abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2009 @ 22:47:27 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67562473
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:45 schreef FJD het volgende:

[..]

Verlicht ons dan eens met de enige echte juiste oplossing?

Kan de berekeningen nog wel eens voor je opzoeken maar geloof dat de kosten van pensioenen bij US carmakers per auto dubbel zo hoog liggen als bij Japanse carmakers. Tel daarbij de slechte bedrijfsvoering op en je bent waar je nu bent.
Waar heb je die gevonden? Die cijfers?

En je bedoelt waarschijnlijk 'Japanse carmakers in de USA'. Belangrijk verschil.

Want in Japan zelf is het als oudje meestal niet slecht vertoeven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67562533
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:45 schreef FJD het volgende:

[..]

Verlicht ons dan eens met de enige echte juiste oplossing?

Kan de berekeningen nog wel eens voor je opzoeken maar geloof dat de kosten van pensioenen bij US carmakers per auto dubbel zo hoog liggen als bij Japanse carmakers. Tel daarbij de slechte bedrijfsvoering op en je bent waar je nu bent.
Ik heb een gekeken maar de pensioenen vielen in het niets met iets anders (waar ik niet meer op kan komen )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67562630
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een gekeken maar de pensioenen vielen in het niets met iets anders (waar ik niet meer op kan komen )
Zal morgen even zoeken, zit nu op mobi. Met pensioenen bedoel ik overigens alles aan sociaal net voor mensen die er nu niet meer werken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 30 maart 2009 @ 22:52:46 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67562691
in Nederland is het ook vrij makkelijk om na een faillissement een doorstart te maken. Het bedrijf waarvoor ik eerst werkte was ook failliet gegaan, er waren de volgende BV's:
1) Een productie BV, hierin zaten de medewerkers en deed de daadwerkelijke productie. Deze BV droeg alle kosten (denk hierbij aan halffabrikaten en andere materialen etc). Het pand wat in eigendom van het bedrijf was is verkocht aan een vastgoedbeheerder en werd teruggehuurd.
2) Een equipment BV, hierin zaten de machines. Deze leasden ze weer door aan de productie BV.
3) Een 'nederland' BV, hierin zaten de sales activiteiten. Deze ontving een vast percentage van de omzet van de productie BV.

Uiteindelijk is vorig jaar de productie BV failliet gegaan. Er stond een schuld open van rond de 29 miljoen euro aan diverse toeleveranciers. Aangezien de equipment BV en Nederland bv nog bestonden kon het klantenbestand voor zover dat nog mee wilde, en de machines opnieuw meegaan naar een doorgestarte productie BV. De curator heeft uiteraard in belang van de werkgelegenheid de doorstart doorgang laten vinden. Echt veel activa en materialen waren niet in de productie BV, enkel de productie die nog verkocht moest worden. Uiteindelijk is er bij mijn weten een schuld overgebleven van 27 miljoen in de oude BV.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67562696
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:47 schreef Klopkoek het volgende:
En je bedoelt waarschijnlijk 'Japanse carmakers in de USA'. Belangrijk verschil.

Want in Japan zelf is het als oudje meestal niet slecht vertoeven.
Zal even nazoeken, misschien stond dat onderscheid er wel bij maar geloof t niet. Alle kosten worden immers toch geboekt op t hoofdkantoor en t waren totale cijfers.
pi_67562855
als de pensioenverplichtingen weg zijn en GM kan nieuw personeel aannemen dan kunnen ze weer concurreren met Toyoya en Honda in Texas
  maandag 30 maart 2009 @ 22:57:27 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67562868
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:52 schreef Maanvis het volgende:
in Nederland is het ook vrij makkelijk om na een faillissement een doorstart te maken. Het bedrijf waarvoor ik eerst werkte was ook failliet gegaan, er waren de volgende BV's:
1) Een productie BV, hierin zaten de medewerkers en deed de daadwerkelijke productie. Deze BV droeg alle kosten (denk hierbij aan halffabrikaten en andere materialen etc). Het pand wat in eigendom van het bedrijf was is verkocht aan een vastgoedbeheerder en werd teruggehuurd.
2) Een equipment BV, hierin zaten de machines. Deze leasden ze weer door aan de productie BV.
3) Een 'nederland' BV, hierin zaten de sales activiteiten. Deze ontving een vast percentage van de omzet van de productie BV.

Uiteindelijk is vorig jaar de productie BV failliet gegaan. Er stond een schuld open van rond de 29 miljoen euro aan diverse toeleveranciers. Aangezien de equipment BV en Nederland bv nog bestonden kon het klantenbestand voor zover dat nog mee wilde, en de machines opnieuw meegaan naar een doorgestarte productie BV. De curator heeft uiteraard in belang van de werkgelegenheid de doorstart doorgang laten vinden. Echt veel activa en materialen waren niet in de productie BV, enkel de productie die nog verkocht moest worden. Uiteindelijk is er bij mijn weten een schuld overgebleven van 27 miljoen in de oude BV.
Maar jij was dus alleen nog maar diensten en producten verschuldigd begrijp ik? Niet geld?

Want in het eerste geval lijkt me een doorstart met het werkgelegenheidsargument logisch. In het tweede geval wat minder: je bent mooi je geld kwijt dan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 22:57:42 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67562879
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:37 schreef Lurf het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het met die CDS-en zo dat iedereen een verzekering kan afsluiten op het kredietrisico van Maanvis NV. Het is dus eigenlijk niets anders dan een weddenschap op een bepaalde gebeurtenis. Alleen hebben de wedkantoren (waaronder AIG) in dit geval hun odds niet goed berekend.
nu weet ik dus nog niet hoe het zit .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 22:57:57 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67562889
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:52 schreef FJD het volgende:

[..]

Zal even nazoeken, misschien stond dat onderscheid er wel bij maar geloof t niet. Alle kosten worden immers toch geboekt op t hoofdkantoor en t waren totale cijfers.
Kun je zeggen hoe en waar je het gevonden hebt? Dan zoek ik het na.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 maart 2009 @ 22:59:32 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67562948
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar jij was dus alleen nog maar diensten en producten verschuldigd begrijp ik? Niet geld?

Want in het eerste geval lijkt me een doorstart met het werkgelegenheidsargument logisch. In het tweede geval wat minder: je bent mooi je geld kwijt dan.
wat bedoel je met 'jij'? ik was gewoon werknemer in dat productie bedrijf.
Een gedicht over Maanvis
pi_67563130
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
Kun je zeggen hoe en waar je het gevonden hebt? Dan zoek ik het na.
Je hebt geluk M'n PC stond nog op een popup scherm vast dus was niet afgesloten. Tis overigens niet een bedrag per auto wat ik terug heb gevonden maar wat ze per uur in totaal betalen.

http://www.scdigest.com/assets/NewsViews/06-05-25-2.cfm?cid=714&ctype=content

"But with benefits, one industry researcher estimates Toyota’s total labor costs to be about $35/hour, versus $81/hour for GM, including its legacy retirement and healthcare costs."

Het is een combinatie van factoren, het is niet alsof de legacy costs en de vakbonden de schuldige zijn en het is niet alsof de lage kwaliteit en productiviteit (en dus slecht management) de schuldige zijn maar gecombineerd gezien is er geen andere conclusie te trekken dan "laten klappen en begin opnieuw".
  maandag 30 maart 2009 @ 23:05:05 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67563136
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat bedoel je met 'jij'? ik was gewoon werknemer in dat productie bedrijf.
Ow

Maar weet je hoe het zat met uitstaande schulden? Waren de schuldeisers met de doorstart opeens al hun rechten kwijt?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 maart 2009 @ 23:06:39 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67563194
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ow

Maar weet je hoe het zat met uitstaande schulden? Waren de schuldeisers met de doorstart opeens al hun rechten kwijt?
De schuldeisers hadden niets met het doorgestarte bedrijf te maken . De schulden bleven dus bestaan en bestaan tot vandaag de dag nog steeds als ik me niet vergis.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 23:09:25 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67563280
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De schuldeisers hadden niets met het doorgestarte bedrijf te maken . De schulden bleven dus bestaan en bestaan tot vandaag de dag nog steeds als ik me niet vergis.
Moeten dus nog wel gewoon betaald worden?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 maart 2009 @ 23:11:41 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67563359
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:04 schreef FJD het volgende:

[..]

Je hebt geluk M'n PC stond nog op een popup scherm vast dus was niet afgesloten. Tis overigens niet een bedrag per auto wat ik terug heb gevonden maar wat ze per uur in totaal betalen.

http://www.scdigest.com/assets/NewsViews/06-05-25-2.cfm?cid=714&ctype=content

"But with benefits, one industry researcher estimates Toyota’s total labor costs to be about $35/hour, versus $81/hour for GM, including its legacy retirement and healthcare costs."

Het is een combinatie van factoren, het is niet alsof de legacy costs en de vakbonden de schuldige zijn en het is niet alsof de lage kwaliteit en productiviteit (en dus slecht management) de schuldige zijn maar gecombineerd gezien is er geen andere conclusie te trekken dan "laten klappen en begin opnieuw".
Mee eens maar het is een complexe zaak. Sommigen zeggen ook dat de Japanners in Amerika een beetje vals spelen, door o.a. unionisation fors tegen te werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 maart 2009 @ 23:17:03 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67563533
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Moeten dus nog wel gewoon betaald worden?

Dat wordt nog uitgevochten momenteel (background info!) maar ga er maar niet vanuit.
Een gedicht over Maanvis
pi_67563698
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:11 schreef Klopkoek het volgende:
Mee eens maar het is een complexe zaak. Sommigen zeggen ook dat de Japanners in Amerika een beetje vals spelen, door o.a. unionisation fors tegen te werken.
Zolang t binnen de wet valt is t geen valsspelen maar gewoon bedrijfsvoering. Verder hebben de Japaners wel t voordeel dat ze later pas echt groot werden en dus minder legacy hebben maar goed dat valt nog steeds onder bedrijfsvoering en van de combinatie van slecht management en de vakbonden te veel geven krijgt Amerika nu de rekening gepresenteerd. Helaas, ook dat is vrije markt.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 01:19:51 #118
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 08:21:47 #119
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67567606
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:52 schreef Maanvis het volgende:

Dit is een constructie die je tegenwoordig erg vaak ziet. Legale oplichting noem ik het maar. Dit gaat goed net zolang totdat niemand zaken meer wil doen met zo'n club. Dan kan de hele boel worden opgedoekt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67567938
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit is een constructie die je tegenwoordig erg vaak ziet. Legale oplichting noem ik het maar. Dit gaat goed net zolang totdat niemand zaken meer wil doen met zo'n club. Dan kan de hele boel worden opgedoekt.
Ik heb tot nu toe bij 3 MKB bedrijven gewerkt en alle 3 zitten ze zo in elkaar. Wat het dan nog vreemder maakt is dat bij elk bedrijf bijna jaarlijks tegen het personeel verteld wordt dat er geen winst wordt gemaak. Duh als het personeel naar de cijfers mag kijken kan men zien dat jaarlijks de winst afgeroomd wordt naar de beheer maatschappij.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 08:52:25 #121
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67567994
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe bij 3 MKB bedrijven gewerkt en alle 3 zitten ze zo in elkaar. Wat het dan nog vreemder maakt is dat bij elk bedrijf bijna jaarlijks tegen het personeel verteld wordt dat er geen winst wordt gemaak. Duh als het personeel naar de cijfers mag kijken kan men zien dat jaarlijks de winst afgeroomd wordt naar de beheer maatschappij.
De baas leeft er gewoon erg goed van.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2009 @ 08:59:54 #122
5740 Stroekie
rimpelsauriėr
pi_67568105
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:10:57 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67568292
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat nog wel het ergste is dat in het geval van faillissement de belastingdienst doorgaans de grootste schuldeiser is. Geschat wordt overigens dat door faillissementsfraude de staat jaarlijks 600 miljoen tot 1 miljard euro misloopt.
Een gedicht over Maanvis
pi_67568521
quote:
GM naar 'gecontroleerd bankroet'
WASHINGTON - President Barack Obama heeft de zweep gelegd over de noodlijdende Amerikaanse autoproducenten Chrysler en General Motors (GM). De aanvraag voor extra overheidssteun door de autogiganten is afgewezen door de regering.
Obama sluit niet langer uit dat beide bedrijven op korte termijn faillissement moeten aanvragen om te kunnen reorganiseren.
quote:
Voor Chrysler was de boodschap vanuit Washington gisteren nog harder: het bedrijf is als zelfstandig onderneming 'niet levensvatbaar', aldus Obama. De overheid is bereid zes miljard dollar te investeren in een overname door Fiat. Als de deal niet binnen dertig dagen is beklonken, komt een bankroet in zicht. Chrysler maakte gisteren direct bekend dat het rond zal komen met Fiat.

Het geduld van Obama met GM is ook op. De fabrikant krijgt nog 60 dagen de tijd om met schuldeisers, werknemers en toeleveranciers de schuldenpositie te saneren. Als dat niet lukt, zal ook de grootste autoproducent ter wereld uitstel van betaling moeten aanvragen.
Bron
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_67571629
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

klopt je hebt zo ook een bouwbedrijf wat elk jaar failliet ging om makkelijk werknemers te ontslaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')