Mode komt iedere keer terug, zoals nu.quote:Op zondag 21 december 2008 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan ben je een paar decennia te laat geboren.
Behalve bij de biologieles en de Nederlandse les heb je ook zitten slapen bij de geschiedenislessen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mode komt iedere keer terug, zoals nu.
Water, zout, zand of snelwegen. Zoiets zal het wel zijn.quote:Op zondag 21 december 2008 21:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je dit topic weer wilt laten verbieden.
Ontken het maar, ik trap er niet in.quote:Op zondag 21 december 2008 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Behalve bij de biologieles en de Nederlandse les heb je ook zitten slapen bij de geschiedenislessen.
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk.quote:Op zondag 21 december 2008 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ontken het maar, ik trap er niet in.
Rookverbod afschaffendrugs legaliseren.
Daar komen ook niet de meest slimme mensen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:15 schreef paultjuhhh het volgende:
Bij Thunderdome rookte iedereen in alle zalen
Het rookverbod is niet te handhaven. Steek je hoofd maar in het zand.quote:Op zondag 21 december 2008 22:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar komen ook niet de meest slimme mensen.
Voor de volle honderd procent niet. Net zoals met bijvoorbeeld verkeersovertredingen. Ook wordt er nog steeds gestolen in Nederland en wordt er ook nog weleens iemand vermoord.quote:Op zondag 21 december 2008 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het rookverbod is niet te handhaven. Steek je hoofd maar in het zand.
Hehe nou en maar niemand die het erg vond hoorquote:Op zondag 21 december 2008 22:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar komen ook niet de meest slimme mensen.
Er is maar 1 weg. Er zijn meerdere horeca gelegenheden, het rookverbod is daarom niet nodig. Iedereen kan kiezen.quote:Op zondag 21 december 2008 22:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de volle honderd procent niet. Net zoals met bijvoorbeeld verkeersovertredingen.
Ik ken niemand die vrijwillig naar een ruimte gaat om bestolen te worden.quote:Ook wordt er nog steeds gestolen in Nederland en wordt er ook nog weleens iemand vermoord.
Mwah, ik ben het wel met hem eens dat auto's in een kroeg echt niet kunnen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je dit topic weer wilt laten verbieden.
Kennelijk is er wel een rookverbod nodig, anders zou het niet ingevoerd worden. 100 procent handhaving is niet mogelijk, maar dat geldt voor alle verboden en is dus geen argument om een verbod ongedaan maken.quote:Op zondag 21 december 2008 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is maar 1 weg. Er zijn meerdere horeca gelegenheden, het rookverbod is daarom niet nodig. Iedereen kan kiezen.
[..]
Ik ken niemand die vrijwillig naar een ruimte gaat om bestolen te worden.
Och, zolang ze stilstaan en de motor niet draait zie ik het probleem niet.quote:Op zondag 21 december 2008 22:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mwah, ik ben het wel met hem eens dat auto's in een kroeg echt niet kunnen.
Dat is geen argument. Er bestaan heel veel nutteloze zaken in de wereld.quote:Op zondag 21 december 2008 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kennelijk is er wel een rookverbod nodig, anders zou het niet ingevoerd worden.
Er is geen goed argument voor het verbod, dat is al genoeg reden om het niet in te voeren. Schrappen dus.quote:100 procent handhaving is niet mogelijk, maar dat geldt voor alle verboden en is dus geen argument om een verbod ongedaan maken.
Het is triest dat mensen er bij voorbaat vanuit gaan dat regels en verboden goed zijn omdat ze bestaanquote:Het zou een trieste zaak zijn dat misdragingen geaccepteerd worden omdat nu eenmaal veel mensen zich misdragen.
Ik denk dat jij een uitstekende dictator zou zijn.quote:Het is gewoon een kwestie van boete´s uitschrijven, net zoals in het verkeer. Ik denk dat als mensen wekelijks een boete krijgen van 250 euro per overtreding ze zich in het vervolg wel bedenken voor ze een kankerstaafje opsteken.
Dat is inderdaad veel te lang onderbelicht gebleven. Gelukkig geldt nu niet meer het recht van de asociaalste. Een hele verbetering. echt een teken van beschaving. Mooi land, Nederland.quote:Op zondag 21 december 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Keuzevrijheid, eigen verantwoordelijkheid
Gelukkig is het rookverbod er niet één van.quote:Op zondag 21 december 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen argument. Er bestaan heel veel nutteloze zaken in de wereld.
Huh? Heb er net een paar genoemd...quote:Er is geen goed argument voor het verbod, dat is al genoeg reden om het niet in te voeren. Schrappen dus.
Als je lang genoeg blijft blaten komt er af en toe iets uit waar ik het helemaal mee eens ben...quote:Het is triest dat mensen er bij voorbaat vanuit gaan dat regels en verboden goed zijn omdat ze bestaan![]()
Dank je! Of was dat tegen die andere poster.... jammer, ik denk dat ik ook een hele goede dictator zou zijn... alle andere kinderen wilden allemaal brandweerman worden, maar ik...quote:Ik denk dat jij een uitstekende dictator zou zijn.
Oei, moeilijk woord, verantwoordelijkheid! Meer dan drie lettergrepen!quote:Keuzevrijheid, eigen verantwoordelijkheid
Volgens mij heb jij niet op zitten letten. Geschiedenis herhaalt zichzelf altijd. Natuurlijk niet in exact dezelfde vorm. Een voorbeeld: de haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep keert ook weer terug momenteel.quote:Op zondag 21 december 2008 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Behalve bij de biologieles en de Nederlandse les heb je ook zitten slapen bij de geschiedenislessen.
quote:‘Eens met afwijzen compensatie-eis cafés’
Minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft gelijk met het niet compenseren van kroegen die financiële problemen hebben sinds de invoering van het rookverbod. Dat blijkt uit de poll in de nieuwsbrief van Misset Horeca.
Een kleine meerderheid van 56 procent is het eens met Klink om cafés niet te compenseren. 44 Procent vindt dat de minister cafés, die in de problemen zijn gekomen sinds de invoering van het rookverbod, wel ondersteuning moet bieden.
Dat blijkt uit de poll die afgelopen week in de nieuwsbrief van Misset Horeca stond op de dag dat minister Klink in een brief aan de Tweede Kamer kenbaar maakte af te zien van compensatie.
De minister kwam tot zijn besluit op basis van een onderzoek uitgevoerd door TNS Nipo. Stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer spreekt overigens van geflatteerde onderzoekscijfers en stelt dat de enquêtetechniek sociaal wenselijke antwoorden heeft opgeleverd.
Dat betekend dat het je eigen verantwoordelijkheid is als je een rook-kroeg bezoekt of daar wilt werken. Als je denkt dat je niet tegen rook kan moet je daar niet naar toe.quote:Op zondag 21 december 2008 23:02 schreef mgerben het volgende:
Oei, moeilijk woord, verantwoordelijkheid! Meer dan drie lettergrepen!
Wat betekent dat ook al weer, snel weggaan als iemand overlast veroorzaakt?
Omdraaiing bewijslastquote:Op zondag 21 december 2008 23:26 schreef MikeyMo het volgende:
toch grappig, 26 topics en niet een steekhoudend argument om het verbod weer af te schaffen; waarom je zou moeten mogen roken in de kroeg.
Je snapt na 26 topics het discussiepunt nog steeds niet? Jij bent van het moeten, ik niet. Niemand pleit hier voor een wettelijke verplichting om roken toe te staan.quote:Op zondag 21 december 2008 23:26 schreef MikeyMo het volgende:
toch grappig, 26 topics en niet een steekhoudend argument om het verbod weer af te schaffen; waarom je zou moeten mogen roken in de kroeg.
Roken is gewoon verboden op werkplekken waar iemand er last van zou kunnen hebben.quote:Op zondag 21 december 2008 23:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wel op bepaalde plekken waar niemand er last van zou hoeven hebben.
Omdat zo hoort , dat hoort er gewoon bijquote:Op zondag 21 december 2008 23:26 schreef MikeyMo het volgende:
Omdat er lang geleden nog zoiets als vrijheid bestond?quote:Op zondag 21 december 2008 23:26 schreef MikeyMo het volgende:
En voor mensen als MikeyMo klinkt dat sowieso maar half bekend. Die kennen alleen regels voor andere en vrijheid voor zichzelf.quote:Op maandag 22 december 2008 01:33 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Omdat er lang geleden nog zoiets als vrijheid bestond?
Waarschijnlijk klinkt dit woord ons niet zo heel bekend meer, maar volgens dit principe kon de eigenaar van een cafe zelf bepalen wat er gebeurde in zijn/haar cafe. En dus niet meneer Klink met z'n verbodfetisj.
Ja dat vind ik ook zoiets. Net zoals de EU gaat bepalen dat philips straks geen peertjes meer mag maken omdat we aan die hoerige spaarlamp moeten.quote:Op maandag 22 december 2008 01:33 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk klinkt dit woord ons niet zo heel bekend meer, maar volgens dit principe kon de eigenaar van een cafe zelf bepalen wat er gebeurde in zijn/haar cafe. En dus niet meneer Klink met z'n verbodfetisj.
dat is nou echt het enige, en uitermate zwakke, argument wat men kan bedenken. Er komt nu een generatie die dat nooit zal leren dat dat er bij hoort...quote:Op zondag 21 december 2008 23:54 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Omdat zo hoort , dat hoort er gewoon bij
Om maar weer even vrolijk met het nazi'isme te spelen:quote:Op maandag 22 december 2008 08:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat is nou echt het enige, en uitermate zwakke, argument wat men kan bedenken. Er komt nu een generatie die dat nooit zal leren dat dat er bij hoort...
er mag zoveel niet in je etablissement gebeuren. Er zijn tonnen aan regels waaraan men dient te voldoen. Geen drank verkopen onder de 16/18, geen sigaretten verkopen onder de 16, geen bedorven waren verkopen aan de klanten, geen ongeimpregneerde kerstversiering ophangen, geen duidelijk aangegeven vluchtroutes hebben, geen (verboden) harddrugsgebruik toestaan etc etcquote:Op maandag 22 december 2008 01:33 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 december 2008 08:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Om maar weer even vrolijk met het nazi'isme te spelen:
Als je nu weer Joden gaat vergassen gaat er nu ook een generatie komen die dat normaal vind en niet anders kent.
Wetten gebruiken als goedkeuring voor een andere wet is een drogreden. Ben je na zoveel topics hier op geeindigd? Triest.quote:Op maandag 22 december 2008 08:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
er mag zoveel niet in je etablissement gebeuren. Er zijn tonnen aan regels waaraan men dient te voldoen. Geen drank verkopen onder de 16/18, geen sigaretten verkopen onder de 16, geen bedorven waren verkopen aan de klanten, geen ongeimpregneerde kerstversiering ophangen, geen duidelijk aangegeven vluchtroutes hebben, geen (verboden) harddrugsgebruik toestaan etc etc
En dan is enkel beslist dat er gerookt mag worden in daartoe speciaal ingerichte ruimtes...
quote:Op maandag 22 december 2008 08:22 schreef MikeyMo het volgende:
Zodra de eerste roker op een trein naar een werkkamp wordt gezet om daar verrast te worden tijdens het douchen mag je gaan beginnen met paralellen trekken
quote:When the Nazis came for the communists,
I remained silent;
I was not a communist.
When they locked up the social democrats,
I remained silent;
I was not a social democrat.
When they came for the trade unionists,
I did not speak out;
I was not a trade unionist.
When they came for the Jews,
I remained silent;
I was not a Jew.
When they came for me,
there was no one left to speak out.
je raakt kant noch wal...quote:
quote:Beetje spijt van roken in café
DEURNE - Hij zal echt geen sigaret meer opsteken als hij nog eens in een horecazaak is. Maar een goed voorbeeld geven tussen zoveel mensen die blijkbaar moeiteloos het rookverbod in een café overtreden, dat heeft toch ook weinig zin.
Zo kijkt burgemeester Gerard Daandels van Deurne terug op een week waarin hij in het middelpunt van de belangstelling stond doordat hij in de gemeenteraad beaamde dat hij een sigaret gerookt heeft in een horecazaak.
Roken in de horeca mag niet, maar in veel cafés wordt dat verbod overtreden en soms massaal, deelde Daandels mee ook ondervonden te hebben in Deurne. "Spijt? Ja, wat is spijt? Ik was met een groep jonge mensen op stap in een drukke zaak waar veel gerookt werd en toen heb ik ook een sigaret opgestoken.
Als ik nu zie wat voor schijnwerpers je op je gericht krijgt, dan had ik dat misschien toch niet gedaan. En ik kom niet zo vaak in de horeca, maar ik zal er wel voor passen daar nog één sigaretje te roken, ook als dat de ondernemer kennelijk niet stoort", aldus Daandels, die bekend staat als fervent roker.
De burgemeester kreeg in de raad en ook daarna in publicaties het verwijt dat hij niet bepaald het goede voorbeeld gaf, terwijl een burgemeester en andere bestuurders toch een voorbeeldfunctie hebben. "Als er honderdvijftig mensen in die zaak staan van wie er honderd roken, maakt het geen verschil of ik er dan wel of niet eentje opsteek.
Zo'n voorbeeld helpt daar dan ook niet", zegt Daandels over zijn nachtelijke aanwezigheid in een café in Deurne. Hij heeft in elk geval geen spijt van zijn ontboezeming in de gemeenteraad. "Nee hoor, ik zal zoiets nooit ontkennen: het is gebeurd en het werd ter sprake gebracht.
Ik ben altijd heel open en transparant." Maar wat hem betreft is dit hoofdstuk nu wel afgesloten. Daandels zegt dat hij in de raad de spagaat heeft willen signaleren waarin de overheid zit met handhaven.
Ergens niet mogen roken heeft niet met vrijheid te maken, je mag op je werk, in een restaurant en in openbare gebouwen ook niet roken.quote:Op maandag 22 december 2008 08:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, het is ondertussen wel duidelijk dat je geen reet snapt van vrijheid.
oh ja hoor, ik ben nog steeds zo vrij als altijd en jij ook. Had je zulke discussies ook toen je vanaf 2004 niet meer op kantoor aan het bureau mocht roken? Toen mocht jouw baas ook niet meer beslissen dat hij roken in zijn kantoor toestond...quote:Op maandag 22 december 2008 08:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, het is ondertussen wel duidelijk dat je geen reet snapt van vrijheid.
Exact en aangezien niemand je verplicht om een kroeg in te gaan zouden de mensen daar hun vrijheid moeten kunnen hebben, maar dat wil MikeyMo niet. Nee, de vrijheid van anderen houden op waar MikeyMo dat wil, die waar het hem bereikt.quote:Op maandag 22 december 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
Tja, jouw vrijheid stopt waar je rook het lichaam van andere mensen bereikt...
quote:Op maandag 22 december 2008 09:06 schreef vipergts het volgende:
Ergens niet mogen roken heeft niet met vrijheid te maken, je mag op je werk, in een restaurant en in openbare gebouwen ook niet roken.
Ik dacht eerst dat McKillem meteen al de triestste post van het topic deed. Toch knap op pagina een maar dan kom je hiermee aanzetten. Het kan altijd erger kennelijk. Wat een een ontzettend eenzame gefrustreerde verslaafde moet je wel niet zijn om een inperking van de rookmogelijkheden te vergelijken met fascisme. Zielig.quote:
Ik rook niet.quote:Op maandag 22 december 2008 09:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat McKillem meteen al de triestste post van het topic deed. Toch knap op pagina een maar dan kom je hiermee aanzetten. Het kan altijd erger kennelijk. Wat een een ontzettend eenzame gefrustreerde verslaafde moet je wel niet zijn om een inperking van de rookmogelijkheden te vergelijken met fascisme. Zielig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |