abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:08:09 #251
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64795554
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:07 schreef koningdavid het volgende:

Ken hem al. Hersenspoeling = [ afbeelding ]
Ben blij dat jij dat ook vindt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64795782
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:03 schreef koningdavid het volgende:
Die CDA-woordvoerder kwam er echt slecht uit zeg.
Klopt.

Maar die Laila werd er ook niet echt geloofwaardiger op door zo vergoeilijkend over Hamas te spreken: "Het zijn maar mannen met zelf in elkaar gekluste raketten" (alsof het The A-Team is) en "de projectielen belanden meestal in een veld..." Alsof Hamas helemaal niets voorsteld.

Probleem met dit conflict is dat er geen nuance meer mogelijk is. Of je bent voor de één, maar dan ben je blijkbaar gelijk tegen de ander. Israel maakt fouten, maar Hamas is net zo goed fout bezig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 januari 2009 @ 00:17:53 #253
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64795900
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef marcodej het volgende:

[..]

Klopt.

Maar die Laila werd er ook niet echt geloofwaardiger op door zo vergoeilijkend over Hamas te spreken: "Het zijn maar mannen met zelf in elkaar gekluste raketten" (alsof het The A-Team is) en "de projectielen belanden meestal in een veld..." Alsof Hamas helemaal niets voorsteld.

Probleem met dit conflict is dat er geen nuance meer mogelijk is. Of je bent voor de één, maar dan ben je blijkbaar gelijk tegen de ander. Israel maakt fouten, maar Hamas is net zo goed fout bezig.
ze zijn van beide kanten enorm fout en op de maniet waarop het nu gaat los je het nooit op. Daar heb je je nuance
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64795939
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef marcodej het volgende:

goed zo.
Elke moeder wil een goed leven voor zijn kind. Dat wil geen zelfgemaakte raket op haar dak of een fosforgranaat op haar dochter.

als je oorlog wil, voer dan oorlog en gooi een atoombom of als je vrede wil ga dan praten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:28:19 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64796257
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:18 schreef One_of_the_few het volgende:

als je oorlog wil, voer dan oorlog en gooi een atoombom of als je vrede wil ga dan praten.
Tja..en zo wordt er al 60 jaar om elkaar heen gecirkeld.
Geweld..praten..oorlog..terrorisme..praten..geweld.
Dit conflict gaat nog wel even duren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64796503
Opmerkelijk dat Israël disproportioneel geweld wordt verweten, maar dat vrijwel niemand stil stond bij de bombardementen n.a.v. Kosovo en niet te vergeten Afghanistan, waar 200 Britten stierven tegenover duizenden Afghanen. Dat is selectieve verontwaardiging: alsof Israël een hogere standaard hoort te hebben dan naties als Groot-Brittannië en de Verenigde Staten .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:41:24 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64796581
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:38 schreef cultheld het volgende:
Dat is selectieve verontwaardiging: alsof Israël een hogere standaard hoort te hebben dan naties als Groot-Brittannië en de Verenigde Staten .
Op de 1 of andere manier kleeft dat wel altijd aan Israël.
Gevangenenruil: het lijk van 1 dode soldaat voor 200 gevangen genomen Palestijnen geeft wel ongeveer de verhouding weer.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 januari 2009 @ 00:42:54 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64796617
quote:
Opmerkelijk dat Israël disproportioneel geweld wordt verweten, maar dat vrijwel niemand stil stond bij de bombardementen n.a.v. Kosovo en niet te vergeten Afghanistan, waar 200 Britten stierven tegenover duizenden Afghanen. Dat is selectieve verontwaardiging: alsof Israël een hogere standaard hoort te hebben dan naties als Groot-Brittannië en de Verenigde Staten .
ach er zoveel krom, Isreal heeft volgens mij meer VN resoluties genegeerd dan Irak...... alleen bij Irak was dat een aanleiding om ze binnen te vallen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:43:26 #259
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_64796627
waardeloos debat trouwens.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_64796641
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Op de 1 of andere manier kleeft dat wel altijd aan Israël.
Gevangenenruil: het lijk van 1 dode soldaat voor 200 gevangen genomen Palestijnen geeft wel ongeveer de verhouding weer.
Je vergeet een nog treuriger voorbeeld: Hamas wilde het lijk van een Israëlische soldaat niet ruilen tegen een aantal gevangen genomen Palestijnen (ze eisten er namelijk nog meer en toen Israël daar niet mee instemde, kon Israël stikken in die vrij te laten Palestjinen en besloot Hamas het lijk van die soldaat niet terug te geven): blijkbaar is in de ogen van Hamasstrijders een dode Jood meer waard dan meerdere levende Palestijnen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64796664
quote:
De houding van de wereld is nu dat men pas naar vrede wil als de hele wereld het erover eens is dat alles in proporties is.

Prima als je dat wilt. Maar beide partijen zeiken nu over doden terwijl ze ook over vrede hadden kunnen praten. En ja, oorlog klinkt nou eenmaal spannender dan vrede, maar dat is niet waar het om zou moeten draaien.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_64796749
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De houding van de wereld is nu dat men pas naar vrede wil als de hele wereld het erover eens is dat alles in proporties is.

Prima als je dat wilt. Maar beide partijen zeiken nu over doden terwijl ze ook over vrede hadden kunnen praten. En ja, oorlog klinkt nou eenmaal spannender dan vrede, maar dat is niet waar het om zou moeten draaien.
Ik ben ervan overtuigd dat Israël naar vrede streeft. Het is alleen lastig onderhandelen met een partij die de andere partij niet als soevereine staat erkent en zelfs tot vernietiging van dit land en haar volk oproept .
pi_64797037
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat Israël naar vrede streeft. Het is alleen lastig onderhandelen met een partij die de andere partij niet als soevereine staat erkent en zelfs tot vernietiging van dit land en haar volk oproept .
Je kan ook zeggen:
Ik ben er van overtuigd dat de Palestijnen vrede willen. Het is alleen lastig onderhandelen met een land dat zijn beleid laat leiden door verkiezingen, dat zijn eigen naar vrede gezinde leiders vermoord en dat verdragen eenzijdig opzegt.

Begrijp je dat er geen gebed zonder einde is met dit soort redeneringen? Ik zeg dan ook niet dat 1 partij gelijk heeft.

Ik ben er van overtuigd dat elke ouder uiteindelijk vrede wil voor zijn kinderen.
And that is the news.''
pi_64797553
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

En de wereld die de Hamas niet erkent natuurlijk.

Trouwens wat is er mis met wat morele superioriteit t.o.v. de Hamas? Zeg gewoon dat "wij" (het westen en Israel) zo goed/verheven zijn om toch met ze te onderhandelen, anders kom je sowieso nergens.
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:20:06 #265
67174 Dos37
Come on Twente
pi_64800179
Herbert was gaaf, met zijn verhalen tijdens de tour kan ik hem niet uitstaan met zijn verhalen. Gek eigenlijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_64800422
Die CDA'er had gewoon veel duidelijker stelling moeten nemen. In de trant van dat Hamas verwerpelijk is
en niet schuwt om eigen burgers te gebruiken om Israel zwart te maken.
Met dat verhaal van "Ik weet niet precies wie er schiet" schiet ( ) je natuurlijk niets op.

Salah Edin is een wolf in schaapskleren die ook het liefst een hoop Westerse vrije waarden kapot ziet gaan.
Dan kan hij wel heel rustig proberen over te komen, zijn motieven zijn duidelijk.
pi_64800761
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik even geen zin had (zo vlak voor het naar bed gaan) om aan te horen dat bepaalde groepen hier het pijn doet/of zich betrokken voelen wat de Palestijnen wordt aangedaan. Opvallend dat Salah Edin in de reacties hier nauwelijks genoemd wordt. Donder toch op met die vermeende solidariteit, als het maar geloofsgenoten betreft. En toen zapte ik weg. Ik ben overigens neutraal in deze.'K ben alleen van mening dat oorlog/geweld nooit iets opliost, tenzij men met atoombommen gaat gooien, dan is álles écht opgelost.... Wat een reli-gelul allemaal, komt me de laatste tijd sowieso vet de strot uit, ook van Gristelijke zijde. Mensen zonder geloof, zoals ik, hebben het in deze tijd niet zo makkelijk, ik voel me zowat een museumstuk. Maar dat is een andere discussie.
pi_64804168
die maarten, een beleid verdedigen waar je eigenlijk zelf helemaal niet achter staat die kop ging steeds meer hangen tijdens de uitzending...
pi_64804295
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem met alle Nederlandse opinievormers m.b.t. dit onderwerp: er is zoveel relevante informatie die ons nooit bereikt. Zojuist vertelde de ambassadeur van Israël in Hardtalk dat Hamas moskeeën, scholen en zelfs de VN school als opslagruimtes gebruikte voor Grad- en Katyusha-raketten: dat is, voor zover ik weet, in geen enkele Nederlandse nieuwsbron tot nu toe naar voren gekomen.
Dat wordt juist voortdurend genoemd man. Terwijl het de vraag is in hoeverre dat klopt. Propaganda en informatie van allle kanten, wordt er maar wijs uit.
pi_64832747
Nu.
pi_64832954
Ik heb nog een stukje Prem meegekregen, wat een duf programma zeg.

stomme schaatsers, ga weg:(
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:12:58 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64832987
Ik sla een avondje over.
Poef.....gone! ©golfer
pi_64833064
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:12 schreef golfer het volgende:
Ik sla een avondje over.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_64833578
Die vragen over de sponsoring, soms komt Witteman echt van een andere planeet
pi_64833617
Gesprekken over sport zijn bij P&W 90% van de gevallen tenenkrommend. Nu ook weer. Wat een simpelheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')