abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64468065
gaat hard, deel 7 al & tvp
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64468138
TVP
pi_64468153
tvpalestijn
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 december 2008 @ 16:25:22 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64468157
Als ik zo naar dat kaartje kijk is het toch belachelijke om die Gaza strook te laten bestaan ? Gewoon alles bij elkaar blijft naar mijn mening de beste oplossing.

ja ik weet 't daar kom ik weer...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64468296
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:25 schreef deedeetee het volgende:
Als ik zo naar dat kaartje kijk is het toch belachelijke om die Gaza strook te laten bestaan ? Gewoon alles bij elkaar blijft naar mijn mening de beste oplossing.

ja ik weet 't daar kom ik weer...
quote:
De Gazastrook
(laatste update 26-12-2008)

De Gazastrook is een gebied van 363 km², begrensd door Egypte, de Middellandse Zee en de Israëlische wapenstilstandsgrens van 1949. De belangrijkste steden zijn Gaza, Rafah, Abasãn, Khãn Yünus en Dayr al Balah. De kustlijn bedraagt circa 40 km, de grens met Egypte circa 11 km en de grens met Israël circa 51 km.

De huidige bevolking van bijna 1,5 miljoen inwoners is vrijwel geheel Arabisch. De meesten hangen de soenitische islam aan; een kleine minderheid is christen.
  maandag 29 december 2008 @ 16:29:56 #7
223676 BlackSeptember
Freedom 4 Palestine!
pi_64468313
Wat een beesten zijn het.
Palestine and its people have always been victimized and they are paying the price. This must not continue. Palestine will be free. - Michel Aflaq
pi_64468464
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:29 schreef BlackSeptember het volgende:
wie?
pi_64468469
quote:
Nou je moet het ook weer niet overdrijven. Die palestijnen zijn heus geen lieverdjes maar een klein gedeelte is echt 'rotten'.
pi_64468475
quote:
Ze maken af wat ze jaren terug al hadden moeten afmaken, hard maar waar.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 29 december 2008 @ 16:34:52 #11
223676 BlackSeptember
Freedom 4 Palestine!
pi_64468481
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:34 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

wie?
Die gore zionisten natuurlijk.
Palestine and its people have always been victimized and they are paying the price. This must not continue. Palestine will be free. - Michel Aflaq
  maandag 29 december 2008 @ 16:35:41 #12
223676 BlackSeptember
Freedom 4 Palestine!
pi_64468513
Onbegrijpelijk dat de wereld uberhaupt de kant durft te kiezen van Israel (de bezetter), serieus alleen maar omdat ze zo zielig waren in de tweede wereldoorlog?
pi_64468515
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iets zegt me dat het beter nu gewoon tot op het bot uitgevochten kan worden. Dan zijn de kaarten voor de komende tientallen jaren weer geschud in plaats van dat het door blijft sudderen.
tot op het bot .. je bedoelt Israël tegen de arabische/islamitische wereld ? Of wordt het westen/wij er ook bij betrokken, is dat überhaupt te vermijden gezien de bestaande banden ? Dat wordt dan wo3, en dat terwijl wij van hun olie afhankelijk zijn .. slim bekeken van je
pleased to meet you
pi_64468544
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:34 schreef BlackSeptember het volgende:

[..]

Die gore zionisten natuurlijk.
dan heb je het toch over israel?

en dat in dit topic?
pi_64468553
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef BlackSeptember het volgende:
Onbegrijpelijk dat de wereld uberhaupt de kant durft te kiezen van Israel (de bezetter), serieus alleen maar omdat ze zo zielig waren in de tweede wereldoorlog?
So hé, kan jij even generaliseren.
  maandag 29 december 2008 @ 16:37:25 #16
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64468574
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Best een redelijke groep zo te lezen inderdaad. Maar gaat het hier nou om pro-Palestina, of om anti-Israel gevoelens? Want soms heb ik het gevoel dat dat op 1 hoop gegooid wordt...

En, ben je het niet met me eens dat het handiger zou zijn voor de Palestijnse zaak als de bewegingen/groeperingen die achter de Palestijinen staan gewoon samen eens aan tafel gaan zitten? En samen een plan uitdenken...
Nu wordt het opeens weer een Iraans - Israelisch conflict. En dat is denk ik niet zo handig...
Het blijven allemaal van die losse bewegingen die kennelijk klaar staan om Israel aan te vallen.
Ik denk zowel pro-Palestina als anti-Israel gevoelens hier in een rol in spelen. Ik ben het inderdaad met je eens dat een oplossing alleen bereikt zal kunnen worden wanneer alle partijen om één tafel gaan zittten. Maar de reden dat Iraanse groeperingen niet met Arabische groeperingen samenwerken is omdat de 1 een Sjiitische groepering is en de ander een Soennitische.
pi_64468575
quote:
Nou je kunt in ieder geval niet zeggen dat we hier op Fok! niet geprobeerd hebben je het aan je verstand te brengen

Je opmerking in het vorig topic dat het conflikt niet religieus is zegt wat dat betreft genoeg.
pi_64468583
quote:
Uh nee.. simpelweg omdat ze gewoon een land hebben ingenomen.punt

Nederland is ook niet ontstaan doordat iedereen met elkaar ging praten en de mensen die niet bij nederland wilden het land hebben verlaten hoor
pi_64468606
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

So hé, kan jij even generaliseren.
zoals ik al eerder zei, israel moet oprotten en het land terug geven aan de palestijnen.

Alles wat vroeger palestina heette(zij het onder de britse vlag) moet nu weer terug naar de palestijnen en niet naar israel.
pi_64468611
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef moussie het volgende:

[..]

tot op het bot .. je bedoelt Israël tegen de arabische/islamitische wereld ? Of wordt het westen/wij er ook bij betrokken, is dat überhaupt te vermijden gezien de bestaande banden ? Dat wordt dan wo3, en dat terwijl wij van hun olie afhankelijk zijn .. slim bekeken van je
Oh, desondanks wint het Westen dan dat zeker. De Islamitische wereld is te verdeeld en zal beginnen te snijden in haar eigen lichaam voor het de wapens opneemt tegen het westen.
pi_64468622
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

zoals ik al eerder zei, israel moet oprotten en het land terug geven aan de palestijnen.

Alles wat vroeger palestina heette(zij het onder de britse vlag) moet nu weer terug naar de palestijnen en niet naar israel.
kutkloon. Busted.
pi_64468642
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef joepjuhhh het volgende:

Dat is hetzelfde als zeggen dat in Nederland alle immigranten moeten oprotten en het land moeten teruggeven aan de autochtonen. Voor de goede orde: onzin dus.
pi_64468680
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh, desondanks wint het Westen dan dat zeker. De Islamitische wereld is te verdeeld en zal beginnen te snijden in haar eigen lichaam voor het de wapens opneemt tegen het westen.
Wat is winnen? De bevolking is altijd al sterker geweest dan het militaire apparaat. Of dat nu Irak of Afghanistan is geweest.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 december 2008 @ 16:40:14 #24
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64468684
Trotse papa van Eden
pi_64468685
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:39 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat in Nederland alle immigranten moeten oprotten en het land moeten teruggeven aan de autochtonen.
dat zeg ik niet, israel heeft gewoon geen recht op dat stuk grond.

En daarmee zeg ik niks over de bevolking.
  maandag 29 december 2008 @ 16:40:37 #26
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64468695
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:37 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou je kunt in ieder geval niet zeggen dat we hier op Fok! niet geprobeerd hebben je het aan je verstand te brengen

Je opmerking in het vorig topic dat het conflikt niet religieus is zegt wat dat betreft genoeg.
En jouw zandbak opmerking niet wou je zeggen?
pi_64468699
Allah Al Watan Al Malik
pi_64468721
quote:
Jij hebt er weinig van begrepen.
  maandag 29 december 2008 @ 16:41:25 #29
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64468724
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:39 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat in Nederland alle immigranten moeten oprotten en het land moeten teruggeven aan de autochtonen. Voor de goede orde: onzin dus.
Je weet echt niet waar je het over hebt he? Appels met peren vergelijken.
pi_64468732
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is winnen? De bevolking is altijd al sterker geweest dan het militaire apparaat. Of dat nu Irak of Afghanistan is geweest.
Oppervlakkig kijkend te vergelijken met de val van Saddam en de Taliban als centraal apparaat. Sluit een civiel verzet niet uit natuurlijk.
pi_64468738
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[ afbeelding ]
Weer wat van die Palestijnse kutpropaganda.
pi_64468766
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uiteraard, alles wat je niet bevalt is propaganda.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64468780
Wat hebben de mensen hier op FOK! toch tegen de palestijnen?
pi_64468791
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:40 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

Recht op dat stuk grond?

Sorry maar voor zover ik weet claim je een stuk grond gewoon
pi_64468797
Op Frontpage wordt hier toch al genoeg over gediscussieerd?
אין מקום כמו ארץ ישראל
  maandag 29 december 2008 @ 16:43:23 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64468798
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
Oeps van overbevolkt gesproken.... dat word een complete volksverhuizing

Maar goed, daarom kun je ze toch wel naar de andere kant laten verhuizen ? Er moet toch iets gebeuren ? Die houden daar echt niet vanzelf op hoor.

Gewoon één staat Israël en één staat Palestina creëren. Erg dom dat dat niet meteen in '48 gedaan is....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64468802
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oppervlakkig kijkend te vergelijken met de val van Saddam en de Taliban als centraal apparaat. Sluit een civiel verzet niet uit natuurlijk.
Het civiele verzet is in de Islamitische wereld altijd hevig geweest. Een oorlog winnen door een militair apparaat uit te schakelen is achterhaald.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 december 2008 @ 16:44:10 #38
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64468816
quote:

[..]

Lastig he, om objectief te blijven wanneer je alles door een Amerikaans pro-Israel bril ziet?
pi_64468832
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de geschiedenis leert anders dat niets meer verbroedert dan een gemeenschappelijke vijand ..

niet dat dat in dit geval veel zal helpen trouwens, gezien de overmacht aan wapentuig, maar ja, het zou zo maar kunnen dat oude banden aangehaald worden, krijgen we alsnog een 'rood' MO
pleased to meet you
pi_64468838
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uiteraard, alles wat je niet bevalt is propaganda.
Je ziet zelf ook wel in dat dit propaganda is om zielig gevonden te worden.
pi_64468861
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:40 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

Nogmaals uit het vorige topic met bron:
quote:
1920 Engeland krijgt op de Conferentie van San Remo van de Volkerenbond het mandaat over het Mandaatgebied Palestina. Het mandaat bevat de specifieke opdracht tot de oprichting van een Joods Nationaal Tehuis in heel Palestina.[1].
Kennelijk zijn ze gewoon nog bezig dit mandaat uit te voeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64468868
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je ziet zelf ook wel in dat dit propaganda is om zielig gevonden te worden.
Nogmaals, uiteraard is het propaganda. Allemaal in het kader van de protocollen van de Palestijn. Als je niet tegen de waarheid kan, ga dan naar BNW ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64468877
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het civiele verzet is in de Islamitische wereld altijd hevig geweest. Een oorlog winnen door een militair apparaat uit te schakelen is achterhaald.
Mwuah, dat verstaat men onder een oorlog en overwinning. Moderne propaganda luidt altijd dat het tegen het apparaat is en niet tegen het volk, religie of land. Ik kan weinig actuele referenties bedenken naar een totalitaire oorlog.
pi_64468918
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Nogmaals uit het vorige topic met bron:
[..]

Kennelijk zijn ze gewoon nog bezig dit mandaat uit te voeren.
in vorige topic heb ik al aangegeven, dat je dat gelogen hebt, met het juiste citaat en bron.
pi_64468940
quote:

[..]

Mutant01 is dan ook een antisemitische geïndoctrineerde kutpalestijn. Alles wat vanuit zijn hoek komt is eenzijdig oppervlakkig propaganda.
pi_64468962
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:43 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Recht op dat stuk grond?

Sorry maar voor zover ik weet claim je een stuk grond gewoon
aah, dan kom ik morgen even met grof geweld jouw huis claimen
pleased to meet you
pi_64468964
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, dat verstaat men onder een oorlog en overwinning. Moderne propaganda luidt altijd dat het tegen het apparaat is en niet tegen het volk, religie of land. Ik kan weinig actuele referenties bedenken naar een totalitaire oorlog.
Een oorlog is per definitie gericht tegen een volk of land. En in sommige gevallen zelfs tegen religie. De westerse strategie van "kom we schieten wat straaljagers neer en dan zijn we klaar", is iets van 30 - 40 jaar terug. Assymetrische oorlogsvoering = moderne oorlogsvoering.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64468987
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:47 schreef joepjuhhh het volgende:

[..]

in vorige topic heb ik al aangegeven, dat je dat gelogen hebt, met het juiste citaat en bron.

Die tekst komt letterlijk van wiki, met bron.
Dat is niet iets wat ik bij elkaar aan het 'liegen' ben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64468989
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:44 schreef moussie het volgende:

[..]

de geschiedenis leert anders dat niets meer verbroedert dan een gemeenschappelijke vijand ..

niet dat dat in dit geval veel zal helpen trouwens, gezien de overmacht aan wapentuig, maar ja, het zou zo maar kunnen dat oude banden aangehaald worden, krijgen we alsnog een 'rood' MO
Kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, laatste alliantie tussen de Shieten en de Soennieten was tijdens de kruistochten, dus wie weet, maar met de huidige leiders die het zelf ook niet zo op de Islam hebben denk ik dat het door nationalisme de allianties al snel kapot gaan.
pi_64469014
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een oorlog is per definitie gericht tegen een volk of land. En in sommige gevallen zelfs tegen religie. De westerse strategie van "kom we schieten wat straaljagers neer en dan zijn we klaar", is iets van 30 - 40 jaar terug. Assymetrische oorlogsvoering = moderne oorlogsvoering.
Mocht het escaleren dan vraag ik me af wat Europa / Nederland gaat doen... (behalve vergaderen natuurlijk).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64469022
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Die tekst komt letterlijk van wiki, met bron.
Dat is niet iets wat ik bij elkaar aan het 'liegen' ben.

Na de Ottomaanse nederlaag deelde de Volkenbond Ottomaans Arabië op in verschillende gebieden en verdeelde het mandaat over hen onder Groot-Brittannië en Frankrijk. Het mandaat hield in dat de bevolking van elk mandaatgebieden geleidelijk zouden worden voorbereid op zelfstandigheid. In het mandaat over Palestina, dat aan de Britten werd toegekend, werd echter ook bepaald dat de mandaatvoogd steun moest geven aan het oprichten van een Joods nationaal tehuis in het land, als ook helpen bij de immigratie en vestiging van Joden in Palestina.
pi_64469036
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan vraag ik me het volgende af : Wat versta jij onder volk of land? Want hoe de huidige normen lijken te zijn is : Als jouw land de dingen doet zoals het mij ligt dan heb ik niets tegen jouw land of volk - achtige mentaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2008 16:52:23 ]
pi_64469053
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, laatste alliantie tussen de Shieten en de Soennieten was tijdens de kruistochten, dus wie weet, maar met de huidige leiders die het zelf ook niet zo op de Islam hebben denk ik dat het door nationalisme de allianties al snel kapot gaan.
Getuige de steeds positiever wordende reacties van voornamelijk soennitische bevolkingsgroepen over Iran, betwijfel ik zeer of de arabische leiders die keuze nu wel hebben. Al- Jazeera, heeft dat mijnsinsziens pijnlijk goed in beeld gebracht door zich niet alleen te beperken tot reacties van regeringsleiders, maar ook die van de gewone Arabier van de straat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469064
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:47 schreef Triggershot het volgende:

Mutant01 is dan ook een antisemitische geïndoctrineerde kutpalestijn. Alles wat vanuit zijn hoek komt is eenzijdig oppervlakkig propaganda.
Mutant01 heeft in Nederland bereikt wat hij wil dat de palestijnen in Israel bereiken. En dat is dat de synagogen in Israel worden omgebouwd tot moskeeën.
pi_64469075
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dan kom ik morgen even met grof geweld jouw huis claimen
Ja dan kan je wel zon domme opmerking maken maar zo werkt het wel.
pi_64469163
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan vraag ik me het volgende af : Wat versta jij onder volk of land? Wat hoe de huidige normen lijken te zijn is : Als jouw land de dingen doet zoals het mij ligt dan heb ik niets tegen jouw land of volk - achtige mentaliteit.
Je maakt het moeilijker dan het is. Hoewel er praktisch geen enkel democratisch arabisch land te vinden is, ervaart in de meeste gevallen de bevolking hun land wel als hun land. Ondanks de wellicht vreemde wandaden die hun dictatoriale leiders soms verrichten. Ergo een aanval op hun land is een aanval tegen henzelf. Het arabisch nationalisme was organisatorisch bezien wellicht niet succesvol, maar heeft weldegelijk invloed gehad op het doen en laten van de arabische burger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469179
Het is duidelijk dat HET palestijns gebied is, en geen gebied van israel.
pi_64469185
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:52 schreef buachaille het volgende:

[..]

Mutant01 heeft in Nederland bereikt wat hij wil dat de palestijnen in Israel bereiken. En dat is dat de synagogen in Israel worden omgebouwd tot moskeeën.
Ik heb hier in Nederland inderdaad bereikt dat synagogen omgebouwd worden tot moskeeën. Ik ben dan ook bijna een almacht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469188
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Getuige de steeds positiever wordende reacties van voornamelijk soennitische bevolkingsgroepen over Iran, betwijfel ik zeer of de arabische leiders die keuze nu wel hebben. Al- Jazeera, heeft dat mijnsinsziens pijnlijk goed in beeld gebracht door zich niet alleen te beperken tot reacties van regeringsleiders, maar ook die van de gewone Arabier van de straat.
Het is maar echt net vanuit welk perspectief en hoek je het bekijkt, voor de Wahabieten is een Sjiet een ketter voorbij alle religieuze grenzen, traditioneel gezien is het onder het Wahabbisme meer aangeraden allianties te sluiten met de Ahl Al Kitab dan de Sjieten. En zoals jij ook wel weet is Wahabisme niet beperkt tot een leer van de Saudische Dynastie de afgelopen eeuw is het geëvolueerd tot een madhab onder vele kringen. Daarnaast heeft Al-Jazeera ook vele uren besteed aan de executies van de gewone Arabier omdat hij net een Shiet / Soeniet was weer door de gewone Arabier zelf.
pi_64469249
Attentie: verzoek aan iedereen om hier niet allerlei bloedige afbeeldingen te plaatsen. Als je op zulke foto's wilt wijzen, plaats dan een link naar de bron en als het even kan, waarschuw ook voor het karakter van de beelden. Houd er rekening mee dat er ook jongere mensen zijn die op dit forum kijken.

Verder het verzoek om wederzijds gescheld binnen de perken te houden. Het voegt niks toe aan de discussie. Dank voor de medewerking.
pi_64469263
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is maar echt net vanuit welk perspectief en hoek je het bekijkt, voor de Wahabieten is een Sjiet een ketter voorbij alle religieuze grenzen, traditioneel gezien is het onder het Wahabbisme meer aangeraden allianties te sluiten met de Ahl Al Kitab dan de Sjieten. En zoals jij ook wel weet is Wahabisme niet beperkt tot een leer van de Saudische Dynastie de afgelopen eeuw is het geëvolueerd tot een madhab onder vele kringen. Daarnaast heeft Al-Jazeera ook vele uren besteed aan de executies van de gewone Arabier omdat hij net een Shiet / Soeniet was weer door de gewone Arabier zelf.
In tijden van conflict krijgen dat soort onderlinge disputen een veel lagere rang in de lijst. Dat weet jij net zo goed als ik.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469285
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is dan te hopen voor ons, want als er een vuist gemaakt wordt en er wordt bvb geen olie meer geleverd, hoelang zou het dan duren voor wij op ons gat zitten, economisch gezien .. helemaal als er dan ook nog een oorlog gevoerd moet worden die de oliereserves in een hoog tempo erdoor heen jaagt
pleased to meet you
pi_64469296
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je maakt het moeilijker dan het is. Hoewel er praktisch geen enkel democratisch arabisch land te vinden is, ervaart in de meeste gevallen de bevolking hun land wel als hun land. Ondanks de wellicht vreemde wandaden die hun dictatoriale leiders soms verrichten. Ergo een aanval op hun land is een aanval tegen henzelf. Het arabisch nationalisme was organisatorisch bezien wellicht niet succesvol, maar heeft weldegelijk invloed gehad op het doen en laten van de arabische burger.
Ja natuurlijk, maar het is dan ook veel complexer dan we kunnen bedenken. Ik kan me niet helemaal vinden in jouw bevindingen, toen Irak werd binnengevallen door de VS zag ik dat meer als een aanval op regime van Irak, zo volgens mij ook vele Irakezen.. Soldaten begonnen massaal te deserteren terwijl het land werd aangevallen.
pi_64469299
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

Ik heb hier in Nederland inderdaad bereikt dat synagogen omgebouwd worden tot moskeeën. Ik ben dan ook bijna een almacht.
Ik bedoel een voormalige synagoge in Den Haag die toen 'de joden op waren na WOII' in gebruik is genomen als moskee. Tekenend voor de islam dat men niet het fatsoen opbrengt om de heilige huizen van de joden te respecteren en bewijs voor het feit dat de islam probeert zich in de plaats te stellen van de joden.
pi_64469315
Welk land levert Israel eigenlijk olie?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469344
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 29-12-2008 18:36:33 ]
pi_64469351
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik bedoel een voormalige synagoge in Den Haag die toen 'de joden op waren na WOII' in gebruik is genomen als moskee. Tekenend voor de islam dat men niet het fatsoen opbrengt om de heilige huizen van de joden te respecteren en bewijs voor het feit dat de islam probeert zich in de plaats te stellen van de joden.
Uiteraard is dat tekenend voor de Islam en niet tekenend voor een vrije markt, waarin gebouwen gekocht en verkocht kunnen worden. Je bent zo helder als een geit die net in zijn reet genomen is door iemand met een grote lul.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469384
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In tijden van conflict krijgen dat soort onderlinge disputen een veel lagere rang in de lijst. Dat weet jij net zo goed als ik.
Dat betwijfel ik echt om eerlijk te zijn, is het geen ideale moment voor een bepaalde staat om dan Wahabisme of Khomeinisme te verspreiden onder je buurlanden? het is altijd nog een aannemelijke theorie dat de hele Iran-Irak oorlog is begonnen om de Sjieitische revolutie binnen de grenzen van Iran te houden.
pi_64469396
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:00 schreef joepjuhhh het volgende:
kan die mod dan ook meteen aangepakt worden.
Concrete voorbeelden mag je melden in NWS-feedback. Discussie over moderatie graag niet hier.
pi_64469425
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is dan te hopen voor ons, want als er een vuist gemaakt wordt en er wordt bvb geen olie meer geleverd, hoelang zou het dan duren voor wij op ons gat zitten, economisch gezien .. helemaal als er dan ook nog een oorlog gevoerd moet worden die de oliereserves in een hoog tempo erdoor heen jaagt
Gaat de economie sowieso niet naar de kloten in zo een grote oorlog al bestond er geen olie, maar hadden we wel nog steeds een periode van economische recessie en crisis?
  maandag 29 december 2008 @ 17:03:18 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64469440
and the beat goes on.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64469490
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik echt om eerlijk te zijn, is het geen ideale moment voor een bepaalde staat om dan Wahabisme of Khomeinisme te verspreiden onder je buurlanden? het is altijd nog een aannemelijke theorie dat de hele Iran-Irak oorlog is begonnen om de Sjieitische revolutie binnen de grenzen van Iran te houden.
Jij acht het een aannemelijk theorie. Dat is voor mij geenszins het geval, de invloeden die de koude oorlog hebben gehad stonden centraal in die oorlog - en voor de rest niets.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 december 2008 @ 17:06:45 #73
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64469537
Ik dacht dat doden altijd binnen 24 uur begraven moesten worden. Ik heb gisteren in het nieuws geen enkele Palestijnse begrafenis gezien. Ik geloof nog steeds niet in dodelijke slachtoffers bij de verdedingsacties en al helemaal niet in het aantal dat Hamas ons wil doen geloven.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_64469566
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij acht het een aannemelijk theorie. Dat is voor mij geenszins het geval, de invloeden die de koude oorlog hebben gehad stonden centraal in die oorlog - en voor de rest niets.
Als je het mij vraagt slaat dit op een vergelijking van de verhoudingen tussen een groter geheel en klein onderdeel. Niet te vergeten dat Saddam grotere belangen had bij het verzwakken van de Iraanse regime na de revolutie als je je bedenkt dat Irak 81% Sjietisch is. Maar je hebt gelijk dat het wellicht inderdaad enkel voor mij een plausibel rechtvaardiging is.
pi_64469572
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef joepjuhhh het volgende:
Het is duidelijk dat HET palestijns gebied is, en geen gebied van israel.
Het is duidelijk dat Israel het gewoon CLAIMT.

Net als Amerika is geclaimt en de indianen zijn uitgemoord
Alleen dat laatste heeft israel niet gedaan en nu zijn ze de bad-guys.
pi_64469596
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:07 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat Israel het gewoon CLAIMT.

Net als Amerika is geclaimt en de indianen zijn uitgemoord
Alleen dat laatste heeft israel niet gedaan en nu zijn ze de bad-guys.
De Israeliers hebben nog veel te leren, maar ze zijn op weg iig.
  maandag 29 december 2008 @ 17:10:59 #78
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64469683
quote:
Als zelfs aartsvijand Duitsland achter de actie staat wil dat toch heel wat zeggen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_64469685
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt slaat dit op een vergelijking van de verhoudingen tussen een groter geheel en klein onderdeel. Niet te vergeten dat Saddam grotere belangen had bij het verzwakken van de Iraanse regime na de revolutie als je je bedenkt dat Irak 81% Sjietisch is. Maar je hebt gelijk dat het wellicht inderdaad enkel voor mij een plausibel rechtvaardiging is.
Dat Saddam nog bepaalde andere belangen had (economisch of strategies gezien) zou best kunnen zijn. Maar dat mijnsinsziens niet een baanbrekende rol gespeeld in die oorlog zelf. Afghanistan kent ook een minderheid van 30% Sjieten, volgens mij is dat onderscheid nagenoeg op de achtergrond verdwenen sinds de conflicten daar weer zijn opgelaaid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469711
Ik denk dat Hamas dezelfde tactiek toepast als Hezbollah. Schuilen tussen de burgerbevoling en raketinstallaties plaatsen in woonwijken zodat er zoveel mogelijk slachtoffers vallen. Dat leidde toen ook tot de nodige kritiek.
quote:
U.N. Chief Accuses Hezbollah of 'Cowardly Blending' Among Refugees

LARNACA, Cyprus — The U.N. humanitarian chief accused Hezbollah on Monday of "cowardly blending" among Lebanese civilians and causing the deaths of hundreds during two weeks of cross-border violence with Israel.

The militant group has built bunkers and tunnels near the Israeli border to shelter weapons and fighters, and its members easily blend in among civilians.

Jan Egeland spoke with reporters at the Larnaca airport in Cyprus late Monday after a visit to Lebanon on his mission to coordinate an international aid effort. On Sunday he had toured the rubble of Beirut's southern suburbs, a once-teeming Shiite district where Hezbollah had its headquarters.

During that visit he condemned the killing and wounding of civilians by both sides, and called Israel's offensive "disproportionate" and "a violation of international humanitarian law."

On Monday he had strong words for Hezbollah, which crossed into Israel and captured two Israeli soldiers on July 12, triggering fierce fighting from both sides.

"Consistently, from the Hezbollah heartland, my message was that Hezbollah must stop this cowardly blending ... among women and children," he said. "I heard they were proud because they lost very few fighters and that it was the civilians bearing the brunt of this. I don't think anyone should be proud of having many more children and women dead than armed men."

"We need a cessation of hostilities because this is a war where civilians are paying the price," said Egeland, who was heading to Israel.
bron

Dus ik denk dat hij eens polshoogte moet nemen in Gaza.
pi_64469756
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Israeliers hebben nog veel te leren, maar ze zijn op weg iig.
Ach, het goedpraten van dit soort acties heeft natuurlijk veel voordeel. Immers, als het Westen consequent wil zijn en dergelijke retoriek dus aanvaard, dan mag Marokko de Westelijke Sahara houden en kan Turkije wellicht nog wat delen van Griekenland innemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469783
quote:
Israël dreigt met zwaardere aanvallen

JERUZALEM - Na de luchtaanvallen van Israël op de Gazastrook zal geen gebouw van Hamas meer overeind staan. Dat zei een Israëlische legerleider maandag.

''We richten ons niet alleen op terroristen en raketinstallaties, maar op de hele overheid van Hamas'', aldus generaal Dan Harel in lokale media. ''We raken overheidsgebouwen, fabrieken, beveiligingseenheden en meer'', verklaarde de legerleider.

Volgens Harel moeten de zwaarste aanvallen nog komen. ''Het ergste ligt niet achter ons, maar moet nog komen.''

Luchtoffensief

Sinds zaterdag voert Israël een luchtoffensief uit op de door Hamas gecontroleerde Gazastrook. De aanval volgde op een verlopen staakt-het-vuren en raketaanvallen vanuit de Gazastrook.
bron
pi_64469802
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
pi_64469803
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:11 schreef schatje het volgende:
Ik denk dat Hamas dezelfde tactiek toepast als Hezbollah. Schuilen tussen de burgerbevoling en raketinstallaties plaatsen in woonwijken zodat er zoveel mogelijk slachtoffers vallen. Dat leidde toen ook tot de nodige kritiek.
[..]

bron

Dus ik denk dat hij eens polshoogte moet nemen in Gaza.
Ik denk dat Israel net als bij de Libanon-oorlog, weer dolgraag de beest wil uithangen. Jij gaat me niet vertellen dat die clusterbommen die Israel AANTOONBAAR op Libanon heeft gedropt destijds, erop gericht waren zo min mogelijk slachtoffers te veroorzaken onder de bevolking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469828
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:10 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Als zelfs aartsvijand Duitsland achter de actie staat wil dat toch heel wat zeggen.
aartsvijand Duitsland
  maandag 29 december 2008 @ 17:16:32 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64469857
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat Israel net als bij de Libanon-oorlog, weer dolgraag de beest wil uithangen. Jij gaat me niet vertellen dat die clusterbommen die Israel AANTOONBAAR op Libanon heeft gedropt destijds, erop gericht waren zo min mogelijk slachtoffers te veroorzaken onder de bevolking.
zo zou israel ook nucleaire wapens gebruikt hebben in libanon
pi_64469863
Hoe kan het toch dat het onderwerp Israel altijd tot zulke verhitte discussies leidt?

Komt het doordat wij Nederlanders in de oorlog 120000 Joden naar de slachtkamer hebben geholpen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_64469905
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo zou israel ook nucleaire wapens gebruikt hebben in libanon
Ik sluit het gebruik door Israel van BunkerBuster bommen niet uit. Maar met "zou" heb ik niks. Ik gebruik feitelijke gegevens, ergo dingen waarvan ik zeker weet dat ze gebruikt zijn. En dat is bij clusterbommen het geval. En daarmee ontkom je niet aan het feit, dat Israel willens en wetens het aantal burger slachtoffers op de koop toeneemt, en van een defensieve oorlog geen sprake was.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 december 2008 @ 17:19:00 #89
66825 Reya
Fier Wallon
pi_64469926
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:10 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Aartsvijand? Je komt net met een tijdmachine uit 1941?
pi_64469928
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat Saddam nog bepaalde andere belangen had (economisch of strategies gezien) zou best kunnen zijn. Maar dat mijnsinsziens niet een baanbrekende rol gespeeld in die oorlog zelf. Afghanistan kent ook een minderheid van 30% Sjieten, volgens mij is dat onderscheid nagenoeg op de achtergrond verdwenen sinds de conflicten daar weer zijn opgelaaid.
Andere motieven sluit ik ook niet uit, maar het is wel frappant dat het meteen na de revolutie komt, dat de conflicten tussen beide buurlanden ineens met een oorlog moet opgelost worden. Afghanistan heeft anno 2008 nog maar 19% Sjieten waarvan de meerderheid nog altijd niets te zeggen heeft en bij sprake van onderdrukking ze minder boven water komen omdat ze juist niet veel middelen hebben.
pi_64469930
quote:

[..]

Het gebruik van clusterbommen zou idd niet mogen. Net zoals het gebruik van menselijke schilden.
pi_64469962
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:19 schreef schatje het volgende:

[..]

Het gebruik van clusterbommen zou idd niet mogen. Net zoals het gebruik van menselijke schilden.
Leuke korte reactie, maar het gebruik van deze bommen betekend dus per definitie dat er niet gericht geschoten werd. En daarmee dus de rol van Israel een heel andere is, als jij wil doen voorkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469972
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ach, het goedpraten van dit soort acties heeft natuurlijk veel voordeel. Immers, als het Westen consequent wil zijn en dergelijke retoriek dus aanvaard, dan mag Marokko de Westelijke Sahara houden en kan Turkije wellicht nog wat delen van Griekenland innemen.
Klopt, dubbele maat en hypocrisie van het Westen ( lees : VS ) is in geval van Israel allang ontmaskerd, goed praten door te stellen dat Israel haar eigen grondgebied mag verdedigen en daarom aanvallen broodnodig zijn, maar in geval van Turkije proberen sancties op te leggen als ze N-Irak binnenvallen tegen de PKK.
pi_64469993
De Taliban laat ook van zich horen:
quote:
Taliban willen heilige oorlog tegen Israël
KABUL - De Taliban in Afghanistan hebben maandag moslims overal ter wereld opgeroepen zich te verenigen en de aanval op Israël te openen. „We verwachten dat de islamitische gemeenschap de vleugels van onwetendheid van zich afwerpt, zich oprijst, een heilige oorlog voert en daarmee moslims in Palestina, Irak en Afghanistan helpt”, aldus een verklaring van de beweging.

De Taliban krijgen steun van al-Qaida en bevechten in Afghanistan al sinds de Amerikaanse inval in 2001 de troepen. Ze zijn vooral in het zuiden en oosten van het land actief, maar sinds een recente opleving zijn de Taliban ook weer rond Kabul in de aanval.
bron
  maandag 29 december 2008 @ 17:21:55 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64470014
klusterbommen zijn erg effectief als je maar weinig vliegtuigen hebt. daarnaast is de libaneese bevolking elke dag gewaarschuwd om niet op bepaalde plekken te zijn. libanezen zijn toch geen lemmings? toch?
pi_64470022
quote:

[..]

Jup

maandag 29 december 2008 @ 17:23:18 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64470057
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:21 schreef schatje het volgende:
De Taliban laat ook van zich horen:
[..]

bron
tsja, liever dit dan dat ze vanuit scholen het vuur openen op de vijand. als het duidelijk is, dan kan er wat harder worden opgetreden, zeg maar. de puist moet open, de etter moet weg.
pi_64470081
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef Halcon het volgende:
Partij kiezen in dit conflict (cq. deze oorlog) is één ding, maar gaan juichen om elke nieuwe aanval die tientallen, honderden doden veroorzaakt, is toch wel erg ongepast.
pi_64470093
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:21 schreef zoalshetis het volgende:
klusterbommen zijn erg effectief als je maar weinig vliegtuigen hebt. daarnaast is de libaneese bevolking elke dag gewaarschuwd om niet op bepaalde plekken te zijn. libanezen zijn toch geen lemmings? toch?
Hamas waarschuwt Israelische burgers al sinds jaar en dag. Dan is het goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64470148
quote:
Auch!
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')