschien een paar goedkope restaurantjes, we willen namelijk niet te veel geld uitgeven aan eten. We hebben in het hotel geen ontbijt en avondeten enz.. Oja we zijn allebei vegetarisch dus geen doner kebab en currywurst
Ik ben net terug uit Berlijn...dit is de stad waar ik later wil wonen. M"n vriend heeft er al een tijdje gewoond, dus die kon me de toffe dingen laten zien.

Wbt eten: we hebben vrij goedkoop gegeten. 's morgens een koffie en een broodje bij een bakkerij, en 's avonds ergens in een tentje. Nooit meer dan 7-8 euro voor een hoofdgerecht uitgegeven. In de wijk Prenzlauer Berg zitten heel veel goedkope tentjes, en het is ook een hele sfeervolle wijk met veel kleine kroegen en 2e hands winkeltjes enzo. De kamer van een vriendin van mij, waar we sliepen was ook hier. Om daar te komen stapten we uit bij het station Eberwalderstrasse, en van daar liepen we een stuk de wijk in.

Ook zijn we een avond richting voormalig oost berlijn geweest. Bij de Frankfurterstrasse de metro uit gestapt, en ook daar de wijk in. Veel studentenkroegen, waar je ook voordelig kan eten.

M'n vriend is vegetarisch, dus ook dat zit wel goed!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_68203699
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:17 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik ben net terug uit Berlijn...dit is de stad waar ik later wil wonen. M"n vriend heeft er al een tijdje gewoond, dus die kon me de toffe dingen laten zien.

Wbt eten: we hebben vrij goedkoop gegeten. 's morgens een koffie en een broodje bij een bakkerij, en 's avonds ergens in een tentje. Nooit meer dan 7-8 euro voor een hoofdgerecht uitgegeven. In de wijk Prenzlauer Berg zitten heel veel goedkope tentjes, en het is ook een hele sfeervolle wijk met veel kleine kroegen en 2e hands winkeltjes enzo. De kamer van een vriendin van mij, waar we sliepen was ook hier. Om daar te komen stapten we uit bij het station Eberwalderstrasse, en van daar liepen we een stuk de wijk in.

Ook zijn we een avond richting voormalig oost berlijn geweest. Bij de Frankfurterstrasse de metro uit gestapt, en ook daar de wijk in. Veel studentenkroegen, waar je ook voordelig kan eten.

M'n vriend is vegetarisch, dus ook dat zit wel goed!
Prenzlauer Berg is ook voormalig oost berlijn
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  maandag 20 april 2009 @ 16:48:11 #113
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_68207519
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:57 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Prenzlauer Berg is ook voormalig oost berlijn
Och och och....

ja, Prenzlaurer Berg is ook oost-Berlijn maar heel anders dan de omgeving Frankfurterstrasse. Dat voelt veel meer als het 'oosten'. Terwijl Prenzlauer Berg ontzettend mooi, gezellig en knus en goed verzorgd is, is de omgeving daar heel anders.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_68208721
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:48 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Och och och....

ja, Prenzlaurer Berg is ook oost-Berlijn maar heel anders dan de omgeving Frankfurterstrasse. Dat voelt veel meer als het 'oosten'. Terwijl Prenzlauer Berg ontzettend mooi, gezellig en knus en goed verzorgd is, is de omgeving daar heel anders.
Typisch dat de meeste mensen het zogenaamde oosten toch altijd met hoogbouw en/of grauw en eentonig associëren...

Trouwens ik denk dat je de Frankfurter Allee bedoelt
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_68210119
Dat hele verhaal van Prenzlauer Berg en hip vind ik erg overrated
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 21:34:53 #116
45833 crew  Fogel
pi_68217870
Als je een ca 2.5 uur de tijd hebt in Berlijn, wat moet je dan gezien hebben?
Vertrekpunt is centraal station, vanwaar ik ook weer verder moet.

Ik zag in de OP geen 'toeristenrondrit' zoals je in veel (hoofd)steden ziet, een (vaak) open bus waar je in X talen kan horen wat je ziet terwijl je er voorbij rijdt. Is er zoiets in Berlijn? Dan kan ik mooi de highlights meepakken tijdens mijn zeer korte bezoek.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68223835
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:
Als je een ca 2.5 uur de tijd hebt in Berlijn, wat moet je dan gezien hebben?
Vertrekpunt is centraal station, vanwaar ik ook weer verder moet.

Ik zag in de OP geen 'toeristenrondrit' zoals je in veel (hoofd)steden ziet, een (vaak) open bus waar je in X talen kan horen wat je ziet terwijl je er voorbij rijdt. Is er zoiets in Berlijn? Dan kan ik mooi de highlights meepakken tijdens mijn zeer korte bezoek.
Je kunt bus 100 en/of 200 nemen, dat zijn reguliere buslijnen die langs een aantal highlights gaan van het centrum. Geen verhaal verder bij het rijden. Als je echt zo'n rondtourbus wil hebben, dan moet je voor KaDeWe zijn, daar verkopen ze kaartjes maar dat is gezien het tijdsbeslag niet helemaal realistisch.
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:05:16 #118
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68251465
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:08 schreef MCH het volgende:
Dat hele verhaal van Prenzlauer Berg en hip vind ik erg overrated
Nja, uitgaan zit er wel goed, maar "ontzettend mooi" . Ik heb me voortreffelijk volgevreten met sushi in de Danziger Strasse vlakbij U-bhf Eberswalder Strasse. Nummer 15 dacht ik, jummie!

Kreuzberg (SO36) vind ik het tofst .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_68330100
Jeeuh, morgen naar Berlijn!
  Moderator vrijdag 24 april 2009 @ 11:21:47 #120
45833 crew  Fogel
pi_68331456
Bus 100/200 ziet eruit als een goed alternatief voor me, bedankt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68332438
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:
Als je een ca 2.5 uur de tijd hebt in Berlijn, wat moet je dan gezien hebben?
Vertrekpunt is centraal station, vanwaar ik ook weer verder moet.

Ik zag in de OP geen 'toeristenrondrit' zoals je in veel (hoofd)steden ziet, een (vaak) open bus waar je in X talen kan horen wat je ziet terwijl je er voorbij rijdt. Is er zoiets in Berlijn? Dan kan ik mooi de highlights meepakken tijdens mijn zeer korte bezoek.
Er zijn zeker wel een paar van dat soort bussen, die voornamelijk als beginpunt Berlin Zoo hebben, bijvoorbeeld hier... (3 haltes met de U/S-bahn naar Zoo) of hier

Anders zou ik gewoon een enkeltje kopen (wel 'valideren'!) voor de U/S-bahn en bij Friedrichstrasse uitstappen en dan overstappen bij Unter den Linden en dan ff relaxed de Brandenburger Tor en de Reichstag bekijken. Op loopafstand heb je het Holocaust Memorial... En als je dan toch die richting oploopt kun je even naar de Potsdamer Platz, even een biertje drinken ofzo en dan daar weer de S1/S2 pakken naar Friedrichstrasse en dan overstappen naar Centraal.
Heb je toch een paar toeristische hoogtepunten gezien en even een wandelingetje gemaakt ;P
looooooooooooooooool lol
pi_68345687
Ik had op internet gelezen dat als je tussen de 16 en 18 jaar bent, dat je dan tot maximaal 24:00 in een club/cafe mag zijn.. Weet iemand wat de consequenties zijn als je dit niet doet [en je evt 'betrapt' wordt'. En weet iemand ook nog tot hoe laat de metro's/bussen ofzo rijden en of die langs alle stations gaan?
pi_68347048
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:24 schreef SLP_ het volgende:
Ik had op internet gelezen dat als je tussen de 16 en 18 jaar bent, dat je dan tot maximaal 24:00 in een club/cafe mag zijn.. Weet iemand wat de consequenties zijn als je dit niet doet [en je evt 'betrapt' wordt'. En weet iemand ook nog tot hoe laat de metro's/bussen ofzo rijden en of die langs alle stations gaan?
Voor zover ik weet:
- in de nachten vrijdag-zaterdag en zaterdag-zondag rijdt de metro de hele nacht, behalve de U4
- in de overige nachten heb je nachtbussen N1 t/m N9 die precies de routes van de metro volgen
Maar heb er zelf nooit gebruik van gemaakt dus pin me er niet op vast.
  maandag 27 april 2009 @ 12:45:02 #124
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68419496
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor zover ik weet:
- in de nachten vrijdag-zaterdag en zaterdag-zondag rijdt de metro de hele nacht, behalve de U4
- in de overige nachten heb je nachtbussen N1 t/m N9 die precies de routes van de metro volgen
Maar heb er zelf nooit gebruik van gemaakt dus pin me er niet op vast.
Klopt, de S-bahn rijdt vrijdag en zaterdagnacht ook de hele nacht door. Doordeweeks rijden er inderdaad nachtbussen. Desnoods kun je een taxi nemen, is vrij goedkoop in Berlijn.

Wat betreft controle op leeftijd, heb ik nog nooit zien gebeuren dus ik zou me daar niet te druk over maken.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 27 april 2009 @ 21:21:08 #125
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_68437737
Ik ga met 5 vrienden (totaal dus 6) naar Berlijn. Midden augustus. Heeft iemand hier nog tips voor een mooi en goedkoop hostel in een leuke buurt?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_68472828
Ik heb pas in twee hostels geslapen in Berlijn, maar ik vond, voor het hostel principe, Wombat's Hostel Berlin goed.. site.. Geloof rond de 20 euro per nacht pp, eigen badkamer per kamer, ontbijt voor een prikkie (2-3 euro geloof ik) en geen vervelende mensen ontmoet daar.. Zat geloof ik 10-15 minuten lopen van Alexanderplatz, dus redelijk centraal in Mitte..

Dikke kans dat ik dit jaar weer Berlijn aandoe in onze backpackrondreis door europa!
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:18:25 #127
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_68473160
Ok, dat wombat hostel zag er inderdaad goed uit, bedankt voor de tip!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_68535111
Net terug van 6 dagen Berlijn! Was geweldig Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_68552024
Ik ga deze zomer weer naar Berlijn Hoop dit keer in ieder geval het Stasi museum te bezoeken en een middag naar Sachsenhausen te gaan want daar ben ik vorige keer niet aan toegekomen.
De vriend van mijn zusje wil graag naar de dierentuin, is iemand daar toevallig geweest en is het leuk?
pi_68552563
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 10:51 schreef Totziens het volgende:
Ik ga deze zomer weer naar Berlijn Hoop dit keer in ieder geval het Stasi museum te bezoeken en een middag naar Sachsenhausen te gaan want daar ben ik vorige keer niet aan toegekomen.
De vriend van mijn zusje wil graag naar de dierentuin, is iemand daar toevallig geweest en is het leuk?
welke dierentuin?
er zijn twee grote dierenparken in berlijn
looooooooooooooooool lol
pi_68552663
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:12 schreef MrKawada het volgende:

[..]

welke dierentuin?
er zijn twee grote dierenparken in berlijn
Hmm volgens mij die bij tiergarten? Maar als de andere leuker is..
pi_68552735
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:16 schreef Totziens het volgende:

[..]

Hmm volgens mij die bij tiergarten? Maar als de andere leuker is..
ja ik weet niet wat jij leuker vindt he...
looooooooooooooooool lol
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:27:42 #133
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68553006
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:16 schreef Totziens het volgende:

[..]

Hmm volgens mij die bij tiergarten? Maar als de andere leuker is..
Ik vond het wel erg leuk en mooi aangekleed maar vrij klein, het is natuurlijk midden in de stad. Tierpark (die in het oosten van de stad ligt) schijnt wat ruimer opgezet te zijn maar daar ben ik zelf nooit geweest. Het aquarium in de Zoologischer Garten is wel erg mooi!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_68553964
Wij slapen deze zomer waarschijnlijk in de Schoenhouse Appartements. Veel goede reviews, iemand hier ervaring met de appartementen?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:25:18 #135
103012 Nies
Die hekse
pi_68587362
Tvp
Half juni een midweek naar Berlijn. Hoe rijden de metro's doordeweeks? En zijn er op die dagen nog een paar leuke uitgaanstenten open? Aanraders?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_68588694
De metro's rijden doordeweeks tot half 1 's nachts dacht ik.. Daarna kan je gewoon de nachtbus nemen. Wij waren op maandag naar de Kulturbrauerei dat was wel heel gezellig. Daar heb je ook een cafetje zitten [die alte kantine] en dat scheen ook heel leuk te zijn, maar daar kwamen we niet binnen. Je hebt ook ergens een soort strand en daar is het doordeweeks ook heel gezellig. Ik weet niet meer waar het was, maar het zat in ieder geval naast zo'n kraakpand, waar veel kunstenaars hun kunsten ten toonstellen daarboven zit ook een cafetje maar daar is het heel rustig.. De hackeschen markt is ook heel gezellig, volgens mij was het doordeweeks best druk. Bang Bang Club is ook heel leuk, maar ik weet niet of er dan ook iets te doen is. Moet je ff op internet kijken ofzo!
  zondag 3 mei 2009 @ 22:44:32 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68638038
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:32 schreef Leinonlein het volgende:

1 mei staat gegarandeerd voor een flink zootje ongeregeld. Overdag valt het mee, de onrust begint vaak 's avonds (demonstraties, auto's die in de fik worden gestoken, vechtpartijen). Wil je dit vermijden? Uit de buurt blijven van Kreuzberg (Oranienstrasse, Kottbusser Tor enz.) Overdag is het echt hartstikke leuk hoor, bandjes op straat en allemaal eet/drink tentjes langs de weg. Zelf ga ik rond een uur of 6 echt weg want je merkt dat het dan meestal wat onrustiger wordt en er komt dan ook meer politie.

Verder niet iets om je heel erg zorgen over te maken hoor .
Ik was er ook 1 mei. Het enige wat we hebben meegekregen is diverse (vreedzaam verlopende) protestmarsen overdag, overigens wel uitgebreid begeleid door de politie. 's Avonds kwam er nog een flink peloton politie langs ons hotel in randje Kreuzberg zeilen, meer dan 50 politievoertuigen in een paar minuten tijd . Maar goed, die avond zijn we richting westen gegaan, waar niets aan de hand was .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_68644694
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik was er ook 1 mei. Het enige wat we hebben meegekregen is diverse (vreedzaam verlopende) protestmarsen overdag, overigens wel uitgebreid begeleid door de politie. 's Avonds kwam er nog een flink peloton politie langs ons hotel in randje Kreuzberg zeilen, meer dan 50 politievoertuigen in een paar minuten tijd . Maar goed, die avond zijn we richting westen gegaan, waar niets aan de hand was .
westen? wat bedoel je?
looooooooooooooooool lol
  maandag 4 mei 2009 @ 06:56:45 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68644780
quote:
Op maandag 4 mei 2009 06:18 schreef MrKawada het volgende:

[..]

westen? wat bedoel je?
Nou, als ik de berichten goed begreep bevonden de rellen zich op dat moment ten oosten van ons.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_68644800
quote:
Op maandag 4 mei 2009 06:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Nou, als ik de berichten goed begreep bevonden de rellen zich op dat moment ten oosten van ons.
ok!
looooooooooooooooool lol
  maandag 4 mei 2009 @ 21:26:51 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68670051
Mja, de termen "oost" en "west" kunnen in een topic over Berlijn natuurlijk wel wat verwarrend werken .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:06:53 #142
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_69208791
Hey allemaal, ik heb een vraagje. Ik wil met een paar vrienden van de zomer op vakantie gaan, en een van de mogelijkheden is Berlijn. Nou vraag ik me af welke wijken een goed uitgaansleven hebben en een beetje centraal liggen. De planning is dat we met 5 man ongeveer een week gaan, en we willen dus in een gebied zitten waar veel leuke clubs zijn en waar we dicht bij de metro zitten zodat we overdags de stad kunnen ontdekken.

Als iemand goede suggesties of ideeën heeft zou ik ze graag horen
Alvast bedankt
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:35:03 #143
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_69241217
Prenzlauer Berg of Kreuzberg, daar zitten de meeste clubs. Als je rond Alexanderplatz gaat zitten ben je overal wel dichtbij in de buurt. Metrostations zitten praktisch op elke hoek van de straat dus daar zou ik me niet zo druk over maken .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:10:38 #144
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69257972
www.bartime.de

Briljante site. Staat voor elke dag waar, wat en hoe duur feestje er ergens is in Berlijn.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_69258050
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:10 schreef PhifeDawg het volgende:
www.bartime.de

Briljante site. Staat voor elke dag waar, wat en hoe duur feestje er ergens is in Berlijn.
Whoo, thanks!

Volgens mij gaan wij Berlijn alleen s'nachts zien die 4 dagen
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:04:12 #146
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69261299
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Whoo, thanks!

Volgens mij gaan wij Berlijn alleen s'nachts zien die 4 dagen
Zonde man. Je kan zat 4 dagen met 3 uur slaap per dag en wat koffie. Dan kun je wel weer slapen in de trein/vliegtuig/auto (als je zelf niet rijdt ).
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:12:32 #147
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69425366
ejej,

Me ouders zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn waar je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
pi_69430828
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:12 schreef BuupWerk het volgende:
ejej,

Me ouders zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn waar je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
Ja, dat is hetzelfde straatje waar ze ook Bratwurst verkopen.

Oftewel gepofte aardappels hebben ze in bijna elk restaurant wel. Dat heet dan "Gebackene Kartoffel".

Edit: Dat woord kan natuurlijk voor misverstanden zorgen, dus nog een keer voor de duidelijkheid:

Gebackene Kartoffel = gepofte aardappel
Bratkartoffeln = gebakken aardappels

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2009 20:30:48 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 14:58:04 #149
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69826423
Vrijdag met de trein naar Berlijn.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_69831461
Om maar weer eens op fok (lees: berlijn # ...) terug te komen en de gekke plannen die ik hier een tijd geleden neerkladde ...

De twijfel was groot, de stap des de groter, maar de persoonlijke noodzaak even weg te gaan/zijn heeft me uiteindelijk toch wel die knoop doen laten doorhakken.

Na een half jaar privé veel tegenslag, verdriet en ellende te hebben ervaren (je wordt er spontaan depressief van ) , kan ik met vreugde mededelen dat ik vanaf 07 september een jaar woonachtig zal zijn in Berlijn.

Op dit moment dienen de laatste lootjes zich aan m.b.t. het afronden van mijn bachelor studie Business Economics. Hoewel ik in wezen afstudeer, heb ik het, bij een enkele haar na mislopen van een VSBfonds studiebeurs ad ¤10K, op mijn opleiding voor elkaar gekregen nog een jaar ingeschreven te blijven en zodoende op Erasmus Xchange te gaan. Dit, omdat een universitair vervolgtraject in NL, een tweejarige master, mij hierin niet tegemoet kon komen.

11 september begint voor mij een intensive german language course en vanaf daar moet ik nog bepalen welke courses ik ga volgen aan de HWR Berlin.

Housing vindt plaats in studentenflats kris kras verspreid over de stad. Hoewel we met meerdere studenten (tweede en derdejaars) die kant op gaan, is het de vraag of we ook daadwerkelijk bij elkaar in een 'hokje' worden gestopt, in dit geval een random studentenflat. Maar dat laat me eerlijk gezegd een beetje koud, het remt je immers in je bewegingsruimte en gevormde taalbarričre.

Even goed het forum in de gaten houden dus, en zonder meer ook je blog marjolein (zit je nog steeds in het zonnige espanől?).

Edit: je signature zegt van wel. Lekker rondhangen in het HardRockCafé?
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
pi_69929850
Oja, zoals uit de Berlijn blog (credits) blijkt, kan weer tussen juli en september goedkoop gereisd worden naar Berlijn via www.nshispeed.nl (enkeltje vanaf 31 euro).

Dus voor de mensen die nog heen willen? Je bent voor ongeveer 65 euro klaar!
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
pi_69929923
Door die actie komt mijn vriendinnetje me waarschijnlijk opzoeken!
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:48:59 #153
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_69948472
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:51 schreef SubCulture het volgende:
Oja, zoals uit de Berlijn blog (credits) blijkt, kan weer tussen juli en september goedkoop gereisd worden naar Berlijn via www.nshispeed.nl (enkeltje vanaf 31 euro).

Dus voor de mensen die nog heen willen? Je bent voor ongeveer 65 euro klaar!
Dank

Als we het toch over mijn blog hebben, dit al gezien? Kleding met Berlijnse muur erop, vind het erg apart!
http://berlijn-blog.nl/berlijnse-muur-op-kleding/
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_69957545
Ik had het direct gespot toen ik de update mail binnen kreeg.
Sowieso goed dat ze de KM muur gaan restaureren.. Al die lui die even denken een tag neer te laten op veelsprekende kunstwerken aldaar... (Mja, het taggen doen ze al eeuwen, getuige de kalksteen grotten in Maastricht, een oerinstinct wellicht?)

Nu weet ik trouwens ook dat 'El Bocho' min of meer bezig is wat kledingstukken / een lijn te launchen...

Ben benieuwd wat daar van terecht kom, wat is een betere souvenir dat een Tee met een gestropte Lucy erop
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:54:29 #155
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70766653
Kickje, ik wil wellicht een paar daagjes naar Berlijn.

Ligt het aan mij of is Berlijn qua overnachtingen echt spotgoedkoop vergeleken met andere grote hoofdsteden in Europa? 60 EUR voor twee nachten één persoons kamer ensuite lijkt haalbaar.
Confidence through competence
pi_70766691
tvp
pi_70767041
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:54 schreef Stereotomy het volgende:
Kickje, ik wil wellicht een paar daagjes naar Berlijn.

Ligt het aan mij of is Berlijn qua overnachtingen echt spotgoedkoop vergeleken met andere grote hoofdsteden in Europa? 60 EUR voor twee nachten één persoons kamer ensuite lijkt haalbaar.
Ja Berlijn is zeker goedkoper dan andere grote steden in Europa.Ook uitgaan en eten/drinken vond ik toch best goedkoop.

Heb ook weer zin om een paar dagen naar Berlijn te gaan.Echt een van mijn favoriete steden.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:16:27 #158
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70867926
Zo, hotel geboekt en vandaag mijn NS kaartjes binnen gekregen.

Trein was 78 EUR in totaal, en de Best Western 3* Hotel was 110 EUR voor drie nachten, double room (single occupancy) met gratis WiFi.

Misschien dat Isabeau nog meegaat, maar dan upgraden we die kamer wel. Maar nette prijzen tot nu toe, moet ik zeggen. Bevalt me wel.
Confidence through competence
  zaterdag 11 juli 2009 @ 10:51:27 #159
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_70871427
Ik heb weer geboekt! 3 augustus zit ik lekker weer in berlijn
I'm just a girl in the world.
pi_70871441
Weet er iemand nog een ECHT goed/leuk italiaans restaurant in Berlijn?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_70880516
Hier 1 t/m 9 augustus in Berlijn.

Veel te doen die week:

13. Internationales Berliner Bierfestival
Berlin festival met o.a. Jarvis Cocker, Pete Doherty, Jose Gonzales
1ste ronde Bundesliga Hertha - Hannover
Stadt. Strand. Fluss. - Berlin Beach Break met Ricardo Villalobos
Eerste ronde DFB Pokal



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2009 17:37:16 ]
pi_70883125
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:36 schreef MCH het volgende:
1ste ronde Bundesliga Hertha - Hannover
Eerste ronde DFB Pokal
- Tennis Borussia Berlin - Karlsruher SC, 1 augustus, 19:30, Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark, Prenzlauer Berg

- Union Berlin - Werder Bremen, 2 augustus 14:30, An der Alten Försterei, Köpenick
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_70884015
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:21 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

- Tennis Borussia Berlin - Karlsruher SC, 1 augustus, 19:30, Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark, Prenzlauer Berg

- Union Berlin - Werder Bremen, 2 augustus 14:30, An der Alten Försterei, Köpenick
Wat is er pik? Zoals je kunt zien ben ik acht nachten in Berlijn en kan ik zowel de DFB Pokal wedstrijden als de eerste ronde bundesliga meepakken.
pi_70884117
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is er pik? Zoals je kunt zien ben ik acht nachten in Berlijn en kan ik zowel de DFB Pokal wedstrijden als de eerste ronde bundesliga meepakken.
Die Bundesliga-wedstrijd zal waarschijnlijk geen zak aan zijn, zoals gewoonlijk in de eerste ronde van competities, en 't lijkt me sterk dat je naar alledrie die wedstrijden gaat.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_70884185
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:54 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Die Bundesliga-wedstrijd zal waarschijnlijk geen zak aan zijn, zoals gewoonlijk in de eerste ronde van competities, en 't lijkt me sterk dat je naar alledrie die wedstrijden gaat.
Waarom zou ik niet naar al die 3 wedstrijden gaan? Kaartjes zijn niet duur en uitgezonderd voor Union misschien wat lastiger te verkrijgen, maar ik ben zeker weten bij alledrie aanwezig. Als je tig keer in die Haupstadt bent geweest hoef je niet meer rond te hangen op Unter Den Linden of de TV-toren te beklimmen.
pi_70884300
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet naar al die 3 wedstrijden gaan? Kaartjes zijn niet duur en uitgezonderd voor Union misschien wat lastiger te verkrijgen, maar ik ben zeker weten bij alledrie aanwezig. Als je tig keer in die Haupstadt bent geweest hoef je niet meer rond te hangen op Unter Den Linden of de TV-toren te beklimmen.
OK, pik. Wel foto's maken, hč? Vooral van de Tennis Borussia-wedstrijd.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_70908984
Wil in herfst- of Kerstvakantie een paar dagen gaan.

Dit geldt als tvp. Later zal ik misschien wat vragen stellen.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  maandag 13 juli 2009 @ 17:25:02 #168
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70939180
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:52 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Weet er iemand nog een ECHT goed/leuk italiaans restaurant in Berlijn?
Niet echt de allerbeste pizzeria maar wel een leuke ervaring en verse pizza uit de steenoven kun je krijgen bij Kiki Blofeld. Dit is een strandbar langs de Spree in het oosten van Berlijn, hele relaxte sfeer en in het weekend zijn er ook wel eens feestjes. Weet echter niet of je hiervoor te porren bent maar het is weer eens wat anders .

XII Aposteln aan de Savignyplatz heb ik ook vaak bezocht, een heerlijke (enorme) calzone .

http://www.qype.com/de300(...)estaurants-in-berlin Op Qype staan ook altijd leuke dingen .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71010353
Ill Casolare in Kreuzberg is de beste Pizzaria in Berlijn. Wel even reserveren!
pi_71010874
Leinonlein en loeszie, bedankt voor de reacties. Helaas wel te laat, dus die bewaren we voor de volgende keer.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:18:48 #171
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71014126
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:32 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Leinonlein en loeszie, bedankt voor de reacties. Helaas wel te laat, dus die bewaren we voor de volgende keer.
Haha oeps sorry, moet hier dus toch vaker kijken . Heb je het leuk gehad in Berlijn en heb je nog een lekkere italiaan gevonden waar wij absoluut heen moeten?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71014177
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:18 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Haha oeps sorry, moet hier dus toch vaker kijken . Heb je het leuk gehad in Berlijn en heb je nog een lekkere italiaan gevonden waar wij absoluut heen moeten?
MrKawada is geweest, niet ik Die reageert hier zo nog wel, denk ik.

Ik zie trouwens net je blog: leuk. Weet je ook hotels in Friedrichshain, en nog meer in Prenzlauer Berg, en het liefst ook hotels met websites?

[ Bericht 19% gewijzigd door NEC-Nijmegen op 15-07-2009 21:27:12 ]
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:39:40 #173
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71014820
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:20 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

MrKawada is geweest, niet ik Die reageert hier zo nog wel, denk ik.

Ik zie trouwens net je blog: leuk. Weet je ook hotels in Friedrichshain, en nog meer in Prenzlauer Berg, en het liefst ook hotels met websites?
Huh jij vroeg toch om Italiaanse restaurants? Ben nu even de draad kwijt .

Hmm lastig, ik slaap zelf niet vaak in hotels in Berijn... Laatst heb ik een keer in het Andels hotel geslapen, erg mooi hotel, wel groot en onpersoonlijk in randje Prenzlauer Berg, S-bahn Landesberger Allee om de hoek... Ontbijt was hier heerlijk!! Maar wat ik altijd doe in een onbekende stad, dan zoek ik gewoon op booking.com in een leuke wijk (bv prenzlerberg) en dan eentje met positieve reacties.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71016041
Ja ik wilde dus Italiaans eten, zat al in de trein (zaterdag) toen ik het vroeg aan NEC-Nijmegen die het uiteindelijk op Fok postte hehe. Uiteindelijk in de buurt van het hotel pasta gegeten, bij de Simon-Dachstrasse. Eergister heerlijk Russisch gegeten bij Pasternak.
looooooooooooooooool lol
  maandag 20 juli 2009 @ 19:27:13 #175
100413 guapo
Dumpass
pi_71157733
14 augustus ga ik samen met m'n vriendin 4 dagen naar Berlijn. We zijn er nog nooit geweest, dus we gaan ons nu eerst voorbereiden op wat we willen gaan zien. We hebben "Leonardo Royal Hotel Berlin" geboekt, dat toevallig voor het eerst open gaat op 14 augustus. Ben benieuwd, heb er zin in!!!!
linkje hotel
-weg, zie banmeldtopic-
  maandag 20 juli 2009 @ 20:58:06 #176
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71160243
Foto's van dat hotel zien er chic uit, hou daar wel van. En een mooie centrale locatie heb je uitgezocht!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:26:42 #177
100413 guapo
Dumpass
pi_71170177
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:58 schreef Leinonlein het volgende:
Foto's van dat hotel zien er chic uit, hou daar wel van. En een mooie centrale locatie heb je uitgezocht!
Dank je, en een duur hotel is het volgens mij ook niet. Kosten voor 2 personen 3 nachten + ontbijt = 187,- euro. En omdat ze dan net geopend zijn, zal het personeel vast wel extra vrolijk zijn en nog meer best doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door guapo op 21-07-2009 08:33:00 ]
-weg, zie banmeldtopic-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:37:41 #178
100413 guapo
Dumpass
pi_71172551
Heeft er iemand ervaring met het kopen van de "Umweltplakette"? Zijn er tankstations langs de snelweg Deventer-Berlijn waar ze te verkrijgen zijn? Ik heb begrepen dat ze hier in Nederland een stuk duurder zijn.
-weg, zie banmeldtopic-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:15:24 #179
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_71179374
Volgens mij zijn ze alleen van te voren te bestellen, omdat je kenteken er op gedrukt staat. In april in ieder geval nog geen mogelijkheid kunnen ontdekken om er op een andere manier gemakkelijk aan te komen. Bij de ANWB-winkel ben je voor 12,50 klaar.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:19:06 #180
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_71179501
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:37 schreef guapo het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het kopen van de "Umweltplakette"? Zijn er tankstations langs de snelweg Deventer-Berlijn waar ze te verkrijgen zijn? Ik heb begrepen dat ze hier in Nederland een stuk duurder zijn.
Ja, ik kreeg 'm niet omdat m'n auto te oud was. Toen ik in Berlijn was reed er nog veel oudere meuk rond met een sticker.

Hier kan je 'm bestellen voor iets meer dan een tientje. Mits je aan de voorwaarden voldoet natuurlijk.
Ik ben lelijk.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:39:54 #181
263440 birrrd
letterpret
pi_71193022
Ik ga in augustus met de trein naar Berlijn, dus tvp.

Edit: Weet iemand hier een fijn hostel/hotel waar je je kamer niet deelt met andere mensen? We (2 pers.) willen voor 4 nachten in totaal max. ¤150,- uitgeven aan overnachten. Is dat reëel?

[ Bericht 32% gewijzigd door birrrd op 21-07-2009 21:10:48 ]
one day I fly awaaaaaaay
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:30:59 #182
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71194962
Wordt krapjes maar is zeker te doen @birrrd
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:31:30 #183
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_71194980
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:39 schreef birrrd het volgende:
Ik ga in augustus met de trein naar Berlijn, dus tvp.

Edit: Weet iemand hier een fijn hostel/hotel waar je je kamer niet deelt met andere mensen? We (2 pers.) willen voor 4 nachten in totaal max. ¤150,- uitgeven aan overnachten. Is dat reëel?
Op een 2 persoons kamer voor 150 euro voor 4 nachten wordt krap, dat zijn meer dorm prijzen. Vorige maand zat ik samen met mijn vriendin in het East7 hostel. 5 nachten voor 250 euro op een 2 persoonskamer. Douche zat om de hoek evenals de lidl, de u-bahn (senefelderplatz) en tal van andere leuke dingen
Ik ben lelijk.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:02:04 #184
263440 birrrd
letterpret
pi_71196202
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:30 schreef Leinonlein het volgende:
Wordt krapjes maar is zeker te doen @birrrd
Heb je soms een adresje waar het goedkoop is?
one day I fly awaaaaaaay
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:07:01 #185
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71196408
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:02 schreef birrrd het volgende:

[..]

Heb je soms een adresje waar het goedkoop is?
Laatste keer heb ik voor 20 euro p.nacht in het Baxpax hostel geslapen, was echter wel een 4 persoonskamer maar wij waren ook met 4 personen. Erg leuk, schoon, en nieuw hostel op een super locatie vlakbij de Friedrichstrasse. Voor 2 personen valt het misschien wat duurder uit...

Het beste wat je kunt doen is denk ik even kijken op booking.com en daar je data invullen > sorteren op goedkoopste 2 persoonskamer. Komen meestal wel goede dingen uit, voor de zekerheid kun je de recensies nog even lezen. Vaak zijn de hostels in Kreuzberg of daar in de buurt het goedkoopst
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:44:35 #186
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71205836
De baxpax om de hoek op de chaussestrasse vond ik nog net iets leuker, iets meer backpack en iets minder techno/lounge muziek in de gemeenschappelijke ruimte(e vinden via google: baxpax berlin) Daar heb je ook twee persoons kamers. Ze hadden in dit hostel ook een keuken wat handig is om te besparen op ontbijt en lunch en eventueel avondeten (hoewel dat echt niet duur hoeft te zijn in Berlijn).
I'm just a girl in the world.
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:50:23 #187
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71205961
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:02 schreef birrrd het volgende:

[..]

Heb je soms een adresje waar het goedkoop is?
HappyBed Hostel, in Steglitz, vlakbij een metrostation en een afrit van de snelweg. Hostelkwaliteit uiteraard, maar wel goedkoop en privekamers. Als je alleen een bed nodig hebt prima, en minder dan 150 euro moet lukken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:22:07 #188
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71206732
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:44 schreef annoh het volgende:
De baxpax om de hoek op de chaussestrasse vond ik nog net iets leuker, iets meer backpack en iets minder techno/lounge muziek in de gemeenschappelijke ruimte(e vinden via google: baxpax berlin) Daar heb je ook twee persoons kamers. Ze hadden in dit hostel ook een keuken wat handig is om te besparen op ontbijt en lunch en eventueel avondeten (hoewel dat echt niet duur hoeft te zijn in Berlijn).
Ah oke, daar ben ik nog nooit geweest. Had het nogal last-minute geboekt toen en vond het best oke en van de gemeenschappelijke ruimte heb ik niet veel gebruik gemaakt. Erg "backpack" was het niet inderdaad. Vond wel de kamers heel ruim en leuk aangekleed .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:42:53 #189
263440 birrrd
letterpret
pi_71217335
Bedankt voor de tips. We hebben inmiddels besloten om het budget te verhogen omdat we toch wat meer voor onszelf willen hebben (eigen wc, badkamer niet delen e.d.). We zitten nu veel ruimer wat aanbod betreft. Het zal waarschijnlijk een klein hotelletje in Charlottenburg worden.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71218156
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:42 schreef birrrd het volgende:
Bedankt voor de tips. We hebben inmiddels besloten om het budget te verhogen omdat we toch wat meer voor onszelf willen hebben (eigen wc, badkamer niet delen e.d.). We zitten nu veel ruimer wat aanbod betreft. Het zal waarschijnlijk een klein hotelletje in Charlottenburg worden.
Weet niet met hoevel je budget gestegen is maar Guapo meldde eerder in dit topic over het Leonardo Royal hotel, opent 14 augustus.

4 nachten is dan 230 euro ongeveer!

http://www.booking.com/hotel/de/royal-leonardo-berlin.html?tab=1&error_url=%2Fhotel%2Fde%2Froyal-leonardo-berlin.html%3Flabel%3Dgog235jc%3Bsid%3De8d1901f0e46b885f99ad34206dc56c9%3B&do_availability_check=on&label=gog235jc&sid=e8d1901f0e46b885f99ad34206dc56c9&checkin_monthday=15&checkin_year_month=2009-8&checkout_monthday=19&checkout_year_month=2009-8
pi_71222192
quote:
Klopt, ik had het ook nog willen zeggen, maar zag dat je 4 nachten in Berlijn wilde verblijven. Maar goed, het is een spiksplinternieuw hotel op een gunstige locatie in het centrum. Het hotel gaat de 14e augustus voor het eerst open. Dus geen oude inrichting of vieze slaapkamervloeren.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_71222874
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:56 schreef guapo het volgende:

[..]

Klopt, ik had het ook nog willen zeggen, maar zag dat je 4 nachten in Berlijn wilde verblijven. Maar goed, het is een spiksplinternieuw hotel op een gunstige locatie in het centrum. Het hotel gaat de 14e augustus voor het eerst open. Dus geen oude inrichting of vieze slaapkamervloeren.
Ik wacht je review vol spanning af!
  woensdag 22 juli 2009 @ 18:21:51 #193
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71222955
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:56 schreef guapo het volgende:

[..]

Klopt, ik had het ook nog willen zeggen, maar zag dat je 4 nachten in Berlijn wilde verblijven. Maar goed, het is een spiksplinternieuw hotel op een gunstige locatie in het centrum. Het hotel gaat de 14e augustus voor het eerst open. Dus geen oude inrichting of vieze slaapkamervloeren.
Ik had zo'n nieuw hotel een paar weken geleden in barcelona en dat was echt ge-wel-dig. Volgens mij waren wij de eerste in de kamer, en het personeel was super vriendelijk (alleen we hadden nog geen afvalemmertje in de wc ) Ben benieuwd of dit hotel in Berlijn ook een aanrader is!
I'm just a girl in the world.
pi_71223144
Ik ga in september de IFA bezoeken.Heb er al zin in.Ben alleen nog aan het twijfelen of ik een nachtje blijf of 's avonds weer terug ga.
pi_71224672
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:19 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik wacht je review vol spanning af!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_71243099
Ik ga van 5 tot 10 augustus naar Berlijn! We gaan overnachten in het Baxpax hostel in de Chausseestrasse. Zonder dat we het wisten is er dus blijkbaar ook een groot bierfestival dan, dus ik denk dat we ons wel vermaken. Heeft iemand nog tips voor toffe underground typisch Berlijnse elektroclubs?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:04:45 #197
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71245515
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:57 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik ga van 5 tot 10 augustus naar Berlijn! We gaan overnachten in het Baxpax hostel in de Chausseestrasse. Zonder dat we het wisten is er dus blijkbaar ook een groot bierfestival dan, dus ik denk dat we ons wel vermaken. Heeft iemand nog tips voor toffe underground typisch Berlijnse elektroclubs?
Icon vind ik supertof in Prenzlauer Berg http://www.iconberlin.de/. Komt veel Drum and Bass.. Maria am Ostbahnhof is ook leuk maar iets minder underground.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71247965
Ha , Berlijn
De stad waar ik bijna wekelijks naar toe rij of vlieg.

Voor mensen die heel goedkoop willen vliegen: Ryan Air vliegt vanaf Weeze (over de grens bij Nijmegen) voor 5 euro heen, en voor 15 euro terug.
Retourtje Berlijn kan zo al vliegend onder de 50 euro inclusief tax komen. Daar rij je normaal gesproken niet tegen. Voorwaarde is wel dat je vroeg boekt.

Een leuk hotel waar ik nog wel eens gebruik van wil maken is Hotel Blub.
Relatief goedkoop, ietwat uit het centrum en outdated, maar met een 10 minuten ben je met de metro in het centrum.

Een ander leuk verblijf is Hotel Mitte.
Erg dicht bij Berlin Hbf, ook weer relatief goedkoop, en als je een tweepersoonskamer boekt, kan het zijn dat je zomaar een appartement krijgt. Is mij overkomen de laatste keer, en dat is wel zo relaxed. Lekker met woonkamer/keuken en aparte slaapkamer, niets mis mee.
pi_71331064
tvp... Heb net besloten dat ik naar Berlijn ga, dit topic ga ik nog even doorlezen
  zondag 26 juli 2009 @ 00:59:57 #200
263440 birrrd
letterpret
pi_71331146
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:56 schreef guapo het volgende:

[..]

Klopt, ik had het ook nog willen zeggen, maar zag dat je 4 nachten in Berlijn wilde verblijven. Maar goed, het is een spiksplinternieuw hotel op een gunstige locatie in het centrum. Het hotel gaat de 14e augustus voor het eerst open. Dus geen oude inrichting of vieze slaapkamervloeren.
We hebben dus besloten om naar dat nieuw hotel te gaan! Het is al geboekt en heb er veel zin in. Op nieuwe bedden slapen. Bedankt iedereen voor de tips
one day I fly awaaaaaaay
pi_71334283
birrrd, wat spannend! Ben benieuwd naar je ervaring.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  maandag 27 juli 2009 @ 00:21:54 #202
263440 birrrd
letterpret
pi_71354368
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:05 schreef NelsonWandelaar het volgende:
birrrd, wat spannend! Ben benieuwd naar je ervaring.
Ik laat wel weten wat ik ervan vond!
one day I fly awaaaaaaay
  maandag 27 juli 2009 @ 10:50:59 #203
100413 guapo
Dumpass
pi_71358937
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:59 schreef birrrd het volgende:

[..]

We hebben dus besloten om naar dat nieuw hotel te gaan! Het is al geboekt en heb er veel zin in. Op nieuwe bedden slapen. Bedankt iedereen voor de tips
Ben ook erg benieuwd naar jou ervaringen en als je met de auto gaat denk dan een de "Umweltplakette" ivm de milieuzones in Berlijn. Wanneer in augustus zitten jullie daar?
-weg, zie banmeldtopic-
  maandag 27 juli 2009 @ 16:38:52 #204
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_71369196
Vorige week (zo-vr) in Berlijn vertoefd. Zoals zovelen ben ook ik helemaal verliefd geworden op deze stad. De vibe is erg relaxed. Mensen individualistisch, maar wel vriendelijk. Veel rare pipo's, maar het ademt cultuur daar en dat geeft een fijne sfeer. Overdag natuurlijk alle standaard landmarks bezocht. Ook lekker terrasjes gepakt op Unter den Linden. Lekker weertje erbij. Lekker - zoals zovelen - met je biertje over straat wandelen. Na 21:00u goedkope cocktails (3,50) zuipen bij Amar. Schlesische Strasse is trouwens sowieso een erg gezellige straat. Veel barretjes, restaurantjes en mensen op de been. Vervolgens de stad in. VCF Club is the place to be op de woensdagavond - schijnt. Vreselijk uit ons dak gegaan, zoals vele Duitsers met ons. Dikke vette techno beats. Lekker roken/blowen op de dansvloer. Boeit allemaal niks. Geen regels in Berlijn. De mensen zijn vrij en je voelt het aan de vibe. Club Der Visionaire is echt een dikke aanrader. Ideaal voor een after (tot minsten 7:00u open), maar ook om de hele avond door te brengen. Outdoor, aparte mensen, heerlijk chillen op goeie techno. Een paar DJ's uit Detroit zijn daar de huis-DJ's. Iedereen staat wel knetterstrak, zelfs het personeel, maar het is gewoon een fijne plek.

Tip: huur een fiets! Dat kan (oa) onder de Fernsehturm.

Wat een geweldige stad! Ik wil er een half jaartje wonen!

PS: Wat me wel tegenviel was dat er absurd weinig vrouwelijk schoon rondloopt in Berlijn.
...maar ik bats wél met je moeder
  maandag 27 juli 2009 @ 21:15:53 #205
100413 guapo
Dumpass
pi_71377210
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:38 schreef Rumboon het volgende:


Tip: huur een fiets! Dat kan (oa) onder de Fernsehturm.


Dit had ik idd al op mijn to-do-list gezet. Ik neem aan dat je zelf door Berlijn gefietst bent? Wil je deze ervaring met ons delen? (Hoe lang gehuurd, welke route gefietst etc etc) Ben hier erg benieuwd naar.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_71379042
Ik ga sowieso niet fietsen daar. Op vakantie/tijdens weekend weg ben ik lui.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  maandag 27 juli 2009 @ 23:32:48 #207
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_71381480
TVP, ben er van 17 t/m 20 augustus, vlucht is al geboekt (vanaf Niederrhein met Ryanair) moeten alleen nog hotel boeken. Iemand nog aanraders? Of in elk geval aanraders qua wijk waar ik het beste kan zoeken? Ga morgen het topic wel eens doorlezen.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:18:29 #208
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71383879
Toffe stad. 'k ben momenteel in Berlijn.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:00:09 #209
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_71392458
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:15 schreef guapo het volgende:

[..]

Dit had ik idd al op mijn to-do-list gezet. Ik neem aan dat je zelf door Berlijn gefietst bent? Wil je deze ervaring met ons delen? (Hoe lang gehuurd, welke route gefietst etc etc) Ben hier erg benieuwd naar.
We hebben voor 4 dagen een fiets gehuurd bij Fat Tire Bikes onder de Fernsehturm. Dit kost 10 euro voor de eerste dag, 8 euro voor elke volgende dag. In Berlijn kun je gewoon overal fietsen. Soms bevind je je op de busbaan (zoals bij Unter den Linden), maar meestal bevindt er zich een fietspad waarbij je soms de stoep op moet en dan weer op de weg zit. Tsja, welke route gefietst? We hebben alles wat we wilden zien per fiets bezocht en zelfs wezen stappen in Mitte met de fiets. GoogleMaps op mijn mobiel en gaan met die banaan. Ook door de Tiergarten (enorm park) gefietst. Alles is gewoon bereikbaar per fiets en mits het niet regent is dit gewoon een veel betere optie dan het openbaar vervoer. Je ziet alles net zo intensief als dat je de stad door loopt, alleen kun je véél meer zien. Dikke aanrader dus.
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:32 schreef Metalfreak het volgende:
TVP, ben er van 17 t/m 20 augustus, vlucht is al geboekt (vanaf Niederrhein met Ryanair) moeten alleen nog hotel boeken. Iemand nog aanraders? Of in elk geval aanraders qua wijk waar ik het beste kan zoeken? Ga morgen het topic wel eens doorlezen.
Ik zou toch echt Kreuzberg aanraden. Klein eindje fietsen vanaf alle bezienswaardigheden, maar 's avonds wel de place to be.Tresor, Watergate, Der Visionaire en vele barretjes, restaurants bevinden zich in deze wijk. Schlesische Strasse/Skalitzer Strasse/Oranienstrasse bruisen hier 's avonds.
...maar ik bats wél met je moeder
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:55:36 #210
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_71404044
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:00 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Ik zou toch echt Kreuzberg aanraden. Klein eindje fietsen vanaf alle bezienswaardigheden, maar 's avonds wel de place to be.Tresor, Watergate, Der Visionaire en vele barretjes, restaurants bevinden zich in deze wijk. Schlesische Strasse/Skalitzer Strasse/Oranienstrasse bruisen hier 's avonds.
Ik zie veel beschikbaar in Friedrichshain. Hoe is dat qua afstand? En hoe zit het met openbaar vervoer laat op de avond/'s nachts? In Stockholm bijvoorbeeld was dat echt perfect geregeld. Wil wel nog een beetje op stap kunnen daar he
Don't let my username fool you...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:09:57 #211
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_71404457
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik zie veel beschikbaar in Friedrichshain. Hoe is dat qua afstand? En hoe zit het met openbaar vervoer laat op de avond/'s nachts? In Stockholm bijvoorbeeld was dat echt perfect geregeld. Wil wel nog een beetje op stap kunnen daar he
Mwah, das wel te doen. Een kwestie van ff de brug overlopen. De meeste feesten vinden plaats in Kreuzberg, Mitte, Friedrichshain, Prenzlauerberg. Koop even de Zitty of Tip (tijdschriften), staat vol met events voor die week. Moet echter wel zeggen dat de vetste feesten waar wij geweest zijn er niet in stonden. Lullen met locals kan dus geen kwaad. Wij zijn bijvoorbeeld een erg aardige Ier tegengekomen (hij woonde al een tijd in Berlijn), telefoonnummers uitgewisseld en naar leuke feesten geloodsd. Hij bleek wel populair - iedereen kende 'm - en hij was ook vaak wel ff naar de WC. Bleek hij een drugsdealert te zijn Anyway, hij en zijn vrienden hebben ons wat leuke plekjes laten zien. Openbaar vervoer 's nachts gaat wel door zover ik weet, maar aangezien wij overal heen gingen op ons fietsje durf ik het niet voor de volle 100% te zeggen. Taxi's zijn trouwens ook niet knetterduur.
...maar ik bats wél met je moeder
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:29:39 #212
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_71405046
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:09 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Mwah, das wel te doen. Een kwestie van ff de brug overlopen. De meeste feesten vinden plaats in Kreuzberg, Mitte, Friedrichshain, Prenzlauerberg. Koop even de Zitty of Tip (tijdschriften), staat vol met events voor die week. Moet echter wel zeggen dat de vetste feesten waar wij geweest zijn er niet in stonden. Lullen met locals kan dus geen kwaad. Wij zijn bijvoorbeeld een erg aardige Ier tegengekomen (hij woonde al een tijd in Berlijn), telefoonnummers uitgewisseld en naar leuke feesten geloodsd. Hij bleek wel populair - iedereen kende 'm - en hij was ook vaak wel ff naar de WC. Bleek hij een drugsdealert te zijn Anyway, hij en zijn vrienden hebben ons wat leuke plekjes laten zien. Openbaar vervoer 's nachts gaat wel door zover ik weet, maar aangezien wij overal heen gingen op ons fietsje durf ik het niet voor de volle 100% te zeggen. Taxi's zijn trouwens ook niet knetterduur.
Ah, klinkt goed Dan maar even een leuk hotelletje zoeken. Berlijn is zo'n beetje de oorsprong van de huidige minimal en dat kan ik wel waarderen eigenlijk, dus kijken of we niet ergens een leuk feestje kunnen meepikken. En ach, als ik op vakantie ben, vind ik heel veel wel leuk. Beetje lopen is dan ook nooit een ramp.

Heb er wel zin in, maar als ik het zo lees in dit topic ga ik nog tijd tekort komen
Don't let my username fool you...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:44:44 #213
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_71405452
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik zie veel beschikbaar in Friedrichshain. Hoe is dat qua afstand? En hoe zit het met openbaar vervoer laat op de avond/'s nachts? In Stockholm bijvoorbeeld was dat echt perfect geregeld. Wil wel nog een beetje op stap kunnen daar he
Je kan daar de "party tram M10" nemen, die zit -s 'avonds bomvol met mensen die allemaal gaan stappen.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:45:07 #214
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_71407591
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Berlijn is zo'n beetje de oorsprong van de huidige minimal en dat kan ik wel waarderen eigenlijk, dus kijken of we niet ergens een leuk feestje kunnen meepikken.
Ik zeg het gewoon nog een keer; bevalt het feest waar je bent je niet of wil je afteren: Club der Visionaire. Ga je altijd met een voldaan gevoel naar huis.

(PS: kijk wel ff in de Zitty. Op de avond dat er ergens een homo-feest is in een of andere discotheek in Kreuzberg wil je niet bij Der Visionaire afteren (no offence). Tenzij je zelf homo bent natuurlijk.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rumboon op 28-07-2009 20:50:51 ]
...maar ik bats wél met je moeder
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:06:41 #215
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71408310
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:45 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Ik zeg het gewoon nog een keer; bevalt het feest waar je bent je niet of wil je afteren: Club der Visionaire. Ga je altijd met een voldaan gevoel naar huis.

(PS: kijk wel ff in de Zitty. Op de avond dat er ergens een homo-feest is in een of andere discotheek in Kreuzberg wil je niet bij Der Visionaire afteren (no offence). Tenzij je zelf homo bent natuurlijk.)
Ja die tent is echt geweldig

Friedrichshain is een toffe buurt, veel uitgaan in de buurt. Metro, tram en S-bahn rijdt op vr en zaterdag de hele nacht door (frequentie iets lager dan overdag). Doordeweeks rijden er nachtbussen. Taxi is ook goed te betalen.

Fietsen kan vooral goed in Prenzlauer Berg. Op zich kun je wel veel fietsen maar vergis je niet in de afstanden als je even van centrum west naar centrum oost wil fietsen want je bent zo 15 km verder. Je ziet natuurlijk wel heel veel vanaf de fiets .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71408917
Vorige week teruggekomen van een weekje Berlijn, echt een geweldige stad! Zeer uniek. De stad kwam een beetje surrealistisch op mij over: de historische gebouwen, afgewisseld met wolkenkrabbers en hele stukken bos; niet te vergeten die afzichtelijke Fernsehtrum. De sfeer is, wat ik al eerder gelezen heb, zeer ontspannen, terwijl het toch een wereldstad is. Ik zou op korte termijn zeker weer een bezoekje willen brengen.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_71411562
Wat een heerlijk topic. Waan me al bijna in Berlijn met al die verhalen.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 23:04:35 #218
45833 crew  Fogel
pi_71412312
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik ga sowieso niet fietsen daar. Op vakantie/tijdens weekend weg ben ik lui.
Je kan een fietstaxi nemen, heb ik ook gedaan. Vanaf de Brandenburger toren via een park naar Potsdammerplatz. Er stond een koelbox met bier in de fietstaxi en ik geloof dat ik 10 of 15¤ heb betaald voor een heerlijk relaxede fietstocht onder genot van een koude halve liter en waarbij de "chauffeur" me vanalles vertelde over de omgeving. Geweldig goed concept!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:40:27 #219
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_71415385
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geweldig goed concept!
Daarmee wordt je uitgemolken waar je bij staat. Zo'n prijs is echt debiel duur voor zo'n klein stukje fietsen. Lopend ben je er in hooguit 10 minuten en je kunt zelf ook bij de U-Bahn een blikje bier meenemen en het enige interessante wat je onder weg tegen komt is dat monument met die stenen.

Edit: als je door het park bent geweest kan het nog de moeite waard zijn geweest. Ik kan me nog herinneren dat ik aleen het stukje Reichstag - Potsdamer Platz met mijn ouders heb gedaan een paar jaren geleden.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:49:18 #220
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_71415607
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:41 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wat een heerlijk topic. Waan me al bijna in Berlijn met al die verhalen.
Berlijn is ook echt de shit

Ik ben er een aantal weken geleden geweest en ik zou nu alweer terug willen. De belangrijkste tip (als je een beetje jong bent denk ik) is dat je niet teveel in het 'echte' Mitte moet rondhangen. Tenminste, als je net een stad bent dan wil je altijd eerst in het 'centrum' zijn; Berlijn heeft dat niet echt en Mitte is best wel kut. Unter den Linden en die straten erom heen zijn best doods, vooral veel musea, ambassades, hotels, autodealers (wel sjieke). In de Friedrischstrasse heb je veel winkels maar de dure merken. Leuk om keer te zien te hebben maar om te eten, rond te hangen, winkelen etc. kun je beter in Prenzlauerberg (Kastanienallee, metro: Eberwalder Strasse) zijn of anders Kurfurstendamm, Friedrichshain of Alexanderplatz
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 07:48:48 #221
45833 crew  Fogel
pi_71417893
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:40 schreef PhifeDawg het volgende:

[..]

Daarmee wordt je uitgemolken waar je bij staat. Zo'n prijs is echt debiel duur voor zo'n klein stukje fietsen. Lopend ben je er in hooguit 10 minuten en je kunt zelf ook bij de U-Bahn een blikje bier meenemen en het enige interessante wat je onder weg tegen komt is dat monument met die stenen.

Edit: als je door het park bent geweest kan het nog de moeite waard zijn geweest. Ik kan me nog herinneren dat ik aleen het stukje Reichstag - Potsdamer Platz met mijn ouders heb gedaan een paar jaren geleden.
OK, de prijs voor de rit is een stuk hoger en duurt langer dan een normale taxi (maar de prijzen staan zeer duidelijk vermeld, dus als je het te duur vind laat je de fietstaxi gewoon staan), de bierprijs is hoger dan in de winkel, maar het is heerlijk relaxed. Ik had slechts een paar uur in Berlijn en ik vond het er wel geinig uit zien en de prijs maakt me bijzonder weinig uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:35:08 #222
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71432596
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef PhifeDawg het volgende:

[..]

Berlijn is ook echt de shit

Ik ben er een aantal weken geleden geweest en ik zou nu alweer terug willen. De belangrijkste tip (als je een beetje jong bent denk ik) is dat je niet teveel in het 'echte' Mitte moet rondhangen. Tenminste, als je net een stad bent dan wil je altijd eerst in het 'centrum' zijn; Berlijn heeft dat niet echt en Mitte is best wel kut. Unter den Linden en die straten erom heen zijn best doods, vooral veel musea, ambassades, hotels, autodealers (wel sjieke). In de Friedrischstrasse heb je veel winkels maar de dure merken. Leuk om keer te zien te hebben maar om te eten, rond te hangen, winkelen etc. kun je beter in Prenzlauerberg (Kastanienallee, metro: Eberwalder Strasse) zijn of anders Kurfurstendamm, Friedrichshain of Alexanderplatz
Hmm ik zou toch eerder iemand Unter den Linden aanraden dan de Ku'damm. Beide hebben ze een interessante geschiedenis maar bij de Ku'damm is daar weinig van terug te zien (zeker niet het stuk bij de Gedachtniskriche). Vooral 's avonds is de Kurfurstendamm in mijn ogen echt het bezoeken niet waard. En Unter den Linden heeft de Oper, de Berliner Dom, de Staatsbibliotheek en de Gendarmenmarkt vlakbij. Maar goed, kan natuurlijk persoonlijk zijn .

Kastanienallee is wel tof . Ben je ook bij Prater geweest?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:38:24 #223
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71432676
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:35 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Hmm ik zou toch eerder iemand Unter den Linden aanraden dan de Ku'damm. Beide hebben ze een interessante geschiedenis maar bij de Ku'damm is daar weinig van terug te zien (zeker niet het stuk bij de Gedachtniskriche). Vooral 's avonds is de Kurfurstendamm in mijn ogen echt het bezoeken niet waard. En Unter den Linden heeft de Oper, de Berliner Dom, de Staatsbibliotheek en de Gendarmenmarkt vlakbij. Maar goed, kan natuurlijk persoonlijk zijn .
Mwa, ik zie zijn punt wel. Unter den Linden is zeker indrukwekkend, en moet je ook zeker gezien hebben, maar het is niet echt een centrum. Het is geen leuke plaats om rond te hangen, het is geen winkelstraat, en het heeft geen leuke cafes, restaurants en terrasjes, enzovoorts.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:48:00 #224
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71432962
Berlijn heeft ook geen "centrum", althans, ik zou het niet kunnen aanwijzen. Alles zit verspreid en afhankelijk van wat je wilt kun je kijken waar je zijn moet . Maar ik denk niet dat als je "een beetje jong" bent gelijk Mitte links moet laten liggen maar je moet er niet zijn voor de sfeervolle restaurantjes en typicshe terrasjes inderdaad.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71438826
Vandaag op het fietsje een heel stuk van 'de muur' gedaan. En lekker op een ligstoel aan de Spree en later nog een uurtje in Tiergarten gelegen.

Nu even bijkomen bij onze gastheren in Prenzlauer Berg en straks weer de stad in.
pi_71438957
Oh ja, post hier voor het eerst. Wij zijn gisteren aangekomen met de trein en blijven tot maandag. De komende dagen zitten we bij vrienden in Prenzlauer Berg om het hoekje bij de Kastianenstrasse en in het weekend nog een paar dagen in een hotelletje in Friedrichshain.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:33:43 #227
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71439148
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:22 schreef SCH het volgende:
Vandaag op het fietsje een heel stuk van 'de muur' gedaan. En lekker op een ligstoel aan de Spree en later nog een uurtje in Tiergarten gelegen.

Nu even bijkomen bij onze gastheren in Prenzlauer Berg en straks weer de stad in.
Waar was dat? Ik ga maandag naar Berlijn en raak nu al ontspannen bij de gedachte aan een ligstoel aan de spree
I'm just a girl in the world.
pi_71439236
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:33 schreef annoh het volgende:

[..]

Waar was dat? Ik ga maandag naar Berlijn en raak nu al ontspannen bij de gedachte aan een ligstoel aan de spree
Het is echt heerlijk, wel een beetje on-Berlijnse prijzen voor de consumpties maar de rest vergoedt veel. Wij zaten achter het Hauptbahnhof, maar je hebt meer plekken, ook in Friedrichshain en ook nog een keur aan stadsstrandjes.
pi_71439268
Als je trouwens meer over de Muur wilt weten, ga dan naar de Gedankstatte aan de Bernauerstrasse en niet naar Checkpoint Charlie. Dat laatste is een soort circus, het eerste is informatief en waardig.
pi_71439561
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:00 schreef Rumboon het volgende:

[..]

We hebben voor 4 dagen een fiets gehuurd bij Fat Tire Bikes onder de Fernsehturm. Dit kost 10 euro voor de eerste dag, 8 euro voor elke volgende dag. In Berlijn kun je gewoon overal fietsen. Soms bevind je je op de busbaan (zoals bij Unter den Linden), maar meestal bevindt er zich een fietspad waarbij je soms de stoep op moet en dan weer op de weg zit. Tsja, welke route gefietst? We hebben alles wat we wilden zien per fiets bezocht en zelfs wezen stappen in Mitte met de fiets. GoogleMaps op mijn mobiel en gaan met die banaan. Ook door de Tiergarten (enorm park) gefietst. Alles is gewoon bereikbaar per fiets en mits het niet regent is dit gewoon een veel betere optie dan het openbaar vervoer. Je ziet alles net zo intensief als dat je de stad door loopt, alleen kun je véél meer zien. Dikke aanrader dus.
[..]

Ik zou toch echt Kreuzberg aanraden. Klein eindje fietsen vanaf alle bezienswaardigheden, maar 's avonds wel de place to be.Tresor, Watergate, Der Visionaire en vele barretjes, restaurants bevinden zich in deze wijk. Schlesische Strasse/Skalitzer Strasse/Oranienstrasse bruisen hier 's avonds.


Een dag een fiets huren ga ik nu zeker doen!
-weg, zie banmeldtopic-
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:55:25 #231
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71441602
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:33 schreef annoh het volgende:

[..]

Waar was dat? Ik ga maandag naar Berlijn en raak nu al ontspannen bij de gedachte aan een ligstoel aan de spree
Er zijn veel verschillende strandbars in Berlijn, de meeste leuke meer in het oosten van de stad. Mijn favoriet is Kiki Blofeld. Heb hier toevallig laatst even een lijstje van gemaakt met een kaartje waarop je kunt zien waar ze zich bevinden: http://berlijn-blog.nl/strandbars-in-berlijn/.

Hopelijk blijven de strandbars in de stad want Berlijn wil binnenkort kantoren gaan bouwen langs het water. Dure grond waar zich nu strandbarretjes bevinden. Niet cool .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71448031
Net terug uit de Kulturbrauerei in Prenzlauer, echt geweldig, is zoveel te doen, dit was een homo-electro feest. Prachtige oude brouwerij die is omgetoverd tot een cultuurparadijs.

www.kulturbrauerei-berlin.de
pi_71448047
Homo electro feest

Verder is Berlijn een mooie stad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71448054
Wat is er mis met een homofeest waar bepaalde muziek wordt gedraaid?
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:14:45 #235
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71451305
Ja beetje, rare reactie! Kulturbrauerei is echt cool. Ik heb daar een keer in de winter een avond gluhwein gedronken
Bedankt voor het overzicht van de strandtentjes! Leuk om te lezen!
I'm just a girl in the world.
pi_71453094
Wij gaan in oktober naar Berlijn. Denken aan NS HiSpeed + een hotel á 312 euro voor 4 nachten. Da's 39 euro per persoon per nacht. Uitzicht over de Spree, gratis fietsen, mooie kamers. Niet super goedkoop, maar wel doable denk ik. Topic eens goed doorlezen nog, staan interessante tips in verder!
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:54:07 #237
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_71455876
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:22 schreef Stofje het volgende:
[...] Denken aan NS HiSpeed [...]
Wij hebben een retourtje geboekt voor 51,- euro
Vroeg boeken en dan kun je voor een schijntje...
...maar ik bats wél met je moeder
pi_71467138
Vandaag naar de Botanische Garten geweest, absolute aanrader als je van natuur en planten houdt en even iets anders wilt. Je kunt er heerlijk rondneuzen, lekker in het park liggen of op een bankje en heel veel bekijken. Het is wel een flink eind, moet je eigenlijk een auto voor hebben, het ligt bij de Vrije Universiteit in Charlottenburg.
pi_71484270
Wij willen mss een weekend berlijn pakken met de auto. Soort roadtrip houden. Zijn er nog goedkope overnachtingen in deze periode beschikbaar. En weet iemand een goeie club om uit te gaan?

Wil gewoon dan ergens mijn auto goed kunnen parkeren en dan met ander transport de stad verkennen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:55:41 #240
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_71485681
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:08 schreef mlam het volgende:
Wij willen mss een weekend berlijn pakken met de auto. Soort roadtrip houden. Zijn er nog goedkope overnachtingen in deze periode beschikbaar. En weet iemand een goeie club om uit te gaan?

Wil gewoon dan ergens mijn auto goed kunnen parkeren en dan met ander transport de stad verkennen.
Ik heb zelf al 2 keer in het Berolina hostel geslapen, en dat is me prima bevallen. Het hostel ligt in de wat minder drukke wijk Charlottenburg, kans is groot dat daar nog wel kamers beschikbaar zijn in deze periode. Veel kroegen in de buurt, aardig wat restaurantjes, je kunt er gratis parkeren. Maar will je naar een club dan moet je toch echt de S-bahn nemen ( station ligt aan de overkant), want in Charlottenburg zijn helaas geen leuke clubs.

http://www.berolinabackpacker.de
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_71486858
Bedankt, maar is savonds s-bahn bereikbaar met openbaar vervoer?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:45:18 #242
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71487004
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:39 schreef mlam het volgende:
Bedankt, maar is savonds s-bahn bereikbaar met openbaar vervoer?
De S-Bahnen waren volledig ontregeld in die 4 dagen dat wij er waren (net thuis) vanwege ongeplande onderhoudswerkzaamheden. Dus zoek ook even uit of de S-Bahnen weer rijden als jij er bent.
Confidence through competence
pi_71487157
De S/bahn ligt er nog steeds voor een vrij groot deel uit omdat er kapotte wielen zijn aangetroffen. Dat gaat waarschijnlijk de rest van het jaar wel duren. Dus je moet daar ernstig rekening mee houden en vooral de tram gebruiken.

Wij verkassen vandaag van Prenzlauer Berg naar Friedrichshain. Ben benieuwd naar het verschil. Prenzlauer wordt ook wel Pregnancy Hill genoemd omdat er zoveel yuppen met kleine kinderen wonen. Friedrichshain is veel alternatiever, heb ik wel zin in. Eerst nog even de Kastanienallee in om te shoppen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:05:25 #244
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71487546
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:51 schreef SCH het volgende:
De S/bahn ligt er nog steeds voor een vrij groot deel uit omdat er kapotte wielen zijn aangetroffen. Dat gaat waarschijnlijk de rest van het jaar wel duren. Dus je moet daar ernstig rekening mee houden en vooral de tram gebruiken.
+1 voor fietsen huren dus
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:43:10 #245
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_71488603
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:39 schreef mlam het volgende:
Bedankt, maar is savonds s-bahn bereikbaar met openbaar vervoer?
Openbaar vervoer is in het weekend wel goed geregeld, de taxi prijzen vallen trouwens ook wel mee.
Vanaf Club Tresor terug naar Charlottenburg met de taxi koste ons ongeveer 12 euro.
quote:
Tijdens de spits (doordeweekse dagen in de ochtend en namiddag) rijdt de U-bahn elke 4 of 5 minuten. Buiten de spits rijdt de metro elke 5 of 10 minuten, afhankelijk van het lijnnummer. Sinds 2003 heeft het U-bahn net ook een nachtdienstregeling. Op de nachten van vrijdag-zaterdag en zaterdag-zondag rijdt de U-bahn elke 15 minuten (afgezien van de U4). In de overige nachten worden de U-bahnen vervangen door bussen die elke 30 minuten rijden.

http://berlijn-blog.nl/openbaar-vervoer/u-bahn/
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_71490936
berolina backpackers, ligt dat beetje in loopafstand van centrum berlijn.
pi_71492148
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:55 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Ik heb zelf al 2 keer in het Berolina hostel geslapen, en dat is me prima bevallen. Het hostel ligt in de wat minder drukke wijk Charlottenburg, kans is groot dat daar nog wel kamers beschikbaar zijn in deze periode. Veel kroegen in de buurt, aardig wat restaurantjes, je kunt er gratis parkeren. Maar will je naar een club dan moet je toch echt de S-bahn nemen ( station ligt aan de overkant), want in Charlottenburg zijn helaas geen leuke clubs.

http://www.berolinabackpacker.de
Wat is dat duur . 340 euro voor 4 nachtjes met twee personen. Heb toch al beduidend goedkopere hotels gevonden die er erg mooi uitzagen en bovendien behoorlijk luxe waren.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:36:14 #248
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_71495103
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:41 schreef Stofje het volgende:

[..]

Wat is dat duur . 340 euro voor 4 nachtjes met twee personen. Heb toch al beduidend goedkopere hotels gevonden die er erg mooi uitzagen en bovendien behoorlijk luxe waren.
Ik sliep daar voor een tientje per nacht? Alleen een kartonnendoos is goedkoper denk ik.

Room November-March March-November
Single Room 29.50 ¤ 35.50 ¤
Double room 19.00 ¤ 23.50 ¤
3-Bed Dorm 13.00 ¤ 18.00 ¤
4-Bed Dorm 11.50 ¤ 15.00 ¤
5-Bed Dorm 10.00 ¤ 13.50 ¤
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_71495270
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:36 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Ik sliep daar voor een tientje per nacht? Alleen een kartonnendoos is goedkoper denk ik.

Room November-March March-November
Single Room 29.50 ¤ 35.50 ¤
Double room 19.00 ¤ 23.50 ¤
3-Bed Dorm 13.00 ¤ 18.00 ¤
4-Bed Dorm 11.50 ¤ 15.00 ¤
5-Bed Dorm 10.00 ¤ 13.50 ¤
Mja, okay. Ik wil graag samen met m'n vriendin in een kamer met z'n tweeën. Dat zal schelen . We denken nu aan dit hotel. Is wel wat duurder, 39 euro per nacht, per persoon.
pi_71495320
Nog andere clubs die mensen aanraden behalve club tresor.
Wel beetje in de buurt van Berolina.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:50:01 #251
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_71495400
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:46 schreef mlam het volgende:
Nog andere clubs die mensen aanraden behalve club tresor.
Wel beetje in de buurt van Berolina.
In Berlijn maakt het normaal gesproken als de S- Bahn rijdt niet zo heel veel uit waar je overnacht.
Openbaarvervoer is echt top in Berlijn.

Ik wil zelf nog een keer naar club Berghain, daar ben ik nog nooit geweest.

http://www.berghain.de/

Dit lijkt mij trouwens ook een leuk hostel. daar ga ik volgende keer boeken.

http://www.wombats-hostels.com/berlin/
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_71499126
Tip: de tentoonstelling van Pierre et Gilles in C/O - prachtige lokatie, oude postkoetsterrein en aardig overzicht van hun werk. Nog de hele zomer geloof ik.
pi_71502899
SCH, vaar je morgen mee?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71504679
Ja tuurlijk, waar naar toe en hoe laat?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:31:24 #255
263440 birrrd
letterpret
pi_71504750
Ik heb zin in Berlijn!

Misschien ga ik er ooit voor 6 maanden wonen!
one day I fly awaaaaaaay
pi_71512166
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:29 schreef SCH het volgende:
Ja tuurlijk, waar naar toe en hoe laat?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:31:27 #257
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_71512210
Juj, gisteren dan ook eindelijk een hotel geboekt in Friedrichshain, dus komt helemaal goed. Ben erg benieuwd naar de stad.
Don't let my username fool you...
pi_71517217
Welk hotel in Friedrichshain? Het is een aardige wijk maar Prenzlauer Berg heeft toch net iets meer te bieden. Als je van de alternatieve scene houdt zijn de loodsen bij de skate hal aan te raden, lijkt een beetje op Christiania in Kopenhagen.

We zijn net even bij de East Side Gallery geweest, zo heet het stuk van de muur dat hier nog over is en dat gereserveerd is voor kusntenaars. Het stadsstrandje lokte alweer snel trouwens, heerlijk aan de Spree gelegen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:45:00 #259
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71517377
Ah, woensdag was ik daar nog. Het zijn overwegend niet originele schilderingen toch? Maar van nieuwe kunstenaars?
Confidence through competence
pi_71517432
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:45 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, woensdag was ik daar nog. Het zijn overwegend niet originele schilderingen toch? Maar van nieuwe kunstenaars?
Zeker, ze worden om de zoveel tijd vervangen door nieuwe. Het is een soort gereguleerde vrijplaats voor kunstenaars.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:55:07 #261
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71517635
Oh trouwens SCH, als je van Sushi houdt, kan ik je Kuchi aanraden. We hebben daar erg lekker gegeten.
Confidence through competence
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:59:28 #262
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_71517737
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:38 schreef SCH het volgende:
Welk hotel in Friedrichshain? Het is een aardige wijk maar Prenzlauer Berg heeft toch net iets meer te bieden. Als je van de alternatieve scene houdt zijn de loodsen bij de skate hal aan te raden, lijkt een beetje op Christiania in Kopenhagen.
Mijn hotel is: Upstalsboom Hotel Friedrichshain. Maar ach, op zo'n tripje vind ik het ook niet erg om een stukje te lopen. Ik zie het daar wel, ik denk niet dat ik me ga vervelen daar
Don't let my username fool you...
pi_71517773
Bedankt Steer, maar ik haat sushi Wel weer heerlijk ontbeten vanochtend, dat is hier veel meer de gewoonte dan in Nederland, in de kroeg ontbijten, kan tot een uur of 4.
pi_71517806
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn hotel is: Upstalsboom Hotel Friedrichshain. Maar ach, op zo'n tripje vind ik het ook niet erg om een stukje te lopen. Ik zie het daar wel, ik denk niet dat ik me ga vervelen daar
Ligt hier om het hoekje. Is een prima buurt hoor. Je kan het beste fietsen huren trouwens.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:23:35 #265
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71518334
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:00 schreef SCH het volgende:
Bedankt Steer, maar ik haat sushi Wel weer heerlijk ontbeten vanochtend, dat is hier veel meer de gewoonte dan in Nederland, in de kroeg ontbijten, kan tot een uur of 4.


Ook goed. Die tent ernaast is een noodle toko, misschien vind je dat lekkerder. En fatsoenlijk ontbijten bij ons is niet gelukt. Alsof je geen suikerhoudend voedsel kunt vinden in een snoepwinkel.

Oh well, volgende keer in Berlijn beter.
Confidence through competence
pi_71518395
Hoe kan dat nou. Vrijwel overal kun je uitgebreid ontbijten en heb je een keuze tussen 5-10 soorten ontbijten, kost ook weer geen drol, maximaal 7, 50 euries.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:29:18 #267
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71518474
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:25 schreef SCH het volgende:
Hoe kan dat nou. Vrijwel overal kun je uitgebreid ontbijten en heb je een keuze tussen 5-10 soorten ontbijten, kost ook weer geen drol, maximaal 7, 50 euries.
Bad karma. 't is op zich wel gelukt, maar ik wilde naar een bepaald café gaan die verder niet op het adres bleek te bestaan. Net nog nagecheckt, zou er moeten wezen. Maargoed.

Ik was wel positief verrast over de prijs/kwaliteitverhouding van voedsel in Berlijn. Waar je in Nederland vaak rond de 20 EUR per hoofdgerecht moet zitten om het eetcafé-niveau te ontstijgen, kun je in Berlijn tussen de 10-15 EUR al een prima hoofdgerecht krijgen. Vriendelijke service ook.

Ja, al met al heeft Berlijn me positief verrast en gestemd.
Confidence through competence
pi_71518510
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:29 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Bad karma.

Ik was wel positief verrast over de prijs/kwaliteitverhouding van voedsel in Berlijn. Waar je in Nederland vaak rond de 20 EUR per hoofdgerecht moet zitten om het eetcafé-niveau te ontstijgen, kun je in Berlijn tussen de 10-15 EUR al een prima hoofdgerecht krijgen. Vriendelijke service ook.
Helemaal waar. Het is soms zelfs moeilijk een hoofdgerecht boven de 10 euro te vinden. Gemiddeld eet je samen voor beneden de 30 euro. Let wel op: in heel veel restaurants kun je niet pinnen en alleen contant betalen. In sommige winkels ook. Pinnen is een stuk minder algemeen dan bij ons.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:31:48 #269
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71518524
Ben je er eigenlijk met vakantie, SCH, of iets anders?
Confidence through competence
pi_71518554
We zijn op bezoek bij vrienden - een kleine week. Amsterdammers die hier de helft van het jaar wonen, dat zie je ook steeds meer. Paar nachten bij hen en paar nachten op ons zelf. Is wel prettig om wat mensen te kennen die je wegwijs maken.

Maar vakantie dus idd.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:35:34 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71518607
Oh trouwens, wat me vreselijk werk lijkt: op drukke knooppunten zie je vaak studenten / jongeren met een enorme bak op hun rug / buik staan, waaruit ze curryworsten verkopen

Ik dacht dat de koffiecatering bij de NS zwaar was, maar die curryworsten zijn nog een factor 10 erger.
Confidence through competence
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:45:48 #272
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_71519913
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
Oh trouwens, wat me vreselijk werk lijkt: op drukke knooppunten zie je vaak studenten / jongeren met een enorme bak op hun rug / buik staan, waaruit ze curryworsten verkopen

Ik dacht dat de koffiecatering bij de NS zwaar was, maar die curryworsten zijn nog een factor 10 erger.
Die heb ik ook gezien, van die 'GrillWalkers', Ik dacht eerst, wat is dat nu weer? Mobiele worstgrill/omdraai installatie.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_71522545
tvp ik ga er vrijdag heen
iemand enig idee of er dan nog kaarten beschikbaar zijn voor Hertha en waar ik deze moet halen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:42:13 #274
45833 crew  Fogel
pi_71523103
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:45 schreef Thijz het volgende:

[..]

Die heb ik ook gezien, van die 'GrillWalkers', Ik dacht eerst, wat is dat nu weer? Mobiele worstgrill/omdraai installatie.
Voor de mensen die zich afvragen waar het over gaat, hier is een foto van zo'n knakker:

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71523303
Belangrijkste vraag: was die worst lekker?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:51:36 #276
45833 crew  Fogel
pi_71523389
Ik had al een curryworst op (bij een niet mobiele curryworstenkeet) vlakbij de Brandenburger Tor, dus geen behoefte aan nog een, ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71523401


SCH?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:20:26 #278
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71524195
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Voor de mensen die zich afvragen waar het over gaat, hier is een foto van zo'n knakker:

[ afbeelding ]
En dit doen ze ook als het 35 graden is... Ik snap eeecht niet waarom je zulk werk zou doen. Of zou het een altenatieve vorm van een taakstraf zijn?
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:36:31 #279
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71524693
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:50 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]


Dit lijkt mij trouwens ook een leuk hostel. daar ga ik volgende keer boeken.

http://www.wombats-hostels.com/berlin/
Die is zeker leuk weet ik uit ervaring .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71537898
Nog 2 weekjes...en dan....hoppa naar Berlijn voor 4 dagen!!! Ik heb er nu toch echt zin in!!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_71546330
Vanaf zaterdag weer in Berlijn! Ik zag dat het jaarlijkse bierfestival dan weer is, zijn er nog andere evenementen die volgende week plaats vinden?
pi_71547224
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:49 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Belangrijkste vraag: was die worst lekker?
Ik ben niet echt in het homocircuit geweest
pi_71547290
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:55 schreef Agrafes het volgende:
Vanaf zaterdag weer in Berlijn! Ik zag dat het jaarlijkse bierfestival dan weer is, zijn er nog andere evenementen die volgende week plaats vinden?
bierfestival klinkt goed
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_71547332
Het WK Atletiek begint hier op 15 augustus.
pi_71547412
Wow. In het Olympia neem ik aan?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71547510
Ja, in het Olympia. Van 15-20 augustus.

Wat me trouwens nog opvalt is het grote aanbod aan biologische en veganistische producten, je hebt zelfs veganistische worsten Maar dat is echt een issue hier.

Vandaag naar de Teufelssee geweest. Eerst natuurlijk de zondagsbrunch in Kreuzberg gedaan, voor 9 euro. Verder lekker gezond en gezwommen. Morgen weer met de trein naar huis.
pi_71548407
Ik ga vrijdag naar Berlijn. Ik ga alleen en kom dan na een paar dagen familie tegen.... Haha voor mij toch wel spannend, ben niet zo'n held, ik heb het nooit gedaan. Nu ben ik opzoek naar een leuk gezellig hostel. Iemand toevallig ideeen?
pi_71550526
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:21 schreef gers het volgende:
tvp ik ga er vrijdag heen
iemand enig idee of er dan nog kaarten beschikbaar zijn voor Hertha en waar ik deze moet halen
Hertha is nooit uitverkocht. Er zijn verschillende fanshops in Berlijn waar je eenvoudig kaarten kunt halen b.v. in het Europacenter bij de gedachtniskirche of op Hauptbahnhof. Ik ga a.s. zaterdag ook.

Groeten uit een heet Berlijn
pi_71550724
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:55 schreef Agrafes het volgende:
Vanaf zaterdag weer in Berlijn! Ik zag dat het jaarlijkse bierfestival dan weer is, zijn er nog andere evenementen die volgende week plaats vinden?
www.berlinfestival.com Hele bijzondere locatie op Tempelhof, het oude oostduitse vliegveld dat niet meer in gebruik is en waarvoor ze nog steeds geen echte bestemming hebben.
pi_71550889
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:37 schreef SCH het volgende:

[..]

www.berlinfestival.com Hele bijzondere locatie op Tempelhof, het oude oostduitse vliegveld dat niet meer in gebruik is en waarvoor ze nog steeds geen echte bestemming hebben.
is tempelhof gesloten
ik dacht dat er nog steeds op gevlogen werd
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator zondag 2 augustus 2009 @ 22:50:27 #291
45833 crew  Fogel
pi_71551137
Tempelhof is 30 oct 2008 gesloten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_71554105
Vette locatie voor een festival.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  maandag 3 augustus 2009 @ 01:12:22 #293
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71554593
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:41 schreef SCH het volgende:

Wat me trouwens nog opvalt is het grote aanbod aan biologische en veganistische producten, je hebt zelfs veganistische worsten Maar dat is echt een issue hier.

Vöner, der vegetarische Döner.... Tsja, al die linkse rakkers daar .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71557520
Het regent
pi_71619299
tvp
-weg, zie banmeldtopic-
pi_71642480
14-16 augustus weer naar Berlijn

Als er mensen die dat weekend die kant op willen en vervoer zoeken: ik heb nog plek in de auto over.
Rij 's vrijdag middag rond 2 uur weg uit de omgeving Groningen, en ga zondagmiddag rond 5 uur weer terug.
pi_72027773
Net teruggekomen van 5 daagjes Berlijn Ook nog even de wereldkampioenschappen meegepikt!
pi_72030326
Ben er afgelopen weekend geweest, maar niet voor de kampioenschappen.
Was wel erg heet hoor, 31 graden zondag en dan is de stad niet echt lekker ofzo.

Maar goed, Berlijn is voor de rest altijd wel een prettige stad om in te vertoeven
pi_72033982
Ben er afgelopen weekend ook geweest. Vrijdagochtend vanuit Deventer weggereden en maandagavond weer thuis.
Met de auto is het goed te doen. Volgens mij hebben we er zo'n 6,5 uur over gedaan. We habben 3 nachten in "Leonardo Royal Hotel" geboekt, wat ons echt super is bevallen. Het was de dag ervoor voor het eerst open gegaan en bij de receptie werden we al verwelkomd met een glas champagne. De kamers ook erg mooi. We waren de eerste gasten die van de kamer gebruik maakten. Alles rook nog nieuw. Het ontbijtbuffet was keurig verzorgd. Echt aan alles was gedacht.

Het hotel ligt vlakbij Alexanderplatz, op loopafstand. Daar zijn we vrijdagmiddag en avond in de omgeving gebleven en hebben daar ook gegeten. Meteen ook 2 dagkaarten gekocht voor het openbaar vervoer voor zaterdag en zondag. Hier hebben we veelvuldig gebruik van gemaakt.

Zaterdag en zondag zijn we dus de hele dag op sleeptouw geweest. Wat we onder andere gezien hebben is: Alexanderplatz, Potsdamerplatz, Topografie of Terror (=indrukwekkend), Unter den Linden, East Side Gallery, Rijksdag (niet binnen geweest), Holocaust-Mahnmal (ook het documentatiecentrum: dit was erg indrukwekkend), Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie.

We hebben zondagmiddag een fiets gehuurd en zijn toen voornamelijk door het voormalig Oost-Duitse deel van Berlijn gefietst.

Maandagochtend na het uitchecken zijn we met de auto naar de voormalige Stasi gevangenis Hohenschonhausen in Berlijn gereden. Hier werden veel tegenstanders van het DDR-regime opgesloten en gemarteld. Hier hebben we aan een rondleiding van zo'n 2 uur meegedaan. De rondleiding wordt veelal verzorgd door oud-gevangenen.

Eigenlijk wilden we hierna doorrijden naar het voormalig concentratiekamp, maar het was ondertussen al 13 uur en moesten ook nog naar huis rijden. We hebben maar besloten om deze excursie over te slaan. Dit zullen we een volgende keer moeten doen.

Kortom, wij hebben van het weekend genoten en gaan zeker nog eens terug!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_72037328
Zo, ik ben ook weer net thuis van mijn tripje van maandag t/m vanmorgen naar Berlijn. Damn, wat een mooie stad was dat! Ons hotel Upstalsboom in Friedrichshain was ook zeer goed, niet overdreven verder, maar wel prima.

Wij hebben ook meteen een Berlin Welcome Card gekocht voor het OV. Ideaal, je hoeft je dus niet druk te maken over kaartjes, je stapt gewoon in een van de treinen als je daar zin in hebt. (niet dat ze ooit gecontroleerd hebben, maar ik voel me er zelf niet prettig bij als ik er geen heb) Drie dagen wat door de stad gewandeld en de vele bezienswaardigheden bezichtigd. Er was trouwens heel veel te doen rondom het WK atletiek, gaf ook wel weer wat extra sfeer. Als afsluiting hebben we dan gisteren ook nog een gratis concert van the Blue Man Group meegepikt met gastoptreden van Sandra Nasic (Guano Apes) onder de Brandenburger Tor, echt super!!

Zou er zo weer heen terug willen.
Don't let my username fool you...
pi_72042337
Het was wel inderdaad vrij warm.. haha, gelukkig hadden ze vlakbij de Reichstag een mooie fontein-partij!

De tip van fietsen huren was trouwens erg interessant, heel veel leuke plaatsjes gezien waar we anders nooit waren gekomen. Het viel me op hoe ontzettend rustig de straten zijn, je kunt er heel gemakkelijk fietsen. We hebben heerlijk kunnen cruisen over de fietspaden en busbanen, een aanrader

Ons hotel Maritim lag vlakbij de Tiergarten (in de gelijknamige wijk), vlakbij de ambassades. Lekker rustige buurt in de buurt van Potsdamer Platz en Sony Centre, en met bus 100/200 vlakbij een goede aansluiting naar alle bezienswaardigheden. Ook ' s morgens lekker kunnen hardlopen in het park
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')