abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:47:20 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64600309
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik noem jou een arrogante kwal, jij mij een eikel - Handelen en reageren beide puur uit emotie.
Dan is het toch simpel om te concluderen dat er nooit een uitweg is inzake Palestina - Israël? Beiden reageren ze uit idealen met weinig rekening houden met de tegenpartij.
ik noem je geen eikel hoor. ik noem je erudiet. misschien is dat het verschil.
kennis van elkaar zal zoveel communicatieproblemen voorkomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64600332
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik noem jou een arrogante kwal, jij mij een eikel - Handelen en reageren beide puur uit emotie.
Dan is het toch simpel om te concluderen dat er nooit een uitweg is inzake Palestina - Israël? Beiden reageren ze uit idealen met weinig rekening houden met de tegenpartij.
Hoe zou deze discussie lopen als we met z´n alleen in één ruimte zouden zitten en allen zouden zijn bewapend?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:48:17 #228
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_64600357
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

luchtoffensief was om strategische doelen uit te schakelen, landoffensief is om de ondergedoken terroristen uit te schakelen. dat jij dat als militair niet begrijpt, begrijp ik weer niet.
De bewegingsvrijheid van Hamas in Gaza verder te beperken.
De stad in trekken zo voor de Israëlische verkiezingen is niet verstandig, ze zouden wel eens 50+ militairen kunnen verliezen. Beter om snel terrein winst te boeken langs de steden om vervolgens de overwinning te claimen. Daarna vanuit die posities Hamas verder aan te vallen met gerichte acties zonder in de steden te blijven.
pi_64600420
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik noem je geen eikel hoor. ik noem je erudiet. misschien is dat het verschil.
kennis van elkaar zal zoveel communicatieproblemen voorkomen.
Maar dat is nou net het probleem, mij is al op school geleerd jou te haten, op de Arabische telekids zie ik haat ZHI, hij is slecht. In hoeverre kan ik jou nou precies begrijpen?

Daartegenover staat dat jij bent opgevoed met dat het midden oosten het beloofde land voor jou is, je geboorterecht, een godsgeschenk... Hoe komen we tot een compromis?
pi_64600422
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe zou deze discussie lopen als we met z´n alleen in één ruimte zouden zitten en allen zouden zijn bewapend?
Ik zou de politie bellen.

Wat is dit nou weer voor rare vraag.
pi_64600451
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik zou de politie bellen.

Wat is dit nou weer voor rare vraag.
Een normale vraag gezien de aard van een aantal postings.
pi_64600465
quote:

[..]

Als we onze conflicten proberen op te lossen zoals in het midden oosten weet ik de uitkomst wel.
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 23:50:39 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64600481
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

luchtoffensief was om strategische doelen uit te schakelen, landoffensief is om de ondergedoken terroristen uit te schakelen.
als ze nu meteen die tanks de gaza strook door hadden laten rollen dan was de kans aanwezig dat ze er idd een paar zouden vangen ja ... geloof niet dat die gasten gewoon thuis blijven zitten

vraag me ook af wat men onder strategische doelen verstaat want de infrastructuur om raketten af te vuren lijkt onbeschadigd
quote:
dat jij dat als militair niet begrijpt, begrijp ik weer niet.
misschien mis je wat vakkennis?

ik zeg niet dat ik niet begrijp wat ze met een grondoffensief willen bereiken, ik vroeg me af wat ze er NU NOG mee willen bereiken, dit is bijne een exacte kopie van de laatste oorlog in Libanon en dat was ook geen succes

die zijn wel gewaarschuwd denk ik hoor en in zo'n bevolkingsdichtheid is het makkelijk verdrwijnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:50:59 #234
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64600500
quote:

[..]

ik zou me waarschijnlijk laten doodschieten als mijn eigen mening niet begrepen zou worden.
pi_64600580
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we onze conflicten proberen op te lossen zoals in het midden oosten weet ik de uitkomst wel.
Een beetje Palestijn neemt wel wat kinderen mee om als schild te gebruiken!
pi_64600588
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64600642
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een beetje Palestijn neemt wel wat kinderen mee om als schild te gebruiken!
Een beetje Israëliër schiet ze allebei neer, gewoon ook de potentiële lieden opruimen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:54:16 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64600646
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

als ze nu meteen die tanks de gaza strook door hadden laten rollen dan was de kans aanwezig dat ze er idd een paar zouden vangen ja ... geloof niet dat die gasten gewoon thuis blijven zitten

vraag me ook af wat men onder strategische doelen verstaat want de infrastructuur om raketten af te vuren lijkt onbeschadigd
[..]

misschien mis je wat vakkennis?

ik zeg niet dat ik niet begrijp wat ze met een grondoffensief willen bereiken, ik vroeg me af wat ze er NU NOG mee willen bereiken, dit is bijne een exacte kopie van de laatste oorlog in Libanon en dat was ook geen succes

die zijn wel gewaarschuwd denk ik hoor en in zo'n bevolkingsdichtheid is het makkelijk verdrwijnen
tanks is idd geen optie, want daarvoor hebben ze geen ruimte. ik vraag me ook af of ze überhaupt grondtroepen laten gaan, zoals in libanon. ze doen het prima zo. en ze blijven de palestijnse bevolking sms-en dat er in bepaalde gebieden wel eens rottigheid kan komen. kunnen die gewaarschuwden beter weggaan als ze niet dood willen en straks door een horde barbaren dood op de schouders gedragen willen worden.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:55:36 #239
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64600690
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:40 schreef Meki het volgende:
In Brussel is op twee achtervolgende dag geprotesteerd met duizenden man tegen Israel
ja! de joden durven hun huizen al niet meer uit daar. joepie!
pi_64600727
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een beetje Israëliër schiet ze allebei neer, gewoon ook de potentiële lieden opruimen.
Soms is het niet zo raar dat kinderen worden geraakt:

pi_64600751
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tanks is idd geen optie, want daarvoor hebben ze geen ruimte. ik vraag me ook af of ze überhaupt grondtroepen laten gaan, zoals in libanon. ze doen het prima zo. en ze blijven de palestijnse bevolking sms-en dat er in bepaalde gebieden wel eens rottigheid kan komen. kunnen ze beter weggaan als ze niet dood willen en straks door een horde barbaren dood op de schouders gedragen willen worden.
Ja wat een lieverds zijn het.

Ze bellen even midden in de nacht dat je binnen 3 minuten je huis moet verlaten omdat ze erop gaan schieten.
Vervolgens gaan je buren dood door het rondvliegend puin.
Helden!

Maar even serieus:
Ik vind dit geen goed argument om het morele gelijk van Israël te bewijzen. Maar ik ben ook bang dat niemand in deze discussie ergens komt omdat men van te voren al heeft besloten wie het morele gelijk heeft en vervolgens even de anderen wil wijsmaken waarom dat zo is.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:58:15 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64600772
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dat is nou net het probleem, mij is al op school geleerd jou te haten, op de Arabische telekids zie ik haat ZHI, hij is slecht. In hoeverre kan ik jou nou precies begrijpen?

Daartegenover staat dat jij bent opgevoed met dat het midden oosten het beloofde land voor jou is, je geboorterecht, een godsgeschenk... Hoe komen we tot een compromis?
het is lastig je haat af te werpen, maar het is mogelijk. en als je dat doet zul je er vrede, liefde en begrip voor terugkrijgen.
pi_64600777
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg betreurenswaardig.
Die mensen daar snappen er dus bar weinig van.
pi_64600789
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Absoluut slecht, maar dat hebben ze te danken aan Israel die de gevolgen niet wilt inzien.
pi_64600811
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies.
pi_64600815
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ga je met foto's smeuren, ?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:59:47 #247
16715 Mylene
*schatje*
pi_64600828
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het echt een verkeerde vergelijking constant zo : 'Ja, Hamas schuilt tussen burgers en sociale centra'.
Ja, ik kan er ook niet anders van maken. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het terecht dat Israel wordt aangesproken op het maken burgerslachtoffers. Wat mij echter in het verkeerd keelgat schiet is dat Israël ervan wordt beschuldigd express burgerslachtoffers maken. Ik ben van mening dat dit niet zo is omdat ze in tegenstelling tot Hamas uit zijn op militaire doelen. Hamas en ook Hezbollah spelen ook nog eens een vuil spel door civiele doelen als militaire doelen te gebruiken. Dit wordt bevestigd door de VN en Amnesty. Sommige users gaan dit ook nog eens vergelijken met het verzet van tegen de Duitsers. Je moet maar durven. Dat is toch ook een vorm van revisionisme?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:00:06 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64600839
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja wat een lieverds zijn het.

Ze bellen even midden in de nacht dat je binnen 3 minuten je huis moet verlaten omdat ze erop gaan schieten.
Vervolgens gaan je buren dood door het rondvliegend puin.
Helden!

Maar even serieus:
ik ben serieus! ze doen het úren van te voren en zeggen dat ze constructies kapot gaan maken, ook in libanon met flyers. de grondtroepen zijn er om naar de naald in de hooiberg te zoeken. heel secuur dus.
pi_64600843
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is lastig je haat af te werpen, maar het is mogelijk. en als je dat doet zul je er vrede, liefde en begrip voor terugkrijgen.
Als jij een jood zou zijn en ik een arabier, is het mogelijk om het van ons af te gooien denk ik, maar in het midden oosten?
pi_64600890
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Ga je met foto's smeuren, ?
Wat is daar mis mee? Het zegt een stuk meer dan al jouw gebagger bij elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')