Roken is schadelijk, dus in openbare gelegenheid dient gewoon niet gerookt te worden. Klaar. Sterker nog: men zou het gewoon helemaal moeten verbieden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat mensen van mij zelf mogen kiezen of ze naar een (rook)kroeg gaan of niet.
Net zoals coke en heroine?quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Roken is schadelijk, dus in openbare gelegenheid dient gewoon niet gerookt te worden. Klaar. Sterker nog: men zou het gewoon helemaal moeten verbieden.
Ik zou eerst user maartena PM-men voordat je gaat gooien met "onderzoeken"quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien moet je het artikel eens lezen, er wordt namelijk verwezen naar een bepaald onderzoek. Lezen is niet je sterkste punt, net zoals schrijven, biologie en geschiedenis.
Van mij mogen mensen thuis best roken. Die spekken de staatskas, en aangezien roken én erfelijk is én de vruchtbaarheid aantast sterven de rokers dus vanzelf uit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Roken is schadelijk, dus in openbare gelegenheid dient gewoon niet gerookt te worden. Klaar. Sterker nog: men zou het gewoon helemaal moeten verbieden.
En vergeet de gezondheidsfreaks niet die gemiddeld 15 jaar in verzorgingshuizen het zorgbudget leegtrekken ten koste van mensen die hun tijd nuttiger besteden. Ook verbieden!quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:37 schreef Pinball het volgende:
[..]
Van mij mogen mensen thuis best roken. Die spekken de staatskas, en aangezien roken én erfelijk is én de vruchtbaarheid aantast sterven de rokers dus vanzelf uit.![]()
Misschien nog verbieden in de auto. Die goorlappen die hun asbak op straat leeggooien, mongolen die slingerend op zoek zijn naar hun pakje peuken, kneuzen die wild vegend een brandende peuk tussen hun benen uit willen vegen, al die idioten zijn een gevaar op de weg.
Als jij coke gebruikt krijg ik daar niks van. Als jij rookt wel, dat is bewezen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals coke en heroine?
Dit is echt de debielste zin die ik de afgelopen weken heb gelezen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:44 schreef Pinball het volgende:
Vrijheid is leuk en aardig, maar op kosten van de gemeenschap graag.
Die bestaan alleen in jouw snipperhoofd.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En vergeet de gezondheidsfreaks niet die gemiddeld 15 jaar in verzorgingshuizen het zorgbudget leegtrekken ten koste van mensen die hun tijd nuttiger besteden. Ook verbieden!
Dat kan kloppen, er moest nog een 'niet' tussen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dit is echt de debielste zin die ik de afgelopen weken heb gelezen.
Ik heb het toch juist over winst, dommiequote:Op dinsdag 23 december 2008 21:49 schreef Pinball het volgende:
[..]
Die bestaan alleen in jouw snipperhoofd.
Of ben jij ook zo'n conspiracy-loser die denkt dat verzekeringsmaatschappijen een ander motief hebben dan winst?
En op rokers maken ze geen winst.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb het toch juist over winst, dommie
Precies.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals coke en heroine?
De bron van Papierversnipperaar is doorgaans zijn duim.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:56 schreef Pinball het volgende:
[..]
En op rokers maken ze geen winst.
Want jullie gaan wel eerder dood, maar in de tussentijd heb je al zoveel andere klachten en ziektes gehad dat verzekeraars jullie liever kwijt dan rijk zijn.
Die gezondheidsfreaks waar jij het over hebt bestaan alleen in jouw hoofd.
Of heb je een bron voor die uitspraak?
Dat verbod werkt goed. Vooral coke is goedkoper en beter verkrijgbaar dan alcohol.quote:
Gelukkig is een verbod op tabak net zo goed te handhaven als op coke.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:44 schreef Pinball het volgende:
[..]
Als jij coke gebruikt krijg ik daar niks van. Als jij rookt wel, dat is bewezen.
Dat jij je eigen gezondheid wil slopen is jammer, maar dat mag je zelf weten.
Tot op zekere hoogte dan hè. Want er komt vast ook een dag dat mensen die roken extra premie moeten betalen voor hun ziektekostenverzekering. Vrijheid is leuk en aardig, maar nietop kosten van de gemeenschap graag.
Rokers kosten idd minder geld. Niet leuk voor de industrie, wel beter voor de belasting- en premiebetaler.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:56 schreef Pinball het volgende:
[..]
En op rokers maken ze geen winst.
Want jullie gaan wel eerder dood, maar in de tussentijd heb je al zoveel andere klachten en ziektes gehad dat verzekeraars jullie liever kwijt dan rijk zijn.
Die gezondheidsfreaks waar jij het over hebt bestaan alleen in jouw hoofd.
Of heb je een bron voor die uitspraak?
Sinds wanneer is het verkrijgbaar bij de AH en de Aldi? Geen enkel verbod werkt voor 100 procent.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat verbod werkt goed. Vooral coke is goedkoper en beter verkrijgbaar dan alcohol.
Bron?quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat verbod werkt goed. Vooral coke is goedkoper en beter verkrijgbaar dan alcohol.
Nee, veel makkelijker. En dat is goed! Want als jij coke gebruikt krijg ik daar niks van, en als jij rookt wel. Dus is het maar goed dat roken veel makkelijker gereguleerd kan worden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig is een verbod op tabak net zo goed te handhaven als op coke.
Bel maar. Ze komen het midden in de nacht bij je thuis brengen.quote:
Ik wist dat je er dom van wordt, maar ik wist niet dat het zó erg was.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rokers kosten idd minder geld. Niet leuk voor de industrie, wel beter voor de belasting- en premiebetaler.
Droom verderquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:21 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee, veel makkelijker. En dat is goed! Want als jij coke gebruikt krijg ik daar niks van, en als jij rookt wel. Dus is het maar goed dat roken veel makkelijker gereguleerd kan worden.
Misschien in jouw Tokkie-kringen. Geef eens een echte bron.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bel maar. Ze komen het midden in de nacht bij je thuis brengen.
Dat is niet waar. Droom verderquote:
Bel een taxi.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien in jouw Tokkie-kringen. Geef eens een echte bron.
Ooooooooh, dus omdat jij iemand kent stel je jezelf zo voor dat jouw ervaring de maat der dingen is. Voor de meeste mensen is coke helemaal niet gemakkelijk te verkrijgen. Alcohol daarentegen...quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bel maar. Ze komen het midden in de nacht bij je thuis brengen.
Nou, bedenk even hoeveel peuken jij op een avond verrookt, en hoeveel coke je gebruikt.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet waar. Droom verder
Het is een beetje op bij je hè?quote:
Coke wordt me nauwelijks aangeboden eigenlijk, maar dat komt wellicht door de kringen waar ik in verkeer en de kringen waar Papierversnipperaar zich in begeeft.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ooooooooh, dus omdat jij iemand kent stel je jezelf zo voor dat jouw ervaring de maat der dingen is. Voor de meeste mensen is coke helemaal niet gemakkelijk te verkrijgen. Alcohol daarentegen...
Ik heb een vriendelijk bedoelde tip voor je. Ontwikkel eens wat andere interesses, je geestelijke gezondheid holt achteruit, getuige je gedragingen hier op het forum. En dat meen ik. Kies voor jezelf, voordat je de keuzevrijheid niet meer hebt.
De winstmarges op coke zijn enorm. Omdat het illegaal is. Als je tabak verbied word het plotseling superinteressant voor dealers om er in te handelen. Dat zou zelf jij moeten begrijpen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:30 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nou, bedenk even hoeveel peuken jij op een avond verrookt, en hoeveel coke je gebruikt.
Bedenk vervolgens wat je daarvoor betaalt en wat de winstmarges zijn.
En dan.. ik weet het, ik vraag veel van je...
bedenk dan of je dealer over een jaar met een paar gram coke of met 30 sloffen peuken gaat leuren in jullie plaatselijke bierhok.
En of je stiekem even gaat roken op de plee, of dat je wat coke wegsnuift.
Nee, dat is even goed te reguleren volgens jou.![]()
Hou op man, minkukel.
Er zijn meer mensen die drugs gebruiken dan die paar junks in de goot. Een miljarden imperium als het Medallin kartel drijft niet op die paar gestolen autoradio's.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Coke wordt me nauwelijks aangeboden eigenlijk, maar dat komt wellicht door de kringen waar ik in verkeer en de kringen waar Papierversnipperaar zich in begeeft.
Het lijkt me niet realistische dat Papierversnipperaar zijn Tokkie-vrienden als representatief voor de Nederlandse bevolking neemt...
Wil nog niet zeggen dat het geen Tokkies zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die drugs gebruiken dan die paar junks in de goot. Een miljarden imperium als het Medallin kartel drijft niet op die paar gestolen autoradio's.
Mijn interesses liggen buitengewoon breed. Als je geen goede argumenten hebt hoef je niet te posten, hoorquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ooooooooh, dus omdat jij iemand kent stel je jezelf zo voor dat jouw ervaring de maat der dingen is. Voor de meeste mensen is coke helemaal niet gemakkelijk te verkrijgen. Alcohol daarentegen...
Ik heb een vriendelijk bedoelde tip voor je. Ontwikkel eens wat andere interesses, je geestelijke gezondheid holt achteruit, getuige je gedragingen hier op het forum. En dat meen ik. Kies voor jezelf, voordat je de keuzevrijheid niet meer hebt.
Als je geen bronnen hebt van je voortdurende gezwets hoef je ook niet verplicht te posten in dit topic.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn interesses liggen buitengewoon breed. Als je geen goede argumenten hebt hoef je niet te posten, hoor
Klopt niet helemaal. Het idee dat je met gezond leven een aantal jaar extra koopt waarin je zwak, ziek en gammel bent blijkt niet echt waar te zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En vergeet de gezondheidsfreaks niet die gemiddeld 15 jaar in verzorgingshuizen het zorgbudget leegtrekken ten koste van mensen die hun tijd nuttiger besteden. Ook verbieden!
quote:Health, Life Expectancy, and Health Care Spending among the Elderly
Conclusions
The expected cumulative health expenditures for healthier elderly persons, despite their greater longevity, were similar to those for less healthy persons. Health-promotion efforts aimed at persons under 65 years of age may improve the health and longevity of the elderly without increasing health expenditures.
Dit is een rook-topic en je hebt nog steeds niet bewezen dat meeroken schadelijk is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wil nog niet zeggen dat het geen Tokkies zijn.
Waar blijft je bron?
De links van Maartena onder andere.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is een rook-topic en je hebt nog steeds niet bewezen dat meeroken schadelijk is.
quote:Roken is nog schadelijker voor de meeroker dan voor de roker zelf. Verbieden is geen betutteling.
Opiniekaternen halen de laatste tijd er al het mogelijke bij om duidelijk te maken dat het rookverbod in de horeca tot de meest verregaande vormen van betutteling van de overheid behoort. Roken en seks hóren bij elkaar! Niet roken is fascistisch: Hitler, Mussolini en Franco rookten niet, terwijl het Britse geallieerde boegbeeld de ene sigaar met de andere aanstak. Pausen hebben rookverboden uitgevaardigd om de hemelse geuren van de wierrook te beschermen.
Hebben we ook maatschappelijk tumult gehad bij de invoering van het verplicht dragen van veiligheidsgordels in de auto en een helm op de brommer? Het niet dragen hiervan schaadt immers andermans gezondheid niet. Predikers van persoonlijke vrijheid kunnen dit eerder onder overheidsbetutteling scharen.
Hoe komt het dat we zo goed zijn in het meten met twee maten? Als er ergens asbest verwijderd moet worden, wordt die straat afgezet met felgestreepte linten en lichten. Je wordt bijkans geëvacueerd en er landt een groep maanmannetjes, die in hermetisch gesloten pakjes het klusje klaren. Asbest is namelijk kankerverwekkend! Iedereen vind deze aanpak zorgvuldig. Sigarettenrook echter moet vrijelijk door de kroeg kunnen zweven en daarmee ook in de luchtwegen van niet-rokers kunnen komen. En dat is niet kankerverwekkend?
De maatschappelijke discussie rond het rookverbod in de horeca wordt gevoerd op een manier, waarbij velen stelselmatig voorbij gaan aan een aantal essentiële zaken, waarvan wij de twee belangrijkste medische aspecten belichten.
Roken is buitengewoon schadelijk voor de gezondheid. De sigaret is het enige wettelijke toegestane product, dat indien gebruikt zoals bedoeld, de helft van de gebruikers doodt. U leest het goed; de helft van de rokers sterft aan ziekten die aan roken gerelateerd zijn. ’Meeroken’ is daarom eveneens schadelijk. De rook, die een meeroker inademt is kwalitatief nog schadelijker dan de rook die de roker zelf inhaleert. Als de ene persoon een ander in elkaar slaat, zal niemand het moeilijk vinden dit als mishandeling te zien. De één brengt namelijk de ander letsel toe.
Nu brengt een roker aan een ander letsel toe. Roken in aanwezigheid van niet-rokers is dus eigenlijk mishandeling. De schade ontstaat niet in één keer, zoals bij fysiek geweld. Meeroken schaadt heel langzaam, maar ook héél zeker. Weliswaar is er geen sprake van moedwilligheid, zoals bij fysiek geweld, maar de gevolgen zijn er voor de passieve rokers niet minder om. Denk aan verlies van gezondheid en meer kans op ernstige ziekten. Daarom expliciteert het wettelijke rookverbod in de horeca, wat reeds vast ligt in de Grondwet, artikel 11: ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Nicotine is een verslavende stof. Dit is wetenschappelijk onomstotelijk vastgesteld. Rokers nemen gemiddeld tien keer een teug van een sigaret. Een roker, die een pakje per dag rookt geeft zich zelf 200 ’shotjes’ nicotine per dag. In Nederland roken ongeveer 4 miljoen mensen. Een half miljoen rookt soms, maar kan ook voor langere tijd zonder sigaret. De overige 3,5 miljoen zijn verslaafd.
Tabaksverslaving wijkt in één opzicht af van andere verslavingen. Mensen met een tabaksverslaving kunnen normaal deelnemen aan de samenleving. Een deel van de mensen, die roken willen liever niet weten dat zij verslaafd zijn. Dat zijn de mensen, die men thans het sterkst in het debat hoort en dat zijn de mensen, die de onwaarschijnlijkste zaken erbij slepen om roken te rechtvaardigen. Ontkennend gedrag kenmerkt verslaving.
En ondertussen kunnen artsen elke dag opnieuw weer slecht nieuws brengen: u heeft longkanker (door het roken), uw kind heeft middenoorontsteking (door uw gerook) en wat vervelend, dat u impotent bent (door het roken).
Dit artikel is medeondertekend door Maarten Kuethe, kinderarts en Alfred Sachs, huisarts, verbonden aan het UMC Utrecht.
Omdraaiing bewijslastquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is een rook-topic en je hebt nog steeds niet bewezen dat meeroken schadelijk is.
Iedereen die kan lezen zal je vertellen dat dit een rookverbod-topic is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is een rook-topic
quote:
Een stelling moet nog altijd bewezen worden. En voor de stelling dat meeroken schadelijk is, is dat bewijs ver te zoeken. Nog steeds. En hoe triest je me ook vind, dat blijft zo.quote:En ik maak me serieus wel een beetje zorgen om je. Je vorm holt achteruit.
De onzin van maartena is gedebunked. En waar je nu mee komt is niets anders dan propaganda. Meeroken schadelijker dan roken zelfquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
De links van Maartena onder andere.
Waar blijven jouw bronnen die jouw bewering dat meeroken niet schadelijk is bewijzen? Of heb je gewoon geen bewijs? Dat mag je wel eerlijk toegeven hoor.
Je weet ook wel dat in sigarettenrook schadelijke stoffen zitten natuurlijk.
[..]
http://www.trouw.nl/opini(...)de_niet-roker__.html
Reageer eens echt inhoudelijk i.p.v. geblaat in de ruimte.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De onzin van maartena is gedebunked. En waar je nu mee komt is niets anders dan propaganda. Meeroken schadelijker dan roken zelfHet word gekker en gekker.
Er is uitgebreid op ingegaan de afgelopen 300+ topics. En jij komt met niets nieuws.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Reageer eens echt inhoudelijk i.p.v. geblaat in de ruimte.
Kom eens met een inhoudelijke reactie. Eentje maar.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is uitgebreid op ingegaan de afgelopen 300+ topics. En jij komt met niets nieuws.
Rokers leven gemiddeld 13 jaar korter dan niet-rokers. 13 jaar is behoorlijk wat op een mensenleven.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vindt dat nou niet zo'n sterk stuk in Trouw. Natuurlijk is roken schadelijk voor de gezondheid, maar de situatie is zoals deze man stelt dan zouden veel oudere mensen inmiddels morsdood moeten zijn. Ervan uitgaande dat meeroken schadelijker is dan zelf roken hebben rokers een enorm probleem. Niet alleen inhaleren zij zelf hun sigaret maar dikwijls bewegen zij zich in een rook-omgeving. Althans, veel van mijn bekenden roken eveneens dus ik rook ook mee.
Deze dubbele dosis zou nog fataler moeten zijn dan doorsnee meeroken. Hoe verklaart deze meneer dat er uberhaupt nog rokers ouder worden dan 70?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |