abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68472828
Ik heb pas in twee hostels geslapen in Berlijn, maar ik vond, voor het hostel principe, Wombat's Hostel Berlin goed.. site.. Geloof rond de 20 euro per nacht pp, eigen badkamer per kamer, ontbijt voor een prikkie (2-3 euro geloof ik) en geen vervelende mensen ontmoet daar.. Zat geloof ik 10-15 minuten lopen van Alexanderplatz, dus redelijk centraal in Mitte..

Dikke kans dat ik dit jaar weer Berlijn aandoe in onze backpackrondreis door europa!
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:18:25 #127
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_68473160
Ok, dat wombat hostel zag er inderdaad goed uit, bedankt voor de tip!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_68535111
Net terug van 6 dagen Berlijn! Was geweldig Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_68552024
Ik ga deze zomer weer naar Berlijn Hoop dit keer in ieder geval het Stasi museum te bezoeken en een middag naar Sachsenhausen te gaan want daar ben ik vorige keer niet aan toegekomen.
De vriend van mijn zusje wil graag naar de dierentuin, is iemand daar toevallig geweest en is het leuk?
pi_68552563
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 10:51 schreef Totziens het volgende:
Ik ga deze zomer weer naar Berlijn Hoop dit keer in ieder geval het Stasi museum te bezoeken en een middag naar Sachsenhausen te gaan want daar ben ik vorige keer niet aan toegekomen.
De vriend van mijn zusje wil graag naar de dierentuin, is iemand daar toevallig geweest en is het leuk?
welke dierentuin?
er zijn twee grote dierenparken in berlijn
looooooooooooooooool lol
pi_68552663
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:12 schreef MrKawada het volgende:

[..]

welke dierentuin?
er zijn twee grote dierenparken in berlijn
Hmm volgens mij die bij tiergarten? Maar als de andere leuker is..
pi_68552735
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:16 schreef Totziens het volgende:

[..]

ja ik weet niet wat jij leuker vindt he...
looooooooooooooooool lol
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:27:42 #133
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_68553006
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:16 schreef Totziens het volgende:

[..]

Ik vond het wel erg leuk en mooi aangekleed maar vrij klein, het is natuurlijk midden in de stad. Tierpark (die in het oosten van de stad ligt) schijnt wat ruimer opgezet te zijn maar daar ben ik zelf nooit geweest. Het aquarium in de Zoologischer Garten is wel erg mooi!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_68553964
Wij slapen deze zomer waarschijnlijk in de Schoenhouse Appartements. Veel goede reviews, iemand hier ervaring met de appartementen?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:25:18 #135
103012 Nies
Die hekse
pi_68587362
Tvp
Half juni een midweek naar Berlijn. Hoe rijden de metro's doordeweeks? En zijn er op die dagen nog een paar leuke uitgaanstenten open? Aanraders?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_68588694
De metro's rijden doordeweeks tot half 1 's nachts dacht ik.. Daarna kan je gewoon de nachtbus nemen. Wij waren op maandag naar de Kulturbrauerei dat was wel heel gezellig. Daar heb je ook een cafetje zitten [die alte kantine] en dat scheen ook heel leuk te zijn, maar daar kwamen we niet binnen. Je hebt ook ergens een soort strand en daar is het doordeweeks ook heel gezellig. Ik weet niet meer waar het was, maar het zat in ieder geval naast zo'n kraakpand, waar veel kunstenaars hun kunsten ten toonstellen daarboven zit ook een cafetje maar daar is het heel rustig.. De hackeschen markt is ook heel gezellig, volgens mij was het doordeweeks best druk. Bang Bang Club is ook heel leuk, maar ik weet niet of er dan ook iets te doen is. Moet je ff op internet kijken ofzo!
  zondag 3 mei 2009 @ 22:44:32 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68638038
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:32 schreef Leinonlein het volgende:

1 mei staat gegarandeerd voor een flink zootje ongeregeld. Overdag valt het mee, de onrust begint vaak 's avonds (demonstraties, auto's die in de fik worden gestoken, vechtpartijen). Wil je dit vermijden? Uit de buurt blijven van Kreuzberg (Oranienstrasse, Kottbusser Tor enz.) Overdag is het echt hartstikke leuk hoor, bandjes op straat en allemaal eet/drink tentjes langs de weg. Zelf ga ik rond een uur of 6 echt weg want je merkt dat het dan meestal wat onrustiger wordt en er komt dan ook meer politie.

Verder niet iets om je heel erg zorgen over te maken hoor .
Ik was er ook 1 mei. Het enige wat we hebben meegekregen is diverse (vreedzaam verlopende) protestmarsen overdag, overigens wel uitgebreid begeleid door de politie. 's Avonds kwam er nog een flink peloton politie langs ons hotel in randje Kreuzberg zeilen, meer dan 50 politievoertuigen in een paar minuten tijd . Maar goed, die avond zijn we richting westen gegaan, waar niets aan de hand was .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_68644694
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik was er ook 1 mei. Het enige wat we hebben meegekregen is diverse (vreedzaam verlopende) protestmarsen overdag, overigens wel uitgebreid begeleid door de politie. 's Avonds kwam er nog een flink peloton politie langs ons hotel in randje Kreuzberg zeilen, meer dan 50 politievoertuigen in een paar minuten tijd . Maar goed, die avond zijn we richting westen gegaan, waar niets aan de hand was .
westen? wat bedoel je?
looooooooooooooooool lol
  maandag 4 mei 2009 @ 06:56:45 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68644780
quote:
Op maandag 4 mei 2009 06:18 schreef MrKawada het volgende:

[..]

westen? wat bedoel je?
Nou, als ik de berichten goed begreep bevonden de rellen zich op dat moment ten oosten van ons.
pi_68644800
quote:
Op maandag 4 mei 2009 06:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Nou, als ik de berichten goed begreep bevonden de rellen zich op dat moment ten oosten van ons.
ok!
looooooooooooooooool lol
  maandag 4 mei 2009 @ 21:26:51 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_68670051
Mja, de termen "oost" en "west" kunnen in een topic over Berlijn natuurlijk wel wat verwarrend werken .
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:06:53 #142
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_69208791
Hey allemaal, ik heb een vraagje. Ik wil met een paar vrienden van de zomer op vakantie gaan, en een van de mogelijkheden is Berlijn. Nou vraag ik me af welke wijken een goed uitgaansleven hebben en een beetje centraal liggen. De planning is dat we met 5 man ongeveer een week gaan, en we willen dus in een gebied zitten waar veel leuke clubs zijn en waar we dicht bij de metro zitten zodat we overdags de stad kunnen ontdekken.

Als iemand goede suggesties of ideeën heeft zou ik ze graag horen
Alvast bedankt
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:35:03 #143
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_69241217
Prenzlauer Berg of Kreuzberg, daar zitten de meeste clubs. Als je rond Alexanderplatz gaat zitten ben je overal wel dichtbij in de buurt. Metrostations zitten praktisch op elke hoek van de straat dus daar zou ik me niet zo druk over maken .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:10:38 #144
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69257972
www.bartime.de

Briljante site. Staat voor elke dag waar, wat en hoe duur feestje er ergens is in Berlijn.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_69258050
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:10 schreef PhifeDawg het volgende:
www.bartime.de

Briljante site. Staat voor elke dag waar, wat en hoe duur feestje er ergens is in Berlijn.
Whoo, thanks!

Volgens mij gaan wij Berlijn alleen s'nachts zien die 4 dagen
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:04:12 #146
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69261299
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Whoo, thanks!

Volgens mij gaan wij Berlijn alleen s'nachts zien die 4 dagen
Zonde man. Je kan zat 4 dagen met 3 uur slaap per dag en wat koffie. Dan kun je wel weer slapen in de trein/vliegtuig/auto (als je zelf niet rijdt ).
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:12:32 #147
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69425366
ejej,

Me ouders zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn waar je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
pi_69430828
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:12 schreef BuupWerk het volgende:
ejej,

Me ouders zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn waar je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
Ja, dat is hetzelfde straatje waar ze ook Bratwurst verkopen.

Oftewel gepofte aardappels hebben ze in bijna elk restaurant wel. Dat heet dan "Gebackene Kartoffel".

Edit: Dat woord kan natuurlijk voor misverstanden zorgen, dus nog een keer voor de duidelijkheid:

Gebackene Kartoffel = gepofte aardappel
Bratkartoffeln = gebakken aardappels

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2009 20:30:48 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 14:58:04 #149
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69826423
Vrijdag met de trein naar Berlijn.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_69831461
Om maar weer eens op fok (lees: berlijn # ...) terug te komen en de gekke plannen die ik hier een tijd geleden neerkladde ...

De twijfel was groot, de stap des de groter, maar de persoonlijke noodzaak even weg te gaan/zijn heeft me uiteindelijk toch wel die knoop doen laten doorhakken.

Na een half jaar privé veel tegenslag, verdriet en ellende te hebben ervaren (je wordt er spontaan depressief van ) , kan ik met vreugde mededelen dat ik vanaf 07 september een jaar woonachtig zal zijn in Berlijn.

Op dit moment dienen de laatste lootjes zich aan m.b.t. het afronden van mijn bachelor studie Business Economics. Hoewel ik in wezen afstudeer, heb ik het, bij een enkele haar na mislopen van een VSBfonds studiebeurs ad ¤10K, op mijn opleiding voor elkaar gekregen nog een jaar ingeschreven te blijven en zodoende op Erasmus Xchange te gaan. Dit, omdat een universitair vervolgtraject in NL, een tweejarige master, mij hierin niet tegemoet kon komen.

11 september begint voor mij een intensive german language course en vanaf daar moet ik nog bepalen welke courses ik ga volgen aan de HWR Berlin.

Housing vindt plaats in studentenflats kris kras verspreid over de stad. Hoewel we met meerdere studenten (tweede en derdejaars) die kant op gaan, is het de vraag of we ook daadwerkelijk bij elkaar in een 'hokje' worden gestopt, in dit geval een random studentenflat. Maar dat laat me eerlijk gezegd een beetje koud, het remt je immers in je bewegingsruimte en gevormde taalbarrière.

Even goed het forum in de gaten houden dus, en zonder meer ook je blog marjolein (zit je nog steeds in het zonnige espanõl?).

Edit: je signature zegt van wel. Lekker rondhangen in het HardRockCafé?
Man ist nur einmal nicht mehr jung, morgen ist auch noch ein tag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')