Typische jaren 80 woningquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:28 schreef wonderer het volgende:
Als iemand een typisch jaren tachtig interieur tegenkomt (eind jaren zeventig mag ook) op zijn/haar zoektocht, mag ik dan een seintje? Ben op zoek naar wat beeldmateriaal, maar ik zou het nog niet herkennen als ik ermee in mijn gezicht werd geslagenAlvast bedankt!
Is best een hele tijd "in" geweest. Mijn schoonouders hadden tot een half jaar geleden een zitkuil.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:33 schreef Isabeau het volgende:
Is dat jaren 70? Ik dacht heus 80, maar misschien omdat onze buren er één maakten in de jaren 80.
De 'huisbar' met heuse rieten barkrukken dan?
link andere tijden van de vproquote:Na de jaren zeventig
"Bruin kan écht niet meer!'
Het zijn jaren vol idealen over de te verbeteren wereld. En toch verdwijnen die idealen eind jaren zeventig naar de achtergrond. Het afzetten tegen alles en iedereen is minder sterk; de jongeren zijn wat ouder geworden en op sommige terreinen is succes geboekt. Economisch gaat het weer wat beter en een nieuwe zakelijkere wereld lonkt.
In de interieurs betekent het dat vooral bruin niet meer kan. Irene Cieraad: ‘Alles werd weer lichter. De planten werden van de ramen gehaald. De donkerbruine kleur en de schrootjes verdwenen weer.’
Sinds 1978 verovert Ikea de Nederlandse markt en introduceert het lichte, voordelige wonen. Voor een grote groep mensen is dit zeer interessant. Halverwege de jaren tachtig wordt het zakelijke witte woonkamermeubilair populair. Interieurs zien er ook veel strakker en zakelijker uit dan in de jaren zeventig. Toch blijft vooral de oudere generatie nog zitten tussen de zware eiken meubelen en stort een andere groep Nederlanders zich op moderne en klassieke designmeubelen.
Dat huis is in 1981 gebouwd.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:45 schreef computergirl het volgende:
kortom het huis in de foto's van Levitation is in jaren 70-stijl, met als enige aanpassing aan de jaren 80 de witte (Ikea) banken
Dat dusquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dit komt niet door vertekening van een groothoeklens.Dan zou het allemaal rondgetrokken zijn, vooral aan de randen. Dit huis heeft gewoon een scheve gevel, net als het witte huis op de foto.
Pakhuizen werden vroeger opzettelijk zo gebouwd, dan kun je goederen makkelijker opheizen zonder de gevel te raken.
Wel een mooi huis met potentie (als je van klussen houd)!quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Typische jaren 80 woning
Met een jaren 80 keuken:
[ afbeelding ]
En een jaren 80 woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En natuurlijk niet te vergeten, de jaren 80 badkamer:
[ afbeelding ]
Of zwart en rood.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:51 schreef computergirl het volgende:
ze hadden/hebben ouderwetse smaak.....bruin+schrootjes is niet typisch jaren 80.
Misschien zijn er ergens online ng wel Jan des Bouvrie interieurs te vinden uit zijn begintijd. Dat was wel heel erg jaren tachtig volgens mij, alles wit en zo.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:05 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Wel een mooi huis met potentie (als je van klussen houd)!
Nostalgie... dat heeft het.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:27 schreef Angelof9 het volgende:
Ik weet niet wat er mis is met mij, maar op de een of andere manier vind ik het niet eens zo heel lelijk. Het heeft wel wat eigenlijk...
Lijkt wel een scene uit Sawquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:11 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij wordt je alleen maar viezer in deze badkamer.
Die badkamer is wel heul stoerquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Arbeiderswoning goes RPG-gothic
Welkom in deze knusse en sfeervolle tussenwoning met een sfeervolle royale woonkamer met panorama openhaard. Let ook op de steenstrips de deels granol wanden en het (blauwe?) pleisterwerk plafond inclusief ornamenten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stijlvolle met hout afgetimmerde (?) badkamer is voorzien van kunststof ligbad en separate douchecabine met massagedouche.
[ afbeelding ]
Vervolgens neem ik u graag mee naar de ruime achtertuin waar de roze achtergevel uitstekend aansluit bij de beplanting en het ruime zwembad door een strak aangelegde buxushaag aan het zicht wordt onttrokken.
[ afbeelding ]
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe lang dat hout het uithoudt met al het vocht in een badkamer.quote:
Goed lakken en je komt een heel eind denk ikquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe lang dat hout het uithoudt met al het vocht in een badkamer.
Ja die makelaar kan het blijkbaar nog niet zo goed, of hij vind het blauw niet. Want hij doet het bij meerdere van zijn woningenquote:Op maandag 5 januari 2009 14:47 schreef .Sparkling. het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik vind een blauwe lucht photoshoppen dan toch nog beter dan dit
quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:33 schreef Atreidez het volgende:
Nee, in Vreeland, waar t ook moge zijnPrachtig huis verder..
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:45 schreef Ireth het volgende:
Deze vind ik gewoon opmerkelijk lief! Zie me al helemaal zitten in dat huisje in die prachtige zomers die Nederland altijd heeft...![]()
[ link | afbeelding ]
Dus we gaan een bruin betegelde badkamer en zitkuil tegenkomen in het nieuwe boek van wonderer.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Typische jaren 80 woning
Met een jaren 80 keuken:
[ afbeelding ]
En een jaren 80 woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En natuurlijk niet te vergeten, de jaren 80 badkamer:
[ afbeelding ]
Vooral dat laatste klinkt goedquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:42 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Dus we gaan een bruin betegelde badkamer en zitkuil tegenkomen in het nieuwe boek van wonderer.
Volgens mij was het ook het zwart-wit-streepje rood in in de jaren80 (dat is de modernere variant volgens mij)
En POLKA-DOTS!
Deze keuken is ook typisch eind jaren '70:quote:Als iemand een typisch jaren tachtig interieur tegenkomt (eind jaren zeventig mag ook) op zijn/haar zoektocht, mag ik dan een seintje? Ben op zoek naar wat beeldmateriaal, maar ik zou het nog niet herkennen als ik ermee in mijn gezicht werd geslagen Alvast bedankt
Ja hoor!quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vooral dat laatste klinkt goedIemand een plaatje?
Nee, ik was serieus. Hadden mensen dat toen op hun muren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef botterfly het volgende:
[..]
Ja hoor!
[ afbeelding ]
Edit: ik zag je smily's te laat![]()
Een Ming vaas in je badkamerquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:20 schreef Warty het volgende:
[ afbeelding ]
Marmer + hout overkill!
Huisje
Waarschijnlijk moet dat een zonsondergang voorstellenquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:31 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ja die makelaar kan het blijkbaar nog niet zo goed, of hij vind het blauw niet. Want hij doet het bij meerdere van zijn woningen
Volgens mij hadden we al eerder zoiets, en toen opperde iemand dat dat handig is voor mensen in een rolstoel o.i.d., en dat klinkt wel logisch.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:18 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Kastjes onder de keuken waren net iets te duur?
Ik vind het er echt vreemd uitzien...
[ afbeelding ]
Link
Dat is dan wel weer opmerkelijkquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:21 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Maar dan kan die persoon niet bij de wasbak aangezien daar een mandje onder staat...
Die kun je wegschuiven, al waren wieltjes beter geweest.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:21 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Maar dan kan die persoon niet bij de wasbak aangezien daar een mandje onder staat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |