abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 23 januari 2009 @ 22:05:13 #251
45833 crew  Fogel
pi_65359179
Uhm nee, die krijg ik alleen online
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zaterdag 24 januari 2009 @ 22:50:55 #252
45833 crew  Fogel
pi_65371119
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt en het vond het merkwaardig dat ik gewoon de sleutel in de handen gedrukt kreeg en daarna de vraag of hij [verkoper] mijn rijbewijs mocht zien. Ik ging er vanuit dat hij op een kopi zou willen hebben, maar nee, hij keek een halve seconde naar mijn rijbewijs en dat was het, hij wilde alleen controleren of ik inderderdaad een rijbewijs had...
Ik had die auto binnen 2 uur het land uit kunnen hebben zonder dat hij ook maar wist wie ik was... Is het normaal dat autoverkopers (bij een merkdealer) zo goedgelovig zijn? (in dit geval terecht, ik heb de auto natuurlijk netjes teruggebracht)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 24-01-2009 23:29:12 ]
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zaterdag 24 januari 2009 @ 23:23:11 #253
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_65372036
Dat gaat hier vast niet lukken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:21:18 #254
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_65373865
Hier maken ze standaard een kopie van je rijbewijs. Vanmiddag nog met een Audi Q5 gereden, er werd alleen een kopie gemaakt en meer niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_65373918
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:05 schreef Fogel het volgende:
Uhm nee, die krijg ik alleen online
Oh, dan zou jij dus nog vanaf het vliegveld kunnen bewijzen wat je officiële adres is!
 FR
pi_65373940
Meestal copie van rijbewijs indd, in NL.
 FR
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 09:27:26 #257
45833 crew  Fogel
pi_65377855
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:23 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oh, dan zou jij dus nog vanaf het vliegveld kunnen bewijzen wat je officiële adres is!
Nja, als ik mijn codegenerator voor de netbank bij me zou hebben wel, maar dat is eigenlijk nooit het geval.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 09:30:29 #258
45833 crew  Fogel
pi_65377874
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
Meestal copie van rijbewijs indd, in NL.
En in FR naast een copie ook een verklaring van goed gedrag, bloedproef en 25.000¤ borg?
pi_65377970
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

En in FR naast een copie ook een verklaring van goed gedrag, bloedproef en 25.000¤ borg?
Hier in Manilla reed de verkoper mee op de achterbank. Natuurlijk met zijn verkoopverhaaltjes erbij. Op een gegeven moment bleef hij maar lullen, dat ik dacht, jezus man, houdt je klep eens, ik probeer een beetje zonder brokken door het verkeer te komen .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 25 januari 2009 @ 17:04:50 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_65390335
Vanochtend eens met het dinnetje over een mogelijke vakantiebestemming gehad, het wordt voor 90% zeker Costa Rica.

Zaten nog te twijfelen over Ecuador en Mexico, maar we denken dat Mexico teveel lijkt op Guatemala qua cultuur. En Ecuador zou waarschijnlijk te duur worden. We willen het namelijk wel meteen goed doen, en dus ook meteen naar de Galapagos-eilanden. Maar dat is toch een prijzige excursie. Dus dat is iets voor volgend jaar.
pi_65407836
Mexico lijjkt in niets op Guatemala qua cultuur. Alleen Chiapas heeft er wat van weg. Als je de Pacific kust pakt (tip: Puerto Escondido!!!!! en omgeving, ik ben er verliefd op geworden) in combinatie met Oaxaca, Mexico City en steden als Guanajuato, Puebla en Taxco, en eventueel nog een uitstapje naar het noorden van het land (barranca del cobre) dan waan je je in een compleet ander gebied als in Guatemala.

Ik zie nu trouwens net de zon onder gaan hier in Acapulco, boven de baai
pi_65410009
UIO, heb je Simon Reeve met Explore nog gespot gister op BBC?
Was weer erg aangenaam namelijk!
Linkje
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 09:35:29 #263
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_65410948
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:30 schreef Liejannuh het volgende:
UIO, heb je Simon Reeve met Explore nog gespot gister op BBC?
Was weer erg aangenaam namelijk!
Linkje
Ik had gezelschap. Dus nee. Simon Reeve zegt mij qua naam niks, maar ik zal de volgende keer opletten. Het linkje werkt niet in NL. Niet direct in ieder geval. Zal er binnenkort wat dieper in duiken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_65411025
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:35 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik had gezelschap. Dus nee. Simon Reeve zegt mij qua naam niks, maar ik zal de volgende keer opletten. Het linkje werkt niet in NL. Niet direct in ieder geval. Zal er binnenkort wat dieper in duiken.
Best jammer idd dat je die BBC programma's niet in NL kunt terug kijken. Alhoewel daar ook vast iets voor te vinden is.
Simon Reeve heeft ook dat programma gedaan over Tropic of Capricorn. Was ook erg leuk. Hij was gister in Argentinie.
pi_65411158
En Holidays in the Danger Zone toch ook?
pi_65411378
Hij heeft verschillende dingen gedaan. Onder andere Meet de stans, en Places that don't exist.
http://en.wikipedia.org/w(...)elevision_presenter)

Holidays in the axis of evil (bedoel je die?) werd gedaan door Ben Anderson.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holidays_in_the_Danger_Zone
En die doet op dit moment weer The worlds toughest tribes voor Discovery
http://www.discoverychann(...)anderson/index.shtml
  maandag 26 januari 2009 @ 10:53:00 #267
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65412824
quote:
Op maandag 26 januari 2009 01:35 schreef Vogue het volgende:
Mexico lijjkt in niets op Guatemala qua cultuur. Alleen Chiapas heeft er wat van weg. Als je de Pacific kust pakt (tip: Puerto Escondido!!!!! en omgeving, ik ben er verliefd op geworden)
Mijn eerste trip naar Latijns Amerika was onder meer naar de kust daar. Hebben toen rondgehangen in Puerto Angel... schitterend (en schokkend lang geleden ). Mescal drinken in Oaxaca (en leren hoe je Oaxaca uitspreekt en van daar weer verder. Ik vond destijds ook Veracruz een leuke verrassing.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_65416267
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:55 schreef Liejannuh het volgende:
Hij heeft verschillende dingen gedaan. Onder andere Meet de stans, en Places that don't exist.
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Reeve_(UK_television_presenter)
Oh]http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Reeve_(UK_television_presenter)[/quote]Oh[/url] ja, Meet the Stans. Die serie zou ik nog wel eens willen zien, nu ik er zelf geweest ben.
quote:
Holidays in the axis of evil (bedoel je die?) werd gedaan door Ben Anderson.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holidays_in_the_Danger_Zone
Ja, Holidays in the Danger Zone heeft verschillende seizoenen. Het eerste seizoen was Axis of Evil, maar daarna zijn er ook andere seizoenen geweest.
  maandag 26 januari 2009 @ 13:13:24 #269
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65416963
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:53 schreef Hik het volgende:

[..]

Mijn eerste trip naar Latijns Amerika was onder meer naar de kust daar. Hebben toen rondgehangen in Puerto Angel... schitterend (en schokkend lang geleden ). Mescal drinken in Oaxaca (en leren hoe je Oaxaca uitspreekt en van daar weer verder. Ik vond destijds ook Veracruz een leuke verrassing.
Veracruz is idd leuk, maar wel bloedheet in juni... 37 graden met maximale luchtvochtigheid is geen pretje.
In de buurt van Veracruz ligt Xalapa (of Jalapa..., juist: van de pepers), een stad met een veel studenten, kroegen en heel veel excursiemogelijkheden in de buurt. Watervallen, kleine dorpjes, cloudforest, dat soort avontuur.

Ik ben ook, en zonder naar de zuidkust geweest te zijn, helemaal gek op Mexico!

Oh, en ik vond Guatemala een verlengstuk van de hel met schrijnende armoede, als je het vergelijkt met Mexico. Er is zelfs een veel groter verschil tussen Mexcio en Guatemala dan tussen de VS en Mexico.
  maandag 26 januari 2009 @ 14:41:54 #270
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65419995
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
Er is zelfs een veel groter verschil tussen Mexcio en Guatemala dan tussen de VS en Mexico.
Ik ben nooit in Guatemala geweest (wel in Nicaragua, wat destijds nog een stuk armer was), maar het scheelt natuurlijk ook nogal wat wáár je komt in Mexico...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 26 januari 2009 @ 15:14:00 #271
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65421016
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:41 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben nooit in Guatemala geweest (wel in Nicaragua, wat destijds nog een stuk armer was), maar het scheelt natuurlijk ook nogal wat wáár je komt in Mexico...
Jazeker. Chiapas is qua bevolking vergelijkbaar met Guatemala, maar de infrastructuur en de 'zin in het leven' zijn wat meer aanwezig dan in Guatemala. De Westelijke helft van Mexico (en dan met name D.F. en Jalisco) lopen lichtjaren voor.
pi_65431938
Over Engelse TV-programma's gesproken; zojuist gekeken naar Extreme Dreams. Gaat over actieve reizen in de meest extreme omstandigheden. Zoals urenlange trekkings, raften op levensgevaarlijke rivieren, etc. Speelt nu in Peru.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:40:09 #273
62913 Blik
The one and Only!
pi_65435581
quote:
Op maandag 26 januari 2009 01:35 schreef Vogue het volgende:
Mexico lijjkt in niets op Guatemala qua cultuur. Alleen Chiapas heeft er wat van weg. Als je de Pacific kust pakt (tip: Puerto Escondido!!!!! en omgeving, ik ben er verliefd op geworden) in combinatie met Oaxaca, Mexico City en steden als Guanajuato, Puebla en Taxco, en eventueel nog een uitstapje naar het noorden van het land (barranca del cobre) dan waan je je in een compleet ander gebied als in Guatemala.

Uiteraard is het niet te vergelijken, maar 2 jaren achter elkaar Maya-cultuur vind ik persoonlijk te veel. Ik hou graag nog wat over voor later. Mexico gaat absoluut nog wel eens aan bod komen.
pi_65443777
Maya cultuur vind je in Yucatan en Chiapas Absoluut niet in de plaatsen die hierboven beschreven zijn. Sterker nog, Costa Rica en Guatelama lijken meer op elkaar dan Mexico en Guatemala. Maargoed, veel plezier met het plannen van je reis
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:59:53 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_65444526
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 02:26 schreef Vogue het volgende:
Maya cultuur vind je in Yucatan en Chiapas Absoluut niet in de plaatsen die hierboven beschreven zijn. Sterker nog, Costa Rica en Guatelama lijken meer op elkaar dan Mexico en Guatemala. Maargoed, veel plezier met het plannen van je reis
Yucatan was de planning, dus vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')