Moet ik dat positief opvatte dat het soms sexy is ?quote:Op maandag 22 december 2008 20:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vrouwenvoetbal is soms heel sexy. Schuine letters daarentegen...
Uiteraard. Ik ken genoeg dames die voetballenquote:Op maandag 22 december 2008 20:11 schreef Anouk.soccer het volgende:
[..]
Moet ik dat positief opvatte dat het soms sexy is ?
Haha, oke dan is het goedquote:Op maandag 22 december 2008 20:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ken genoeg dames die voetballen
Niet alleen het voetbal, ook de spelling...quote:Op maandag 22 december 2008 20:16 schreef Anouk.soccer het volgende:
Ik denk dat et grootste verchil is, dat het niveau van de mannen hoger is. Vrouwens voetbal ziet er vaak nog een beetje klungelig uit.
Jojoquote:Op maandag 22 december 2008 20:21 schreef Jojoortje het volgende:
---> VBL?
Geef me een bal en ik dol heel Fok! hier...
quote:Op maandag 22 december 2008 20:21 schreef Jojoortje het volgende:
---> VBL?
Dat dus zeker niet. Ik vind vrouwenvoetbal wel leuk om te zien. Ook de dames maken soms gore overtredingen enzo.quote:Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
.. vind vrouwen voetbal het leuks als ze geen sport bh dragen
buiten dat is voetbal een mannen iets.. net zoals het leger en bij de politie,brandweer.
Duhh, zonder gore overtredingen is het geen voetbal he, het hoord bij de sport! voetbal zonder overtredingen is geen voetbal. je moet vechte voor de overwinning!quote:Op maandag 22 december 2008 20:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat dus zeker niet. Ik vind vrouwenvoetbal wel leuk om te zien. Ook de dames maken soms gore overtredingen enzo.
Whehehequote:Op maandag 22 december 2008 20:32 schreef Anouk.soccer het volgende:
[..]
Duhh, zonder gore overtredingen is het geen voetbal he, het hoord bij de sport! voetbal zonder overtredingen is geen voetbal. je moet vechte voor de overwinning!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Dat dus!quote:Op maandag 22 december 2008 20:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat dus zeker niet. Ik vind vrouwenvoetbal wel leuk om te zien. Ook de dames maken soms gore overtredingen enzo.
Tsja, dat is het nadeel van voetbal. Maar je gaat niet opzettelijk iemand zo hard trappe dat hij/zij niet meer kan voetballen dan ben je gewoon ziek. maar van die vieze kleine overtredingen zo dat de tegen stander niet aan de bal kan komen kan altijd. Maar echt 2 benige tekkels die op de enkels zijn gemikt dat vind ik gewoon zielig!quote:Op maandag 22 december 2008 20:36 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat dus!
Maakte ooit een overtreding op iemands knieEn ze mag nooit meer voetballen nu
En 2 weken geleden renden de tegenstander en ik allebei naar de bal. Ik was net iets eerder dus maakte ze een tackle op mn enkel.
Enkelband gescheurdNa de winterstop weer ballen
2 benige tekkels zijn sowieso al zielig natuurlijk. Met 2 van die korte pootjes moeten ze hard werken om die enkels te pakken te krijgen. Lijkt me ook moeilijk hoor. Zo'n dik en lang lijf met 2 van die korte pootjesquote:Op maandag 22 december 2008 20:39 schreef Anouk.soccer het volgende:
[..]
Tsja, dat is het nadeel van voetbal. Maar je gaat niet opzettelijk iemand zo hard trappe dat hij/zij niet meer kan voetballen dan ben je gewoon ziek. maar van die vieze kleine overtredingen zo dat de tegen stander niet aan de bal kan komen kan altijd. Maar echt 2 benige tekkels die op de enkels zijn gemikt dat vind ik gewoon zielig!
daar ben ik het mee eens..quote:Op maandag 22 december 2008 20:16 schreef Anouk.soccer het volgende:
Ik denk dat et grootste verchil is, dat het niveau van de mannen hoger is. Vrouwens voetbal ziet er vaak nog een beetje klungelig uit.
quote:Op maandag 22 december 2008 20:21 schreef Jojoortje het volgende:
---> VBL?
Ja Anouk, verdiep je eens in de materie. Als je in Engeland met soccer aankomt word je uitgelachen.quote:Op maandag 22 december 2008 21:28 schreef Daniane het volgende:
Het is football, geen soccer! Amerikanen zeggen soccer!
Het is natuurlijk ook dat voetbal nog niet zo heel lang speelt onder vrouwen. het word steeds populairder en ik denk dat als het was tijd krijgt dat het nieveau ook hoger wordtquote:Op maandag 22 december 2008 20:58 schreef Karammel het volgende:
[..]
2 benige tekkels zijn sowieso al zielig natuurlijk. Met 2 van die korte pootjes moeten ze hard werken om die enkels te pakken te krijgen. Lijkt me ook moeilijk hoor. Zo'n dik en lang lijf met 2 van die korte pootjes.
Verder heb ik een beetje een dubbel beeld bij vrouwenvoetbal. Aan de ene kant is het een sport als ieder ander. Er lopen dus ook op het voetbalveld leuke dames rond. Vaak toch wat feller dan hockeytrutjes. Voetbal is en blijft natuurlijk een contactsport waar bij hockey elke vorm van contact vermeden wordt. Ik zie veel liever een vrouw die een leuke pot voetbal speelt dan iemand die er bij gym al naast blijft staan uit angst zichzelf pijn te doen.
Aan de andere kant kent het vrouwenvoetbal enorm veel potige vrouwen. Niet erg aantrekkelijk. Gemiddeld genomen ziet een hockeyende vrouw er beter uit dan een voetballende vrouw. Dat speelt natuurlijk ook een rol.
De enkele keer dat ik vrouwenvoetbal op tv langs zie komen krijg ik niet de neiging te blijven kijken. Het niveau is nou niet echt bijster hoog. Vrouwenvoetbal op hoog niveau doet me dan ook niets. Gaat volledig langs me heen.
En NU wil ik het weten...quote:Op maandag 22 december 2008 21:55 schreef Mindstate het volgende:
Ik zag gister toevallig een stukje uit de eredivisie voor vrouwen, fantastisch dat niveau, zo'n keepster die zo'n hoge bal al 10 seconden ziet aankomen en toch misspringt
Mja, het is er al heel erg lang, maar ik merk zelf in mijn omgeving dat het populairder wordt en daarom ben ik ook blij dat de KNVB het enkele jaren geleden serieuzer heeft opgepakt. Ik heb de indruk dat het niveau over de hele lijn stijgt en dat komt de sport zeker ten goede.quote:Op maandag 22 december 2008 21:44 schreef Anouk.soccer het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook dat voetbal nog niet zo heel lang speelt onder vrouwen. het word steeds populairder en ik denk dat als het was tijd krijgt dat het nieveau ook hoger wordt
Dat dus. Het publiek is voornamelijk mannen en die zijn gewoon meer geinteresseerd in een sport waarin nu eenmaal wat meer lekkere wijven deelnemen. Daarom geniet hockey en beachvolleybal bij mij een hogere voorkeur dan voetbal, als het om vrouwen gaat.quote:Op maandag 22 december 2008 20:58 schreef Karammel het volgende:
[..]
Aan de andere kant kent het vrouwenvoetbal enorm veel potige vrouwen. Niet erg aantrekkelijk. Gemiddeld genomen ziet een hockeyende vrouw er beter uit dan een voetballende vrouw. Dat speelt natuurlijk ook een rol.
Kut, ik wil niet dezelfde mening hebben als deze nerd.quote:Op maandag 22 december 2008 23:14 schreef BOYS1985 het volgende:
Vrouwen horen niet bij het voetbal PUNT!
John Carewquote:Op maandag 22 december 2008 22:08 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En NU wil ik het weten...
Waar komt je ava vandaan?
Maar wat is het verhaal erachter?quote:
Haha cool.quote:
Zit bij het filmpje, gewoon een parodie op een andere gast die iets eerder een dikke schwalbe maakte.quote:Op maandag 22 december 2008 23:30 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Maar wat is het verhaal erachter?
Een beetje slowchat mag wel in dit topic, het gaat namelijk over vrouwenvoetbal.
Yep, is idd bij Rosenborg.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:02 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Zit bij het filmpje, gewoon een parodie op een andere gast die iets eerder een dikke schwalbe maakte.
Dit is trouwens gewoon bij Rosenborg dacht ik
Al zou dat zo zijn.. Dat is de kwestie hier helemaal niet.. Dan nog moeten mannen niet balletten..quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:00 schreef Fides het volgende:
Totdat je wist dat de beste balletdansers mannen zijn.....
Pics or it didn't happen.quote:Op maandag 22 december 2008 20:11 schreef Anouk.soccer het volgende:
[..]
Moet ik dat positief opvatte dat het soms sexy is ?
Lieve TS. Klik aub eens op de link in mijn signature en bestudeer de materie. Bedankt.quote:Op maandag 22 december 2008 20:39 schreef Anouk.soccer het volgende:
[..]
Tsja, dat is het nadeel van voetbal. Maar je gaat niet opzettelijk iemand zo hard trappe dat hij/zij niet meer kan voetballen dan ben je gewoon ziek. maar van die vieze kleine overtredingen zo dat de tegen stander niet aan de bal kan komen kan altijd. Maar echt 2 benige tekkels die op de enkels zijn gemikt dat vind ik gewoon zielig!
enquote:Vreselijk, dat EK lingerie’
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM - Woensdag begint AD Sportwereld in samenwerking met deze site een nieuwe reeks van het feuilleton Laatste Vrouw, over de voetbalvrouwen van het fictieve team WVV Dames 3. Publiciste Iris Koppe over vrouwenvoetbal in een boze mannenwereld. Liefdesperikelen, ongeschoren benen en ongesteld worden tijdens de wedstrijd; geen kleedkamergeheim blijft onbesproken. Een bevestiging van de heersende negatieve vooroordelen? Allerminst, zegt schrijfster Iris Koppe (23). ,,Ik draag vrouwenvoetbal een zeer warm hart toe, maar die dingen horen er gewoon bij.’’
In de komende vijf afleveringen van Laatste Vrouw, een vervolg op de serie die in september in deze krant te lezen was, zwaait Koppe een hermetisch gesloten deur wijd open. ,,Mannen zijn altijd enorm benieuwd wat er in de vrouwenkleedkamer gebeurt,’’ stelt de schrijfster, die in haar serie onder meer verhaalt over seks onder de douche, kussende ploeggenoten op het veld en een ongewenste zwangerschap.
De verhaallijnen van het feuilleton zijn gebaseerd op haar eigen ervaringen in het amateurvoetbal. ,,De sociale verhoudingen binnen het team staan centraal,’’ zegt de studente politicologie. ,,Je hebt te maken met de concurrentiestrijd, liefdesperikelen, speelsters die bij een hoekschop gemeen knijpen in de borsten van een tegenstandster. Natuurlijk wordt dat soort dingen aangedikt in mijn columns, maar ze gebeuren écht. En waarom zou je dat niet op mogen schrijven?
,,Toch is dit feuilleton zeker geen bevestiging van een vrouwonvriendelijk stereotype. Ik wil vrouwenvoetbal op de kaart zetten. Ik draag die sport een heel warm hart toe.’’
Koppe werpt zich net als afgelopen zomer op als voorvechter van het vrouwenvoetbal in Nederland. In een internetcolumn voor de Volkskrant uitte ze toen haar grote ongenoegen over het door Veronica uitgezonden ‘EK lingerie’.
In dat televisieprogramma, geprogrammeerd in de rust van de rechtstreeks uitgezonden wedstrijden van het EK voetbal, namen schaars geklede (en sportief weinig getalenteerde) modellen een serie strafschoppen. Was er een keer ‘vrouwenvoetbal’ op televisie, werd de sport totaal niet serieus genomen.
,,Echt belachelijk,’’ vindt Koppe. ,,In Duitsland en de Verenigde Staten is vrouwenvoetbal regelmatig op tv, maar in ons land niet. Zo goed als die landen zijn we nog niet, maar veel scheelt het niet meer. Waarom laten ze dat niet zien op televisie, en zo’n EK lingerie wel? Vreselijk.’’
De eerste deelname van het Nederlands elftal aan het EK voor vrouwen (komende zomer in Finland), biedt volgens Koppe mogelijkheden dat beeld te veranderen. Er zouden bijvoorbeeld voetbalplaatjes van de internationals op de markt kunnen worden gebracht, oppert ze.
Zelf was Koppe vroeger verwoed verzamelaar van de bekende Panini-plaatjes, waaronder die van haar persoonlijke Ajax-favorieten Stefan Petterson of Sonny Silooy. Wellicht wordt haar collectie stickerboeken straks uitgebreid met een serie afbeeldingen van Karin Stevens of Manon Melis. ,,Ik zou ze meteen gaan sparen,’’ lacht Koppe.
Op dit moment is er in de voetbalwereld echter nog weinig plaats voor vrouwen, constateert Koppe. ,,Aan de voetbalquiz ‘Play like a Champion’ (die eveneens rond het EK op televisie werd uitgezonden, red.) deden bijna alleen maar mannen mee. Daar kan bijvoorbeeld toch ook eens een vrouweninternational voor worden uitgenodigd?’’
Volgens Koppe is het de hoogste tijd de eenzijdige benadering binnen de door mannen gedomineerde voetbalwereld te doorbreken. Ze gelooft heilig in het slagen van die missie. ,,Echt, ik ken geen vrouw die niet van voetbal houdt.’’
quote:Iris Koppe voetbalt van jongs af aan. In haar jeugdjaren op straat met Marokkaanse jongens in de Amsterdamse volksbuurt De Pijp. ,,Ik ging gewoon met mijn buurjongen mee. Het was geweldig, tot mijn elfde ongeveer. Toen werden we pubers en kreeg ik opmerkingen als ‘Ga jij met hem?’ Daarna was het snel afgelopen.’’ Later speelt Koppe vijf seizoenen bij amateurvereniging Buitenveldert en tegenwoordig is ze actief in een vriendinnenteam in de zaal, dat luistert naar de naam Vliegende Nonnen. ,,Niet iedereen is even technisch, maar we zijn niet Team Kluns ofzo. Door veel te trainen is ons positiespel beter dan dat van andere teams.’’ De cijfers bevestigen dat: Vliegende Nonnen staat bovenaan op het hoogste niveau van de studentencompetitie, Koppe is topscorer van de klasse.
quote:Op maandag 22 december 2008 23:21 schreef Silenus het volgende:
[..]
Kut, ik wil niet dezelfde mening hebben als deze nerd.
Eh, vrouwen en voetbal, prima combinatie!
Wat een kutkickquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:01 schreef rubbereend het volgende:
zoekt TR nog een vriendin? TS komt uit DB
Ja, kopbalquote:Op donderdag 26 april 2012 19:05 schreef DonRaja het volgende:
Zie Calandje hier dan gepost hebben met zijn oude user
Verrek, ja.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:05 schreef DonRaja het volgende:
Zie Calandje hier dan gepost hebben met zijn oude user
Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 26 april 2012 19:08 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Vrouwenvoetbal? Prima, maar wel in rokjes.
Wacht een minuutje, hij is het zich nu aan het voorstellen. Zal zo klaar(gekomen) zijn.quote:
wat voor rokjes?quote:
Gewoon dezelfde regels als op het strand: plaats een poortje, ben je te vet om er doorheen te gaan dan hou je je fucking kleren aanquote:Op donderdag 26 april 2012 19:16 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
wat voor rokjes?
Want sommige voetbalwijven zijn goed smerig
watquote:Op donderdag 26 april 2012 19:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Gewoon dezelfde regels als op het strand: plaats een poortje, ben je te vet om er doorheen te gaan dan hou je je fucking kleren aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |