heb jij je monitor gecalibreerd? Hier is hij nl net gedaan, en blijven de foto's donker, ik denk dat als je dat niet gedaan hebt, het een vertekening geeft voor de persoon die de foto plaatst om te zeggen dat de foto's licht genoeg zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:03 schreef Sugar het volgende:
Ruud, hier zijn ze niet te donker, maar ik heb een heel licht beeldscherm.
Ik vind nummer 1 erg mooi, de lucht is ook mooi gebleven en de kleuren komen mooi uit. De dwarse begroeiing linksvoor verstoort de andere lijnen een beetje, vind ik, dus had ik misschien een paar stappen naar rechts gedaan, dat he de belijning wat eenduidiger zou hebben. Maar ik vind het een mooie plaat!![]()
Je zou de kleuren en de helderheid nog wat kunnen opschroeven misschien?
Nummer 2 is sterk qua moment! Mooie portretten zo en goed de sfeer gepakt. De foto mist alleen echt contrast, hij is heel vlak en grijzig nu. Flink opschroeven zou ik doen!En ik denk dat ik ;m net anders zou croppen, zodat de meisjes niet zo in het midden staan.
had ik al gedaan (met de editor in Flickr, momenteel dus geen beschikking over eigen software): klikquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:03 schreef Sugar het volgende:
Ruud, hier zijn ze niet te donker, maar ik heb een heel licht beeldscherm.
Ik vind nummer 1 erg mooi, de lucht is ook mooi gebleven en de kleuren komen mooi uit. De dwarse begroeiing linksvoor verstoort de andere lijnen een beetje, vind ik, dus had ik misschien een paar stappen naar rechts gedaan, dat he de belijning wat eenduidiger zou hebben. Maar ik vind het een mooie plaat!![]()
Je zou de kleuren en de helderheid nog wat kunnen opschroeven misschien?
kun je mij uitleggen hoe ik er meer contrast in krijg? croppen had ik niet gedaanquote:Nummer 2 is sterk qua moment! Mooie portretten zo en goed de sfeer gepakt. De foto mist alleen echt contrast, hij is heel vlak en grijzig nu. Flink opschroeven zou ik doen!En ik denk dat ik ;m net anders zou croppen, zodat de meisjes niet zo in het midden staan.
klopt, maar over 1,5 maand (quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb jij je monitor gecalibreerd? Hier is hij nl net gedaan, en blijven de foto's donker, ik denk dat als je dat niet gedaan hebt, het een vertekening geeft voor de persoon die de foto plaatst om te zeggen dat de foto's licht genoeg zijn
@Ruud, dat is idd lastig als je steeds een andere ongecalibreerde monitor hebt om mee te werken
meer contrast krijg je door te zorgen dat je levels gelijk staan dus, dat je een mooi bergje hebtquote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:44 schreef Ruud het volgende:
[..]
had ik al gedaan (met de editor in Flickr, momenteel dus geen beschikking over eigen software): klik
maar bij deze foto wilde ik graag commentaar bij het origineel
[..]
kun je mij uitleggen hoe ik er meer contrast in krijg? croppen had ik niet gedaan![]()
dit is het origineel trouwens
deze, deze en deze horen er ook bij, maar die zijn wat minder
[..]
klopt, maar over 1,5 maand () kan ik weer op mijn eigen pc werken
![]()
misschien mijn monitor ook eens laten calibreren, kost dat?
duidelijk, ik ga er eens mee aan de slag, thanksquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
meer contrast krijg je door te zorgen dat je levels gelijk staan dus, dat je een mooi bergje hebt[ afbeelding ] dan moet dus t zwarte schuifje aan het begin staan en t witte schuifje aan het eind van het bergje
70 euro is te doen...quote:calibreren kan met een syder van datacolor, die eenmalige aanschafkosten heeft in de goedkoopste van 70 euro.
ik denk dat ik dit maar bij al m'n foto's ga doen, ze worden er allemaal mooier vanquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
meer contrast krijg je door te zorgen dat je levels gelijk staan dus, dat je een mooi bergje hebt[ afbeelding ] dan moet dus t zwarte schuifje aan het begin staan en t witte schuifje aan het eind van het bergje
quote:Op maandag 9 maart 2009 08:25 schreef Ruud het volgende:
[..]
ik denk dat ik dit maar bij al m'n foto's ga doen, ze worden er allemaal mooier van
hehe, zo leer ik nog eens ietsquote:
Komen ze, onbewerkt, altijd te donker uit je cam?quote:Op maandag 9 maart 2009 11:51 schreef Ruud het volgende:
[..]
hehe, zo leer ik nog eens iets
de onbewerkte foto's zien er allemaal mat uit als ik ze naast elkaar zet
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:16 schreef Apoc2003 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Tweede kerstdag genomen, onbewerkt nog.
dat verschilt per beeldscherm (internetcafe's)quote:Op maandag 9 maart 2009 13:50 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Komen ze, onbewerkt, altijd te donker uit je cam?
dat laatste zou niet zo mooi zijn, heb 'm namelijk in het buitenland gekocht (geen garantie in NL)quote:Op maandag 9 maart 2009 14:11 schreef Halinalle het volgende:
Ik vind je foto's te donker uit je camera komen. Dat is misschien een kwestie van instellingen, maar wellicht ook een defect.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:42 schreef zeeuwse het volgende:
of kan ik gewoon [img]http://... .jpg[/url] ]?
Geen idee wat je bedoelt. Plaatjes krimpen niet zo maar. Als je een foto verkleint naar bijvoorbeeld 320px × 480px in PS en deze daarna upload zonder verder te verkleinen (waarom zou je?) is 'ie nog steeds hetzelfde formaat... 320 × 480 pixels dus. Ik zou niet weten waarom dat anders zou over komen op het internet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:06 schreef zeeuwse het volgende:
Ja! Nu lukt het wel! Bedankt!
[ afbeelding ]
Ik mag ze zo te zien wel iets groter opslaan zie ik..
Heb me keurig aan de 610 pixels gehouden, maar kennelijk komt dit op het forum toch anders over.
ff de 1 en de 6 omdraaien bij het resizenquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:06 schreef zeeuwse het volgende:
Ja! Nu lukt het wel! Bedankt!
[ afbeelding ]
Ik mag ze zo te zien wel iets groter opslaan zie ik..
Heb me keurig aan de 610 pixels gehouden, maar kennelijk komt dit op het forum toch anders over.
leuke foto, leuke compositie.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:14 schreef JaneM het volgende:
@ Wortels: Foto 1 vind ik het leukst, de compositie spreekt me daar het meest aan. En de kleuren vind ik juist wel wat hebben, springen er lekker uit![]()
Dit is een foto van Dotje, is alweer van even geleden. Opmerkingen zijn welkom![]()
[ afbeelding ]
Ik vind de eerste foto net even iets te veel verzadigd. Ik zou het daar ietsje minder doen. De andere twee zijn wel goed. De eerste foto vind ik verder qua compositie en beeld het meest interesant.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:05 schreef wortels het volgende:
Hoi!
Ik ben eigenlijk nog maar net bezig met m'n foto's iets te bewerken om ze mooier te maken. Ik merk dat het bij foto's van/met planten en bloemen vaak een heel mooi effect geeft om de kleurverzadiging wat op te schroeven. Maar nu zit ik er een beetje mee, dat ik niet goed weet wat nog 'goed' is en wat overdreven gekleurd is. Dus om mijn gevoel wat beter te ijken: wat vinden jullie bijvoorbeeld van de onderstaande foto's? Te ver verzadigd, of toch wel mooi?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik sluit me aan bij Emme-r-tje. Ietsje lichter zou geen kwaad kunnen denk ik. Verder een erg mooie compositie en een heel mooi gebruik van scherpte.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:14 schreef JaneM het volgende:
@ Wortels: Foto 1 vind ik het leukst, de compositie spreekt me daar het meest aan. En de kleuren vind ik juist wel wat hebben, springen er lekker uit![]()
Dit is een foto van Dotje, is alweer van even geleden. Opmerkingen zijn welkom![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |