Nee, satelieten gaan redelijk snel.quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:47 schreef Loire het volgende:
is trouwens sataliet (lok. db)
quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:01 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij heb ik Venus ook gespot... statief maar even op balkon gezet.
Volledig uitgezoomd:
[ afbeelding ]
Zo ver mogelijk ingezoomd:
[ afbeelding ]
De maan was het niet (daar lijkt het me te klein voor, zag er uit zoals LXIV beschrijft: een erg heldere ster), en volgens mij hebben we en maar eentjequote:
Beter dan wat ik kreeg zonder statief... door beweging leek het net een stel UFO-bolletjesquote:
Hier zag ik hem in zuid-zuidoostelijke richtingquote:
Nog een fok!ker uit Boxtelquote:Op donderdag 25 december 2008 19:51 schreef LXIV het volgende:
Toen ik zojuist buiten was zag ik een zeer, zeer heldere ster aan de hemel staan! Vanuit Boxtel in Zuid-Westelijke richting. Deze ster was zeker 8 keer helderder dan een normale ster! Kunnen jullie hem ook zien? In de omgeving 's-Hertogenbosch is hij in ieder geval overal goed zichtbaar. Je moet wel een vrij zichtveld naar het zuid-westen hebben onder een hoek van 20 graden.
En dat op Kerstavond!!![]()
Graag woonplaats ook vermelden.
Als je een 'ster' als laatste of als eerste ziet (ochtend- of avondster), is dat vaak Venus. Venus is het helderste object aan de hemel.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:34 schreef validname het volgende:
deze staat al een aantal weken aan de hemel
Hij is net na zons' ondergang te spotten.
Leuke programmaquote:Op donderdag 25 december 2008 20:13 schreef Adfundum het volgende:
ik heb even stellarium geinstalleerd, het is inderdaad venus
Zeer leuk programma overigens, aanradertje. Je kunt realtime de sterrenhemel bekijken, met veel info en instellingen, freeware.
http://www.stellarium.org/nl/ .
[ afbeelding ]
Kan je lachen, maar het is wel zo..quote:
Bijna.quote:Op vrijdag 26 december 2008 14:39 schreef Daywalk3r het volgende:
zag wel een heldere maar of het venus was weet ik niet.
Noemen ze die ook niet de poolster?
Ben er zelf ook erg blij meequote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef Adfundum het volgende:
Mooie foto Magnet.
Oh, die moet dat zeker kunnen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef Adfundum het volgende:
Nou,compact. Kijken of ik van de week ook een mooie foto kan maken met mijn Panasonic FZ28.
10 januari volle maan trouwens
Dat is tof!quote:Op donderdag 25 december 2008 20:13 schreef Adfundum het volgende:
ik heb even stellarium geinstalleerd, het is inderdaad venus
Zeer leuk programma overigens, aanradertje. Je kunt realtime de sterrenhemel bekijken, met veel info en instellingen, freeware.
http://www.stellarium.org/nl/ .
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |