abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2008 @ 02:43:42 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_64420624
Amsterdam is een beetje duur als je een huisje met een tuin en een garage wil , dus hup weg uit het mooie Amsterdam en hop naar boerendorp genaamd Purmerend
Volgende week vrijdag krijgen we de sleutel

Onderstaande foto's komen van Funda , nieuwe foto's volgen zodra we de sleutel hebben

Voorkant van het huis

Huiskamer

Huiskamer + keuken (muur/glas/deur worden verwijderd , waardoor het één grote ruimte wordt

tuin

De ultra moderne keuken gaan we vervangen

tuin

1 van de '3' badkamers

Achterkant huis

Wat wordt er vervangen Ja wat eigenlijk niet . Er komt een nieuwe vloer in , d'r wordt over de bestaande tegel vloer heen getegeld.
De keuken wordt helemaal gesloopt en komt er uiteraard een nieuwe voor in de plaats , we hebben gekozen voor een witte keuken (semi glans) met een donkergrijs granito blad. (Gekocht bij de Keukenloods )

Oven

Magnetron

Kookplaat

Vrijstaande koelkast

RVS keukenkraan (met verlichting )

De badkamer bevindt zich op de 2e verdieping , maar het zijn eigenlijk 3 badkamers , zie paint

De bedoeling is dat van die 3 kleine ruimtes , één grote ruimte wordt gemaakt. (en ja douche is fout gespeld )

Wat komt er in de badkamer :

Stoomcabine , bad met whirlpool en kleurentherapie , hangend toilet , badmeubel , radiator , kranen en tegels natuurlijk.

Bad (190 x 90 en 50cm diep)

Badmeubel , alleen worden de zijkanten dezelfde kleur las de voorkant.

Wastafelkraan

Inbouwstoomcabine , de deur heeft dan alleen een wit profiel , vonden wij mooier aangezien er donkere tegels omheen komen te zitten en het matchroom van deze fabrikant vind ik niet echt mooi. Het paneel in het midden wordt ook gewoon wit.

Wat voor tegels komen er in het huis : Ik zelf wou gaan voor antraciete vloertegels , alleen m'n vriendin vond dat te strak. Zij houdt wat meer van natuurlijke kleuren. Dus hebben we gekozen voor een bruinachtige tegel met een metallic-look glans (beetje moeilijk uit te leggen , plaatje geeft ook niet echt een goede impressie) Tegels in de huiskamer en gang zijn 45 x 90 en in het toilet en de badkamer 30 x 60..
Op de wanden in het toilet en de badkamer komen mat witte gekalibreerde (?) tegels van 30 x 90.

vloertegels (Ironisch zitten ze op de foto op de wand geplakt )

Wat gaan we doe : Eigenlijk niet veel , misschien een beetje behang krabben , schuren , slopen , laminaat leggen en waarschijnlijk wat schilderwerk.

Nee een keuken plaatsen , stucen , badkamer plaatsen moet je aan mensen over laten die er verstand van hebben , bovendien heb ik een grafhekel aan klussen
Ik ben inmiddels overleden
pi_64420693
Een drive in!
Leuk dat water aan de achterkant van jullie huis.
Succes...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64420857
Gefeli, ik ga dit ook volgen.
Eensch met Oblivon, dat water is top!!!
Everyone is entitled to My opinion.
  zondag 28 december 2008 @ 09:46:53 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64422726
leuk huisje

Eerste wat mij trouwens bij zo'n woning te binnen schiet is dat het een muggenfeest is....

Dus zou ook rekening houden door er goede horren te plaatsen enzo.
pi_64422741
Wauw, dat ziet er echt vet uit!
They have tied me to a stake; I cannot fly
pi_64422865
Leuk, die tuin aan het water!
Ik ben benieuwd naar het resultaat, het zal er wel heel anders uitzien als het klaar is! Succes
  zondag 28 december 2008 @ 10:40:15 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64423322
Kleurentherapie in de badkamer? !
Ziet er allemaal goed uit wat je gaat doen, alleen eeuwig zonde dat je in de keuken zo'n ouderwets lelijk gasstel neemt en niet fatsoenlijk op inductie gaat koken.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 10:41:40 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64423349
TVP

ziet er goed uti!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64423406
Ah, leuk. Denk ik.
  zondag 28 december 2008 @ 13:09:57 #10
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_64426784
niet zo negatief over purmerend, er staan daar best leuke huizen. die nieuwe wijk is hartstikke mooi
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 13:32:59 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64427483
Ik zie een schotel naast het huis !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64431664
Een gasstel is hip en fijn, zeker als het gas op glas is !

Succes TS !!!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_64432006
Leuk huis! Succes met verbouwen, ga 't volgen! Purmerend is best leuk trouwens, leuk (winkel)centrum kwam ik van de zomer toevallig achter.
  maandag 29 december 2008 @ 00:21:25 #14
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64451217
Leuk huisje!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 29 december 2008 @ 00:24:20 #15
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64451292
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:40 schreef Burdie het volgende:
Ziet er allemaal goed uit wat je gaat doen, alleen eeuwig zonde dat je in de keuken zo'n ouderwets lelijk gasstel neemt en niet fatsoenlijk op inductie gaat koken.
Ik kook ook liever op gas dan op inductie (ookal kookt je pannetje water sneller, ziet het er mooier uit en is het enigzinds makkelijker schoon te maken) te veel verschil in aanschafprijs en gas-op-glas is een mooie tussenoptie. Ik kook liever op een echt vuurtje. (en stookt ook nog iets goedkoper als inductie)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64451566
wow... hoeveel slaapkamers?
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  maandag 29 december 2008 @ 08:51:39 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_64455827
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:40 schreef Burdie het volgende:
Inductie , wel mooi , maar ik kan met koken er niet aan wennen , gas
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:32 schreef Renesite het volgende:
Ik zie een schotel naast het huis !
Ja , want alleen allochtonen hebben een schotel
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:34 schreef Smeej het volgende:
wow... hoeveel slaapkamers?
Officieel 4 , 3 boven en eentje beneden bij de tuin
  zondag 25 januari 2009 @ 12:13:37 #18
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65380312
Zo ff een kleine update.

Het wil niet echt opschieten , gebrek aan tijd en ik ben niet echt handig en de bank is erg traag met het geld overmaken van het bouwdepot naar de leverancier . Ondertussen wel al het bad , stoomcabine , badmeubel en tegels (huiskamer) binnen gekregen. Die leveranciers hebben veel vertrouwen in mij , ik mag het achteraf betalen
Ondertussen wel de meubels uitgezocht (helaas geen foto's) , we zouden eigenlijk voor donker hout gaan , maar omdat de vloer en het bankstel ook al donker zijn , hebben we gekozen voor teakhouten meubels.

De 1e verdieping moet er ongeveer zo uit komen te zien

Nog even over de rare indeling van de 3 badkamers ( )

[img][/img]

Zo zag het er uit

achter deur 1 hebben we :

achter deur 2 zit :

en tenslotte achter deur 3

Ik begrijp nog steeds niks van deze indeling

Gelukkig wordt het 1 grote ruimte

Toch nog wat foto's kunnen vinden van de meubels

TV meubel , alleen die van ons wordt hoger en breder

Eettafel , die van ons wordt 160 x 100 (of 90 , weet ik ff niet meer )

Salontafel , alleen die van ons wordt dan ook in dezelfde kleur als de rest , makkelijke aan deze salontafel is , dat er nog 2 lades onder zitten , mega handig

Van de wandkast helaas geen plaatje

ZO nu eerst eten en dan weer terug naar de nieuwe woning
pi_65380461
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:13 schreef Enchanter het volgende:

Nog even over de rare indeling van de 3 badkamers ( )

[ afbeelding ]

Zo zag het er uit

achter deur 1 hebben we :

[ afbeelding ]

achter deur 2 zit :

[ afbeelding ]

en tenslotte achter deur 3

[ afbeelding ]

Ik begrijp nog steeds niks van deze indeling
Je hoeft niet (of in ieder geval minder) op elkaar te wachten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 januari 2009 @ 14:08:34 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65383909
Een apart toilet is wel prettig. Maar ja, dat zit nou net in het midden

Leuk huis trouwens!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 25 januari 2009 @ 14:51:41 #21
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_65385260
tvp

Dat gaat een hele fijne badkamer worden denk ik!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 25 januari 2009 @ 19:16:03 #22
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65394785

Wat moet ik me voorstellen bij kleurentherapie? .

En waarom hebben de vorige bewoners zo'n vreselijke smaak?
That's quite enough, thank you.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 19:28:38 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_65395256
quote:
Bij kleurentherapie worden kleuren gebruikt om lichaam, ziel en geest met elkaar in harmonie te brengen. De basis van kleurentherapie is het 'energiesysteem' van het lichaam, zoals dat in oosterse geneeswijzen en veel religies al eeuwenlang wordt erkend. Dit systeem gaat uit van het bestaan van een aantal energievelden in en rond het lichaam.
Maar dan werkt het volgens mij met behulp van lampen die in de douce zitten die van kleur veranderen.
Werkt ontspannend op het lichaam en men zegt dat het bepaalde ziektebeelden helpt voorkomen of minder maakt.
  zondag 25 januari 2009 @ 19:32:15 #24
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65395384
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar dan werkt het volgens mij met behulp van lampen die in de douce zitten die van kleur veranderen.
Werkt ontspannend op het lichaam en men zegt dat het bepaalde ziektebeelden helpt voorkomen of minder maakt.
Kunt ook een LivingColors in de badkamer zetten. .

Maar goed, ik geloof wel in kleuren in die zin dat ze je gemoedstoestand kunnen veranderen, dus waarom zou het geen ziektebeelden kunnen verminderen? Paars staat voor heling/genezing geloof ik.
That's quite enough, thank you.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 19:37:05 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_65395526
Een livingcolors lijkt mij niet echt veilig met al dat water in de buurt

Leuke meubels zijn er uitgezocht, al vind ik die salontafel er niet echt bij passen.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:37:25 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65402144
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Een livingcolors lijkt mij niet echt veilig met al dat water in de buurt

Leuke meubels zijn er uitgezocht, al vind ik die salontafel er niet echt bij passen.
In het teak ziet het er een stuk beter uit
pi_65405179
Huisje ziet er erg goed uit, gefeliciteerd! Mag ik trouwens vragen waar dat badmeubel vandaan komt?
  maandag 26 januari 2009 @ 00:19:00 #28
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65405990
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:57 schreef Burbujas het volgende:
Huisje ziet er erg goed uit, gefeliciteerd! Mag ik trouwens vragen waar dat badmeubel vandaan komt?

Importeur
  Hoofdredactie Fotografie maandag 26 januari 2009 @ 09:34:54 #29
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65410937
Toen ik begon met kijken in dit topic dacht ik alleen maar "OMG!", maar jullie gaan er echt mooie dingen mee doen! En die tuin aan het water is gezellig!

Die badkamer indeling is wel wazig inderdaad! Hoewel wel handig dat de een kan douchen, de ander kan badderen en nummer drie dan ook gewoon nog uitgebreid op het toilet kan zitten. Misschien hadden de vorige bewoners veel kinderen?
  maandag 26 januari 2009 @ 10:12:10 #30
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65411768
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:34 schreef Chell het volgende:
Toen ik begon met kijken in dit topic dacht ik alleen maar "OMG!", maar jullie gaan er echt mooie dingen mee doen! En die tuin aan het water is gezellig!

Die badkamer indeling is wel wazig inderdaad! Hoewel wel handig dat de een kan douchen, de ander kan badderen en nummer drie dan ook gewoon nog uitgebreid op het toilet kan zitten. Misschien hadden de vorige bewoners veel kinderen?
Volgens de bouwtekening is het zo met die 3 kamertjes normaal , zo zijn die huizen toendertijd opgeleverd.
Het enigste wat ik weet over de vorige bewoners is dat die (waarschijnlijk) die man een stopcontacten fetisj had
Niet normaal , ik heb nog nooit zoveel stopcontacten in één huis gezien
pi_65411872
Proficiat met je nieuwe huis, ziet er goed uit...

Ook de plannen voor de verbouwing, super. Ga het zeker volgen.
Wij wonen zelf ook in een drive-in woning, ideaal met de garage eronder.

Ik heb een vraagje over jullie indeling, ik hoop dat je hier antwoord op kunt/wilt geven.

Zou je eens heel snel in paint of ook met Floorplanner de indeling willen tekenen van de begane grond en 2de verdieping. Jullie hebben de trappen aan de zijkant van het huis waardoor je dus een grote open ruimte kunt maken van de woonkamer en keuken. Wij hebben de trappen midden in het huis als een soort afscheiding van de woonkamer en keuken en willen dit heel graag veranderen waardoor er dus een ruimer zicht ontstaat.

Bedankt, en succes met de klus...
pi_65412552
Volgens mij gaat het heel mooi worden. En die tuin, geweldig! Wel jammer van de grindtegels
  maandag 26 januari 2009 @ 11:29:48 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65413869
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:44 schreef Susanne81 het volgende:
Volgens mij gaat het heel mooi worden. En die tuin, geweldig! Wel jammer van de grindtegels
De tuin laten we voorlopig zoals het is , ivm financiën
Ik vind de tuin dan ook niet zo belangrijk , m'n vriendin daarentegen wel
  maandag 26 januari 2009 @ 11:30:34 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65413891
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:17 schreef carismagdi het volgende:
Proficiat met je nieuwe huis, ziet er goed uit...

Ook de plannen voor de verbouwing, super. Ga het zeker volgen.
Wij wonen zelf ook in een drive-in woning, ideaal met de garage eronder.

Ik heb een vraagje over jullie indeling, ik hoop dat je hier antwoord op kunt/wilt geven.

Zou je eens heel snel in paint of ook met Floorplanner de indeling willen tekenen van de begane grond en 2de verdieping. Jullie hebben de trappen aan de zijkant van het huis waardoor je dus een grote open ruimte kunt maken van de woonkamer en keuken. Wij hebben de trappen midden in het huis als een soort afscheiding van de woonkamer en keuken en willen dit heel graag veranderen waardoor er dus een ruimer zicht ontstaat.

Bedankt, en succes met de klus...
Ik scan de bouwtekening vanmiddag wel ff , als je dat goed vind
pi_65414066
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:29 schreef Enchanter het volgende:

[..]

De tuin laten we voorlopig zoals het is , ivm financiën
Ik vind de tuin dan ook niet zo belangrijk , m'n vriendin daarentegen wel
Je kunt de grindtegels ook omdraaien zodat de betonkant boven komt te liggen
Is ook nog eens een stuk aangenamer om met blote voeten op te lopen.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:32:10 #36
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65888288
Zo ff een kleine update , het schiet iig niet echt op allemaal.
Ik heb 2 linkerhanden en weinig tijd
Als het meezit , gaat a.s. woensdag dan eindelijk de aannemer beginnen (een maand later dan geplanned , maar okay )
ZIjn de laatste tijd alleen maar bezig geweest met het behang in de huiskamer te krabben , irritant kutbehang , waar ook nog eens overheen geschilderd was
Een stoomapparaat hielp ook al niet echt veel

Badmeubel is inmiddels ook gesloopt , wou het eigenlijk netjes van de muur halen en dan op marktplaats zetten , want het zag er nog wel redelijk uit (als je er van houd) , maar alles zat aan elkaar gelijmd en weet ik veel , toen maar gewoon van de muur afgetrapt

En hoe meer dingen ik weghaal , hoe meer ik de indruk krijg dat de vorige bewoner een stopcontact-fetish had/heeft , ongelooflijk.
De hele straat kan hier z'n wasmachine , droger , TV , strijkijzer , stofzuiger aansluiten

Heb ondertussen ook de wandtegels voor de badkamer naar boven gebracht , lekkere tegels hoor 33 x 90 á 36 kg per doos

Op de wastafelkraan na is alles voor de badkamer compleet nu.

Moet alleen nog het urinoir ophalen en dan heb ik alles voorde badkamer en toilet compleet.

Aannemer moet nu beginnen met muurtjes (ver)zetten in de badkamer en de leidingen voor de stoomcabine op z'n plek leggen zodat de fabrikant de stoomcabone kan installeren.

We zouden eigenlijk 1 maart overgaan , maar hebben maar besloten om het een maandje uit te stellen
  maandag 9 februari 2009 @ 18:36:08 #37
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_65888378
Dit ga ik volgen

Mooi huis .
pi_65888810
flink klusje hoor
pi_65896277
De tegels ben benieuwd wil ze ook graag voor toekomstige vloer en deel wand badkamer maar ben bang dat het kleiner gaat ogen erdoor
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 9 februari 2009 @ 23:25:33 #41
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65899293
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Meeuwstraat?

pi_65899460
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:25 schreef Enchanter het volgende:

Het grappig is nog, ik ken Purmerend niet, maar ik dacht "hé, dat is best een chill huis, qua indeling en locatie. waar zou dat zijn en hoeveel zou het kosten?". Dus toen ging ik op Google Maps kijken en dit was eigenlijk de enige straat die kon voldoen aan jouw foto's .
  maandag 9 februari 2009 @ 23:57:44 #43
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65900172
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:30 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Het grappig is nog, ik ken Purmerend niet, maar ik dacht "hé, dat is best een chill huis, qua indeling en locatie. waar zou dat zijn en hoeveel zou het kosten?". Dus toen ging ik op Google Maps kijken en dit was eigenlijk de enige straat die kon voldoen aan jouw foto's .
Doe je goed
pi_65900592
Hang je nu serieus een urinoir in je toilet?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:35:14 #45
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65900947
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:16 schreef Bartjebart het volgende:
Hang je nu serieus een urinoir in je toilet?

't is groot zat daarzo (toiletruimte is 1,60 x 0,90 ) , en vind het wel zo hygiënisch
pi_65901538
Ik vind dat echt dingen voor horeca...
nu nog een klein tafeltje, schoteltje en je bejaarde buurvrouw erbij...

Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:10:59 #47
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65905240
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 01:18 schreef Bartjebart het volgende:
Ik vind dat echt dingen voor horeca...
nu nog een klein tafeltje, schoteltje en je bejaarde buurvrouw erbij...

Die hebben we ook besteld
pi_65906171
Het opknappen van je keuken/badkamer is niet altijd waarde vermeerderend. Voor de rest, mooi huis. Leuke tuin.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:44:51 #49
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65906198
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:43 schreef Aneurism het volgende:
Het opknappen van je keuken/badkamer is niet altijd waarde vermeerderend. Voor de rest, mooi huis. Leuke tuin.
In dit geval wel , keuken was uit 1970 of zo
En dan wil ik het over de badkamer niet eens hebben.
Maar ja eerst maar even afwachten tot het een keer af is
pi_65906364
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:44 schreef Enchanter het volgende:

[..]

In dit geval wel , keuken was uit 1970 of zo
En dan wil ik het over de badkamer niet eens hebben.
Maar ja eerst maar even afwachten tot het een keer af is
Dan nog niet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:55:55 #51
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65906490
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:51 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dan nog niet.
Taxatierapport gaf aan van wel
Maar voor ons heeft het iig wel meerwaarde , wat een armoe die keuken en die badkamer
pi_65907229
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:55 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Taxatierapport gaf aan van wel
Maar voor ons heeft het iig wel meerwaarde , wat een armoe die keuken en die badkamer
Daarom doe je het, maar een koper zijn wens zal altijd anders zijn qua keuken en badkamer. Kijk naar jezelf, je hebt het huis toch gekocht, ondanks een lelijke badkamer.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2009 11:23:39 ]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:43:00 #53
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65907806
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Daarom doe je het, maar een koper zijn wens zal altijd anders zijn qua keuken en badkamer. Kijk naar jezelf, je hebt het huis toch gekocht, ondanks een lelijke badkamer.

Dat ben ik ook wel met je eens , iedereen heeft z'n eigen smaak.
Daarom hebben de keuken neutraal gehouden (wit met zwart granieten blad) , en de badkamer ook wit met donkerbruin en houten badmeubel.
Maar we hebben dit huis gekocht om er voorlopig wel ff te blijven (he sowieso een grafhekel aan verhuizen ) , en ik wil een huis zitten waar ik naar m;n zin heb , als ik me aan dingen ga irriteren , dan is er iets niet goed , daarom doen we het voor het grootste gedeelte maar in één keer goed , omdat ik ook al niet zo dol ben op verbouwingen.
Ik heb geen zin om nu de keuken te doen en dan over 3 jaar de badkamer of zo:N
pi_65956303
Mooi huis . TVP.
pi_65957633
Relaxte badkamer word dat.

Hopelijk neem je ook vloerverwarming in de badkamer?
............................
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:33:37 #56
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65957666
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
Relaxte badkamer word dat.

Hopelijk neem je ook vloerverwarming in de badkamer?
Ja , toevallig gisteren binnen gekomen
  maandag 9 maart 2009 @ 01:08:05 #57
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_66847778
Zo ff een kleine update

De aannemer is nog steeds niet begonnen , andere klussen liepen uit , etc etc , hij heeft wel wat muren voor me gesloopt en de radiatoren gedemonteerd zodat we verder met de muren konden gaan (lees behang krabben )
Het is allemaal niet zo een ramp , aangezien ons huidige huis nog niet verkocht is .
Maar als het goed is gaat hij aankomende week beginnen
Als voor 19 maart maar de badkamermuren staan , en alle leidingen (water en elektra) op hun plek liggen in de badkamer , want 19 maart komt de fabriek de stoomcabine plaatsen .
Zaterdag de laatste spullen op gehaald (urinoir , doucheslang en wastafelkraan) dus voor de badkamer en toilet is alles compleet nu
We hebben we besloten om de begaande grond even te laten voor wat het is , i.v.m. financiën (alles werd een beetje duurder dan wat we van te voren hadden ingeplanned , dat krijg je als je je tegels vergeet te berkenen voor het bouwdepot )

Hier stonden eerst 3 badkamertjes

Deze heb ik vandaag naar boven getild en van de week doe ik "de rest" ff

"De rest"

De huiskamer , keuken en gang zonder glas en tussenmuren.

De keukentegels van de eerste bewoners
  maandag 9 maart 2009 @ 01:28:20 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66848099
Dit wil ik wel volgen, die badkamer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66850659
Getverderrie de foto's doen het hier weer eens niet, vanavond thuis eens kijken
  maandag 9 maart 2009 @ 10:00:43 #60
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66851633
tvp-tje. ik ben erg benieuwd wat jullie er van gaan maken. succes!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66852876
klusje hoor !
succes
pi_66854785
Die keukentegels, super!! Die moet je echt op Marktplaats zetten. Dat jaren '70 spul is niet mijn ding, maar het is wel super gaaf voor de liefhebber, dat vind je tegenwoordig niet meer.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:42:21 #63
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_66857881
Gelukkig hoef je niet zoveel naar boven te sjouwen..
Leuk huis hoor en die tuin aan het water!! Succes met behang afkrabben enzo!!
pi_66865236
Die keukenkraan die je wilt plaatsen (met verlichting) hebben wij ook. Een nadeel van dat ding is dat je de verlichting handmatig aan moet zetten en dus niet automatisch aangaat als je water tapt, erg irritant. Ook gaat de verlichting automatisch uit na een aantal minuten, en blijft dus niet aanstaan.

In de praktijk gebruik je de verlichting dus alleen de eerste paar keren, daarna doe je dat niet meer.

Die bruin/beetje grijs metallic badkamertegels zijn van het merk Tau Corten Bronce en zijn inderdaad erg mooi. Kunnen flink in prijs verschillen dus shop wel rond.
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
pi_66871757
Ooh Cyruse nog tips voor die tegels?? Ik ben er ook helemaal weg van!
@Enchanter ga je de gehele badkamermuur hiermee betegelen?
pi_66872254
Dit wordt wel een mooi projectje! Je zegt dat jullie de begane grond even laten voor wat het is, de keuken wordt dus ook uitgesteld?
  maandag 9 maart 2009 @ 22:21:49 #67
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_66877628
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:17 schreef Raissa het volgende:
Dit wordt wel een mooi projectje! Je zegt dat jullie de begane grond even laten voor wat het is, de keuken wordt dus ook uitgesteld?
Nee , de keuken en huiskamer zitten op de eerste verdieping , slaapkamers en badkamer op de 2e.
Op de begaande grond bevinden zich de hal een slaapkamer/tuinkamer en de garage
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:05 schreef Ml-etje het volgende:
@Enchanter ga je de gehele badkamermuur hiermee betegelen?
Nee , de bakamermuren worden gewoon strak wit , alleen de stoomcabine , het bad en uiteraard de vloer komen in de donkere kleur
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:03 schreef Cyruse het volgende:
Die keukenkraan die je wilt plaatsen (met verlichting) hebben wij ook. Een nadeel van dat ding is dat je de verlichting handmatig aan moet zetten en dus niet automatisch aangaat als je water tapt, erg irritant. Ook gaat de verlichting automatisch uit na een aantal minuten, en blijft dus niet aanstaan.

Ach , het gaat om de leukigheid , en ik vond de kraan qua design ook mooi

In de praktijk gebruik je de verlichting dus alleen de eerste paar keren, daarna doe je dat niet meer.

Die bruin/beetje grijs metallic badkamertegels zijn van het merk Tau Corten Bronce en zijn inderdaad erg mooi. Kunnen flink in prijs verschillen dus shop wel rond.

Die tegels wij hebben zijn van Grespania , prijs was goed
pi_66896067
quote:
Tau Corten Bronce is een vrij heftige tegel en kan soms (afhankelijk van het licht) wat donker overkomen. Ik zou er geen hele badkamer mee volhangen. Het mooiste effect krijg je als je Tau Corten Bronce afwisselt met Tau Corten Beige, en dan ook nog qua formaat tegel gaat afwisselen. Bijv. zoiets:

Tau Corten tegels zijn in verschillende maten te krijgen, vanaf een immense 120cmx60cm tot hele kleine tegels (mozaiek) die op matjes geleverd kunnen worden.
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:00:32 #69
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67084779
Zo , de aannemer is vorige week eindelijk begonnen
En hij is lekker opgeschoten

Ingang 'badkamer'

Inbouwframe staat er ook al

De deur van de gang naar de huiskamer / keuken staat er nu ook

Zoek de 10 verschillen

Woensdag wordt de keuken bezorgd en donderdag komen ze de stoomcabine plaatsen

Sorry voor de crappy foto's , was de camera vergeten , dus dan maar met de telefoon

[ Bericht 0% gewijzigd door Enchanter op 15-03-2009 22:06:30 ]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:52:48 #70
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67227802
Zo weer ff een kleine update

Keuken is gebracht

Helaas kon de koelkast de trap niet op (te groot) , dus die moet via de tuin / balkon

Koelkastje

bad

Stoomcabine , eindelijk in elkaar

Stoomcabine werkend

Volgende week gaan ze tegelen
  vrijdag 10 april 2009 @ 00:14:18 #71
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67882865
Weer ff kleine update.
Alles is gestuukt nu , ze zouden volgende week de bakamer gaan tegelen , maar de tegelzetter van de aannemer heeft ineens geen tijd meer , hij zit op een grote klus en daar is 'ie nog wel een paar weken zoet mee

Wel balen , maar ja het is niet anders , het huidige huis toch nog niet verkocht , alleen wordt Kilios een klein beetje hopeloos.

ff 3 nieuwe foto's

Kleurentherapie in de stoomcabine

Kleurentherapie in het bad
pi_67927847
Oeh ziet er mooi uit zou het zelf niet zo snel kopen maar jullie hebben een eigen kuuroord.
Wel balen van die tegelzetter, kun je geen andere zoeken en het geld terugvragen?
Enkele weken klinkt lang en de keuken? Hoe ist daarmee?
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:42:06 #74
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67929724
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 17:32 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh ziet er mooi uit zou het zelf niet zo snel kopen maar jullie hebben een eigen kuuroord.
Wel balen van die tegelzetter, kun je geen andere zoeken en het geld terugvragen?
Enkele weken klinkt lang en de keuken? Hoe ist daarmee?
De keuken staat inmiddels , maar is al het apparatuur zit nog in de doos.
Op zich is het allemaal niet zo een probleem , die aannemer ken ik al jaren en normaal gesproken tegelt hij zelf , maar hij heeft een tijd geleden zijn sleutelbeen gebroken , waardoor als hij nu zelf gaat tegelen , het te belastend is.
We wachten het wel af
pi_67933987
Aha dan is het idd wat anders
  woensdag 22 april 2009 @ 21:35:43 #76
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68284476
En ze zijn begonnen met tegelen

Dit was eergisteren , dus morgen maar ff kijken hoe het geworden is

En de keuken is ook bijna klaar

Één deurtje was bescahdigd en ze hebben te weinig grepen geleverd
maar dat wordt ZSM opgelost
pi_68320562
Mooie douche hoe duur kost die douche
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:55:59 #78
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68321582
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:31 schreef Slappy het volgende:
Mooie douche hoe duur kost die douche
T'is een stoomcabine , vrij duur ding , adviesprijs iets met 5 cijfers voor de komma , maar aan adviesprijzen doe ik niet aan , plus ik zit zelf in die handel ,dus had ik hem helemaal voor weinig
  zondag 26 april 2009 @ 11:44:02 #79
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68386510
En we zijn weer een stap verder
Badkamer is betegeld (moet alleen nog een tegeltje op het inspectieluik van het bad)

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's

Stoomcabine ingetegeld en al

bad (compleet met houten plaat )

En de keuken is ook bijna klaar , alleen de koelkast moet nog naar boven , maar dat moet via het balkon met een ladder , aangezien deze te groot is om door de trap te krijgen

De kraan incl verlichting

Morgen gaan ze de huiskamer , keuken , bijkeuken en hal tegelen.
20 mei worden de meuebels geleverd , misschien dat we dan alsnog 1 juni over kunnen. (1 maart was de planning )
  zondag 26 april 2009 @ 12:11:15 #80
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68387203
Keuken op de 1ste verdieping?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68388032
Oooh allemaal van die langwerpige tegels! (de officiële naam wil nog niet uppoppen).
Neem aan dat je die ook zelf voor een "zachte" prijs hebt verkregen
Mooi hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 april 2009 @ 13:22:52 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68389150
Wauw, het wordt mooi zeg Balen van die koelkast. Had dat in mijn vorige huis met een bankstel en een bedspiraal. Ander bed gekocht en bankstel via de tuin van de benedenbuuv naar boven gehesen (en met de verhuizing weer naar beneden).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_68389921
Drive in woningen rouleren!

Ik woon sinds 2 jaar in een drive in en wil niet anders meer. Je kunt in de stad wonen en toch heerlijk vrij uitzicht hebben vanuit de woonkamer. En daarnaast nog een tuin. Die van jou ligt aan het water zag ik, helemaal leuk!
De trappen, daar wen je gauw genoeg aan, al is het met verhuizen iets minder handig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 april 2009 @ 14:07:46 #84
71919 wonderer
pi_68390456
Mooi hoor. Ik ben jaloers!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zondag 26 april 2009 @ 16:56:15 #85
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68396881
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:11 schreef Slappy het volgende:
Keuken op de 1ste verdieping?
Drive in woning
  zondag 26 april 2009 @ 18:24:46 #86
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68399354
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:56 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Drive in woning
pi_68402767
Geile badkamer zeg
pi_69099799
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:21 schreef Wooldoor het volgende:
Geile badkamer zeg

Update?
pi_69100745
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:19 schreef Cyruse het volgende:

[..]

Tau Corten Bronce is een vrij heftige tegel en kan soms (afhankelijk van het licht) wat donker overkomen. Ik zou er geen hele badkamer mee volhangen. Het mooiste effect krijg je als je Tau Corten Bronce afwisselt met Tau Corten Beige, en dan ook nog qua formaat tegel gaat afwisselen. Bijv. zoiets:

[ afbeelding ]

Tau Corten tegels zijn in verschillende maten te krijgen, vanaf een immense 120cmx60cm tot hele kleine tegels (mozaiek) die op matjes geleverd kunnen worden.
Totaal niet meer gezien je reactie
Heb het opgeslagen nog steeds geen idee voor de badkamer hier
pi_70367415
Wonen jullie er al?
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:26:46 #91
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_70372321
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:50 schreef Nero22 het volgende:
Wonen jullie er al?

Nee

Het zit allemaal een klein beetje tegen , aannemer die z'n afspraken niet nakomt.
Dressoir wat niet helemaal goed is , hopelijk wordt deze volgende week opnieuw geleverd of ter plekke gerepareerd.
Maar volgende week gaan we wel over ondanks dat er nog wel het één en ander moet gebeuren

Helaas nog ff geen nieuwe foto's
pi_70372394
Het zit ook niet mee...

Succes.
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:47:37 #93
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70572073
daarom heb ik thuis zo veel mogelijk zelf willen doen... het is nu misschien niet profesioneel af, maar wel zonder gezeur (tenminste, alleen met "Gert", mn onzichtbare klushulp)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_70575942
Heel erg gaaf zeg, vooral mooie tegels gebruikt in keuken en badkamer!

Super gedaan
pi_71873401
'oi!

Foto's?
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:59:36 #96
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_71887230
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:47 schreef Nero22 het volgende:
'oi!

Foto's?

Het is nog niet helemaal af , maar een kleine sneak preview dan

Badkamer , plafond moet nog een keer gewit worden en er komt nog een klein kastje (komt pas eind september binnen of zo)

Moet alleen nog ff de kabeltjes netjes wegwerken

Lamp hangt nog niet zoals het hoort

Meer foto's soon (als je veel geduld heb , we zijn een beetje klusmoe en arm )
pi_71889486
Mooi geworden!
Fan van je tegels en meubelen
  Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 07:16:42 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_71895302
Mooi geworden!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71927874
Heel wat progressie geboekt zeg
Ziet er allemaal erg netjes uit, nadruk op de badkamer! Is het inmiddels al gelukt met koelkast?
  PR/Manusje van alles zondag 16 augustus 2009 @ 19:53:17 #100
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71929857
leuk
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:42:16 #101
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_71943518
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:21 schreef AMDFreak het volgende:
Heel wat progressie geboekt zeg
Ziet er allemaal erg netjes uit, nadruk op de badkamer! Is het inmiddels al gelukt met koelkast?

Ja die staat inmiddels (via de tuin en balkon) boven , alleen de ijsdispenser moet nog aangesloten worden
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:51:08 #102
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71950645
hebben jullie geen opleverdatum afgesproken met de aannemer met dito boeteclausule ?

Ik heb een bloedhekel aan aannemers die met de melding komen dat ze nog ff met een andere klus bezig zijn. Ja en ? en mijn klus dan ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:21:52 #103
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_71958039
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:51 schreef klusfoobje het volgende:
hebben jullie geen opleverdatum afgesproken met de aannemer met dito boeteclausule ?

Ik heb een bloedhekel aan aannemers die met de melding komen dat ze nog ff met een andere klus bezig zijn. Ja en ? en mijn klus dan ?
Nee

Het is wel bijna af hoor , zijn nog een paar kleine dingen
pi_72089400
Weer een kick. Gewoon, omdat ik net terug ben van vakantie.

Mooi spul hebben jullie. Super!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72891896
Post je de foto's nog van het eindresultaat?
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:13:51 #106
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_72895042
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:41 schreef sander89 het volgende:
Post je de foto's nog van het eindresultaat?

We hebben een klusbreak ivm gezeik met aannemer en we zijn klus moe
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:15:49 #107
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72895095
\Heb je nou inderdaad veel last van muggen daar of niet ?
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:21:32 #108
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_72895260
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:15 schreef Buschetta het volgende:
\Heb je nou inderdaad veel last van muggen daar of niet ?
Nee , we hebben overal van die gaasdingen (kan ff niet meer op de naam komen )
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:42:43 #109
71919 wonderer
pi_72895891
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:21 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee , we hebben overal van die gaasdingen (kan ff niet meer op de naam komen )
Horren
pi_72909482
Mooi geworden zeg!
Wel lastig als je buiten wil zitten, vond ik altijd toen ik nog boven woonde, moet je altijd naar beneden lopen met je drinken enzo.
Heb al helemaal zin in onze sleuteloverdracht, kan niet wachten!

Succes met de laatste loodjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')