Precies.quote:
Ik glimlachttequote:
Betere muziek dan die pauperesque dingen die nu op tv zijnquote:Op vrijdag 26 december 2008 23:44 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso de Top 2000
Ouwelullensmaak bij uitstek
paar dagen terug en top2000quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:47 schreef Smart_ass het volgende:
Gingen ze nou een paar dagen terug 's avonds ineens stoppen met die top 2000 en kerstmuziek draaien? Ik dacht dat die top2000 24u per dag was. Maar ik kan me ook vergist hebben.
Het begon toch op kerstavond?quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:16 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
paar dagen terug en top2000![]()
please wees stil
Wat een voorspelbare reactie om dit stoffige babyboomersbastion te verdedigenquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:11 schreef behangplakker het volgende:
Betere muziek dan die pauperesque dingen die nu op tv zijn
Ik ben 16, dus ik weet heus wel wat van tegenwoordige muziek af hoorquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een voorspelbare reactie om dit stoffige babyboomersbastion te verdedigen![]()
De laatste 20 jaar is er net zulke goede muziek gemaakt dan daarvoor. Je moet alleen niet blijven hangen in het verleden en ook verder kijken dan Sky Radio en Radio 538 (een klein beetje maar).
En dat ze de uitkomst van het inteeltproces van totstandkoming van deze lijst ook nog de lijst der lijsten durven noemen is helemaal een schande.
barbaarquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:25 schreef Roux het volgende:
En wederom staat die ongeïnspireerd bagger op nummer 1.
Zal ik hem bannen?quote:
Ik zal het je nog sterker vertellen, ze hebben ook een bloedhekel aan zebra's, zo geredeneerd, zeg maar.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:42 schreef JackHerrer het volgende:
Volgens mij zijn al die top2000 stemmers ook racistisch, want als er maar 1 neger in de top 100 staat klopt er iets niet..
Die zebra's zijn de nieuwe Finnen voor 2009?quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen, ze hebben ook een bloedhekel aan zebra's, zo geredeneerd, zeg maar.
Als er een hoop zebra's zijn geweest die geniale en vooruitstrevende muziek hebben gebracht, dan zou het best kunnen ja..quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen, ze hebben ook een bloedhekel aan zebra's, zo geredeneerd, zeg maar.
Wat dan ?quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:25 schreef Roux het volgende:
En wederom staat die ongeïnspireerd bagger op nummer 1.
R&B staat niet in de top-2000.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:42 schreef JackHerrer het volgende:
Volgens mij zijn al die top2000 stemmers ook racistisch, want als er maar 1 neger in de top 100 staat klopt er iets niet..
quote:
quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:11 schreef MacorgaZ het volgende:
Top 2000 is wel redelijk goede muziek, alleen heeft de baggerjeugd van tegenwoordig geen smaak meer:
50 cent![]()
Yes-R![]()
Hoge, versnelde stemmetjes![]()
Top 40
er staan ook zat moderne nummers in die lijst, dus om nu te beweren dat het een lijst voor babyboomers is, is niet erg slim. Feit is dat er de laatste pakweg 10 jaar gruwelijk weinig originele en vernieuwende muziek is gemaakt. Nummers van bijv. De beatles zijn in de ogen van veel jongeren dan wel erg achterhaald, maar toen ze uitgebracht werden ongelofelijk revolutionair. Hetzelfde geldt voor bijv. Bohemian rhapsody. Tegenwoordig nauwelijks nog bijzonder te noemen, verre van het beste nummer van Queen, maar bij de release wereldschokkend. Dát soort revoluties zijn er de laatste jaren niet meer geweestquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een voorspelbare reactie om dit stoffige babyboomersbastion te verdedigen![]()
De laatste 20 jaar is er net zulke goede muziek gemaakt dan daarvoor. Je moet alleen niet blijven hangen in het verleden en ook verder kijken dan Sky Radio en Radio 538 (een klein beetje maar).
En dat ze de uitkomst van het inteeltproces van totstandkoming van deze lijst ook nog de lijst der lijsten durven noemen is helemaal een schande.
Hetgene er aan platen van de laatste 20 jaar in staat is imo vooral een extrapolatie van de meeste muziek die erin staat. De interessante en vernieuwende muziek van de jaren 90 en dit decennium haalt het niet omdat het publiek ouder is en vooral nostalgisch en oerconservatief stemt en daar bovenop het moeilijk doordringbare, jongeren ontmoedigende, stemsysteem waarbij de keuzes eigenlijk al voorgekauwd worden.(Radio 2 weet wel wat goed voor ons is).quote:Op zaterdag 27 december 2008 10:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
er staan ook zat moderne nummers in die lijst, dus om nu te beweren dat het een lijst voor babyboomers is, is niet erg slim. Feit is dat er de laatste pakweg 10 jaar gruwelijk weinig originele en vernieuwende muziek is gemaakt. Nummers van bijv. De beatles zijn in de ogen van veel jongeren dan wel erg achterhaald, maar toen ze uitgebracht werden ongelofelijk revolutionair. Hetzelfde geldt voor bijv. Bohemian rhapsody. Tegenwoordig nauwelijks nog bijzonder te noemen, verre van het beste nummer van Queen, maar bij de release wereldschokkend. Dát soort revoluties zijn er de laatste jaren niet meer geweest
je noemt een aantal namen die wat mij betreft inderdaad absoluut in die lijst thuis horenquote:Op zaterdag 27 december 2008 11:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hetgene er aan platen van de laatste 20 jaar in staat is imo vooral een extrapolatie van de meeste muziek die erin staat. De interessante en vernieuwende muziek van de jaren 90 en dit decennium haalt het niet omdat het publiek ouder is en vooral nostalgisch en oerconservatief stemt en daar bovenop het moeilijk doordringbare, jongeren ontmoedigende, stemsysteem waarbij de keuzes eigenlijk al voorgekauwd worden.(Radio 2 weet wel wat goed voor ons is).
Alleen al hoe moeilijk er gedaan werd over bands als Radiohead of Nirvana die voor hun generatie veel betekenen is al zoiets. En dan heb ik het nog niet over andere genres en artiesten die de laatste 20 jaar zeer goed bezig zijn geweest. Ik noem een Faithless, Dr. Dre, deUS, Rammstein, Green Day, Arctic Monkeys, Kanye West, Beastie Boys, Chemical Brothers, Interpol, Ferry Corsten, Björk, Fun lovin criminals, Armand van Helden etc.. Allemaal artiesten die, of je ze leuk vind of niet, hun sporen wel hebben verdiend.
Nu is dat ook geen muziek die de gemiddelde Radio 2 luisteraar leuk vind. Maar dat onderschrijft enkel wat voor bolwerk van conservatisme deze lijst is dat zichzelf door een inteelt-stemstsystem in stand houdt.
Dat dus. Die hele hype eromheenquote:Op zondag 28 december 2008 16:24 schreef TLC het volgende:
De Top 2000 is op zich wel ok, maar echt... de reacties die ze krijgen van sommige luisteraars vind ik wel wat overdreven![]()
"Op dit nummer heb ik de liefde van mijn leven ontmoet, en nu 45 jaar later zitten we voor de open haard naar hetzelfde nummer te luisterenquote:Op zondag 28 december 2008 16:24 schreef TLC het volgende:
De Top 2000 is op zich wel ok, maar echt... de reacties die ze krijgen van sommige luisteraars vind ik wel wat overdreven![]()
Michael Jackson is toch gene neger meer? Ohja, Top2000quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:42 schreef JackHerrer het volgende:
Eens met Beatles > Marco Borsato. Zelfs een broodrooster wint het nog van Marco.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
je noemt een aantal namen die wat mij betreft inderdaad absoluut in die lijst thuis horen.( Nirvana, Chemical Brothers, Bjork) Een aantal ook niet, (Dr. Dre Armand van Helden
![]()
) omdat het in mijn ogen inspiratieloze bagger is, maar goed, deels is het natuurlijk ook smaak dat telt.
Een overzicht als dit zal nooit compleet zijn en over de volgorde van nummers is altijd discussie mogelijk. De top 1000 van Veronica is wat mij betreft nog een beroerdere lijst. Als je Marco Borsato hoger inschaalt dan welk nummer van de Beatles dan ook, ben je imho op muzikaal vlak het spoor ernstig bijster
Maar is de lijst van dit jaar niet samengesteld op basis van de lijsten van de afgelopen jaren, omdat dit een "jubileumversie" is
Bob marley staat wel in de top 100...quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:42 schreef JackHerrer het volgende:
Kut, weer vergeten te kijken. De Top2000 kent ook wel missers hoor! Zo scoren Katie Meloua enzo altijd hoog, en mocht Metallica tot voor kort niet in die lijst. Ook mag een Ge Reinders wel in de lijst mbv een lobby-actie, maar werd Ede Staal hierdoor geweerd. Maar alles beter dan Veronica's Top 1000, waar wel 25 plaatjes van Blof in staanquote:Op zondag 28 december 2008 21:31 schreef Metal_Jag het volgende:
Ik vind de top2000 à gogo het allerleukst van de top2000. Wat een geweldig programma.
![]()
quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En Frits Spits helpt ook mee.quote:Op zondag 28 december 2008 16:24 schreef TLC het volgende:
Maar ook dé hit van Rick Astley.quote:Op zondag 28 december 2008 22:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Kut, weer vergeten te kijken. De Top2000 kent ook wel missers hoor! Zo scoren Katie Meloua enzo altijd hoog, en mocht Metallica tot voor kort niet in die lijst. Ook mag een Ge Reinders wel in de lijst mbv een lobby-actie, maar werd Ede Staal hierdoor geweerd. Maar alles beter dan Veronica's Top 1000, waar wel 25 plaatjes van Blof in staan
"Gesang der Jünglinge" van Stockhausen was ook aardig wereldschokkend, maar die staat volgens mij niet in de top 10. In mijn ogen is het gewoon een verzameling van nummers die ooit goed gescoord hebben en aangezien een groot deel van de radio 2 -luisteraars rond de 40 jaar zijn, bestaat die verzameling vooral uit de "klassiekers".quote:Op zaterdag 27 december 2008 10:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
er staan ook zat moderne nummers in die lijst, dus om nu te beweren dat het een lijst voor babyboomers is, is niet erg slim. Feit is dat er de laatste pakweg 10 jaar gruwelijk weinig originele en vernieuwende muziek is gemaakt. Nummers van bijv. De beatles zijn in de ogen van veel jongeren dan wel erg achterhaald, maar toen ze uitgebracht werden ongelofelijk revolutionair. Hetzelfde geldt voor bijv. Bohemian rhapsody. Tegenwoordig nauwelijks nog bijzonder te noemen, verre van het beste nummer van Queen, maar bij de release wereldschokkend. Dát soort revoluties zijn er de laatste jaren niet meer geweest
Neem je jezelf nog wel serieus? Verwacht jij zoiets nou echt in een "top" lijst.quote:
koning(in) onbenulquote:Op maandag 29 december 2008 17:23 schreef Catch_me het volgende:
In de top2000 hoort alleen Jules de Corte thuis
Natuurlijk niet, maar ik wilde alleen maar aangeven dat wereldschokkend en revolutionair niet het zelfde als populair is en dat bij de top 2000 het vooral om dat laatste gaat.quote:Op maandag 29 december 2008 17:22 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Neem je jezelf nog wel serieus? Verwacht jij zoiets nou echt in een "top" lijst.
Ja, misschien een top-debiel muzieklijst maar toch niet in een Top2000?
Dan heb ik je even verkeerd begrepenquote:Op maandag 29 december 2008 18:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar ik wilde alleen maar aangeven dat wereldschokkend en revolutionair niet het zelfde als populair is en dat bij de top 2000 het vooral om dat laatste gaat.
Hier begrijp ik dus ook weer geen reet van. Waar zoekt Frits Spits bevestiging? Of bedoel je dat luisteraars bevestiging zoeken? Hmmm, ik niet. Ik kan wel genieten van de top2000. Variatie, vaak muziek wat ik zomaar zal op zal zetten maar wat wel erg mooi is.quote:Op maandag 29 december 2008 19:29 schreef Loohcs het volgende:
Best wel triest als je bevestiging nodig hebt dmv zo'n lijstje. Frits Spits is idd echt heel erg: "We vliegen op schema, de buitentemperatuur is 0 graden, we zien in de verte het licht al van de nr. 1 op onze eindbestemming op 31-12.....DIT IS DE TOP 2000!"
M'n eerste zin ging idd over luisteraars die bevestiging zoeken en bijna verontwaardigd zijn als 'hun' nummer er niet in staat.quote:Op maandag 29 december 2008 19:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dan heb ik je even verkeerd begrepen
[..]
Hier begrijp ik dus ook weer geen reet van. Waar zoekt Frits Spits bevestiging? Of bedoel je dat luisteraars bevestiging zoeken? Hmmm, ik niet. Ik kan wel genieten van de top2000. Variatie, vaak muziek wat ik zomaar zal op zal zetten maar wat wel erg mooi is.
Dat het soms afgekapt wordt is jammer maar dat gebeurd op iedere radiostation. Alleen let je er dan niet op. Nu wil je gewoon zeiken en dan zoek je een reden.....veel plezier met azijnpissen. Ik ga weer lekker genieten
Dat was de Top 4000 (ja het kan erger) van Radio10Gold, die zijn al vanaf 8 december bezig (niet 24 uur per dag overigens)quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:47 schreef Smart_ass het volgende:
Gingen ze nou een paar dagen terug 's avonds ineens stoppen met die top 2000 en kerstmuziek draaien? Ik dacht dat die top2000 24u per dag was. Maar ik kan me ook vergist hebben.
Ik zou maar wat vriendelijker worden, die baggerjeugd gaat jouw uitkering betalen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:11 schreef MacorgaZ het volgende:
de baggerjeugd van tegenwoordig
Als dit is afgelopen, luister ik pas weer in de zomer naar de radio (Tour de France, red.).quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:52 schreef piekartz87 het volgende:
leuk om erop te hebbende top2000
enige tijd van het jaar dat ik luister naar de radio
Ik ben zelf ook nog maar 16 hequote:Op woensdag 31 december 2008 13:45 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik zou maar wat vriendelijker worden, die baggerjeugd gaat jouw uitkering betalen.
quote:Op woensdag 31 december 2008 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als dit is afgelopen, luister ik pas weer in de zomer naar de radio (Tour de France, red.).
Onder voorbehoud. Zeker weten![]()
wat is er mis met Nirvanaquote:Op woensdag 31 december 2008 18:50 schreef CaptainCookie het volgende:
Het dieptepunt is vandaag wel bereikt met Nirvana
Jezus, die muziek die ze op radio2/Top2000 draaien is al bagger, maar dat Nirvana is echt alleen maar geschreeuwquote:
Om je een plezier te doen: Dikke kans dat er dan ene Bert Haandrikman voor in de plaats komt (is nu al Frits' vaste vervanger), en dat zou niet alleen qua leeftijd z'n zoon kunnen zijn. Hij praat namelijk bijna exact hetzelfde.quote:Op maandag 29 december 2008 22:58 schreef freddygonzales het volgende:
Top 2000 is prima te doen. Alleen kan ik me mateloos ergeren aan die Frits (Ritmeester) Spits. Dat opvoedkundige toontje, dat vingertje in de lucht.
Dat fossiel is geweest: meteen van de radio afkieperen.
Typisch guilty pleasure-ding voor mij. Als ik de exacte tekst een beetje negeer, vind ik het best een gezellig deuntje (in al z'n enorme lulligheid). In het Engels zou het vast beter overkomen.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:29 schreef Davoice het volgende:
Ws hebben ze Anneke Gronloh met Brandend Zand wel weer helemaal gedraaid![]()
en die rotzooi hoort niet in de top 2000.
quote:Op zondag 28 december 2008 18:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eens met Beatles > Marco Borsato. Zelfs een broodrooster wint het nog van Marco.
Oneens met het feit dat er nu geen revolutionaire muziek meer wordt gemaakt. Door het gekots van de Rihanna's en het gekweel van de Toppers is de revolutionaire muziek ondergesneeuwd.
Trouwens, als de Beatles revolutionair waren, dan was Beethoven dat ook, hij was verdomme nog doof ook. Maar omdat het luisterpubliek van deze zender toch wel degelijk de 40 en de uiterste houdbaarheidsdatum van goede smaak allang gepasseerd is, is dus ook de hele samenstelling van de lijst niet representatief.
Dus dat gekak dat het een goede weerspiegeling is van de smaak van Nederland is onzin. Net zoals je je ouders niet wilt zien neuken, wil je ook het samenstellen van dé beste muziek van de afgelopen 50 jaar niet aan hun overlaten. Helaas zijn het nu juist zij die de afgelopen jaren hebben gestemd. Ze zouden dan ook moeten stoppen met het verheffen van deze lijst tot de absolute waarheid.
1991 zegt al genoeg. Jouw generatie heeft gewoon wat gemistquote:Op woensdag 31 december 2008 20:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Jezus, die muziek die ze op radio2/Top2000 draaien is al bagger, maar dat Nirvana is echt alleen maar geschreeuw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |