abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 maart 2009 @ 09:53:49 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66756714
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 07:03 schreef Sugar het volgende:
Ruud, hier zijn ze niet te donker, maar ik heb een heel licht beeldscherm.

Ik vind nummer 1 erg mooi, de lucht is ook mooi gebleven en de kleuren komen mooi uit. De dwarse begroeiing linksvoor verstoort de andere lijnen een beetje, vind ik, dus had ik misschien een paar stappen naar rechts gedaan, dat he de belijning wat eenduidiger zou hebben. Maar ik vind het een mooie plaat!
Je zou de kleuren en de helderheid nog wat kunnen opschroeven misschien?

Nummer 2 is sterk qua moment! Mooie portretten zo en goed de sfeer gepakt. De foto mist alleen echt contrast, hij is heel vlak en grijzig nu. Flink opschroeven zou ik doen! En ik denk dat ik ;m net anders zou croppen, zodat de meisjes niet zo in het midden staan.
heb jij je monitor gecalibreerd? Hier is hij nl net gedaan, en blijven de foto's donker, ik denk dat als je dat niet gedaan hebt, het een vertekening geeft voor de persoon die de foto plaatst om te zeggen dat de foto's licht genoeg zijn

@Ruud, dat is idd lastig als je steeds een andere ongecalibreerde monitor hebt om mee te werken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66760251
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 07:03 schreef Sugar het volgende:
Ruud, hier zijn ze niet te donker, maar ik heb een heel licht beeldscherm.

Ik vind nummer 1 erg mooi, de lucht is ook mooi gebleven en de kleuren komen mooi uit. De dwarse begroeiing linksvoor verstoort de andere lijnen een beetje, vind ik, dus had ik misschien een paar stappen naar rechts gedaan, dat he de belijning wat eenduidiger zou hebben. Maar ik vind het een mooie plaat!
Je zou de kleuren en de helderheid nog wat kunnen opschroeven misschien?
had ik al gedaan (met de editor in Flickr, momenteel dus geen beschikking over eigen software): klik

maar bij deze foto wilde ik graag commentaar bij het origineel
quote:
Nummer 2 is sterk qua moment! Mooie portretten zo en goed de sfeer gepakt. De foto mist alleen echt contrast, hij is heel vlak en grijzig nu. Flink opschroeven zou ik doen! En ik denk dat ik ;m net anders zou croppen, zodat de meisjes niet zo in het midden staan.
kun je mij uitleggen hoe ik er meer contrast in krijg? croppen had ik niet gedaan

dit is het origineel trouwens

deze, deze en deze horen er ook bij, maar die zijn wat minder
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb jij je monitor gecalibreerd? Hier is hij nl net gedaan, en blijven de foto's donker, ik denk dat als je dat niet gedaan hebt, het een vertekening geeft voor de persoon die de foto plaatst om te zeggen dat de foto's licht genoeg zijn

@Ruud, dat is idd lastig als je steeds een andere ongecalibreerde monitor hebt om mee te werken
klopt, maar over 1,5 maand ( ) kan ik weer op mijn eigen pc werken

misschien mijn monitor ook eens laten calibreren, kost dat?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 maart 2009 @ 12:04:20 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66760986
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:44 schreef Ruud het volgende:

[..]

had ik al gedaan (met de editor in Flickr, momenteel dus geen beschikking over eigen software): klik

maar bij deze foto wilde ik graag commentaar bij het origineel
[..]

kun je mij uitleggen hoe ik er meer contrast in krijg? croppen had ik niet gedaan

dit is het origineel trouwens

deze, deze en deze horen er ook bij, maar die zijn wat minder
[..]

klopt, maar over 1,5 maand ( ) kan ik weer op mijn eigen pc werken

misschien mijn monitor ook eens laten calibreren, kost dat?
meer contrast krijg je door te zorgen dat je levels gelijk staan dus, dat je een mooi bergje hebt dan moet dus t zwarte schuifje aan het begin staan en t witte schuifje aan het eind van het bergje

calibreren kan met een syder van datacolor, die eenmalige aanschafkosten heeft in de goedkoopste van 70 euro.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_66765256
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

meer contrast krijg je door te zorgen dat je levels gelijk staan dus, dat je een mooi bergje hebt[ afbeelding ] dan moet dus t zwarte schuifje aan het begin staan en t witte schuifje aan het eind van het bergje
duidelijk, ik ga er eens mee aan de slag, thanks
quote:
calibreren kan met een syder van datacolor, die eenmalige aanschafkosten heeft in de goedkoopste van 70 euro.
70 euro is te doen...
pi_66801008
zo is ie beter, he?

pi_66849753
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

meer contrast krijg je door te zorgen dat je levels gelijk staan dus, dat je een mooi bergje hebt[ afbeelding ] dan moet dus t zwarte schuifje aan het begin staan en t witte schuifje aan het eind van het bergje
ik denk dat ik dit maar bij al m'n foto's ga doen, ze worden er allemaal mooier van
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 10:50:33 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66852940
quote:
Op maandag 9 maart 2009 08:25 schreef Ruud het volgende:

[..]

ik denk dat ik dit maar bij al m'n foto's ga doen, ze worden er allemaal mooier van
dat was ook de bedoeling
Today is life -

Dale Carnegie
pi_66854644
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat was ook de bedoeling
hehe, zo leer ik nog eens iets

de onbewerkte foto's zien er allemaal mat uit als ik ze naast elkaar zet
pi_66858180
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:51 schreef Ruud het volgende:

[..]

hehe, zo leer ik nog eens iets

de onbewerkte foto's zien er allemaal mat uit als ik ze naast elkaar zet
Komen ze, onbewerkt, altijd te donker uit je cam?
pi_66858455
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:16 schreef Apoc2003 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Tweede kerstdag genomen, onbewerkt nog.

Zo!..dat is mooi zeg! en zeg nou niet dat je dit met zo een goedkope digishot camera met 6.0 hebt geschoten want dan word ik gek Hoe heb je dit gedaan en waarmee?
75 topics = FIN
pi_66858551
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:50 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Komen ze, onbewerkt, altijd te donker uit je cam?
dat verschilt per beeldscherm (internetcafe's)

ik heb deze camera (IXUS 90 IS) nog niet zo lang dat ik het op mijn eigen beeldscherm heb kunnen zien

hier een paar onbewerkte foto's:

http://farm4.static.flickr.com/3519/3316103760_ef1c61f595_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3318/3316103758_fe81da1afc_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3341/3316097568_7b3f721048_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3329/3316097572_2defb97e5e_o.jpg
pi_66858927
Ik vind je foto's te donker uit je camera komen. Dat is misschien een kwestie van instellingen, maar wellicht ook een defect.
pi_66862318
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:11 schreef Halinalle het volgende:
Ik vind je foto's te donker uit je camera komen. Dat is misschien een kwestie van instellingen, maar wellicht ook een defect.
dat laatste zou niet zo mooi zijn, heb 'm namelijk in het buitenland gekocht (geen garantie in NL)
  maandag 9 maart 2009 @ 22:35:44 #44
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_66878272
[afbeelding]

[afbeelding ]

[afbeelding ]

Bij ons in de buurt staat een kerk die op het punt staat gesloopt te worden. Dus daar ben ik nog maar eens met mijn camera naartoe gegaan.
Wat vinden jullie van deze foto's? Ze zijn allemaal bewerkt.

- edit: waarom krijg ik de foto's zelf niet te zien?

[ Bericht 2% gewijzigd door zeeuwse op 10-03-2009 08:10:01 ]
So Long and Thanks for All the Fish
pi_66884538
geen idee wat je gedaan hebt, maar zo hoort het:

[img]hier de url van de afbeelding[/img]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:11:25 #46
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_66885383
Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor mekaar...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:17:50 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66885432
Zeeuwse, ik heb het even voor je gedaan, maar het is dus zoals Ruud zegt!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:13:58 #48
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_66915279
ik ben een beginner en heb een maandje of wat een canon 40D, nu ben ik op zoek naar wat tutorials ofzo om de camera en eigenlijk ook algemene foto dingen beter onder de knie te krijgen. Maar als ik dan tutorials doorkijk worden vaak alleen de mogelijkheden uitgelegd en niet wanneer je nou een bepaalde mogelijkheid gebruikt.

Laat ik een voorbeeld geven, er zijn verschillende belichtingsmeting modes, bv spot en gemiddeld, dan staat er alleen bij dat spot 3,8 procent van het midden gebruikt voor het meten en gemiddeld het hele oppervlakte gebruikt bij het meten. Maar dus geen voorbeeld of situatie.

Ik weet ook niet of ik het beste naar algemene tutorials over fotografie kan zoeken of specifiek voor de 40D.

Heeft iemand een idee/links?
pi_66918132
Ik zou gaan voor algemene fotografie boeken of tutorials. Wanneer je een bepaalde lichtmeetmethode, belichtingscompensatie, diafragma e.d. gebruikt, is algemeen geldend en niet specifiek voor de 40D.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:41:16 #50
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_66927462
Neem idd een minder specifiek boek, maar gewoon de algehele fotografie. Dan kun je met je handleiding erbij een aardig eind komen en meer maken van je foto's.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:42:17 #51
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_66948136
Sugar bedankt!
Ik snap het nog steeds niet goed, want als ik jouw post quote, dan zie ik dus precies wat ik al die tijd gedaan heb? zonder [img] in elk geval?
Ik heb gisteren vanalles geprobeerd, dus met url= , zonder url= , met url = tussen haken, zonder haken, noem maar op.
of kan ik gewoon [img]http://... .jpg[/img]?

[ Bericht 15% gewijzigd door zeeuwse op 12-03-2009 16:06:50 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:30:10 #52
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_66949830
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:42 schreef zeeuwse het volgende:

of kan ik gewoon [img]http://... .jpg[/url] ]?

OF Het foto-icoontje klikken en daar de link neerzeten (Met http ervoor)
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:06:32 #53
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_66973585
Ja! Nu lukt het wel! Bedankt!

Ik mag ze zo te zien wel iets groter opslaan zie ik..
Heb me keurig aan de 610 pixels gehouden, maar kennelijk komt dit op het forum toch anders over.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 07:51:21 #54
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_66996849
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:06 schreef zeeuwse het volgende:
[ afbeelding ]

Heb me keurig aan de 610 pixels gehouden, maar kennelijk komt dit op het forum toch anders over.

Geen idee wat je bedoelt. Plaatjes krimpen niet zo maar. Als je een foto verkleint naar bijvoorbeeld 320px × 480px in PS en deze daarna upload zonder verder te verkleinen (waarom zou je?) is 'ie nog steeds hetzelfde formaat... 320 × 480 pixels dus. Ik zou niet weten waarom dat anders zou over komen op het internet.

Nu heb je er één van 160 × 240...
pi_67013434
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:06 schreef zeeuwse het volgende:
[ afbeelding ]

ff de 1 en de 6 omdraaien bij het resizen
pi_67190404
Hoi!

Ik ben eigenlijk nog maar net bezig met m'n foto's iets te bewerken om ze mooier te maken. Ik merk dat het bij foto's van/met planten en bloemen vaak een heel mooi effect geeft om de kleurverzadiging wat op te schroeven. Maar nu zit ik er een beetje mee, dat ik niet goed weet wat nog 'goed' is en wat overdreven gekleurd is. Dus om mijn gevoel wat beter te ijken: wat vinden jullie bijvoorbeeld van de onderstaande foto's? Te ver verzadigd, of toch wel mooi?

donderdag 19 maart 2009 @ 10:31:38 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67198937
Wortels, niks mis mee als je het mij vraagt. Je moet jezelf afvragen wat je mooier vindt, zoals de foto was of zoals je het landschap zelf ervoer. Ik vind altijd dat je een foto mag aanpassen om het beeld te krijgen zoals je het op dat moment zag.
Ik heb dan nog wel een verbeterpuntje voor je:
- voor 2 moet je niet alleen de verzadiging aanpassen maar ook het contrast. Dan wordt de foto net even wat 'scherper'.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_67365043
@ Wortels: Foto 1 vind ik het leukst, de compositie spreekt me daar het meest aan. En de kleuren vind ik juist wel wat hebben, springen er lekker uit

Dit is een foto van Dotje, is alweer van even geleden. Opmerkingen zijn welkom

dinsdag 24 maart 2009 @ 20:10:15 #59
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_67368805
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:14 schreef JaneM het volgende:
@ Wortels: Foto 1 vind ik het leukst, de compositie spreekt me daar het meest aan. En de kleuren vind ik juist wel wat hebben, springen er lekker uit

[ afbeelding ]
leuke foto, leuke compositie.
Ik zou hem denk ik net een tint lichter maken. Vind hem net te donker.
pi_67370340
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 23:05 schreef wortels het volgende:
Hoi!

Ik ben eigenlijk nog maar net bezig met m'n foto's iets te bewerken om ze mooier te maken. Ik merk dat het bij foto's van/met planten en bloemen vaak een heel mooi effect geeft om de kleurverzadiging wat op te schroeven. Maar nu zit ik er een beetje mee, dat ik niet goed weet wat nog 'goed' is en wat overdreven gekleurd is. Dus om mijn gevoel wat beter te ijken: wat vinden jullie bijvoorbeeld van de onderstaande foto's? Te ver verzadigd, of toch wel mooi?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind de eerste foto net even iets te veel verzadigd. Ik zou het daar ietsje minder doen. De andere twee zijn wel goed. De eerste foto vind ik verder qua compositie en beeld het meest interesant.
Blijf vooral lekker bewerken, het kan zoveel goeds doen voor je foto's
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:14 schreef JaneM het volgende:

[ afbeelding ]
Ik sluit me aan bij Emme-r-tje. Ietsje lichter zou geen kwaad kunnen denk ik. Verder een erg mooie compositie en een heel mooi gebruik van scherpte.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')