abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64189462
Vorige deel: VS-Iran (nr 26): Israel: aanval op Iran desnoods zonder de VS

Laatste nieuws:

Ex-spion VS: Iran bouwt geen kernwapen
quote:
Israël tegen Russische wapenverkoop aan Iran

Israël heeft er bij Rusland op aangedrongen geen wapens aan Iran te verkopen die kunnen worden gebruikt om Israël aan te vallen. "De levering van gevaarlijke wapens aan onze vijanden dient niet het belang van de vrede en kan bijvoorbeeld Iran helpen Israël van het aardoppervlak te vagen. Daarom verwachten wij dat Rusland in deze kwestie verantwoordelijkheid toont", zei de Israëlische gezant Amos Gilad, gevraagd naar berichten over mogelijke leveranties van Russische S-300 luchtverdedigingsraketten aan Iran.

"Deal beklonken"
Volgens sommige Russische media is er al een deal beklonken om de raketten aan Teheran te verkopen, maar Russische regeringsmedewerkers spreken dit tegen. Rusland heeft eerder Tor-M1 luchtdoelraketten en andere wapens aan Iran geleverd, maar de S-300 is een veel geavanceerder wapen dat een eventuele Israëlische aanval op de Iraanse nucleaire installaties een stuk lastiger zou maken.

Gilad ontkende tegenover het persbureau Interfax dat Rusland en Israël een geheime afspraak hebben gemaakt volgens welke Israël geen wapens zal verkopen aan Georgië en Rusland niet aan Iran. Gilad zei wel dat Israël rekening houdt met Russische belangen. "Wij verwachten een soortgelijke benadering van Rusland", voegde hij eraan toe. (ap/vsv)
19/12/08 15u38
quote:
Rusland: 'Iran is niet in staat nucleaire wapens te produceren'
MOSKOU - Iran is niet in staat om nucleaire wapens te produceren of af te vuren. Dat heeft een hoge verantwoordelijke van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken dinsdag gezegd. De verantwoordelijke werd geciteerd door de agentschappen Interfax en Itar-Tass.
'We kunnen onmogelijk stellen dat Iran nucleaire wapens kan maken. Ook de informatie van alle speciale diensten die belast zijn met het verzamelen en analyseren van gegevens bevestigt dat', aldus Vladimir Voronkov van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Midden november liet Rusland nog weten zich tegen de door de Westerse landen gevraagde nieuwe sancties voor Iran te kanten. De VN-Veiligheidsraad, waarvan Rusland een permanent lid is, heeft tot hiertoe al vier resoluties aangenomen, waarin het Iran vraagt zijn uraniumverrijkingsprogramma op te schorten.

De internationale gemeenschap vreest dat Iran militaire bedoelingen heeft. Teheran van zijn kant houdt vol dat het met zijn nucleaire programma alleen burgerdoeleinden nastreeft.

[ Bericht 16% gewijzigd door Reki op 20-12-2008 21:59:57 ]
zie ondertitel :)
pi_64190490
Hopen op een topic met waardevolle bijdrages en geen Israel / Moslim Basherij
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_64191944
Tja Iran zal d'r ook geen baat bij hebben dat Israel wapens van de VS koopt...
pi_64194197
Het blijft een interessant steekspel, deze twist om de gunst van de publieke opinie. Tot een lijfelijke confrontatie zie ik het dan ook voorlopig nog niet komen.
pi_64194243
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:13 schreef Terecht het volgende:
Het blijft een interessant steekspel, deze twist om de gunst van de publieke opinie. Tot een lijfelijke confrontatie zie ik het dan ook voorlopig nog niet komen.
Geen idee, ik zie de Israeliers er toe in staat een aanval uit te voeren op een mogelijke nucleaire installatie zoals destijds in Irak is gebeurd
pi_64194665
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Geen idee, ik zie de Israeliers er toe in staat een aanval uit te voeren op een mogelijke nucleaire installatie zoals destijds in Irak is gebeurd
Hmmm, daar had ik in de gauwigheid niet aan gedacht . Maar met zoveel berichten de laatste tijd dat Iran niet bezig is met het ontwikkelen van een kernwapen verwacht ik dat een Israelische aanval niet goed zal vallen bij het publiek, en zeker niet in de Islamitische wereld. Ik vermoed dat Israel zich er terdege van bewust is dat een dergelijke actie serieuze consequenties kan hebben, en dat de spanningen eerst een stuk hoger moeten oplopen, hoger nog dan vorig jaar het geval was, voor zo'n aanval uitgevoerd zal worden.
pi_64194736
quote:

[..]

zijn er aardig wat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_facilities_in_Iran
quote:
# 1 Anarak
# 2 Arak
# 3 Ardakan
# 4 Bonab
# 5 Bushehr
# 6 Chalus
# 7 Darkovin
# 8 Isfahan
# 9 Karaj
# 10 Lashkar Abad
# 11 Lavizan
# 12 Natanz
# 13 Parchin
# 14 Saghand
# 15 Tehran
# 16 Yazd
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_64196877
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is voor de VS normaal om Israel te steunen of zie jij het als iets abnormaals voor de VS?
Nee, ik zie het als abnormaal om Israel te steunen.

Ik geef toe: de VSvA zijn ook abnormaal. Dus dan klopt het weer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64197001
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Definieer abnormaal?
pi_64197324
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

"Joden horen er niet" is een uitspraak die dateert van voor 1939 zeg maar.
En dan? Wat is er na 1939 veranderd dat maakt dat joden opeens wel daar horen? En kom niet met de holocaust, want die was een Europese zaak en niet een van het Midden-Oosten.
quote:
Het wordt helemaal triest als men die uitspraak doet en met droge ogen beweert dat het grond van de Palestijnen is.
Toch wel. De streek of het land, net hoe je het gebied wilt aanduiden, heette al in de 19e eeuw Palestina. Dus de mensen die er woonden, waren Palestijnen.
quote:
Palestijnen bestaan in feite niet, dus waarom zouden ze enig recht hebben op dat grondgebied.
Palestijnen bestaan dus wel. En nu raak je aan de basisvraag: "Waarom heeft iemand recht op een grondgebied?" Nou? Waarom heeft iemand recht op een grondgebied?
quote:
Het is aanvankelijk Joods grondgebied geweest en na WO 2 zijn er Joden teruggekeerd.
Nee, dat is niet zo, zelfs niet als je het oude testament gelooft. Want jahweh heeft het land beloofd aan de nazaten van Abraham (dus inclusief de Arabieren), maar als hij het beloofd heeft aan hen, was het dus oorspronkelijk niet van hen.
En al ver voor WO2 zijn er joden in grote aantallen, veel te grote aantallen en veel te aggressief, gaan wonen.

Terugkeren?? Als Nederlandse afstammelingen van Batavieren, Vikingen, lakenhandelaars, Hugenoten naar Duitsland, Denemarken, Vlaanderen of Frankrijk verhuizen, noem je dat dan "terugkeren"?
quote:
What´s the problem? De meeste Arabische landen had het ook geen worst uitgemaakt als er een ander volk was gaan wonen. Het gaat ze er puur om dat er Joden wonen, dat pikken ze niet.
Nee. Het gaat om het gedrag van de staat Israel: aggressief en laatdunkend.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64197465
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:43 schreef Terecht het volgende:

[..]

Definieer abnormaal?
Hihi, goede vraag.
Buiten de algemeen geaccepteerde norm voor goed gedrag vallend.
  zondag 21 december 2008 @ 02:11:04 #12
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64197743
quote:
Op zondag 21 december 2008 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi, goede vraag.
Buiten de algemeen geaccepteerde norm voor goed gedrag vallend.
Die omschrijving lijkt me toch een behoorlijk subjectief waardeoordeel, bestaat er eigenlijk wel iets als een algemeen, universeel geaccepteerde norm voor gedragingen?
pi_64199508
Nou áls ze gaan aanvallen, zullen ze dit keer wel met sluitend bewijs moeten komen.
Niemand neemt meer genoegen met een ppt presentatie die moeten aantonen dat er MVW in de vrachtwagentjes zitten.
pi_64217886
quote:

[..]

of syrie dit jaar, dat liep ook af met een sisser.

Overigens is het grote kwats dat iran geen nucleair wapen zou kunnen lanceren, ze hebben pasgeleden een satelliet de ruimte in geschoten.

En een primitief (inefficient) kernwapen maken stelt ook niet zoveel voor het echte werk zit hem in het verrijken en dat kunnen ze ondertussen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64222022
quote:

[..]

De VS steunt Israel vrijwel altijd openlijk en als ze het niet openlijk doen dan doen ze het wel achter de schermen. Het lijkt me dus niet abnormaal als de VS Israel steunt als ze Iran aanvallen.
pi_64228306
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:55 schreef Kees22 het volgende:
Palestijnen bestaan dus wel. En nu raak je aan de basisvraag: "Waarom heeft iemand recht op een grondgebied?" Nou? Waarom heeft iemand recht op een grondgebied?
Die discussie hadden we al gehad. We kwamen niet verder dan dat er géén algemeen geldende regels zijn voor het hebben van het recht op een stuk land door een volk. Alle 'rechten' zijn verzinsels van de mens en derhalve subjectief.

Dus kan je concluderen dat discussiëren over wie recht heeft op Israël/Palestina zinloos is.
quote:
Op zondag 21 december 2008 02:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die omschrijving lijkt me toch een behoorlijk subjectief waardeoordeel, bestaat er eigenlijk wel iets als een algemeen, universeel geaccepteerde norm voor gedragingen?
Nee die bestaat er niet. Zoals je al zei is dat altijd subjectief.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64230744
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

De VS steunt Israel vrijwel altijd openlijk en als ze het niet openlijk doen dan doen ze het wel achter de schermen. Het lijkt me dus niet abnormaal als de VS Israel steunt als ze Iran aanvallen.
Toch vind ik (als leek) VS' (geldelijke) steun aan Israel toch wel erg verdacht.. Alsof ze belangen hebben bij Israel.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64231327
quote:

[..]

Just lul ook maar gewoon, Israel is zon beetje het enige niet moslim land daar.
pi_64232284
Israel is geo-strategisch vriendje van US? Maar volges mij is dta al tegengesproken want ik ben vast niet de eerste die dat zo ziet in het begin.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64233235
quote:
Op zondag 21 december 2008 02:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Jawel: de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens voor mensen en het Handvest van de Verenigde Naties voor staten.
Ondertekend en geratificeerd door vrijwel alle staten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')