he getver hele reactie getypt wil Fok nie mee werken
Maar nog ff over de ruggenprik ik ben van mening dat het niet meer dan normaal is dat je die 24/7 kan krijgen als je er een wilt krijgen.
Een anesthesist word voor wel minder spannende zaken opgeroepen waarom zou je er dan soms uren op moeten wachten? (of met moet zijn dat ze aan het opereren zijn of op de golfbaan staan.... zoals bij mij toen meneer stond net op de 3de hole

)
Het schijnt dat barenspijn tot de ergste pijnen (kan) behoren dus vaak is zo'n prik dan ook op zijn plaats.
Ik denk vaak wel eens dat we als modern land hier best een stapje in achter lopen, een bevalling hoeft niet pijnloos/pijnvrij te zijn van mij maar de verhalen die ik soms lees/hoor vind ik echt hels.
Ik stond er ook echt van te kijken dat gyn's niet 24/7 beschikbaar zijn in het ziekenhuis (zeker toen ik het zelf ervaren mocht) en dat we als Nederland zo'n hoog sterfte cijfer onder baby's hebben bij de geboorte.
Kijk we doen allemaal wel net of hier zo goed en veilig is maar ik schrok met de pleuris van de cijfers.
Ik wil trouwens wel duidelijk maken dat ik niet ben voor bevalling op afspraak en keizersnede´s op bestelling hoor

zo erg hoeft ook weer niet vind ik, maar ik had wel verwacht dat onze ziekenhuizen barende vrouwen serieus namen en daar hun dienst rooster op aan zouden passen.
Ik kreeg trouwens de ruggenprik voor een ks en niet omdat ik de weeen niet trok
had het het liefste zelf afgemaakt maar dat ging helaas niet, we gaan nu voor de herkansing.