Ik vraag mij dat af. Persoonlijk denk ik dat het in NL minstens zo veel kost, maar dat veel kosten verborgen zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
En weet je wat nou het probleem is? Dat is hartstikke duur. Veel duurder dan hier.
Uhhhh... het waren m'n collega's. Op zich scherp gezien dat een jongen van destijds 14 geen al te intieme gesprekken aangaat met overjarige Turken die geen vloeiend NL spreken, maar je raakt wel eens aan de praat op een gegeven moment.quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lulverhaal? Ik heb meermaals de zielige verhalen gelezen en gezien. Voorbeeld: programma over kinderen die in armoede leven. Komt de klacht voorbij: soms hebben we niet eens geld voor benzine... Let wel: iemand in de bijstand...
Dus niets lulverhaal!
[..]
Dat kun jij vanachter jouw pc beoordelen natuurlijk...![]()
Ik zal voortaan betogen voor een conclusie die tegengesteld is aan mijn conclusie. Excusesquote:Ja, het is altijd zielig voor anderen... Man, je redeneert compleet naar je conclusie toe.
Op zich kan ik me daar best in vinden, het is een logisch verhaal.quote:Onzin. Ik schrijf nergens dat het je maatschappelijke plicht is om te werken. Ik schrijf dat de maatschappij slechts een plicht tot ondersteuning heeft indien iemand niet voor zichzelf kan zorgen. Als iemand kan werken en dat niet doet heeft hij wat mij betreft geen recht op een uitkering.
Nee, dat doe ik niet. Ik zie het verhaal in een iets breder perspectief, maar ben het met je eens dat simpelweg profiteren net zo min rechtvaardig is.quote:Ergo: het is geen gunst dat iemand gaat werken, het is een gunst dat iemand die niet kan werken toch onderhouden wordt. Jij draait de zaak dus om.
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor een zelfstandige wordt je inderdaad niet vrolijk vanquote:Op zaterdag 20 december 2008 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vraag mij dat af. Persoonlijk denk ik dat het in NL minstens zo veel kost, maar dat veel kosten verborgen zijn.
Ik ken die prijzen, maar ik weet dat ik veel meer overmaak naar Apeldoorn...quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:27 schreef du_ke het volgende:
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor een zelfstandige wordt je inderdaad niet vrolijk van
Dat ze harder werkten dan jij geloof ik, maar je noemde mij erbij en daar doelde ik uiteraard op.quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
Uhhhh... het waren m'n collega's.
Redeneren naar is iets anders. Zoek het eens op.quote:Ik zal voortaan betogen voor een conclusie die tegengesteld is aan mijn conclusie. Excuses![]()
Onzin. Ik heb het ervaren en had er geen probleem mee. En ik heb ook niet altijd de juiste weg te pakken gehad overigens...quote:Het is makkelijk lullen als je weet dat het voor even is. Kun je ook wel gewoon toegeven lijkt me.
Er staat ook meer tegenover... Echt. Het verschil is misschien klein, maar zoals ik al betoog: het verschil groter maken is niet zo simpel als het lijkt.quote:Ik vind alleen dat het geen compleet verhaal is, en dat er uit onze wens om in een groep te leven en functioneren (dat noemen ze maatschappij) ook behoefte aan een stuk onderlinge rechtvaardigheid voortvloeit.
En dan is het geen rare gedachte dat het werk sowieso moet gebeuren en belangrijk is, en er dus wel iets meer dan het allerminst tegenover mag staan.
Een kamer vinden is iets anders dan een woning waar de discussie aanvankelijk mee begon. Hoe dan ook, het begon met redelijk kunnen rondkomen met een minimumloon en inmiddels verschuift de discussie naar wonen op kamers en dergelijke. Dan mag jij mij uitleggen wat daar redelijk aan is. En nogmaals, begrijp me niet verkeerd. Ik ben het met je eens dat je kan rondkomen van een minimumloon. Ik ben zelf alleen van mening dat in bepaalde gevallen sprake kan zijn van armoede. Geen cent te makken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor 250 euro kun je altijd wel een kamer vinden als je je normen niet te hoog legt. En nogmaals: niets mis met de eerste jaren de broekriem aan.
Min of meer. De nettobedragen kunnen behoorlijk van elkaar verschillen. Kan al gauw oplopen tot zo'n 50-70 euro.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt, maar je kan vanuit bruto naar netto rekenen...
Oh, met alle respect verder maar uren draaien en zwaar fysiek werk vind ik twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ze harder werkten dan jij geloof ik, maar je noemde mij erbij en daar doelde ik uiteraard op.
Het is gewoon m'n oprechte mening.quote:Redeneren naar is iets anders. Zoek het eens op.
Nee, het is geen onzin wanneer je je kinderen er van te vreten moet geven. Als je graag wil en hard werkt maar geen stap verder komt dan zijn er maar weinig mensen die kunnen zeggen 'ach, het is wel goed want ik werk voor m'n eigen bestaan en dat is genoeg'.quote:Onzin. Ik heb het ervaren en had er geen probleem mee. En ik heb ook niet altijd de juiste weg te pakken gehad overigens...
Nee, dat zal gerust. Maar dat heb ik eerder ook al aangegeven geloof ik, dat het praktisch ongetwijfeld niet 1, 2, 3 te realiseren valt. Maar het gaat om het idee en hoe je probeert een bepaald ideaal te verwezenlijken.quote:Er staat ook meer tegenover... Echt. Het verschil is misschien klein, maar zoals ik al betoog: het verschil groter maken is niet zo simpel als het lijkt.
Jouw subjectieve opvattingen over arbeid doen niet ter zake. Lonen zeggen niets over de zwaarte van het werk, maar over de schaarste van de geleverde diensten.quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Oh, met alle respect verder maar uren draaien en zwaar fysiek werk vind ik twee verschillende dingen.
Je kent ze wel, die twintigers zonder opleiding en fatsoenlijke baan en een drugsprobleem, die dan een kind nemen.quote:Nee, het is geen onzin wanneer je je kinderen er van te vreten moet geven. Als je graag wil en hard werkt maar geen stap verder komt dan zijn er maar weinig mensen die kunnen zeggen 'ach, het is wel goed want ik werk voor m'n eigen bestaan en dat is genoeg'.
Waardoor zou dat nou toch gekomen zijn. Wat houdt ze nou toch hier? Wat bracht al die anderen hier?quote:Dat concept lijkt me net zo achterhaald als, noem eens wat, de terugkeer van arbeidsmigranten.
Daar waar de overheid zich er niet mee bemoeit, ja. In zorg en onderwijs werkt dat toch ietsje anders.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:57 schreef sneakypete het volgende:
Lonen zeggen niets over de zwaarte van het werk, maar over de schaarste van de geleverde diensten.
Ik heb nooit gesteld dat dat een heel erg ideale situatie is. Maar armoede? Ik heb de eerste zeven jaar van mijn werkende leven op een kamer van die grootte gewoond. Niet omdat ik zo ontstellend weinig verdiende, maar omdat de IBG veel geld van mij terug wilde. Vrienden wonen nu nog steeds op zo'n kamer, terwijl ze allang werken. Vinden ze vaak nog gezellig ook. Je kunt jezelf zo zielig maken als je zelf wilt natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:38 schreef nikk het volgende:
Maar je kan niet stellen dat dat een heel erg ideale situatie is. Een fulltime baan hebben en dan wonen in een kamer van 15-25 vierkante meter mag je van mij armoede noemen. Bijna Chinese toestanden.
Ja dat snap ik. En ik vind dus dat dat leidt tot situaties die je als onrechtvaardig kunt bestempelen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:57 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jouw subjectieve opvattingen over arbeid doen niet ter zake. Lonen zeggen niets over de zwaarte van het werk, maar over de schaarste van de geleverde diensten.
Jahahaquote:Je kent ze wel, die twintigers zonder opleiding en fatsoenlijke baan en een drugsprobleem, die dan een kind nemen.
Mogelijk. Maar wat ze hier vooral bracht was onze vraag naar goedkope arbeid. Die zijn we in eerste instantie zelf gaan halen notabene.quote:Waardoor zou dat nou toch gekomen zijn. Wat houdt ze nou toch hier? Wat bracht al die anderen hier?
Vast en zeker onze heerlijke kaas en gezellige winteravonden.
Als ik het over armoede heb, dan heb ik het ook niet echt over huisvesting. Die is in NL over het algemeen relatief armoedigquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:30 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesteld dat dat een heel erg ideale situatie is. Maar armoede? Ik heb de eerste zeven jaar van mijn werkende leven op een kamer van die grootte gewoond. Niet omdat ik zo ontstellend weinig verdiende, maar omdat de IBG veel geld van mij terug wilde. Vrienden wonen nu nog steeds op zo'n kamer, terwijl ze allang werken. Vinden ze vaak nog gezellig ook. Je kunt jezelf zo zielig maken als je zelf wilt natuurlijk.
Je kan je eigen cijfers niet eens intrepreterenquote:Op vrijdag 19 december 2008 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals iedereen kan zien schiet de grafiek plots omhoog nét boven de 100%. Het heeft er veel van weg dat de lage inkomensgrens politiek gekozen is. Schuif je die ook maar iets omhoog (1 procent) dan heb je 5% meer armen! Andersom kun je ook zeggen: veel armen worden dus niet voor 'arm' aangezien.
Ik heb daar maar één verklaring voor: RECHTSE SCHOFTERIGHEID
als vertrekpunt de tweede oliecrisis?! Het einde van de idioterie van den Uyl? Wat een toevallig vertrekpunt! Wat zou er gebeuren als er een later punt werd gekozen? Fijn ook dat Jan Modaal en het gemiddelde huishouden het beter doen maar je nu in dit topic waar je het eerst nog had over "arme werkenden" je je nu opeens gaat richten op "bijstandtrekkers" om nog wat te klagen te hebben..quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Oké, en dan nu de ontwikkeling van de koopkracht van de bijstand:
Van 1977 tot 1997
eerste alinea uit dat schrijfsel:quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)envanarmoede1999.pdf
Uitleg lijkt me overbodig denk ik. De koopkracht van de bijstand is in die periode fors gedaald en het gat met de werkenden vergroot.
Nogmaals:quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Precies wat rechts wil en wat volgens rechts (en D$4) de armoede zou helpen oplossen en meer mensen tot werken dwingt.
Conclusie is dus dat de theorie van de rechtsjes sterk rammelt. De armoede is niet opgelost (de sterke stijging van GWL-prijzen worden niet eens in de cijfers meegenomen!),
Besteedbaar inkomen is geen koopkracht. Beiden kunnen zich tegelijkertijd in verschillende richtingen begeven en hebben dat de laatste jaren ook gedaan. De tabel toont dus niets aan in relatie tot vorige en volgende grafieken.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Van 2000 tot 2004
[ afbeelding ]
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)18/0/2006v055pub.pdf
Ik zie alweer geen verbetering. Vanaf hier begonnen de stijging van gas, water en licht zich te voelen. Deze cijfers zijn eigenlijk nog te flatteus.
Ik zie geen cijfers?quote:
CDAer De Geus was geen VVDer tijdens zijn minsterschap van SZW (al lijkt me dat niet het relevante jaar),quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
uiteraard onder VVD bewind.
Algemene conclusie:quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Algemene conclusie:
Het recept om de koopkracht van de bijstand te verlagen is al vaker geprobeerd zonder resultaat (want daar zijn zelfs de rechtsen hier op Fok het mee eens: dat we nog steeds veel mensen in de bijstand hebben, armoede hebben en nu zelfs werkende armen erbij hebben gekregen).
het is een beetje chaotisch, maar het beste wat ik zo snel kon vinden en doen
wat is arm? Wat is het salaris van een arme?quote:Op donderdag 18 december 2008 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)e_armen_groeit_.html
Dat kun je vinden, maar als je loon gaat geven op basis van hoe zwaar jij het vindt, ontwricht je de arbeidsmarkt.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. En ik vind dus dat dat leidt tot situaties die je als onrechtvaardig kunt bestempelen.
Donderdag nog met zo iemand aan de bar gepraat. In jouw wereldje zijn die armen natuurlijk vooral welwillende, keihard werkende en gemotiveerde superarbeiders die uitgebuit zijn door rijke mannen met hoge hoeden op. Maar in werkelijkheid ligt dat gewoonweg niet zo. Als je in Nederland écht wilt, kun je gewoonweg niet arm worden.quote:Jahaha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je humor heb je zeker vlak naast je realiteitszin laten liggen
Die vraag kwam er dus wegens een tekort aan Nederlanders die het vuile werk opraapten, hoe zou dat gekomen zijn, denk je? En hoe komt het dat al die Turken en Marokkanen nu ook niet meer voldoende zijn en we nu dus aan de Polen beginnen, hmm? Ik ben overigens niet per se tegen arbeidsmigratie, maar wel als het probleem eerst door de overheid gecreeërd wordt en daarna 'opgelost' met een golf aan gastarbeiders.quote:Mogelijk. Maar wat ze hier vooral bracht was onze vraag naar goedkope arbeid. Die zijn we in eerste instantie zelf gaan halen notabene.
Dat de afwikkeling ervan amateuristisch is geweest is een ander verhaal. Ik zie alleen de link niet tussen dat verhaal en het topic. Ik zeg nog zo "om eens wat te noemen"
Ik kan dat niet vinden. Ik heb wel vandaag een boek uit de bieb gehaald. Daar staat wat in over het minimumloon ten opzichte van de uitkeringen:quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet je je woorden zorgvuldiger kiezen, want dan heet het echt dat de koopkracht achteruit is gegaan. als je goed kijkt, dan zie je ook dat op zeker moment die voor iedereen achteruit ging. Kan...
Wat interessant zou zijn is in die grafiek het WML... Dat je dat verschil kan zien. Want het zou mij niet verbazen dat die lijn grosso modo gelijke trend volgt met de bijstandsuitkering.
Het is logisch maar toch blijkbaar nodig om het onder jouw neus te wrijven.quote:[..]
Dat is ook allesbehalve logisch.
Ah, en daarom moeten de cijfers over de koopkrachtontwikkeling van de bijstand maar diep weggemoffeld wordenquote:[..]
Jij wil ze gebruiken om een oud-links standpunt te verdedigen.
Ja, advocaatje maak me maar weer uit voor oud links. Maak me maar weer verdacht.quote:Met de vraag hierboven (wat is de ontwikkeling tov WML) zou het wel eens zo kunnen zijn dat dit oud-linkse standpunt door de hoeven zakt.
Rechts domineert de media.quote:En dan kan het weer een "links complot" genoemd worden. Wat overigens allemaal vrij absurd is, dat even terzijde.
Ja.quote:[..]
Tuurlijk...
Marcouchquote:Werken is niet langer de oplossing voor armoede
Werk (buitenshuis) zou goed zijn voor zelfontplooiing, participatie, en hét middel zijn tegen armoede. Dat gaat echter voor zo’n tweehonderdduizend huishoudens niet op, blijkt uit onderzoek van socioloog Erik Snel, verbonden aan de Erasmus Universiteit. Zij verkeren lange tijd, zeker drie jaar, onder de armoedegrens en daarmee hun kinderen ook.
Bij de groeiende groep kleine zelfstandigen, boeren, tuinders en vissers die nauwelijks kan rondkomen, voegen zich werknemers die vanuit de uitkering aan het werk gaan, maar kwetsbaar blijven. Er is weinig zicht op wie het zijn, hoe het deze mensen vergaat en welke banen ze hebben, constateert Snel. „We weten niet of ze in dead end jobs zitten en hoe het met hun gezondheid en hun kinderen is gesteld.” Voor hem staat vast dat de verharding van de sociale zekerheid, waardoor kwetsbare mensen ’in een baan worden gedrongen’ een rol speelt. In andere Europese landen is een soortgelijke ontwikkeling, zegt de onderzoeker.
Het aantal armen in Nederland stijgt niet, benadrukt hij. „Maar tien, twintig jaar geleden had je het dan eigenlijk alleen over mensen met bijstand. Nu werkt meer dan de helft van de armen, zij het veelal in tijdelijke en deeltijdbanen.
„Het probleem zit vooral bij alleenverdieners: alleenstaanden, alleenstaande ouders, traditionele kostwinners. Als er meerdere inkomens in een huishouden binnenkomen, leidt onzeker en laagbetaald werk meestal niet direct tot armoede.”
De wankele positie van flexwerkers, zzp’ers (zelfstandigen zonder personeel) en anderen aan de onderkant van de arbeidsmarkt, is een zorg van de vakbonden en kerkelijke organisaties als Disk-arbeidspastoraat, die rondom armoedebestrijding samenwerken in de Sociale Alliantie. „De bouw, horeca en industrie werken inmiddels met omvangrijke aantallen flexwerkers. Bedrijven hebben een grote flexibele schil om zich heen gebouwd,” signaleert directeur Hub Crijns van Disk. „Nu de kredietcrisis die sectoren raakt, moeten die flexwerkers het eerste eruit. Gaan ze het redden?”
De Sociale Alliantie, een netwerk van veertig maatschappelijke organisaties, kaartte haar zorg over de ontwikkeling op de arbeidsmarkt en het groeiend aantal werkende armen deze maand nog aan bij staatssecretaris Aboutaleb. De organisatie wijst op een recente studie waaruit blijkt dat het aantal laagbetaalde banen in Nederland tussen 1980 en 2006 is verdubbeld, terwijl het minimumloon in diezelfde periode achterbleef bij de gemiddelde loonontwikkeling. Crijns: „Dat vormt de verklaring voor de toename van werkende armen.” Volgens het netwerk moet het kabinet uitdrukkelijk aandacht besteden aan dit fenomeen.
Vakcentrale FNV is het project ’Krap an’ gestart om werkende armen zichtbaar te maken. Projectleider Ans Pelzer is getroffen door de vele alleenstaande ouders die zich meldden. „Vrouwen die in hun eentje voor huishouden, opvoeding en inkomen moeten zorgen. Vaak hebben ze een grote deeltijdbaan (meer dan 24 uur). Desondanks komen ze met hun kinderen in de armoede terecht. Een politiek antwoord hierop als ’dan moeten ze maar voltijds gaan werken’ vind ik nogal makkelijk. De kinderen hebben in de praktijk meestal maar één aanspreekbare ouder over. Bovendien verdienen ze met voltijds werk meestal nog slechts het minimum.”
Ze merkt dat deze vrouwen dolgraag willen vooruitkomen en een opleiding of omscholing willen doen, maar daar weinig kans voor krijgen. „Voor hun kinderen willen ze een betere toekomst; een perspectief om uit de armoede te komen.”
Verontwaardigd is Pelzer over uitlatingen van PvdA-politicus Ahmed Marcouch dat kinderen maar moeten bijspijkeren aan het huishoudinkomen. „Dat is mij tien bruggen te ver. Jongeren moeten vooral naar school en studeren.” En wat ze ’heel wrang’ vindt: „In de toekomst heeft een grote groep vrouwen ook nog eens een karige oude dag. Ze hebben geen of een versnipperd pensioen.”
Wetenschapper Snel denkt genuanceerd over het gevoerde beleid. Het leeuwendeel van de mensen die na een uitkering aan het werk gaat, zestig procent, zit maar één werkend jaar onder de armoedegrens. Uit een eerder onderzoek van zijn hand bleek dat toen moeders met kinderen met rust werden gelaten, zij geen enkele kans hadden uit de bijstand te komen. „Deze vrouwen waren als het ware tot levenslange armoede veroordeeld. Werk is vaak de enige mogelijkheid om te ontsnappen.”
Maar ook hij ziet de worsteling, zoals met kinderopvang. „Dat is anders in de Scandinavische landen. Daar zijn veel betere voorzieningen en kunnen alleenstaande ouders zich toeleggen op werk, met als gevolg dat deze moeders niet tot de armen behoren. Beter is het in te zetten op goede voorzieningen om moederschap met werk te kunnen combineren, dan te zeggen: blijf maar thuis.”
Wel zou de overheid meer ontsnappingskansen moeten bieden. Gemeenten zijn volgens hem te snel tevreden over hun armoedebeleid. „De focus ligt op participatie. Maar mensen kunnen daarbij op enorme muren stuiten. Zo zijn gemeenten trots dat ze zo veel mensen uit een uitkering als zelfstandig ondernemer aan de slag helpen. Maar het armoederisico bij zelfstandigen is hoog. Uit gegevens van de Belastingdienst blijkt dat twintig procent op het bestaansminimum of daaronder zit.”
Het doel is dat mensen, of ze nu als zelfstandige of voor een baas werken, na een of twee jaar een reëel inkomen kunnen opbouwen. „Het beleid is nu vaak de kortste weg naar werk, en mensen krijgen niet altijd de kans zich binnen dat werk te kwalificeren. Komen ze zo wel een stap hoger? Over die groep maak ik me zorgen. Als mensen eenmaal de stap naar werk hebben gemaakt, moet je ze niet zomaar loslaten. Zorg voor voorzieningen om mensen aan het werk te houden. De politiek moet de knelpunten oplossen, zodat zij hun inkomen ook echt zien stijgen.”
Nou, gewoon. Kinderen hebben een sterke rug en veel energie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Marcouch
![]()
En die zit bij de PvdA? Royeren die eikel. Die hufter. Hij wil zeker terug naar de 19e eeuw?
Hoe krijg je het uit je strot dat kinderen maar moeten meehelpen met het huishoudinkomen op peil te houden?
Stil nou, KlopKoek geloofd nog steeds in de realisering van een Links LuiLekkerLand.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nou, gewoon. Kinderen hebben een sterke rug en veel energie.
Nou, mensen die wegens gezondheidsproblemen maar lastig aan het werk kunnen komen, heb je ook. Maar dat komt niet door te weinig overheidsingrijpen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:15 schreef sneakypete het volgende:
Donderdag nog met zo iemand aan de bar gepraat. In jouw wereldje zijn die armen natuurlijk vooral welwillende, keihard werkende en gemotiveerde superarbeiders die uitgebuit zijn door rijke mannen met hoge hoeden op. Maar in werkelijkheid ligt dat gewoonweg niet zo. Als je in Nederland écht wilt, kun je gewoonweg niet arm worden.
Ach, schei toch uit man. Je woont in een land met een van de grootste sociale voorzieningen ter wereld, zelfs onder welvarende landen. Niet dat het mij echt interesseert of je jezelf nou het etiket rechts of links geeft, maargoed.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Maarja, rechts heerscht in dit land. En dan krijg je dit soort Politbureau uitwerkingen.
Moge jij door je rug gaan en jouw kinderen daardoor veroordeeld worden tot kinderarbeid, hetgeen hen van het onderwijs af houdt en de kansen op zelfontplooing zal frustreren en bovendien hun fysieke gesteldheid zal slopen zodat ook zij op hun 45ste met een verrotte rug rondlopen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nou, gewoon. Kinderen hebben een sterke rug en veel energie.
Sure, maar tegen arbeidsongeschiktheid kun je je natuurlijk verzekeren.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:10 schreef NRP het volgende:
[..]
Nou, mensen die wegens gezondheidsproblemen maar lastig aan het werk kunnen komen, heb je ook. Maar dat komt niet door te weinig overheidsingrijpen.
Dat is de mythequote:Op zaterdag 20 december 2008 19:10 schreef NRP het volgende:
[..]
Nou, mensen die wegens gezondheidsproblemen maar lastig aan het werk kunnen komen, heb je ook. Maar dat komt niet door te weinig overheidsingrijpen.
[..]
Ach, schei toch uit man. Je woont in een land met een van de grootste sociale voorzieningen ter wereld, zelfs onder welvarende landen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |