DE OP IS HIER TE VINDEN! 
het was een goeie wedstrijd vond MvBquote:Op woensdag 17 december 2008 23:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
"Kut met peren" had ook een prima TT geweest.
quote:Wielaert verlengt contract FC Twente
FC Twente is met Rob Wielaert een nieuwe verbintenis overeengekomen. De verdediger verlengt zijn contract met tweeënhalf jaar, meldt RTV Oost.
De aanvoerder van de ploeg uit Enschede werd recent wederom in verband gebracht met een mogelijke transfer. FC Twente maakte woensdag het nieuws bekend van de contractverlenging. In het nieuwe contract is tevens een optie opgenomen voor nog één seizoen extra.
De 29-jarige verdediger kwam in het verleden uit voor PSV, FC Den Bosch en NEC.
Het schijnt juist dat hij nu een clausule van 3 miljoen heeft.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:57 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik hoor sommigen nog praten over Wielaert, maar ik ben bang dat we die van ons lijstje af kunnen halen.
[..]
Dat zei hij helemaal nietquote:Op woensdag 17 december 2008 23:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het was een goeie wedstrijd vond MvB.
Dat dacht ik dus ook, maar het schijnt dat hij het wel heeft gezegd.quote:
Dat is niet fair.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef _Mike_ het volgende:
Kunnen we Oleguer niet de schuld geven?
Zul je net zien dat we het record weer op een haar mislopen en in de laatste minuten nog onderuit gaan.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:05 schreef firecow het volgende:
zie ik het nou goed dat we sinds 30 jan 2008 niet meer hebben verloren thuis ?
http://nl.soccerway.com/teams/netherlands/afc-ajax/results
Even van ado winnen volgende week en dan de 31ste een jaar ongeslagen thuis....
Best aardigEn het spel vandaag was dermate pauper dat ik er niet eens over ga beginnen
Ik zat ook vol ongeloof te luisteren, hij rept ook geen woord over een slechte prestatie of dat het niet best was. Niets van die aard, heel raar.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Video: Ajax-Slavia Praag: reactie Marco van Basten
Het was een goede wedstrijd denk ik....
*sluit venster*
nee, op basis van vandaag niet. Hij was niet geweldig, timede weer een paar keer verkeerd bij koppen, maar echt heel slecht was hij ook weer niet.quote:
idd, jezelf vrijlopen, voor je man komen, etc etc, ze snappen er niets van. het zal echt niet zo zijn, maar volgens mij heeft MvB 1 zin voor de wedstijd:quote:Op donderdag 18 december 2008 00:11 schreef sjutt het volgende:
Van zonder bal bewegen, kaatsen en driehoekjes heeft deze topploeg blijkbaar nog nooit gehoord.
Marco is idd verantwoordelijk. maar het probleem is iets waar al zijn voorgangers ook al tegenaan liepen; met een redelijke tot goede selectie slecht voetbal laten zien. daarom denk ik dat Marco in principe niet echt iets fout doet, maar meer de oplossing nog niet heeft gevonden. daarom zeg ik nogmaals, laten we hem de tijd geven.. heel lang, want ontslaan heeft geen zin hebben we keer op keer kunnen zien.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je de selectie ziet, de kwaliteit op papier, dan is het echt belachelijk dat Ajax zo slecht speelt. Het moet aan een gebrek aan chemie oid liggen. Het spel is lijnloos, totaal visieloos. En dat reken ik nog steeds MvB aan, en ik hoop echt dat de dag komt dat ie mijn ongelijk bewijst.
Ik weet het, het zou zo moeten zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:15 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Marco is idd verantwoordelijk. maar het probleem is iets waar al zijn voorgangers ook al tegenaan liepen; met een redelijke tot goede selectie slecht voetbal laten zien. daarom denk ik dat Marco in principe niet echt iets fout doet, maar meer de oplossing nog niet heeft gevonden. daarom zeg ik nogmaals, laten we hem de tijd geven.. heel lang, want ontslaan heeft geen zin hebben we keer op keer kunnen zien.
Nu pas?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:21 schreef Sethje het volgende:
dat commentaar van V basten....hij maakt zichzelf belachelijk
Bordeaux, Werder, Shakhtar, Marseille, AaB , Fiorentina, Dinamo Kiev en Zenitquote:Op donderdag 18 december 2008 00:21 schreef ub40_bboy het volgende:
Kan iemand het lijstje nog eens posten welke champions league deelnemers we allemaal kunnen loten? En wanneer is die loting eigenlijk?
Alleen Fiorentina en Zenit lijken me moeilijk. Wie is AaB?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:24 schreef Radegast het volgende:
[..]
Bordeaux, Werder, Shakhtar, Marseille, AaB , Fiorentina, Dinamo Kiev en Zenit
Vrijdag 13.00u denk ik.
Aalborgquote:Op donderdag 18 december 2008 00:26 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Alleen Fiorentina en Zenit lijken me moeilijk. Wie is AaB?
En wanneer is de loting?
vrijdag 13.00quote:Op donderdag 18 december 2008 00:26 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Alleen Fiorentina en Zenit lijken me moeilijk. Wie is AaB?
En wanneer is de loting?
Ja, hij lijkt volkomen apathisch voor dit soort dingen. Af en toe denk ik echt: Co Adriaanse kom er maar in hoor.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nu pas?.
Ook tijdens de wedstrijd, Vermaelen speelt een vrije bal kansloos zo over de zijlijn, toevallig naar MvB, waarom ONTPLOFT hij niet van woede? hij staat altijd als een lijk aan de kant, coacht niet, doet niets.
Echt, het lijkt hem niets te boeien, zijn huis van 6 miljoen is binnen toch, who cares dat Ajax voor lul staat...
Nou, Shakhtar, Kies en Zenit ga ik niet, de rest moet ik effe kijken of het billig kan.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:24 schreef Radegast het volgende:
[..]
Bordeaux, Werder, Shakhtar, Marseille, AaB , Fiorentina, Dinamo Kiev en Zenit
Vrijdag 13.00u denk ik.
quote:Op donderdag 18 december 2008 00:36 schreef versteegrob het volgende:
Als je kijkt naar darters, tennissers of golfers zijn die altijd zoveel behendiger, hoe komt dit toch? Hoger niveau?
quote:Op donderdag 18 december 2008 00:01 schreef koningdavid het volgende:
Hij zei "Het was een goede, leerzame wedstrijd."
Co Adriaanse kan tenminste iets opbouwen. En automatismen in een team slijpen. Marco blijft maar puzzelen.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:31 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja Co Adriaanse en Leo Beenhakker maar weer terug. Tijd voor spelers als Chivu, Maxwell, Mido en Ibrahimovic.
Ja. Hadden wij Andy Fordham maar in de spits.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:36 schreef versteegrob het volgende:
Als je kijkt naar darters, tennissers of golfers zijn die altijd zoveel behendiger, hoe komt dit toch? Hoger niveau?
Zelfde hier.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nou, Shakhtar, Kies en Zenit ga ik niet, de rest moet ik effe kijken of het billig kan.
Die staat al bij Volendam op doel.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:45 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja. Hadden wij Andy Fordham maar in de spits.
De huldigingsdatum staat al vast.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:45 schreef sjimz het volgende:
Zijn we al UEFA Cup winnaar?
We hebben wel iemand gevonden die nog kleiner is dan Davids. Anita!quote:Op donderdag 18 december 2008 00:51 schreef _Mike_ het volgende:
We missen gewoon iemand als Davids in het eftal...
bekerwedstrijd volendamquote:Op donderdag 18 december 2008 00:52 schreef toma het volgende:
Volgens mij misten we gewoon ervaring op het middenveld. Spelers als Gabri en Lindgren leveren niet 3 keer een bal in zoals Blind dat deed.
Is hij nou al 4 of 5 maanden bezig?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:44 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Co Adriaanse kan tenminste iets opbouwen. En automatismen in een team slijpen. Marco blijft maar puzzelen.
En leren dat hij doet. Hij heeft waarschijnlijk nog nooit zoveel geleerd.
Nou ja, het zal wel weer met de frustratie van de avond te maken hebben, maar ik word daar nou eenmaal pislink van als Marco het weer een 'goede, leerzame wedstrijd' vond.
Als Marco dat zegt, of zoiets als 'ik vind dat ze het prima hebben ingevuld', dan is er meestal reden om je zorgen te maken.
Ik vond Blind slecht invallen. Het was niet best. Hij gaf een paar mooie lange passjes maar dat wisselde hij af met passjes van 5 meter die niet aankwamen.quote:Op donderdag 18 december 2008 01:06 schreef Fiskus het volgende:
Zat echt met ongeloof te kijken, zo beschamend slecht. Mijn verwachtingen stegen nog ff verder door die vroege goal maar wat er na kwam![]()
"Daley heeft bewezen dat hij het niveau al aankan" wtf. hoe kan hij dat zeggenSlijmen voor Danny ofzo
Daar had Marco op zich wel gelijk. "Het niveau" was dan ook bedroevend, en Daley ging er probleemloos in mee.quote:Op donderdag 18 december 2008 01:06 schreef Fiskus het volgende:
Zat echt met ongeloof te kijken, zo beschamend slecht. Mijn verwachtingen stegen nog ff verder door die vroege goal maar wat er na kwam![]()
"Daley heeft bewezen dat hij het niveau al aankan" wtf. hoe kan hij dat zeggenSlijmen voor Danny ofzo
5 Maanden of zo?quote:Op donderdag 18 december 2008 01:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is hij nou al 4 of 5 maanden bezig?
Heb je gelijk in maar er is zo weinig hoop. Je ziet zo weinig verbetering, spelers worden nooit beter. Geen lekkere aanval, geen combinatie's. En Sulejmani is ook nog niet bezig, hij passeert nooit een man!quote:Op donderdag 18 december 2008 01:42 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
5 Maanden of zo?
Dat Ajax in december nog geen voetbalmachine is, dat begrijp ik ook wel. Maar als Marco met zulk spelersmateriaal zo een slechte wedstrijd op de mat legt, dan schrik je daar gewoon van. Ondanks het ontbreken van Lindgren, Gabri en Enoh.
Maar hey, we overwinteren wel Europees en doen volop mee voor het landskampioenschap, dus we mogen niet klagen.
Heb jij liever 1 speler die een beetje loopt te kutten en de snelheid uit iedere aanval haalt dan een goed team zoals in 95? geef mij dat spul wat jij gebruikt dan eens..quote:Op donderdag 18 december 2008 02:41 schreef _Mike_ het volgende:
Suarez verkopen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geef mij de naam van dat goede spul eens?
Ik denk toch dat jouw spul een stuk sterker is.quote:Op donderdag 18 december 2008 02:42 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Heb jij liever 1 speler die een beetje loopt te kutten en de snelheid uit iedere aanval haalt dan een goed team zoals in 95? geef mij dat spul wat jij gebruikt dan eens..
Niet zo moeilijk bij het gras in de Arena.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:53 schreef VoreG het volgende:
[..]
We hebben wel iemand gevonden die nog kleiner is dan Davids. Anita!
Als die gozer een sliding zit hij letterlijk onder de grasmat..
Ik wil niet lullig doen, maar zonder Suarez had Ajax nu een plek of 3 lager op de ranglijst gestaan.quote:Op donderdag 18 december 2008 02:38 schreef Loserkid het volgende:
Ik zal wel een lading poep over me heen krijgen maar van mij mag suarez wel verkocht worden, ik ben hem zat, niet om die schwalbe maar om hoe hij elke keer het spel vertraagt en de hele flow uit een aanval haalt.. als we 4-4-2 spelen is t een top spits maar dat spelen we niet, we hebben nu gewoon niets aan zon speler...
Bij een goed bod mag hij van mij echt weg, tuurlijk vind ik het geweldig als hij 3 man voorbij gaat en dan probeert heel mooi een bal in de kruising te krullen maar ik zie liever een goed team..
Dat ontploffen zou hij toch niet meer doen? Hij had na de wedstrijd tegen Heerenveen ook zware kritiek en kwam er later op terug dat t niet goed zou zijn voor de spelersgroep gezien de wijze waarop hij t naar buiten bracht! T zijn focking profs dus een keer uit de slof schieten mag van mij best..quote:Op donderdag 18 december 2008 00:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nu pas?.
Ook tijdens de wedstrijd, Vermaelen speelt een vrije bal kansloos zo over de zijlijn, toevallig naar MvB, waarom ONTPLOFT hij niet van woede? hij staat altijd als een lijk aan de kant, coacht niet, doet niets.
Echt, het lijkt hem niets te boeien, zijn huis van 6 miljoen is binnen toch, who cares dat Ajax voor lul staat...
Daarvoor moet je bij AZ zijn. Bij Ajax hebben ze daar al jaaaarren niet meer van gehoord.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:11 schreef sjutt het volgende:
Van zonder bal bewegen, kaatsen en driehoekjes heeft deze topploeg blijkbaar nog nooit gehoord.
Klopt, viel mij ook op. Lindgren is gewoon een nuttige, dragende speler die niet opvalt maar gewoon zijn ding doet! Zulke spelers heb je gewoon nodig in je teamquote:Op donderdag 18 december 2008 08:26 schreef Wooldoor het volgende:
Zoals iemand het een tijd geleden zag je merkt pas hoe nuttig Lindgren is als hij niet mee speelt. Lindgren biedt zich op het middenveld altijd aan om te kaatsen. De middenvelders gister wilden op Urby na gewoon geen bal krijgen. Gabri precies zo het maakt niet uit maar hij zorgt er altijd wel voor dat hij aanspeelbaar is. De eerste goal was ook eigenlijk de fout van een middenvelder die zijn man liet lopen waardoor hij uit de 2e lijn kon schieten.
En dat is juist het probleem dat al het gevaar via hem moet komen, ze zijn zo afhankelijk van wat hij doet dat ze zelf minder gaan spelen, en gewoon suarez telkens opzoeken..quote:Op donderdag 18 december 2008 07:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar zonder Suarez had Ajax nu een plek of 3 lager op de ranglijst gestaan.
Hij is de enige die iedere wedstrijd een voldoende haalt, al het gevaar moet via hem komen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:03 schreef Loserkid het volgende:
[..]
En dat is juist het probleem dat al het gevaar via hem moet komen, ze zijn zo afhankelijk van wat hij doet dat ze zelf minder gaan spelen, en gewoon suarez telkens opzoeken..
Ik heb nergens gezegt dat hij niet goed is of dat hij geen rendement heeft, maar ik zie liever een goed team dan dat alles van 1 speler moet komen zoals nu het geval is.. hij past niet in het systeem wat we willen zien..
als je echt aan de toekomst wil bouwen moet je toch van suarez af, of het hele elftal om hem heen bouwen..
Zoals je aangeeft, het is niet alleen Lindgren, maar ook Gabri en in zekere zin, Enoh. Maar goed het viel mij op dat er vrijwel geen middenveld was gisteren. Een groot gat tussen de verdediging en het middenveld.quote:Op donderdag 18 december 2008 08:26 schreef Wooldoor het volgende:
Zoals iemand het een tijd geleden zag je merkt pas hoe nuttig Lindgren is als hij niet mee speelt. Lindgren biedt zich op het middenveld altijd aan om te kaatsen.
Tuurlijk gaan ze zelf wel slechter spelen als ze hem altijd maar opzoeken en hopen op een momentje van hem..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:14 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin.
De rest wordt niet slechter door Suarez, maar je wordt/blijft afhankelijk van Suarez doordat de rest zo slecht is.
Ajax is een supporterscultuur aan het ontwikkelen zoals Feijenoord. Alles kapot zeiken.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mensen die Van Basten nu al afschrijven mogen van mij echt tegen een muur gezet worden.
We staan 2de op 3 punten en overwinteren in Europa. Sterf lekker.
Jij hebt echt liever dat 1 speler altijd het verschil maakt dan dat het elke week een teamprestatie is en zodat je weer eens ouderwets met ontspannen naar Ajax kan kijken zonder te hopen dat je een gelijkmaker om je oren krijgt.. we hebben dit seizoen nog geen 1 wedstrijd ovedrtuigend gewonnen.. Tegen psv was ook niet de hele wedstrijd goed..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:20 schreef Dvm86 het volgende:
Precies, idem voor mensen die Suarez nu afschrijven.
Vele willen blijkbaar ook hetzelfde voetbal zien bij Ajax.. Vechtend de nul houden en dan hopen dat een speler een actie heeft..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:26 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ajax is een supporterscultuur aan het ontwikkelen zoals Feijenoord. Alles kapot zeiken.
Resultaat is er inderdaad, maar tot nu toe zit er geen enkel idee achter het voetbal dat gespeeld wordt en in.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mensen die Van Basten nu al afschrijven mogen van mij echt tegen een muur gezet worden.
We staan 2de op 3 punten en overwinteren in Europa. Sterf lekker.
Inderdaad! Winnen is niet belangrijk! 433! Daar draait het om.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:29 schreef Doezelhaar het volgende:
De discussie over het systeem komt weer ter sprake. Het interesseerd me geen reet hoe we spelen zolang we maar 4-3-3 spelen!Daar is Ajax bekend mee geworden, daar heeft Ajax zijn grote naam aan te danken en 4-3-3 = Ajax!
4-3-3 bracht ons al die prijzen die we nu hebben hoor. En we staan dit jaar er prima voor qua resultaten. Geen puntverlies lijden is natuurlijk niet bijster realistisch he..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad! Winnen is niet belangrijk! 433! Daar draait het om.
Dude, deze wedstrijd was echt zwaar bedroevend. Ongeacht of het ergens om gaat of niet, alles was gewoon zwaar amateuristisch. Het feit dat Oleguer misschien nog wel een van de beteren was geeft wel aan hoe slecht de rest speelde.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:24 schreef Doezelhaar het volgende:
Ik hoorde vanochtend pas de uitslag op de radio en kon een lachje echt niet ondrukken. Nu lees ik de reacties hier zoals 'faalavond voor MvB' en wederom moet ik dan lachen. Wat zijn 'we' toch een stelletje verwende zeikerdjes zeg..!
Leren lezen ook niet?quote:Op donderdag 18 december 2008 09:35 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
4-3-3 bracht ons al die prijzen die we nu hebben hoor. En we staan dit jaar er prima voor qua resultaten. Geen puntverlies lijden is natuurlijk niet bijster realistisch he..
zolang het bestuur het belangrijker vind om met een dikke lul met goede financiële resultaten op de beurs te staan ipv kampioen te willen worden is dit ijdele hoopquote:Op donderdag 18 december 2008 08:46 schreef BoNi het volgende:
- een echte spits voor in de punt van de aanval.
Vermaelen vond ik ook redelijk. Oleguer en Blind vielen tegen.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:22 schreef pfaf het volgende:
Vertonghen en Cvitanich waren de enige lichtpuntjes in een gitzwarte avond.
'2' cijfertjes zijn toch ook heilig verklaard binnen Ajax?quote:Op donderdag 18 december 2008 09:39 schreef pfaf het volgende:
Hoe kun je nu een systeem bestaand uit drie getalletjes heilig verklaren?
Boeit me niet. Spek-en-bonen wedstrijd.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:38 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dude, deze wedstrijd was echt zwaar bedroevend.
Net of het aan de spits ligt. Echt dikke onzin.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
zolang het bestuur het belangrijker vind om met een dikke lul met goede financiële resultaten op de beurs te staan ipv kampioen te willen worden is dit ijdele hoop
Suarez is een aanwinst voor het team, dat het overgrote deel bijna elke wedstrijd onder zijn niveau speelt kun je hem moeilijk kwalijk nemen. Haal twee nieuwe verdedigers, twee middenvelders en een aanvaller en het komt wel goed. Enoh is nog niet genoeg genoeg om een basisplek te krijgen, Gabri wel en Lindgren komt ook tekort. De verdediging was gisteren opnieuw zeer zwak en echt niet alleen Oleguer. Ook Van der Wiel, Vertonghen en Vermaelen.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:27 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Jij hebt echt liever dat 1 speler altijd het verschil maakt dan dat het elke week een teamprestatie is en zodat je weer eens ouderwets met ontspannen naar Ajax kan kijken zonder te hopen dat je een gelijkmaker om je oren krijgt.. we hebben dit seizoen nog geen 1 wedstrijd ovedrtuigend gewonnen.. Tegen psv was ook niet de hele wedstrijd goed.
Blijf jij de uitslagen maar lekker op teletekst volgen.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:24 schreef Doezelhaar het volgende:
Ik hoorde vanochtend pas de uitslag op de radio en kon een lachje echt niet ondrukken. Nu lees ik de reacties hier zoals 'faalavond voor MvB' en wederom moet ik dan lachen. Wat zijn 'we' toch een stelletje verwende zeikerdjes zeg..!
Deze hele wedstrijd ging nergens over. Ok, we konden nog eerste in de groep worden (nou nou). Who the f! cares of we eerste of 2e of 3e worden? Je gaat gewoon door naar de volgende ronde. Wat maakt het uit wie je daar treft? Wij zijn Ajax, wij hoeven voor niemand bang te zijn. Nu niet, nooit niet.
Ik zeg eerlijk dat we gisterenavond zelfs met Ajax 2 hadden mogen spelen. Al verliezen we met 0 - 4 in eigen huis van Praag.. ik lig er niet wakker van! We waren immers al geplaatst. Dus ja, dan hoeft van mij Suarez niet zo hard te lopen hoor. Ik zou ook totaal niet gemotiveerd zijn in zo'n kutpotje voetbal dat nergens meer om gaat. En dat ik miljoenen per jaar krijg doet daar niks aan af. Zolang we maar kampioen worden en zo ver mogelijk, of zelfs winnen, in de UEFA Cup komen. En wie we daar dan allemaal voor moeten verslaan zal me een worst wezen!
Conclusie: Stelletje zeikerds zijn jullie.
quote:Op donderdag 18 december 2008 09:43 schreef Loserkid het volgende:
Je merkt dat Sulejmani liever in t centrum speelt.. speel eens 4-4-2 zonder Suarez en met Dario en Sulejmani in de spits, De Jong er achter en je zult zien dat het dan al veel beter gaat lopen..
Hij is genoodzaakt die actie vanuit stilstand uit te voeren, schier onmogelijk. Als er eens wat systeem en beweging zonder bal in het elftal zou komen, komt 'Mickey' ook beter uit de verf..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:41 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vermaelen vond ik ook redelijk. Oleguer en Blind vielen tegen.
En Sulejmani mag echt vaker de actie maken. Hij speelt te vaak terug.
Zeg je dat ook als ze tegen de Graafschap dit weekend moeten spelen? Of tegen AZ? Of tegen NEC?quote:Op donderdag 18 december 2008 09:43 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Boeit me niet. Spek-en-bonen wedstrijd.
O jeetje.. ik was een keer niet in het stadion..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:44 schreef BoNi het volgende:
[..]
Blijf jij de uitslagen maar lekker op teletekst volgen.
Niet waar. Met deze instelling worden we nooit meer die club die we waren. Dankzij jou en andere supporters die zo beredeneren zoals jij.quote:Gast, we zijn al lang niet meer het Ajax dat voor niemand bang hoeft te zijn.
Dat was een kort bochtje.quote:alleen kijken naar de resultaten op korte termijn
Dit ben ik idd met je eens en is wel zorgwekkend. Maar ik heb hoop dat dit wel goed komt. Of die hoop gegrond is, weet ik niet. Daarom is het ook hoop.quote:Ajax lijkt zich te richten op het wegkopen van zoveel mogelijk talent in plaats van het vormen van een elftal dat op alle linies goed in balans is.
Jij snapt de term spek en bonen niet?quote:Op donderdag 18 december 2008 09:46 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als ze tegen de Graafschap dit weekend moeten spelen? Of tegen AZ? Of tegen NEC?
Precies, niet dus. Het probleem is nou juist dat dit echt niet de enige wedstrijd is dat ze zo bedroevend spelen.
Ik vond t al wel langer maar na gister ben ik er van overtuigt dat dat beter zou zijn voor Ajax..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:44 schreef Nashje het volgende:
[..]. Suarez speelt een keertje minder en meteen moeten we maar 4-4-2 gaan spelen zonder hem. Hilarisch weer hier met sommigen
.
Goede vergelijking.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:46 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als ze tegen de Graafschap dit weekend moeten spelen? Of tegen AZ? Of tegen NEC?
Precies, niet dus. Het probleem is nou juist dat dit echt niet de enige wedstrijd is dat ze zo bedroevend spelen.
Sfeer was anders vrij ruk op Noord 1e ring.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:38 schreef RayMania het volgende:
Nou, degene die zeggen dat er geen sfeer is in de Arena mogen onder hun steen vandaan komen. Wát een heerlijk sfeertje.
Wedstrijd was jammer, ik had gehoopt op een grote winst na de 1-0, maar helaas. De hele wedstrijd gezien was een punt verdiend, Slavia speelde meer op de counter en was in de tweede helft nergens.
Malt bierquote:Op donderdag 18 december 2008 01:26 schreef MaxC het volgende:
Net terug uit Amsterdam maar wat een dramatische wedstrijd, totale bagger![]()
Die scheids ging ook mooi mee in het niveau![]()
Wat was er trouwens mis met het bier? Normaal is het ook vies maar nog net te drinken, vandaag was 't bier het smerigste wat ik ooit heb gehad
Noord is sowieso kut..quote:Op donderdag 18 december 2008 09:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Sfeer was anders vrij ruk op Noord 1e ring.
[..]
Malt bier. Was je goed dronken knul?
Wat nou spek en bonen? Zoals eerder aangegeven hebben ze dit seizoen nog geen een wedstrijd met goed degelijk spel gewonnen (op PSV na). Dat zegt wel wat over de mentaliteit van dit team. Overigens is het zeer betreurend dat ''topsporters'' überhaupt met zo'n laconieke houding het veld op kunnen gaan.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Jij snapt de term spek en bonen niet?
waar zeg ik dat het alleen aan de spits ligt?quote:Op donderdag 18 december 2008 09:43 schreef Nashje het volgende:
[..]
Net of het aan de spits ligt. Echt dikke onzin.
Zuid was prima.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:50 schreef fathank het volgende:
beter dan kaarten voor Oost of West á minimaal 30 euro per stuk. Heb 1 keer 30 euro betaald voor een kaartje en dat was met Ajax-NEC, de eerste wedstrijd onder Adri Koster (0-0). Nooit meer.quote:
Mijn mening is niet gebaseerd op alleen deze wedstrijd. Het is eigenlijk dit hele seizoen al hetzelfde liedje.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:47 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
O jeetje.. ik was een keer niet in het stadion..![]()
. Sommige mensen hebben wel eens andere verplichtingen als Ajax moet spelen.
[..]
Blijf jij maar lekker in die waan dan. Zoals je zelf al zegt moeten we er voor zorgen dat we de qua prestaties de club worden die we waren. Qua beleving is er niks veranderd, maar ik ben liever realitisch dan dat ik in het verleden blijf leven.quote:Niet waar. Met deze instelling worden we nooit meer die club die we waren. Dankzij jou en andere supporters die zo beredeneren zoals jij.
[..]
Maar oh zo belangrijk. Op basis van de resultaten zou je inderdaad zeggen dat het redelijk tot goed gaat. Op basis van het vertoonde spel kan ik dat helaas niet zeggen. Scorebordjournalistiek.quote:Dat was een kort bochtje.
[..]
We zullen zien.quote:Dit ben ik idd met je eens en is wel zorgwekkend. Maar ik heb hoop dat dit wel goed komt. Of die hoop gegrond is, weet ik niet. Daarom is het ook hoop.
Gezien jou gehele redenatie in je post is het dus beter dat ze niet eerste zijn geworden. Laat ik het je uitleggen in peutertaal... is wel zo makkelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:52 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wat nou spek en bonen? Zoals eerder aangegeven hebben ze dit seizoen nog geen een wedstrijd met goed degelijk spel gewonnen (op PSV na). Dat zegt wel wat over de mentaliteit van dit team. Overigens is het zeer betreurend dat ''topsporters'' überhaupt met zo'n laconieke houding het veld op kunnen gaan.
En spek en bonen is sowieso grote BS. Als ze eerste hadden geworden hadden ze een grotere kans gehad om verder te komen in de UEFAcup. Dat gaat dus over alles behalve spek en bonen.
Eigenlijk zouden we op iedere hoek een soort sfeervak moeten hebben.. die allemaal t zelfde zingenquote:Op donderdag 18 december 2008 09:56 schreef fathank het volgende:
[..]
beter dan kaarten voor Oost of West á minimaal 30 euro per stuk. Heb 1 keer 30 euro betaald voor een kaartje en dat was met Ajax-NEC, de eerste wedstrijd onder Adri Koster (0-0). Nooit meer.
Spek en bonen wedstrijd. Dat het je uberhaupt kan boeien...quote:Op donderdag 18 december 2008 09:57 schreef BoNi het volgende:
De wedstrijd van gister was de spreekwoordelijke druppel.
Weet je dit heel zeker?quote:maar ik ben liever realitisch dan dat ik in het verleden blijf leven.
Dat we uberhaupt al sfeervakken moeten creeeren.....quote:Op donderdag 18 december 2008 09:58 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we op iedere hoek een soort sfeervak moeten hebben.. die allemaal t zelfde zingen
Lekker makkelijk hé, selectief reageren?quote:Op donderdag 18 december 2008 10:00 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Spek en bonen wedstrijd. Dat het je uberhaupt kan boeien...![]()
[..]
Weet je dit heel zeker?
We verschillen van mening en gaan elkaar niet overtuigen. Niks mis mee.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
Lekker makkelijk hé, selectief reageren?
Dat we uberhaupt een stadion hebben met zo'n kutakoestiek.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:00 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Dat we uberhaupt al sfeervakken moeten creeeren.....
Touché.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat we uberhaupt een stadion hebben met zo'n kutakoestiek.
quote:17/12/2008 - Van Basten: discutabele momenten Suarez maar accepteren
(Gepost door RvN)
BRON: Telegraaf.nl
Na afloop werd Marco van Basten weer gevraagd naar de valpartijen van Suarez. Hij gaf aan nog niet e weten of hij daar nog over gaat praten met de spits. "Dat hebben we al zo vaak gedaan. Hij is een geweldige voetballer met af en toe discutabele dingen. Misschien moeten we dat maar accepteren."
quote:17/12/2008 - Vrijdag om 13.00 uur loting UEFA Cup, mogelijke tegenstanders
(Gepost door RvN)
Ajax gaat vrijdag bij de loting in de kokers voor de volgende ronde van de UEFA Cup. Er wordt zowel geloot voor de laatste 32, als voor de laatste zestien. De loting in Nyon begint om 13.00 uur vrijdag.
Ajax Netwerk
Doordat Ajax op de tweede plaats in de poule is geëindigd komt Ajax in de UEFA Cup een van de nummers drie in de Champions League tegen. Mogelijke tegenstanders: Girondins Bordeaux, Werder Bremen, Shakhtar Donetsk, Olympique Marseille, AaB Aalborg, Fiorentina, Dinamo Kiev en Zenit St. Petersburg
Klopt. Maar ik wil niet naar Oost-Europa of naar dat trieste Marseille. Bordeaux is een onvoorspelbare ploeg en Fiorentina ben ik geen fan van. Voetballen in Italie is niet zo heel erg leuk.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:23 schreef fathank het volgende:
Dat kan nog wel eens een zuur appeltje worden. Wel tof om Rosenberg dan weer een keertje in de Arena te zien. Ik was altijd wel gecharmeerd van hem. Helaas verkeerd gebruikt/gescout.
Rightquote:Op donderdag 18 december 2008 10:26 schreef Damzkieee het volgende:
In Almelo wordt dit al beloond met een striemend fluitconcert, maar in Amsterdam klapten ze zich suf na de schitterend versierde pingel van Suarez.
Nee genoeg getroll: slechte pot, leuk sfeertje. Op de een of andere manier stond ik ineens tussen springende malloten in de blote pens(jes) op vak 424. Heb wel een beetje het idee dat er een aantal tussen staan die het niet interesseren wat de stand is. Waarschijnlijk heeft de helft alle vier de goals ook nog gemist
Naja, voor 'mijn' jongens was het een mooie ervaring, voor mij een kutpot.
Bedoelde meer na afloop oale gekquote:Op donderdag 18 december 2008 10:28 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Right! Als in Almelo de 2-2 valt in de laatste minuut uit een pingel door een schwalbe staan jullie ook heus wel op ''de banken''!
Net als met Slavia...quote:Op donderdag 18 december 2008 10:19 schreef Doezelhaar het volgende:
O ja, doe mij maar Werder Bremen. Daar is nog een appeltje mee te schillen.
Zeg dat danquote:Op donderdag 18 december 2008 10:30 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bedoelde meer na afloop oale gek
Plus dat wij niks gewend zijn
inderdaad. Dit was de laatste keer dat ik kaartjes kocht voor noord. Het zicht was slecht en de sfeer was nog slechter.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Behoorlijk slechtquote:Op donderdag 18 december 2008 10:55 schreef Devz het volgende:
Geen saaie wedstrijd gisteren, maar helaas wel erg slecht..
Koud, man. Doe mij maar iets waar het in februari/maart 25 graden is.quote:
Daar vloek ik week in, week uit ook over. Het ergste vind ik nog corners en vrije trappen. Als je godverdomme dag in, dag uit op het veld staat voor tonnen per jaar, moet je in staat kunnen zijn een vrije trap of corner te kunnen nemen. En dan niet één specialist per team, nee alle spelers. Onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:06 schreef Urquhart het volgende:
Wat trouwens echt niet te begrijpen is is het feit dat die spelers de hele week door elke dag op een trainingsveld staan om daar uren tegen een bal te trappen, en dat al jaren lang. En dat al die spelers in een wedstrijd niet in staat zijn om zelfs maar goed een bal naar elkaar over te kunnen schieten.
Corners inderdaad, snap ik ook niets van, dit kun je toch gewoon oefenen? Net als vrije trappen? Ik kan me alleen Garcia-Garcia bij Heracles herrinneren die werkelijk alle corners tussen goal en penaltystip kreeg. En ook nog op de goede hoogte. Verder nooit weer gezien. Altijd te hard of te zacht.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar vloek ik week in, week uit ook over. Het ergste vind ik nog corners en vrije trappen. Als je godverdomme dag in, dag uit op het veld staat voor tonnen per jaar, moet je in staat kunnen zijn een vrije trap of corner te kunnen nemen. En dan niet één specialist per team, nee alle spelers. Onbegrijpelijk.![]()
Ik wil even Sulejmani verdedigen want hij heeft alle corners goed getraptquote:Op donderdag 18 december 2008 11:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar vloek ik week in, week uit ook over. Het ergste vind ik nog corners en vrije trappen. Als je godverdomme dag in, dag uit op het veld staat voor tonnen per jaar, moet je in staat kunnen zijn een vrije trap of corner te kunnen nemen. En dan niet één specialist per team, nee alle spelers. Onbegrijpelijk.![]()
Je bent op de hoogte van het feit dat Afrika niet mee doet toch?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Koud, man. Doe mij maar iets waar het in februari/maart 25 graden is.
Ik vond Sulejmani belabberd spelen eerlijk gezegdquote:Op donderdag 18 december 2008 11:15 schreef toma het volgende:
[..]
Ik wil even Sulejmani verdedigen want hij heeft alle corners goed getraptIk vond ook dat hij als een van de weinige wel aardig voetbalde.
Ik denk dat Italie wel wat aangenamer is dan Oekraïne of Rusland in Februariquote:Op donderdag 18 december 2008 11:15 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het feit dat Afrika niet mee doet toch?
En FC Tenerife ligt er ook al uit meen ik.
Dat zeker, maar denk niet dat het daar dan al 25 graden isquote:Op donderdag 18 december 2008 11:17 schreef toma het volgende:
[..]
Ik denk dat Italie wel wat aangenamer is dan Oekraïne of Rusland in Februari
quote:
Oostblok is gewoon kut om te loten. Heel duur, gezeik met visa en altijd gezeik met van die maffen daar (zoals Dinamo Zagreb vorig jaar). Doe maar gewoon 1 van de 4 West-Europesequote:Op donderdag 18 december 2008 11:17 schreef toma het volgende:
[..]
Ik denk dat Italie wel wat aangenamer is dan Oekraïne of Rusland in Februari
Het gaat de laatste tijd in een golfbeweging, dus grote kans dat het zondag weer beter loopt.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:34 schreef S-Two het volgende:
Hopen dat het komend weekend maar weer wat beter is...
Idd ik snap er niks van. Komt denk mede omdat het een team sport. Kijk maar eens naar individuele sporten, daar zie je het veel minder. Gister vooral in de 80ste minuut gebeurde het echt vaak. Zo 5 ballen over de zijlijnquote:Op donderdag 18 december 2008 11:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
We zijn alleen niet zo goed in 'appeltjes schillen'...quote:Op donderdag 18 december 2008 10:19 schreef Doezelhaar het volgende:
O ja, doe mij maar Werder Bremen. Daar is nog een appeltje mee te schillen.
Bij rugby zie je gasten met een ovalen bal vanuit alle hoeken op het veld, ballen tussen die 2 palen schieten. Dan maak je mij niet wijs dat je over een afstand van 30 meter niet een bal op hoofdhoogte in het strafschopgebied kan krijgen. Dat is puur en kwestie van trainen.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:45 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Idd ik snap er niks van. Komt denk mede omdat het een team sport. Kijk maar eens naar individuele sporten, daar zie je het veel minder. Gister vooral in de 80ste minuut gebeurde het echt vaak. Zo 5 ballen over de zijlijn
Nee precies, dan zal het toch wel weer kut met peren worden.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
We zijn alleen niet zo goed in 'appeltjes schillen'...
Prijzen vallen behoorlijk mee. Als het Oostblok wordt, ga ik zeker. Anders ook, maar de Sovjets is weer eens wat anders.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:36 schreef Breach het volgende:
[..]
Oostblok is gewoon kut om te loten. Heel duur, gezeik met visa en altijd gezeik met van die maffen daar (zoals Dinamo Zagreb vorig jaar). Doe maar gewoon 1 van de 4 West-Europese
Zou je die info over prijzen willen PMen?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Prijzen vallen behoorlijk mee. Als het Oostblok wordt, ga ik zeker. Anders ook, maar de Sovjets is weer eens wat anders.
Nah ja, ik neem aan dat je gaat vliegen dan. En de budget-maatschappijen vliegen die kant toch niet op. Dus ben je al gauw 300-400 euro kwijt voor een ticket denk ik. Dat is me net iets teveel van het goede. En heb ook niet zo'n zin in die mafkezen daar. Als je kijkt naar Zagreb vorig jaar en dit jaar bijvoorbeeld NEC in Roemenie. Enige voordeel is dat het bier er wel goedkoop isquote:Op donderdag 18 december 2008 11:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Prijzen vallen behoorlijk mee. Als het Oostblok wordt, ga ik zeker. Anders ook, maar de Sovjets is weer eens wat anders.
Dat mag ie dan ook naar mij doen a.u.b.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:54 schreef Riro het volgende:
[..]
Zou je die info over prijzen willen PMen?
Ze weten het wel positief te brengen he?quote:Wat schreven de kranten?
Amsterdam, 18 dec 2008
De landelijke ochtendkranten besteden relatief weinig woorden aan de verrichtingen van Ajax in de laatste UEFA Cupgroepswedstrijd tegen Slavia Praag: 2-2. Lees hier het overzicht uit AD Sportwereld, de Telegraaf en de Volkskrant.
De Telegraaf besteedt nog de meeste centimeters aan Ajax – Slavia Praag. De krant kijkt ook verder dan alleen naar de laatste wedstrijd. Het verslag opent dan ook met de vaststelling dat ‘Ajax de borst kan natmaken bij de loting van de UEFA Cup. De Amsterdammers worden gekoppeld aan een afvaller uit de Champions League.’ De Telegraaf heeft in een kritische analyse van het elftal, in het bijzonder van het middenveld van Van Basten, ook een tip ingebouwd. ‘Het is wellicht een idee om eens bij Real Madrid aan te kloppen nu de geruchten dat Rafael van der Vaart mag worden verhuurd of verkocht, steeds luider worden.’
‘Sulejmani heeft de vorm nog niet, Ajax moeizaam gelijk’, is de samenvattende kop boven het fotoloze wedstrijdverhaal in AD Sportwereld. De krant benadrukt de matige openingsfase, de vroege openingstreffer van Jan Vertonghen ten spijt, van de Amsterdammers. ‘Ajax was niet te motiveren om tegen Slavia Praag een goede wedstrijd af te leveren’, valt in Sportwereld te lezen. De ochtendkrant is vooral niet mild over het niveau dat de Ajacieden in de tweede helft haalden. In de slotalinea wordt een werklustige speler aangehaald: middenvelder Vurnon Anita. ‘In de etalage van de Amsterdam ArenA was Anita altijd ijverig. Maar ook hij kon de Amsterdammers niet aan een overwinning helpen.’
Luis Suarez is de Ajacied die figureert in de kop boven het wedstrijdverslag in de Volkskrant. ‘Suarez versiert op valreep punt voor Ajax’, luidt de kopregel. De Uruguayaan keert terug in het slot van het wedstrijdverslag. ‘Suarez (…) forceerde in de slotminuten de gelijkmaker. Arbiter Sten Kaldma geen Schwalbe maar een strafschop. Suarez stifte de bal vanaf elf meter tergend langzaam in een leeg doel.’
De beschreven Amsterdamse prestaties vormen het leeuwendeel van een UEFA Cupoverzicht waarin ook sc Heerenveen (3-0 verlies tegen Portsmouth) en Feyenoord (1-0 verlies tegen Lech Poznan) aan bod komen. De bijbehorende foto toont een wedstrijdfragment uit de Rotterdamse Kuip. Net als de Telegraaf somt ook de Volkskrant het rijtje clubs op waartegen Ajax kan loten voor de volgende ronde. Bordeaux, Werder Bremen, Sjachtar Donetsk, Olympique Marseille, Aalborg, Fiorentina, Dinamo Kiev en Zenit St. Petersburg zijn afvallers uit de Champions League. Vrijdag, na de loting in het Zwitserse Nyon, wordt duidelijk wie de volgende opponent is van de Amsterdammers.
Dit overzicht wordt later aangevuld met de berichtgeving uit Het Parool.
2 Dagen is het bij mij meestal.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef N.i.c.k het volgende:
Hoe lang na het bestellen van de kaartjes komen die gemiddeld aan ?
En wat een drukte ineens bij monicosnap er niks van ... waren andere cafe's dicht ofzo.
Er zit zo ontzettend weinig automatisme in dit team. Vooral tussen Blind en Sulejmani viel het op. Blind wilde in zn voeten spelen en dan liep Sulejmani net diep. En dit gebeurde een aantal keer op rij. Het lijkt wel gewoon concentratie. Als er een keer een pass niet aankomt kan altijd natuurlijk. Maar ik mis het contact tussen de verzender en ontvanger. Er lijkt geen chemie tussen de meeste spelers. Zoals bij AZ iedereen weet wat de ander doet zie ik bij Ajax ontzettend veel misverstandjes.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:06 schreef Urquhart het volgende:
Wat trouwens echt niet te begrijpen is is het feit dat die spelers de hele week door elke dag op een trainingsveld staan om daar uren tegen een bal te trappen, en dat al jaren lang. En dat al die spelers in een wedstrijd niet in staat zijn om zelfs maar goed een bal naar elkaar over te kunnen schieten.
Wel lullig dat Anita zo klein is, zeker als hij (volgens Ajax.nl) in de verdediging moet spelen...quote:naam Vurnon Anita
positie Verdediging
rugnummer 28
geboren 04-04-1989
lengte 166 cm.
gewicht 63 kg.
geboorteplaats Willemstad
Laat ze gewoon wat gezamelijke dingen doen enzo. Met z'n allen bowlen weet ik watquote:Op donderdag 18 december 2008 12:07 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Er zit zo ontzettend weinig automatisme in dit team. Vooral tussen Blind en Sulejmani viel het op. Blind wilde in zn voeten spelen en dan liep Sulejmani net diep. En dit gebeurde een aantal keer op rij. Het lijkt wel gewoon concentratie. Als er een keer een pass niet aankomt kan altijd natuurlijk. Maar ik mis het contact tussen de verzender en ontvanger. Er lijkt geen chemie tussen de meeste spelers. Zoals bij AZ iedereen weet wat de ander doet zie ik bij Ajax ontzettend veel misverstandjes.
Of paintballen, dat werkte bij NEC ook aardigquote:Op donderdag 18 december 2008 12:22 schreef Silaz het volgende:
[..]
Laat ze gewoon wat gezamelijke dingen doen enzo. Met z'n allen bowlen weet ik watChemie moet er komen. En een vaste opstelling.
2 cm kleiner dan Davids en Seedorf volgens mij. Dus erg veel zou het ook niet moeten uitmaken, maar gisteren maakte hij toch een vrij zwakke indruk. Verhuren maar in de winterstop.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:22 schreef Luco het volgende:
[..]
Wel lullig dat Anita zo klein is, zeker als hij (volgens Ajax.nl) in de verdediging moet spelen...
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:22 schreef Silaz het volgende:
[..]
Laat ze gewoon wat gezamelijke dingen doen enzo. Met z'n allen blowen weet ik watChemie moet er komen. En een vaste opstelling.
Mwah, dat vond ik bijvoorbeeld tegen HSV wel meevallen.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:24 schreef Urquhart het volgende:
Maar idd, er staat helemaal geen hecht team op het veld totaal niet.
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
2 cm kleiner dan Davids en Seedorf volgens mij. Dus erg veel zou het ook niet moeten uitmaken, maar gisteren maakte hij toch een vrij zwakke indruk. Verhuren maar in de winterstop.
Dat scheelt een goede 10 cm...quote:Clarence Seedorf
* Shirt:10
* Position:Forward
* Birthdate:4/1/1976
* Birthplace:Paramaribo , Suriname
* Height:176 cm
* Weight:76 kg
Foutje... Davids was wel 1.68 toch?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:27 schreef Luco het volgende:
[..]
[..]
Dat scheelt een goede 10 cm...
Ik huil met je meequote:Op donderdag 18 december 2008 12:33 schreef koningdavid het volgende:
Marco: "De tweede helft hebben we toch bij vlagen, denk ik, wel goed voetbal gespeeld."
Hier moet ik echt een beetje van huilen hoor...
Marco:"Het is wel grappig om te zien....."quote:Op donderdag 18 december 2008 12:33 schreef koningdavid het volgende:
Marco: "De tweede helft hebben we toch bij vlagen wel goed voetbal gespeeld."
Hier moet ik echt een beetje van huilen hoor...
Mwah, ik heb wel wat afgelachen gisteravond moet ik eerlijk zeggen. Vooral die 10 minuten dat geen een fatsoenlijke pass meer aankwam. Zoiets had ik echt nog nooit gezien, ik wist niet wat ik meemaakte.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:40 schreef toma het volgende:
[..]
Marco:"Het is wel grappig om te zien....."
ik vond dat er niet veel te lachen viel
ik kan daar niet om lachen, zelfs geen sarcastische vorm van een lach. Dan heb je 2 uur in de auto gezeten voor zo'n kutwedstrijd.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mwah, ik heb wel wat afgelachen gisteravond moet ik eerlijk zeggen. Vooral die 10 minuten dat geen een fatsoenlijke pass meer aankwam. Zoiets had ik echt nog nooit gezien, ik wist niet wat ik meemaakte.
Maar het was meer een soort lach uit ongeloof en schaamte dan dat het echt grappig was.
En begin maar weer over Oleguerquote:Op donderdag 18 december 2008 12:52 schreef toma het volgende:
zo te zien was het voetballend vermogen van onze grote spaanse held al eerder opgemerkt
quote:Het is nog onduidelijk waar Marc Janko (foto, links) zijn carrière zal voortzetten. De aanvaller van het Red Bull Salzburg van Co Adriaanse, goed voor dertig doelpunten in achttien duels, heeft inmiddels aangegeven in de winterstop te willen vertrekken. Engeland is zijn favoriete bestemming, waar Tottenham Hotspur, Middlesbrough en Blackburn Rovers interesse hebben getoond. Ajax is echter bereid om een achtcijferig miljoenenbedrag op tafel te leggen, evenals Schalke 04 en VfB Stuttgart. (APA)
quote:Ajax is zeer tevreden over de ontwikkeling van Darko Bodul. De negentienjarige aanvaller kwam afgelopen zomer over van de beloften van SC Heerenveen, en maakt wekelijks een uitstekende indruk bij Jong Ajax. De Amsterdammers kunnen zijn aflopende contract ten allen tijden eenzijdig tot de zomer van 2011 verlengen. "We zijn zeer tevreden over de ontwikkelingen van Darko", vertelt technisch manager Danny Blind. "Hij is een echte Ajax-voetballer. Een goed aanspeelpunt met een verfijnde techniek. Darko kan de bal met gevoel heel achteloos voor een medespeler klaarleggen. Hij is zonder meer een jongen met perspectief." (Voetbal International)
Nee hoor. Ik kwam toevallig wat filmpjes tegen op internet. Maar je kunt nou ook niet stellen dat ik fan van hem ben.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:53 schreef Nashje het volgende:
[..]
En begin maar weer over Oleguer.
De nieuwe zondebok lijkt te zijn gevonden.
Het viel mij inderdaad ook op dat de Jong veel te diep speelde. Het is niet erg dat als er een voorzet komt hij doorschuift maar hij deed het wel heel erg vaak.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:57 schreef Wooldoor het volgende:
Ik hou het er maar op dat het december is en we het voor ajax begrippen dan nog prima doen kwa punten. Het middenveld was gewoon duidelijk te slecht, je moet gewoon spelen met Gabri, Lindgren en een man die de bal wilt hebben want de Jong blijft gewoon vaak te diep spelen en biedt zich niet aan.
Als je op 10 Aissati of Sulejmani hebt dan heb je spelers die graag een bal op eisen.
Puur loten toch?quote:Op donderdag 18 december 2008 13:00 schreef Silenus het volgende:
Waar hangt het vanaf of we eerst uit of thuis spelen in de volgende ronde? UEFA-Coëfficient? (Dit woord herinnert me eraan dat ik het Groot Dictee nog moet maken overigens)
Of is het puur loten?
Prachtige avatar trouwens.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:07 schreef lighted het volgende:
Mooi die berichten op de schermen in de ArenA of je als supporter zijnde van de 1e tot de laatste minuut wil blijven zitten, vóór je club. Ik doe dat dolgraag als ik ook krijg wat ik verdien als supporter zijnde, een WED-STRIJD. En dan nog van die bikkels die gaan lopen zingen "Laat je club maar in de steek" als je in de 89e minuut weggaat om de drukte voor te zijn. Was me geld en moeite meer dan waard weer.
Het kan dooien, het kan vriezen..quote:Op donderdag 18 december 2008 13:07 schreef lighted het volgende:
Mooi die berichten op de schermen in de ArenA of je als supporter zijnde van de 1e tot de laatste minuut wil blijven zitten, vóór je club. Ik doe dat dolgraag als ik ook krijg wat ik verdien als supporter zijnde, een WED-STRIJD. En dan nog van die bikkels die gaan lopen zingen "Laat je club maar in de steek" als je in de 89e minuut weggaat om de drukte voor te zijn. Was me geld en moeite meer dan waard weer.
die filmpjes moet je niet te serieus nemen, hij wordt gehaat in spanje. Dus je zult inderdaad meer van die negatieve filmpjes tegenkomen dan positieve. Maar van die filmpjes kun je voor elke speler maken.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:56 schreef toma het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kwam toevallig wat filmpjes tegen op internet. Maar je kunt nou ook niet stellen dat ik fan van hem ben.
Positieve ook hoorquote:Op donderdag 18 december 2008 13:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
die filmpjes moet je niet te serieus nemen, hij wordt gehaat in spanje. Dus je zult inderdaad meer van die negatieve filmpjes tegenkomen dan positieve. Maar van die filmpjes kun je voor elke speler maken.
oleguer is geen toppert maar prima voor ajax.
Davids was op 18-jarige leeftijd ook nog lang niet zo gespierd als dat ie nu is hoor. Die jongen is amper uitgegroeid. Dan moet je heel voorzichtig zijn in het krachthonk wil je je lichaam niet verneuken voor de rest van je leven.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:27 schreef Luco het volgende:
[..]
[..]
Dat scheelt een goede 10 cm...
Davids is 1,69 zie ik net. Dat scheelt inderdaad maar 3 cm. Toch oogt Davids veel groter. Vurnon moet het krachthonk in, en even spiermassa kweken. Zelfde als Vd Wiel vorig jaar!
Dan ga ik liever eerder weg om de trein te halen. Want met de taxi vanuit utrecht naar Arnhem(iets verder nog..) zie ik echt niet zitten. Vorig jaar gehad met de bekerfinale. 180 euro lichter toen.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:07 schreef lighted het volgende:
Geniaal @ 1:40quote:
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:55 schreef toma het volgende:
Ajax is echter bereid om een achtcijferig miljoenenbedrag op tafel te leggen
Hangt af van de positie in de poule.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:00 schreef Silenus het volgende:
Waar hangt het vanaf of we eerst uit of thuis spelen in de volgende ronde? UEFA-Coëfficient? (Dit woord herinnert me eraan dat ik het Groot Dictee nog moet maken overigens)
Of is het puur loten?
Ja, maar elke nummer 2 speelt tegen de CL-afvaller. Dus dat si voor iedereen gelijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hangt af van de positie in de poule.
Dan kan ik al m'n uitgezochte prijzen voor 26.02 weer weggooienquote:Op donderdag 18 december 2008 13:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, maar elke nummer 2 speelt tegen de CL-afvaller. Dus dat si voor iedereen gelijk.
We speelden eerst uit tegen Werder, spelen de CL-afvallers dus eerst thuis?
Dat denk ik dan wel ja.quote:Op donderdag 18 december 2008 13:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, maar elke nummer 2 speelt tegen de CL-afvaller. Dus dat si voor iedereen gelijk.
We speelden eerst uit tegen Werder, spelen de CL-afvallers dus eerst thuis?
Ja dus, Ajax moet de eerste wedstrijd uit.quote:
quote:Group-winners and runners-up shall play the return leg at home.
quote:Op donderdag 18 december 2008 13:40 schreef Riro het volgende:
b) The group-winners of a given group shall be drawn against one of the
third-ranked teams from another group.
c) The runners-up of a given group shall be drawn against one of the eight
clubs joining the competition from the group stage of the UEFA
Champions League.
d) Group-winners and runners-up shall play the return leg at home.
Zat jij buiten bij die bar bij de ijsbaan?quote:Op donderdag 18 december 2008 13:10 schreef w00h00 het volgende:
Wel een geweldige dag gehad op Leidse
Bordeaux doe je toch met de wagen? Uurtje of 8 karren?quote:Op donderdag 18 december 2008 13:56 schreef Silenus het volgende:
Okay, wel relaxed om te weten.
Marseille kan dus echt voor 35 euro retour als je vrijdag DIRECT boekt.
Fiorentina voor ongeveer 50 euro.
Kiev is 287 vanaf Dusseldorf/Weeze. (Hmm, duur maarrrr misschien wel leuk.)
Donetsk is 400, mij te veel.
Sint Petersburg 263, aanlokkelijk, schitterende stad nl.
Aalborg 300, dat wordt dus bus/auto.
Bordeaux is echt kak, dat vliegveld is volgens mij van goud ofzo, net zo duur als Oekraine.
En dan hebben we nog Bremen, liever niet, maar zal wel weer de trein worden ofzo.
Ik weet het wel, doe mij maar Florence.
10 uur vanaf Amsterdam volgens google. Beetje doorrijden moet 8 á 9 uur wel te doen zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bordeaux doe je toch met de wagen? Uurtje of 8 karren?
Ja, maar stel dat er een prijsvechter opvloog voor een paar tientjes, ga ik niet 9 uur in een auto zitten. Maargoed, dat moet dus maar wel.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bordeaux doe je toch met de wagen? Uurtje of 8 karren?
Wat doe je hier danquote:Op donderdag 18 december 2008 14:49 schreef Houniet het volgende:
Ik ga er geen woorden aan vuil maken.
Kan nog wat goedkoper met Lufthansa (eurootje of vijftig).quote:Op donderdag 18 december 2008 13:56 schreef Silenus het volgende:
Okay, wel relaxed om te weten.
Sint Petersburg 263, aanlokkelijk, schitterende stad nl.
Blond zeker?quote:Op donderdag 18 december 2008 15:18 schreef Daniane het volgende:
Achja 2-2...
Verder ben ik ook nog van de trap gemieterd in het stadion toen ik naar huis gingik gleed uit.
Ajax.nlquote:Dat Enoh het voetbal zeer professioneel benadert, blijkt uit zijn spaarzame kennis over Amsterdam. ,,Ik woon in de buurt van Gabri en Miralem Sulejmani. Hoewel ik met hen omga, ben ik toch meestal thuis of op de club. Daarnaast ga ik samen met Jeffrey Sarpong naar de kerk. Mijn leven is dus simpel: trainen, thuis en de kerk."
quote:
Nee AZ is daarin het PSV van vorig jaar, gewoon winnen met een magere 1-0 desnoods in de 88' minuut.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:30 schreef toma het volgende:
Ari en El Hamdaoui kunnen waarschijnlijk niet meedoen tegen Utrecht. Eindelijk eens puntenverlies van AZ?
En geen Lens en Dembele. Dat betekent Pelle in de spits.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:30 schreef toma het volgende:
Ari en El Hamdaoui kunnen waarschijnlijk niet meedoen tegen Utrecht. Eindelijk eens puntenverlies van AZ?
Ik wil AZ absoluut niet vergelijken met PSV. Want AZ speelt gewoon mooi voetbal en als ze winnen is het meestal dik verdient.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:32 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee AZ is daarin het PSV van vorig jaar, gewoon winnen met een magere 1-0 desnoods in de 88' minuut.
Hopelijk hoeven we er niet net zo lang op te wachten.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:11 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie nog steeds overeenkomsten tussen van Basten bij Oranje en van Basten bij Ajax. Het zag er vaak niet uit maar de resultaten waren er wel. En uiteindelijk kwam het spel ook. Ik zie dat bij Ajax ook nog wel gebeuren.
Mooi ook om Zlatan en Tomas te horen zingen, ook al snappen ze er niks vanquote:Op donderdag 18 december 2008 15:19 schreef superjood het volgende:
Blijft toch een geweldig filmpje, met die goals van Van der Vaart tegen Feyenoord, Zlatan met zijn halve omhaal, en Galasek met zijn afstandschot tegen Graafschap
Gewoon verhuren die boy...quote:NAC is Schilder nog niet vergeten
NAC Breda heeft nog altijd de hoop om Robbert Schilder aan te trekken.
De Ajacied kreeg deze week van zijn club te horen dat hij in aanmerking komt voor verhuur en bovendien loopt zijn contract in Amsterdam aan het eind van dit seizoen af.
Schilder komt bij Ajax amper meer aan spelen toe en wil graag vertrekken.
In de zomer wilde NAC hem al hebben, maar de clubs kwamen niet tot een akkoord over de transfersom.
"Ik hóef niet weg bij Ajax, maar mocht ik weggaan, dan wil ik ieder geval in Nederland blijven", aldus Schilder die tegenover BN/DeStem zegt wel 'een goed gevoel' bij NAC te hebben.
Inderdaad, want verdedigers en middenvelders kunnen niet scoren!quote:Op donderdag 18 december 2008 15:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Utrecht houdt dus sowieso de nul
Verkopen bedoel je. Eind van het seizoen is hij transfervrij, dat contract gaat hij echt niet meer verlengen bij Ajax.quote:
Zolang we alles blijven winnen zal het me geen reet interesseren hoe we keer op keer 3 punten pakken. Slechter voetballen dan psv afgelopen 4 jaren doen we toch niet.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:47 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Hopelijk hoeven we er niet net zo lang op te wachten.![]()
Die levert toch niks meer op. Hooguit wat wisselgeld voor de aankoop van Jack Tuypquote:Op donderdag 18 december 2008 15:59 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Verkopen bedoel je. Eind van het seizoen is hij transfervrij, dat contract gaat hij echt niet meer verlengen bij Ajax.
Ook mooi dat Van Basten in beeld is als er gezongen wordt "voor degene die weet we komen samen".quote:Op donderdag 18 december 2008 15:19 schreef superjood het volgende:
Blijft toch een geweldig filmpje, met die goals van Van der Vaart tegen Feyenoord, Zlatan met zijn halve omhaal, en Galasek met zijn afstandschot tegen Graafschap
De tekst past sowiezo bijna bij alle beelden. Knap gemonteerdquote:Op donderdag 18 december 2008 16:07 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ook mooi dat Van Basten in beeld is als er gezongen wordt "voor degene die weet we komen samen".
quote:ELIA NAAR AJAX
AMSTERDAM - Ajax heeft een deel van de miljoenen euro's, die de club van Real Madrid incasseerde voor Klaas-Jan Huntelaar, gebruikt om Eljero Elia vast te leggen. De 21-jarige aanvaller komt per 1 januari over van FC Twente naar de Amsterdamse club. Elia excelleert momenteel bij de Tukkers en ook al in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs.
Eerder meldde Telesport al dat Ajax-trainer Marco van Basten al een informatief gesprek met Elia voerde.
Telegraaf
quote:
Ja, dat is natuurlijk weer typisch Ajax.... Maar goed, zie hem best graag komen, als ze maar niet klaar zijn met shoppen.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:17 schreef toma het volgende:
Waarom zoveel geld in de aanval pompen terwijl het achterin een gatenkaas is? Neemt niet weg dat ik Elia geen goede voetballer vind.
o, dan mochten ze het nog niet naar buiten brengen..quote:Op donderdag 18 december 2008 16:18 schreef ericajax het volgende:
Stop maar. Het is alweer weggehaald
De verdediger gaat er echt wel komen. Zo stom zullen ze toch niet zijn?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:17 schreef toma het volgende:
Waarom zoveel geld in de aanval pompen terwijl het achterin een gatenkaas is? Neemt niet weg dat ik Elia geen goede voetballer vind.
Kan toch alsnog? Blind is echt niet blind.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:17 schreef toma het volgende:
Waarom zoveel geld in de aanval pompen terwijl het achterin een gatenkaas is? Neemt niet weg dat ik Elia een goede voetballer vind.
quote:Op donderdag 18 december 2008 16:18 schreef ericajax het volgende:
Stop maar. Het is alweer weggehaald
ONGELELELOFVEILIJK.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:17 schreef toma het volgende:
Waarom zoveel geld in de aanval pompen terwijl het achterin een gatenkaas is? Neemt niet weg dat ik Elia een goede voetballer vind.
Mooi net goed.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:18 schreef koningdavid het volgende:
Ik zie het ook niet meer staan nee.
Wielaert is te oud.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:25 schreef Houniet het volgende:
Als je Elia haalt kan je Wielaert vergeten
Volgens mij is het al eerder voorgekomen dit jaar dat ze iets te vroeg op de site hadden gezet.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:25 schreef koningdavid het volgende:
Ze zullen het inderdaad niet zomaar online hebben gezet, ze hebben vast een betrouwbare tip gehad o.i.d.
Omdat?quote:Op donderdag 18 december 2008 16:32 schreef venomsnake het volgende:
Zou me niets verbazen als ze het pas op een bepaalde tijd mogen publiceren.
Weer een knulletje kopen van 21quote:
Ja, heb liever Douglas of een andere verdediger van begin/midden twintig.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Vind je Wielaert serieus te oud?
Beurs, rechten etc.quote:
10 of 11 januari.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:50 schreef Radegast het volgende:
Wanneer speelt Ajax tegen Stuttgart?
Oh ik dacht de Telegraaf. Maarja ajax.nl klinkt logisch dat die pas op een bepaalde tijd mogen publiceren.quote:
Omdat clubs dat soms willen..quote:
Ja, als je investeert in hem krijg je het nooit meer trug en dat is funest voor nederlandse clubs. Hij word nu toch 30 dan is hij nog maximaal 1 á 2 jaar top. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk maar dan noem ik een Nesta of Cannavaroquote:Op donderdag 18 december 2008 16:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Vind je Wielaert serieus te oud?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |