1406quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoeveel raketten schoot Hezbollah op Israël af tussen de terugtrekking in 2000 en de Israëlische oorlog tegen Libanon in 2006?
Ik weet het precieze aantal niet. Waarin ik wel onderscheid moet maken is dat hezbollah ook vaak het IDF heeft aangevallen, wat ik niet onder terrorisme plaats. Maar dan nog heeft Israel het recht zich te verdedigen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoeveel raketten schoot Hezbollah op Israël af tussen de terugtrekking in 2000 en de Israëlische oorlog tegen Libanon in 2006?
En die raketten kwamen gewoon uit de lucht vallen? Waarmee ik bedoel: Hamas had geen enkele reden om boos op israel te zijn?quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat heeft Israel ook, en daarom hebben ze ook zo gereageerd. Tijdens de Libanon oorlog in 2006 riepen jij en vele anderen precies hetzelfde, maar die raketten hielden daarna wel op. We zullen zien hoe Hamas op deze actie reageert, maar ik denk dat we in Gaza hetzelfde gaan zien, of in elk geval een sterke afname van het aantal raketten.
Het werkt, daarom doet Israel dit soort dingen. Als Hamas, Hezbollah en overige terroristen geen raketten zouden afschieten dan zouden dit soort dingen niet nodig zijn.
Nee, en ik versta ook geen Arabisch, dus dat had niks uitgemaakt.quote:[..]
Dat wordt in speeches van verschillende Hamas leiders letterlijk gezegd.
Ze moeten hun volgelingen radicaal houden, en hoop houden op de eindoverwinning, anders werken terroristische bewegingen meestal niet. De leiders wisten denk ik wel dat het onzin was, maar ze prentten dat hun volgelingen wel in.
Heb je nog nooit een Hamas speech gehoord dat je dit niet gelooft?
De Palestijnen in Israel hebben duidelijk minder rechten dan de andere Israeli's.quote:[..]
Je weet heel goed dat er een miljoen Arabieren in Israel wonen. Als er al gepraat wordt over die uitzetten dan is dat door een paar gekken van extreem rechts.
De Palestijnse leiders, van links tot rechts, eisen het verwijderen van de nederzettingen en hun bewoners.
Ach, je hebt een punt, dus waarom dat niet gezegd.quote:[..]
Dank je. Dat is zo ongeveer voor het eerst dat ik iemand van het anti-Israel kamp heb horen toegeven dat je je niet constant met raketten kan laten bestoken. Israel is acht jaar lang redelijk gebleven, maar zoals hierboven uitgelegd: in die regio werkt redelijkheid niet, je moet echt laten zien dat je het meent.
Natuurlijk, maar het gaat om de manier waarop. Je kan onderhandelen, of je kan de vernietiging van Israel eisen en raketten afschieten. Welke lijkt jou productiever?quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En die raketten kwamen gewoon uit de lucht vallen? Waarmee ik bedoel: Hamas had geen enkele reden om boos op israel te zijn?
We zullen zien of deze twee rondes van kapotbombarderen wel werken.
Overigens geloof ik niet dat ik in 2006 al op FOK! meespeelde, maar ik had het wel gezegd kunnen hebben.
[..]
Ik denk dat dat voor alle politici wereldwijd geldt. Dat houdt niet in dat je ze niet op hun woorden mag aanspreken.quote:Nee, en ik versta ook geen Arabisch, dus dat had niks uitgemaakt.
Je maakt hier verschil tussen wat de leiders zeggen en wat ze geloven. Dat lijkt me terecht, en ik denk dat het ook voor de Israelische kant geldt.
[..]
Ja, maar ik vind dat meer een trieste noodzaak dan een moreel standpunt. Als de enige manier om vrede te krijgen het creeren van een Judenrein gebied is dan moet dat maar. Ik zou liever zien dat de Palestijnen het bestuur over die gebieden, inclusief de nederzettingen eisen ipv het verdrijven van alle Joden.quote:De Palestijnen in Israel hebben duidelijk minder rechten dan de andere Israeli's.
En de Israelische nederzettingen in bezet gebied zijn niet te vergelijken met Palestijnen die in Israel wonen. De laatsten worden bijvoorbeeld niet beschermd door een Palestijns leger dat werkeloos toekijkt als ze joden pesten.
Iedereen eist het ontmantelen van de nederzettingen, als ik het goed onthouden heb jij ook.
[..]
Israel heeft al veel land teruggegeven. Als het om landje pik gaat, waarom de Sinai teruggeven aan Egypte?quote:Ach, je hebt een punt, dus waarom dat niet gezegd.
Blijft een feit dat het verkeer in Israel ongetwijfeld meer doden en schade veroorzaakt en dat de reactie van Israel buiten alle proporties is.
Je moet laten zien dat je het meent.
Ja, dus als je werkelijk vrede wilt, moet je daar ook consequent en volhardend aan werken.
En als je consequent en volhardend aan landje-pik werkt, moet je niet denken dat iemand je vredesgepraat gelooft.
Maar ongeveer wel? Want als het aantal nul of vrijwel niets zou zijn, dan valt jouw gehele argument natuurlijk in duigen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik weet het precieze aantal niet.
quote:
O, dat is leuk... En irrelevant, want als het argument is: Toen Israël Hezbollah (in feite: Libanon, maar oké) keihard aanviel, hielden de raketbeschietingen op. Toen werd geroepen dat het niet zou helpen, het bleek wel te helpen. Waarschijnlijk gaat hetzelfde gebeuren nu met Hamas.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
aantallen zegt absoluut niks over de intentie. in israel hebben ze bijna allemaal een schuilkelder. in gazastrook, onder het bewind van hamas, humanshields. het is maar net waar je in wilt investeren.
israel waarschuwt de bevolking van te voren. hamas niet. intenties... aantallen zijn niks waard. als je daar op hamert ben je een slecht persoon.
laat ik je gerust stellen met het feit dat ik vajero niet openlijk steun. ik mijn hart natuurlijk wel. en in het bijzonder omdat ik haar standpunten duidelijk, humaan en geduldig vind.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, dat is leuk... En irrelevant, want als het argument is: Toen Israël Hezbollah (in feite: Libanon, maar oké) keihard aanviel, hielden de raketbeschietingen op. Toen werd geroepen dat het niet zou helpen, het bleek wel te helpen. Waarschijnlijk gaat hetzelfde gebeuren nu met Hamas.
Als dat je argument is, en dat is Viajero's argument, en het zou blijken dat er geen raketten werden afgeschoten vóór de oorlog tegen Libanon, dan valt het hele argument in duigen, en de consequenties daarvan, zowel voor de gevolgen en oorzaken van de oorlog tegen Libanon, als voor de stelling dat Hamas dus eenzelfde lot zal treffen.
Het is haast anti-Israëlisch om te hopen dat Israël telkens dergelijke oorlogen zal beginnen.
In een topic waar er maar één post(serie) over aantallen gaat, namelijk die boven die van jou, had jij gewoon even zin om gewoon even wat totaal willekeurige feitjes over aantallen te verkondigen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:22 schreef zoalshetis het volgende:
maar toen ik zoeven mijn opmerking plaatste had ik gewoon wat feitjes die ik even wilde bezigen. niet alles wat ik post heeft betrekking op de post boven mij, en andersom ook. ik citeer liever.
Likud heeft in zijn handvest de vestiging van Groot-Israel staan. Zullen we Likud bombarderen? Of uitsluiten van elk gesprek?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het gaat om de manier waarop. Je kan onderhandelen, of je kan de vernietiging van Israel eisen en raketten afschieten. Welke lijkt jou productiever?
Dat is waar, maar je moet daarbij natuurlijk wel zelf helder blijven denken.quote:[..]
Ik denk dat dat voor alle politici wereldwijd geldt. Dat houdt niet in dat je ze niet op hun woorden mag aanspreken.
Dan verschillen we van opvatting over moraal. Ik vind het moreel verwerpelijk om grond af te pakken van mensen. Overigens is het ook verboden volgens de VN-regels voor bezette gebieden. De Palestijnen hebben dus mi zowel het morele als het wettelijke recht om te eisen dat alle joden terug gaan naar hun thuisland.quote:
[..]
Ja, maar ik vind dat meer een trieste noodzaak dan een moreel standpunt. Als de enige manier om vrede te krijgen het creeren van een Judenrein gebied is dan moet dat maar. Ik zou liever zien dat de Palestijnen het bestuur over die gebieden, inclusief de nederzettingen eisen ipv het verdrijven van alle Joden.
Persoonlijk vind ik het normaal en geen gunst dat je iets teruggeeft dat je eerst afgepakt hebt.quote:[..]
Israel heeft al veel land teruggegeven. Als het om landje pik gaat, waarom de Sinai teruggeven aan Egypte?
Het is niet alsof Egypte het had kunnen terugveroveren, daar zijn ze veel te zwak voor.
Ik vond een opmerking van de Midden-Oostendeskundige uit de schande van Gaza wel sterk: "Bij de akkoorden (ik ben vergeten of dat Camp David of Oslo was) was de positie van Israel: wij willen 78 % van de oppervlakte, en over de resterende 22 % gaan we verder onderhandelen." Je bent als Palestijn toch helemaal geschoffeld als je op zo'n stelling ingaat. Dan word je toch belachelijk gemaakt waar je bij zit?quote:Israel heeft een miljoen Arabieren met Israelisch paspoort. Israel bood in 2000 97% van de Westbank, met compensatie, heel Gaza en een Palestijnse hoofdstad in Oost Jerusalem aan. Ik vind het tijd dat de Palestijnen eens duidelijk aangeven wat ze willen, en ook wat compromissen aanbieden. Zoals bv het recht op terugkeer van "vluchtelingen".
Ja, wat moet de Palestijnse dan doen: hier en daar zelf wat mensen uit hun huizen verdrijven?quote:Je zei in het vorige topic dat een Palestijn zei: waarom gaan de joodse vluchtelingen niet verhaal halen in de landen waar ze zijn verdreven?
Daar zit hem precies het verschil. Die Joodse vluchtelingen verspillen geen tijd met verhaal halen, maar bouwen hun leven gewoon weer opnieuw op.
Oh, dat ken je toch wel van hem? At random wat onzin spuien en anderen voor de voeten lopen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
In een topic waar er maar één post(serie) over aantallen gaat, namelijk die boven die van jou, had jij gewoon even zin om gewoon even wat totaal willekeurige feitjes over aantallen te verkondigen?
En dit geloof jij zelf?
Sterke redenering, had ik niet eens aan gedacht.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als dat je argument is, en dat is Viajero's argument, en het zou blijken dat er geen raketten werden afgeschoten vóór de oorlog tegen Libanon, dan valt het hele argument in duigen, en de consequenties daarvan, zowel voor de gevolgen en oorzaken van de oorlog tegen Libanon, als voor de stelling dat Hamas dus eenzelfde lot zal treffen.
Het is haast anti-Israëlisch om te hopen dat Israël telkens dergelijke oorlogen zal beginnen.
Hier Israel-Hamas #52 - Hier verder postte voyeur een relevant stuk uit de Haaretzquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, dat is leuk... En irrelevant, want als het argument is: Toen Israël Hezbollah (in feite: Libanon, maar oké) keihard aanviel, hielden de raketbeschietingen op. Toen werd geroepen dat het niet zou helpen, het bleek wel te helpen. Waarschijnlijk gaat hetzelfde gebeuren nu met Hamas.
je kon kopiëren, maar zelf niet je eigen mening samenvatten? tekenend.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hier Israel-Hamas #52 - Hier verder postte voyeur een relevant stuk uit de Haaretz
Ik heb het opgezocht, op de list die ik gevonden heb staan weinig raketaanvallen, en vooral aanvallen op de IDF en steekpartijen tegen burgers.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:21 schreef Monidique het volgende:
Maar dat aantal raketten dus? Viajero? Iemand?
quote:Op zondag 25 januari 2009 15:44 schreef Viajero het volgende:
Mijn argument staat nog steeds, want die aanvallen zijn opgehouden sinds 2006.
Ja, doodgestoken worden is natuurlijk veel vriendelijker dan een raket op je hoofd krijgen. Een aanval is een aanval, of dat nou met een raket is of met een mes.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uhm, nee. Jij zegt: Israël heeft geleerd van z'n fouten en reageert nu daarom dus zoals het nu reageert. "Tijdens de Libanon oorlog in 2006 riepen jij en vele anderen precies hetzelfde, maar die raketten hielden daarna wel op. We zullen zien hoe Hamas op deze actie reageert, maar ik denk dat we in Gaza hetzelfde gaan zien, of in elk geval een sterke afname van het aantal raketten." Als dus blijkt dat vóór de oorlog tegen Libanon er géén raketten werden afgeschoten op Israël, dan is het argument 'Doordat Israël Libanon heeft aangevallen, zijn de raketaanvallen mooi wel opgehouden' natuurlijk hilarisch onzinnig, en als dat argument in duigen valt, dan natuurlijk ook alles wat gebaseerd is op dat argument, namelijk (impliciet): 'Hezbollah stopte met de aanvallen na de oorlog tegen Libanon, dus Hamas zal ook wel wat minderen na de oorlog tegen Gaza'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |