abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64552079
Youp van 't Hek: "De polonaise, de polonaise , de polonaise van het grootkapitaal...."...En de overexposure/overwaardering van Jan Smit door de TV.

De spijker steeds op z'n kop

Youp. Hij was weer goed dit jaar.
pi_64554935
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Youp. Hij was weer goed dit jaar.
Hij valt in herhaling en krijgt daar een zevencijfers salaris voor. EG is tevreden, want Youp geeft hem gelijk.

Ik bevind mij weer in coocooland...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64556911
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij valt in herhaling en krijgt daar een zevencijfers salaris voor. EG is tevreden, want Youp geeft hem gelijk.

Ik bevind mij weer in coocooland...
Ook belachelijk natuurlijk. Maar verder: als hij een schijntje had verdient dan had je natuurlijk gezegd dat hij strontjaloers was op die grootverdieners en daarom ze op hen afgeeft.
pi_64557001
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar deze uitspraak van de kantonrechter vond ik wel treffend en ondersteunt het primaat van de verbintenis (tot betaling van de bonus, hoe hoog deze ook moge zijn) voorzover die uit de arbeidsovereenkomst voortvloeit.
quote:
Amsterdam, 31 december 2008 - De kantonrechter oordeelde 29 december over het verzoek ex artikel 96 Rv van ABN AMRO en van S, mede naar aanleiding van een door S. gedaan tegenverzoek.

Geoordeeld wordt dat met S. bij zijn toetreding tot de Raad van Bestuur duidelijke afspraken zijn gemaakt en die afspraken zijn rechtsgeldig en afdwingbaar. Die afspraken belopen ruim ¤ 16 miljoen. Daarbij wordt geoordeeld dat een ontslagvergoeding van ¤ 8.346.769,00 in absolute zin buitensporig hoog geacht kan worden, maar de daaraan ten grondslag liggende factoren zijn echter gebruikelijk en redelijk, namelijk de duur van het (lange) dienstverband (26 jaar) van S., zijn leeftijd (52 jaar) en de hoogte van zijn salaris met de gemiddelde bonus over de laatste drie jaar. Bij het maken van de afspraken met S. was de hoogte van dit bedrag ook bij de ABN AMRO bekend. Hoe hoog de beloning ook is, ABN AMRO en Fortis achtten die kennelijk in de destijds geldende omstandigheden gerechtvaardigd om S. over te halen de functie in de Raad van Bestuur te accepteren. De ABN AMRO heeft daartegenover rechtens onvoldoende gesteld om aan S. gedane toezeggingen niet na te komen.

S. heeft zijn vordering beperkt tot het bedrag van ¤ 8 miljoen. Erkend is dat hij altijd goed heeft gefunctioneerd. De beëindiging van zijn arbeidsovereenkomst komt voort uit de wens van de Staat, als nieuwe aandeelhouder, zijn taken en bevoegdheden door een ander, door haar aangezocht nieuw lid van de Raad van Bestuur, te laten uitvoeren. Daarmee valt het einde van de arbeidsovereenkomst in de risicosfeer van ABN AMRO. En dat de financiële crisis de resultaten van ABN AMRO in relevante mate onder druk heeft gesteld, is onvoldoende inzichtelijk geworden. In dat licht oordeelt de kantonrechter dat het door S. gevraagde bedrag bij het einde van de arbeidsovereenkomst, aan ontslagvergoeding, bonussen én een eerder toegezegde blijf-premie, tot het bedrag van ¤ 8 miljoen redelijk is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_64557035
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook belachelijk natuurlijk. Maar verder: als hij een schijntje had verdient dan had je natuurlijk gezegd dat hij strontjaloers was op die grootverdieners en daarom ze op hen afgeeft.
Hij geeft op hen af omdat hij daarmee zn geld verdient. Youp geeft het volk wat ze van hem verlangt en verwacht en waarvoor ze dus betaalt. Zo simpel is het.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:18:02 #56
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64558010
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:39 schreef Argento het volgende:

[..]

Hij geeft op hen af omdat hij daarmee zn geld verdient. Youp geeft het volk wat ze van hem verlangt en verwacht en waarvoor ze dus betaalt. Zo simpel is het.
Het volk? Welk volk is dat?
pi_64558100
EG de beste wensen kerel en mogen de bonussen maar goed groeien dit jaar
pi_64558209
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Hij hing gewoon weer de hypocriet uit en het is natuurlijk belachelijk om net te doen alsof Bennink 80 mio kreeg omdat hij even snel Numico verkocht aan Danone...

Numico was zo goed als failliet en Bennink heeft er een toptent van gemaakt. Dat weet Youp natuurlijk ook wel, maar dit soort teksten gaan erin als koek...

En zelf lekker met het vliegtuig winkelen in Milano. Over decadent doen gesproken.
pi_64559091
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:14 schreef sk888er het volgende:
Wat is er mis mee als bedrijven de topbestuurders willen bedanken dmv een bonus als er bijvoorbeeld een winst is gehaald, het verlies zo klein mogelijk is gehouden, voorgestelde doelen zijn behaald, etc? De werknemers die niet in het topbestuur zitten doen gewoon hun werk en worden daarvoor beloond, terwijl het topbestuur er voor moet zorgen dat deze zelfde werknemers hun werk kunnen blijven doen. Deze krijgen daar natuurlijk een hogere beloning voor.
Ja, want het gaat zo goed met zo veel bedrijven...

Ik neem als voorbeeld het bedrijf waar ik nu werk. De invloed van "Managers" heeft niks goeds gebracht.

Als eerst werd er een teamleider aangesteld, dat vond ik goed.. maar die teamleider had totaal geen ervaring met ons werk. Hij was ook nog arrogant genoeg om niet eens een dag/week mee te lopen om te zien hoe het er aan toe ging op de werkvloer.

Die situatie werkte niet, dus stellen ze 2 subteamleiders (!) aan. Nu heb je een circlejerk tussen die 3 waarmee de werknemer gewoon helemaal gefucked word. Dit terwijl ze wel dubbel zoveel verdienen als ons en heel het bedrijf langzaam kapotmaken.

pi_64559192
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:28 schreef Bunker het volgende:
Man, man, man... is dit het spuiselplatform van de linkse onder-ons-gestelde? Beloning naar inzet. Zo werkt het in deze prestatiemaatschappij. En terecht.

Leest u dit kritisch! Geen prestatie, geen beloning. Dat vind ík.

Als men contractueel laat vastleggen dat er altijd een beloning betaald wordt, ongeacht de prestatie, dan kan daar later niet op terug gekomen worden. Zo is het nu eenmaal. Dan hadden de afspraken beter/scherper gemaakt moeten worden.
Wat lul je zwaar.

Een vriend van mij werkte jaren bij Bolsius (Kaarsenfabriek) op kantoor. Hij was hoofdbevoegde van de sampleroom maar deed er heel veel bij, zelfs dingen waar niet voor gevraagd werd. Hij leverde dus maximale prestaties, maar kreeg altijd het minimale aan extra loon.

Beloning naar prestatie? Riiight..
pi_64562467
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:18 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Het volk? Welk volk is dat?
Dat de kaartjes koopt natuurlijk
pi_64562500
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij hing gewoon weer de hypocriet uit en het is natuurlijk belachelijk om net te doen alsof Bennink 80 mio kreeg omdat hij even snel Numico verkocht aan Danone...

Numico was zo goed als failliet en Bennink heeft er een toptent van gemaakt. Dat weet Youp natuurlijk ook wel, maar dit soort teksten gaan erin als koek...

En zelf lekker met het vliegtuig winkelen in Milano. Over decadent doen gesproken.
Ik vind 80 miljoen ook belachelijk veel geld. Staat in verhouding tot niets. Maar anders dan EG kan ik er niet mee zitten als iemand dat ontvangt van iets of iemand die het wil betalen. Dat is iets tussen die partijen en daar haal ik verder mn schouders over op.
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:10:49 #63
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64562583
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:06 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat de kaartjes koopt natuurlijk
De meesten zitten voor de tv. Die dus niet?
pi_64562742
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:10 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

De meesten zitten voor de tv. Die dus niet?
ook zij zijn van belang voor zijn omzet, dus ja, die ook.
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:22:37 #65
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64563016
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:15 schreef Argento het volgende:

[..]

ook zij zijn van belang voor zijn omzet, dus ja, die ook.
Jij doet voorkomen dat Youp niet authentiek is omdat hij in commercieel opzicht er baat bij heeft zich aan te passen aan de stem van het volk. Maar het volk kent vele verschillende stemmen.
pi_64563549
Nou, laat ik het anders zeggen. Youp is een bedrijf, een bedrijf met klanten en die klanten moet Youp tevreden stellen, want zo verdienen bedrijven nu eenmaal hun geld.
pi_64563618
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:35 schreef Argento het volgende:
Nou, laat ik het anders zeggen. Youp is een bedrijf, een bedrijf met klanten en die klanten moet Youp tevreden stellen, want zo verdienen bedrijven nu eenmaal hun geld.
I agree
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:39:31 #68
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64563680
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:35 schreef Argento het volgende:
Dan zullen de klanten van Youp dus niet shoppen bij bedrijven met topmannen met forse bonussen.
pi_64563954
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:39 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Dan zullen de klanten van Youp dus niet shoppen bij bedrijven met topmannen met forse bonussen.
Tuurlijk wel. Het publiek klaagt graag, maar uiteindelijk gebeurt er niks. Ik kan me de 'morele' en vooral collectieve verontwaardiging over de beloning die Anders Moberg bij Ahold zou incasseren nog goed voor de geest halen. Men riep elkaar op de AH bij de dagelijkse boodschappen vooral te boycotten. Kan goed zijn dat Youp daar ook nog een paar woorden aan gewijd heeft. Maar ja, dan komt het moment dat die boodschappen gedaan moeten worden en aangezien de AH toch wel makkelijk op de route ligt etc. etc. waren de mensen twee weken later die hele Moberg al weer vergeten.
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:52:15 #70
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64564135
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het publiek klaagt graag, maar uiteindelijk gebeurt er niks. Ik kan me de 'morele' en vooral collectieve verontwaardiging over de beloning die Anders Moberg bij Ahold zou incasseren nog goed voor de geest halen. Men riep elkaar op de AH bij de dagelijkse boodschappen vooral te boycotten. Kan goed zijn dat Youp daar ook nog een paar woorden aan gewijd heeft. Maar ja, dan komt het moment dat die boodschappen gedaan moeten worden en aangezien de AH toch wel makkelijk op de route ligt etc. etc. waren de mensen twee weken later die hele Moberg al weer vergeten.
Ja dat klopt. Klanttevredenheid hangt af van meerdere factoren. Dat kan betekenen dat Youp ook klanten heeft die het niet eens zijn met zijn inhoud.
pi_64564251
Ja natuurlijk heeft ie dat, maar wat ik wil zeggen is dat de Youp op het toneel de bedrijfsmatige Youp is, die zijn klanten geeft wat ze hebben willen (namelijk hapklare maatschappij- en mensheidkritiek, altijd van zijn scherpe kant ontdaan door de humor) en daar omzet uit genereert. Ik persoonlijk heb geen idee hoe Youp de privépersoon is, maar dat maakt natuurlijk ook niet uit.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:05:21 #72
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64564601
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:55 schreef Argento het volgende:
Ja natuurlijk heeft ie dat, maar wat ik wil zeggen is dat de Youp op het toneel de bedrijfsmatige Youp is, die zijn klanten geeft wat ze hebben willen (namelijk hapklare maatschappij- en mensheidkritiek, altijd van zijn scherpe kant ontdaan door de humor) en daar omzet uit genereert. Ik persoonlijk heb geen idee hoe Youp de privépersoon is, maar dat maakt natuurlijk ook niet uit.
Dat maakt idd ook niet uit. Iets wordt niet meer waar als Youp dat vindt. Maar natuurlijk ook niet minder waar omdat Youp dat zou vinden uit commercieel belang. Hij als persoon wordt er dan alleen niet geloofwaardiger van.
pi_64567818
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:07 schreef Argento het volgende:

Ik vind 80 miljoen ook belachelijk veel geld.
Dat is incl. optiewinsten en aandelenwinsten over alle jaren. Ja, als je in een tent stapt die bijna over de kop is...

Hij kreeg zogezegd een klein deel van de waardestijging.... lijkt mij niet heel vreemd.
pi_64567883
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:05 schreef Fajarowicz het volgende:

Hij als persoon wordt er dan alleen niet geloofwaardiger van.
Dat is idd. wat een beetje irriteert. Maar goed, hij verdient op die manier zijn geld, prima.
pi_64590552
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:38 schreef Argento het volgende:
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar deze uitspraak van de kantonrechter vond ik wel treffend en ondersteunt het primaat van de verbintenis (tot betaling van de bonus, hoe hoog deze ook moge zijn) voorzover die uit de arbeidsovereenkomst voortvloeit.
[..]
Juridisch zal dat allemaal best, maar bij het aangaan van zo'n perverse overkomst, want dat is het, geeft het blijk van gebrek aan enig fatsoen en proportie.....

Daar gaat het gewoon mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')