Dit is helemaal niet hetzelfde gek...het is Godverdomme als vloeken in de kerk. Het feit dat iedereen denkt dat de betekenis gelijk is, heeft meer te maken met taalverloedering. Een trottoir is een verhoogd voetpad langs een weg en heeft dus niet dezelfde betekenis als een stoep. Een stoep is een (verharde) ruimte tussen een gebouw en de openbare weg die privé of semi openbaar is. Een stoep kan dus soms een trottoir zijn, maar een trottoir is niet altijd een stoep. Een trottoir heeft namelijk een verkeersfunctie, terwijl de functie van een stoep meer de overgang en bescherming is tussen privé en openbaar.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:49 schreef Federer-fan het volgende:
...
- trottoir (in plaats van stoep)
...
quote:Op woensdag 31 december 2008 20:58 schreef TC03 het volgende:
TS heeft altijd aparte klachten. Wel grappige topics.
Ik woon helemaal niet in een achterstandswijk.quote:Op woensdag 31 december 2008 21:03 schreef Nobu het volgende:
Ik begrijp dat TS zich ook eens buiten zijn achterstandswijk gewaagd heeft.
Wow.quote:Op woensdag 31 december 2008 21:11 schreef Dactus het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet hetzelfde gek...het is Godverdomme als vloeken in de kerk. Het feit dat iedereen denkt dat de betekenis gelijk is, heeft meer te maken met taalverloedering. Een trottoir is een verhoogd voetpad langs een weg en heeft dus niet dezelfde betekenis als een stoep. Een stoep is een (verharde) ruimte tussen een gebouw en de openbare weg die privé of semi openbaar is. Een stoep kan dus soms een trottoir zijn, maar een trottoir is niet altijd een stoep. Een trottoir heeft namelijk een verkeersfunctie, terwijl de functie van een stoep meer de overgang en bescherming is tussen privé en openbaar.
OMG waarom weet ik dit![]()
Fout.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |