quote:Op maandag 29 december 2008 16:25 schreef deedeetee het volgende:
Als ik zo naar dat kaartje kijk is het toch belachelijke om die Gaza strook te laten bestaan ? Gewoon alles bij elkaar blijft naar mijn mening de beste oplossing.
ja ik weet 't daar kom ik weer...
quote:De Gazastrook
(laatste update 26-12-2008)
De Gazastrook is een gebied van 363 km², begrensd door Egypte, de Middellandse Zee en de Israëlische wapenstilstandsgrens van 1949. De belangrijkste steden zijn Gaza, Rafah, Abasãn, Khãn Yünus en Dayr al Balah. De kustlijn bedraagt circa 40 km, de grens met Egypte circa 11 km en de grens met Israël circa 51 km.
De huidige bevolking van bijna 1,5 miljoen inwoners is vrijwel geheel Arabisch. De meesten hangen de soenitische islam aan; een kleine minderheid is christen.
Nou je moet het ook weer niet overdrijven. Die palestijnen zijn heus geen lieverdjes maar een klein gedeelte is echt 'rotten'.quote:
Ze maken af wat ze jaren terug al hadden moeten afmaken, hard maar waar.quote:
Die gore zionisten natuurlijk.quote:
tot op het bot .. je bedoelt Israël tegen de arabische/islamitische wereld ? Of wordt het westen/wij er ook bij betrokken, is dat überhaupt te vermijden gezien de bestaande banden ? Dat wordt dan wo3, en dat terwijl wij van hun olie afhankelijk zijn .. slim bekeken van jequote:Op maandag 29 december 2008 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iets zegt me dat het beter nu gewoon tot op het bot uitgevochten kan worden. Dan zijn de kaarten voor de komende tientallen jaren weer geschud in plaats van dat het door blijft sudderen.
dan heb je het toch over israel?quote:Op maandag 29 december 2008 16:34 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Die gore zionisten natuurlijk.
So hé, kan jij even generaliseren.quote:Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef BlackSeptember het volgende:
Onbegrijpelijk dat de wereld uberhaupt de kant durft te kiezen van Israel (de bezetter), serieus alleen maar omdat ze zo zielig waren in de tweede wereldoorlog?
Ik denk zowel pro-Palestina als anti-Israel gevoelens hier in een rol in spelen. Ik ben het inderdaad met je eens dat een oplossing alleen bereikt zal kunnen worden wanneer alle partijen om één tafel gaan zittten. Maar de reden dat Iraanse groeperingen niet met Arabische groeperingen samenwerken is omdat de 1 een Sjiitische groepering is en de ander een Soennitische.quote:Op maandag 29 december 2008 16:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Best een redelijke groep zo te lezen inderdaad. Maar gaat het hier nou om pro-Palestina, of om anti-Israel gevoelens? Want soms heb ik het gevoel dat dat op 1 hoop gegooid wordt...
En, ben je het niet met me eens dat het handiger zou zijn voor de Palestijnse zaak als de bewegingen/groeperingen die achter de Palestijinen staan gewoon samen eens aan tafel gaan zitten? En samen een plan uitdenken...
Nu wordt het opeens weer een Iraans - Israelisch conflict. En dat is denk ik niet zo handig...
Het blijven allemaal van die losse bewegingen die kennelijk klaar staan om Israel aan te vallen.
Nou je kunt in ieder geval niet zeggen dat we hier op Fok! niet geprobeerd hebben je het aan je verstand te brengenquote:Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef BlackSeptember het volgende:
Onbegrijpelijk dat de wereld uberhaupt de kant durft te kiezen van Israel (de bezetter), serieus alleen maar omdat ze zo zielig waren in de tweede wereldoorlog?
Uh nee.. simpelweg omdat ze gewoon een land hebben ingenomen.puntquote:Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef BlackSeptember het volgende:
zoals ik al eerder zei, israel moet oprotten en het land terug geven aan de palestijnen.quote:Op maandag 29 december 2008 16:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
So hé, kan jij even generaliseren.
Oh, desondanks wint het Westen dan dat zeker. De Islamitische wereld is te verdeeld en zal beginnen te snijden in haar eigen lichaam voor het de wapens opneemt tegen het westen.quote:Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef moussie het volgende:
[..]
tot op het bot .. je bedoelt Israël tegen de arabische/islamitische wereld ? Of wordt het westen/wij er ook bij betrokken, is dat überhaupt te vermijden gezien de bestaande banden ? Dat wordt dan wo3, en dat terwijl wij van hun olie afhankelijk zijn .. slim bekeken van je
kutkloon.quote:Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei, israel moet oprotten en het land terug geven aan de palestijnen.
Alles wat vroeger palestina heette(zij het onder de britse vlag) moet nu weer terug naar de palestijnen en niet naar israel.
Dat is hetzelfde als zeggen dat in Nederland alle immigranten moeten oprotten en het land moeten teruggeven aan de autochtonen. Voor de goede orde: onzin dus.quote:Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef joepjuhhh het volgende:
zoals ik al eerder zei, israel moet oprotten en het land terug geven aan de palestijnen.
Alles wat vroeger palestina heette(zij het onder de britse vlag) moet nu weer terug naar de palestijnen en niet naar israel.
Wat is winnen? De bevolking is altijd al sterker geweest dan het militaire apparaat. Of dat nu Irak of Afghanistan is geweest.quote:Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, desondanks wint het Westen dan dat zeker. De Islamitische wereld is te verdeeld en zal beginnen te snijden in haar eigen lichaam voor het de wapens opneemt tegen het westen.
dat zeg ik niet, israel heeft gewoon geen recht op dat stuk grond.quote:Op maandag 29 december 2008 16:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als zeggen dat in Nederland alle immigranten moeten oprotten en het land moeten teruggeven aan de autochtonen.
En jouw zandbak opmerking niet wou je zeggen?quote:Op maandag 29 december 2008 16:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou je kunt in ieder geval niet zeggen dat we hier op Fok! niet geprobeerd hebben je het aan je verstand te brengen
Je opmerking in het vorig topic dat het conflikt niet religieus is zegt wat dat betreft genoeg.
Jij hebt er weinig van begrepen.quote:Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef BlackSeptember het volgende:
Je weet echt niet waar je het over hebt he? Appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 29 december 2008 16:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als zeggen dat in Nederland alle immigranten moeten oprotten en het land moeten teruggeven aan de autochtonen. Voor de goede orde: onzin dus.
Oppervlakkig kijkend te vergelijken met de val van Saddam en de Taliban als centraal apparaat. Sluit een civiel verzet niet uit natuurlijk.quote:Op maandag 29 december 2008 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is winnen? De bevolking is altijd al sterker geweest dan het militaire apparaat. Of dat nu Irak of Afghanistan is geweest.
quote:Op maandag 29 december 2008 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weer wat van die Palestijnse kutpropaganda.
Recht op dat stuk grond?quote:Op maandag 29 december 2008 16:40 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, israel heeft gewoon geen recht op dat stuk grond.
En daarmee zeg ik niks over de bevolking.
Oeps van overbevolkt gesproken.... dat word een complete volksverhuizingquote:
Het civiele verzet is in de Islamitische wereld altijd hevig geweest. Een oorlog winnen door een militair apparaat uit te schakelen is achterhaald.quote:Op maandag 29 december 2008 16:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oppervlakkig kijkend te vergelijken met de val van Saddam en de Taliban als centraal apparaat. Sluit een civiel verzet niet uit natuurlijk.
Lastig he, om objectief te blijven wanneer je alles door een Amerikaans pro-Israel bril ziet?quote:Op maandag 29 december 2008 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
de geschiedenis leert anders dat niets meer verbroedert dan een gemeenschappelijke vijand ..quote:Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, desondanks wint het Westen dan dat zeker. De Islamitische wereld is te verdeeld en zal beginnen te snijden in haar eigen lichaam voor het de wapens opneemt tegen het westen.
Je ziet zelf ook wel in dat dit propaganda is om zielig gevonden te worden.quote:Op maandag 29 december 2008 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Uiteraard, alles wat je niet bevalt is propaganda.
Nogmaals uit het vorige topic met bron:quote:Op maandag 29 december 2008 16:40 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, israel heeft gewoon geen recht op dat stuk grond.
En daarmee zeg ik niks over de bevolking.
Kennelijk zijn ze gewoon nog bezig dit mandaat uit te voeren.quote:1920 Engeland krijgt op de Conferentie van San Remo van de Volkerenbond het mandaat over het Mandaatgebied Palestina. Het mandaat bevat de specifieke opdracht tot de oprichting van een Joods Nationaal Tehuis in heel Palestina.[1].
Nogmaals, uiteraard is het propaganda. Allemaal in het kader van de protocollen van de Palestijn.quote:Op maandag 29 december 2008 16:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je ziet zelf ook wel in dat dit propaganda is om zielig gevonden te worden.
Mwuah, dat verstaat men onder een oorlog en overwinning. Moderne propaganda luidt altijd dat het tegen het apparaat is en niet tegen het volk, religie of land. Ik kan weinig actuele referenties bedenken naar een totalitaire oorlog.quote:Op maandag 29 december 2008 16:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het civiele verzet is in de Islamitische wereld altijd hevig geweest. Een oorlog winnen door een militair apparaat uit te schakelen is achterhaald.
in vorige topic heb ik al aangegeven, dat je dat gelogen hebt, met het juiste citaat en bron.quote:Op maandag 29 december 2008 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals uit het vorige topic met bron:
[..]
Kennelijk zijn ze gewoon nog bezig dit mandaat uit te voeren.
Mutant01 is dan ook een antisemitische geïndoctrineerde kutpalestijn. Alles wat vanuit zijn hoek komt is eenzijdig oppervlakkig propaganda.quote:Op maandag 29 december 2008 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
aah, dan kom ik morgen even met grof geweld jouw huis claimenquote:Op maandag 29 december 2008 16:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Recht op dat stuk grond?
Sorry maar voor zover ik weet claim je een stuk grond gewoon
Een oorlog is per definitie gericht tegen een volk of land. En in sommige gevallen zelfs tegen religie. De westerse strategie van "kom we schieten wat straaljagers neer en dan zijn we klaar", is iets van 30 - 40 jaar terug. Assymetrische oorlogsvoering = moderne oorlogsvoering.quote:Op maandag 29 december 2008 16:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, dat verstaat men onder een oorlog en overwinning. Moderne propaganda luidt altijd dat het tegen het apparaat is en niet tegen het volk, religie of land. Ik kan weinig actuele referenties bedenken naar een totalitaire oorlog.
quote:Op maandag 29 december 2008 16:47 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
in vorige topic heb ik al aangegeven, dat je dat gelogen hebt, met het juiste citaat en bron.
Kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, laatste alliantie tussen de Shieten en de Soennieten was tijdens de kruistochten, dus wie weet, maar met de huidige leiders die het zelf ook niet zo op de Islam hebben denk ik dat het door nationalisme de allianties al snel kapot gaan.quote:Op maandag 29 december 2008 16:44 schreef moussie het volgende:
[..]
de geschiedenis leert anders dat niets meer verbroedert dan een gemeenschappelijke vijand ..
niet dat dat in dit geval veel zal helpen trouwens, gezien de overmacht aan wapentuig, maar ja, het zou zo maar kunnen dat oude banden aangehaald worden, krijgen we alsnog een 'rood' MO
Mocht het escaleren dan vraag ik me af wat Europa / Nederland gaat doen... (behalve vergaderen natuurlijk).quote:Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een oorlog is per definitie gericht tegen een volk of land. En in sommige gevallen zelfs tegen religie. De westerse strategie van "kom we schieten wat straaljagers neer en dan zijn we klaar", is iets van 30 - 40 jaar terug. Assymetrische oorlogsvoering = moderne oorlogsvoering.
quote:Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Die tekst komt letterlijk van wiki, met bron.
Dat is niet iets wat ik bij elkaar aan het 'liegen' ben.
Dan vraag ik me het volgende af : Wat versta jij onder volk of land? Want hoe de huidige normen lijken te zijn is : Als jouw land de dingen doet zoals het mij ligt dan heb ik niets tegen jouw land of volk - achtige mentaliteit.quote:Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een oorlog is per definitie gericht tegen een volk of land. En in sommige gevallen zelfs tegen religie. De westerse strategie van "kom we schieten wat straaljagers neer en dan zijn we klaar", is iets van 30 - 40 jaar terug. Assymetrische oorlogsvoering = moderne oorlogsvoering.
Getuige de steeds positiever wordende reacties van voornamelijk soennitische bevolkingsgroepen over Iran, betwijfel ik zeer of de arabische leiders die keuze nu wel hebben. Al- Jazeera, heeft dat mijnsinsziens pijnlijk goed in beeld gebracht door zich niet alleen te beperken tot reacties van regeringsleiders, maar ook die van de gewone Arabier van de straat.quote:Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, laatste alliantie tussen de Shieten en de Soennieten was tijdens de kruistochten, dus wie weet, maar met de huidige leiders die het zelf ook niet zo op de Islam hebben denk ik dat het door nationalisme de allianties al snel kapot gaan.
Mutant01 heeft in Nederland bereikt wat hij wil dat de palestijnen in Israel bereiken. En dat is dat de synagogen in Israel worden omgebouwd tot moskeeën.quote:Op maandag 29 december 2008 16:47 schreef Triggershot het volgende:
Mutant01 is dan ook een antisemitische geïndoctrineerde kutpalestijn. Alles wat vanuit zijn hoek komt is eenzijdig oppervlakkig propaganda.
Ja dan kan je wel zon domme opmerking maken maar zo werkt het wel.quote:Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dan kom ik morgen even met grof geweld jouw huis claimen
Je maakt het moeilijker dan het is. Hoewel er praktisch geen enkel democratisch arabisch land te vinden is, ervaart in de meeste gevallen de bevolking hun land wel als hun land. Ondanks de wellicht vreemde wandaden die hun dictatoriale leiders soms verrichten. Ergo een aanval op hun land is een aanval tegen henzelf. Het arabisch nationalisme was organisatorisch bezien wellicht niet succesvol, maar heeft weldegelijk invloed gehad op het doen en laten van de arabische burger.quote:Op maandag 29 december 2008 16:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan vraag ik me het volgende af : Wat versta jij onder volk of land? Wat hoe de huidige normen lijken te zijn is : Als jouw land de dingen doet zoals het mij ligt dan heb ik niets tegen jouw land of volk - achtige mentaliteit.
Ik heb hier in Nederland inderdaad bereikt dat synagogen omgebouwd worden tot moskeeën. Ik ben dan ook bijna een almacht.quote:Op maandag 29 december 2008 16:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
Mutant01 heeft in Nederland bereikt wat hij wil dat de palestijnen in Israel bereiken. En dat is dat de synagogen in Israel worden omgebouwd tot moskeeën.
Het is maar echt net vanuit welk perspectief en hoek je het bekijkt, voor de Wahabieten is een Sjiet een ketter voorbij alle religieuze grenzen, traditioneel gezien is het onder het Wahabbisme meer aangeraden allianties te sluiten met de Ahl Al Kitab dan de Sjieten. En zoals jij ook wel weet is Wahabisme niet beperkt tot een leer van de Saudische Dynastie de afgelopen eeuw is het geëvolueerd tot een madhab onder vele kringen. Daarnaast heeft Al-Jazeera ook vele uren besteed aan de executies van de gewone Arabier omdat hij net een Shiet / Soeniet was weer door de gewone Arabier zelf.quote:Op maandag 29 december 2008 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Getuige de steeds positiever wordende reacties van voornamelijk soennitische bevolkingsgroepen over Iran, betwijfel ik zeer of de arabische leiders die keuze nu wel hebben. Al- Jazeera, heeft dat mijnsinsziens pijnlijk goed in beeld gebracht door zich niet alleen te beperken tot reacties van regeringsleiders, maar ook die van de gewone Arabier van de straat.
In tijden van conflict krijgen dat soort onderlinge disputen een veel lagere rang in de lijst. Dat weet jij net zo goed als ik.quote:Op maandag 29 december 2008 16:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is maar echt net vanuit welk perspectief en hoek je het bekijkt, voor de Wahabieten is een Sjiet een ketter voorbij alle religieuze grenzen, traditioneel gezien is het onder het Wahabbisme meer aangeraden allianties te sluiten met de Ahl Al Kitab dan de Sjieten. En zoals jij ook wel weet is Wahabisme niet beperkt tot een leer van de Saudische Dynastie de afgelopen eeuw is het geëvolueerd tot een madhab onder vele kringen. Daarnaast heeft Al-Jazeera ook vele uren besteed aan de executies van de gewone Arabier omdat hij net een Shiet / Soeniet was weer door de gewone Arabier zelf.
Dat is dan te hopen voor ons, want als er een vuist gemaakt wordt en er wordt bvb geen olie meer geleverd, hoelang zou het dan duren voor wij op ons gat zitten, economisch gezien .. helemaal als er dan ook nog een oorlog gevoerd moet worden die de oliereserves in een hoog tempo erdoor heen jaagtquote:Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, laatste alliantie tussen de Shieten en de Soennieten was tijdens de kruistochten, dus wie weet, maar met de huidige leiders die het zelf ook niet zo op de Islam hebben denk ik dat het door nationalisme de allianties al snel kapot gaan.
Ja natuurlijk, maar het is dan ook veel complexer dan we kunnen bedenken. Ik kan me niet helemaal vinden in jouw bevindingen, toen Irak werd binnengevallen door de VS zag ik dat meer als een aanval op regime van Irak, zo volgens mij ook vele Irakezen.. Soldaten begonnen massaal te deserteren terwijl het land werd aangevallen.quote:Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je maakt het moeilijker dan het is. Hoewel er praktisch geen enkel democratisch arabisch land te vinden is, ervaart in de meeste gevallen de bevolking hun land wel als hun land. Ondanks de wellicht vreemde wandaden die hun dictatoriale leiders soms verrichten. Ergo een aanval op hun land is een aanval tegen henzelf. Het arabisch nationalisme was organisatorisch bezien wellicht niet succesvol, maar heeft weldegelijk invloed gehad op het doen en laten van de arabische burger.
Ik bedoel een voormalige synagoge in Den Haag die toen 'de joden op waren na WOII' in gebruik is genomen als moskee. Tekenend voor de islam dat men niet het fatsoen opbrengt om de heilige huizen van de joden te respecteren en bewijs voor het feit dat de islam probeert zich in de plaats te stellen van de joden.quote:Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb hier in Nederland inderdaad bereikt dat synagogen omgebouwd worden tot moskeeën. Ik ben dan ook bijna een almacht.
Uiteraard is dat tekenend voor de Islam en niet tekenend voor een vrije markt, waarin gebouwen gekocht en verkocht kunnen worden.quote:Op maandag 29 december 2008 16:59 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik bedoel een voormalige synagoge in Den Haag die toen 'de joden op waren na WOII' in gebruik is genomen als moskee. Tekenend voor de islam dat men niet het fatsoen opbrengt om de heilige huizen van de joden te respecteren en bewijs voor het feit dat de islam probeert zich in de plaats te stellen van de joden.
Dat betwijfel ik echt om eerlijk te zijn, is het geen ideale moment voor een bepaalde staat om dan Wahabisme of Khomeinisme te verspreiden onder je buurlanden? het is altijd nog een aannemelijke theorie dat de hele Iran-Irak oorlog is begonnen om de Sjieitische revolutie binnen de grenzen van Iran te houden.quote:Op maandag 29 december 2008 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In tijden van conflict krijgen dat soort onderlinge disputen een veel lagere rang in de lijst. Dat weet jij net zo goed als ik.
Concrete voorbeelden mag je melden in NWS-feedback. Discussie over moderatie graag niet hier.quote:Op maandag 29 december 2008 17:00 schreef joepjuhhh het volgende:
kan die mod dan ook meteen aangepakt worden.
Gaat de economie sowieso niet naar de kloten in zo een grote oorlog al bestond er geen olie, maar hadden we wel nog steeds een periode van economische recessie en crisis?quote:Op maandag 29 december 2008 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is dan te hopen voor ons, want als er een vuist gemaakt wordt en er wordt bvb geen olie meer geleverd, hoelang zou het dan duren voor wij op ons gat zitten, economisch gezien .. helemaal als er dan ook nog een oorlog gevoerd moet worden die de oliereserves in een hoog tempo erdoor heen jaagt
Jij acht het een aannemelijk theorie. Dat is voor mij geenszins het geval, de invloeden die de koude oorlog hebben gehad stonden centraal in die oorlog - en voor de rest niets.quote:Op maandag 29 december 2008 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik echt om eerlijk te zijn, is het geen ideale moment voor een bepaalde staat om dan Wahabisme of Khomeinisme te verspreiden onder je buurlanden? het is altijd nog een aannemelijke theorie dat de hele Iran-Irak oorlog is begonnen om de Sjieitische revolutie binnen de grenzen van Iran te houden.
Als je het mij vraagt slaat dit op een vergelijking van de verhoudingen tussen een groter geheel en klein onderdeel. Niet te vergeten dat Saddam grotere belangen had bij het verzwakken van de Iraanse regime na de revolutie als je je bedenkt dat Irak 81% Sjietisch is. Maar je hebt gelijk dat het wellicht inderdaad enkel voor mij een plausibel rechtvaardiging is.quote:Op maandag 29 december 2008 17:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij acht het een aannemelijk theorie. Dat is voor mij geenszins het geval, de invloeden die de koude oorlog hebben gehad stonden centraal in die oorlog - en voor de rest niets.
Het is duidelijk dat Israel het gewoon CLAIMT.quote:Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef joepjuhhh het volgende:
Het is duidelijk dat HET palestijns gebied is, en geen gebied van israel.
De Israeliers hebben nog veel te leren, maar ze zijn op weg iig.quote:Op maandag 29 december 2008 17:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat Israel het gewoon CLAIMT.
Net als Amerika is geclaimt en de indianen zijn uitgemoord![]()
Alleen dat laatste heeft israel niet gedaan en nu zijn ze de bad-guys.
Als zelfs aartsvijand Duitsland achter de actie staat wil dat toch heel wat zeggen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:09 schreef Halcon het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)lijk-voor-oorlog.htm
Dat Saddam nog bepaalde andere belangen had (economisch of strategies gezien) zou best kunnen zijn. Maar dat mijnsinsziens niet een baanbrekende rol gespeeld in die oorlog zelf. Afghanistan kent ook een minderheid van 30% Sjieten, volgens mij is dat onderscheid nagenoeg op de achtergrond verdwenen sinds de conflicten daar weer zijn opgelaaid.quote:Op maandag 29 december 2008 17:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt slaat dit op een vergelijking van de verhoudingen tussen een groter geheel en klein onderdeel. Niet te vergeten dat Saddam grotere belangen had bij het verzwakken van de Iraanse regime na de revolutie als je je bedenkt dat Irak 81% Sjietisch is. Maar je hebt gelijk dat het wellicht inderdaad enkel voor mij een plausibel rechtvaardiging is.
bronquote:U.N. Chief Accuses Hezbollah of 'Cowardly Blending' Among Refugees
LARNACA, Cyprus — The U.N. humanitarian chief accused Hezbollah on Monday of "cowardly blending" among Lebanese civilians and causing the deaths of hundreds during two weeks of cross-border violence with Israel.
The militant group has built bunkers and tunnels near the Israeli border to shelter weapons and fighters, and its members easily blend in among civilians.
Jan Egeland spoke with reporters at the Larnaca airport in Cyprus late Monday after a visit to Lebanon on his mission to coordinate an international aid effort. On Sunday he had toured the rubble of Beirut's southern suburbs, a once-teeming Shiite district where Hezbollah had its headquarters.
During that visit he condemned the killing and wounding of civilians by both sides, and called Israel's offensive "disproportionate" and "a violation of international humanitarian law."
On Monday he had strong words for Hezbollah, which crossed into Israel and captured two Israeli soldiers on July 12, triggering fierce fighting from both sides.
"Consistently, from the Hezbollah heartland, my message was that Hezbollah must stop this cowardly blending ... among women and children," he said. "I heard they were proud because they lost very few fighters and that it was the civilians bearing the brunt of this. I don't think anyone should be proud of having many more children and women dead than armed men."
"We need a cessation of hostilities because this is a war where civilians are paying the price," said Egeland, who was heading to Israel.
Ach, het goedpraten van dit soort acties heeft natuurlijk veel voordeel. Immers, als het Westen consequent wil zijn en dergelijke retoriek dus aanvaard, dan mag Marokko de Westelijke Sahara houden en kan Turkije wellicht nog wat delen van Griekenland innemen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Israeliers hebben nog veel te leren, maar ze zijn op weg iig.
bronquote:Israël dreigt met zwaardere aanvallen
JERUZALEM - Na de luchtaanvallen van Israël op de Gazastrook zal geen gebouw van Hamas meer overeind staan. Dat zei een Israëlische legerleider maandag.
''We richten ons niet alleen op terroristen en raketinstallaties, maar op de hele overheid van Hamas'', aldus generaal Dan Harel in lokale media. ''We raken overheidsgebouwen, fabrieken, beveiligingseenheden en meer'', verklaarde de legerleider.
Volgens Harel moeten de zwaarste aanvallen nog komen. ''Het ergste ligt niet achter ons, maar moet nog komen.''
Luchtoffensief
Sinds zaterdag voert Israël een luchtoffensief uit op de door Hamas gecontroleerde Gazastrook. De aanval volgde op een verlopen staakt-het-vuren en raketaanvallen vanuit de Gazastrook.
Ik denk dat Israel net als bij de Libanon-oorlog, weer dolgraag de beest wil uithangen. Jij gaat me niet vertellen dat die clusterbommen die Israel AANTOONBAAR op Libanon heeft gedropt destijds, erop gericht waren zo min mogelijk slachtoffers te veroorzaken onder de bevolking.quote:Op maandag 29 december 2008 17:11 schreef schatje het volgende:
Ik denk dat Hamas dezelfde tactiek toepast als Hezbollah. Schuilen tussen de burgerbevoling en raketinstallaties plaatsen in woonwijken zodat er zoveel mogelijk slachtoffers vallen. Dat leidde toen ook tot de nodige kritiek.
[..]
bron
Dus ik denk dat hij eens polshoogte moet nemen in Gaza.
aartsvijand Duitslandquote:Op maandag 29 december 2008 17:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als zelfs aartsvijand Duitsland achter de actie staat wil dat toch heel wat zeggen.
zo zou israel ook nucleaire wapens gebruikt hebben in libanonquote:Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel net als bij de Libanon-oorlog, weer dolgraag de beest wil uithangen. Jij gaat me niet vertellen dat die clusterbommen die Israel AANTOONBAAR op Libanon heeft gedropt destijds, erop gericht waren zo min mogelijk slachtoffers te veroorzaken onder de bevolking.![]()
Ik sluit het gebruik door Israel van BunkerBuster bommen niet uit. Maar met "zou" heb ik niks. Ik gebruik feitelijke gegevens, ergo dingen waarvan ik zeker weet dat ze gebruikt zijn. En dat is bij clusterbommen het geval.quote:Op maandag 29 december 2008 17:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo zou israel ook nucleaire wapens gebruikt hebben in libanon
Aartsvijand? Je komt net met een tijdmachine uit 1941?quote:Op maandag 29 december 2008 17:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als zelfs aartsvijand Duitsland achter de actie staat wil dat toch heel wat zeggen.
Andere motieven sluit ik ook niet uit, maar het is wel frappant dat het meteen na de revolutie komt, dat de conflicten tussen beide buurlanden ineens met een oorlog moet opgelost worden. Afghanistan heeft anno 2008 nog maar 19% Sjieten waarvan de meerderheid nog altijd niets te zeggen heeft en bij sprake van onderdrukking ze minder boven water komen omdat ze juist niet veel middelen hebben.quote:Op maandag 29 december 2008 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat Saddam nog bepaalde andere belangen had (economisch of strategies gezien) zou best kunnen zijn. Maar dat mijnsinsziens niet een baanbrekende rol gespeeld in die oorlog zelf. Afghanistan kent ook een minderheid van 30% Sjieten, volgens mij is dat onderscheid nagenoeg op de achtergrond verdwenen sinds de conflicten daar weer zijn opgelaaid.
Het gebruik van clusterbommen zou idd niet mogen. Net zoals het gebruik van menselijke schilden.quote:Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel net als bij de Libanon-oorlog, weer dolgraag de beest wil uithangen. Jij gaat me niet vertellen dat die clusterbommen die Israel AANTOONBAAR op Libanon heeft gedropt destijds, erop gericht waren zo min mogelijk slachtoffers te veroorzaken onder de bevolking.![]()
Leuke korte reactie, maar het gebruik van deze bommen betekend dus per definitie dat er niet gericht geschoten werd. En daarmee dus de rol van Israel een heel andere is, als jij wil doen voorkomen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Het gebruik van clusterbommen zou idd niet mogen. Net zoals het gebruik van menselijke schilden.
Klopt, dubbele maat en hypocrisie van het Westen ( lees : VS ) is in geval van Israel allang ontmaskerd, goed praten door te stellen dat Israel haar eigen grondgebied mag verdedigen en daarom aanvallen broodnodig zijn, maar in geval van Turkije proberen sancties op te leggen als ze N-Irak binnenvallen tegen de PKK.quote:Op maandag 29 december 2008 17:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, het goedpraten van dit soort acties heeft natuurlijk veel voordeel. Immers, als het Westen consequent wil zijn en dergelijke retoriek dus aanvaard, dan mag Marokko de Westelijke Sahara houden en kan Turkije wellicht nog wat delen van Griekenland innemen.
bronquote:Taliban willen heilige oorlog tegen Israël
KABUL - De Taliban in Afghanistan hebben maandag moslims overal ter wereld opgeroepen zich te verenigen en de aanval op Israël te openen. „We verwachten dat de islamitische gemeenschap de vleugels van onwetendheid van zich afwerpt, zich oprijst, een heilige oorlog voert en daarmee moslims in Palestina, Irak en Afghanistan helpt”, aldus een verklaring van de beweging.
De Taliban krijgen steun van al-Qaida en bevechten in Afghanistan al sinds de Amerikaanse inval in 2001 de troepen. Ze zijn vooral in het zuiden en oosten van het land actief, maar sinds een recente opleving zijn de Taliban ook weer rond Kabul in de aanval.
Jupquote:Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
tsja, liever dit dan dat ze vanuit scholen het vuur openen op de vijand. als het duidelijk is, dan kan er wat harder worden opgetreden, zeg maar. de puist moet open, de etter moet weg.quote:Op maandag 29 december 2008 17:21 schreef schatje het volgende:
De Taliban laat ook van zich horen:
[..]
bron
Partij kiezen in dit conflict (cq. deze oorlog) is één ding, maar gaan juichen om elke nieuwe aanval die tientallen, honderden doden veroorzaakt, is toch wel erg ongepast.quote:
Hamas waarschuwt Israelische burgers al sinds jaar en dag. Dan is het goed.quote:Op maandag 29 december 2008 17:21 schreef zoalshetis het volgende:
klusterbommen zijn erg effectief als je maar weinig vliegtuigen hebt. daarnaast is de libaneese bevolking elke dag gewaarschuwd om niet op bepaalde plekken te zijn. libanezen zijn toch geen lemmings?toch?
Auch!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |