abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64469022
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Die tekst komt letterlijk van wiki, met bron.
Dat is niet iets wat ik bij elkaar aan het 'liegen' ben.

Na de Ottomaanse nederlaag deelde de Volkenbond Ottomaans Arabië op in verschillende gebieden en verdeelde het mandaat over hen onder Groot-Brittannië en Frankrijk. Het mandaat hield in dat de bevolking van elk mandaatgebieden geleidelijk zouden worden voorbereid op zelfstandigheid. In het mandaat over Palestina, dat aan de Britten werd toegekend, werd echter ook bepaald dat de mandaatvoogd steun moest geven aan het oprichten van een Joods nationaal tehuis in het land, als ook helpen bij de immigratie en vestiging van Joden in Palestina.
pi_64469036
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een oorlog is per definitie gericht tegen een volk of land. En in sommige gevallen zelfs tegen religie. De westerse strategie van "kom we schieten wat straaljagers neer en dan zijn we klaar", is iets van 30 - 40 jaar terug. Assymetrische oorlogsvoering = moderne oorlogsvoering.
Dan vraag ik me het volgende af : Wat versta jij onder volk of land? Want hoe de huidige normen lijken te zijn is : Als jouw land de dingen doet zoals het mij ligt dan heb ik niets tegen jouw land of volk - achtige mentaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2008 16:52:23 ]
pi_64469053
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, laatste alliantie tussen de Shieten en de Soennieten was tijdens de kruistochten, dus wie weet, maar met de huidige leiders die het zelf ook niet zo op de Islam hebben denk ik dat het door nationalisme de allianties al snel kapot gaan.
Getuige de steeds positiever wordende reacties van voornamelijk soennitische bevolkingsgroepen over Iran, betwijfel ik zeer of de arabische leiders die keuze nu wel hebben. Al- Jazeera, heeft dat mijnsinsziens pijnlijk goed in beeld gebracht door zich niet alleen te beperken tot reacties van regeringsleiders, maar ook die van de gewone Arabier van de straat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469064
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:47 schreef Triggershot het volgende:

Mutant01 is dan ook een antisemitische geïndoctrineerde kutpalestijn. Alles wat vanuit zijn hoek komt is eenzijdig oppervlakkig propaganda.
Mutant01 heeft in Nederland bereikt wat hij wil dat de palestijnen in Israel bereiken. En dat is dat de synagogen in Israel worden omgebouwd tot moskeeën.
pi_64469075
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:48 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dan kom ik morgen even met grof geweld jouw huis claimen
Ja dan kan je wel zon domme opmerking maken maar zo werkt het wel.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64469163
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan vraag ik me het volgende af : Wat versta jij onder volk of land? Wat hoe de huidige normen lijken te zijn is : Als jouw land de dingen doet zoals het mij ligt dan heb ik niets tegen jouw land of volk - achtige mentaliteit.
Je maakt het moeilijker dan het is. Hoewel er praktisch geen enkel democratisch arabisch land te vinden is, ervaart in de meeste gevallen de bevolking hun land wel als hun land. Ondanks de wellicht vreemde wandaden die hun dictatoriale leiders soms verrichten. Ergo een aanval op hun land is een aanval tegen henzelf. Het arabisch nationalisme was organisatorisch bezien wellicht niet succesvol, maar heeft weldegelijk invloed gehad op het doen en laten van de arabische burger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469179
Het is duidelijk dat HET palestijns gebied is, en geen gebied van israel.
pi_64469185
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:52 schreef buachaille het volgende:

[..]

Mutant01 heeft in Nederland bereikt wat hij wil dat de palestijnen in Israel bereiken. En dat is dat de synagogen in Israel worden omgebouwd tot moskeeën.
Ik heb hier in Nederland inderdaad bereikt dat synagogen omgebouwd worden tot moskeeën. Ik ben dan ook bijna een almacht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469188
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Getuige de steeds positiever wordende reacties van voornamelijk soennitische bevolkingsgroepen over Iran, betwijfel ik zeer of de arabische leiders die keuze nu wel hebben. Al- Jazeera, heeft dat mijnsinsziens pijnlijk goed in beeld gebracht door zich niet alleen te beperken tot reacties van regeringsleiders, maar ook die van de gewone Arabier van de straat.
Het is maar echt net vanuit welk perspectief en hoek je het bekijkt, voor de Wahabieten is een Sjiet een ketter voorbij alle religieuze grenzen, traditioneel gezien is het onder het Wahabbisme meer aangeraden allianties te sluiten met de Ahl Al Kitab dan de Sjieten. En zoals jij ook wel weet is Wahabisme niet beperkt tot een leer van de Saudische Dynastie de afgelopen eeuw is het geëvolueerd tot een madhab onder vele kringen. Daarnaast heeft Al-Jazeera ook vele uren besteed aan de executies van de gewone Arabier omdat hij net een Shiet / Soeniet was weer door de gewone Arabier zelf.
pi_64469249
Attentie: verzoek aan iedereen om hier niet allerlei bloedige afbeeldingen te plaatsen. Als je op zulke foto's wilt wijzen, plaats dan een link naar de bron en als het even kan, waarschuw ook voor het karakter van de beelden. Houd er rekening mee dat er ook jongere mensen zijn die op dit forum kijken.

Verder het verzoek om wederzijds gescheld binnen de perken te houden. Het voegt niks toe aan de discussie. Dank voor de medewerking.
pi_64469263
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is maar echt net vanuit welk perspectief en hoek je het bekijkt, voor de Wahabieten is een Sjiet een ketter voorbij alle religieuze grenzen, traditioneel gezien is het onder het Wahabbisme meer aangeraden allianties te sluiten met de Ahl Al Kitab dan de Sjieten. En zoals jij ook wel weet is Wahabisme niet beperkt tot een leer van de Saudische Dynastie de afgelopen eeuw is het geëvolueerd tot een madhab onder vele kringen. Daarnaast heeft Al-Jazeera ook vele uren besteed aan de executies van de gewone Arabier omdat hij net een Shiet / Soeniet was weer door de gewone Arabier zelf.
In tijden van conflict krijgen dat soort onderlinge disputen een veel lagere rang in de lijst. Dat weet jij net zo goed als ik.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469285
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, laatste alliantie tussen de Shieten en de Soennieten was tijdens de kruistochten, dus wie weet, maar met de huidige leiders die het zelf ook niet zo op de Islam hebben denk ik dat het door nationalisme de allianties al snel kapot gaan.
Dat is dan te hopen voor ons, want als er een vuist gemaakt wordt en er wordt bvb geen olie meer geleverd, hoelang zou het dan duren voor wij op ons gat zitten, economisch gezien .. helemaal als er dan ook nog een oorlog gevoerd moet worden die de oliereserves in een hoog tempo erdoor heen jaagt
pleased to meet you
pi_64469296
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je maakt het moeilijker dan het is. Hoewel er praktisch geen enkel democratisch arabisch land te vinden is, ervaart in de meeste gevallen de bevolking hun land wel als hun land. Ondanks de wellicht vreemde wandaden die hun dictatoriale leiders soms verrichten. Ergo een aanval op hun land is een aanval tegen henzelf. Het arabisch nationalisme was organisatorisch bezien wellicht niet succesvol, maar heeft weldegelijk invloed gehad op het doen en laten van de arabische burger.
Ja natuurlijk, maar het is dan ook veel complexer dan we kunnen bedenken. Ik kan me niet helemaal vinden in jouw bevindingen, toen Irak werd binnengevallen door de VS zag ik dat meer als een aanval op regime van Irak, zo volgens mij ook vele Irakezen.. Soldaten begonnen massaal te deserteren terwijl het land werd aangevallen.
pi_64469299
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

Ik heb hier in Nederland inderdaad bereikt dat synagogen omgebouwd worden tot moskeeën. Ik ben dan ook bijna een almacht.
Ik bedoel een voormalige synagoge in Den Haag die toen 'de joden op waren na WOII' in gebruik is genomen als moskee. Tekenend voor de islam dat men niet het fatsoen opbrengt om de heilige huizen van de joden te respecteren en bewijs voor het feit dat de islam probeert zich in de plaats te stellen van de joden.
pi_64469315
Welk land levert Israel eigenlijk olie?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469344
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 29-12-2008 18:36:33 ]
pi_64469351
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik bedoel een voormalige synagoge in Den Haag die toen 'de joden op waren na WOII' in gebruik is genomen als moskee. Tekenend voor de islam dat men niet het fatsoen opbrengt om de heilige huizen van de joden te respecteren en bewijs voor het feit dat de islam probeert zich in de plaats te stellen van de joden.
Uiteraard is dat tekenend voor de Islam en niet tekenend voor een vrije markt, waarin gebouwen gekocht en verkocht kunnen worden. Je bent zo helder als een geit die net in zijn reet genomen is door iemand met een grote lul.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64469384
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In tijden van conflict krijgen dat soort onderlinge disputen een veel lagere rang in de lijst. Dat weet jij net zo goed als ik.
Dat betwijfel ik echt om eerlijk te zijn, is het geen ideale moment voor een bepaalde staat om dan Wahabisme of Khomeinisme te verspreiden onder je buurlanden? het is altijd nog een aannemelijke theorie dat de hele Iran-Irak oorlog is begonnen om de Sjieitische revolutie binnen de grenzen van Iran te houden.
pi_64469396
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:00 schreef joepjuhhh het volgende:
kan die mod dan ook meteen aangepakt worden.
Concrete voorbeelden mag je melden in NWS-feedback. Discussie over moderatie graag niet hier.
pi_64469425
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is dan te hopen voor ons, want als er een vuist gemaakt wordt en er wordt bvb geen olie meer geleverd, hoelang zou het dan duren voor wij op ons gat zitten, economisch gezien .. helemaal als er dan ook nog een oorlog gevoerd moet worden die de oliereserves in een hoog tempo erdoor heen jaagt
Gaat de economie sowieso niet naar de kloten in zo een grote oorlog al bestond er geen olie, maar hadden we wel nog steeds een periode van economische recessie en crisis?
  maandag 29 december 2008 @ 17:03:18 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64469440
and the beat goes on.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64469490
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik echt om eerlijk te zijn, is het geen ideale moment voor een bepaalde staat om dan Wahabisme of Khomeinisme te verspreiden onder je buurlanden? het is altijd nog een aannemelijke theorie dat de hele Iran-Irak oorlog is begonnen om de Sjieitische revolutie binnen de grenzen van Iran te houden.
Jij acht het een aannemelijk theorie. Dat is voor mij geenszins het geval, de invloeden die de koude oorlog hebben gehad stonden centraal in die oorlog - en voor de rest niets.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 december 2008 @ 17:06:45 #73
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64469537
Ik dacht dat doden altijd binnen 24 uur begraven moesten worden. Ik heb gisteren in het nieuws geen enkele Palestijnse begrafenis gezien. Ik geloof nog steeds niet in dodelijke slachtoffers bij de verdedingsacties en al helemaal niet in het aantal dat Hamas ons wil doen geloven.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_64469566
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij acht het een aannemelijk theorie. Dat is voor mij geenszins het geval, de invloeden die de koude oorlog hebben gehad stonden centraal in die oorlog - en voor de rest niets.
Als je het mij vraagt slaat dit op een vergelijking van de verhoudingen tussen een groter geheel en klein onderdeel. Niet te vergeten dat Saddam grotere belangen had bij het verzwakken van de Iraanse regime na de revolutie als je je bedenkt dat Irak 81% Sjietisch is. Maar je hebt gelijk dat het wellicht inderdaad enkel voor mij een plausibel rechtvaardiging is.
pi_64469572
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:55 schreef joepjuhhh het volgende:
Het is duidelijk dat HET palestijns gebied is, en geen gebied van israel.
Het is duidelijk dat Israel het gewoon CLAIMT.

Net als Amerika is geclaimt en de indianen zijn uitgemoord
Alleen dat laatste heeft israel niet gedaan en nu zijn ze de bad-guys.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')