Niemand opgevallen dat er een enorme hoek uit het schildersdoek is gesneden? Waar keek de blote vrouw naar?quote:
Ik ben van '62 maar tijdens onze fuiven gooiden wij kussens op de grond. En dat behang is hier al vaker getoond. Er worden regelmatig huizen gevonden met retrobehang.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, ik was serieus. Hadden mensen dat toen op hun muren?
En zitzakken, was dat ook jaren tachtig of toch wat hippie-achtiger?
Dat bad is al eens langsgeweest. Het blijft overigens een tof apparaat..quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:46 schreef Gwywen het volgende:
Jongens dit is nog eens een high-tech bad!![]()
[ afbeelding ]
Link
Komt toch stukken beter over dan dit!
[ afbeelding ]
Mensen die zo nodig een inpandig zwembad wilden maar er eigenlijk geen plek voor hadden. Te groot om te badderen, te klein om te zwemmen![]()
Link
Echt? En ik dacht nog wel dat ik de oude topics zo goed in mijn hoofd had geprent.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:16 schreef Finch het volgende:Dat bad is al eens langsgeweest.
quote:Achter het hoofdgebouw bevindt zich een (gedeeltelijk ontmantelde) historische watermolen welke dateert uit 1342, maar niet meer in gebruik is.
Dat dus.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef JK1982 het volgende:Als ik de centen had voor zo'n optrekje waren die tegels de eerste dingen die eruit gingen..
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Over de tegels ook niet, het staat namelijk buiten kijf dat ze mooi zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef JK1982 het volgende:Als ik de centen had voor zo'n optrekje waren die tegels de eerste dingen die eruit gingen..
quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef JK1982 het volgende:
Als ik de centen had voor zo'n optrekje waren die tegels de eerste dingen die eruit gingen..
Architectuur barbarenquote:
mijn idee, verder wel een prachtig huis. Badkamer is imho ook niet veel mis mee.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef JK1982 het volgende:Als ik de centen had voor zo'n optrekje waren die tegels de eerste dingen die eruit gingen..
Mooi is relatief en persoonlijk, wat ik mooi vind vind jij lelijk. En ik vind dat tegelwerk (niet eens de tegels an sich, maar het patroon waarin ze zitten!) spuuglelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Over de tegels ook niet, het staat namelijk buiten kijf dat ze mooi zijn![]()
ik vermoed dat jouw architectonische smaak als gevolg van onvoldoende kennis op dit vlak nog niet genoeg is ontwikkeld voor zulk moois
Ik loop jullie ook maar een beetje op te naaien hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:59 schreef Ireth het volgende:
[..]
Mooi is relatief en persoonlijk, wat ik mooi vind vind jij lelijk. En ik vind dat tegelwerk (niet eens de tegels an sich, maar het patroon waarin ze zitten!) spuuglelijk.
dat is een kastjequote:Op donderdag 8 januari 2009 12:15 schreef barman het volgende:
[..]
Niemand opgevallen dat er een enorme hoek uit het schildersdoek is gesneden? Waar keek de blote vrouw naar?
Zeker, zou ik geen moment over na te denken!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef DonJames het volgende:
Toch, als ik EUR 1.050.000 had, zou ik dìt huis kopen.
barbaar!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef JK1982 het volgende:Als ik de centen had voor zo'n optrekje waren die tegels de eerste dingen die eruit gingen..
quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik loop jullie ook maar een beetje op te naaien hoorMaar goed, bouwwerken van deze betekenis afdoen met opmerkingen als "spuuglelijk" of "slopen" is als zeggen dat Symphonie no. 40 van Mozart "klereherrie" is. Wie weet, als je je in de materie verdiept ga je het misschien ooit nog wel eens waarderen.
Het vereist wel durf natuurlijk, om zo maar aan iedereen te tonen dat je geen flauw benul van architectuur hebt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:06 schreef JK1982 het volgende:
Ik ben nou eenmaal een liefhebber van het combineren van oud en nieuw. In de basis vind ik 't Meezennest' een mooi huis, alleen die tegeltjes dus zeker niet. Daarom reageerde ik ook zo, ik vind het wel ironisch dat er blijkbaar een verhaal achter die tegeltjes zit. Maar daarom zou ik ze nog niet laten zitten. Vooruit, dan zou ik ze op zolder leggen, voor evt. nieuwe bewoners.
Het heeft met benul te maken. Dat huis is een uniek, architectonisch meesterwerk en het interieur maakt een onlosmakelijk deel uit van het ontwerp. Beeldbepalende elementen eruit slopen staat gelijk aan vernielen van het kunstwerk.quote:
Wat een gelul zeg..quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Het vereist wel durf natuurlijk, om zo maar aan iedereen te tonen dat je geen flauw benul van architectuur hebt.
Als je het niet mooi vindt moet je dat huis niet kopenquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gelul zeg..
Is het soms een schande om geen flauw benul van architectuur te hebben? En daarnaast.. omdat dit architectuur is moet ik het maar mooi vinden?
Ga lekker ergens anders lopen trollen joh.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg..
Is het soms een schande om geen flauw benul van architectuur te hebben? En daarnaast.. omdat dit architectuur is moet ik het maar mooi vinden?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:50 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de schoenen....![]()
Prachtig huis!
quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders lopen trollen joh.
Jij bent dan ook alweer een paar stapjes verder..quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je het niet mooi vindt moet je dat huis niet kopenHet hoort bij dat huis. Denk trouwens dat de hypotheekverstrekker ook niet enthousiast wordt als je zelf binnen no time het huis sterk in waarde laat dalen door de typische achitectonische kenmerken eruit te slopen
Even voor de duidelijkheid: Ik ben gek op ensuite-deuren, ornamentenplafonds en glas-in-loodquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:46 schreef maok het volgende:
[..]
[..]
Architectuur barbaren. Altijd dat gesloop, dat is dus de reden dat er nu nog maar zo weinig mooie ensuitte deuren, ornamenteplafonds en glas in lood ruitjes in huizen zitten.
Met een prachtige werkplekquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:50 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de schoenen....![]()
Prachtig huis!
das de kelder van fritzquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Igen het volgende:
Niet van Funda...
[ afbeelding ]
Je gaat je toch afvragen wat deze bewoner te verbergen heeft...
Texel, je heb er ook een Breda, Rio Grande, Dordrecht en een Leiden. Na het inpolderen van de polder tussen Eierland en Texel (waar nu dus het vliegveld en het plaatsje Zuid-Eierland liggen) kwamen er vooral veel boeren uit de randstad naar Texel toe, en die gaven hun hoeves dus namen van de plaats waar ze vandaan kwamen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:55 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
Denk je, leuk! Vianen!
En dan woon je dus op.....
Ohhhh als ik veel geld had!!!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:33 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, uit de kluiten gewassen vriend, zullen we met de bal gaan spelen?![]()
Link
prijs op aanvraag en dan een senseo....pffffquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:46 schreef Gwywen het volgende:
Komt toch stukken beter over dan dit!
[ afbeelding ]
Mensen die zo nodig een inpandig zwembad wilden maar er eigenlijk geen plek voor hadden. Te groot om te badderen, te klein om te zwemmen![]()
Link
Want mensen met een duur huis\ voldoende geld hebben allemaal een duur volautomatisch espressoapparaat?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 07:29 schreef tinny het volgende:
[..]
prijs op aanvraag en dan een senseo....pffff
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef DonJames het volgende:
Okee, maar weer eens een écht mooi huis. Ik heb voor jullie gevonden dit hoogtepunt van de Nederlandse architectuur, gelegen in Park Meerwijk (Bergen NH). Villa "'t Meezennest", ontworpen in de typische Amsterdamse School-stijl door de (voor jullie misschien niet zo) bekende architecte Margaret Kropholler. Kijk en geniet van bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Eén van de haarden![]()
Lijkt erop dat er nu geen verwarming in zit?quote:De lichte woonkamer heeft de mogelijkheid voor een kachel met hierachter tegelwerk in grijs tinten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |