leidenquote:Op donderdag 25 december 2008 19:54 schreef LXIV het volgende:
Waar woon je, MissyMirjaM?
(Hier is hij al minstens een half uur te zien op dezelfde plek. Het moet een ster zijn!)
Heb je hem gezien? Zelfs voor Venus is hij veel te helder!quote:Op donderdag 25 december 2008 19:54 schreef Adfundum het volgende:
Volgens mij is dat Venus, dus geen ster. En hij staat er al een tijdje. Maarja, je weet maar nooit..... Het is tenslotte kerst.
echt niet?quote:Op donderdag 25 december 2008 19:55 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Het is hier teringbewolkt, zie echt geen fok,
Ik zag hem eergisteren, in Nijmegenquote:Op donderdag 25 december 2008 19:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb je hem gezien? Zelfs voor Venus is hij veel te helder!
ik woon ook in nijmegenquote:Op donderdag 25 december 2008 19:59 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ik zag hem eergisteren, in Nijmegen
Als Venus zichtbaar is in de lucht dan ziet het er altijd uit als een hele heldere ster idd.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:59 schreef The_stranger het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou de sterrenhemel van vanavond moeten zijn...
Toevallig staat venus wel precies in het zuidwesten...
Zie nu wel een paar sterren, maar nog steeds niet geweldig veel.quote:
Je kan ook even naar buiten lopen en richting het zuid, zuid/westen kijkenquote:
Klopt, morgen rond 16.30 kun je hem weer zien, precies in het zuiden. Hij staat dan al laag.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de ster nu weer onder de kim gezakt is.
Sorry voor het verstoren van je kerstgedachtequote:Op donderdag 25 december 2008 21:00 schreef LXIV het volgende:
De planeet Venus of een bovennatuurlijk verschijnsel, toch vond ik het een mooi geschenk op Eerste Kerstdag toen ik buiten kwam!
Ik vind het zo mooiquote:Op donderdag 25 december 2008 20:39 schreef fransbreda het volgende:
Ik zie genoeg sterren, helder hier.
Tja, toeval bestaat niet héquote:Op donderdag 25 december 2008 22:53 schreef ShadyLane het volgende:
Waarschijnlijk wilde de ster je richting Peru leiden
Jupiler?quote:Op donderdag 25 december 2008 23:49 schreef sararaats het volgende:
ik denk dat het de planeet Jupiter is.
De Poolster in het zuidwestenquote:Op donderdag 25 december 2008 20:03 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Gaat het hier trouwens niet gewoon om de Poolster? Die is met kerst toch altijd erg helder?
Nee, satelieten gaan redelijk snel.quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:47 schreef Loire het volgende:
is trouwens sataliet (lok. db)
quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:01 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij heb ik Venus ook gespot... statief maar even op balkon gezet.
Volledig uitgezoomd:
[ afbeelding ]
Zo ver mogelijk ingezoomd:
[ afbeelding ]
De maan was het niet (daar lijkt het me te klein voor, zag er uit zoals LXIV beschrijft: een erg heldere ster), en volgens mij hebben we en maar eentjequote:
Beter dan wat ik kreeg zonder statief... door beweging leek het net een stel UFO-bolletjesquote:
Hier zag ik hem in zuid-zuidoostelijke richtingquote:
Nog een fok!ker uit Boxtelquote:Op donderdag 25 december 2008 19:51 schreef LXIV het volgende:
Toen ik zojuist buiten was zag ik een zeer, zeer heldere ster aan de hemel staan! Vanuit Boxtel in Zuid-Westelijke richting. Deze ster was zeker 8 keer helderder dan een normale ster! Kunnen jullie hem ook zien? In de omgeving 's-Hertogenbosch is hij in ieder geval overal goed zichtbaar. Je moet wel een vrij zichtveld naar het zuid-westen hebben onder een hoek van 20 graden.
En dat op Kerstavond!!![]()
Graag woonplaats ook vermelden.
Als je een 'ster' als laatste of als eerste ziet (ochtend- of avondster), is dat vaak Venus. Venus is het helderste object aan de hemel.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:34 schreef validname het volgende:
deze staat al een aantal weken aan de hemel
Hij is net na zons' ondergang te spotten.
Leuke programmaquote:Op donderdag 25 december 2008 20:13 schreef Adfundum het volgende:
ik heb even stellarium geinstalleerd, het is inderdaad venus
Zeer leuk programma overigens, aanradertje. Je kunt realtime de sterrenhemel bekijken, met veel info en instellingen, freeware.
http://www.stellarium.org/nl/ .
[ afbeelding ]
Kan je lachen, maar het is wel zo..quote:
Bijna.quote:Op vrijdag 26 december 2008 14:39 schreef Daywalk3r het volgende:
zag wel een heldere maar of het venus was weet ik niet.
Noemen ze die ook niet de poolster?
Ben er zelf ook erg blij meequote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef Adfundum het volgende:
Mooie foto Magnet.
Oh, die moet dat zeker kunnen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef Adfundum het volgende:
Nou,compact. Kijken of ik van de week ook een mooie foto kan maken met mijn Panasonic FZ28.
10 januari volle maan trouwens
Dat is tof!quote:Op donderdag 25 december 2008 20:13 schreef Adfundum het volgende:
ik heb even stellarium geinstalleerd, het is inderdaad venus
Zeer leuk programma overigens, aanradertje. Je kunt realtime de sterrenhemel bekijken, met veel info en instellingen, freeware.
http://www.stellarium.org/nl/ .
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |