abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 09:40:13 #51
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64236344
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik rook niet.
Toch is je denken niet vrij van nicotine.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 09:45:40 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64236467
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:40 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Toch is je denken niet vrij van nicotine.
Nicotine heeft er weinig mee te maken. Ik geef mensen graag hun vrijheid ipv. ze van alles te verbieden.
Carpe Libertatem
  maandag 22 december 2008 @ 09:50:07 #53
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64236568
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nicotine heeft er weinig mee te maken. Ik geef mensen graag hun vrijheid ipv. ze van alles te verbieden.
Tuurlijk. Dat je daarmee en passant de dictatuur van de asociaalsten voorstaat dat bedek je dan maar even met de mantel der liefde.
Dat vrijheidsriedeltje wordt steeds suffer, het rookverbod leidt juist tot meer vrijheid voor meer mensen.

En of nicotine er weinig mee te maken heeft? Ik betwijfel het ten zeerste.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 09:52:48 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64236625
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:50 schreef Schanulleke het volgende:
Dat vrijheidsriedeltje wordt steeds suffer, het rookverbod leidt juist tot meer vrijheid voor meer mensen.
Vrijheid is niet andere mensen dwingen hun onderneming aan te passen voor mensen die er niet komen.

Je plakt vrijheid op iets wat niet vrijheid is.
Carpe Libertatem
  maandag 22 december 2008 @ 10:06:46 #55
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64236907
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vrijheid is niet andere mensen dwingen hun onderneming aan te passen voor mensen die er niet komen.

Je plakt vrijheid op iets wat niet vrijheid is.
Dat gelul. D'r wordt telkens maar geschermd met die enorme aantallen rokers in de horeca maar dat is ongefundeerde bullshit. In de horeca is er ook gewoon een ruime meerderheid van niet-rokers, zowel onder de werkenden als onder de bezoekers.

Vrijheid voor de een is anders dan vrijheid voor de ander. Dat blijft altijd schipperen in een maatschappij. Goed dat een vrije democratie daar de ogen niet voor sluit.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 10:08:30 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64236948
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
Dat gelul. D'r wordt telkens maar geschermd met die enorme aantallen rokers in de horeca maar dat is ongefundeerde bullshit. In de horeca is er ook gewoon een ruime meerderheid van niet-rokers, zowel onder de werkenden als onder de bezoekers.
Het kan mij geen reet schelen hoeveel mensen er wel of niet roken in de horeca. Of er wel of niet gerookt mag worden is aan de eigenaar, de bezoeker heeft er geen reet mee te maken.
quote:
Vrijheid voor de een is anders dan vrijheid voor de ander. Dat blijft altijd schipperen in een maatschappij. Goed dat een vrije democratie daar de ogen niet voor sluit.
Wat snap je niet aan vrijwillig een kroeg in gaan?
Carpe Libertatem
  maandag 22 december 2008 @ 10:12:04 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64237037
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:50 schreef Schanulleke het volgende:

En of nicotine er weinig mee te maken heeft? Ik betwijfel het ten zeerste.
Zeg het dan. Zeg dan dat Boze_Appel liegt omdat je te verstard bent in je eigen egoïsme om je voor te kunnen stellen dat een niet-roker tegen het verbod is.

Zeg het maar gewoon en diskwalificeer jezelf voor deze discussie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 22 december 2008 @ 10:15:38 #58
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64237128
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het kan mij geen reet schelen hoeveel mensen er wel of niet roken in de horeca. Of er wel of niet gerookt mag worden is aan de eigenaar, de bezoeker heeft er geen reet mee te maken.
[..]
En of er wel of niet gedeald wordt, wel of niet bedorven voedsel geserveerd wordt en wel of niet gebruik gemaakt wordt van afgeknepen illegalen die de afwas doen. Ook de keus van de eigenaar zeker?
Gelukkig, de grote mensen maatschappij werkt anders.
quote:
Wat snap je niet aan vrijwillig een kroeg in gaan?
Ik snap daar alles aan. ik ga met groot plezier geheel vrijwillig kroegen in die voortaan ter verhoging van het genot nog rookvrij zijn ook. En die enkele verstokte roker moet zich dan maar even over zijn verzuring heenzetten en buiten of in de rookruimte zijn sigaretje roken. Mooie oplossing waaraan je kan zien dat we in een vrij land leven. Met iedereen is rekening gehouden in de besluitvorming.
  maandag 22 december 2008 @ 10:17:20 #59
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64237177
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zeg het dan. Zeg dan dat Boze_Appel liegt omdat je te verstard bent in je eigen egoïsme om je voor te kunnen stellen dat een niet-roker tegen het verbod is.

Zeg het maar gewoon en diskwalificeer jezelf voor deze discussie.
Het jezelf diskwalificeren laat ik aan jou over, jij kan dat goed.
  maandag 22 december 2008 @ 10:21:27 #60
pi_64237286
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:15 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En of er wel of niet gedeald wordt,
Geen probleem, genotsmiddelen kan je niet verbieden.
quote:
wel of niet bedorven voedsel geserveerd wordt
Dat is geen genotsmiddel.
quote:
en wel of niet gebruik gemaakt wordt van afgeknepen illegalen die de afwas doen.
Dat is alleen een genotsmiddel als het prostituees zijn.
quote:
Ook de keus van de eigenaar zeker?
Gelukkig, de grote mensen maatschappij werkt anders.
[..]
Als er mensen wanhopig peren met appels vergelijken zijn het de anti-rokers wel Daar kan ik nog veel van leren.
quote:
Ik snap daar alles aan. ik ga met groot plezier geheel vrijwillig kroegen in die voortaan ter verhoging van het genot nog rookvrij zijn ook. En die enkele verstokte roker moet zich dan maar even over zijn verzuring heenzetten en buiten of in de rookruimte zijn sigaretje roken. Mooie oplossing waaraan je kan zien dat we in een vrij land leven. Met iedereen is rekening gehouden in de besluitvorming.
Fijn dat je even om de essentie van de post heen lult.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 22 december 2008 @ 10:25:32 #61
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64237403
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:17 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het jezelf diskwalificeren laat ik aan jou over, jij kan dat goed.
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geen probleem, genotsmiddelen kan je niet verbieden.
[..]

Dat is geen genotsmiddel.
[..]

Dat is alleen een genotsmiddel als het prostituees zijn.
[..]

Als er mensen wanhopig peren met appels vergelijken zijn het de anti-rokers wel Daar kan ik nog veel van leren.
[..]

Fijn dat je even om de essentie van de post heen lult.
Zie je nou wel!
pi_64237873
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Exact en aangezien niemand je verplicht om een kroeg in te gaan zouden de mensen daar hun vrijheid moeten kunnen hebben, maar dat wil MikeyMo niet. Nee, de vrijheid van anderen houden op waar MikeyMo dat wil, die waar het hem bereikt.
Jouw vrijheid om met je armen te zwaaien houdt op bij het puntje van mijn neus.
Maar dat is iets dat de hardnekkige ontkenners hier gewoon niet willen inzien: Dat roken overlast kan veroorzaken. Dat willen ze gewoon niet weten.

Daarom is het ook wel duidelijk waarom 'we komen er samen wel uit' en meer vrijwillige initiatieven niet hebben gewerkt.

En daarom is er nu (eindelijk) een verbod, ter verhoging van de vrijheid van allen!
Meer vrijheid voor de niet-rokers (75% van de bevolking)
Meer vrijheid voor de roker die stopt en van zijn verslaving bevrijd wordt
pi_64239411
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

het is vrij zielig dat je de rest ook niet quote alleen om je gelijk te krijgen. Er stond nl nog onder dat je toen ook niemand hoorde.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 12:03:57 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64239741
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:44 schreef mgerben het volgende:

[..]

Jouw vrijheid om met je armen te zwaaien houdt op bij het puntje van mijn neus.
Maar dat is iets dat de hardnekkige ontkenners hier gewoon niet willen inzien: Dat roken overlast kan veroorzaken. Dat willen ze gewoon niet weten.

Daarom is het ook wel duidelijk waarom 'we komen er samen wel uit' en meer vrijwillige initiatieven niet hebben gewerkt.

En daarom is er nu (eindelijk) een verbod, ter verhoging van de vrijheid van allen!
Meer vrijheid voor de niet-rokers (75% van de bevolking)
Meer vrijheid voor de roker die stopt en van zijn verslaving bevrijd wordt
Die vrijheid had die 75% al. Ze konden namelijk een rookvrije cafe beginnen. Dat lukte niet, dus dwingen ze het af.

Mensen die zulke debiele ideeen van vrijheid hebben zoals jij verdienen geen vrijheid.
Carpe Libertatem
  maandag 22 december 2008 @ 12:09:34 #65
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64239942
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Die vrijheid had die 75% al. Ze konden namelijk een rookvrije cafe beginnen. Dat lukte niet, dus dwingen ze het af.

Mensen die zulke debiele ideeen van vrijheid hebben zoals jij verdienen geen vrijheid.
Ah, daar zijn dan eindelijk de fascistische neigingen van Boze_Appel. Eerst vertellen waar mensen wel en niet mogen komen en dan even bepalen welke opvattingen over vrijheid superieur zijn. Chapeau hoor.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 12:13:03 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64240079
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:09 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ah, daar zijn dan eindelijk de fascistische neigingen van Boze_Appel. Eerst vertellen waar mensen wel en niet mogen komen en dan even bepalen welke opvattingen over vrijheid superieur zijn. Chapeau hoor.
Ho ho. Ik wil niet bepalen waar mensen wel en niet mogen komen. Eigenaren van kroegen mogen bepalen wie wel of niet in hun kroeg mag komen, net zoals jij bepaalt wat er wel niet in jouw huis gebeurt en wie daar naar binnen mag.

Jij noemt macht over het beslissen wat in mijn eigendom mag gebeuren vrijheid. Dat is geen vrijheid, dat is dwang.
Carpe Libertatem
  maandag 22 december 2008 @ 12:13:07 #67
pi_64240081
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:09 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het zijn nog steeds de anti-rokers die zaken verbieden en voor anderen bepalen waar ze mogen komen en wat ze daar mogen doen, fascist.
  maandag 22 december 2008 @ 12:19:39 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64240318
Laat hier jullie vrijheidsretoriek maar op los...
quote:
Horeca schenkt door bij dronken klant

AMSTERDAM - Dronken klanten in de horeca kunnen in de meeste gevallen gewoon een volgend drankje bestellen. Dat heeft de Universiteit Twente uitgezocht in opdracht van de stichting Alcoholpreventie STAP. De onderzoekers stuurden acteurs op pad die zogenaamd dronken bier bestelden. In 96 procent van de gevallen werd gewoon doorgetapt, meldde STAP maandag.

Het doortaponderzoek had plaats in twee Brabantse steden. De ’dronken’ acteurs bezochten daar 52 kroegen. Ze bestelden aan de bar een biertje en kregen dat in vijftig van de gevallen. Eén café weigerde, een andere kroeg gaf een alcoholvrij pilsje.

Als de acteur de zaak had verlaten, bleef een onderzoeker van de universiteit achter. Die vroeg het barpersoneel of ze de doorhadden dat de zo juist geholpen klant dronken was. Bijna driekwart van het personeel was zich daarvan bewust. Ze reageerden met opmerkingen als “ach, hij heeft zijn biertje in ieder geval betaald”, aldus STAP.

Volgens de stichting bepaalt het wetboek van Strafrecht (artikel 252) dat het “verkopen of toedienen van bedwelmende drank aan iemand die in kennelijke staat van dronkenschap verkeert” verboden is en met een gevangenisstraf of geldboete kan worden beboet. De Drank- en Horecawet bepaalt zelfs dat er geen dronken bezoekers in een horecazaak mogen zijn.
Een kroegeigenaar mag al niet eens serveren aan bepaalde klanten... dat bepaalt ie toch zelf wel... 3e rijk hiero enzo...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 22 december 2008 @ 12:20:01 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64240336
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn nog steeds de anti-rokers die zaken verbieden en voor anderen bepalen waar ze mogen komen en wat ze daar mogen doen, fascist.
Je wilt het nog steeds niet inzien maar anti-rokers zijn, zelfs in deze topicserie, bijzonder dun gezaaid.
pi_64240431
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het erger dat sommige rokers hier bepalen dat andere mensen geen behoefte zouden hebben aan de vrijheid om te leven en werken zonder sigarettenrook...

Het hele Nederlandse wetboek staat trouwens vol met ge- en verboden die allemaal voorschrijven wat je wel en niet mag en waar je dat wel of niet mag doen.
Nu komt er een regel die bepaalt dat jij dat niet meer voor anderen mag bepalen... prima.

[ Bericht 11% gewijzigd door mgerben op 22-12-2008 12:31:52 ]
  maandag 22 december 2008 @ 12:24:53 #71
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64240501
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ho ho. Ik wil niet bepalen waar mensen wel en niet mogen komen. Eigenaren van kroegen mogen bepalen wie wel of niet in hun kroeg mag komen, net zoals jij bepaalt wat er wel niet in jouw huis gebeurt en wie daar naar binnen mag.
Mijn huis is geen openbare gelegenheid en ik heb er ook geen vergunningsverplichtingen. Slechte vergelijking dus.
quote:
Jij noemt macht over het beslissen wat in mijn eigendom mag gebeuren vrijheid. Dat is geen vrijheid, dat is dwang.
Jij noemt de dictatuur van de asociaalste vrijheid. Dat is net zo goed dwang. Maar dan ongezonde dwang van een minderheid.
Meer vrijheid voor meer mensen! Het kan zomaar in een vrije democratie. Erg he!
  maandag 22 december 2008 @ 12:25:16 #72
pi_64240523
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:22 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik vind het erger dat sommige rokers hier bepalen dat andere mensen geen behoefte zouden hebben aan de vrijheid om te leven en werken zonder sigarettenrook...
Die vrijheid had je altijd al, maar dan moet je wel de juiste keuzes maken. Andere mensen iets verbieden is altijd de slechtste keuze.
quote:
Het hele Nederlandse wetboek staat trouwens vol met ge- en verboden die allemaal voorschrijven wat je wel en niet mag en waar je dat wel of niet mag doen.
Nu komt er een regel die bepaalt dat jij dat niet meer voor anderen mag bepalen... prima, prima, prima.
Ik ben het met veel van die zaken ook niet eens.

Drugs legaliseren!
pi_64240716
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:24 schreef Schanulleke het volgende:
Jij noemt de dictatuur van de asociaalste vrijheid. Dat is net zo goed dwang. Maar dan ongezonde dwang van een minderheid.
Meer vrijheid voor meer mensen! Het kan zomaar in een vrije democratie. Erg he!
Inderdaad, Papier heeft het alleen maar over zijn eigen vrijheid om te bepalen hoe anderen hun 'vrijheid' in kunnen richten. Hij is er voor de 'vrijheid' van de grootste bek.
Jammer voor hem, meerderheid telt.
Jammer dat hij niet wilt of kan inzien dat een einde aan zijn dictatuur vrijheid voor velen betekent.
Misschien dat hij zelf nog eens wat vrijheid terugkrijgt - als hij het kankerstaafje kan opgeven.
  maandag 22 december 2008 @ 12:36:06 #74
pi_64240858
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:31 schreef mgerben het volgende:

[..]

Inderdaad, Papier heeft het alleen maar over zijn eigen vrijheid om te bepalen hoe anderen hun 'vrijheid' in kunnen richten.
Ik verbied niemand iets. Dan doen de aniti-rokers
quote:
Hij is er voor de 'vrijheid' van de grootste bek.
Jammer voor hem, meerderheid telt.
De meerderheid komt niet in de kroeg.
quote:
Jammer dat hij niet wilt of kan inzien dat een einde aan zijn dictatuur vrijheid voor velen betekent.
Misschien dat hij zelf nog eens wat vrijheid terugkrijgt - als hij het kankerstaafje kan opgeven.
Een dictatuur als einde aan de "dictatuur van de vrijheid"

De anti-rokers hebben zwaar verknipte ideeën.
  maandag 22 december 2008 @ 12:38:28 #75
pi_64240912
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:19 schreef MikeyMo het volgende:
Laat hier jullie vrijheidsretoriek maar op los...
[..]

Een kroegeigenaar mag al niet eens serveren aan bepaalde klanten... dat bepaalt ie toch zelf wel... 3e rijk hiero enzo...
Ik bepaal als klant toch zelf of ik mij dood wil drinken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')