abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64599099
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
laten we hopen op een hele sterke, eerlijke en vredelievende man/vrouw voor de palestijnen die een mooie staat wil oprichten.
Salam Fayyad misschien?
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_64599106
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan zullen de paarden dood gaan. prima, maar ook niet gaan mekkieren.
Ze zullen als helden doodgaan, verzetshelden zijn het.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64599144
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Het zijn vooral doden eigenlijk.
pi_64599150
meer over die omgekomen hamas-leider lees je op http://maroc.nl/forums/showthread.php?goto=firstpost&threadid=261524
quote:
Bij een Israëlische luchtaanval afgelopen donderdag werd Nizar Rayan gedood. Hij was een van de populairste politieke en militaire leiders van Hamas en was nauw betrokken bij de gewapende tak Al-Qassam. Nizar Rayan steunde zelfmoordaanslagen en stuurde zijn eigen 17-jaar oude zoon op een zelfmoordmissie. Daarmee werd Rayan het symbool van zelfopoffering voor de Palestijnen.

Rayan was ook de geestelijk vader van de tactiek om met menselijke schilden te werken, als antwoord op de Israëlische aanvallen vanaf 2005 tegen de huizen van Hamas activisten. Andere bewoners en buren werden door de Israëli's altijd van tevoren gewaarschuwd. Rayan zette als antwoord op deze waarschuwingen vrouwen en kinderen op de daken van gebouwen die gebombardeerd zouden gaan worden.

Ironisch genoeg werd hij het slachtoffer van een soortgelijke aanval op zijn eigen appartement. Een 1000 kilo bom begroef Nizar Rayan, zijn vier vrouwen en negen van zijn twaalf kinderen in de puinhopen van een vier verdiepingen tellend gebouw in het Gabalia vluchtelingenkamp in Gaza.
Niet echt een onschuldig mannetje, toch?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:24:16 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64599152
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

ja. soit. een dood paard is een dood paard, dat de druiven mogen smaken en er weer vrede op aarde is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:25:10 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64599196
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:23 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Salam Fayyad misschien?
daar ga ik me eens in verdiepen!
pi_64599217
Humanitaire ramp

Intussen wordt er gevreesd voor een humanitaire catastrofe in de Gazastrook. Hoewel Israël beweert dat de aanvoer van voedsel en medische hulp naar de Gazastrook op volle kracht verloopt, zeggen mensen in het gebied dat de situatie onhoudbaar wordt.

Israel ontkent ramp, maar die mensen daar allemaal beweren allemaal van wel.
pi_64599343
volgens die post op het maroc-forum heeft hamas ondergronds gangen aangelegd met voedselvoorraden ed voor hun eigen leden. israel kan dus best gelijk hebben over de hoeveelheden voedsel die geleverd worden.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:28:48 #184
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64599372
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het gewapende conflict was door hem veroorzaakt door het kabinet te ontbinden, zo kan je alles dictatoriaal goedpraten door te spreken over een noodtoestand.
Dit klopt gewoon niet. Bovendien praat ik over het mandaat van de president. Het heeft niets met eigenmachtigheid of zoiets dergelijks te maken.
Bovendien had Abbas Hamas ruim van tevoren gewaarschuwd, dat hij stappen zou ondernemen het belang van de Palestijnse bevolking te dienen.
quote:
Net zo min er een legitimiteit was dat Fatah milities aanslagen pleegden op hamas leden, hamas leiders werden gearresteerd en gemarteld, allemaal onder mom van 'orde en stabiliteit' brengen.. Yeah right. Als je het over legitimiteit wilt hebben is er daar helemaal geen sprake van geweest tijdens het ontbinden van het kabinet, de gebruikte argumenten zijn nooit bevestigd, noch is er enig tijd gegeven aan de Hamas zich er van te distantieren of helpen de schuldigen uit te leveren.

Dat Palestina verdeeld raakte en er een burgeroorlog kwam was gevolg van de acties van Abbas, om dan even te stellen dat hij er mee weg kan komen door de grondwet te passeren om een eigen leider aan te stellen, toevallig van Fatah zelf allemaal onder mom van 'noodtoestand' is niets meer dan de uitslagen van de verkiezing tegenwerken Fatah zijnde.
Dit klopt ook niet. De Palestijnse president heeft het mandaat elk kabinet te ontbinden als dit in het belang is van het Palestijnse volk.
De situatie van de gewapende broederstrijd en de internationale boycot vanwege het negeren van internationale voorwaarden waren toch voldoende redenen het Palestijnse belang te verdedigen tegen nog verdere vermindering.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 02-01-2009 23:42:40 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 23:29:14 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64599404
het zijn vooral domme paarden aangezien ze veel harder weg kunnen rennen dan die slangen kunnen glibberen

maar het is vooral een domme vergelijking
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64599461
Ik vraag me af hé

Als ik ZHI een achterlijke, arrogante kwal noem - en ja dat mag ik van hem -, in hoeverre is wat ik zeg dan eigenlijk nog serieus te nemen door the bystanders?
pi_64599489
Ik dacht het wel!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:31:04 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64599492
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:25 schreef Meki het volgende:
Humanitaire ramp

Intussen wordt er gevreesd voor een humanitaire catastrofe in de Gazastrook. Hoewel Israël beweert dat de aanvoer van voedsel en medische hulp naar de Gazastrook op volle kracht verloopt, zeggen mensen in het gebied dat de situatie onhoudbaar wordt.

Israel ontkent ramp, maar die mensen daar allemaal beweren allemaal van wel.
dat vetgedrukte geeft wel aan dat jij hamas gelooft. hamas heeft echt de hele situatie en burgerslachtoffers aan zichzelf te danken.

ik denk dat hamas heel erg veel steun gaat verliezen
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 23:31:21 #189
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64599506
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maakt Israel toch niet al te makkelijk burgerslachtoffers bij de Palestijnen?

Dat lijkt me niet te ontkennen inderdaad.

Voor de rest "Israel alleen de waarheid wil vertellen" - sorry, ik ben van mening dat je dan of grenzeloos naief of gewoon zelf een propagandasoldaat bent.

Israel heeft als eerste land ter wereld een officieel Ministry of Truth opgezet.
quote:
The body, known as the National Information Directorate, was set up eight months ago following recommendations from an Israeli inquiry into the 2006 Lebanon war. Its role is to deal with hasbara - meaning, in Hebrew, "explanation", and referring variously to information, spin, and propaganda.

Special spin body gets media on message, says Israel
Nee dat zit wel goed met "de waarheid vertellen".
pi_64599518
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:29 schreef sp3c het volgende:
het zijn vooral domme paarden aangezien ze veel harder weg kunnen rennen dan die slangen kunnen glibberen

maar het is vooral een domme vergelijking
Als je de boodschap daar achter maar kan begrijpen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:31:47 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64599530
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:30 schreef Triggershot het volgende:
Ik vraag me af hé

Als ik ZHI een achterlijke, arrogante kwal noem - en ja dat mag ik van hem -, in hoeverre is wat ik zeg dan eigenlijk nog serieus te nemen door the bystanders?
ja dat mag van mij. en ik vind jou nog steeds een hele goede gesprekspartner. je bent erudiet en niet al te veel gehersenspoelt door hamas of andere radicale jodenhaters.
pi_64599577
Het was superdruk in Rotterdam, ik ging even kijken tussen het werken door, en de mensen daar spraken van enkele duizenden? Natuurlijk kon ik dat niet beoordelen, maar het waren wel heel veel mensen.

(demonstratie tegen de bombardementen op Gaza)
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 23:33:00 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64599602
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:30 schreef Triggershot het volgende:
Ik vraag me af hé

zoalshetis heeft helemaal niets te willen

dit subforum is van mij
nu ja fok!

maar vooral van mij ... en van fok!
pi_64599629
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja dat mag van mij. en ik vind jou nog steeds een hele goede gesprekspartner.
Ik hou ook van jou, maar dat was meer een voorbeeld

Logischerwijs ben ik dan de discussie aan het emotionoliseren toch?
De vraag in mijn ogen is dan : In hoeverre kan en gaat de Jood / Palestijn zich in de ander plaatsen en zo nodig de ander gelijk geven?
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 23:33:57 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64599649
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Als je de boodschap daar achter maar kan begrijpen.
niemand kan die boodschap begrijpen
pi_64599653
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat vetgedrukte geeft wel aan dat jij hamas gelooft. hamas heeft echt de hele situatie en burgerslachtoffers aan zichzelf te danken.

ik denk dat hamas heel erg veel steun gaat verliezen
Als ik de geloofwaardigheid van Israel of Hamas moet kiezen. dan kies ik overduidelijk die van Hamas. waarom omdat de beelden over de hele wereld de gelijk bewijzen van HAMAS. en niet die van Israel.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:34:05 #197
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64599660
quote:
Ruime meerderheid in Israël voor voortzetten offensief

Intussen zijn meer dan tweederde van de Israëliërs voorstander om het offensief tegen Hamas in de Gazastrook voort te zetten. Dat blijkt uit een rondvraag van de Israëlische krant Haaretz. Bij de luchtaanvallen, die hun zesde dag ingaan, kwamen al 400 Palestijnen om het leven. Dat zeggen Palestijnse ziekenhuisbronnen. Zo’n 71 procent van de ondervraagden in Israël is voorstander van het voortzetten van het luchtoffensief op de Gazastrook. Twintig procent zou zelfs graag hebben dat er een grondoffensief wordt gestart. Amper 20 procent wil dat er een staakt-het-vuren komt, 9 procent heeft geen mening.

Uit de rondvraag blijkt ook dat de populariteit van de centrum-linkse partij van minister van Defensie Ehud Barak is toegenomen. Op 10 februari zijn er verkiezingen in Israël. Oppositiepartij Likoed staat in de peilingen wel nog steeds voorop.

De enquête werd afgenomen door het instituut Dialog, op basis van een representatief staal van 472 Israëli’s (joden en arabieren). De foutenmarge bedraagt 4,6 procent.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64599681
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit subforum is van mij
nu ja fok!

Look at the brider picture
Ik koos juist ZHI omdat hij het wel kan hebben
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:34:21 #199
138914 Slappy
ambtenaar
pi_64599688
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:32 schreef IHVK het volgende:
Het was superdruk in Rotterdam, ik ging even kijken tussen het werken door, en de mensen daar spraken van enkele duizenden? Natuurlijk kon ik dat niet beoordelen, maar het waren wel heel veel mensen.

(demonstratie tegen de bombardementen op Gaza)
Waren zeker allemaal werkloze linkse tuig
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:34:41 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64599710
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit subforum is van mij
nu ja fok!

maak je niet druk mannetje, ik heb zeker wat te willen. dit was tegen mij gericht. en niet tegen jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')