Ik ga vanavond beginnen met bakken.quote:
Zoiets ja, hier op het werk zien we een promotieonderzoek als een rustig moment in de carriere als onderzoekerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:02 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Okeeeej, vandaaaar!!
En dan binnenkort ga je echt met het grote (studie-)werk beginnen, is dat 't?
belastingverhaal omtrent poker is erg grijs. Laat de belastingdienst eerst de regelgeving op orde krijgen, dan pas belasting gaan heffen. Heb nog geen formulier gekregenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:49 schreef Fogel het volgende:
ETA: Internetpokeraars niet veilig voor fiscus
Valt het niet gewoon onder de kansspelbelasting ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:10 schreef ETA het volgende:
[..]
belastingverhaal omtrent poker is erg grijs. Laat de belastingdienst eerst de regelgeving op orde krijgen, dan pas belasting gaan heffen. Heb nog geen formulier gekregen
En anders ga ik wel in de UK wonen, daar is het belastingvrij
stel dat het eronder valt (dat is nog niet zeker), hoe ga je om met de belastingvrije som van 454 euro? Gaat dat per hand, per rondje, per sessie, per week, per jaar? En hoe ga je met verliezen om (in het artikel word nu ineens genoemd dat je verliezen mag aftrekken)? En mag je dan de verliezen aftrekken van de belastbare potten?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Valt het niet gewoon onder de kansspelbelasting ?
Als het goed is krijg je er 3000 automatisch na je eerste vlucht. En als je je profiel instelt zodat je updates via e-mail krijgt zou je daar ook 1000 punten voor moeten krijgen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:24 schreef Jaguarized het volgende:
Jep, reeds aangemeld maar ze hadden pas vanaf eind december / begin januari een demo in de showroom. Trouwens, wel apart dat mijn 1000 punten niet bijgeschreven staan. Die krijg je toch standaard bij aanmelding?
Ja, gaaf dit hè!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:20 schreef DutchTrain het volgende:
De eerste geslaagde waterlanding van een lijndienst =>
http://www.nu.nl/algemeen(...)-river-new-york.html
[ afbeelding ]
Die reddingsvesten zijn er dus toch niet voor niets
Nou, neem het ervan!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zoiets ja, hier op het werk zien we een promotieonderzoek als een rustig moment in de carriere als onderzoeker
Heb jij al uitzicht op een nieuwe baan? Even tussendoor?quote:Op zondag 18 januari 2009 22:47 schreef Vogue het volgende:
Alnog gefeliciteerd jarigenHad jullie verjaardagen ff gemist, excusez-moi
Als je uit mijn post daar kan afleiden dat ik verstand heb van drugs, is mijn missie geslaagdquote:Op maandag 19 januari 2009 22:33 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En Fogel, ik heb geen verstand van wiet, maar ik zal eens kijken.
zolang het ook naar oregano ruikt lijkt het me geen probleemquote:Op maandag 19 januari 2009 21:31 schreef Fogel het volgende:
Geef jullie wietvervoertips hier: Wiet op vakantie: doen?
Is mijn oregano verhaal geloofwaardig genoeg?
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:31 schreef Fogel het volgende:
Is mijn oregano verhaal geloofwaardig genoeg?
ik snap 't ook heul nietquote:Op maandag 19 januari 2009 22:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik verbaas me altijd over mensen die zo ontzettend nodig wiet mee moeten nemen op vakantie. Waarom zou je het risico nemen als je ter plekke ook altijd wat kunt scoren?
Maar de oregano oplossing is wel erg goed trouwens!
Weet je zeker dat het geen oregano was, daar zijn die Italianen natuurlijk dol op?quote:Op maandag 19 januari 2009 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zelfs in Rome konden we 't makkeijk krijgen 2 jaar geleden
ik heb d'r even aan geroken voor het rokenquote:Op maandag 19 januari 2009 22:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen oregano was, daar zijn die Italianen natuurlijk dol op?
Wil je me een baan aanbieden?quote:Op maandag 19 januari 2009 22:33 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Heb jij al uitzicht op een nieuwe baan? Even tussendoor?
En Fogel, ik heb geen verstand van wiet, maar ik zal eens kijken.
Helaas, de werving en selectie heb ik alweer opgegeven. : ) Dat was niet mijn ding.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:55 schreef Vogue het volgende:
[..]
Wil je me een baan aanbieden?Nee ben wel wat over en weer aan het mailen maar niets concreets. Gaat ook wat moeilijk op deze afstand.
Klinkt als een leuke rondreis!quote:Vandaag een heerlijke tour gehad in de omgeving van Oaxaca (Monte Alban en 3 ambachtsdorpjes). Alleen jammer dat de gids ons steeds meenam naar "speciale winkels", uhuh, waar hij zijn commissie opstrijkt natuurlijk. En voor de lunch gingen we naar een schattig restaurantje, waar de enige optie een buffet was a 15 USD. Ik ben uit protest naar het winkeltje gegaan ernaast en heb een zak chips gekocht voor 1 dollarDaar gáát mijn dieet. Morgen neem ik de 2e klas bus naar de westkust, naar Puerto Escondido. Ga daar in een cabaña zitten met een Engels meisje dat ik heb ontmoet 3 dagen geleden in San Cristobal.
Daarna reis ik via Acapulco weer het binnenland in, naar Taxco, Mexico City en Guanajuato.
lol, eenquote:Op maandag 19 januari 2009 22:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je uit mijn post daar kan afleiden dat ik verstand heb van drugs, is mijn missie geslaagd
Mijn ervaring met wiet is: "ik ben af en toe voorbij een coffee-shop gelopen".
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:44 schreef Fogel het volgende:
Ik begin me af te vragen of mijn kinderen misschien te vaak op een vliegveld zijn geweest... gisteren deden de twee oudsten (3.5) zonder dat ik er naar vroeg hun jas uit en legden die in een bak voordat ze de security check door gingen. De jongste heeft blijkbaar nog wat training nodig, want die moest ik helpen.
Toch is 1 volwassene op 3 kinderen niet echt aan te raden op een chaotische plek als een vliegveld, zelfs al is het een relatief klein vliegveld.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:40 schreef ETA het volgende:
[..]
lol, eenis hier van toepassing...
Toen ik vorige maand terug kwam uit Peru, vloog ik via New York. Ik kneep hem wel beetje omdat ik in de dagen ervoor een klein voorraadje cocabladeren in mijn rugtas had, en de geur bleef erg hangen. En het importeren van cocabladeren naar de VS is illegaal.
Ik zag het al helemaal voor me. Ik sta in de rij voor de douane, het gaat schiet aardig op. Ik ben bijna aan de beurt en geen drugshond gezien. Maar dan, een Peruaanse familie voor in de rij wordt betrapt op het meesmokkelen van enkele gevilde cavias. Een luidruchtige discussie is 1 gevolg, een ander gevolg is dat iedereen achter hun moet wachten. Een drugshond met begeleider komt vanuit een kantoortje tevoorschijn en loopt op de rij af, langzaam komt hij dichterbij, de hond begint hard te blaffen zodra hij bij mij komt en iedereen kijkt mij aan alsof ik een drugskoerier ben. "Please step out of the line, sir!!" schreeuwt de hondebegeleider terwijl hij zijn semi-automatische geweer op mij richt. Omdat ik 2 seconde te lang wacht, word ik in de rug getaserd door de schietgrage collega van de hondebegeleider.
Als ik bijkom zit ik vastgebonden in een stoel. Ik zit dan in een fel verlichte kamer met een grote spiegel tegenover mij. Via een deur achter mij komt een man binnen, netjes gekleed in pak en hij lijkt sprekend op Agent Smith uit "The Matrix". De vragen beginnen, en er wordt gedreigd met een enkeltje Guantanamo Bay als ik niet eerlijk antwoord. "Voor wie smokkel je drugs?", "Hoe betaal je al je reizen zonder een baan?", "Wat zijn je connecties met een Baskische groepering en een FOK groepering?", "Waarom heb je AK-47 training gevolgd en Arabische visums in je paspoort?"...... Voordat ik een woord kan uitbrengen komt een tweede agent mijn backpack brengen. De vergulde ceremoniele zwaard die ik op de lokale markt heb gekocht blijkt echt te zijn. 1500 jaar geleden gemaakt door de Inca's en 25 jaar geleden gestolen uit een museum in Lima. Ik probeer alles nog te verklaren, maar het mag niet baten. Ik moet een oranje overall aantrekken en wordt geblindoekt. "He's funding terrorist groups by smuggling stolen artifacts" hoor ik de 1e agent zeggen op de achtergrond terwijl ik word afgevoerd. De blinddoek gaat na 24 uur af. Ik bevind me in Guantanamo Bay, alwaar ik de rest van mijn leven zal slijten....
De werkelijkheid was anders. Onze vlucht was een van de eerste die die ochtend aankwam in Newark. Bij immigratie werden de meeste Peruanen afgevoerd naar aparte verhoorkamers voor extra verhoor. Daardoor was er geen rij bij de douane en kon ik na een vriendelijk knikje naar de "customs officer" doorlopen met mijn naar drugs stinkende rugzak....
Echt waar? Ik dacht dat het alleen voor explosieven was.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:43 schreef Bora-Bora het volgende:
...en dat papiertje wordt dan op eventuele sporen(!) van drugs geanalyseerd in een speciale machine!!
Er is een apart papiertje voor explosieven.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:31 schreef Gaoxing het volgende:
Echt waar? Ik dacht dat het alleen voor explosieven was.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:31 schreef Gaoxing het volgende:En zie je er zo onbetrouwbaar uit, Bora?
Erg apart... Maar nu ik er over nadenk heb ik volgens mij helemaal niks bij me waar mijn adres op staat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
atst keer werd ik bijna op een vlucht geweigerd omdat ik niet terplekke kon aantonen waar ik woonde........![]()
![]()
Paspoort voldeed niet.......Bankpas evenmin. Hallllloooooooo!!!!
![]()
Nja, als ik mijn codegenerator voor de netbank bij me zou hebben wel, maar dat is eigenlijk nooit het geval.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:23 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh, dan zou jij dus nog vanaf het vliegveld kunnen bewijzen wat je officiële adres is!
En in FR naast een copie ook een verklaring van goed gedrag, bloedproef en 25.000¤ borg?quote:Op zondag 25 januari 2009 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
Meestal copie van rijbewijs indd, in NL.
Hier in Manilla reed de verkoper mee op de achterbank. Natuurlijk met zijn verkoopverhaaltjes erbij. Op een gegeven moment bleef hij maar lullen, dat ik dacht, jezus man, houdt je klep eens, ik probeer een beetje zonder brokken door het verkeer te komenquote:Op zondag 25 januari 2009 09:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
En in FR naast een copie ook een verklaring van goed gedrag, bloedproef en 25.000¤ borg?
Ik had gezelschap. Dus nee. Simon Reeve zegt mij qua naam niks, maar ik zal de volgende keer opletten. Het linkje werkt niet in NL. Niet direct in ieder geval. Zal er binnenkort wat dieper in duiken.quote:Op maandag 26 januari 2009 08:30 schreef Liejannuh het volgende:
UIO, heb je Simon Reeve met Explore nog gespot gister op BBC?
Was weer erg aangenaam namelijk!
Linkje
Best jammer idd dat je die BBC programma's niet in NL kunt terug kijken. Alhoewel daar ook vast iets voor te vinden is.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik had gezelschap. Dus nee. Simon Reeve zegt mij qua naam niks, maar ik zal de volgende keer opletten. Het linkje werkt niet in NL. Niet direct in ieder geval. Zal er binnenkort wat dieper in duiken.
Mijn eerste trip naar Latijns Amerika was onder meer naar de kust daar. Hebben toen rondgehangen in Puerto Angel... schitterend (en schokkend lang geledenquote:Op maandag 26 januari 2009 01:35 schreef Vogue het volgende:
Mexico lijjkt in niets op Guatemala qua cultuur. Alleen Chiapas heeft er wat van weg. Als je de Pacific kust pakt (tip: Puerto Escondido!!!!! en omgeving, ik ben er verliefd op geworden)
Oh]http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Reeve_(UK_television_presenter)[/quote]Oh[/url] ja, Meet the Stans. Die serie zou ik nog wel eens willen zien, nu ik er zelf geweest ben.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:55 schreef Liejannuh het volgende:
Hij heeft verschillende dingen gedaan. Onder andere Meet de stans, en Places that don't exist.
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Reeve_(UK_television_presenter)
Ja, Holidays in the Danger Zone heeft verschillende seizoenen. Het eerste seizoen was Axis of Evil, maar daarna zijn er ook andere seizoenen geweest.quote:Holidays in the axis of evil (bedoel je die?) werd gedaan door Ben Anderson.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holidays_in_the_Danger_Zone
Veracruz is idd leuk, maar wel bloedheet in juni... 37 graden met maximale luchtvochtigheid is geen pretje.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:53 schreef Hik het volgende:
[..]
Mijn eerste trip naar Latijns Amerika was onder meer naar de kust daar. Hebben toen rondgehangen in Puerto Angel... schitterend (en schokkend lang geleden). Mescal drinken in Oaxaca (en leren hoe je Oaxaca uitspreekt
en van daar weer verder. Ik vond destijds ook Veracruz een leuke verrassing.
Ik ben nooit in Guatemala geweest (wel in Nicaragua, wat destijds nog een stuk armer was), maar het scheelt natuurlijk ook nogal wat wáár je komt in Mexico...quote:Op maandag 26 januari 2009 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
Er is zelfs een veel groter verschil tussen Mexcio en Guatemala dan tussen de VS en Mexico.
Jazeker. Chiapas is qua bevolking vergelijkbaar met Guatemala, maar de infrastructuur en de 'zin in het leven' zijn wat meer aanwezig dan in Guatemala. De Westelijke helft van Mexico (en dan met name D.F. en Jalisco) lopen lichtjaren voor.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik ben nooit in Guatemala geweest (wel in Nicaragua, wat destijds nog een stuk armer was), maar het scheelt natuurlijk ook nogal wat wáár je komt in Mexico...
Uiteraard is het niet te vergelijken, maar 2 jaren achter elkaar Maya-cultuur vind ik persoonlijk te veel. Ik hou graag nog wat over voor later. Mexico gaat absoluut nog wel eens aan bod komen.quote:Op maandag 26 januari 2009 01:35 schreef Vogue het volgende:
Mexico lijjkt in niets op Guatemala qua cultuur. Alleen Chiapas heeft er wat van weg. Als je de Pacific kust pakt (tip: Puerto Escondido!!!!! en omgeving, ik ben er verliefd op geworden) in combinatie met Oaxaca, Mexico City en steden als Guanajuato, Puebla en Taxco, en eventueel nog een uitstapje naar het noorden van het land (barranca del cobre) dan waan je je in een compleet ander gebied als in Guatemala.
Yucatan was de planning, dus vandaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 02:26 schreef Vogue het volgende:
Maya cultuur vind je in Yucatan en ChiapasAbsoluut niet in de plaatsen die hierboven beschreven zijn. Sterker nog, Costa Rica en Guatelama lijken meer op elkaar dan Mexico en Guatemala. Maargoed, veel plezier met het plannen van je reis
quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij hebt hem nog niet in je hart gesloten?![]()
Je leeft in het donker? Zonder dat leidende licht dat k_man heet?![]()
Isa toch![]()
Maar het is nooit te laat om je tot k_man te keren en te zeggen: ja, mijn leven staat in zijn teken.
*daar ook last van heeft...quote:
én vrouwen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pochen veel mannen dat ze jou hebben gehad.
Het is (zo te zien) een afkoop eigen risico. Ik weet niet wat de verzekering kost ? Als dat maar een paar tientjes is, zou ik het wel doen. Het wordt volgens mij niet gedekt door je reisverzekering.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:30 schreef Hik het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens een auto gehuurd op reis? Heb dat toen in Zuid-Afrika gedaan, maar kan me niet zo goed meer herinneren hoe dat toen zat. Voor Jordanië moet ik beslissen of we ook Collision Damage Waiver en Theft Protection nemen. Als je ze niet neemt ben je ongeveer 500 euro kwijt voor diefstal (al zit dat misschien ook wel in je gewone verzekering?!) en 350 voor damage.
Tips?
Leuk! Heb je al een idee voor die vakantiebestemming?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:00 schreef Wampi het volgende:
hoi. ik kom hier op mijn 'zoektocht' naar een leuke vakantiebestemming voor na mijn afstuderen (in april) meekletsen, als jullie dat goedvinden natuurlijk
..
Nou ja, het zou dik 150 dollar schelen, dus dat is ook wel de moeite...quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:35 schreef Liejannuh het volgende:
Ik koop eigenlijk altijd al het eigen risico af. Gewoon omdat ik het een stuk relaxter rijden vind voor die paar tientjes die je extra betaald.
... en is die vriendin toenmaligquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:54 schreef flipsen het volgende:
Hoorde ik iemand Argentinië zeggen?Pas maar op Wampi, ik wilde ook nooit ver weg, mijn toenmalige vriendin wel. Uiteindelijk heb ik gefrustreerd geroepen: "OK! Dan gaan we wel naar... eh... Argentinië!" Geen idee waarom ik toen Argentinië riep, maar we gingen. En nu woon ik er
Japan en Marokko kan ik je allebei erg aanraden. Leuke landen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:08 schreef Wampi het volgende:
haha, ideeen genoeg. zo zou ik graag naar Argentinië willen, maar ook Japan en Marokko staan op het lijstje.. m'n vriend weet uberhaupt nog niet of hij dan wel ver weg wil (ook al vindt hij dat ik wel een leuke vakantie verdien
). moeilijk!!
True! Maar nog steeds een erg goeie vriendin, dat dan weer welquote:
Bariloche, na eerst in Buenos Aires gewoond te hebben. En een vakantie naar Argentinië behoort inderdaad niet echt tot de low-budget reizenquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:57 schreef Wampi het volgende:
Woon je in Argentinië? Gaaf, waar? Het is vooral vanwege de kosten hoor, dat ie een beetje tegenstribbelt tegen een verre vakantie.. En ik ben het tegenovergestelde: toen we twee weken geleden terugkwamen van twee weken Aruba zat ik 's avonds alweer naar vliegtickets te speuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |