als je het ene kan is het andere niet moeilijk meer maar komt het vaak neer op het spul langer vasthouden in de centrifuges.quote:Op maandag 22 december 2008 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Iran heeft steeds ontkend uit te zijn op het maken van een kernwapen.
En verrijken tot kernreactorkwaliteit is niet hetzelfde als verrijken tot kernwapenkwaliteit.
Ze hebben jarenlang niet gemeld uranium te verrijken. Als ik het goed heb. Nu ga je al snel van één en één naar twee, maar ze hebben niet toegegeven meer dan tien jaar lang heimelijk een kernwapenprogramma te hebben gedraaid.quote:Op maandag 22 december 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En iran heeft idd altijd ontkend toch hadden ze van de jaren 80 tot 2000 een kernwapenprogramma lopen en dat hebben ze zelfs toegegeven.![]()
Dus dat ze ontkennen wil helemaal niets zeggen
quote:Op maandag 22 december 2008 01:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar wel een heel erg onbetrouwbaar vriendje. Dat er ook geen probleem mee heeft om schepen van de marine van de VSvA de grond in te boren.
(Je vraagt ja af waarom de VSvA marineschepen in het oosten van de Middellandse Zee hebben. Maar dat is een ander verhaal.)
ik zal het eens opzoeken maar zover ik weet hebben ze toegegeven een geheim kernwapen programma te hebben gehadquote:Op maandag 22 december 2008 13:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze hebben jarenlang niet gemeld uranium te verrijken. Als ik het goed heb. Nu ga je al snel van één en één naar twee, maar ze hebben niet toegegeven meer dan tien jaar lang heimelijk een kernwapenprogramma te hebben gedraaid.
http://www.iht.com/articles/2005/02/28/news/atomic.phpquote:Op maandag 22 december 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik zal het eens opzoeken maar zover ik weet hebben ze toegegeven een geheim kernwapen programma te hebben gehad
http://www.nti.org/e_research/profiles/Iran/Nuclear/index.htmlquote:Op maandag 22 december 2008 13:26 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
http://www.iht.com/articles/2005/02/28/news/atomic.php
Klopt de EU zou een hypermoderne en zeer efficiënte kerncentrale/reactor (waar geen of maar heel weinig plutonium bij vrijkwam) bouwen voor iran wanneer ze het verrijken in zwitserland lieten doen.quote:Op maandag 22 december 2008 13:28 schreef MoltiSanti het volgende:
En nog iets,
ik weet niet precies hoe het zit, maar Frankrijk of de VS had toch aangeboden een kerncentrale voor Iran te bouwen, maar dan eentje die niet gebruikt kan worden voor militaire doeleinden.
Dat aanbod was toch afgewezen?
dat denk ik dus ook.quote:Op maandag 22 december 2008 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt de EU zou een hypermoderne en zeer efficiënte kerncentrale/reactor (waar geen of maar heel weinig plutonium bij vrijkwam) bouwen voor iran wanneer ze het verrijken in zwitserland lieten doen.
Echter wezen ze dat af en iran heeft er voor gekozen een zeer inefficiënte reactor te bouwen die wel veel plutonium oplevert.
Dat is ook de reden dat ik geloof dat ze wel bezig zijn met een wapen.
das wereld politiek, iedereen let op elkaars vingersquote:Op maandag 22 december 2008 15:24 schreef Man-E-Faces het volgende:
Het lijkt erop dat Irsrael al veel langer op de vingers kijkt van Iran. Als ze ook maar iets doen dat lijkt op wat Israel niet zint krijgen ze hetze. Dat is tioch zo? Hoe zou jij het vinden als iemand dat bij jou deed zo op je vingers letten?
quote:Russia delivers defensive weapons to Iran
MOSCOW — Russia's state arms export agency said Monday it is supplying Iran with defensive weapons, including surface-to-air missiles, but did not say whether they include sophisticated long-range S-300 missiles.
Iranian media reported Sunday that Russia had begun supplying the S-300s — an action Israel and the United States have aggressively opposed.
Rosoboronexport said in a statement that "only weapons of a defensive nature are being supplied to Iran, including anti-aircraft weaponry." It added that, previously, Tor-M1 air-defense systems were supplied to Iran.
"Russia is developing military-technical cooperation with Iran in strict compliance with its international commitments stemming from nonproliferation agreements. This cooperation cannot be a source of concern for third countries," the statement said.
Rosoboronexport spokesman Vyacheslav Davydenko confirmed that S-300 missiles were considered defensive, but refused to say whether they were being supplied to Tehran.
Israel and the United States fear that, were Iran to possess S-300 missiles, it would use them to protect its first nuclear power plant now under construction at Bushehr by Russian contractors. That would make any potential military strike on the plant much more difficult.
niets,quote:Op maandag 22 december 2008 18:20 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat is er mis met het verkopen van defensieve wapens?
Ze moeten eens een batterij'tje S400's uitproberen in Iran.quote:Op maandag 22 december 2008 18:25 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
niets,
maar niet zeggen welke je verkocht hebt maakt het wel wat lastig.
quote:Op maandag 22 december 2008 15:27 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
das wereld politiek, iedereen let op elkaars vingers
wat versta je precies onder "hetze" dan in je vorige post?quote:Op maandag 22 december 2008 20:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]Ga je zoiets op die flauwe manier baggetaliseren, nee toch?
Vooruit, ik hap: hoezo?quote:Op maandag 22 december 2008 19:55 schreef Triggershot het volgende:
Toch wel fijn dat Iran sterker wordt, werd hoog tijd.
Niets met uitlokken - happen te maken.quote:
Je kent de VSvA toch. Of ben je vergeten hoe ze gelogen hebben over de zogenaamde massavernietigingswapens van Irak?quote:Op maandag 22 december 2008 13:25 schreef MoltiSanti het volgende:
Wat ik niet begrijp:
Waarom geeft Iran niet gewoon openheid in zaken? stuur de VS en IAEA een uitnodiging voor een kerncentrale naar keuze en laat ze lekker rondneuzen tussen al die apparatuur.
Feit dat ze dat niet doen, lijkt me toch dubieus?
Kijk, wij willen voor onze olie niet afhankelijk zijn van schurkenstaten als Iran. Dus ik vind het wel voor de hand liggen dat Iran niet afhankelijk wil zijn van schurkenstaten als Frankrijk (Sarkozy is wel erg pro-Israel!) en de landen van de EU. Voor ze het weten is Wilders hier premier en mag Almelo niet meer leveren.quote:Op maandag 22 december 2008 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt de EU zou een hypermoderne en zeer efficiënte kerncentrale/reactor (waar geen of maar heel weinig plutonium bij vrijkwam) bouwen voor iran wanneer ze het verrijken in zwitserland lieten doen.
Echter wezen ze dat af en iran heeft er voor gekozen een zeer inefficiënte reactor te bouwen die wel veel plutonium oplevert.
Dat is ook de reden dat ik geloof dat ze wel bezig zijn met een wapen.
Dus je vind het pas goed als alle staten zich net zo hebben bewapend als de VS?quote:Op maandag 22 december 2008 22:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets met uitlokken - happen te maken.
Als Israel ze mag hebben mag Iran het ook, balans enzo.
Inderdaad, geheel mee eens.quote:Op maandag 22 december 2008 22:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets met uitlokken - happen te maken.
Als Israel ze mag hebben mag Iran het ook, balans enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |