abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2008 @ 09:39:43 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64422667
Vervolg op
SPANNEND, de kittens kunnen elk moment komen...
Wachten op twee Britjes O+ O+
Wachten op twee Britjes O+ O+ deel 2
Twee Britjes moeten wennen aan hun nieuwe huis... en baasje.
Twee Britjes groeien als kool O+ O+ (deel 5 in de serie)

Op 31 oktober 2007 zijn Arwen Cripton Sid Puzzo en Dobby Cadbury Marlin Puzzo geboren.
Hun roepnamen zijn AC en DC.
Omdat ze van Fokkers naar Fokkers gaan en bijna live op Fok! zijn geboren zijn dit officiële Fok!katjes!
Hoewel zij zich in het begin als katertjes presenteerden, bleken het toch echt poezenzusters te zijn.

Sinds 26 januari 2008 zijn zij verhuisd.
Het wel en wee van het wennen aan het nieuwe huis, de andere kat Bora (acht jaar oude Europese korthaar uit het asiel) en het nieuwe baasje kun je hier volgen.

Wat foto's uit de vorige delen:

(6 weken oud)

DC 13 maanden oud.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sanne op 28-12-2008 09:48:39 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 28 december 2008 @ 09:41:43 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64422683
Die namen
  zondag 28 december 2008 @ 09:44:34 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64422713
Ze hebben de laatste tijd een nieuw favoriet speeltje: een lasermouse, gekregen van tante Bliss.
Zelfs Bora vindt het een interessant speeltje, ze rennen regelmatig met zijn drieën door het huis achter die laserpoint aan. Bora kan niet zolang rennen, en gaat dan al snel onderin de krabpaal liggen om een soort keeper te spelen. AC rent het hardst en ook alsof ze op een circuit bezig is. Ze vindt het geweldig. DC mept met twee poten achter de laser aan. Daar probeert ze ze tussen te vangen.

Filmpje van YouTube:

En nou niet zeggen dat het zielig is met zo'n lasermuis. De katten komen zelfs vragen om te spelen als ik te vroeg stop. Ze weten heel goed dat ik dat ding laat bewegen. En als ze uitgespeeld zijn krijgen ze alledrie lekker snoepjes!

[ Bericht 8% gewijzigd door Sanne op 28-12-2008 10:03:20 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 28 december 2008 @ 10:01:03 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64422847
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:08 schreef Saffron het volgende:
Wat een mooie groene ogen heeft ze gekregen he! Hoe zit het eigenlijk met het verschil in grootte tussen AC en DC? Zijn ze n u even groot of is AC een stuk groter?
AC is ongeveer tien procent groter dan DC. Eigenlijk nog dezelfde verhouding als vroeger. Ze blijft wat kleiner. Ze is ook nog zo verlegen. Al miauwt ze de laatste tijd wel wat vaker. Nog niet zo'n prater als AC, maar het begint wel te komen. Ze springt vaak op de leuning van mijn bureaustoel om kopjes te geven. Dat zou ze een half jaar geleden nog niet gedurfd hebben.

Tussen Bora en DC gaat het beter. Het zijn nog geen echte vriendinnen maar ze liggen steeds dichter bij elkaar op bed. AC gaat op de vreemdste plekken slapen. Op het wcmatje bijvoorbeeld. Of in de tocht tussen de badkamer en een open raampje. Of op het koude parket in de hal als je binnenkomt. Ook weer lekker met die kont tegen de kier onder de deur. AC blijft een Einstein. Ze is altijd haantje de voorste met alles en eist in haar eentje de meeste aandacht op. DC en Bora zijn vooral mijn knuffeltjes, maar AC is een ander soort huisgenoot.
pi_64438209
TVAC/DC

Tof filmpje! Bora!
Tante Bliss heeft spijt dat ze niet 2 lasermuizen heeft besteld, want Spider kan nu al helemaal gebiologeerd zijn door een lichtje op het plafond! Vanavond bestellen dus!

Fijn dat het zo goed gaat met de dames
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_64479723
Omdat dit toch over britjes gaat..

Iemand die toevallig weet hoe de de kleur van de kat op de voorgrond (niet de chocolate) precies heet?

Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_64501411
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef Cutebutpsycho het volgende:

Iemand die toevallig weet hoe de de kleur van de kat op de voorgrond (niet de chocolate) precies heet?

[ afbeelding ]
Silver tabby noemen ze dat toch? Correct me if I'm wrong
Whatever you're about to discover we off that.
pi_64516595
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[ afbeelding ]
Die kleur heet "Lilac"

Yippie, weer een topic over AC en DC Dank je wel voor je geweldige kerstkaart Sanne!
  zondag 4 januari 2009 @ 11:54:03 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64640553
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Update van het kattenfront. Bora was weer ontzettend bang met oud en nieuw. Het vuurwerk vindt ze zo eng, ze is boven gebleven onder bed tot het 12 uur werd. En kwam toen hard hollend schreeuwend en jankend naar beneden om zich hier weer net zo hard onder de veel te lage bank te wurmen. Arme kat.

AC zat met gespitste oortjes te luisteren naar de knallen maar bleef dapper rondstampen. Het meest verbaasde DC mij nog. Ik had de gordijnen en lamellen dicht omdat ze anders van dat licht ook nog kunnen schrikken. Zat ze (DC) om half een op de centrale verwarming in de keuken, tussen de lamellen die keurig aan de kant gingen, helemaal gebiologeerd naar het vuurwerk te kijken.

Katten zijn rare wezens.
pi_64651318
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:54 schreef Sanne het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Update van het kattenfront. Bora was weer ontzettend bang met oud en nieuw. Het vuurwerk vindt ze zo eng, ze is boven gebleven onder bed tot het 12 uur werd. En kwam toen hard hollend schreeuwend en jankend naar beneden om zich hier weer net zo hard onder de veel te lage bank te wurmen. Arme kat.

AC zat met gespitste oortjes te luisteren naar de knallen maar bleef dapper rondstampen. Het meest verbaasde DC mij nog. Ik had de gordijnen en lamellen dicht omdat ze anders van dat licht ook nog kunnen schrikken. Zat ze (DC) om half een op de centrale verwarming in de keuken, tussen de lamellen die keurig aan de kant gingen, helemaal gebiologeerd naar het vuurwerk te kijken.

Katten zijn rare wezens.
Ja, ook een gelukkig nieuw jaar van Aneurism en mij

HAHAHA gekke DC Had ik inderdaad niet van haar verwacht, eerder van AC !

Wij waren voor het eerst om twaalf uur weg met oud en nieuw. Helaas was er overdag al redelijk wat vuurwerk in de straat. Lotje en Sam leken er niet zo van onder de indruk, maar Nimo heeft zich teruggetrokken in de slaapkamer, verstopt onder het bed of achter de kast arme Nimo...
  zondag 4 januari 2009 @ 21:38:09 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64665132
AC vlak voor kerst

maandag 5 januari 2009 @ 21:16:14 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64704770
Ik heb een besluit genomen.

Alhoewel het met mijn werk moeilijk valt te combineren, en er nog heel wat oppasgeregel van zal komen, heb ik vandaag besloten dat ik het doe. Ik wil een nestje fokken met AC en/of DC.

Op mijn werk heb ik al verteld dat ik in ieder geval 3 weken aaneengesloten vakantie ga opnemen, alleen de vraag is wanneer. Mijn collega heeft begrip. Mijn baas roept altijd dat je dat zelf maar moet regelen je vervanging en dat je dan vrij kunt krijgen, nou bij deze.

Ik ga dit jaar niet op vakantie, ik ga al mijn vrije dagen gebruiken om te genieten van het grote geluk dat kittens heet. Iedere minuut zal ik ze volgen en vastleggen, geen moment wil ik missen.

Dit is mijn droom en die wil en kan ik niet aan mij voorbij laten gaan.

Vanaf het eerste telefoontje van Saffron dat DC waarschijnlijk een vrouwtje was speelde dit al door mijn hoofd. Ik wil ooit de geboorte van een levend wezen meemaken. Bij mijzelf zit dat er helaas niet in, maar bij de poesjes nog wel. En dit jaar gaat het gebeuren!!

Ik ben er helemaal vol van, want ik heb de knoop nu doorgehakt en ga er ook voor.
Waar jullie mij mee kunnen helpen is een aantal catterynamen verzinnen, zodat ik bij Neocat in ieder geval alleen maar mooie namen kan deponeren.

De namen die ik tot nu toe in mjn hoofd heb zijn:

- Whole lot a Rosie
- Catbury

ik vermoed dat ze die tweede gaan afwijzen.
Voorkeur gaat uit naar een hardrocknaam, want ik ben en blijf een rocker en ze heten niet voor niets AC en DC.

Nog drie (of liever vier) keigoede namen heb ik nodig voor ik ze aan Neocat ga voorleggen. Dus wie wat weet, laat het me hier weten. De namen van mijn reservelijstje zijn niet goed genoeg, het wordt wel de achternaam van mijn kleinkinderen ja.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:00:08 #13
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64710466
!!!

Ik vind Whole lotta Rosie een leuke naam, is een hardrocknaam maar klinkt toch lief
Welke poezel gaat de mamma worden? DC? (Omdat die het meest Britse uiterlijk heeft)
Wat spannend!

Ik heb verder geen namensuggesties, maar ik ga even nadenken!

Wat een leuk nieuws!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 5 januari 2009 @ 23:01:44 #14
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64710533
Ik kom 3 weken bij je wonen en ik wil een kitten!
Ziggy played guitar
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:22:14 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_64740586
Catallica
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:22:59 #16
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_64740609
Cats 'n Rozes
Ecosia
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:25:05 #17
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_64740697
al het er drie zijn.
Peterpan
Cat
Rock
Ecosia
  zondag 11 januari 2009 @ 16:38:02 #18
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64918227
Haha, Catallica vind ik wel leuk Jump.

DC vanmorgen weer zo uberlief!

pi_64944582
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:16 schreef Sanne het volgende:
Ik heb een besluit genomen.

Alhoewel het met mijn werk moeilijk valt te combineren, en er nog heel wat oppasgeregel van zal komen, heb ik vandaag besloten dat ik het doe. Ik wil een nestje fokken met AC en/of DC.

Op mijn werk heb ik al verteld dat ik in ieder geval 3 weken aaneengesloten vakantie ga opnemen, alleen de vraag is wanneer. Mijn collega heeft begrip. Mijn baas roept altijd dat je dat zelf maar moet regelen je vervanging en dat je dan vrij kunt krijgen, nou bij deze.

Ik ga dit jaar niet op vakantie, ik ga al mijn vrije dagen gebruiken om te genieten van het grote geluk dat kittens heet. Iedere minuut zal ik ze volgen en vastleggen, geen moment wil ik missen.

Dit is mijn droom en die wil en kan ik niet aan mij voorbij laten gaan.

Vanaf het eerste telefoontje van Saffron dat DC waarschijnlijk een vrouwtje was speelde dit al door mijn hoofd. Ik wil ooit de geboorte van een levend wezen meemaken. Bij mijzelf zit dat er helaas niet in, maar bij de poesjes nog wel. En dit jaar gaat het gebeuren!!

Ik ben er helemaal vol van, want ik heb de knoop nu doorgehakt en ga er ook voor.
Waar jullie mij mee kunnen helpen is een aantal catterynamen verzinnen, zodat ik bij Neocat in ieder geval alleen maar mooie namen kan deponeren.

De namen die ik tot nu toe in mjn hoofd heb zijn:

- Whole lot a Rosie
- Catbury

ik vermoed dat ze die tweede gaan afwijzen.
Voorkeur gaat uit naar een hardrocknaam, want ik ben en blijf een rocker en ze heten niet voor niets AC en DC.

Nog drie (of liever vier) keigoede namen heb ik nodig voor ik ze aan Neocat ga voorleggen. Dus wie wat weet, laat het me hier weten. De namen van mijn reservelijstje zijn niet goed genoeg, het wordt wel de achternaam van mijn kleinkinderen ja.
SUPER, de Puzzo familie wordt uitgebreid leuk leuk Wij komen dan zeker ook langs om de kleinkinderen van Lotje te bewonderen

Ik heb helaas even geen inspiratie voor een cattery naam. Wij hadden ook een lijst van 7 namen en de bovenste was er meteen uitgepikt. De cattery van Lotje had juist het omgekeerde --> werd de laatste naam HaaTweeOoo Ik denk als de naam een beetje origineel is dat ie gewoon wordt goedgekeurd. Het gaat erom dat de catterynamen niet op elkaar lijken.
pi_65002527
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:01 schreef MissBliss het volgende:
Ik kom 3 weken bij je wonen en ik wil een kitten!
Zorg iig dat ze goed aan je gewend zijn, want Lotje heeft het een keer gepresteerd om een uur lang de bevalling te onderbreken omdat een "vreemde" (de moeder van Saffron) op bezoek kwam. Ze had weeen, zag haar binnen komen en poef, geen enkele reactie meer. Pas toen ze weg was kwam het weer...

Nu heeft Anabel (eerste kitten Lotje) geen enkele moeite gehad 'vreemden', haar eerste nestje waren totaal onbekenden aanwezig van een andere cattery.

Maar je weet het nooit. Tis iig niet bevordelijk voor het kitten wat onderweg naar buiten is...

Saffron heeft nog wel 1000.000 tips, dus dat komt allemaal per mail goed.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 19:55:21 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:54:15 #21
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_65002606
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:52 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Zorg iig dat ze goed aan je gewend zijn, want Lotje heeft het een keer gepresteerd om een uur lang de bevalling te onderbreken omdat een "vreemde" (de moeder van Saffron) op bezoek kwam. Ze had weeen, zag haar binnen komen en poef, geen enkele reactie meer. Pas toen ze weg was kwam het weer...
Dat zie ik DC ook precies zo doen! Geen pottenkijkers erbij, gewoon alleen "eigen" om je heen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:58:24 #22
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65002785
Oh ja nee, ik hoef niet bij de bevalling hoor! Het ging meer over daarna en dat van dat 3 weken komen wonen is ook lichtelijk overdreven Het was mn enthousiasme.

Sanne: gaat DC de moeder worden?
Ziggy played guitar
pi_65002794
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:54 schreef Sanne het volgende:

[..]

Dat zie ik DC ook precies zo doen! Geen pottenkijkers erbij, gewoon alleen "eigen" om je heen.
Had ooit begrepen dat het een natuurlijk iets is, in natuur moeten ze ook de bevalling kunnen onderbreken als er gevaar dreigt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:59:23 #24
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65002825
DC vindt mij eng geloof ik, dus dat zou geen succes worden
Ziggy played guitar
pi_65002828
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:58 schreef MissBliss het volgende:
Oh ja nee, ik hoef niet bij de bevalling hoor! Het ging meer over daarna en dat van dat 3 weken komen wonen is ook lichtelijk overdreven Het was mn enthousiasme.

Sanne: gaat DC de moeder worden?
Begreep ik, maar toch beter even melden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')