In Februari zijn de meeste tochten gehouden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:46 schreef brother52 het volgende:
Wees maar niet bang. We krijgen februari nog.
De dooi moet nog wel even goed doorzetten. Voor de volgende vorstperiode moet eerst al het ijs wat er nu ligt weg zijn, anders krijg je erg slecht ijs.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:43 schreef du_ke het volgende:
Het is nu weer zo dooi als wat. Misschien meer geluk in de volgende vorstperiode.
Valt wel wat mee. Slecht ijs krijg je alleen wanneer het vriest en sneeuwt tegelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
De dooi moet nog wel even goed doorzetten. Voor de volgende vorstperiode moet eerst al het ijs wat er nu ligt weg zijn, anders krijg je erg slecht ijs.
Zou het nu weer beginnen te vriezen dan krijg je heel onregelmatig ijs. De bovenste laag is nu aan het smelten en dat gaat niet overal even hard.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:29 schreef Freeflyer het volgende:
Valt wel wat mee. Slecht ijs krijg je alleen wanneer het vriest en sneeuwt tegelijk.
Voor nu is het zo dat het er op lijkt dat de dooi doorzet. Misschien over een dag of 4/5 dat het er anders uit ziet en weer streng gaat vriezen.
Mooi bericht voor alle Global Warming nerds.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:40 schreef gebruikersnaam het volgende:
ALs deze rus gelijk heeft is de kans vrij groot
Andrei Luchenko is een vooraanstaand amateur meteoroloog uit Rusland. Hij heeft zich 15 jaar bezig gehouden met het klimaat in siberie en op uitnodiging van de Canadezen in Canada(Alaska).
Vorige week heeft hij twee weken doorgebracht in het uiterste noorden van Siberie. Aldaar is hij tot een opzienbarende conclusie gekomen. Zijn waarschuwing in een russisch Tv programma was dat Rusland en het voormalig oostblok zich moet opmaken voor extreme kou begin 2009. Op de noordpool dreigt een koudegebied samen te gaan smelten met een gebied in alaska. Dit gebied zal op zijn beurt weer aansluiten met de kou die zich boven Noorwegen/Finland vormt. Wat volgens hem dan staat te wachten is extreme kou die zich tot ver in midden en west europa zal uitstrijken.
Volgens Luchenko zal het straks geen matige -5 graden vriezen maar -35, tot in midden frankrijk aan toe. Siberie kan zich opmaken voor temperaturen tot -50. Deze koudegolf die droog zal zijn brengt geen sneeuw met zich mee. Wel ijswinden in kuststreken. Alle depressies op de oceaan zullen minimaal 2 weken tegengehouden worden door de kou. Volgens Luchenko komt zo'n extreme koudegolf eens in de 150 jaar voor. Dat het nu met de klimaatverandering plaatsvind vind hij niet vreemd. "De aarde koelt in mijn ogen af, de polen groeien, over een tijd breekt er weer een ijstijd aan".
Bron: Petsjora newspaper
Wat een ongelofelijk onzin ook allemaal.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:13 schreef Demophon het volgende:
De Svensmark-theorie (omstreden en verguisd bij broeikaseffect-aanhangers) voorspelt dat we na een relatief warme periode nu een koele periode krijgen. Zo is de laatste zonnecyclus van 12 jaar afgelopen. Meer nog, er is ook nog een vlakkere cyclus van 80-100 jaar die ook bijna is afgelopen. Volgens de theorie is deze veel meer van invloed op het klimaat. Als deze theorie klopt krijgen we nu 12 relatief koele jaren met koude winters, waarvan 2020 het meest strengst zal zijn.
Dus ja, de kans op een Elfstedentocht dit jaar is zeker toegenomen!! Meer nog als de theorie klopt, zullen dit decennium waarschijnlijk meerdere Elfstedentochten krijgen!![]()
![]()
Nee hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:47 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk onzin ook allemaal.
Natuurlijk heeft de zon invloed op ons klimaat, maar dat we nu weer een koude periode krijgen is echt van der zotte, en dat mensen dat aan dit weer linken is helemaal idioot.
Deze lage temperaturen komen niet ZOMAAR tevoorschijn hoor, dat komt omdat er toevallig een paar hogedrukgebieden ten noorden van ons zitten, voor hetzelfde geld zat er nu een super groot hogedrukgebied ten zuiden van ons, dan hadden we de hele winter regen gehad en hoge temperaturen.
Het is allemaal gewoon toeval.
Het kan volgend jaar net zo goed de hele winter 10 graden blijven al dat het -20 gaat vriezen.
quote:De ijsdikte in de Bolswardervaart, was vanmorgen (dinsdag 6 januari) slechts 1 cm. De Bolswardervaart grenst aan mijn tuin in Harlingen en behoort tot de elfstedenroute. Hiermee wil ik aantonen, dat er nog lang geen sprake zal zijn van grote tochten in Friesland. Het buitenwater is volstrekt onbetrouwbaar en wij zullen het hier moeten hebben van de ijsbanen.
Wat dat betreft ligt Friesland verkeerd dit jaar ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef ondeugend het volgende:
We kunnen hem beter in Limburg gaan houden daar is het nu -11.
maar dan moet het toch weer 1 a 1.5 week vriezen voor een 11 steden toch...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:29 schreef superworm het volgende:
Weervent van NOS zei dat hij denkt dat we volgende week toch weer gewoon vorst krijgen
-20,1 zelfs nu.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef ondeugend het volgende:
Inderdaad, hier in Zuid-Oost Brabant ook -15 geweest.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef ondeugend het volgende:
Dat dus.quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:23 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat het in Friesland het minste vriest in Nederland
ehh, weet niet waar jij uit het raam kijkt, maar hier in spijkenisse schaatsen ze overal hoorquote:Op woensdag 7 januari 2009 06:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat dus.
Alhoewel je in Rotterdam ook nog nergens kan schaatsen.
Een stuk warmer. IN het begin van de nacht kwamen er wolken en wind, waardoor overal de temperatuur flink is gaan stijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:24 schreef Casparovvv het volgende:
Hier in Wageningen was het gisteravond om 21:30 al -14,7. Ben benieuwd hoe koud het vlak voor zonsopgang is geweest.
Dat zei de Albert Hein cassiere al tegen me toen ik zei dat het koud is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:56 schreef buachaille het volgende:
Volgens de lange termijnverwachtingen is de kou nog niet uit lucht
Ik heb dat ooit gedaaan in de jaren 70quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:11 schreef Cynix ® het volgende:
Je kunt hier in Eindhoven in de wijk ook over de straten schaatsen. Elk nadeel hep zijn voordeel.
Dat deed ik ook in de jaren zeventig. In Stratum over de straat schaatsen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:11 schreef Cynix ® het volgende:
Je kunt hier in Eindhoven in de wijk ook over de straten schaatsen. Elk nadeel hep zijn voordeel.
Vorige keer was de gevoelstemperatuur toch - 42 graden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Balen, bij -35 wordt er echt geen elfstedentocht gehouden.
De vorige keer stond er veel wind maar was de gevoelstemperatuur -15 ofzo. In '63 was het erg koud, maar toen reden ook maar enkele tientallen rijders de tocht uit - onder die omstandigheden zou de tocht niet herhaald worden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vorige keer was de gevoelstemperatuur toch - 42 graden?
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html ?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:52 schreef superworm het volgende:
Heeft iemand toevallig een linkje naar die langetermijnverwachting-modellen (met die 50 berekeningen en gemiddelde etc.) die de hele tijd worden gepost? Dan kan ik zelf ook kijken ipv de hele tijd te wachten op anderen
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb net 2x mijn maandelijkse IB-groeptoelage (ik heb er 1800 van gemaakt in totaal) op NEE ingezet. Ik sta nu wel 900 euro in de min en kan met deze 100 euro nog net overleven maar als het goed is krijg ik straks 2160 euro terug en dan ga ik op vakantie...
Je bent ervan op de hoogte dat die wedenschap over het hele jaar valt? Die wedenschap loopt dus gewoon door tot 31 december van dit jaar. Die vakantie van jou moet dus een jaartje gaan wachten denk ik. En met een beetje pech word de elfstedentocht op 31 december gereden en ben je al je geld kwijtquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb net 2x mijn maandelijkse IB-groeptoelage (ik heb er 1800 van gemaakt in totaal) op NEE ingezet. Ik sta nu wel 900 euro in de min en kan met deze 100 euro nog net overleven maar als het goed is krijg ik straks 2160 euro terug en dan ga ik op vakantie...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |