abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64805709
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heftige eetkamer

Niemand opgevallen dat er een enorme hoek uit het schildersdoek is gesneden? Waar keek de blote vrouw naar?
pi_64808097
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, ik was serieus. Hadden mensen dat toen op hun muren?

En zitzakken, was dat ook jaren tachtig of toch wat hippie-achtiger?
Ik ben van '62 maar tijdens onze fuiven gooiden wij kussens op de grond. En dat behang is hier al vaker getoond. Er worden regelmatig huizen gevonden met retrobehang.
Google maar eens retrobehang
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_64808417
Dat mensen zo leven
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:16:01 #204
31260 Finch
Stay close
pi_64810046
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:46 schreef Gwywen het volgende:
Jongens dit is nog eens een high-tech bad!
[ afbeelding ]
Link

Komt toch stukken beter over dan dit!
[ afbeelding ]
Mensen die zo nodig een inpandig zwembad wilden maar er eigenlijk geen plek voor hadden. Te groot om te badderen, te klein om te zwemmen
Link
Dat bad is al eens langsgeweest. Het blijft overigens een tof apparaat..
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_64825090
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:16 schreef Finch het volgende:Dat bad is al eens langsgeweest.
Echt? En ik dacht nog wel dat ik de oude topics zo goed in mijn hoofd had geprent.

Om het goed te maken een ander huisje dan maar:

Heb je zó'n huis:

Zit er zo'n keuken in

Nou ja, wie 1,2 miljoen kan ophoesten, heeft vast nog wel wat speling om er een andere keuken in te laten zetten.

Ze hebben ook nog dit, wie 't weet gaat door voor de koelkast. (Ik weet niet wat 't zijn hoor!)

Link
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:38:22 #206
81894 godigita
Trollercoaster
pi_64825283
Het lijkt op een oude watermolen, dat zijn iig molenstenen.

*edit: En jawel:
quote:
Achter het hoofdgebouw bevindt zich een (gedeeltelijk ontmantelde) historische watermolen welke dateert uit 1342, maar niet meer in gebruik is.
pi_64825314
Molenstenen?

Edit: ja dus.
pi_64825334
Lijken mij molenstenen..
edit: spuit 11
pi_64826387
Okay, spuit 11,5... ik dacht toch echt dat ik de tekst zorgvuldig had doorgelezen...
Not...
pi_64827509
Die keuken hierboven . Ik snap niet dat mensen hun huis niet een beetje opruimen voordat ze foto's maken voor de verkoop!
pi_64827524
Okee, maar weer eens een écht mooi huis. Ik heb voor jullie gevonden dit hoogtepunt van de Nederlandse architectuur, gelegen in Park Meerwijk (Bergen NH). Villa "'t Meezennest", ontworpen in de typische Amsterdamse School-stijl door de (voor jullie misschien niet zo) bekende architecte Margaret Kropholler. Kijk en geniet van bijvoorbeeld:

Die bijzondere gevel met de geïntegreerde schoorstenen

De hal met trap, muren afgewerkt met schitterende tegels (het villapark is ontworpen in opdracht van een tegelhandelaar, die als voorwaarde had dat zijn tegels werden gebruikt).

Eén van de haarden

Hoe mooi kan een traphekje zijn? Nou, zó mooi dus Dan zal de badkamer ook vast erg mooi zijn.

Mooie badkamer ja. Als het nog 1985 was

Toch, als ik EUR 1.050.000 had, zou ik dìt huis kopen. Er zitten zelfs nestkastjes in de gevel geïntegreerd die je van binnenshuis af kan vullen, je hoeft de deur niet meer uit om de vogels te voeren!
pi_64827891
Als ik de centen had voor zo'n optrekje waren die tegels de eerste dingen die eruit gingen..
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:42:06 #213
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64828063
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:38 schreef JK1982 het volgende:
Als ik de centen had voor zo'n optrekje waren die tegels de eerste dingen die eruit gingen..
Dat dus.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_64828300
quote:
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Over de tegels ook niet, het staat namelijk buiten kijf dat ze mooi zijn
ik vermoed dat jouw architectonische smaak als gevolg van onvoldoende kennis op dit vlak nog niet genoeg is ontwikkeld voor zulk moois
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:46:35 #215
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64828313
quote:
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dat dus.
Architectuur barbaren . Altijd dat gesloop, dat is dus de reden dat er nu nog maar zo weinig mooie ensuitte deuren, ornamenteplafonds en glas in lood ruitjes in huizen zitten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:54:52 #216
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64828818
quote:
mijn idee, verder wel een prachtig huis. Badkamer is imho ook niet veel mis mee.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64828984
mooi huis, het molenhuis dan,

dit laatste met rieten dak vind ik maar niks hebben
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:59:48 #218
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_64829134
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Over de tegels ook niet, het staat namelijk buiten kijf dat ze mooi zijn
ik vermoed dat jouw architectonische smaak als gevolg van onvoldoende kennis op dit vlak nog niet genoeg is ontwikkeld voor zulk moois
Mooi is relatief en persoonlijk, wat ik mooi vind vind jij lelijk. En ik vind dat tegelwerk (niet eens de tegels an sich, maar het patroon waarin ze zitten!) spuuglelijk.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_64829758
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:59 schreef Ireth het volgende:

[..]

Mooi is relatief en persoonlijk, wat ik mooi vind vind jij lelijk. En ik vind dat tegelwerk (niet eens de tegels an sich, maar het patroon waarin ze zitten!) spuuglelijk.
Ik loop jullie ook maar een beetje op te naaien hoor Maar goed, bouwwerken van deze betekenis afdoen met opmerkingen als "spuuglelijk" of "slopen" is als zeggen dat Symphonie no. 40 van Mozart "klereherrie" is. Wie weet, als je je in de materie verdiept ga je het misschien ooit nog wel eens waarderen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:16:02 #220
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64830109
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:15 schreef barman het volgende:

[..]

Niemand opgevallen dat er een enorme hoek uit het schildersdoek is gesneden? Waar keek de blote vrouw naar?
dat is een kastje
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:22:05 #221
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64830457
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef DonJames het volgende:

Toch, als ik EUR 1.050.000 had, zou ik dìt huis kopen.
Zeker, zou ik geen moment over na te denken!
quote:
barbaar!

En grote kans zelfs dat de waarde van je huis zal dalen!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64832705
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik loop jullie ook maar een beetje op te naaien hoor Maar goed, bouwwerken van deze betekenis afdoen met opmerkingen als "spuuglelijk" of "slopen" is als zeggen dat Symphonie no. 40 van Mozart "klereherrie" is. Wie weet, als je je in de materie verdiept ga je het misschien ooit nog wel eens waarderen.

Ik zou net zo goed de 40e Symfonie van Mozart niet gauw draaien als ik het niet mooi zou vinden. Er mag dan wel een betekenis achter zitten, maar als ik liever naar iets anders luister dan houdt het op..

Ik ben nou eenmaal een liefhebber van het combineren van oud en nieuw. In de basis vind ik 't Meezennest' een mooi huis, alleen die tegeltjes dus zeker niet. Daarom reageerde ik ook zo, ik vind het wel ironisch dat er blijkbaar een verhaal achter die tegeltjes zit. Maar daarom zou ik ze nog niet laten zitten. Vooruit, dan zou ik ze op zolder leggen, voor evt. nieuwe bewoners.
pi_64832797
Het mag natuurlijk überhaupt niet, die tegels eruit halen. Het huis is een rijksmonument (en terecht).
pi_64832927
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:06 schreef JK1982 het volgende:
Ik ben nou eenmaal een liefhebber van het combineren van oud en nieuw. In de basis vind ik 't Meezennest' een mooi huis, alleen die tegeltjes dus zeker niet. Daarom reageerde ik ook zo, ik vind het wel ironisch dat er blijkbaar een verhaal achter die tegeltjes zit. Maar daarom zou ik ze nog niet laten zitten. Vooruit, dan zou ik ze op zolder leggen, voor evt. nieuwe bewoners.
Het vereist wel durf natuurlijk, om zo maar aan iedereen te tonen dat je geen flauw benul van architectuur hebt.
pi_64833109
heeft toch niets met durf te maken.

Als je het nu eenmaal mooier vindt zonder, dan doe je het toch weg als dat kan.

Ik vind het een beetje een rare houding van mensen die zo hard vasthouden aan bepaalde stijlnormen. Ik heb daar in de (klassieke) muziek ook heel veel last van. Alles moet correct zijn zoals het was, terwijl soms een combinatie zoveel mooier kan zijn.
pi_64833445
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:15 schreef Archont het volgende:
heeft toch niets met durf te maken.
Het heeft met benul te maken. Dat huis is een uniek, architectonisch meesterwerk en het interieur maakt een onlosmakelijk deel uit van het ontwerp. Beeldbepalende elementen eruit slopen staat gelijk aan vernielen van het kunstwerk.

Het is te vergelijken met het bekladden van een schilderij. Je gaat ook geen snorretjes tekenen op een Rembrandt, of de arm van een beeld van Rodin zagen.
pi_64833748
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Het vereist wel durf natuurlijk, om zo maar aan iedereen te tonen dat je geen flauw benul van architectuur hebt.
Wat een gelul zeg..

Is het soms een schande om geen flauw benul van architectuur te hebben? En daarnaast.. omdat dit architectuur is moet ik het maar mooi vinden?
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:34:17 #228
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_64833958
Wellicht al een keer (of 2) langsgekomen, maar anders.....de bank
en Piet die "net op tijd" wegspringt om niet helemaal op de foto te komen (links)

[ Bericht 13% gewijzigd door Bjoro op 08-01-2009 23:49:10 ]
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_64833970
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef JK1982 het volgende:

Wat een gelul zeg..

Is het soms een schande om geen flauw benul van architectuur te hebben? En daarnaast.. omdat dit architectuur is moet ik het maar mooi vinden?
Als je het niet mooi vindt moet je dat huis niet kopen Het hoort bij dat huis. Denk trouwens dat de hypotheekverstrekker ook niet enthousiast wordt als je zelf binnen no time het huis sterk in waarde laat dalen door de typische achitectonische kenmerken eruit te slopen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64834391
Niet van Funda...

Je gaat je toch afvragen wat deze bewoner te verbergen heeft...
pi_64834634

Zoek de schoenen....

Prachtig huis!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64834898
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg..

Ga lekker ergens anders lopen trollen joh.
pi_64834947
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:50 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]

Zoek de schoenen....

Prachtig huis!
pi_64835234
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ga lekker ergens anders lopen trollen joh.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je het niet mooi vindt moet je dat huis niet kopen Het hoort bij dat huis. Denk trouwens dat de hypotheekverstrekker ook niet enthousiast wordt als je zelf binnen no time het huis sterk in waarde laat dalen door de typische achitectonische kenmerken eruit te slopen
Jij bent dan ook alweer een paar stapjes verder..

Ik zei daarom ook: ALS ik de centen had..

ALS ik de centen had, en als ik überhaupt geïnteresseerd zou zijn in deze woning zou ik zeker wat aan die tegels doen..
En ja, als het niet toegestaan zou zijn om ze eruit te halen, dan zou de kans groot zijn dat ik daar niet zou gaan wonen, of dat ik er iets anders op zou verzinnen.

Moraal van het verhaal is dat ik die ouderwetse tegels in het trapgat geen porem vind. De tegels om de open haard zijn op zich nog wel mooi, alleen dat kerstboom-achtige motief.. Laat mij dan maar een cultuurbarbaar zijn, maar ik snap niet dat iemand om deze 'wanprestatie' zo verheerlijkt wordt (nogmaals, ik heb het over de tegels, niet over het huis op zich..)

Maargoed, genoeg over de tegels... Smaken verschillen zullen we maar zeggen
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:46 schreef maok het volgende:

[..]

[..]

Architectuur barbaren . Altijd dat gesloop, dat is dus de reden dat er nu nog maar zo weinig mooie ensuitte deuren, ornamenteplafonds en glas in lood ruitjes in huizen zitten.
Even voor de duidelijkheid: Ik ben gek op ensuite-deuren, ornamentenplafonds en glas-in-lood
pi_64835249
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:50 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]

Zoek de schoenen....

Prachtig huis!
Met een prachtige werkplek

pi_64836052

Hey, uit de kluiten gewassen vriend, zullen we met de bal gaan spelen?

Link
pi_64836215
Rijksmonument of niet, zo te zien is er toch ook al aardig wat veranderd aan de binnenkant - de badkamer vind ik maar heel gewoontjes. Die tegels vind ik wel bijzonder - maar ook heel erg somber, beetje zwaar op de hand. Die schilders van de Bergense School maakten ook al niet van die vrolijke werken...

Voor het slapengaan nog een ander nestje:

Over smaak valt niet te twisten.
link
pi_64836255

Een huis met een

Link
pi_64836341
pi_64836597

Denk je, leuk! Vianen!

En dan woon je dus op.....
pi_64836799
pi_64837160
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:16 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

dat is een kastje
Mooi plat kastje:

pi_64837196

Zou die meneer gek zijn van zijn otoo?

Link
  vrijdag 9 januari 2009 @ 01:29:56 #244
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_64837301
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:22 schreef barman het volgende:

[..]

Mooi plat kastje:

[ afbeelding ]
zou onze Bea ook zo'n kamer hebben?
Born this way
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2009 @ 01:48:50 #245
137066 fokkieslim
pi_64837568
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Igen het volgende:
Niet van Funda...

[ afbeelding ]
Je gaat je toch afvragen wat deze bewoner te verbergen heeft...
das de kelder van fritz
  vrijdag 9 januari 2009 @ 05:40:51 #246
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_64838750
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:55 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]

Denk je, leuk! Vianen!

En dan woon je dus op.....
Texel, je heb er ook een Breda, Rio Grande, Dordrecht en een Leiden. Na het inpolderen van de polder tussen Eierland en Texel (waar nu dus het vliegveld en het plaatsje Zuid-Eierland liggen) kwamen er vooral veel boeren uit de randstad naar Texel toe, en die gaven hun hoeves dus namen van de plaats waar ze vandaan kwamen.
pi_64838997
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:33 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]

Hey, uit de kluiten gewassen vriend, zullen we met de bal gaan spelen?

Link
Ohhhh als ik veel geld had!!!
pi_64839061
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:46 schreef Gwywen het volgende:
Komt toch stukken beter over dan dit!
[ afbeelding ]
Mensen die zo nodig een inpandig zwembad wilden maar er eigenlijk geen plek voor hadden. Te groot om te badderen, te klein om te zwemmen
Link
prijs op aanvraag en dan een senseo....pffff
pi_64839280
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:29 schreef tinny het volgende:

[..]

prijs op aanvraag en dan een senseo....pffff
[ afbeelding ]
Want mensen met een duur huis\ voldoende geld hebben allemaal een duur volautomatisch espressoapparaat?
pi_64839330
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef DonJames het volgende:
Okee, maar weer eens een écht mooi huis. Ik heb voor jullie gevonden dit hoogtepunt van de Nederlandse architectuur, gelegen in Park Meerwijk (Bergen NH). Villa "'t Meezennest", ontworpen in de typische Amsterdamse School-stijl door de (voor jullie misschien niet zo) bekende architecte Margaret Kropholler. Kijk en geniet van bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
Eén van de haarden
quote:
De lichte woonkamer heeft de mogelijkheid voor een kachel met hierachter tegelwerk in grijs tinten.
Lijkt erop dat er nu geen verwarming in zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')