Zweefvliegje die gevaarlijk deed:quote:Op maandag 29 december 2008 03:02 schreef Smeej het volgende:
DJMO is bevallen van een jongen! en ze zegt dat het de liefste baby van Nederland is!
aldus haar msn![]()
En Floria is bij de gyn geweestquote:Op maandag 29 december 2008 10:42 schreef Zweefvliegje het volgende:
Gefeliciteerd DJMO!! Net voor oud&nieuw nog even een mooi kereltje op de wereld gezet!![]()
![]()
(kunnen die blauwe jompels niet in het standaardlijstje van smileys?!
Nouja, hier net weer goedgekeurd bij de verloskundige!
Gisteren nog even de schrik van mijn leven gehad, ik was namelijk aan het fietsen, komt er van links in een steegje ook iemand aangefietst.. we konden beiden niet remmen dus *KLABAMMER* en daar ging ik van m'n fiets. Gelukkig viel ik op mijn rug (m'n fiets viel wel over me heen) en niet op m'n buik maar ik heb toch even flink lopen janken dat ik zo'n stommerd was die nu nog eens moest gaan vallen.
De verloskundige zei wel dat ik voortaan direct maar even moest bellen, maar dat had ik nu niet gedaan omdat ik "toch al een afspraak had" voor vanochtend en ik m'n kleine ook nog heb voelen schoppen.
Ze ligt nu al bijna helemaal ingedaald dus hopen dat ze inderdaad mooi zo met haar hoofdje naar beneden blijft liggen!
quote:Op maandag 29 december 2008 11:07 schreef Floria het volgende:
en dr weer. Met stom nieuws want er zit véél te weinig schot in de zaak. 2 cm ontsluiting. Dat is opzich de ondergrens van het 'prettig' inleidbare maar er zijn best wel wat mitsen en maren en dan nog mijn eigen twijfels over 'de natuur zn gang laten gaan'.
Dus het actieplan is nu: volgende week maandag weer bij de gyn komen en mocht er dan nog steeds geen en of te weinig actie down under zijn dan gaan ze eerst kijken of er dmv gel meer verweking/ontsluiting komt en dan of verder met inleiden of kiezen om te wachten tot mijn lijf het zelf oppikt. Dan bepaal ik zelf het tempo zeg maar.
Ik ga dus nog een weekje zuchten/steunen/janken/niets slapen/sjago zijn en dan heb ik genoeg gedaan en gaan we mijn lijf een beetje helpen.
Balen
week 23 was een ' speciale echo' voor mij en die duurde zo'n 3 kwartierquote:Op maandag 29 december 2008 12:00 schreef marlieske het volgende:
DJMO en Johan van harte met jullie zoon, rust lekker uit.![]()
![]()
Floria![]()
Zweefvliegje niet meer zo eng doen hoor![]()
Maffe vertel wat was er mis?
BE laat straks die nestdrang/opfris-aanval voor je inrichting zijn werk doen dan komen de ideetjes er vanzelf, ik moet namelijk zelf eerlijk toegeven dat ik nog nooit zo creatief ben geweest sinds/tijdens mijn zwangerschappen. Hele huis is hier al verbouwt, badkamer, keuken, slaapkamers.... kan beter opnoemen wat niet verbouwt is denk ik
Och ja en ik hoef vandaag niet naar de gyn maar morgen... ben wel nieuwsgierig hoe lang zo'n speciale 20 weken echo dan gaat duren? iemand die al eens gehad. Normale 20 weken echo is toch +/- 30 minuten als ik het me goed herinner?
Sorry als het zo over kwam, maar het was echt niet rot bedoeldquote:Op maandag 29 december 2008 10:26 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Sorry voor t feit dat ik n leven heb buiten Fok! hoor![]()
Zat voor mezelf helaas ook in het ziekenhuis gistermiddag mja goed.. nvm volgt later wel.
Big gratz voor DJMO dus
quote:Op maandag 29 december 2008 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Marlieske, hij is al af in mijn hoofd. 1 ochtendje nadenken was genoeg blijkbaar.
zij wel, maar ik wil als 1 van de weinigen nog, dat het een verrassing blijftquote:Op maandag 29 december 2008 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Angel-Eyez, fijn dat alles goed was.Hebben ze ook tussen de beentjes gekeken?
![]()
![]()
Verklap je nu bijkans de naam van het kereltje?quote:
Nee toch?quote:Op maandag 29 december 2008 13:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Verklap je nu bijkans de naam van het kereltje?
Dat heeft DJMO zelf al meerdere malen gedaanquote:Op maandag 29 december 2008 13:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Verklap je nu bijkans de naam van het kereltje?
nee, DJMO heeft haar zoon sinds ze het wisten altijd al bij de naam genoemd.quote:Op maandag 29 december 2008 13:44 schreef Lois het volgende:
[..]
Nee toch?dat heeft ze toch al eens in het namentopic geplaatst toch? Naja ik haal het wel even weg voor de zekerheid.
ooooowww okequote:Op maandag 29 december 2008 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Niet als een van de weinigen hoor A_E, er zijn er zat die het niet (willen) weten.
quote:
Echt joh? Bij mij in de omgeving zijn er toch wel veel die het niet willen weten hoor.quote:Op maandag 29 december 2008 13:51 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
ooooowww oke
nou iedereen om me heen vind het maar raar dat ik het niet wil weten
Ik had het nog nergens gelezen, dus was verbaasdquote:Op maandag 29 december 2008 13:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee, DJMO heeft haar zoon sinds ze het wisten altijd al bij de naam genoemd.
Ja, dat dacht ik zelf ook al, maar de verloskundige zei dat er niks mis mee was.. Voor mij is het allemaal nieuw dus als iemand mij iets zegt dan geloof ik dat heel snelquote:Op maandag 29 december 2008 12:31 schreef Diaan73 het volgende:
Zweefvliegje gelukkig is het goed gegaan. Maar wat ligt ze al vroeg ingedaald of niet.
quote:Op maandag 29 december 2008 14:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik had het nog nergens gelezen, dus was verbaasd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en daarna werd hij steeds junior genoemd
quote:Op maandag 29 december 2008 14:03 schreef Ynske het volgende:
[..]Dat laatste wist ik, maar ik dacht dat dat gewoon het 'koosnaampje' was voor de ongeboren spruit... zoals Owlet haar spruitje 'uileneitje' noemdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
moet zeggen dat ik wel de verleiding gevoeld heb het wel te willen weten hoorquote:Op maandag 29 december 2008 13:57 schreef _Bar_ het volgende:
ik hoef het ook niet te weten hoor Angel eyes
Ja precies.. nou dat is ook zo hoor, als het handig is om toch te weten. Heb ook geen specifieke reden waarom ik het niet wil weten, maar buiten het verzinnen van namen en mijn nieuwsgierige aard om, kon ik ook geen reden bedenken waarom ik het wel wilde wetenquote:Op maandag 29 december 2008 14:13 schreef Diaan73 het volgende:
AngelEyez wat fijn dat alles goed was... en dat je het geslacht niet wilt weten is volgens mij heel normaal hoor. Als ik de 20 weken echo niet had gehad had ik het ook niet willen weten. Maar als ze dan toch kijken en kunnen zeggen, hadden we zoiets van nou dan willen we het ook wel weten. Ik vond het ook wel praktisch trouwens omdat ik een specifieke babykamer wilde.
Zweefvliegje als de VK dat zegt, is het ook prima hoor. Het viel me alleen op.
ow dat lijkt me ook vervelend.. heb je al geprobeerd hem over te halen? waar het allemaal handig voor zou kunnen zijn bijvoorbeeld?quote:Op maandag 29 december 2008 14:27 schreef Burdie het volgende:
Mijn lief wil het ab-so-luut niet weten, dus daar sta je dan met je goede voornemens, want ik kan dat nooit geheim houden natuurlijk![]()
.
ja ben bang van weinig keus danquote:Op maandag 29 december 2008 14:33 schreef Burdie het volgende:
Het is nog niet aan de orde, dus dat probeer ik tzt wel, ja.
Maar als hij het echt niet wil, respecteer ik dat natuurlijk ook.
Ik denk dat het wel even duurt voordat DJMO post ... ze moest toch zoiezo een paar dagen in het ziekenhuis blijven na de bevalling??quote:Op maandag 29 december 2008 14:37 schreef YPPY het volgende:
Junior is geboren.Gefeliciteerd
Wat vindt je dochter ervan? Staan ze al samen op de foto?
Dat is prima hoorquote:Op maandag 29 december 2008 14:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, ik heb de echo's meegekregen. Ik weet niet of het de mooiste foto's zijn van alles wat we gezien hebben, maar sowieso zijn de eerste foto's van ons lammetje supermooi
Moet schaap nog wel even de printer aansluiten enzo, dus het kan ook vanavond worden
Yepsquote:Op maandag 29 december 2008 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heet het zoontje van DJMO echt Junior?
Ik dacht dat dat een koosnaampje voor hem was.
dank je.quote:Op maandag 29 december 2008 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Ow, Angel-Eyez ik vergeet vanaf mijn roze wolk gewoon te zeggen dat het fijn is dat jouw echo ook goed was
hahaha na, dat hoeft nu ook weer niet hoor...quote:Op maandag 29 december 2008 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
mijsje, hoezeer het ook via FOK is, vind ik het toch niet echt een FOK baby.
In mijn ogen is een fok baby een baby die gemaakt is door 2 fokkers die elkaar op enig moment via een (al dan niet 1-op-1) meet hebben leren kennen.
Maar we kunnen er best een poll van maken hoor.
Wat super voor jullie!!!quote:Op maandag 29 december 2008 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Ons roze lammetje is momenteel 25 mm, heeft een hartslag van 161 slagen per minuut en dat is tevens het mooiste geluid dat er bestaatKeurig op schema, conform telling en meting 9w3d, uitgerekende datum blijft ook 31 juli.
Wat was dat geweldig om te zieneen beginnend poppetje, met een hoofdje, begin van armpjes en beentjes en dat dan beweegt
Geweldig, fantastisch
Daarna dus door voor de intake prenatale screening, en daarna nog bloed afnemen. Meteen maar even 'alles', dus voor de combinatietest, maar ook de normale bloedafnames voor zwangeren. Ook nog een hoop afspraken maken en nu net eindelijk thuis. We gaan 12 januari voor de volgende en laatste echo in het IVF centrum. Daarna hebben we 22 januari de nekplooimeting en 29 januari de intake op de afdeling verloskunde in het VU. Toch maar besloten daar te blijven, dat geeft gewoon rust.
Ik ben verliefd en zooo gelukkig![]()
Vanaf nu alleen maar genieten van het feit dat ik vrijwel geen last heb van kwaaltjes en het tot nu toe een heerlijke, gemakkelijke zwangerschap is
Heb je misschien heel lang over die 2 CM gedaan?quote:Op maandag 29 december 2008 17:39 schreef DJMO het volgende:
de bevalling was een hel.. godzijdank kreeg ik een ruggenprik toen ik ong. 2 á 3 cm ontsluiting had.
Dat is ook waar natuurlijkquote:Op maandag 29 december 2008 22:24 schreef marlieske het volgende:
Tja hoelang je erover doet maakt denk ik niet zo veel uit, hoeveel pijn je hebt en of je het kan opvangen wel.
Ik heb zelf een weeenstorm gehad maar kon het desondanks redelijk opvangen maar ik ken er genoeg waarbij dat absoluut niet wilde lukken. Ach en aan pijn kan je geen labeltje hangen van Veel-Weinig- Geen ofzo dat beleeft iedereen anders natuurlijk.
Ik weet het niet zo goed.. veel harde buiken maar pijnlijk..nah.quote:Op maandag 29 december 2008 22:27 schreef Diaan73 het volgende:
Maffe, wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende dagen voor jou, je lief en naasten.Ik heb er verder geen woorden voor.
DJMO, wat een mooi mannetje!!
Dakota, hoe gaat het nu met jouw gerommel?
Nou het schiet bij jou ook niet op zeg....quote:Op maandag 29 december 2008 22:46 schreef Dakota het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo goed.. veel harde buiken maar pijnlijk..nah.
ook wat gezeur aan de voorkant.
Maar ik durf helemaal nergens meer vanuit te gaan dus blijf nuchter tot ik een hoofdje tussen mijn benen voel ofzo
DJMO, prachtventje
vanaf dat ik binnenkwam (zaterdagavond) had ik 1 cm, om 8 uur zondagochtend kreeg ik eerste tablet bij de baarmoedermond om de weeen op te wekken en de tweede om een uur of 12, de derde om een uur of 4 en pas rond 6 uur ofzo had ik die 2 a 3 cm.. en toen waren de weeën om de drie minuten heel heftig en pijnlijk .. dus ja het was heel heftig voor mijn gevoel..quote:Op maandag 29 december 2008 22:07 schreef freecell het volgende:
MaffeIk probeerde me in te denken hoe het voor je moet zijn, maar ben er maar mee gestopt om het me in te denken.... héél veel sterkte!
DJMO wat een mooi knulletje!Die eerste foto is écht te tof!
Al moest ik heir wel even om lachen:
[..]
Heb je misschien heel lang over die 2 CM gedaan?
Okay, fijn dat ze het zo serieus namen en je zo hebben "behandeld".quote:Op maandag 29 december 2008 23:15 schreef DJMO het volgende:
ik voelde minder leven nadat ik in bad geweest was en waarschijnlijk toen de slijmprop verloren ben, mijn rugklachten, en mijn angst dat er wat zou gebeuren tijdens de bevalling (verstikking door de navelstreng etc) omdat ik overtijd liep heeft ze doen besluiten om me te houden
ik verhuis dit verhaal morgen wel naar het bevallingsverhalentopic, waar ik het toch al wilde posten
quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:23 schreef Dakota het volgende:
Hier eh is het gerommel alweer gestopt
kwart voor 2 naar de vk en dan maar eens vragen wat de plannen zijn voor een eventuele inleiding volgende week. Morgen 41 weken
Dat doe ik nu ookquote:Op dinsdag 30 december 2008 09:40 schreef Dakota het volgende:
Ik ga gewoon de eerste 2009 baby persen *stampvoet*
ps: toch blijft het raar dat overtijd gaan..mocht ik ooit weer zwanger worden dan reken ik gewoon gelijk 2 weken langer want dit is onnodig irritant
quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:42 schreef Burdie het volgende:
Misschien kruipt ze er over 16 jaar pas vrijwillig uit, met scooter en al.
Floria, strippen helpt vaak volgens mij niet hoorquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:10 schreef Floria het volgende:
Altijd vuurwerk op je verjaardag is wel gaaf hoor!
Heb je niet liever dat je het 'zelf' doet ipv inleiden? Na mijn gesprek met de gyn weet ik dat een 'natuurlijke' bevalling vaak een beter verloop heeft. Dus strippen zou je lijf gewoon weer een hint te geven.
Al zouden ze bij jou ipv je ontsluiting ook je bevalling kunnen inleiden dmv het breken van je vliezen zonder hormonen en dan hen je ook een 'natuurlijke' bevalling. Oh hell, lekker zelf weten en ik geloof echt niet dat ze nóg een week blijft zitten. Tsssk.
Ik vind het zo grappig he al die gyns... zo vertellen ze allemaal wat anders... maar maakt ook niet uit, feit blijft dat de beeb van Dakota nog een lekker plekje heeft en er nog niet over nadenkt om naar buiten te komen en dat dat toch eens moet veranderen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:41 schreef Floria het volgende:
Ik weet dat ze soms je vliezen breken om weeën op te wekken. Mocht je lijf daar geen reactie op geven dan kun je altijd nog aan de wee opwekkers. Het is een 'zachte' manier van inleiden.
Tuurlijk doe je de bevalling zelf ook met een inleiding maar het is wel zo dat lichaam de bevalling beter kan 'handelen' als baby en moeder: go! zeggen. Dit is iig wat mijn gyn me verteld dus staat vast open voor subjectie.
En ik snap dat je een datum wil om naar toe te leven (net als de zogenaamde u/d, yeah right!) dat zou ik ook willen en met bijna 42 wk zou ik ook een datum willen. 9-1-9 anyone? Mooie datum! Maar te laat voor Dakota!
Mwah in het echt zijn ze scherper hier scheen net de zon erop toen ik de foto's maakte, maar ach ik geef al niet echt om die foto's belangrijkste is dat alles goed was, daar kan geen foto tegen opquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:09 schreef Dakota het volgende:
wat een mooi koppie al he
Ik moet wel zeggen dat ze niet zo scherp gemaakt zijnjammer is dat.
Nee ik hoef er niet alleen naar toe,quote:Op dinsdag 30 december 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
och Bar, dat snap ik ja. je gaat toch niet alleen? dat scheelt misschien? maar spannend blijft het, dat is gewoon zo.
Wat een domper lijkt me datquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:51 schreef Dakota het volgende:
Net terug van de vk
Besloten om me nieuwjaarsdag toch te strippen zodat ik misschien toch thuis kan bevallen.
Bloeddruk 110/55en koter doet het optimaal.
een inleidingsdatum had ze niet maar 7 jan. moet ik dan naar de gyn en die zal een afspraak met me maken dus zoveel wijzer ben ik niet geworden.
juhp.. vond t zelf ook stom.. dus toch over de 42 weken als het nog niet vanzelf is gekomen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef Floria het volgende:
Joh Dakota, das wel een minder leuk vooruitzicht. natuurlijk ga je voor die tijd vanzelf bevallen maar hell de 9e?
Hang in there!
...quote:Op woensdag 31 december 2008 14:20 schreef DJMO het volgende:
*stil een mededeling uit naam van Maffemuts komt doen*
vannacht om 2 uur werd Maffemuts naar het ziekenhuis gebracht na een aantal uur met kramp. uit voorzorg werd ze meteen ingeleid wat resulteerde in de geboorte van Yoeri om 8:31 uur. hij is 38 cm lang en woog 1740 gram. Maffemuts krijgt zo nog een check-up en mag, als alles in orde is, rond vier uur naar huis toe.
quote:Op woensdag 31 december 2008 14:20 schreef DJMO het volgende:
*stil een mededeling uit naam van Maffemuts komt doen*
vannacht om 2 uur werd Maffemuts naar het ziekenhuis gebracht na een aantal uur met kramp. uit voorzorg werd ze meteen ingeleid wat resulteerde in de geboorte van Yoeri om 8:31 uur. hij is 38 cm lang en woog 1740 gram. Maffemuts krijgt zo nog een check-up en mag, als alles in orde is, rond vier uur naar huis toe.
Hier sluit ik me bij aanquote:Op woensdag 31 december 2008 15:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Maffemuts en man, gefeliciteerd met de geboorte van Yoeri.
En daarbij ook gecondoleerd.
Meer kan ik niet zeggen, woorden komen te kort.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:42 schreef Nijna het volgende:
Lieve Maffemuts, ik weet niet of ik je moet feliciteren of condoleren of allebei. Er lijkt gewoon geen woord te zijn wat past... Heel veel sterkte voor jullie.
Dag kleine Yoeri...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |