abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67704772
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Kijk een paar posts boven je.
aanbieding
looooooooooooooooool lol
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:39:14 #102
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_67938125
Door de geschiedenis en de jarenlange tweedeling van de stad is Berlijn een aparte stad waar je toch wel een aparte sfeer hebt. Maar Berlin ist toll! toffe stad. Ben er nu 2 keer geweest, 1 keer met mijn ouders en nu net van studiereis met mijn school.

Laatste dag nog uitgeweest ergens aan de Kurfürstendamm, maar de muziek daar was niet zo denderend. Waar ik ook nog geweest was bij Friederichspalast (ofzo iets), een hele leuke show die echt de moeite waard was!

Verder de bekende monumenten bezocht: Brandenburger Tor met Unter den Linden, oude centrum Nikolaiviertel, Holocaustmonument met museum, Alexanderplatz, Checkpoint Charlie, restanten Muur, kasteel Charlottenburg, Kurfürstendamm dus...
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_67976394
Ben van plan om eens een keertje met de auto er naar toe te gaan maar in hoeverre is dat te doen daar? Iemand ervaring gehad met het verkeer aldaar?
pi_67976546
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:43 schreef F04 het volgende:
Ben van plan om eens een keertje met de auto er naar toe te gaan maar in hoeverre is dat te doen daar? Iemand ervaring gehad met het verkeer aldaar?
ja
looooooooooooooooool lol
  maandag 13 april 2009 @ 15:00:48 #105
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_67976825
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:43 schreef F04 het volgende:
Met de auto is goed te doen, ongeveer 6 uur rijden.
In Berlijn zou ik de auto gewoon parkeren, en daar lekker de S en de U bahn nemen.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  maandag 20 april 2009 @ 11:52:13 #106
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_68197478
Heeft iemand ervaring met een rondleiding per fiets door Berlijn? Ik heb al verschillende aanbieders gevonden maar welke is nu echt leuk?
pi_68199196
Zaterdag ga ik voor 6 dagen naar Berlijn!
Weet iemand misschien een paar goedkope restaurantjes, we willen namelijk niet te veel geld uitgeven aan eten. We hebben in het hotel geen ontbijt en avondeten enz.. Oja we zijn allebei vegetarisch dus geen doner kebab en currywurst
  maandag 20 april 2009 @ 13:36:27 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68200980
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:42 schreef SLP_ het volgende:
Weet iemand misschien een paar goedkope restaurantjes, we willen namelijk niet te veel geld uitgeven aan eten. We hebben in het hotel geen ontbijt en avondeten enz.. Oja we zijn allebei vegetarisch dus geen doner kebab en currywurst
Polenta en Spatzle dus?
De Duitse keuken lijkt me saai zonder vlees. Wees eens avontuurlijk en slacht een koe!
  maandag 20 april 2009 @ 13:45:18 #109
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68201271
Hoe zit het met het aanbod/ de verspreiding van niet al te dure hotels? Is het aan te raden van te voren een ho(s)tel te boeken, of kun je gewoon op de bonnefooi de stad in rijden en ter plekke een overnachting regelen? We gaan buiten het hoogseizoen, waarschijnlijk eind april - begin mei.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68201689
quote:
Je hebt vegetarische kebab
  maandag 20 april 2009 @ 14:17:04 #111
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_68202319
quote:
Ik ben net terug uit Berlijn...dit is de stad waar ik later wil wonen. M"n vriend heeft er al een tijdje gewoond, dus die kon me de toffe dingen laten zien.

Wbt eten: we hebben vrij goedkoop gegeten. 's morgens een koffie en een broodje bij een bakkerij, en 's avonds ergens in een tentje. Nooit meer dan 7-8 euro voor een hoofdgerecht uitgegeven. In de wijk Prenzlauer Berg zitten heel veel goedkope tentjes, en het is ook een hele sfeervolle wijk met veel kleine kroegen en 2e hands winkeltjes enzo. De kamer van een vriendin van mij, waar we sliepen was ook hier. Om daar te komen stapten we uit bij het station Eberwalderstrasse, en van daar liepen we een stuk de wijk in.

Ook zijn we een avond richting voormalig oost berlijn geweest. Bij de Frankfurterstrasse de metro uit gestapt, en ook daar de wijk in. Veel studentenkroegen, waar je ook voordelig kan eten.

M'n vriend is vegetarisch, dus ook dat zit wel goed!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_68203699
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:17 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik ben net terug uit Berlijn...dit is de stad waar ik later wil wonen. M"n vriend heeft er al een tijdje gewoond, dus die kon me de toffe dingen laten zien.

Wbt eten: we hebben vrij goedkoop gegeten. 's morgens een koffie en een broodje bij een bakkerij, en 's avonds ergens in een tentje. Nooit meer dan 7-8 euro voor een hoofdgerecht uitgegeven. In de wijk Prenzlauer Berg zitten heel veel goedkope tentjes, en het is ook een hele sfeervolle wijk met veel kleine kroegen en 2e hands winkeltjes enzo. De kamer van een vriendin van mij, waar we sliepen was ook hier. Om daar te komen stapten we uit bij het station Eberwalderstrasse, en van daar liepen we een stuk de wijk in.

Ook zijn we een avond richting voormalig oost berlijn geweest. Bij de Frankfurterstrasse de metro uit gestapt, en ook daar de wijk in. Veel studentenkroegen, waar je ook voordelig kan eten.

M'n vriend is vegetarisch, dus ook dat zit wel goed!
Prenzlauer Berg is ook voormalig oost berlijn
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  maandag 20 april 2009 @ 16:48:11 #113
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_68207519
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:57 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Prenzlauer Berg is ook voormalig oost berlijn
Och och och....

ja, Prenzlaurer Berg is ook oost-Berlijn maar heel anders dan de omgeving Frankfurterstrasse. Dat voelt veel meer als het 'oosten'. Terwijl Prenzlauer Berg ontzettend mooi, gezellig en knus en goed verzorgd is, is de omgeving daar heel anders.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_68208721
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:48 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Och och och....

ja, Prenzlaurer Berg is ook oost-Berlijn maar heel anders dan de omgeving Frankfurterstrasse. Dat voelt veel meer als het 'oosten'. Terwijl Prenzlauer Berg ontzettend mooi, gezellig en knus en goed verzorgd is, is de omgeving daar heel anders.
Typisch dat de meeste mensen het zogenaamde oosten toch altijd met hoogbouw en/of grauw en eentonig associëren...

Trouwens ik denk dat je de Frankfurter Allee bedoelt
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_68210119
Dat hele verhaal van Prenzlauer Berg en hip vind ik erg overrated
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 21:34:53 #116
45833 crew  Fogel
pi_68217870
Als je een ca 2.5 uur de tijd hebt in Berlijn, wat moet je dan gezien hebben?
Vertrekpunt is centraal station, vanwaar ik ook weer verder moet.

Ik zag in de OP geen 'toeristenrondrit' zoals je in veel (hoofd)steden ziet, een (vaak) open bus waar je in X talen kan horen wat je ziet terwijl je er voorbij rijdt. Is er zoiets in Berlijn? Dan kan ik mooi de highlights meepakken tijdens mijn zeer korte bezoek.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_68223835
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:

Ik zag in de OP geen 'toeristenrondrit' zoals je in veel (hoofd)steden ziet, een (vaak) open bus waar je in X talen kan horen wat je ziet terwijl je er voorbij rijdt. Is er zoiets in Berlijn? Dan kan ik mooi de highlights meepakken tijdens mijn zeer korte bezoek.
Je kunt bus 100 en/of 200 nemen, dat zijn reguliere buslijnen die langs een aantal highlights gaan van het centrum. Geen verhaal verder bij het rijden. Als je echt zo'n rondtourbus wil hebben, dan moet je voor KaDeWe zijn, daar verkopen ze kaartjes maar dat is gezien het tijdsbeslag niet helemaal realistisch.
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:05:16 #118
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68251465
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:08 schreef MCH het volgende:
Dat hele verhaal van Prenzlauer Berg en hip vind ik erg overrated
Nja, uitgaan zit er wel goed, maar "ontzettend mooi" . Ik heb me voortreffelijk volgevreten met sushi in de Danziger Strasse vlakbij U-bhf Eberswalder Strasse. Nummer 15 dacht ik, jummie!

Kreuzberg (SO36) vind ik het tofst .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_68330100
Jeeuh, morgen naar Berlijn!
  Moderator vrijdag 24 april 2009 @ 11:21:47 #120
45833 crew  Fogel
pi_68331456
Bus 100/200 ziet eruit als een goed alternatief voor me, bedankt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_68332438
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef Fogel het volgende:

Er zijn zeker wel een paar van dat soort bussen, die voornamelijk als beginpunt Berlin Zoo hebben, bijvoorbeeld hier... (3 haltes met de U/S-bahn naar Zoo) of hier

Anders zou ik gewoon een enkeltje kopen (wel 'valideren'!) voor de U/S-bahn en bij Friedrichstrasse uitstappen en dan overstappen bij Unter den Linden en dan ff relaxed de Brandenburger Tor en de Reichstag bekijken. Op loopafstand heb je het Holocaust Memorial... En als je dan toch die richting oploopt kun je even naar de Potsdamer Platz, even een biertje drinken ofzo en dan daar weer de S1/S2 pakken naar Friedrichstrasse en dan overstappen naar Centraal.
Heb je toch een paar toeristische hoogtepunten gezien en even een wandelingetje gemaakt ;P
looooooooooooooooool lol
pi_68345687
Ik had op internet gelezen dat als je tussen de 16 en 18 jaar bent, dat je dan tot maximaal 24:00 in een club/cafe mag zijn.. Weet iemand wat de consequenties zijn als je dit niet doet [en je evt 'betrapt' wordt'. En weet iemand ook nog tot hoe laat de metro's/bussen ofzo rijden en of die langs alle stations gaan?
pi_68347048
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:24 schreef SLP_ het volgende:
Ik had op internet gelezen dat als je tussen de 16 en 18 jaar bent, dat je dan tot maximaal 24:00 in een club/cafe mag zijn.. Weet iemand wat de consequenties zijn als je dit niet doet [en je evt 'betrapt' wordt'. En weet iemand ook nog tot hoe laat de metro's/bussen ofzo rijden en of die langs alle stations gaan?
Voor zover ik weet:
- in de nachten vrijdag-zaterdag en zaterdag-zondag rijdt de metro de hele nacht, behalve de U4
- in de overige nachten heb je nachtbussen N1 t/m N9 die precies de routes van de metro volgen
Maar heb er zelf nooit gebruik van gemaakt dus pin me er niet op vast.
  maandag 27 april 2009 @ 12:45:02 #124
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68419496
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor zover ik weet:
- in de nachten vrijdag-zaterdag en zaterdag-zondag rijdt de metro de hele nacht, behalve de U4
- in de overige nachten heb je nachtbussen N1 t/m N9 die precies de routes van de metro volgen
Maar heb er zelf nooit gebruik van gemaakt dus pin me er niet op vast.
Klopt, de S-bahn rijdt vrijdag en zaterdagnacht ook de hele nacht door. Doordeweeks rijden er inderdaad nachtbussen. Desnoods kun je een taxi nemen, is vrij goedkoop in Berlijn.

Wat betreft controle op leeftijd, heb ik nog nooit zien gebeuren dus ik zou me daar niet te druk over maken.
  maandag 27 april 2009 @ 21:21:08 #125
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_68437737
Ik ga met 5 vrienden (totaal dus 6) naar Berlijn. Midden augustus. Heeft iemand hier nog tips voor een mooi en goedkoop hostel in een leuke buurt?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_68472828
Ik heb pas in twee hostels geslapen in Berlijn, maar ik vond, voor het hostel principe, Wombat's Hostel Berlin goed.. site.. Geloof rond de 20 euro per nacht pp, eigen badkamer per kamer, ontbijt voor een prikkie (2-3 euro geloof ik) en geen vervelende mensen ontmoet daar.. Zat geloof ik 10-15 minuten lopen van Alexanderplatz, dus redelijk centraal in Mitte..

Dikke kans dat ik dit jaar weer Berlijn aandoe in onze backpackrondreis door europa!
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:18:25 #127
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_68473160
Ok, dat wombat hostel zag er inderdaad goed uit, bedankt voor de tip!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_68535111
Net terug van 6 dagen Berlijn! Was geweldig Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_68552024
Ik ga deze zomer weer naar Berlijn Hoop dit keer in ieder geval het Stasi museum te bezoeken en een middag naar Sachsenhausen te gaan want daar ben ik vorige keer niet aan toegekomen.
De vriend van mijn zusje wil graag naar de dierentuin, is iemand daar toevallig geweest en is het leuk?
pi_68552563
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 10:51 schreef Totziens het volgende:
Ik ga deze zomer weer naar Berlijn Hoop dit keer in ieder geval het Stasi museum te bezoeken en een middag naar Sachsenhausen te gaan want daar ben ik vorige keer niet aan toegekomen.
De vriend van mijn zusje wil graag naar de dierentuin, is iemand daar toevallig geweest en is het leuk?
welke dierentuin?
er zijn twee grote dierenparken in berlijn
looooooooooooooooool lol
pi_68552663
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:12 schreef MrKawada het volgende:

[..]

welke dierentuin?
er zijn twee grote dierenparken in berlijn
Hmm volgens mij die bij tiergarten? Maar als de andere leuker is..
pi_68552735
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:16 schreef Totziens het volgende:

[..]

ja ik weet niet wat jij leuker vindt he...
looooooooooooooooool lol
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:27:42 #133
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68553006
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:16 schreef Totziens het volgende:

[..]

Ik vond het wel erg leuk en mooi aangekleed maar vrij klein, het is natuurlijk midden in de stad. Tierpark (die in het oosten van de stad ligt) schijnt wat ruimer opgezet te zijn maar daar ben ik zelf nooit geweest. Het aquarium in de Zoologischer Garten is wel erg mooi!
pi_68553964
Wij slapen deze zomer waarschijnlijk in de Schoenhouse Appartements. Veel goede reviews, iemand hier ervaring met de appartementen?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:25:18 #135
103012 Nies
Die hekse
pi_68587362
Tvp
Half juni een midweek naar Berlijn. Hoe rijden de metro's doordeweeks? En zijn er op die dagen nog een paar leuke uitgaanstenten open? Aanraders?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_68588694
De metro's rijden doordeweeks tot half 1 's nachts dacht ik.. Daarna kan je gewoon de nachtbus nemen. Wij waren op maandag naar de Kulturbrauerei dat was wel heel gezellig. Daar heb je ook een cafetje zitten [die alte kantine] en dat scheen ook heel leuk te zijn, maar daar kwamen we niet binnen. Je hebt ook ergens een soort strand en daar is het doordeweeks ook heel gezellig. Ik weet niet meer waar het was, maar het zat in ieder geval naast zo'n kraakpand, waar veel kunstenaars hun kunsten ten toonstellen daarboven zit ook een cafetje maar daar is het heel rustig.. De hackeschen markt is ook heel gezellig, volgens mij was het doordeweeks best druk. Bang Bang Club is ook heel leuk, maar ik weet niet of er dan ook iets te doen is. Moet je ff op internet kijken ofzo!
  zondag 3 mei 2009 @ 22:44:32 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68638038
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:32 schreef Leinonlein het volgende:

1 mei staat gegarandeerd voor een flink zootje ongeregeld. Overdag valt het mee, de onrust begint vaak 's avonds (demonstraties, auto's die in de fik worden gestoken, vechtpartijen). Wil je dit vermijden? Uit de buurt blijven van Kreuzberg (Oranienstrasse, Kottbusser Tor enz.) Overdag is het echt hartstikke leuk hoor, bandjes op straat en allemaal eet/drink tentjes langs de weg. Zelf ga ik rond een uur of 6 echt weg want je merkt dat het dan meestal wat onrustiger wordt en er komt dan ook meer politie.

Verder niet iets om je heel erg zorgen over te maken hoor .
Ik was er ook 1 mei. Het enige wat we hebben meegekregen is diverse (vreedzaam verlopende) protestmarsen overdag, overigens wel uitgebreid begeleid door de politie. 's Avonds kwam er nog een flink peloton politie langs ons hotel in randje Kreuzberg zeilen, meer dan 50 politievoertuigen in een paar minuten tijd . Maar goed, die avond zijn we richting westen gegaan, waar niets aan de hand was .
pi_68644694
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik was er ook 1 mei. Het enige wat we hebben meegekregen is diverse (vreedzaam verlopende) protestmarsen overdag, overigens wel uitgebreid begeleid door de politie. 's Avonds kwam er nog een flink peloton politie langs ons hotel in randje Kreuzberg zeilen, meer dan 50 politievoertuigen in een paar minuten tijd . Maar goed, die avond zijn we richting westen gegaan, waar niets aan de hand was .
westen? wat bedoel je?
looooooooooooooooool lol
  maandag 4 mei 2009 @ 06:56:45 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68644780
quote:
Op maandag 4 mei 2009 06:18 schreef MrKawada het volgende:

[..]

westen? wat bedoel je?
Nou, als ik de berichten goed begreep bevonden de rellen zich op dat moment ten oosten van ons.
pi_68644800
quote:
Op maandag 4 mei 2009 06:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Nou, als ik de berichten goed begreep bevonden de rellen zich op dat moment ten oosten van ons.
ok!
looooooooooooooooool lol
  maandag 4 mei 2009 @ 21:26:51 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68670051
Mja, de termen "oost" en "west" kunnen in een topic over Berlijn natuurlijk wel wat verwarrend werken .
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:06:53 #142
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_69208791
Hey allemaal, ik heb een vraagje. Ik wil met een paar vrienden van de zomer op vakantie gaan, en een van de mogelijkheden is Berlijn. Nou vraag ik me af welke wijken een goed uitgaansleven hebben en een beetje centraal liggen. De planning is dat we met 5 man ongeveer een week gaan, en we willen dus in een gebied zitten waar veel leuke clubs zijn en waar we dicht bij de metro zitten zodat we overdags de stad kunnen ontdekken.

Als iemand goede suggesties of ideeën heeft zou ik ze graag horen
Alvast bedankt
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:35:03 #143
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_69241217
Prenzlauer Berg of Kreuzberg, daar zitten de meeste clubs. Als je rond Alexanderplatz gaat zitten ben je overal wel dichtbij in de buurt. Metrostations zitten praktisch op elke hoek van de straat dus daar zou ik me niet zo druk over maken .
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:10:38 #144
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69257972
www.bartime.de

Briljante site. Staat voor elke dag waar, wat en hoe duur feestje er ergens is in Berlijn.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_69258050
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:10 schreef PhifeDawg het volgende:
www.bartime.de

Briljante site. Staat voor elke dag waar, wat en hoe duur feestje er ergens is in Berlijn.
Whoo, thanks!

Volgens mij gaan wij Berlijn alleen s'nachts zien die 4 dagen
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:04:12 #146
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69261299
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Whoo, thanks!

Volgens mij gaan wij Berlijn alleen s'nachts zien die 4 dagen
Zonde man. Je kan zat 4 dagen met 3 uur slaap per dag en wat koffie. Dan kun je wel weer slapen in de trein/vliegtuig/auto (als je zelf niet rijdt ).
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:12:32 #147
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69425366
ejej,

Me ouders zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn waar je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
pi_69430828
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:12 schreef BuupWerk het volgende:
ejej,

Me ouders zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn waar je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
Ja, dat is hetzelfde straatje waar ze ook Bratwurst verkopen.

Oftewel gepofte aardappels hebben ze in bijna elk restaurant wel. Dat heet dan "Gebackene Kartoffel".

Edit: Dat woord kan natuurlijk voor misverstanden zorgen, dus nog een keer voor de duidelijkheid:

Gebackene Kartoffel = gepofte aardappel
Bratkartoffeln = gebakken aardappels

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2009 20:30:48 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 14:58:04 #149
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69826423
Vrijdag met de trein naar Berlijn.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_69831461
Om maar weer eens op fok (lees: berlijn # ...) terug te komen en de gekke plannen die ik hier een tijd geleden neerkladde ...

De twijfel was groot, de stap des de groter, maar de persoonlijke noodzaak even weg te gaan/zijn heeft me uiteindelijk toch wel die knoop doen laten doorhakken.

Na een half jaar privé veel tegenslag, verdriet en ellende te hebben ervaren (je wordt er spontaan depressief van ) , kan ik met vreugde mededelen dat ik vanaf 07 september een jaar woonachtig zal zijn in Berlijn.

Op dit moment dienen de laatste lootjes zich aan m.b.t. het afronden van mijn bachelor studie Business Economics. Hoewel ik in wezen afstudeer, heb ik het, bij een enkele haar na mislopen van een VSBfonds studiebeurs ad ¤10K, op mijn opleiding voor elkaar gekregen nog een jaar ingeschreven te blijven en zodoende op Erasmus Xchange te gaan. Dit, omdat een universitair vervolgtraject in NL, een tweejarige master, mij hierin niet tegemoet kon komen.

11 september begint voor mij een intensive german language course en vanaf daar moet ik nog bepalen welke courses ik ga volgen aan de HWR Berlin.

Housing vindt plaats in studentenflats kris kras verspreid over de stad. Hoewel we met meerdere studenten (tweede en derdejaars) die kant op gaan, is het de vraag of we ook daadwerkelijk bij elkaar in een 'hokje' worden gestopt, in dit geval een random studentenflat. Maar dat laat me eerlijk gezegd een beetje koud, het remt je immers in je bewegingsruimte en gevormde taalbarrière.

Even goed het forum in de gaten houden dus, en zonder meer ook je blog marjolein (zit je nog steeds in het zonnige espanõl?).

Edit: je signature zegt van wel. Lekker rondhangen in het HardRockCafé?
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')