Als je hypotheekschulden van de belasting kunt aftrekken, waarom zou je dan aflossen? Ik vraag me alleen af hoeveel mensen naast hun hypotheek hebben gespaard, en hoeveel van die besparingen in woekerpolissen zijn gegaan, of in financiele producten die niet crisisbestendig zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 23:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
De helft aflossingsvrij. Dat is best wel heftig eigenlijk als je er goed over nadenkt.
Het zal zeer vermakelijk worden om te zien hoe deze bankiers/toezichthouders/adviseurs prutsers hun eigen hebzucht en incompetentie gaan proberen recht te pratenquote:Op maandag 22 december 2008 23:06 schreef SeLang het volgende:
Ze worden in Nederland ook eindelijk wakker
Degene met een spaarhypotheek constructie? Verder denk ik weinig mensen in de gemiddelde modale woning die met 2 salarissen en tophypotheek gekocht is.quote:Op maandag 22 december 2008 23:12 schreef droom_econoom7 het volgende:
Ik vraag me alleen af hoeveel mensen naast hun hypotheek hebben gespaard,
Dat komt omdat de aflossingsvrije hypotheken vaak een vast gedeelte bij dezelfde bank geparkeerd staat belegd in aandelen, dat die aandelen nog slechts 30% waard zijn en straks 10% is een zorgquote:Op maandag 22 december 2008 23:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
quote:AFM bezorgd om aflossingsvrije hypotheek
AMSTERDAM (AFN) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) maakt zich grote zorgen over het grote aantal aflossingsvrije hypotheken, waarbij het geleende bedrag hoger is dan de executiewaarde van een huis.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:00 schreef LXIV het volgende:
De Rabo is niet voor niets zo hysterisch als het om de huizenmarkt gaat.
Het aantal mensen dat hun maandelijkse termijnen niet meer netjes betaald is inderdaad erg beperkt. De gemeenten krijgen nog niet veel meer aanschrijvingen vanwege de NHG.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er is niets aan de hand alle mensen in dit land betalen nog trouw hun rekeningen
,,Je ziet in deze kredietcrisis dat alle plagen van Egypte tegelijk kunnen komen'', aldus de AFM-voorzitter.quote:Op maandag 22 december 2008 23:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het vervult mij met een zekere trotsquote:Op maandag 22 december 2008 15:23 schreef Lemans24 het volgende:
Mooi he, dat wij Hollanders niet alleen het aandeel en de beurs hebben uitgevonden, maar ook de zeepbel!
![]()
![]()
Misschien ligt het aan de (hete) luchtige natuur van de bubbel?quote:Jammer dat men de voorgaande bubbels altijd weer zo snel vergeet.
Ze publiceren die cijfers in november, dus noemen ze het de cijfers van november. Alleen geeft het Kadaster zelf al aan wanneer die cijfers zijn gemeten: gemiddeld 3 maanden na het sluiten van de koopovereenkomst. Dat gaat dus over prijzen van gemiddeld 3 maanden geleden.quote:Op maandag 22 december 2008 19:49 schreef Sjabba het volgende:
Die daling is van novemebr hoor, dus blijf niet roepen dat het achter loopt?
In augustus en september waren ze al met de feestdagen bezig?quote:Uiteraard is het ee flinke daling ten opzichte van de eerdere stijgingen maar dat kon ook niet zo hard blijven gaan. Echter is dit wel het heetst van de strijd, ook de verkopen blijven erg achter, zowieso zijn mensne met andere dingen bezig.
Dat je niet zo makkelijk meer zo'n grote lening kunt krijgen, is alleen maar goed eigenlijk. Met dat beleid hadden ze een stuk eerder moeten beginnen: had een hoop brokken gescheeld. Maar... het voordeel van lagere prijzen is ook dat de lening een stuk minder hoog hoeft. Waardoor het risico voor de verstrekkers aanzienlijk afneemt.quote:Voor al die wachters die denken dat het daalt; dikke pech als je straks nergens meer een lening krijgt, zijn de prijzen heerlijk laag kan je nog niets kopen... Kna je beter op zeker spelen en heb je je eigen dak boven je hoofd toch?
Is dat die bus waar achterin de rentelollies worden uitgedeeld?quote:Ik snap sommige niet hoor, wachten op een bus die misschien langs komt en hopen dat als die langskomt dat er dan nog plek is...
Gezien de menselijke aard zal er vast eerder weleens een fraaie geitenbubble zijn geweestquote:Op maandag 22 december 2008 15:27 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Waren die dingen zelfs niet de eerste bubble?
quote:"Het domste wat je nu kunt doen is je boerderij verkopen en daarvoor in de plaats een huis in de stad kopen. De huizenmarkt is over haar top heen."
Bron?quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
. De gemeenten krijgen nog niet veel meer aanschrijvingen vanwege de NHG.
Een collega van me heeft zijn huis verkocht en zit nu in het vakantiehuis van zijn ouders.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:33 schreef Mendeljev het volgende:
Ik merk ook dat velen hun koophuis doorverhuren en zelf gewoon in een goedkoper huurhuis zitten. Het verschil tussen de aflossing en ontvangen huur is ook nog extra rendement.
Dan moet je collega eens een grote mensen baan zoeken.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:56 schreef LXIV het volgende:
...
Die lacht zich te barsten en roept: "Voorlopig zit ik hier nog even goed. Wat nu binnenkomt kan ik met werken niet verdienen!"
BRON?quote:Op donderdag 25 december 2008 20:52 schreef ooge het volgende:
Tot nu toe is er nog steeds grootse schaarste
Eigenlijk geeft dit precies aan hoe hard de zaken om gaan draaien. Door tegenspoed is er straks een gigantisch woningoverschot.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:24 schreef henkway het volgende:
Woningschaarste is afhankelijk van noodzakelijke aantal m2 per persoon, dat varieert door de jaren en heeft de neiging te stijgen,we hebben tegenwoordig een PC kamer, een fitnesshok, en een logeerkamer "nodig" , mij (ex) schoonouders woonden met 8 kinderen in een woning, die nu te klein geacht wordt voor twee mensen.
Daarnaast heeft men de neiging om alleen te blijven wonen.
Dus hoe meer voorspoed hoe meer woningschaarste
quote:Op donderdag 25 december 2008 21:27 schreef renegade808 het volgende:
[..]
Eigenlijk geeft dit precies aan hoe hard de zaken om gaan draaien. Door tegenspoed is er straks een gigantisch woningoverschot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |