I know maar de meesten houden 18 toch wel als minimum aan.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
augustus...
maar wettelijk is er geen minimum leeftijd waarop je vuurwapens mag schieten, is bij iedere vereniging anders helaas.
ik had al een jaartje met KKG geschoten
Ligt er aan welke .45 je bedoelt, maar een 357 is wat feller dan een 45 acp. Scheelt een factor 2 in energie.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:16 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
I know maar de meesten houden 18 toch wel als minimum aan.![]()
Dunno of je weleens KKP hebt geschoten maar GKP wordt mi pas leuk vanaf .357 en liever nog .45Is op zich niks mis met bijv. een 9mm maar echt een enorm verschil zal het niet maken.
.45 vind ik het prettigste patroon om te verschieten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:05 schreef Jobo77 het volgende:
[..]
Ligt er aan welke .45 je bedoelt, maar een 357 is wat feller dan een 45 acp. Scheelt een factor 2 in energie.
.44magnum is een paar schoten leuk idd, of nou ja leuk, indrukwekkend.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:03 schreef Jobo77 het volgende:
Ik verschiet ook liever 45acp dan 9mm of zwaardere als 357/44 mag.. Fijn patroontje. Heb wel een 44mag, maar gebruik hem nauwelijks. Uitgezonderd de hoge kosten vinden je polsen het vaak wat fijner ;-)
Een 115 grain punt in een .357 met H110. Dat is vragen om problemen. Die kop is veel te licht voor zo'n zware lading. Als je geen zware krimp gebruikt strooi je alleen maar kruit over de baan, en als je wel veel krimpt dan bouw je zo'n druk en snelheid op dat je punt over de trekken en velden heen schiet, waardoor je in het beste geval een waardeloos schotbeeld hebt en in het slechste geval een gladloops revolverquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:42 schreef J__ het volgende:
Wil je ECHT fel, neem dan een lichte kop (115 grain oid..), en zet daar een volle lading Hodgdon H110 / of Winchester W296 achter... Dan weet je het wel. Dit geeft ook leuke vlammen als je daarvan houdt.
Je ziet aan overdruk verschijnselen aan bv de huls of het slaghoedje niet of de kogel over de trekken en velden schiet. Je punt gaat dat zo snel dat de loop het niet aan kan en je punt geen tijd krijgt om zich te zetten. Met andere woorden je krijgt hetzelfde effect alsof je met een gladloops schiet. Geen stabilisatie door rotatie dus. Bijkomend nadeel is dat de punt 'geschild' wordt door de loop en dan dus veel meer rotzooi in de loop achter blijft, waardoor je loop nog sneller zal gaan slijten. Je praat over enkele honderden schoten en de loop is versleten, t.o.v. tienduizenden t.o.v een 'normale lading.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:00 schreef J__ het volgende:
Dat van over de trekken/ velden heen schieten is onzin. Voordat zoiets kan gebeuren, heb je al zoveel overdrukverschijnselen, dat je als je verstandig bent allang met je acties bent gestopt.
Als jij herlader bent, weet je dat je bij een lichtere punt, juist meer kruit nodig hebt.quote:Hoe lichter de punt hoe minder kruit je doorgaans nodig hebt om dezelfde powerfactor te krijgen
Op mijn vereniging heeft iemand een M3 bijgeschreven gekregen, het ding was voor 2005 al ingeschreven bij een NL handelaar. Niemand dacht dat hij het voor elkaar zou krijgen, maar het was hem toch gelukt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:35 schreef J__ het volgende:
Om het topic maar weer eens naar wapens terug te schoppen:
Mijn droom is nog eens een Benelli M3 (nee, het is géén bromfiets met BMW power...!) te hebben.
Helaas is dit een No-Go in Nederland (Raar, want in alle ons omringende landen mag het wél, Zelfs in de UK).
Mooie van dit hagelgeweer is dat je hem kan switchen tussen pomp- en semi aktie.
Ik heb er wél vaak mee geschoten. Meestal wedstrijdjes op steelplates.
Een ideaal wapen voor IPSC Shotgun. Maar als al gezegd, Nederland is zowat het enige land waar deze internationaal erkende discipline niet kan worden geschoten.......
Ondanks dat ik niet herlaad vind ik het wel leuk om te lezen, de herlaadrubriek in de AK sla ik ook nooit over.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:43 schreef J__ het volgende:
(Ps: Misschien dat we een beetje teveel doorgaan over het herladen, en met het nodige jargon waaruit dit bestaat. Ik denk dat als we deze topic niet teveel onleesbaar willen maken voor de mensen die hier zo niet in thuis zijn, we misschien weer wat terug kunnen schakelen naar de wapens.......).
Idd. De herlaadrubriek in de AK is ECHT goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:18 schreef Jobo77 het volgende:
Je leert er altijd van, ik lees die rubriek ook altijd. Evenals op andere fora.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:21 schreef g0dz0r het volgende:
Nu de bladen ook passeren, zijn er ook mensen die de SAM lezen?Ik koop hem heel af en toe maar ik vind het toch minder lekker weglezen dan de AK.
Mjah zoals het laatste nummer, best leuke dingetjes over de shot show maar dan kom je bij het artikel van de Barret 98B en mis je totaal alle bezieling die je bij de AK wel proeft in de artikelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:32 schreef J__ het volgende:
Ben ik helemaal met je eens.
Sam is wat droger geschreven, en de inhoud wat mij betreft teveel over antiek.
Ook geen interesse in maar ik pak de artikeltjes wel mee.quote:Het enige wat me in de AK56 wat minder interesseert zijn de messen. (maargoed: ieder zijn ding).
was bezoeker van een SV, heb daar KKG geschoten maar ben er mee gestoptquote:Op woensdag 11 maart 2009 10:30 schreef J__ het volgende:
Ps: Vertel eens: Wie leest eigenlijk dit topic: Zijn jullie geinteresseerd in wapens en alles daaromheen, of ook wapenbezitter...??
Dat meen je niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:01 schreef Jobo77 het volgende:
Yep ook verlofhouder. Evenals Wheelgunner pleur ik ook niet overal mijn foto's neer, dat doen ze voor mij. Kom regelmatig foto's tegen van mijn wapens op Hyves. Heel stoer staat er dan bij "Mijn Glock 17!!!!". En dan stuur ik een berichtje, NEE LUL dat is een G21 en dat is mijn foto. Kiddos![]()
ik had het niet goed gelezenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:16 schreef Wheelgunner het volgende:
Wapen was van zijn ouders, die beide lid waren van een schietclub.
las ook dat hij regelmatig met de wapens van z'n vader schoot op de schietverenigingquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:16 schreef Wheelgunner het volgende:
Wapen was van zijn ouders, die beide lid waren van een schietclub.
Jij telt niet mee gringo.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:36 schreef compier het volgende:
ik ben geen verlofhouder..
heb wel 2 wapens
en nog legaal ook!
haha..
Bitch.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:36 schreef compier het volgende:
ik ben geen verlofhouder..
heb wel 2 wapens
en nog legaal ook!
haha..
Ik heb toen ik in het buitenland woonde redelijk wat geschoten, maar ben daar in Nederland verder niet mee doorgegaan. Ik schoot vaak met een 28'' Beretta 3901 citizen 12 gauge maar heb ook andere 12's en 20's gehanteerd. De shotgun is gewoon een heel populair wapen in Zimbabwe vanwege de afschrikkende werking bij het beveiligen van je huis, of voor het effectief afschieten van cobra's/muskusratten. Nu lees ik af en toe nog wel eens mee.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:30 schreef J__ het volgende:
Ps: Vertel eens: Wie leest eigenlijk dit topic: Zijn jullie geinteresseerd in wapens en alles daaromheen, of ook wapenbezitter...??
quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:40 schreef Prosac het volgende:
Zo.. tijdje niet in dit topic geweest.
Na 2 jaar KKG geschoten te hebben met mijn eigen Walther GSP, ga ik deze week mijn verlof uitbreiden met een H&K USP Expert.
[ afbeelding ]
Dat wordt lastig gezien alle voorkeuren die voorbij komen, laat staan dat een accomodatie dat kan herbergen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:51 schreef Andyy het volgende:
misschien moeten we eens een meet organiseren
Goede keuze. heb er zelf ook een (Zelfde als op foto, ook zwarte uitvoering)..... Prachtig ding.quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:40 schreef Prosac het volgende:
En dan sparen voor een SIG 551![]()
[ afbeelding ]
Ga je ook voor een Concealed Carry Permit?quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:09 schreef compier het volgende:
maar ik mag (nog) geen pistool
tot ik 21 ben... nog 6 maanden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |