abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64567555
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:31 schreef Uro het volgende:

[..]

Staat ook breeduit op de site van de NOS

link: http://www.nos.nl/nosjour(...)iculiervuurwerk.html

Als ik het zo zie dan gaan ze de 40.000 met gemak halen binnen 14 dagen.... zit nu al tegen de 4000 aan op de eerst dag. (Daar komt het dus op uit.)
Inderdaad, daarom zouden ze dat aantal eens moeten opschroeven naar bijvoorbeeld 120.000.
pi_64567584
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:31 schreef Uro het volgende:

[..]

Staat ook breeduit op de site van de NOS

link: http://www.nos.nl/nosjour(...)iculiervuurwerk.html

Als ik het zo zie dan gaan ze de 40.000 met gemak halen binnen 14 dagen.... zit nu al tegen de 4000 aan op de eerst dag.
40.000 is zo weinig.
Je kunt je stem van achter je PC uitbrengen
Lijkt me voor elke grote organisatie een eitje om dat te halen.
Greenpeace , ANWB etc. etc.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:36:48 #63
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_64567654
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:34 schreef qonmann het volgende:

[..]

40.000 is zo weinig.
Je kunt je stem van achter je PC uitbrengen
Lijkt me voor elke grote organisatie een eitje om dat te halen.
Greenpeace , ANWB etc. etc.
Het lullige is dat het vanaf 1 januari volledig geldig is geworden om het op deze manier te doen. Ik denk persoonlijk dat het ook een laagdrempelige manier is om mensen hun mening te laten horen.

Als mensen het er niet mee eens zijn gaan ze echt niet tekenen. Ga er trouwens wel vanuit dat een deel van de ondertekeningen niet bruikbaar zullen zijn omdat er ook gekut zal worden.
pi_64567809
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:19 schreef qonmann het volgende:
40.000 digitale handtekeningetjes..wat een lachertje, die heb je toch zo bij elkaar.
doorgeslagen inspraakgedoe

idee voor geenstijl ofzo
Begin een handtekeningenactie tegen het burgerinitiatief, zou ik zeggen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64567916
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Begin een handtekeningenactie tegen het burgerinitiatief, zou ik zeggen...
Haha
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64567962
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tsja, soms gebeuren er dingen die jij persoonlijk niet trekt. misschien doe jij wel iets graag wat anderen weer niet trekken, zoals ademhalen. ook maar verbieden?
Laten we dan ook de auto's maar heel erg snel gaan verbieden, daar gebeuren veel meer ongelukken mee dan met vuurwerk.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_64568231
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:10 schreef Uro het volgende:

[..]

De mensen die vuurwerk moeten afsteken omdat ze vinden dat er recht op hebben. De maatschappelijke en ecologische schade die eruit voortvloeit wordt terugbetaald door iedereen. Dat noem ik vrij egocentrisch.

Het is hetzelfde met dat rookverbod. De maatschappelijke schade die roken veroorzaakt is ook aanzienlijk. Ik ben blij dat het daarom is doorgevoerd. Nu hoop ik alleen dat de overheid de ballen heeft om de ondernemers en burgers die het schenden hard aan te pakken (ik heb daar nog mijn twijfels aan).
OMG Klink zit hier ook op het forum!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:13:27 #68
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_64568779
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:46 schreef Sakura het volgende:

[..]

Laten we dan ook de auto's maar heel erg snel gaan verbieden, daar gebeuren veel meer ongelukken mee dan met vuurwerk.
Goh. Hebben ze in de afgelopen jaren de eisen voor het rijbewijs niet verhoogd enzo?

Auto's verbieden gaat niet werken omdat het een essentieel onderdeel is van onze economie.
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

OMG Klink zit hier ook op het forum!
Dat zie ik als een compliment... ik vind Klink een respectwaardig persoon.
pi_64569693
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:05 schreef Uro het volgende:

[..]

Waarom moet je nou zo iemand veroordelen omdat hij een goed idee heeft wat toevallig niet in jouw egocentrische wereldbeeld past? Kinderachtig.
Omdat sommige mensen een beetje moe worden van het feit dat alles maar verboden moet worden... Soms ondervind je wat overlast van een ander. Als dat je zo stoort zijn er genoeg leegstaande huizen in oost groningen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64569789
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:10 schreef Uro het volgende:

[..]

De mensen die vuurwerk moeten afsteken omdat ze vinden dat er recht op hebben. De maatschappelijke en ecologische schade die eruit voortvloeit wordt terugbetaald door iedereen. Dat noem ik vrij egocentrisch.
Dat is juist solidair. Iedereen viert feest en iedereen betaalt mee aan de kosten.

Nee, maar serieus. Waarom moet vadertje staat er altijd weer bijgehaald worden om ruzie's op te lossen door één van de twee partijen te verbieden? Ik heb gisteren prachtige fonteinen, kaarsen en vuurpijlen gezien. Veel mensen stonden gezellig naar elkaars' vuurwerk te kijken, ondanks de kou. Je spreekt je buurtgenoten weer eens, wenst elkaar een gelukkig nieuwjaar, de kinderen vinden het vuurwerk prachtig.

En dan heb jij het over "maatschappelijke en ecologische schade"? Door kruitdampen of kartonresten? Of doordat er mensen zijn die de vandaal gaan uithangen in die nacht of niet verantwoordelijk vuurwerk afsteken? Dat is de schade waartegen we moeten worden beschermd? Dat is de reden dat er weer een vrijheid moet worden ingeperkt? Of heb je nog meer redenen?
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_64569840
Een absurd verbod;

'milieuproblemen?' Dit is symptoonaanpak. Één avond per jaar waarop de fijnstof van hoog niveau is. Ik denk dat de wei met koeien achter ons huis over het hele jaar gezien meer schade berokkenen aan het milieu.

Voor de rest is onze straat nu keurig opgeruimd door diegene die het vuurwerk hebben afgestoken: een maatschappelijk probleem? Ik zie maatschappelijke verantwoordelijkheid.
De problemen die tijdens nieuwjaarsnacht ontstaan - zoals vechtpartijen - link ik niet met vuurwerk, maar met de dronken koppen van een heleboel mensen met wat minder herseninhoud.

'als bepaalde mensen er niet mee om kunnen gaan, dan verbieden we het toch voor iedereen?"
Dat is de gedachtegang van dit overheid; de reden waarom bijvoorbeeld ook paddo's verboden zijn. Maar door schade en schande word men toch wijs? Ik ben blij dat ik een sigaretje mocht proberen en daarna bewust gekozen heb niet te roken.
Dit is een hele gevaarlijke gedachtegang.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de praktische uitvoering..

Jongens, niet doen: maak je sterker voor andere (grotere) zaken.
pi_64570938
Met een klein beetje geluk raken we dit jaar ook nog van het burgerinitiatief af.
Voor een internetinitiatief is 40000 natuurlijk belachelijk weinig en op dit moment schijnt er ook al een pro-vuurwerk petitie te zijn maar de site ligt plat.
Als dit soort petiies er toe kan leiden dat de ene grote groep de andere grote groep kan dwarsbomen zijn we doorgeslagen naar een treiterdemocratie. En vuurwerk is in deze een heel goed voorbeeld met 49% die het prachtig vindt en 47% die het liever afgeschaft ziet worden.
Democratie hoort meer te zijn dan de helft + 1, bij groen links hebben ze dat nog steeds niet door.
-
pi_64571333
Hoe wil men dan de boze geesten gaan verjagen
pi_64571779
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:52 schreef Uro het volgende:
Er zijn meerdere reden waarom het verboden mag worden van mij. Vooral het milieu, maar ook de maatschappelijke kosten en de veiligheid zijn voor mij redenen om achter een verbod te staan.
*eens*

Professioneel vuurwerk is vele malen mooier dan die particulieren shit. Dus als elke stap/dorp daar wat van aansteekt is dat ook meer dan genoeg, dat kun je ook van grote afstand al vrij goed zien.

In de minder dicht bevolkte gebieden is het idd wel een minder mooi idee...

Maar hier in Ierland is het eigenlijk al min of meer zo. Of, nou ja, eigenlijk is er gewoon geen vuurwerk, ook geen pro. Scheelt veel herrie en overlast, en meh, zo belangrijk is het toch ook niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:13:28 #75
124086 WensMeester
DnB makes my heart beat!
pi_64571949
Waarom denkt de heer Bonte dat ik om 0:00 de klote kou in wil als ik geen vuurwerk mag afsteken?
It's no problem for me, but it's a problem for you!
pi_64571967
Eens Particulieren hebben niks te maken met het aansteken van vuurwerk.
Per jaar verzamelen op een plein, gezellig proosten en naar vuurwerk kijken dat de gemeente heeft voorbereid.

Heb dit jaar ..mwah.. redelijk genoten van een paar bloemen, romeinse kaarsen en vuurpijlen op het plein, maar vervolgens keek ik via de webcam mee in grote steden zoals Rotterdam, Amsterdam.. wow.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:21:10 #77
124086 WensMeester
DnB makes my heart beat!
pi_64572130
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:14 schreef Bot13 het volgende:
Want? Omdat er een aantal lui gewond zijn geraakt door illegaal vuurwerk? Legaal vuurwerk is gewoon veilig.
quote:
Per jaar verzamelen op een plein, gezellig proosten en naar vuurwerk kijken dat de gemeente heeft voorbereid.
Dat jij dit "gezellig" vind oke, maar jij bent niet alleen hier op deze wereld. Op een te vol plein staan, tegen de dronken mensen aangeplakt staan...
quote:
Heb dit jaar ..mwah.. redelijk genoten van een paar bloemen, romeinse kaarsen en vuurpijlen op het plein, maar vervolgens keek ik via de webcam mee in grote steden zoals Rotterdam, Amsterdam.. wow.
Ik beleef meer wow aan me eigen vuurwerk, dan aan een vuurwerk show. Dat geldt trouwens voor de rest van de straat ook, want iedereen stond buiten voor het consumentenvuurwerk en keken dus niet via een webcam naar Rotterdam.
It's no problem for me, but it's a problem for you!
pi_64572165
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:50 schreef Unrealist- het volgende:
Hoe wil men dan de boze geesten gaan verjagen
Daar is geen enkele reden toe.
De Heer vergeeft je zonden.
pi_64575336
Uit de petitie: "We hebben het nieuwe jaar ingeluid met 200.000.000 knallen. Dat zijn er meer dan honderd per inwoner."

Wie geeft die aardige mensen even een rekenmachine en een boekje van het CBS?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 10:17:12 #80
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64575364
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
Uit de petitie: We hebben het nieuwe jaar ingeluid met 200.000.000 knallen. Dat zijn er meer dan honderd per inwoner.

Wie geeft die aardige mensen even een rekenmachine en een boekje van het CBS?
Dat, of gewoon een leven.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64575786
Uro, door figuren als jij gaat ons land naar de klote. Al die argumenten die je noemt zijn volstrekt onzin. Ik geef weliswaar geen cent om vuurwerk, maar ik vind wel dat mensen de vrijheid hebben om zelf te bepalen of zij wel al dan niet vuurwerk afsteken tijdens de jaarwisseling.

En zo denk ik over nog veel meer zaken. Zoals het rookverbod, paddoverbod enz. Vrijheid is een groot goed en dat wordt elk jaar meer en meer ingeperkt in dit land.

Overigens een lintje voor degene die in een van de eerste posts riep dat zeikerds maar naar de VS moeten verhuizen, land of the free.
pi_64576185
Kun je het probleem dan niet beter bij de bron aanpakken, oftewel een algeheel alcoholverbod. Tsja, aangezien men toch alles wil verbieden dan zetten we die trend toch vrolijk door.
pi_64576566
Alle zaken waar ik last van kan hebben als burger, en daarmee bedoel ik hinderlijke last, mogen verboden worden.

Als roker sta ik vierkant achter het rookverbod, het is schadelijk voor andere mensen.

Vuurwerk is ook hinderlijk, een stel volwassenen die als dronken kleuters de pyromaan uithangen. Dit is zo hinderlijk en vaak ook gevaarlijk dat het verboden mag worden.

Vrijheden inperken mijn reet, met zoveel schade en vandalisme is het principe van het hebben van vrijheden van ondergeschikt belang.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:57:33 #85
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_64583291
Bij ons n het dorp wordt met de zomerkermis een professioneel vuurwerk afgestoken. Erg gaaf, maar het haalt het niet bij Oud en nieuw, als er overal vuurwerk te zien is.

Een keer per jaar heeft de hemel allemaal kleuren, en dat is bij de ' geboorte' van een nieuw jaar. Dat is toch heel speciaal.

Ik ben bang dat het met zo'n verbod Oud en Nieuw meer op een eenmalig zomerkermisshowtje gaat lijken.

Bovendien moet het geld voor zo'n professionele show ergens vandaan gehaald worden. Doet de gemeente dit? Dat betekent dat de mensen die om 12 uur op een oor liggen er ook aan meebetalen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:13:15 #86
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64586251
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:14 schreef Bot13 het volgende:

Jammer alleen dat er tig duizend man ook bij die vuurwerkshow staat, en als je dan een beetje achteraan staat dan zie je geen flikker en sta je alleen maar te blauwbekken. Via de webcam zal het ongetwijfeld erg mooi geweest zijn.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64586433
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 18:24:43 #88
8781 crew  Frutsel
pi_64586607
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
Alle zaken waar ik last van kan hebben als burger, en daarmee bedoel ik hinderlijke last, mogen verboden worden.

Als roker sta ik vierkant achter het rookverbod, het is schadelijk voor andere mensen.

Vuurwerk is ook hinderlijk, een stel volwassenen die als dronken kleuters de pyromaan uithangen. Dit is zo hinderlijk en vaak ook gevaarlijk dat het verboden mag worden.

Vrijheden inperken mijn reet, met zoveel schade en vandalisme is het principe van het hebben van vrijheden van ondergeschikt belang.

Last van de stank van een blowtje... verbieden dus...
Last van geluidsoverlast van het nabijgelegen feestje of popconcert... verbieden dus
Last van die aso's op de weg, de files en de luchtverontreinigen... auto's - verbieden dus
Ach ja, sinterklaas weg... omdat het discriminerend zou zijn..
Kerst straks weg, omdat het aanstotend zou zijn voor ander gelovigen
en vuurwerk straks ook maar weg... omdat een stel mongolen van groenlinks...weer even in de media willen komen...

Lang leve de decembermaand vanaf 2010... saai... koud... donker...
pi_64586620
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:48 schreef MAXTIJN het volgende:
Teken liever VOOR vuurwerk :
http://www.petities.nl/petitie/vuurwerk_moet_blijven
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:29:45 #90
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64586761
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
En waarom denk je dat die problemen worden opgelost door een verbod op consumentenvuurwerk?
Een bushokje blaas je niet op met een paar rotjes, je steekt geen auto in de fik door er met een romeinse kaars op te richten. Dat doe je met zwaar cq zelfgemaakt vuurwerk, en laat dat ook nu al verboden zijn.
Het gaat dus wel om inperking van vrijheden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')