abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 14:10:48 #1
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64087847


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)


bron: wikipedia

Met dank aan popolon en Don Diablo voor de OP.


Vorige topics:
United Kingdom #3
United Kingdom #2
United Kingdom

En hier weer verder

[ Bericht 86% gewijzigd door Manu82 op 17-12-2008 14:17:32 ]
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_64087856
wow een tvpje

de welkomspagina is toch wel ietwat magertjes
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_64087946
Verder over de voetbalkaartjes: Volgens mijn moet je voor bijna alles een membership dinges hebben om voor kaarten voor Arsenal in aanmerking te komen. Kaarten zijn meestal al lang op voordat ze in de algemene verkooop gaan.
Als je niet per se naar Arsenal moet kun je eens naar Fulham of Spurs gaan, daar kun je gewoon kaarten voor kopen tenzij het een echt grote wedstrijd is. West Ham heb ik nog niet geprobeerd...
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 14:23:23 #4
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64088296
voor voetbalkaartjes is dit topic ook handig:

Buitenlandse wedstrijden bezoeken, deeltje 5
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_64089101
Ik ben afgelopen jaar naar Fullham geweest, kaarten kopen was geen probleem en de sfeer was top!
  woensdag 17 december 2008 @ 15:13:30 #6
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64089825
Ik heb een stage gevonden in Belfast. Het grote nadeel is dat ik daar geen stage vergoeding krijg. Ik zoek dus een studentenkamer. Maar hoe vind ik die??? Is er een soort kamernet in uk?
of niet natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:22:03 #7
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64090067
Some memories are best forgotten
Room 23
  woensdag 17 december 2008 @ 15:29:48 #8
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64090278
quote:
ja die had ik ook al gegoogled. Maar daar staat letterlijk niks op
of niet natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:31:54 #9
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64090335
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:29 schreef Leep het volgende:

[..]

ja die had ik ook al gegoogled. Maar daar staat letterlijk niks op
Neem eens contact op met het International Office denk ik dan
Some memories are best forgotten
Room 23
  woensdag 17 december 2008 @ 15:43:42 #10
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64090713
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:31 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Neem eens contact op met het International Office denk ik dan
Welk international office?? Ik snap het niet helemaal geloof ik
of niet natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:49:28 #11
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64090899
Van de uni's daar misschien, kunt altijd even mailen denk ik
Some memories are best forgotten
Room 23
  woensdag 17 december 2008 @ 16:12:46 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64091707
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:13 schreef Leep het volgende:
Ik heb een stage gevonden in Belfast. Het grote nadeel is dat ik daar geen stage vergoeding krijg. Ik zoek dus een studentenkamer. Maar hoe vind ik die??? Is er een soort kamernet in uk?
Ga kraken! Genoeg kraakpanden in Belfast.

Laat ons maar weten hoe Belfast bevalt als woonplaats, want als vakantiebestemming was het hoewel de zon scheen grauw en deprimerend.
reset
  woensdag 17 december 2008 @ 16:24:46 #13
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64092114
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Ga kraken! Genoeg kraakpanden in Belfast.

Laat ons maar weten hoe Belfast bevalt als woonplaats, want als vakantiebestemming was het hoewel de zon scheen grauw en deprimerend.
haha ja ik zag de fotos in het vorige deel Maar mijn werk wordt het verbeteren van de buitenruimte, genoeg te doen daar dus Kraken is wel een goed plan;) Zit ik daar straks per ongeluk in het underground IRA hoofdkwartier
http://www.groundworkni.org.uk/
of niet natuurlijk
  woensdag 17 december 2008 @ 17:17:32 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64093563
Je bent hard nodig in Belfast! Hopelijk blijft het geweld weg en kan er iets moois van de stad worden gemaakt.

Ben je er al eens geweest voor orientatie? Als je echt wil kraken ga je naar een lokaal park en spreek een punk oid aan. Krakers zijn vaak erg vriendelijke mensen.
reset
pi_64093990
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:13 schreef drWho het volgende:
Verder over de voetbalkaartjes: Volgens mijn moet je voor bijna alles een membership dinges hebben om voor kaarten voor Arsenal in aanmerking te komen. Kaarten zijn meestal al lang op voordat ze in de algemene verkooop gaan.
Als je niet per se naar Arsenal moet kun je eens naar Fulham of Spurs gaan, daar kun je gewoon kaarten voor kopen tenzij het een echt grote wedstrijd is. West Ham heb ik nog niet geprobeerd...
Arsenal kaart is inderdaad als lid iets makkelijk (niet veel helaas), maar je maakt de meeste kan als je kijkt naar cup wedstrijden, zowel Europees als nationaal. Dan hebben de seizoenkaarten geen rechten en blijft er vaak veel meer over.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64100091
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:12 schreef Individual het volgende:
Laat ons maar weten hoe Belfast bevalt als woonplaats, want als vakantiebestemming was het hoewel de zon scheen grauw en deprimerend.
Geweldige stad
Leuk uitgaan en aardige sfeer met de lokale bevolking daar

Juist die geschiedenis daar maakt de stad zo bijzonder. En ondertussen gebeuren er de laatste tijd toch niet zo veel schokkende dingen meer. Af en toe een marsje door een nabijgelegen wijk met een afwijkende geloofsovertuiging, maar dat is alles. Ben er dit jaar twee keer geweest vanuit een iets grotere stad ten zuiden op hetzelfde eiland en dat beviel dus wel. Als je trouwens bij de universiteit dichtbij het centrum gaat studeren, veel plezier! Mooie gebouwen daar verder.

Voor kamers kun je voor Belfast trouwens ook terecht op www.daft.ie of of belfast.gumtree.com.
Ondanks dat het Noord Ierland / UK is zie je redelijk veel Ierse vlaggen (in de katholieke delen), die lui willen dan juist weer zo min mogelijk dan wel geen contact met "The Queen" onderhouden.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:01:59 #17
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64102670
Nee niet studeren helaas. Stage lopen bij een bedrijf
of niet natuurlijk
  donderdag 18 december 2008 @ 12:42:18 #18
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_64116161
Wat is Engeland toch eenb achterlijk land zeg... wilde wat geld van mijn Engelse bankrekening naar mijn Nederlandse overmaken. In NL zou je dus internetbankieren openen, IBAN + BIC invoeren en klaar. In Engeland moet je naar de bank, een formulier invullen, vervolgens daar ter plaatse (!!) een uur wachten - want ze moeten alles checken met het hoofdkantoor, en ze moeten je vragen kunnen stellen als het hoofdkantoor die heeft, dus moet je wachten tot alles gecleared is.
Vervolgens kost dit ook nog 20 (!!) pond. En je moet, ook als je een postbankrekening hebt in NL, het lokale adres van je bank gaan opgeven - hoe zou ik dat in godsnaam kunnen vinden, bij de postbank heb je geen eigen bankkantoor
Ze zijn gestoord
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_64116517
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:42 schreef SaskiaR het volgende:
Wat is Engeland toch eenb achterlijk land zeg... wilde wat geld van mijn Engelse bankrekening naar mijn Nederlandse overmaken. In NL zou je dus internetbankieren openen, IBAN + BIC invoeren en klaar. In Engeland moet je naar de bank, een formulier invullen, vervolgens daar ter plaatse (!!) een uur wachten - want ze moeten alles checken met het hoofdkantoor, en ze moeten je vragen kunnen stellen als het hoofdkantoor die heeft, dus moet je wachten tot alles gecleared is.
Vervolgens kost dit ook nog 20 (!!) pond. En je moet, ook als je een postbankrekening hebt in NL, het lokale adres van je bank gaan opgeven - hoe zou ik dat in godsnaam kunnen vinden, bij de postbank heb je geen eigen bankkantoor
Ze zijn gestoord
Goed, weet niet wat voor bank je gebruikt, maar ik maak het gewoon via internet over en dat is vrij simpel. Dat is bij de HSBC, volgens mij zijn er meer banken waar dit vrij goed te doen is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64116543
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:42 schreef SaskiaR het volgende:
Wat is Engeland toch eenb achterlijk land zeg... wilde wat geld van mijn Engelse bankrekening naar mijn Nederlandse overmaken. In NL zou je dus internetbankieren openen, IBAN + BIC invoeren en klaar. In Engeland moet je naar de bank, een formulier invullen, vervolgens daar ter plaatse (!!) een uur wachten - want ze moeten alles checken met het hoofdkantoor, en ze moeten je vragen kunnen stellen als het hoofdkantoor die heeft, dus moet je wachten tot alles gecleared is.
Vervolgens kost dit ook nog 20 (!!) pond. En je moet, ook als je een postbankrekening hebt in NL, het lokale adres van je bank gaan opgeven - hoe zou ik dat in godsnaam kunnen vinden, bij de postbank heb je geen eigen bankkantoor
Ze zijn gestoord
Ik maar bij de HSBC gewoon geld via internetbankieren over hoor (IBAN - BIC)
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 13:07:37 #21
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64116970
Bij welke bank zit je nu uiteindelijk dan?
Some memories are best forgotten
Room 23
  donderdag 18 december 2008 @ 13:51:03 #22
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_64118412
NatWest... ik heb het gevraagd of dit makkelijker kon, en ze raadden me Travellers cheques aan (die bestaan in NL niet eens meer, dacht ik).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 18 december 2008 @ 14:12:10 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64119097
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:53 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Ik maar bij de HSBC gewoon geld via internetbankieren over hoor (IBAN - BIC)
ik heb ook HSBC internet bankieren (plus account en business account zelfs), maar hoe doe je dat dan?
reset
pi_64119213
quote:
Op donderdag 18 december 2008 14:12 schreef Individual het volgende:

[..]

ik heb ook HSBC internet bankieren (plus account en business account zelfs), maar hoe doe je dat dan?
Er is na je inlogscherm een 'Send Money Overseas' knop links in je scherm bij het bekijken van je rekening.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 14:25:01 #25
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64119481
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:51 schreef SaskiaR het volgende:
NatWest... ik heb het gevraagd of dit makkelijker kon, en ze raadden me Travellers cheques aan (die bestaan in NL niet eens meer, dacht ik).
Weet het niet zeker, maar volgens mij bestaan ze nog wel
Some memories are best forgotten
Room 23
  donderdag 18 december 2008 @ 14:32:46 #26
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64119701
ik heb die optie niet en heb net met de bank gechat:
quote:
Individual>hi dueshan
can i transfer money internationally online?
Dueshan>not online no
Dueshan>you can do it if you ring up the bank
Individual>thanks
Dueshan>thank you
reset
pi_64124099
quote:
Op donderdag 18 december 2008 14:32 schreef Individual het volgende:
ik heb die optie niet en heb net met de bank gechat:
[..]


Vreemd. Ik heb HSBC Premier voor mijn offshore en onshore accounts. Allebei werken makkelijk met transfers. Voor de onshore account is het volgens mij ergens onder "Transfer". Dan heb je ook de optie om de transfer naar een buitenlandse account te doen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 18 december 2008 @ 16:53:49 #28
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64124636
Oke dankje wel voor de tips, hebben nu wat contact gezocht met mensen in Londen die ik ken en een member card hebben... Nu hopen dat we nog 2 mensen kunnen vinden aangezien er 2 kaarten zijn gehaald.. Die ticketbureaus zijn wel onwijs duur zeg :S 150 pond is vrij normaal...
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64124874
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:53 schreef motherflocker het volgende:
Oke dankje wel voor de tips, hebben nu wat contact gezocht met mensen in Londen die ik ken en een member card hebben... Nu hopen dat we nog 2 mensen kunnen vinden aangezien er 2 kaarten zijn gehaald.. Die ticketbureaus zijn wel onwijs duur zeg :S 150 pond is vrij normaal...
Ja, dat is hetzelfde als dat je in Nederland kaarten haalt bij een ander bedrijf dan de officiele verkoper, je bent dan veel meer kwijt dan zou moeten.
  donderdag 18 december 2008 @ 19:14:15 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64128036
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Vreemd. Ik heb HSBC Premier voor mijn offshore en onshore accounts. Allebei werken makkelijk met transfers. Voor de onshore account is het volgens mij ergens onder "Transfer". Dan heb je ook de optie om de transfer naar een buitenlandse account te doen?
Heb al een lange tijd geen international transfer meer gedaan, maar ik deed het altijd over de telefoon. Ze geven me niet de optie om op het internet internationaal over te schrijven.

Heb deze rekening al 8 jaar en dit land kennende zou het gewoon een switch kunnen zijn die ze kunnen overzetten, maar door regeltjes en/of britse incompetentie/luiheid doen ze het niet. Ach via de telefoon gaat het ook wel en voor de rest zijn ze een prima bank.
reset
pi_64151105
Bij de RBS is het ook niet mogenlijk om dit online te doen.
Mag gewoon naar RBS filiaal toe en daar gegevens van de bank door geven en 17 Pond betalen voor het overmaken.

We hebben een credit kaart en een kopie er van ligt in Nedeland.
Schoon ouders halen er geld vanaf en storten dat op de Nederlandse bank rekening.
Is de goed koopste optie
  zondag 21 december 2008 @ 19:19:16 #32
52871 Blight
Supersized.
pi_64217529
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:29 schreef Leep het volgende:

[..]

ja die had ik ook al gegoogled. Maar daar staat letterlijk niks op
Ik woon zelf in Belfast en heb na mijn verhuizing deze kant op binnen luttele dagen een woning gevonden via www.daft.ie. Even klikken op UK, en dan (in jouw geval) op Share. Kamers te over!

Een andere welke je nog kan proberen is www.sparerooms.co.uk.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  zondag 21 december 2008 @ 19:23:12 #33
52871 Blight
Supersized.
pi_64217663
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:51 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Geweldige stad
Leuk uitgaan en aardige sfeer met de lokale bevolking daar

Juist die geschiedenis daar maakt de stad zo bijzonder. En ondertussen gebeuren er de laatste tijd toch niet zo veel schokkende dingen meer. Af en toe een marsje door een nabijgelegen wijk met een afwijkende geloofsovertuiging, maar dat is alles. Ben er dit jaar twee keer geweest vanuit een iets grotere stad ten zuiden op hetzelfde eiland en dat beviel dus wel. Als je trouwens bij de universiteit dichtbij het centrum gaat studeren, veel plezier! Mooie gebouwen daar verder.

Voor kamers kun je voor Belfast trouwens ook terecht op www.daft.ie of of belfast.gumtree.com.
Ondanks dat het Noord Ierland / UK is zie je redelijk veel Ierse vlaggen (in de katholieke delen), die lui willen dan juist weer zo min mogelijk dan wel geen contact met "The Queen" onderhouden.

Ah jij was me voor. . En je hebt helemaal gelijk overigens!
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:44:30 #34
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64276117
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:53 schreef motherflocker het volgende:
Oke dankje wel voor de tips, hebben nu wat contact gezocht met mensen in Londen die ik ken en een member card hebben... Nu hopen dat we nog 2 mensen kunnen vinden aangezien er 2 kaarten zijn gehaald.. Die ticketbureaus zijn wel onwijs duur zeg :S 150 pond is vrij normaal...

Kaartverkoop van West Ham united gebeld aangezien vandaag voor het uitvak general sale starte en 4 tickets a 50 euro kunnen kopen! Stuk beter als thuisvak a 150 pond ps! Maar goed we hebben iig kaarten.

Nu nog de vraag aan de Londen kenners: zijn er nog bepaalde buurten die je beter kunt mijden? Wij willen namelijk wat stadions gaan bezoeken in Londen en zullen ook s avonds over straten zwalken etc maar gezien die vele steekpartijen etc vraag ik me af waar je beter niet zwaar van de kaart kunt lopen.
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64276839
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:44 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Kaartverkoop van West Ham united gebeld aangezien vandaag voor het uitvak general sale starte en 4 tickets a 50 euro kunnen kopen! Stuk beter als thuisvak a 150 pond ps! Maar goed we hebben iig kaarten.

Nu nog de vraag aan de Londen kenners: zijn er nog bepaalde buurten die je beter kunt mijden? Wij willen namelijk wat stadions gaan bezoeken in Londen en zullen ook s avonds over straten zwalken etc maar gezien die vele steekpartijen etc vraag ik me af waar je beter niet zwaar van de kaart kunt lopen.
Nou ja, Londen is nogal een grote buurt, dus ik zou ze niet allemaal op kunnen noemen. Vaak is het behoorlijk geconcentreerd, dus je vind soms in een buurt een goed en een slecht gedeelte. Wel stadia zat je aan te denken? Emirates is prima, daarna gewoon lekker gaan zuipen in Upper Street richting Angel tube. Chelsea stadion is ook prima, kun je even verderop richting Earls Court of juist richting Fullham goeie borrels doen. White Heart Lane ligt volgens mij iets minder, maar daar kom ik eigenlijk nooit. Andere stadions trouwens ook niet, zo vaak ga ik helaas niet naar het voetbal (in mijn geval is het normaal Arsenal).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:28:24 #36
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64284035
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, Londen is nogal een grote buurt, dus ik zou ze niet allemaal op kunnen noemen. Vaak is het behoorlijk geconcentreerd, dus je vind soms in een buurt een goed en een slecht gedeelte. Wel stadia zat je aan te denken? Emirates is prima, daarna gewoon lekker gaan zuipen in Upper Street richting Angel tube. Chelsea stadion is ook prima, kun je even verderop richting Earls Court of juist richting Fullham goeie borrels doen. White Heart Lane ligt volgens mij iets minder, maar daar kom ik eigenlijk nooit. Andere stadions trouwens ook niet, zo vaak ga ik helaas niet naar het voetbal (in mijn geval is het normaal Arsenal).
Tottenham vorig jaar geweest, man man man wát een pauperbuurt is dat zeg! Wij waren volgens mij de enige blanke die daar rond liepen en 1000 wannabee KFC verkooppunten.. Nee geen aanrader haha. Wij wilde naar West Ham stadion en Milwal stadion gaan kijken, maar hoorde dat laatste niet echt zit te wachten op toeristen?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64284484
Volgens mij is het bezoeken van stadions uberhaupt niet zo spannend in Londen, er zijn er tenslotte zo veel, volgens mij is het niet echt berekend op de gemiddelde toerist. Maar goed, Millwall heb ik nooit bezocht. Ligt niet in de beste wijk van Londen, maar volgens mij is het ook niet echt helemaal ellende. West Ham ligt nog wat meer afgelegen, geen idee hoe het daar is. Beide niet echt leuke plekken volgens mij, tenzij je natuurlijk echt graag het stadion wilt zien, verder heeft het waarschijnlijk weinig te bieden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:03:31 #38
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64285456
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:38 schreef Drive-r het volgende:
Volgens mij is het bezoeken van stadions uberhaupt niet zo spannend in Londen, er zijn er tenslotte zo veel, volgens mij is het niet echt berekend op de gemiddelde toerist. Maar goed, Millwall heb ik nooit bezocht. Ligt niet in de beste wijk van Londen, maar volgens mij is het ook niet echt helemaal ellende. West Ham ligt nog wat meer afgelegen, geen idee hoe het daar is. Beide niet echt leuke plekken volgens mij, tenzij je natuurlijk echt graag het stadion wilt zien, verder heeft het waarschijnlijk weinig te bieden...
Oh thx voor je reactie ! Dan wordt het enkel de stadiontour in het Wembly stadion
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64285681
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:03 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Oh thx voor je reactie ! Dan wordt het enkel de stadiontour in het Wembly stadion
Wel zorgen dat je niet te ver af dwaalt, Wembley is als wijk behoorlijk slecht. Rond het stadion prima, maar verder zou ik voor een borrel gewoon weer het centrum in gaan
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:22:00 #40
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64286094
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wel zorgen dat je niet te ver af dwaalt, Wembley is als wijk behoorlijk slecht. Rond het stadion prima, maar verder zou ik voor een borrel gewoon weer het centrum in gaan
haha oke, ja bedoeling was stadion tour en daarna centrum in voor de toerist uit te hangen
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64321139
Zou hier iemand mij willen helpen die in de UK woont. Ik wil een product online kopen in de UK , alleen ze versturen alleen aan UK mainland. Verzenden binnen UK mainland is gratis, maar wil het naar nederland verstuurd hebben. Is er iemand die mij zou willen helpen.
pi_64321409
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
Zou hier iemand mij willen helpen die in de UK woont. Ik wil een product online kopen in de UK , alleen ze versturen alleen aan UK mainland. Verzenden binnen UK mainland is gratis, maar wil het naar nederland verstuurd hebben. Is er iemand die mij zou willen helpen.
Heb je zelf al gebeld? Vaak kunnen bedrijven wel helpen als je het even uit legt. Anders zou ik het niet weten, of iemand moet zin hebben om het voor je in ontvangst te nemen en door te sturen. Ik helaas niet
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64321722
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Heb je zelf al gebeld? Vaak kunnen bedrijven wel helpen als je het even uit legt. Anders zou ik het niet weten, of iemand moet zin hebben om het voor je in ontvangst te nemen en door te sturen. Ik helaas niet
Ze vragen voor een product van 121 pond 100 pond verzendkosten, gaat beetje oneven redig scheef, dan geef ik liever iemand die het in ontvangst wil nemen en doorsturen iets extras.
pi_64322286
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:53 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ze vragen voor een product van 121 pond 100 pond verzendkosten, gaat beetje oneven redig scheef, dan geef ik liever iemand die het in ontvangst wil nemen en doorsturen iets extras.
Hm, da's veel inderdaad. Je zou kunnen kijken of je zelf een courier kan regelen die het op haalt, wellicht goedkoper. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het is...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64322399
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, da's veel inderdaad. Je zou kunnen kijken of je zelf een courier kan regelen die het op haalt, wellicht goedkoper. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het is...
Size W/D/H mm. inc. feet. 430x290x85 is het formaat , maar de winkel wil alleen met eigen carrier versturen a 100 pond binnen europa. kortom ze hebben niet veel zin in versturen buiten de UK.
pi_64322703
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:16 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Size W/D/H mm. inc. feet. 430x290x85 is het formaat , maar de winkel wil alleen met eigen carrier versturen a 100 pond binnen europa. kortom ze hebben niet veel zin in versturen buiten de UK.
Nou ja, wellicht dat iemand hier er wel zin in heeft
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64358579
waarom ook niet: het hangt ervan af wat het precies is, maar anders ben ik best bereid om als proxy op te treden. PM me zou ik zeggen.
pi_64363796
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:11 schreef flipster112 het volgende:
waarom ook niet: het hangt ervan af wat het precies is, maar anders ben ik best bereid om als proxy op te treden. PM me zou ik zeggen.
Je PM staat uit
pi_64485405
Hallo ik zit te denken om naar engeland te verhuizen. Er is nog niks concreets, maar zit aan dover te denken (iets meer dan 4 uur rijden naar waar ik nu woon)...

Heb ff de huurprijzen gekeken en die zijn iets hoger dan hier (woon in brabant)

Maar ik hoor dus van iedereen dat het leven megaduur is daar! Kunnen jullie me daar wat meer over vertellen is het echt zo erg en wat zijn jullie bv kwijt aan boodschappen, internet, g/w/l....
pi_64485612
Het word goedkoper aangezien de pond met de dag minder waard word, dit betekend ook dat je loon met de dag minder word.
pi_64486545
mijn loon blijft gewoon in euro's...
maar kan iemand een indicatie geven wat ie nou kwijt is per maand aan de dingen die ik vermeldde in mijn vorige post.. 1 persoonshuishouden, gemeentelijke belastingen als ie er zijn...health care, water etc

de huurprijzen zijn niet superhoog in die kuststeden, scheelt niet veel met hier, komt natuurlijk ook door de pondkoers
pi_64487339
tvp ole
pi_64493996
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:18 schreef twister_rodriguez het volgende:
Hallo ik zit te denken om naar engeland te verhuizen. Er is nog niks concreets, maar zit aan dover te denken (iets meer dan 4 uur rijden naar waar ik nu woon)...

Heb ff de huurprijzen gekeken en die zijn iets hoger dan hier (woon in brabant)

Maar ik hoor dus van iedereen dat het leven megaduur is daar! Kunnen jullie me daar wat meer over vertellen is het echt zo erg en wat zijn jullie bv kwijt aan boodschappen, internet, g/w/l....
Ik hou het allemaal slecht bij, maar ik ben ongeveer 400 pond in de maand kwijt aan gemeente belasting, gwl, tv en internet. Maar goed, gemeentebelasting kan enorm verschillen, dus het zegt weinig. Verder is mijn huur niet echt representatief aangezien ik in een van de duurste wijken van Londen woon. Engeland is nu natuurlijk opeens goedkoper, maar de simpele zaken als boodschappen, borreltje en openbaar vervoer waren hier altijd belachelijk duur...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64494084
Dover, weet je dat zeker? Vond het maar een ellendig dorp toen ik er was.

Wat is het koud hier trouwens, ben dit niet meer gewend...
pi_64497903
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik hou het allemaal slecht bij, maar ik ben ongeveer 400 pond in de maand kwijt aan gemeente belasting, gwl, tv en internet. Maar goed, gemeentebelasting kan enorm verschillen, dus het zegt weinig. Verder is mijn huur niet echt representatief aangezien ik in een van de duurste wijken van Londen woon. Engeland is nu natuurlijk opeens goedkoper, maar de simpele zaken als boodschappen, borreltje en openbaar vervoer waren hier altijd belachelijk duur...
Openbaar vervoer vond ik juist erg meevallen, treinen binnen de uk zijn geloof ik erg duur maar vervoer binnen londen vond ik goedkoop.
pi_64500316
ok thnx voor de reacties ben nog een beetje aan t twijfelen over de locatie, maar ook sowieso over de verhuizing...

nu heb ik iig een beeld van de prijzen, ben nog een beetje fiscaal aspect aan t uitzoeken..
pi_64503394
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:30 schreef Niek. het volgende:

[..]

Openbaar vervoer vond ik juist erg meevallen, treinen binnen de uk zijn geloof ik erg duur maar vervoer binnen londen vond ik goedkoop.


Binnen londen valt inderdaad wel mee, maar de treinen zijn idioot en dat zorgt ervoor dat het gemiddeld voor de meeste mensen duurder is. Anyway, ik ga nooit met de trein en nauwelijks met ander openbaar vervoer, dus het is meer de mening van collega's...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64689200
Meld!

bevindt me momenteel in Edinburgh voor een stage

Zijn er nog mensen die zich in edinburgh of in de buurt van bevinden?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_64743629
Komend studiejaar (waarschijnlijk) voor 6 maanden naar Birmingham
pi_64761801
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:53 schreef Californium het volgende:
Meld!

bevindt me momenteel in Edinburgh voor een stage

Zijn er nog mensen die zich in edinburgh of in de buurt van bevinden?
Ik woon aan de andere kant van de rivier in Fife en werk vlak bij Motherwell.
pi_64784329
Nog 5 maand in de uk, en dan zijn we er weer een poos vanaf. Tis allemaal best geinig en grappig enzo. Maar ik kan gewoon niet overweg met al dat vieze eten van die engelsen. Als ze ipv sainsburr/MS/te'sco's gewoon appie heins hadden had ik wel willen blijven
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_64787605
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 5 maand in de uk, en dan zijn we er weer een poos vanaf. Tis allemaal best geinig en grappig enzo. Maar ik kan gewoon niet overweg met al dat vieze eten van die engelsen. Als ze ipv sainsburr/MS/te'sco's gewoon appie heins hadden had ik wel willen blijven
Mis je dan echt dingen uit de super? Je kunt idd geen Nasikruiden of andijvie krijgen, verder vind je bijna alles wel tegenwoordig. Zelfs boerenkool en rookworst
pi_64790609
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef drWho het volgende:

[..]

Mis je dan echt dingen uit de super? Je kunt idd geen Nasikruiden of andijvie krijgen, verder vind je bijna alles wel tegenwoordig. Zelfs boerenkool en rookworst
Boerenkool ben ik nog niet tegengekomen?

En ik woon al een poosje in London, nou toen ik met kerst terug was in nederland had ik echt het idee, wow eindelijk weer goed eten! Hagelslag, vlokken, vla, patatje oorlog met 2 frikandellen en broodje hamburger!
Rawr!

Voor de rest is uk/londen heus wel gaaf, alleen het eten is mijn grootste struikelpunt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_64794168
Boerenkool is gewoon volop verkrijgbaar bij de Tesco , Asda etc etc.
Zuurkool ook moet je maar even langs de poolse producten gaan.
Rook worsten zijn ook volop verkrijgbaar
  zondag 11 januari 2009 @ 09:01:28 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64907704
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Boerenkool ben ik nog niet tegengekomen?

En ik woon al een poosje in London, nou toen ik met kerst terug was in nederland had ik echt het idee, wow eindelijk weer goed eten! Hagelslag, vlokken, vla, patatje oorlog met 2 frikandellen en broodje hamburger!
Rawr!

Voor de rest is uk/londen heus wel gaaf, alleen het eten is mijn grootste struikelpunt.
Dan ga je overal in het buitenland problemen krijgen met eten. Al die dingen die je opnoemt behalve de hamburger (Burger Union?) kan je alleen in NL krijgen.

Wat de boer niet kent...
reset
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:40:00 #66
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_64983794
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Boerenkool ben ik nog niet tegengekomen?

En ik woon al een poosje in London, nou toen ik met kerst terug was in nederland had ik echt het idee, wow eindelijk weer goed eten! Hagelslag, vlokken, vla, patatje oorlog met 2 frikandellen en broodje hamburger!
Rawr!

Voor de rest is uk/londen heus wel gaaf, alleen het eten is mijn grootste struikelpunt.
Eens. Als ik overkom naar Nederland koop ik altijd een paar dozen vlokken, hagelslag in en koop ik 5 pond gesealde verse kaas. Beleg in de supermarkten hier is beneden alle peil.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:45:33 #67
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_64984002
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:18 schreef twister_rodriguez het volgende:
Hallo ik zit te denken om naar engeland te verhuizen. Er is nog niks concreets, maar zit aan dover te denken (iets meer dan 4 uur rijden naar waar ik nu woon)...

Heb ff de huurprijzen gekeken en die zijn iets hoger dan hier (woon in brabant)

Maar ik hoor dus van iedereen dat het leven megaduur is daar! Kunnen jullie me daar wat meer over vertellen is het echt zo erg en wat zijn jullie bv kwijt aan boodschappen, internet, g/w/l....
Huurprijs is natuurlijk wat je er zelf van maakt. Ik zou uitgaan van een pond of 800pm wil je in een mooi apartement zitten op een goede locatie. Gemeentebelasting varieert per buurt in de stad. Ik woon in een van de duurdere 'bands' in Bournemouth en betaal zo'n 300GBP pm. Omdat ik student ben gaat hier wel 25% vanaf maar indien je gaat werken gaat dit niet op en betaal je het volle pond. Internet 20 pond pm, gas water en licht geen idee, dat hou ik niet zo bij. Boodschappen: net als in NL. Uit eten/drinken vind ik zelfs relatief goedkoper door de gunstige wisselkoers en omdat je niet van die kleine flutglazen voorgeschoteld krijgt.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_65036378
thnx voor de info boomlaars
pi_65193620
hey boomlaars,

leuk dat ik hier mensen tegenkom die in bournemouth wonen, ik ga hier binnenkort ook heen voor een half jaar, alleen is mijn vertrek datum nog niet bekend. Hoe is het leven daar nou?:)
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:57:44 #70
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65243286
Hey wilde nog ff 1 ding weten, kun je met die stansed trein een retourtje kopen voor een weekend of is dat retour enkel geldig op dezelfde dag?

Danku!
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_65243343
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:57 schreef motherflocker het volgende:
Hey wilde nog ff 1 ding weten, kun je met die stansed trein een retourtje kopen voor een weekend of is dat retour enkel geldig op dezelfde dag?

Danku!
weekend is geen probleem.
wel even aangeven uiteraard
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:05:34 #72
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65243623
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

weekend is geen probleem.
wel even aangeven uiteraard
Oke! Thx zie dat je ze ook al online kunt kopen, zal ze wel even bellen.

Jammer dat we maar 3 dagen Londen hebben geboekt, liefste ga ik er een hele week heen.
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_65245940
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:05 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Oke! Thx zie dat je ze ook al online kunt kopen, zal ze wel even bellen.

Jammer dat we maar 3 dagen Londen hebben geboekt, liefste ga ik er een hele week heen.
3 dagen londen is echt te weinig, helemaal als je er nog nooit bent geweest, als je het wel kent is 3 dagen meer dan voldoende
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:10:57 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65246273
Je hebt meer dan een levenstijd nodig om London echt te zien!

Na ruim 8 jaar ontdek ik nog steeds heel veel mooie nieuwe dingen, maar zal ze nooit allemaal ontdekken. De stad leeft en verandert.
reset
pi_65246750
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:10 schreef Individual het volgende:
Je hebt meer dan een levenstijd nodig om London echt te zien!

Na ruim 8 jaar ontdek ik nog steeds heel veel mooie nieuwe dingen, maar zal ze nooit allemaal ontdekken. De stad leeft en verandert.
Oke oke, om londen 'echt' te zien. Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik houd het mooi tot alles wat binnen zone 3 valt. Al die oude troep wat huizen trekt me absoluut niet en die museums en kerken en andere dingen in het centrum van londen heb je ook wel gezien na een tijdje.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:25:19 #76
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65246852
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

3 dagen londen is echt te weinig, helemaal als je er nog nooit bent geweest, als je het wel kent is 3 dagen meer dan voldoende
Ben er in maart 2008 voor het laatst geweest, maar was een zuip bezoekje (Spurs - PSV) toen alleen kroegen van binnen gezien..


en de mac
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:10:15 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65248816
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oke oke, om londen 'echt' te zien. Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik houd het mooi tot alles wat binnen zone 3 valt. Al die oude troep wat huizen trekt me absoluut niet en die museums en kerken en andere dingen in het centrum van londen heb je ook wel gezien na een tijdje.
Zelfs zones 1-3 doe je niet in een levenstijd, zelfs als je oude huizen, musea etc niet interessant vindt.
reset
pi_65322306
Tvptjes wegens gewoond in UK
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:38:15 #79
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65343432
Heb een vraag, is het mogelijk gebruik te maken van deze bus Stansted - Liverpool street?
https://www.terravision4e(...)ndon_liverpoolst.asp

zonder dat je een vlucht bij easy jet hebt geboekt?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_65345429
Ja hoor, gewoon via hun website
pi_65352348
Ik ga waarschijnlijk op zeer korte termijn verkassen naar Belfast. Ik vroeg me af of jullie nog een goede tip hebben voor een bank. Ik ben op zoek naar:

- goede mogelijkheden voor internetbankieren
- niet al te hoge kosten per maand (indien uberhaupt al van toepassing)
- telefonische helpdesk die een beetje normaal te bereiken is
- geen idiote kosten voor bijv. pinnen
- Geen gevalletje Icesave ;-(
- zo'n ubergansgeile debitcard, oftewel een Mastercard/Visa logo op je normale bankpas. Zodat je je saldo als creditcard kan gebruiken. Waarom hebben we dat in Nederland niet?

ik zat hieraan te denken:
http://www.hsbc.co.uk/1/2(...)In3gLL12ST:12c58t9vd
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:46:29 #82
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_65356063
Daar hoor ik idd goede dingen over qua internetbankieren (mogelijkheid om naar NL geld over te maken via internet). Ik zit nu bij Natwest, maar daar kan dat dus niet - erg onhandig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_65389977
Hoe zit het daar met ziektekosten-verzekeringen? Wordt dat van je loon ingehouden? Ik heb begrepen dat er een bepaald gedeelte ingehouden wordt voor National Insurance. Maar NI is geen ziektekostenverzekering toch?
pi_65419857
Beste UK'ers,

Ik heb eens even een vraag. Ik heb op de website van IKEA UK gezien dat de keukens daar vele malen goedkoper zijn. Op dit moment (koers EUR-GBP) scheelt het zelfs de helft (!) op het totaal bedrag. Nou kan je wel online bestellen maar ze verschepen niet naar het buitenland. Heeft iemand nog een leuke suggestie hoe ik een IKEA keuken naar Nederland kan krijgen?
pi_65420289
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:37 schreef styliste het volgende:
Beste UK'ers,

Ik heb eens even een vraag. Ik heb op de website van IKEA UK gezien dat de keukens daar vele malen goedkoper zijn. Op dit moment (koers EUR-GBP) scheelt het zelfs de helft (!) op het totaal bedrag. Nou kan je wel online bestellen maar ze verschepen niet naar het buitenland. Heeft iemand nog een leuke suggestie hoe ik een IKEA keuken naar Nederland kan krijgen?
Dan moet je toch gaan kijken naar transport bedrijven / verhuizers. Niet erg makkelijk en gaat je zeker enkele honderden euro's kosten. Zou niet direct een goeie tip hebben helaas...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65420403
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan moet je toch gaan kijken naar transport bedrijven / verhuizers. Niet erg makkelijk en gaat je zeker enkele honderden euro's kosten. Zou niet direct een goeie tip hebben helaas...
Daar had ik ook al aan gedacht maar de grote vraag is: hoe krijg ik de keuken bij zo'n bedrijf. Die honderden euro's heb ik er misschien nog wel voor over, het scheelt 1500 euro op de complete keuken...
  maandag 26 januari 2009 @ 17:07:33 #87
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_65425544
Nou, ik ben aangekomen in Manchester! Nu nog een mooi appartementje zoeken
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_65428627
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:55 schreef styliste het volgende:

[..]

Daar had ik ook al aan gedacht maar de grote vraag is: hoe krijg ik de keuken bij zo'n bedrijf. Die honderden euro's heb ik er misschien nog wel voor over, het scheelt 1500 euro op de complete keuken...
Lijkt me niet zo lastig, je laat de IKEA gewoon bij dat verhuisbedrijf bezorgen natuurlijk. Beetje verhuizer weet wel hoe hij dit aan moet pakken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65437666
potverdulleme, wordt mijn topic gesloten en word ik hierheen verwezen. wat dan wel weer leuk is.
lets see if you can help..

ik studeer namelijk dit jaar af aan het HBO, ben in juli dus klaar, en ga dan rechten studeren, universitair niveau.
nu ben ik helemaal verliefd op Londen en lijkt het me super om daar gewoon rechten te gaan studeren.
Hóe kan ik dit het beste aanpakken?! Ik heb het Stage & studeren in het buitenland deel 24321-topic al gelezen, maar specifieke info kan ik hier niet halen..

Heeft iemand enig idee/ervaring/tips/don'ts wat betreft het in met name Engeland studeren?
Ik heb het hierbij dus niet over een uitwisseling oid, maar echt naar n engelse universiteit. (De nederlandse uni waar ik anders naar toe zou gaan heeft sowieso geen uitwisselingen met Londen.. )

pi_65439189
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:25 schreef Youknowit het volgende:
potverdulleme, wordt mijn topic gesloten en word ik hierheen verwezen. wat dan wel weer leuk is.
lets see if you can help..

ik studeer namelijk dit jaar af aan het HBO, ben in juli dus klaar, en ga dan rechten studeren, universitair niveau.
nu ben ik helemaal verliefd op Londen en lijkt het me super om daar gewoon rechten te gaan studeren.
Hóe kan ik dit het beste aanpakken?! Ik heb het Stage & studeren in het buitenland deel 24321-topic al gelezen, maar specifieke info kan ik hier niet halen..

Heeft iemand enig idee/ervaring/tips/don'ts wat betreft het in met name Engeland studeren?
Ik heb het hierbij dus niet over een uitwisseling oid, maar echt naar n engelse universiteit. (De nederlandse uni waar ik anders naar toe zou gaan heeft sowieso geen uitwisselingen met Londen.. )

google naar universiteiten, ga naar de websites, kijk hoe en wanneer je je kan inschrijven (volgens mij zijn voor september al inschrijvingen gesloten?) en hoe het verder gaat met internationale studenten.
pi_65487453
Heb 1 jaar in Edinburg gewoond voor mijn studie en daarna 1 jaartje in London. En ik moet zeggen af en toe mis ik die tijden echt
pi_65487516
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:25 schreef Youknowit het volgende:
potverdulleme, wordt mijn topic gesloten en word ik hierheen verwezen. wat dan wel weer leuk is.
lets see if you can help..

ik studeer namelijk dit jaar af aan het HBO, ben in juli dus klaar, en ga dan rechten studeren, universitair niveau.
nu ben ik helemaal verliefd op Londen en lijkt het me super om daar gewoon rechten te gaan studeren.
Hóe kan ik dit het beste aanpakken?! Ik heb het Stage & studeren in het buitenland deel 24321-topic al gelezen, maar specifieke info kan ik hier niet halen..

Heeft iemand enig idee/ervaring/tips/don'ts wat betreft het in met name Engeland studeren?
Ik heb het hierbij dus niet over een uitwisseling oid, maar echt naar n engelse universiteit. (De nederlandse uni waar ik anders naar toe zou gaan heeft sowieso geen uitwisselingen met Londen.. )


Ik weet niet naar welke stad maar ik kan je 1 tip die op elke engelse universiteit van toepassing is: FEESTEN ZOALS JE DAT NOG NOOIT HEBT GEDAAN
pi_65530063
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef NatasjaLove het volgende:

[..]

Ik weet niet naar welke stad maar ik kan je 1 tip die op elke engelse universiteit van toepassing is: FEESTEN ZOALS JE DAT NOG NOOIT HEBT GEDAAN
Hmm, feesten kan op elke universiteit in elk land wel. Feesten op engelse universiteiten zijn echt niet zo speciaal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65532601
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm, feesten kan op elke universiteit in elk land wel. Feesten op engelse universiteiten zijn echt niet zo speciaal.
Ik wilde niet zeikerig doen, maar dat was ook mijn idee. Mijn collega's zijn juist jaloers op de Nederlanders, die hoeven tenminste niet in 3 jaar af te studeren en kunnen dus meer feesten en tijd aan andere interesses besteden, beetje algemene ontwikkeling. Arme Engelsen moeten op hun 21e in pak naar kantoor
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:20:57 #95
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_65560264
Ik woon inmiddels in Manchester en heb een mooi huisje gevonden, waar ik als het goed is morgen in kan trekken.
Nu moet ik dus een aanbieder van gas en electra vinden, en een internetprovider! Kan je zomaar kiezen welke je wil? Zijn er websites oid waar je prijzen en service kan vergelijken? En zijn er bedrijven die ik beter kan vermijden?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_65562869
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:20 schreef SaskiaR het volgende:
Ik woon inmiddels in Manchester en heb een mooi huisje gevonden, waar ik als het goed is morgen in kan trekken.
Nu moet ik dus een aanbieder van gas en electra vinden, en een internetprovider! Kan je zomaar kiezen welke je wil? Zijn er websites oid waar je prijzen en service kan vergelijken? En zijn er bedrijven die ik beter kan vermijden?
Je hebt echt eindeloos veel sites, compare.com, etc... Beetje google-en en je komt er wel. Qua internet is een bundel vaak handig, ik heb virgin broadband + tv voor 20 pond in de maand, bevalt al 2 jaar goed (inclusief een verhuizing tussendoor). Voor gas en licht heb ik even snel vergeleken en de goedkoopste gekozen die beide aanbood, had geen zin in verschillende leveranciers.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65564405
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:20 schreef SaskiaR het volgende:
Ik woon inmiddels in Manchester en heb een mooi huisje gevonden, waar ik als het goed is morgen in kan trekken.
Nu moet ik dus een aanbieder van gas en electra vinden, en een internetprovider! Kan je zomaar kiezen welke je wil? Zijn er websites oid waar je prijzen en service kan vergelijken? En zijn er bedrijven die ik beter kan vermijden?
Kijk van te voren ff of je wel een contract nodig hebt, er zijn ook veel panden met een "top-up" meter. Kun je aan je meters zien, zit dan zo'n insteekkaartje in. Dir kun je bij de off license bijlade. Belachelijk systeem, maar kan er hier voor electriciteit helaas niet van af...
pi_65565006
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:22 schreef drWho het volgende:

[..]

Kijk van te voren ff of je wel een contract nodig hebt, er zijn ook veel panden met een "top-up" meter. Kun je aan je meters zien, zit dan zo'n insteekkaartje in. Dir kun je bij de off license bijlade. Belachelijk systeem, maar kan er hier voor electriciteit helaas niet van af...
Blij dat ik daar inderdaad niet mee zit, zou het continue vergeten...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65565287
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:54 schreef Kontiki het volgende:
Hoe zit het daar met ziektekosten-verzekeringen? Wordt dat van je loon ingehouden? Ik heb begrepen dat er een bepaald gedeelte ingehouden wordt voor National Insurance. Maar NI is geen ziektekostenverzekering toch?
Iemand hier nog wat kennis over? Ik heb inmiddels begrepen dat de zorgverzekering daar gratis is? NHS of zoiets?
pi_65565364
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:50 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Iemand hier nog wat kennis over? Ik heb inmiddels begrepen dat de zorgverzekering daar gratis is? NHS of zoiets?
NHS is gratis, maar ook van een bedenkelijke kwaliteit. Wil je geen enorme wachtlijsten voor bijna alles, dan moet je prive verzekeren. Mijn werkgever doet dat voor me, dus heb geen idee wat het kost. Zoek anders even naar Bupa, da's de grootste volgens mij, heeft wellicht wat prijzen op zijn site.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:29:01 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65566833
De NHS is heel erg hit n miss. Ik ben op bezoek geweest in hele schone en professionele ziekenhuizen, maar ook in oude Victoriaanse ziekenhuizen, waar je echt een oostblok gevoel bij krijgt. Veel doctoren werken in beide NHS en in prive ziekenhuizen. Prive ziekenhuizen zijn trouwens ook geen garantie voor een goede behandeling alhoewel de kans daarop wel groter is.

Een paar jaar geleden las ik een onderzoek over de hygiene van ziekenhuizen in Europa en daar kwam Nederland als beste uit de bus en het VK als slechtste. Het ziekenhuis dat ik vorig jaar in NL bezocht heb was idd fantastisch! Mocht ik ooit ziek worden wil ik naar NL verplaatst worden!
reset
pi_65567063
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:29 schreef Individual het volgende:
Mocht ik ooit ziek worden wil ik naar NL verplaatst worden!
Daarom ben ik prive bij verzekerd, ik wordt vergoed voor transport en behandeling in Nederland als er echt iets mis gaat met me.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65571724
Hehe, ik heb een soort zelfde clausule, mocht het mis gaan direct enkeltje naar Nederland!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 1 februari 2009 @ 16:44:58 #104
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65628341
Over 2 weken lig ik een weekendje in de haven van Southampton

Lekker veel shoppen met deze pondkoers
pi_65651946
Lekker weertje in Londen vandaag zeg...
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  maandag 2 februari 2009 @ 12:36:58 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65652337
Hoorde vanochtend op de radio dat de tube, bus en een heleboel treinen niet rijden vandaag/vanochtend. Ben net terug van Greenwich Park en het was daar vroeg al erg druk met de sneeuwpret!
reset
pi_65652603
Inderdaad een hoop sneeuw. Was vroeg op om de ergste chaos voor te zijn en dat is aardig gelukt. Circle en Piccadilly allebei niet te gebruiken, maar uiteindelijk mezelf in een District geworsteld en op werk aangekomen in een stuk. Hopelijk vroeg naar huis en van de sneeuw genieten in de tuin, zag er spectaculair uit!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65652718
Dagje thuis dan maar, geen treinen en bussen hier... Het stopt ook maar niet met sneeuwen, complete chaos
  maandag 2 februari 2009 @ 13:58:30 #109
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65655152
ik zou vandaag naar een client gaan om te werken, maar dat heb ik snel verschoven en ben naar Greenwich Park gegaan!



reset
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:34:18 #110
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65688217
Heeft de UK ook zoiets als kieskeurig.nl waarbij je ook per stad kan zoeken?
pi_65692418
Hier in Cardiff valt het allemaal reuze mee. Wel wat sneeuw en uiteraard sneeuwpret maar niks vergeleken met andere delen van de UK. Overigens zijn er een groot aantal scholen met sneeuwvrij, maar ik denk niet vanwege de chaos maar puur om lekker een dag vrij te zijn. Studenten komen ook niet naar college.
pi_65694389
We hebben gisteren sneeuw gehad hier in Central Schotland maar vandaag is alles al weer weg.
Iedereen dacht dat we afgelopen nacht nog veel sneeuw er bij zouden krijgen maar was alleen maar regen.
begint nu helder te worden naar het zuiden toe.
Kans op gladheid zal vanavond en morgen ochtend wel groot zijn omdat het wegdek nog zeer nat is en het gaat vriezen.
pi_65859407
Ik ben aan ´t zoeken voor een kamer-appartement in LDN voor 2-3 maanden vanaf mei maar ken alleen Gumtree so far (naast de agentschappen e.d.). Zijn er meer van dat soort sites waar mensen hun huis paar maanden verhuren of flatsharers oproepen plaatsen? Budget = ca. 1200eur, daarmee moet 't wel te doen zijn denk ik als ik de prijzen van Gtree zo zie.
pi_65869010
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:01 schreef jmac het volgende:
Ik ben aan ´t zoeken voor een kamer-appartement in LDN voor 2-3 maanden vanaf mei maar ken alleen Gumtree so far (naast de agentschappen e.d.). Zijn er meer van dat soort sites waar mensen hun huis paar maanden verhuren of flatsharers oproepen plaatsen? Budget = ca. 1200eur, daarmee moet 't wel te doen zijn denk ik als ik de prijzen van Gtree zo zie.
Is die 1200 euro voor 3 maanden???
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65869094
P/M natuurlijk Maar dat is wel de max. Liefst goedkoper. Als 't maar een kamertje is met goed openbaar vervoer en tv/internet en goede ov-mogelijkheden en vlakbij winkelcentrum oid ben ik allang tevreden. Zoek gewoon plekken waar veel mensen kijken als ze tijdelijke woningen/app./kamers zoeken. Heb niet zo zin om 3 maanden in hostels te bivakkeren.
pi_65872354
quote:
Op maandag 9 februari 2009 00:41 schreef jmac het volgende:
P/M natuurlijk Maar dat is wel de max. Liefst goedkoper. Als 't maar een kamertje is met goed openbaar vervoer en tv/internet en goede ov-mogelijkheden en vlakbij winkelcentrum oid ben ik allang tevreden. Zoek gewoon plekken waar veel mensen kijken als ze tijdelijke woningen/app./kamers zoeken. Heb niet zo zin om 3 maanden in hostels te bivakkeren.
Per maand is niet zo natuurlijk, in de UK wordt alles per week berekend. Enfin, 1200 euro in de maand is ongeveer 240 pond in de week (als ik 1.15 euro/pond gebruik), daarvoor kun je zeker iets goeds vinden om de sharen. De korte periode maakt het iets lastiger, daardoor zul je relatief ook meer betalen.

Heb je een studie of werkplek waar je heen moet elke dag? Dan kan ik je een beter idee geven waar je moet zoeken. Anders zou ik gewoon aan de slag gaan in gebieden als South Kensington, Sloan Square, Notting Hill, Bayswater, Marylebone, Angel en rond St. James? Covent Garden is voor een korte periode ook zeker leuk, net als Soho eigenlijk...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 februari 2009 @ 11:28:24 #117
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_65875246
Hm, als je op rightmove.co.uk kijkt zijn de meeste prijzen gewoon per maand hoor (dan staat er PCM achter, per calendar month).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_65879815
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
Hm, als je op rightmove.co.uk kijkt zijn de meeste prijzen gewoon per maand hoor (dan staat er PCM achter, per calendar month).
Ik ken de site niet en sommige sites geven de optie, maar na een aantal jaren en woningen in londen denk ik toch dat het normaal is om per week te doen. Zeker bij de makelaars. Ook je contract is eigenlijk altijd per week...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 februari 2009 @ 14:36:58 #119
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65880728
Na een aantal jaren en woningen heb ik altijd per maand betaald. Zal wel aan de woning/buurt/makelaar liggen.
reset
pi_65881067
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:36 schreef Individual het volgende:
Na een aantal jaren en woningen heb ik altijd per maand betaald. Zal wel aan de woning/buurt/makelaar liggen.
Da's waar, betalen doe je meestal per maand. Wordt echter normaal geadverteerd en vastgelegd per week. Volledig onlogisch.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 februari 2009 @ 15:05:32 #121
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65881727
Mijn huur is altijd per maand berekend. Als er per week wordt gerekend is het meestal een iets kortere lease?
reset
pi_65881938
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef Individual het volgende:
Mijn huur is altijd per maand berekend. Als er per week wordt gerekend is het meestal een iets kortere lease?
Nee, ik heb altijd per jaar contract getekend.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 9 februari 2009 @ 15:22:27 #123
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_65882277
rightmove.co.uk is de grootste property site van Enbgeland (zeggen ze zelf, en er staat idd veel op). Daar staat het per maand geadverteerd bij zelfstandige flats, en per week voor studentenkamers. Waarschijnlijk omdat studenten maar voor een deel van het jaar huren ofzo?
In elk geval kan je daar heel veel flats enzo vinden. Maar ik heb zelf een flat gevonden door gewoon bij een paar verschillende letting agents binnen te lopen; een uur later had ik een huis bezichtigd en het contract getekend. Kan erg snel gaan dus!
Ik kon een contract voor zes maanden of een jaar tekenen, heb voor een jaar gekozen (wil hier toch gewoon twee jaar blijven wonen).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_65883076
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:22 schreef SaskiaR het volgende:
rightmove.co.uk is de grootste property site van Enbgeland (zeggen ze zelf, en er staat idd veel op). Daar staat het per maand geadverteerd bij zelfstandige flats, en per week voor studentenkamers. Waarschijnlijk omdat studenten maar voor een deel van het jaar huren ofzo?
In elk geval kan je daar heel veel flats enzo vinden. Maar ik heb zelf een flat gevonden door gewoon bij een paar verschillende letting agents binnen te lopen; een uur later had ik een huis bezichtigd en het contract getekend. Kan erg snel gaan dus!
Ik kon een contract voor zes maanden of een jaar tekenen, heb voor een jaar gekozen (wil hier toch gewoon twee jaar blijven wonen).
Kleine tip: Vraag bij een jaar-contract altijd om een 6 maanden break-clause. Da's een kleine moeite voor hen en geeft jouw meer flexibiliteit, mocht er iets mis gaan. De clausule maak je gewoon eenzijdig, dus zij zitten wel minimaal voor 1 jaar aan jou vast

Ik heb rightmove.co.uk nooit gebruikt, eigenlijk iedereen hier gebruikt gumtree voor shared flat en voor de meer "serieuse" woningen findaproperty.co.uk. Trouwens, als ik nu even snel zoek op rightmove krijg ik alles per week
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65885940
God, net een bezoekje aan de TNT/Postkantoor gebracht. Dat ging ongeveer zo:

Kontiki: "Goeiedag, ik zou graag weten wat het kost om pakketten naar Noord-Ierland te versturen, afhankelijk van het gewicht. Heeft u daar een prijslijst van?"
TNT-muts: "Ja hoor, hier. *kijk* Ah hier, Ierland!"
Kontiki: "Ja, da's Ierland. Ik bedoel Noord-Ierland. Dat valt zeker onder het Verenigd Koninkrijk?"
TNT-muts: "Nee nee, het valt onder Ierland. En pakketten naar Ierland zijn duurder dan naar het Verenigd Koninkrijk."
Kontiki: "Huh? Ierland en Noord-Ierland zijn 2 verschillende landen he? Daar zijn ze zelfs al jaren over aan het knokken, je weet wel, IRA enzo?"
TNT-muts: ".... ?"
Kontiki: "Maar ik zie hier letterlijk staan: 'Verenigd Koninkrijk (exclusief Gibraltar en kanaaleilanden)'. Dan moet Noord-Ierland toch inclusief zitten bij het VK? Anders werd die ook wel genoemd naast Gibraltar."
TNT-muts: "Jaja, nou eh, Noord-Ierland valt denk ik onder de Kanaaleilanden"
Kontiki: "Hè? Die liggen toch bij Frankrijk?"
TNT-muts: "...eh.. Ik roep even een collega erbij"
*effe wachten*
TNT-muts 2: "Noord-Ierland hoort bij het VK"
TNT-muts 1: "Nee toch, kijk, hier staat Ierland apart genoemd op de lijst"
Kontii : "wtf hé, wat zeg ik nou net? 't Is een ander land. Ze hebben daar ook gewoon ponden enzo, en Ierland heeft de euro"
TNT-muts 2: "Oh wacht, qua post hoort Noord-Ierland bij Ierland"
Kontiki: "Maar waarom staat 'Verenigd Koninkrijk' dan 'exclusief Gibraltar en kanaaleilanden, en niet exclusief Noord-Ierland?'
TNT-muts 2: "Ja, dat is wel vaag. Maar qua post..."
Kontiki: "Laat maar, ik ga wel naar DHL"
  maandag 9 februari 2009 @ 17:41:34 #126
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_65886895
HAHAHAHA
pi_65887324
Deze link even ter illustratie van mijn verhaal:
http://www.tntpost.nl/voo(...)rnationaal_plus.aspx
  maandag 9 februari 2009 @ 18:47:25 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_65888667
Wie van jullie kan me iets vertellen over de stad Glasgow? Ik denk er namelijk over om er volgend jaar een tijdje te studeren. Is het een leuke stad voor studenten? Is het überhaupt een leuke stad? Wie is er wel eens geweest? Bij voorbaat dank.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_65889838
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:47 schreef Morendo het volgende:
Wie van jullie kan me iets vertellen over de stad Glasgow? Ik denk er namelijk over om er volgend jaar een tijdje te studeren. Is het een leuke stad voor studenten? Is het überhaupt een leuke stad? Wie is er wel eens geweest? Bij voorbaat dank.
Nooit geweest. Weet wel dat het de Britse 'murder capital' is. Veel plezier
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65891043
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:47 schreef Morendo het volgende:
Wie van jullie kan me iets vertellen over de stad Glasgow? Ik denk er namelijk over om er volgend jaar een tijdje te studeren. Is het een leuke stad voor studenten? Is het überhaupt een leuke stad? Wie is er wel eens geweest? Bij voorbaat dank.
Ik vind het echt de meest vervelende en slechtste stad waar ik ben geweest.. Er is werkelijk niets moois aan, grauw/grijs, weinig entertainment en zou er al helemaal niet willen wonen. Na een week zou ik gillend wegrennen. Edinburg Glasgow (en die vervelende shopping heuvel op en aflopen is ook gekmakend )
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Per maand is niet zo natuurlijk, in de UK wordt alles per week berekend. Enfin, 1200 euro in de maand is ongeveer 240 pond in de week (als ik 1.15 euro/pond gebruik), daarvoor kun je zeker iets goeds vinden om de sharen. De korte periode maakt het iets lastiger, daardoor zul je relatief ook meer betalen.

Heb je een studie of werkplek waar je heen moet elke dag? Dan kan ik je een beter idee geven waar je moet zoeken. Anders zou ik gewoon aan de slag gaan in gebieden als South Kensington, Sloan Square, Notting Hill, Bayswater, Marylebone, Angel en rond St. James? Covent Garden is voor een korte periode ook zeker leuk, net als Soho eigenlijk...
Merci. Nee, wil gewoon tijdje in London wonen en vanuit eigen locatie afreizen naar bepaalde locaties rondon London. Die zijn allemaal goed bereikbaar per train dus dat is al geregeld. Locatie maakt me niet veel uit, alhoewel centraal natuurlijk altijd leuk is. M'n werk kan ik overal uitvoeren zolang ik internet heb dus of ik nou hier of daar woon maakt niet veel uit, behalve dat ergens anders werken goed voor de inspiratie is...

Ik ga die site die hier aangegeven werd eens bekijken. Ziet er idd handig uit. Jammer dat het lastig vooruit plannen is. Veel is voor op korte termijn. Als je nu zoekt voor mei/augustus wordt ´t lastiger. Misschien handiger om eerst daar week of 2 in hostel te verblijven en dan ter plekke viewings aflopen en dan iets nemen.

[ Bericht 23% gewijzigd door jmac op 09-02-2009 20:07:38 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 21:25:56 #131
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65894439
Tvp, per april ga ik een jaartje in Bath postdoccen. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 9 februari 2009 @ 22:23:54 #132
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65896909
Wat ga je postdoccen? Bath is een mooie stad! (en op goede reisafstand van de mooiste stad )
reset
  maandag 9 februari 2009 @ 22:40:44 #133
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65897666
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:23 schreef Individual het volgende:
Wat ga je postdoccen? Bath is een mooie stad! (en op goede reisafstand van de mooiste stad )
Wiskunde. Ja, wat ik er op internet van ben tegengekomen ziet het er waanzinnig mooi uit . Met 'mooiste stad' bedoel je Londen? Ik zal daar regelmatig komen, al is het al omdat er een onderzoekje loopt met een collega die aan de LSE werkt. Ik heb er veel zin an. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_65902254
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:09 schreef Kontiki het volgende:
God, net een bezoekje aan de TNT/Postkantoor gebracht. Dat ging ongeveer zo:

Kontiki: "Goeiedag, ik zou graag weten wat het kost om pakketten naar Noord-Ierland te versturen, afhankelijk van het gewicht. Heeft u daar een prijslijst van?"
TNT-muts: "Ja hoor, hier. *kijk* Ah hier, Ierland!"
Kontiki: "Ja, da's Ierland. Ik bedoel Noord-Ierland. Dat valt zeker onder het Verenigd Koninkrijk?"
TNT-muts: "Nee nee, het valt onder Ierland. En pakketten naar Ierland zijn duurder dan naar het Verenigd Koninkrijk."
Kontiki: "Huh? Ierland en Noord-Ierland zijn 2 verschillende landen he? Daar zijn ze zelfs al jaren over aan het knokken, je weet wel, IRA enzo?"
TNT-muts: ".... ?"
Kontiki: "Maar ik zie hier letterlijk staan: 'Verenigd Koninkrijk (exclusief Gibraltar en kanaaleilanden)'. Dan moet Noord-Ierland toch inclusief zitten bij het VK? Anders werd die ook wel genoemd naast Gibraltar."
TNT-muts: "Jaja, nou eh, Noord-Ierland valt denk ik onder de Kanaaleilanden"
Kontiki: "Hè? Die liggen toch bij Frankrijk?"
TNT-muts: "...eh.. Ik roep even een collega erbij"
*effe wachten*
TNT-muts 2: "Noord-Ierland hoort bij het VK"
TNT-muts 1: "Nee toch, kijk, hier staat Ierland apart genoemd op de lijst"
Kontii : "wtf hé, wat zeg ik nou net? 't Is een ander land. Ze hebben daar ook gewoon ponden enzo, en Ierland heeft de euro"
TNT-muts 2: "Oh wacht, qua post hoort Noord-Ierland bij Ierland"
Kontiki: "Maar waarom staat 'Verenigd Koninkrijk' dan 'exclusief Gibraltar en kanaaleilanden, en niet exclusief Noord-Ierland?'
TNT-muts 2: "Ja, dat is wel vaag. Maar qua post..."
Kontiki: "Laat maar, ik ga wel naar DHL"
Halloow hee, wat een dozen!!
 FR
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:55:44 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_65909832
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:58 schreef jmac het volgende:

[..]

Ik vind het echt de meest vervelende en slechtste stad waar ik ben geweest.. Er is werkelijk niets moois aan, grauw/grijs, weinig entertainment en zou er al helemaal niet willen wonen. Na een week zou ik gillend wegrennen. Edinburg Glasgow (en die vervelende shopping heuvel op en aflopen is ook gekmakend )
[..]
Hmm, de faculteit waaraan ik studeer heeft ook uitwisselingsbanden met de Manchester Metropolitan University en de University of Essex (Colchester). Maar nu wil ik graag in een wat grotere stad verblijven dan Colchester. En de Manchester Metropolitan Uni. lijkt me een beetje een dubieus niveau hebben. Lastige keuze dus.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:47:24 #136
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_65920351
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:40 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Wiskunde. Ja, wat ik er op internet van ben tegengekomen ziet het er waanzinnig mooi uit . Met 'mooiste stad' bedoel je Londen? Ik zal daar regelmatig komen, al is het al omdat er een onderzoekje loopt met een collega die aan de LSE werkt. Ik heb er veel zin an. .
Ik vermoed Bristol, aangezien dat er vlakbij ligt. Toen ik nog in Engeland zat ben ik daar ook nog geweest: Bath is mooi en Bristol bruist

Overigens dat verhaal van die dozen:
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:52:43 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65945654
Zondag waarschijnlijk een dagje Londen doen
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:49:57 #138
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65947543
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:47 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik vermoed Bristol, aangezien dat er vlakbij ligt.
Ik had het natuurlijk over London!

Bristol is ook niet slecht al was het alleen maar voor de BJC!
reset
pi_65989274
Kan ik in Londen rondkomen van 1300 GBP per maand? Kan een kamer (share) krijgen voor 400 GBP per maand. Hoe zit het met belastingen en verdere onkosten. Openbaar vervoer en zo.
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:25:01 #140
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65992854
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:58 schreef rob-a het volgende:
Kan ik in Londen rondkomen van 1300 GBP per maand? Kan een kamer (share) krijgen voor 400 GBP per maand. Hoe zit het met belastingen en verdere onkosten. Openbaar vervoer en zo.
£1300 moet wel te doen zijn. Er zijn mensen die het met (veel) minder moeten doen. 8 jaar geleden was dat net iets onder mijn netto salaris en ik hield best nog wel wat over, maar goed daar is inmiddels 8 jaar inflatie overheen gegaan.

Is die £400 inclusief rekeningen? OV ligt eraan hoe vaak en hoe ver je moet reizen. Verdere onkosten liggen helemaal aan jezelf natuurlijk.
reset
pi_66057596
Ik heb de mogelijk om vanaf september 5 maande stage te lopen bij een groot bedrijf in Leeds en ik ben nu een beetje aan het budgetteren of het allemaal financieel haalbaar is voor mij omdat ik geen stufi meer ontvang.
Ik ben er achtergekomen dat er grote prijsverschillen in huurapartementen zitten. Is er toevallig iemand uit leeds hier aanwezig die kan aangeven welke wijken goed zijn en welke wijken ik moet vermijdenom te wonen.
Dan kan ik wat beter inzicht krijgen wat ik aan huur e.d. kwijt ben.
Get on that cross that's all your good for!
pi_66082177
aaah ik lees hier nu over dat woningdrama en de moed zakt me wel in de schoenen: het is zooo duuur! nou wist ik dat al wel, maar dit slaat echt alles.. betaal je serieus zo'n 1200,- per maand om een beetje reasonable te kunnen wonen?

he shit. ik wil namelijk ontzettend graag in londen gaan studeren, ben nu alles aan het uitzoeken. woon liever niet op een unicampus, wil ergens n beetje centraal wonen. coventgarden/soho/nottinghill/camden zoiets, wat hier n beetje is genoemd.

tips/tricks/do's/don't om toch onderdak te kunnen vinden in londen? huidige londenaren die me verder kunnen helpen?
pi_66083437
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:52 schreef Youknowit het volgende:
aaah ik lees hier nu over dat woningdrama en de moed zakt me wel in de schoenen: het is zooo duuur! nou wist ik dat al wel, maar dit slaat echt alles.. betaal je serieus zo'n 1200,- per maand om een beetje reasonable te kunnen wonen?

he shit. ik wil namelijk ontzettend graag in londen gaan studeren, ben nu alles aan het uitzoeken. woon liever niet op een unicampus, wil ergens n beetje centraal wonen. coventgarden/soho/nottinghill/camden zoiets, wat hier n beetje is genoemd.

tips/tricks/do's/don't om toch onderdak te kunnen vinden in londen? huidige londenaren die me verder kunnen helpen?
Als student zoek je dan wel naar dure kamers... Je kunt voor 100pond per week wel ergens een kamer vinden. Kijk bijv. op gumtree.co.uk en je komt er genoeg kamers tegen voor rond de 100pond per maand. En de wijken die je noemt zijn ook wel enorm duur, waarom pers daar? Het openbaar vervoer is goed, rijd altijd dus je kan beter voor veel minder geld een paar wijken verderop zitten.
pi_66084924
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:21 schreef Niek. het volgende:

[..]

Als student zoek je dan wel naar dure kamers... Je kunt voor 100pond per week wel ergens een kamer vinden. Kijk bijv. op gumtree.co.uk en je komt er genoeg kamers tegen voor rond de 100pond per maand. En de wijken die je noemt zijn ook wel enorm duur, waarom pers daar? Het openbaar vervoer is goed, rijd altijd dus je kan beter voor veel minder geld een paar wijken verderop zitten.
hee thank you voor je reactie!

ik was even random aan het kijken en mijn eerste indruk was dat het f....cking duur was. ik zie inderdaad al dat er goedkopere mogelijkheden tussen zitten, gelukkig!
die wijken, ik ken die wijken een béétje en dat leken me echt topwijken om te mogen wonen, student of niet. ik kan me goed voorstellen dat ze duurder zullen zijn, maar dan nog zal er wel een mooi plekje moeten kunnen worden gevonden toch? om nou heel ver weg te gaan zitten ljkt me niets, dan ben ik meer afhankelijk van het ov, ook al rijd dat vaak. ik zie al visioenen van in mn eentje in de tube midden id nacht na n leuk feestje ofzo. haha

welke wijken had jij zo in je hoofd trouwens? en verder nog aanraders?
en woon je momenteel ook in engeland btw?
pi_66084972
ik ben een meisje trouwens, mocht dat dingen verhelderen ('alleen in de tube')
pi_66085410
Ik zou in elk geval Brixton vermijden. Verder zijn veel wijken goed te doen hoor, zoek in de buurt van het centrum en dan zit je naar mijn idee wel goed (al is veiligheid relatief en hangt het ook van jezelf af). Midden in de nacht is de tube dicht, die sluit tussen 00:00 en 01:00, dan moet je dus een nachtbus nemen.

Ik woon nu in Nederland maar ben bezig om binnenkort in Londen te gaan werken (binnenkort een sollicitatiegesprek).
pi_66086784
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:04 schreef Youknowit het volgende:
ik ben een meisje trouwens, mocht dat dingen verhelderen ('alleen in de tube')
In je profiel:
Geslacht: Man

Recentelijk omgebouwd?
  zondag 15 februari 2009 @ 19:24:32 #148
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_66093558
Is iemand hier toevallig ook tegen een probleem met zijn creditcard op ba.com aangelopen? Ik heb een Mastercard via de Rabobank (voor zover dat relevant is) en normaal gesproken heb ik geen probleem met online betalingen. Maar de site van BA blijft nu maar mekkeren:
quote:
Please check that the name as it appears on the card has been entered correctly.
terwijl die naam gewoon klopt...
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_66103618
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:03 schreef Niek. het volgende:

[..]

In je profiel:
Geslacht: Man

Recentelijk omgebouwd?
oooh shit ik wilde het nog even geheim houden, hm, so much for my secret..
haha, ik ben een leek wat betreffen forummen hier. ik weet ook absoluut niet wat het zo vaak genoemde 'tvp' is hier. om een voorbeeld te noemen. eens zien of ik mijn geslacht wederom kan veranderen.

thanks voor je info, ik ga even kijken of er wat tussen zit.. en anders wordt uiteindelijk misschien wel gewoon een (paar) weekje(s) in n hostel en dan mooi plekje zoeken.. oid.


nog meer mensen die kunnen reageren op mijn eerste post hier!?
pi_66103982
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:16 schreef Youknowit het volgende:

[..]

oooh shit ik wilde het nog even geheim houden, hm, so much for my secret..
haha, ik ben een leek wat betreffen forummen hier. ik weet ook absoluut niet wat het zo vaak genoemde 'tvp' is hier. om een voorbeeld te noemen. eens zien of ik mijn geslacht wederom kan veranderen.

thanks voor je info, ik ga even kijken of er wat tussen zit.. en anders wordt uiteindelijk misschien wel gewoon een (paar) weekje(s) in n hostel en dan mooi plekje zoeken.. oid.


nog meer mensen die kunnen reageren op mijn eerste post hier!?
Mensen typen tvp om een topic te bookmarken. Daardoor komt het in je 'my active topics' en kunnen ze 't makkelijker terugvinden. tvp= terugvindpost.

Ik ga vanaf Mei waarsch. ook tijd daar wonen en zit ook dagelijks de sites af te struinen maar ben gewoon tot de conclusie gekomen dat je 't beste eerst 1/2 weken daar hostel kan pakken en in die tijd allemaal viewings aflopen. Dan heb je een veel beter idee van wat er te krijgen is voor welke prijs en misschien tref je 't dan. Als je @Gumtree checkt zie je dat er dagelijks zoveel kamers vrijkomen dus je hebt vast redelijk snel iets geregeld.
pi_66104715
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:24 schreef jmac het volgende:

[..]

Mensen typen tvp om een topic te bookmarken. Daardoor komt het in je 'my active topics' en kunnen ze 't makkelijker terugvinden. tvp= terugvindpost.

Ik ga vanaf Mei waarsch. ook tijd daar wonen en zit ook dagelijks de sites af te struinen maar ben gewoon tot de conclusie gekomen dat je 't beste eerst 1/2 weken daar hostel kan pakken en in die tijd allemaal viewings aflopen. Dan heb je een veel beter idee van wat er te krijgen is voor welke prijs en misschien tref je 't dan. Als je @Gumtree checkt zie je dat er dagelijks zoveel kamers vrijkomen dus je hebt vast redelijk snel iets geregeld.
Al een baan/waar ga je werken?:) Of ga je voor studie?
pi_66110800
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:52 schreef Youknowit het volgende:
aaah ik lees hier nu over dat woningdrama en de moed zakt me wel in de schoenen: het is zooo duuur! nou wist ik dat al wel, maar dit slaat echt alles.. betaal je serieus zo'n 1200,- per maand om een beetje reasonable te kunnen wonen?

he shit. ik wil namelijk ontzettend graag in londen gaan studeren, ben nu alles aan het uitzoeken. woon liever niet op een unicampus, wil ergens n beetje centraal wonen. coventgarden/soho/nottinghill/camden zoiets, wat hier n beetje is genoemd.

tips/tricks/do's/don't om toch onderdak te kunnen vinden in londen? huidige londenaren die me verder kunnen helpen?
Wat al gezegd werd dus, je kunt best wel iets goedkopers vinden via Gumtree. Wijken als Covent Garden en Notting Hill zijn vrij toeristisch en dus iets lastiger. Soho heeft nog wel goedkopere dingen, maar zou ik ook niet doen. Camden is al wat verder uit het centrum en op zich ok.

Anders centrale opties die goedkoper zijn lijken me handiger. Denk bijvoorbeeld aan Bayswater/Paddington (dicht bij Notting Hill), Bloomsbury en Holborn (dicht bij Covent Garden) en Earls Court (dicht bij South Ken, etc). Dat zijn wijken waar je vaker goedkopere dingetjes tegen komt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66136771
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat al gezegd werd dus, je kunt best wel iets goedkopers vinden via Gumtree. Wijken als Covent Garden en Notting Hill zijn vrij toeristisch en dus iets lastiger. Soho heeft nog wel goedkopere dingen, maar zou ik ook niet doen. Camden is al wat verder uit het centrum en op zich ok.

Anders centrale opties die goedkoper zijn lijken me handiger. Denk bijvoorbeeld aan Bayswater/Paddington (dicht bij Notting Hill), Bloomsbury en Holborn (dicht bij Covent Garden) en Earls Court (dicht bij South Ken, etc). Dat zijn wijken waar je vaker goedkopere dingetjes tegen komt.
ah super, thanks! anderen ook trouwens. hier heb ik nog eens wat aan

nu een andere kwestie, een engelse universiteit. dat is namelijk waar ik heen wil, maar ik kan echt ontzettend weinig informatie vinden over studeren (als buitenlander) aan een engelse universiteit. ik hoef niet per se naar een prestigieuze uni, gewoon ergens op een redelijke uni een jaartje terecht kunnen is in eerste instantie mijn doel. kijken of het bevalt.
iemand kennissen die daar studeren of tips, wederom?
  maandag 16 februari 2009 @ 23:29:04 #154
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_66143532
Deze wilde ik jullie niet onthouden...


Haggis pizza

Geen Nederlands voer meer voor mij, na bijna een jaar in Schotland inmiddels prima gewend aan cheddar, marmelade, scones, fish&chips (inluding salt&vinegar!), steak pie en haggis!

En over minder dan twee weken verhuis ik richting Ayr om dichterbij mijn werk te wonen Zal blij zijn om van mijn huidige bovenburen af te zijn, want dat blijken toch wel enorme alcoholisten te zijn Stonden afgelopen vrijdagnacht om resp. 2:30am EN 3:00am om mijn deur te rammen (niet kloppen) om te vragen of ik nog drank in huis had. Nee! Niet voor jou! En ik sliep! Fuck off!!
Jammer dat ik dat niet precies zo zei
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_66144409
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:26 schreef Youknowit het volgende:

[..]

ah super, thanks! anderen ook trouwens. hier heb ik nog eens wat aan

nu een andere kwestie, een engelse universiteit. dat is namelijk waar ik heen wil, maar ik kan echt ontzettend weinig informatie vinden over studeren (als buitenlander) aan een engelse universiteit. ik hoef niet per se naar een prestigieuze uni, gewoon ergens op een redelijke uni een jaartje terecht kunnen is in eerste instantie mijn doel. kijken of het bevalt.
iemand kennissen die daar studeren of tips, wederom?
Hehe ik studeer zelf op dit moment aan een universiteit in london, en wil je gaan studeren op een engelse universiteit is www.ucas.com een vrij handige website Zo heb ik het toen gedaan. Maar waarschijnlijk gaat het jouw beter lukken als je het via clearing aan het eind van het seizoen doet.

En waarschijnlijk heb je afhankelijk van je engelse cijfers een toelatingstoets nodig. Of je moet de gene van de universiteit opbellen en even klein interviewtje doen, scheelt weer 200 pleuri om een TOEFL of IELTS test te doen

Als je enige vragen hebt wat betreft het studeren op een engelse universiteit hoor ik het wel
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66160409
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe ik studeer zelf op dit moment aan een universiteit in london, en wil je gaan studeren op een engelse universiteit is www.ucas.com een vrij handige website Zo heb ik het toen gedaan. Maar waarschijnlijk gaat het jouw beter lukken als je het via clearing aan het eind van het seizoen doet.

En waarschijnlijk heb je afhankelijk van je engelse cijfers een toelatingstoets nodig. Of je moet de gene van de universiteit opbellen en even klein interviewtje doen, scheelt weer 200 pleuri om een TOEFL of IELTS test te doen

Als je enige vragen hebt wat betreft het studeren op een engelse universiteit hoor ik het wel
oh waaaaaauw ik ben hééélll blij met je!
haha, ik ga de site bekijken, thanks! heb ik gelijk even een kruisverhoor voor je, schrik niet!

waarom ben je in londen gaan studeren?
welke studie doe je?
voor een jaartje of van plan de hele studie in londen te doen?
hoe bevalt de studie je? (het niveau, alles in het engels, de lessen, de studenten, de docenten)

pi_66161614
@ sitting_elfling;

ik heb me even ingelezen op UCAS.

hoe staat het met de financieen?
ik lees dat je een lening voor je studie kunt afsluiten die je pas terug hoeft te betalen als je 15000P p/jr gaat verdienen? but what als je weer in nederland zit dan?
studie bekostigen gaat nameljk een probleem worden, mocht ik mijn hele studie moeten betalen. of naja, dan is het feest gewoon over.

ik lees dat de einddatum voor applications 15th of january was, dus ik ben dan nu idd te laat. ik lees - en jij hebt het over - de 'clearing'. wat is dat precies?

werk je hiernaast? hoe staat t met part-time jobs? ik lees dat veel studenten ze hebben, dus moet te doen zijn.

en qua woongelegenheid ben ik hier al aan Gumtree voorgesteld, dus dat moet ook wel te doen zijn. of eerst n paar weken hostel; hoe heb jij dat gedaan?

haa, sorry voor het achterlijke aantal vragen hoor, maar je kunt me helpen dus je bent nu de pisang.
zeg et maar als ik te ver ga.
pi_66162410
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:29 schreef JX het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden...

[ afbeelding ]
Haggis pizza

Geen Nederlands voer meer voor mij, na bijna een jaar in Schotland inmiddels prima gewend aan cheddar, marmelade, scones, fish&chips (inluding salt&vinegar!), steak pie en haggis!

En over minder dan twee weken verhuis ik richting Ayr om dichterbij mijn werk te wonen Zal blij zijn om van mijn huidige bovenburen af te zijn, want dat blijken toch wel enorme alcoholisten te zijn Stonden afgelopen vrijdagnacht om resp. 2:30am EN 3:00am om mijn deur te rammen (niet kloppen) om te vragen of ik nog drank in huis had. Nee! Niet voor jou! En ik sliep! Fuck off!!
Jammer dat ik dat niet precies zo zei
Haggis heb ik drie keer geprobeerd maar hoeft mij toch niet .
Vinigar is leuk voor op muggen beten of voor ramen maar meer ook niet.
Steak Pie daar mag je me wakker voor maken midden in de nacht
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:08:15 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66163246
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:47 schreef Big_Yin het volgende:

Vinigar is leuk voor op muggen beten of voor ramen maar meer ook niet.
reset
pi_66167343
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:27 schreef Youknowit het volgende:
@ sitting_elfling;

ik heb me even ingelezen op UCAS.

hoe staat het met de financieen?
ik lees dat je een lening voor je studie kunt afsluiten die je pas terug hoeft te betalen als je 15000P p/jr gaat verdienen? but what als je weer in nederland zit dan?
studie bekostigen gaat nameljk een probleem worden, mocht ik mijn hele studie moeten betalen. of naja, dan is het feest gewoon over.

ik lees dat de einddatum voor applications 15th of january was, dus ik ben dan nu idd te laat. ik lees - en jij hebt het over - de 'clearing'. wat is dat precies?

werk je hiernaast? hoe staat t met part-time jobs? ik lees dat veel studenten ze hebben, dus moet te doen zijn.

en qua woongelegenheid ben ik hier al aan Gumtree voorgesteld, dus dat moet ook wel te doen zijn. of eerst n paar weken hostel; hoe heb jij dat gedaan?

haa, sorry voor het achterlijke aantal vragen hoor, maar je kunt me helpen dus je bent nu de pisang.
zeg et maar als ik te ver ga.
waarom ben je in londen gaan studeren? Ik heb wat langer over mn vwo gedaan omdat ik niet zeker wist wat ik wou doen. Dus meerdere profielen gedaan. Laatste profielwerkstuk over beleggen gedaan, ik belegde al als hobbyist en merkte dat ik er wel wat aanleg voor heb. Op aanraden van mn leraar economie die een reference voor me schreef en wat vrienden die ik in engeland heb wonen heb ik gekozen voor londen. Besides ik wou altijd al werken bij een trader in het 'stressy' londen. Dat leek me fantastisch. Londen is immers de financiele hoofdstad van europa. En ik wou mn engels verbeteren En alles daarbij komend is londen een best wel toffe stad. Overigens is studeren in londen de mogelijkheid om connecties op te bouwen bij verschillende universiteiten / professoren / werkgelegenheden en vrienden.

welke studie doe je? Economics BA ( 3 jaar )

voor een jaartje of van plan de hele studie in londen te doen? Ik heb me ingeschreven voor een voltijd 3 jarige studie. Dus het originele plan was om 3 jaar in londen te studeren. Besides reizen tussen nederland en londen is erg goed te doen.

hoe bevalt de studie je? (het niveau, alles in het engels, de lessen, de studenten, de docenten)
Alles in het engels wen je direct aan. Het nadeel van londen is dat er veel internationale mensen zijn, their english is soms niet al te best. Daarom trok ik in het begin zoveel mogelijk met natives om. Het niveau is goed te doen, ze zijn alleen wat strenger dan nederlandse universiteiten. Dus de bereidheid om te studeren tijdens de college's en werkseminars ligt vrij hoog. Je moet namelijk alle vakken direct in het schooljaar afsluiten. Je mag geen vakken overdoen in het jaar daarna. En onvoldoendes kunnen herkansd worden in de zomervakantie. Maar die duurt 4 maand! Dat wil je dus niet iedereen is dus als het er op aan komt vetje gemotiveerd om toch maar voldoendes te halen. De studenten zijn tof, heb op dit moment vrienden over de hele wereld, je hebt in het begin misschien het idee dat je de enige bent die ' nieuw ' is. Dat is natuurlijk niet zo. Iedereen is nieuw, andere culturen andere gewoontes erg tof! Ik heb zelfs een vriendin nu in londen, een italiaanse Wat betreft docenten, erg wisselend, sommige zijn strontvervelend maar omdat op deze universiteit de vakken vaker dan 1 keer per week worden gegeven kun je gewoon wisselen en dan heb je een andere leraar of lerares maar volg je nog steeds hetzelfde vak. En hier ook komen de leraren weer overal en nergens vandaan. Noorse leraar voor geschiedenis, 1tje uit rusland voor financiele markten en instituten en een franse voor macro economie. En ga zo maar door. Erg tof dus

En je hoeft je nooit te vervelen in londen! Elke avond wel wat te doen, en je merkt dat uit eten in londen elke avond echt niet zo duur is maar wel vet gezellig!

De financien kun je fixen via die student loan (de overheid UK) die de 3045 pond voor je betaalt. Dat wordt direct overgemaakt naar de uni dus je ziet het geld bedrag nooit. En je hoeft het pas terug te betalen als je gaat werken. Best handige regeling en heel heel veel mensen maken er gebruik van. 3045 pond is immers veel geld en een goed pressie middel om je best te doen op de universiteit. En het maakt niet of uit of je nu weer in nederland zit of in england of oezbekistan. Je leent 3045 pond per jaar, en als je stopt moet je pas terugbetalen bij een baan boven een bepaald bedrag. ( en je kunt natuurlijk sneller afbetalen en dat is wel aan te raden ) En het leven zelf in londen hoeft niet duur te zijn, als je elke dag uitgaat, je vol tankt met bier en elke avond uit eten gaat wordt het een duur grapje. Als je gaat supermarkten, niet bij M&S maar gewoon bij Tesco shoppen omdat dat de helft goedkoper is.

Wat betreft studenten en part time jobs, er zijn genoeg jobs te vinden in londen om als student te doen. Je moet alleen wel wat impulsief zijn en goedgebekt. Veel connecties op de universiteit helpen dus om een baantje te vinden en woonruimte. En je kunt vaak zelfs via de universiteit een baantje fixen, die willen je daar wel bij helpen. Veel van mn mede studenten hebben dan ook een bijbaantje van werken in een restaurant tot assistent hypotheek verstrekker En het is te combineren met je school leven want je zult haast nooit 5 dagen in de week naar school moeten. Het valt te combineren maar je moet school wel wat bijhouden, ipv deadlines met essays/portfolio's/presentaties enzo.

Ik zelf heb eerst in een hostel gezeten en ben er zelfs vastgeroest. Ik zit nog steeds in een hostel, heb al wel meerdere kamers aangeboden gekregen in oost-londen ( hackney / mile end etc. etc. ) maar dat kon me niet bekoren. Ik zit puur in een hostel vanwege mn luiheid, en het is opzich ook wel weer gezellig in zo'n hostel. Heb genoeg vrienden die gingen studeren in londen eerst 2 / 3 week in mijn hostel zaten en nadat ze vrienden maakten op de universiteit een kamer kregen aangeboden om daar te wonen en toen snel zijn verhuist van hostel naar appartement/flat/studentenkamer.

En wat betreft 'clearing' dat is je registreren via de universiteit directly. Omdat je al te laat bent voor ucas is het handig dus de universiteiten op te zoeken waar je heen wilt en die te mailen voor verdere afhandeling.

Studeren in het buitenland is echt een aanrader!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66173300
waah, thanks voor je gigantische en zéér nuttige verhaal.

clearing; dat betekent dat ik niet meer naar ucas zou kunnen? hzo rechtstreeks; je bedoelt door gewoon te bellen oid? i dont really get it.

verder is die gemotiveerde attitude wel handig voor mij, aangezien ik op het hbo geen klap uitvoer en op deze manier wat meer zal doen.

en over die kosten; is het wat die lening - en het toch vele geld - handig om van een jaartje uit te gaan of is het dan effectiever je hele studie daar te doen aangezien je geen aansluiting hebt met NL na één jaartje uni engeland.
k zou trouwens voor law gaan, daaarzo. international law zeer ws.
pi_66174080
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:41 schreef Youknowit het volgende:
waah, thanks voor je gigantische en zéér nuttige verhaal.

clearing; dat betekent dat ik niet meer naar ucas zou kunnen? hzo rechtstreeks; je bedoelt door gewoon te bellen oid? i dont really get it.

verder is die gemotiveerde attitude wel handig voor mij, aangezien ik op het hbo geen klap uitvoer en op deze manier wat meer zal doen.

en over die kosten; is het wat die lening - en het toch vele geld - handig om van een jaartje uit te gaan of is het dan effectiever je hele studie daar te doen aangezien je geen aansluiting hebt met NL na één jaartje uni engeland.
k zou trouwens voor law gaan, daaarzo. international law zeer ws.
Geen probleem Help graag mensen. Wat betreft dat clearing, volg deze weblink eens. Je kunt dus nog wel inschrijven voor ucas als ik het zo lees.

http://www.ucas.com/stude(...)ions/lateapplication

My application was late and it wasn't my fault. Can I do anything?
If it was not your fault, you can ask your referee to write to your universities and colleges and explain why. There is no guarantee that your application will be considered by your chosen universities or colleges if it is received after the deadline. We will continue to send applications to universities and colleges until 30 June. After this date, applications will be entered into Clearing.

If you have applied for three Route B art and design courses and we receive your application after 24 March, you will have already missed the deadline for sending applications to first choice universities and colleges.


En wat betreft die lening. Die kun je nog relatief vrij laat aanvragen. En zoals gezegd, je beseft dat je des te meer goed je best wil doen. Dat werkt wel Ik zou adviseren om de voltallige studie te doen op de universiteit en dan in je 2e jaar of 3e jaar een half jaar of jaar weer ergens anders te zitten, japan, amerika, brazilie etc. De meeste universiteiten in londen sponsoren dit soort praktijken en proberen je de internationale kant op te pushen na je 1e jaar in londen. Dus het is niet 'echt' 3jaar londen maar grote kans dat je je 2e jaar alweer ergens anders zit om je laatste jaar in londen af te sluiten.

Wat je ook in ogenschouw moet nemen is de vrije tijd, ik begon de 28e of 29e van september met mn 1e semester en heb al weer eind mei zomervakantie. Dat is 4 maand zomervakantie! Tijd zat dus om wat geld te sparen of andere leuke dingen te doen, en je hoeft dan niet in londen te wonen, scheelt ook weer geld!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66177652
Maar je woont in een hostel?
pi_66178975
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:21 schreef Niek. het volgende:
Maar je woont in een hostel?
Jaja, lach er maar om Ik heb een vrij ruime 1 persoons kamer met tv en alles in dit hostel. Dus zo erg is het nou ook weer niet Overigens kan ik ook bij mn vriendin terecht die woont dicht bij het victoria park.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66179323
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jaja, lach er maar om Ik heb een vrij ruime 1 persoons kamer met tv en alles in dit hostel. Dus zo erg is het nou ook weer niet Overigens kan ik ook bij mn vriendin terecht die woont dicht bij het victoria park.
Nee lach er niet om, maar kan me er weinig bij voorstellen, hostels waar ik in sliep was altijd met meerderen op 1 kamer, met niet veel meer dan een eigen bed en klein kastje/kluisje. Zo klinkt het wel goed!
pi_66180962
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Niek. het volgende:

[..]

Nee lach er niet om, maar kan me er weinig bij voorstellen, hostels waar ik in sliep was altijd met meerderen op 1 kamer, met niet veel meer dan een eigen bed en klein kastje/kluisje. Zo klinkt het wel goed!
Ik heb het 1 keer gedaan, in een hostel in londen met een ander op een kamer. Die kamer bleek vol te zitten met bedbugs en mn roommate bleek een 33 jarige nieuw zeelander te zijn die 7 dagen in de week werkte en elke ochtend rond 6 uur uit zn nest moest en bijna elke avond in de pub zat. Dat hield ik dus niet lang vol binnen een week zat mn hele lichaam onder de rode vlekken en was ik zo gaar als boter. Al was het wel een toffe week

Hostels zijn overigens ook vrij relaxed voor socializen. Al ga ik in New York wel gewoon op een kamer zitten. Als ik de verhalen mag geloven moet je daar echt niet in hostels of die studenten halls willen zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66206783
nouu, die bedbugs klinken anders ook niet zo heel fijn. in welk hostel zit je?
ik ga toch echt voor n kamer daar, denk ik. hoogstens enkele weekjes hostel..

dus ik kan me gewoon tot 30 juni aanmelden, of naja, dat is dan het uiterste. de planning is natuurlijk zsm. ik moet me nog even verdiepen in hóe ik me precies aan moet melden en waar ik aan moet voldoen, besides die engelse test...

mijn planning is in eerste instantie een jaartje londen en dan weer naar NL om verder te studeren. of opnieuw te beginnen, hoe je 't wilt zien. ik wil gewoon londen meemaken als londense student, hoef niet per se all over the world te gaan. en mijn thuisfront gaat het ook níet leuk vinden als ik jaren wegblijf, haha.
pi_66207808
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:17 schreef Youknowit het volgende:
nouu, die bedbugs klinken anders ook niet zo heel fijn. in welk hostel zit je?
ik ga toch echt voor n kamer daar, denk ik. hoogstens enkele weekjes hostel..

dus ik kan me gewoon tot 30 juni aanmelden, of naja, dat is dan het uiterste. de planning is natuurlijk zsm. ik moet me nog even verdiepen in hóe ik me precies aan moet melden en waar ik aan moet voldoen, besides die engelse test...

mijn planning is in eerste instantie een jaartje londen en dan weer naar NL om verder te studeren. of opnieuw te beginnen, hoe je 't wilt zien. ik wil gewoon londen meemaken als londense student, hoef niet per se all over the world te gaan. en mijn thuisfront gaat het ook níet leuk vinden als ik jaren wegblijf, haha.
Ik wissel vaak tussen de hostels van LHA. En wat betreft het feit dat je wegblijft uit nederland. Ik hop nog veel te vaak op en neer tussen drenthe en londen. Afgelopen 1.5 maand 4 keer op en neer geweest. En je hebt zoals gezegd vet veel vakantie, dus genoeg tijd om weer in Nederland te zijn! Je kunt zelf via meeste engelse universiteiten als je daar 3 jaar studeert je voltallige 2e jaar in nederland doen bijv.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66210269
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wissel vaak tussen de hostels van LHA. En wat betreft het feit dat je wegblijft uit nederland. Ik hop nog veel te vaak op en neer tussen drenthe en londen. Afgelopen 1.5 maand 4 keer op en neer geweest. En je hebt zoals gezegd vet veel vakantie, dus genoeg tijd om weer in Nederland te zijn! Je kunt zelf via meeste engelse universiteiten als je daar 3 jaar studeert je voltallige 2e jaar in nederland doen bijv.
hahaha, jemig, 4x in anderhalve maand? haha, hoe doe je dat? zooo goedkoop zijn londen-adam vluchten ook weer niet toch? of heb je gewoon n rijke ouder.

ik moet zeggen, je hebt me enorm geholpen met je antwoorden.
al zijn mijn ouders - vader, wat minder blij met t feit dat ik ws naar Londen vertrek.
pi_66210672
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:54 schreef Youknowit het volgende:

[..]

hahaha, jemig, 4x in anderhalve maand? haha, hoe doe je dat? zooo goedkoop zijn londen-adam vluchten ook weer niet toch? of heb je gewoon n rijke ouder.

ik moet zeggen, je hebt me enorm geholpen met je antwoorden.
al zijn mijn ouders - vader, wat minder blij met t feit dat ik ws naar Londen vertrek.
Ik ga met de trein ivm grotere bagage. 60 pond voor retourtje Londen - Nederland. Dat is vrij goedkoop.
En blij dat ik kon helpen. Heb je verder nog enige vragen wat betreft toelatingseisen / universiteiten / die engelse toets etc. Laat maar weten, desnoods PM maar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66210701
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:54 schreef Youknowit het volgende:

[..]

hahaha, jemig, 4x in anderhalve maand? haha, hoe doe je dat? zooo goedkoop zijn londen-adam vluchten ook weer niet toch? of heb je gewoon n rijke ouder.

ik moet zeggen, je hebt me enorm geholpen met je antwoorden.
al zijn mijn ouders - vader, wat minder blij met t feit dat ik ws naar Londen vertrek.
Met beetje planning en vanaf ehv vliegen kan je elke keer voor -30 euro vliegen. Net zo duur als even met trein op en neer naar ergens in NL met de ns..
pi_66212453
Ik zit er over na te denken om voor mijn onderzoekstage naar Engeland te gaan (voor een half jaar ongeveer) . Of misschien een keuzecoschap. Iemand een idee / tips hoe dat zit met bijvoorbeeld visiting clerkships? Heb verder ook niet echt een beeld van de gezondheidszorg in Engeland, maar volgens mij is de werkwijze van huisartsen wel redelijk hetzelfde als in Nederland?
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:06:49 #173
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66229371
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:49 schreef sitting_elfling het volgende:

Afgelopen 1.5 maand 4 keer op en neer geweest.
Whoa! Nou ja toen ik hier net woonde ging ik de eerste maanden wel bijna elke maand terug.

Morgen voor de eerste keer in 8 maanden voor een weekje naar NL!
reset
pi_66230181
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:06 schreef Individual het volgende:

[..]

Whoa! Nou ja toen ik hier net woonde ging ik de eerste maanden wel bijna elke maand terug.

Morgen voor de eerste keer in 8 maanden voor een weekje naar NL!
haha soodemieters. dat ga ik niet halen. al stelt het me enigszins wel gerust dat ik in principe zo naar NL kan uitwijken.

@ sitting_elfling (zo wassie toch? )

hoeveel ben jij ongeveer per maand kwijt aan leefgeld? en hoeveel geld had je berekend per maand? komt dat n beetje uit?
ik zou zelf het liefst uiteindelijk een kamer willen hebben dus dan gaat dr sws 400/500P per maand naar die kamer toe. ben benieuwd hoe je er dan voorstaat..

en hoe gaat dat precies met die engelse toets; die móet je halen of kan je in principe ook gewoon "simpelweg" n telefoongesprekje voeren zoals je noemde?

and last; hoe kan ik me applyen? hoe verloopt die procedure, welke stukken moet ik neerleggen e.d.

denk dr aan om nu tijdens de laatste maanden van mn hbo-studie gewoon het maximum vd ib-groep ga lenen zodat ik een geldpotje heb - iig een begin - voor londen.
pi_66230438
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:06 schreef Individual het volgende:

[..]

Whoa! Nou ja toen ik hier net woonde ging ik de eerste maanden wel bijna elke maand terug.

Morgen voor de eerste keer in 8 maanden voor een weekje naar NL!
Ik nog steeds elke maand minimaal eigenlijk. Meestal voor werk al 1 keer en dan prive 1 keer per 2 maanden of zo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66231288
Ik probeer meestal 1 keer per jaar naar NL te gaan maar lukt niet altijd.
Is al weer 14 maanden geleden dat ik in NL was. Waarschijnlijk in Juni of Juli weer een weekje.
Dan ben ik NL ook wel weer zat en wil ik weer terug naar Schotland
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:02:10 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66231644
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik nog steeds elke maand minimaal eigenlijk. Meestal voor werk al 1 keer en dan prive 1 keer per 2 maanden of zo?
Ik houd meestal een 5-6 per jaar aan en vorig jaar ook 5 keer geweest, maar allemaal aan het begin van het jaar. Van die 5-6 keer per jaar zijn het allemaal weekendjes en 1 volle week. Voor werk kom ik nergens meer, hoewel voor mijn nieuwe 2e (eigen) bedrijf ben ik toch in zo'n 20 landen geweest vorig jaar.
reset
pi_66235609
drive-r / individual / rest die reageert op NLtripjes, wat doen jullie in engeland? als in: werk/studeren/niets bijzonders
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:14:39 #179
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66236969
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:45 schreef Youknowit het volgende:
drive-r / individual / rest die reageert op NLtripjes, wat doen jullie in engeland? als in: werk/studeren/niets bijzonders
Op het moment run ik twee bedrijfjes, nou ja ik ben bezig om de 2e op te zetten.
reset
pi_66237336
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:45 schreef Youknowit het volgende:
drive-r / individual / rest die reageert op NLtripjes, wat doen jullie in engeland? als in: werk/studeren/niets bijzonders
Ik werk in de City, finance.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66237539
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:45 schreef Youknowit het volgende:
drive-r / individual / rest die reageert op NLtripjes, wat doen jullie in engeland? als in: werk/studeren/niets bijzonders
Wonen en werken
pi_66240249
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:26 schreef Youknowit het volgende:

[..]

haha soodemieters. dat ga ik niet halen. al stelt het me enigszins wel gerust dat ik in principe zo naar NL kan uitwijken.

@ sitting_elfling (zo wassie toch? )

hoeveel ben jij ongeveer per maand kwijt aan leefgeld? en hoeveel geld had je berekend per maand? komt dat n beetje uit?
ik zou zelf het liefst uiteindelijk een kamer willen hebben dus dan gaat dr sws 400/500P per maand naar die kamer toe. ben benieuwd hoe je er dan voorstaat..

en hoe gaat dat precies met die engelse toets; die móet je halen of kan je in principe ook gewoon "simpelweg" n telefoongesprekje voeren zoals je noemde?

and last; hoe kan ik me applyen? hoe verloopt die procedure, welke stukken moet ik neerleggen e.d.

denk dr aan om nu tijdens de laatste maanden van mn hbo-studie gewoon het maximum vd ib-groep ga lenen zodat ik een geldpotje heb - iig een begin - voor londen.
700/800 pond per maand inclusief huur / oyster.

Wat betreft registreren. Registreer je zo snel mogelijk via die UCAS website, en ga op onderzoek uit welke universiteiten je interessant lijken. Vaak hebben de universiteiten ook nog wel 'residence halls' waar je eventueel zou kunnen zitten de 1e semester. Is vrij goedkoop. Kijk welke eisen die universiteit stelt, kijk of je daar aan voldoet. Zo had ik voor economics een 7 gemiddeld vwo diploma nodig met en 8 voor wiskunde.

Vaak staat bij de eisen ook wel of je een engelse toets moet doen, en welke. De TOEFL of de IELTS toets. Of heb het lef om 1 van de docenten te bellen en vragen of het ook zonder kan. Een kennis van me heeft op die manier geld uitgespaart zodat hij niet de test hoefde te doen

Overigens heb ik de IELTS test gedaan op de universiteit van utrecht. Had een 7.3 ofzo, en had slechts een 6 nodig, en je mag niet lager dan een 5.5 op 1 van de 4 aspecten ( lezen / schrijven / luisteren / spreken )

Via UCAS schrijf je je in bij max 5 universiteiten. Je geeft aan wat je tot nu toe hebt behaald qua diploma's, je moet een eigen personal statement schrijven ( 1 a4tje over je zelf waarom je naar die uni wil ) en je hebt een referentie nodig van je leraar waarom die denkt dat jij succesvol zal zijn op die universiteit en waarom die studie die je wilt doen een goede is!

Na een poosje krijg je per universiteit een mail terug of je bent toegelaten of niet. En dan kun je daar voor kiezen! Ik had van de 5 uni's die ik gekozen had, keuze uit 3.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 01:29:38 #183
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_66262951
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:53 schreef Big_Yin het volgende:
Dan ben ik NL ook wel weer zat en wil ik weer terug naar Schotland
Same here Ben altijd blij om weer naar huis te gaan! Het enige waarvoor ik nog terugga naar Nederland is familie, verjaardagen enzo. Maar zodra ik in het vliegtuig richting Nederland zit wil ik eigenlijk alweer terug

Btw, als iemand nog een vaste baan zoekt in Schotland en een commerciele/chemische/technische achtergrond heeft, stuur dan ff een PM voor info, mijn werkgever zoekt nog een Nederlander
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_66263007
Heeft er overigens iemand ook last van die ontzettende kloterige bagger reclame over

" Who you gonna call? 1-1-8!! "

AARGH -_-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 03:28:37 #185
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66263962
Southampton en Londen waren leuk Alleen wel kut dat Victoria line eruit lag, dat leverde behoorlijk wat gepuzzel op in de metro
pi_66264033
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft er overigens iemand ook last van die ontzettende kloterige bagger reclame over

" Who you gonna call? 1-1-8!! "

AARGH -_-
Kranten, op tv, internet..... AAAAAARGHHHHHH
Gelukkig thuis geen tv dat scheelt alweer wat ergernis...

Ik moet nu maar eens plannen gaan maken ben straks zondag en maandag vrij eens kijken of er nog wat te doen is in London, al het toeristische al gedaan dus zal het wel de pub worden haha
pi_66290356
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

700/800 pond per maand inclusief huur / oyster.

Wat betreft registreren. Registreer je zo snel mogelijk via die UCAS website, en ga op onderzoek uit welke universiteiten je interessant lijken. Vaak hebben de universiteiten ook nog wel 'residence halls' waar je eventueel zou kunnen zitten de 1e semester. Is vrij goedkoop. Kijk welke eisen die universiteit stelt, kijk of je daar aan voldoet. Zo had ik voor economics een 7 gemiddeld vwo diploma nodig met en 8 voor wiskunde.

Vaak staat bij de eisen ook wel of je een engelse toets moet doen, en welke. De TOEFL of de IELTS toets. Of heb het lef om 1 van de docenten te bellen en vragen of het ook zonder kan. Een kennis van me heeft op die manier geld uitgespaart zodat hij niet de test hoefde te doen

Overigens heb ik de IELTS test gedaan op de universiteit van utrecht. Had een 7.3 ofzo, en had slechts een 6 nodig, en je mag niet lager dan een 5.5 op 1 van de 4 aspecten ( lezen / schrijven / luisteren / spreken )

Via UCAS schrijf je je in bij max 5 universiteiten. Je geeft aan wat je tot nu toe hebt behaald qua diploma's, je moet een eigen personal statement schrijven ( 1 a4tje over je zelf waarom je naar die uni wil ) en je hebt een referentie nodig van je leraar waarom die denkt dat jij succesvol zal zijn op die universiteit en waarom die studie die je wilt doen een goede is!

Na een poosje krijg je per universiteit een mail terug of je bent toegelaten of niet. En dan kun je daar voor kiezen! Ik had van de 5 uni's die ik gekozen had, keuze uit 3.
heee hai. ok, dus ik moet even mn havo- en hbodiploma doornemen. engels zit sws wel goed.
ik heb overigens géén idee welke universiteiten ik uit moet kiezen als ik aan een leuke niet al te poshy maar wel goede uni wil studeren.

mijn enige twijfel - ervanuitgaande dat ik dan aan zou worden genomen - is of ik het red met de kosten. nou zit mn vader redelijk in de slappe was maar omstandigheden zorgen ervoor dat ik daar niet op kan rekenen als uitvalsbasis. ik kan met een maximale ib-groeplening nu alvast wel aan wat geld komen voor londen, maar ik ben baaaang dat ik straks daar na een paar maanden zonder geld kom te staan. zou toch wel erg lullig zijn.

hoe kom jij aan je money? als ik vragen mag natuurlijk. en jij hebt sws al minder kosten door je hostelavonturen natuurlijk.

per uni een apart personal statement? speciale referentie vanuit huidige studie heb ik niet, dat zal dan n overdreven verhaal worden van een goed-liggende docent(e)..

oyster is trouwens toch zo'n ov-tube-kaart? dat heb ik meegekregen tijdens mijn laatste londen-trip.

aargh. k moet gewoon stoppen met zeiken over geld en gááán. ik weet het. haha.
pi_66290746
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:21 schreef Youknowit het volgende:

[..]


aargh. k moet gewoon stoppen met zeiken over geld en gááán. ik weet het. haha.
Ga lekker op avontuur
pi_66294524
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:30 schreef jmac het volgende:

[..]

Ga lekker op avontuur
ha i should.
maar ik ben meer vd zekerheid, iig financiele zekerheid. ik wil niet halverwege noodgedwongen terug moeten ofzo. als dat nog lukt dan.

is er zoiets als een goedkope lener aan studenten als bijv. de IB-Groep? maar dan voor leefgeld..
pi_66294549
oh en dan bedoel ik uiteraarrrrd de engelse versie van een ib-groep.
pi_66294651
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:40 schreef Youknowit het volgende:

[..]

ha i should.
maar ik ben meer vd zekerheid, iig financiele zekerheid. ik wil niet halverwege noodgedwongen terug moeten ofzo. als dat nog lukt dan.

is er zoiets als een goedkope lener aan studenten als bijv. de IB-Groep? maar dan voor leefgeld..
Je eigen bank. Als je daar langs gaat met je verhaal kunnen ze beoordelen of het mogelijk is. Gezien je opleidingsniveau moet dat geen probleem zijn (denk ik).
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 21:51:53 #192
135486 Manu82
How you doin'?
pi_66295185
Waarom schrijf je je niet in bij een NL uni en ga je gewoon een jaar op exchange?
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_66295317
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:42 schreef jmac het volgende:

[..]

Je eigen bank. Als je daar langs gaat met je verhaal kunnen ze beoordelen of het mogelijk is. Gezien je opleidingsniveau moet dat geen probleem zijn (denk ik).
hm mijn vader werkt bij een filiaal van mijn eigen bank en die schatte al in dat dat niet gaat lukken.

ik denk dat ik het maximum bij de ib-groep ga lenen deze laatste hbo-maanden.. hebk iig een begin.


@ manu; omdat dat mij pas het derde jaar (at least) de mogelijkheid geeft om naar het buitenland te gaan. en dan nog ws als stage. ik niet willen dat.
  zondag 22 februari 2009 @ 18:24:45 #194
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_66347782
Ik ben alweer een maandje in NL pas in januari ga ik weer terug, maar dan wel gelijk 2 semesters achter elkaar.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:52:58 #195
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66399545
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft er overigens iemand ook last van die ontzettende kloterige bagger reclame over

" Who you gonna call? 1-1-8!! "

AARGH -_-
Die reclames zijn inderdaad extreem vervelend.

Ik maak trouwens wel gebruik van 118 118, als ik een minicab nodig heb bv...

Weet iemand een goed alternatief waarbij je niet die verschrikkelijke reclames meefinanciert?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:24:13 #196
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_66404282
Vraagje: ik probeer internet aan te vragen bij BT, maar dat lukt (natuurlijk) niet - er is iets mis met de verbinding tussen hub en computer. Ik heb al gebeld en ik zou worden teruggebeld, maar dat gebeurt (natuurlijk) ook niet. Weet iemand misschien een manier om BT te bereiken, niet de algemene helpdesk in India, maar iemand die werkelijk ergens wat van weet?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_66406261
Hi Saskia,

Is het draadloos op je laptop of niet? ik heb in ieder geval ook een oudere laptop ( ongv 3jr oud ) en ik gebruik dan het cd'tje dat je erbij kreeg bij je router. Dan kan ik in een keer wel verbinding maken! Heb het ook een keer gehad dat het er een maand uit heeft gelegen.

Die helpdesk is inderdaad waardeloos dus daar weet ik helaas niet omheen te gaan
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:46:07 #198
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_66406969
Nee, 't is allemaal nieuw... het is zo'n BT home hub 2.0, en het lampje hoort na activatie blauw te worden, maar het is oranje. Volgens de helpdesk is er iets mis gegaan met de 'registratie' (whatever that is) en zouden ze me terugbellen, maar ik heb nog niks gehoord...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_66407356
Ja ik had dat probleem ook inderdaad toen het nieuw was, helaas heeft BT geen support shops. Hoe zit het met je landline? Is die wel ok? Daar kan nl ook een fout in zitten.
En in welk deel van London zit je? soms kan het daar ook nog aan liggen maar over het algemeen levert BT overal.

Met terug bellen moet je geen genoegen nemen!, heb je toevallig de naam van de persoon met wie je sprak? dan kun je een beetje druk uitvoeren op zijn manager oid.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:41:18 #200
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_66408984
Ja, de telefoon doet t wel.
Ik zit in Manchester niet Londen dus (iedereen gaat er maar vanuit dat je in Londen zit, als je 'de UK' zegt )
Ik ga ze vanavond maar weer bellen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_66410653
Veel succes met die helpdesk van BT.
Ik heb BT er uit geschopt vanwege hun zeer slechte service.
Alles wat ik kon testen in huis had ik getest en uit gewisseld maar dat nemen ze niet van je aan en ze zouden en moesten een monteur langs sturen.
Dat is dus tot 2 keer aan toe mis gegaan doordat de monteur niet op kwam dagen en dat kost je dus twee halve dagen.
Ik heb mijn MAC code aangevraagd en zat binnen 2 weken bij een andere provider.
Hoefde niks geen monteur langs te komen en werkte meteen zonder materiaal om te zetten binnens huis.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:38:05 #202
245691 missU
Same shit, different day?
pi_66416996
zelf een aantal jaar gewoont en gewerkt, nog nooit zo blij weer terug in NL te zijn!
WcPot is my bottom bitch!
pi_66417480
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:38 schreef missU het volgende:
zelf een aantal jaar gewoont en gewerkt, nog nooit zo blij weer terug in NL te zijn!
Nou... Vertel.. Lucht je hart
pi_66417590
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:38 schreef missU het volgende:
zelf een aantal jaar gewoont en gewerkt, nog nooit zo blij weer terug in NL te zijn!
Waarom, als ik vragen mag? Dit is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd zo. Ik wil niet beweren dat de UK het land van melk en honing is, maar het bevalt me hier eigenlijk wel.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:13:18 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_66418004
Ik vind het allemaal erg leuk hier!
Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam, zelfs bij instanties, terwijl je Nederland vaak als lastig wordt beschouwd. Het land is omgelooflijk mooi, zowel de natuur als veel steden (oke, niet alle); de tv is stukken beter dan in NL, het voetbal is beter, het eten is lekkerder (ik ben vego, maar wat een heerlijke pies en chocoladetaart hebben ze hier!). Ik vermaak me prima dus.
Mijn internet doet het nu trouwens, wonderbaarlijk genoeg.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_66452508
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:21 schreef Youknowit het volgende:

[..]

heee hai. ok, dus ik moet even mn havo- en hbodiploma doornemen. engels zit sws wel goed.
ik heb overigens géén idee welke universiteiten ik uit moet kiezen als ik aan een leuke niet al te poshy maar wel goede uni wil studeren.

mijn enige twijfel - ervanuitgaande dat ik dan aan zou worden genomen - is of ik het red met de kosten. nou zit mn vader redelijk in de slappe was maar omstandigheden zorgen ervoor dat ik daar niet op kan rekenen als uitvalsbasis. ik kan met een maximale ib-groeplening nu alvast wel aan wat geld komen voor londen, maar ik ben baaaang dat ik straks daar na een paar maanden zonder geld kom te staan. zou toch wel erg lullig zijn.

hoe kom jij aan je money? als ik vragen mag natuurlijk. en jij hebt sws al minder kosten door je hostelavonturen natuurlijk.

per uni een apart personal statement? speciale referentie vanuit huidige studie heb ik niet, dat zal dan n overdreven verhaal worden van een goed-liggende docent(e)..

oyster is trouwens toch zo'n ov-tube-kaart? dat heb ik meegekregen tijdens mijn laatste londen-trip.

aargh. k moet gewoon stoppen met zeiken over geld en gááán. ik weet het. haha.
Maak eens een lijstje met universiteiten in Londen die relatief in het centrum zitten. (zone 1-3) En ga dan site bij site eens na of ze de studie doen die je leuk vindt, en kijk welke eisen ze daar stellen. En kijk of ze zogenoemde bursaries/grants/scholarships voor studenten hebben. Dit is vaak een eenmalige gift van de universiteit voor de student zelf. Maar uiteraard kun je dit niet zo maar krijgen, vaak is het een first come first serve basis.

Als je nu al gaat sparen om eventueel in september naar londen te gaan en ook nog eens van te voren een calculatie maakt hoeveel geld je maandelijks binnenkrijgt ( ibg / loon / zorgtoeslag etc. etc. ) en wat je maandelijkse kosten zijn ( huur / ov kaart / telefoon enzo ) kun je vrij nauwkeurig na gaan hoeveel geld je ong. kwijt gaat zijn.

Ik zelf tap met name uit het IBG vaatje, max met lening zit je zo rond de 800 nog wat euro, en dan sta ik zelf nog niet eens ingeschreven als inwoner van Londen. Met die 800 euro per maand moet je kunnen rondkomen. En ik tap een beetje uit eigen werk / familie als daar noodzaak voor is.

Wil je kunnen rondkomen moet je toch discipline tonen. Dus zoals al vaker gezegd, niet elk weekend shoppen met vriendinnen en niet elke avond flink op stap. En kies je een universiteit uit, misschien zijn de Halls dan wel wat voor je? Vaak relatief goedkoop en gezellig. En dichtbij school dus!

Als je je inschrijft via UCAS heb je maar 1 personal statement nodig. ( en je kunt dus 5 uni's uitkiezen ) Je moet gewoon een boel informatie invullen. En dus een referentie aanbeveling van een 'docent' van je met academische achtergrond. Daarna schrijf je je in, en is het afwachten of je wordt toegelaten. Als je de toelatings eisen op de universiteiten websites ziet en daar staat vooral TOEFL/IELTS toets, en je weet niet of je dat moet doen / wilt doen. Mail dan niet, bel direct! Een beller is sneller!

En als student zijnde heb je korting op je Oyster/ov kaart. Ik dacht 30% ofzo.
Maar ik zou er wel mee opschieten!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:36:14 #207
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66452807
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:38 schreef missU het volgende:
zelf een aantal jaar gewoont en gewerkt, nog nooit zo blij weer terug in NL te zijn!
Het is maar goed dat niet iedereen het leuk vindt, anders zou het veel te druk worden!
reset
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:23:31 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66553416
Zeg vraagje, ga binnekort op vakantie 3.5 week naar engeland, toevallig iemand van jullie hier bekend met of weet waar er winkels zijn waar onder andere glutenvrij/koemelkvrije/sojavrije producten zijn te kopen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:43:26 #209
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_66554025
Bij Morrison's en Asda supermarkten hebben ze altijd wel een pad 'free from'.
En in de meeste steden zijn redelijk wat 'organic supermarkets' te vinden (dat verschilt natuurlijk wel per stad, ik weet niet waar je heen gaat?).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:44:32 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66554067
uh hertfordshire
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 2 maart 2009 @ 00:00:26 #211
247082 Lampens
Never mind the bollocks!
pi_66602521
Ben op 't moment woonachtig in het 'schone' Birmingham! Bartley Green wel te verstaan. De wijk met single tienermoeders (nee, geen milfen!)
pi_66618096
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maak eens een lijstje met universiteiten in Londen die relatief in het centrum zitten. (zone 1-3) En ga dan site bij site eens na of ze de studie doen die je leuk vindt, en kijk welke eisen ze daar stellen. En kijk of ze zogenoemde bursaries/grants/scholarships voor studenten hebben. Dit is vaak een eenmalige gift van de universiteit voor de student zelf. Maar uiteraard kun je dit niet zo maar krijgen, vaak is het een first come first serve basis.

Als je nu al gaat sparen om eventueel in september naar londen te gaan en ook nog eens van te voren een calculatie maakt hoeveel geld je maandelijks binnenkrijgt ( ibg / loon / zorgtoeslag etc. etc. ) en wat je maandelijkse kosten zijn ( huur / ov kaart / telefoon enzo ) kun je vrij nauwkeurig na gaan hoeveel geld je ong. kwijt gaat zijn.

Ik zelf tap met name uit het IBG vaatje, max met lening zit je zo rond de 800 nog wat euro, en dan sta ik zelf nog niet eens ingeschreven als inwoner van Londen. Met die 800 euro per maand moet je kunnen rondkomen. En ik tap een beetje uit eigen werk / familie als daar noodzaak voor is.

Wil je kunnen rondkomen moet je toch discipline tonen. Dus zoals al vaker gezegd, niet elk weekend shoppen met vriendinnen en niet elke avond flink op stap. En kies je een universiteit uit, misschien zijn de Halls dan wel wat voor je? Vaak relatief goedkoop en gezellig. En dichtbij school dus!

Als je je inschrijft via UCAS heb je maar 1 personal statement nodig. ( en je kunt dus 5 uni's uitkiezen ) Je moet gewoon een boel informatie invullen. En dus een referentie aanbeveling van een 'docent' van je met academische achtergrond. Daarna schrijf je je in, en is het afwachten of je wordt toegelaten. Als je de toelatings eisen op de universiteiten websites ziet en daar staat vooral TOEFL/IELTS toets, en je weet niet of je dat moet doen / wilt doen. Mail dan niet, bel direct! Een beller is sneller!

En als student zijnde heb je korting op je Oyster/ov kaart. Ik dacht 30% ofzo.
Maar ik zou er wel mee opschieten!
merci!

ik heb op t moment een kutsituatie thuis dus ik heb uiteindelijk besloten dit jaar (vanaf september dan) helaas niet naar londen te gaan. ik stel het een jaar uit en dat geeft me dan wel weer de gelegenheid om de aanmelding en financien iig goed op orde te brengen. is klein voordeeltje, want ik baal ontzettend dat ik niet vanaf sept dit jaar kan.

iig thanks voor je hulp, ik sla je informatie op en heb er zeker weten veel aan!


wie weet kom ik je nog eens tegen in londen..
  maandag 2 maart 2009 @ 16:44:05 #213
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_66621897
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:06 schreef Youknowit het volgende:

[..]

merci!

ik heb op t moment een kutsituatie thuis dus ik heb uiteindelijk besloten dit jaar (vanaf september dan) helaas niet naar londen te gaan. ik stel het een jaar uit en dat geeft me dan wel weer de gelegenheid om de aanmelding en financien iig goed op orde te brengen. is klein voordeeltje, want ik baal ontzettend dat ik niet vanaf sept dit jaar kan.

iig thanks voor je hulp, ik sla je informatie op en heb er zeker weten veel aan!


wie weet kom ik je nog eens tegen in londen..
Je hebt geld nodig??? .... er is wel iets waar je lekker mee verdient hoor! maar dan moet je er wel '' letterlijk & figuurlijk '' voor open staan.
Dan kom je geloof ik op zo'n 400 á 500 pond per dag! denk er nog es over na, en ik kom er wel op terug
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_66629083
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:44 schreef aychelle het volgende:

[..]

Je hebt geld nodig??? .... er is wel iets waar je lekker mee verdient hoor! maar dan moet je er wel '' letterlijk & figuurlijk '' voor open staan.
Dan kom je geloof ik op zo'n 400 á 500 pond per dag! denk er nog es over na, en ik kom er wel op terug
pi_66636883
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:44 schreef aychelle het volgende:

[..]

Je hebt geld nodig??? .... er is wel iets waar je lekker mee verdient hoor! maar dan moet je er wel '' letterlijk & figuurlijk '' voor open staan.
Dan kom je geloof ik op zo'n 400 á 500 pond per dag! denk er nog es over na, en ik kom er wel op terug
hahaha in your dreams. en dan nog niet.
pi_66639025
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:06 schreef Youknowit het volgende:

[..]

merci!

ik heb op t moment een kutsituatie thuis dus ik heb uiteindelijk besloten dit jaar (vanaf september dan) helaas niet naar londen te gaan. ik stel het een jaar uit en dat geeft me dan wel weer de gelegenheid om de aanmelding en financien iig goed op orde te brengen. is klein voordeeltje, want ik baal ontzettend dat ik niet vanaf sept dit jaar kan.

iig thanks voor je hulp, ik sla je informatie op en heb er zeker weten veel aan!


wie weet kom ik je nog eens tegen in londen..
Mocht je ooit nog vragen hebben omtrent de toelating van de universiteiten in Londen, laat even weten. Ik heb immers bijna exact de zelfde weg gevolgd dus kan je er vast bij helpen.

Wat betreft elkaar zien in Londen, ik zit hopelijk vanaf komende zomer te studeren in New York. Heb Londen eigenlijk wel een beetje stiekum gehad Ook wat problemen wat betreft relatie/ex vriendin enzo. Zit iig nog in london tot 28 mei max.met nog een aantal keer op en neer van Nederland en Londen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 03:51:03 #217
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_66640825
TVP

ga voor school bezig met het onderzoeken van hoe makkelijk het is om een deel van je studie (stage / minor) af te ronden in Engeland. Kan hier wel wat informatie vandaan trekken.

Heb daarzelf ook wel oren naar, om dat te doen tijdens mijn studie
pi_66725900
Heeft er nog iemand tips voor een goed pakket met internet en televisie? Ik twijfel momenteel een beetje tussen BT Vision & Internet en een combipakket van Virgin Media. Of gewoon Freeview i.c.m. een ADSL-lijntje, al heb je dan weer een BT telefoonlijn nodig geloof ik.

Wat wordt Nederland trouwens genaaid met Digitenne zeg, dat is hier gewoon gratis.
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:36:17 #219
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_66726269
Ik heb nu freeview en een BT vaste telefoonlijn + internet. Je kan van Virgin ook internet zonder vaste telefoonlijn krijgen, maar dat is niet in alle gebieden beschikbaar.
Freeview is echt wel fijn; zo'n box kost 20 pond en als je niet zoveel netten wilt is het dus erg goedkoop. Ik heb het goedkoopste telefoon+ internetpakket, dat kost geloof ik zo'n 20 pond per maand. Dan krijg je ook gratis bellen naar vaste nummers 's avonds en in het weekend erbij.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_66835214
-edit

Wat wil: "HEATHROW CONNECT: Travelcards and Freedom Passes are not accepted" . zeggen? Wilde even checken hoe ik van heathrow naar paddington ga, maar travelcards dat zijn toch oystercards? Hoezo zijn die niet accepted? Hoe moet ik er dan komen

[ Bericht 36% gewijzigd door tomaad op 08-03-2009 19:48:11 ]
wij zijn tom en aad en houden niet van tomaten, en zijn hier niet om in enige vorm tomaten te propaganderen.
pi_66835667
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mocht je ooit nog vragen hebben omtrent de toelating van de universiteiten in Londen, laat even weten. Ik heb immers bijna exact de zelfde weg gevolgd dus kan je er vast bij helpen.

Wat betreft elkaar zien in Londen, ik zit hopelijk vanaf komende zomer te studeren in New York. Heb Londen eigenlijk wel een beetje stiekum gehad Ook wat problemen wat betreft relatie/ex vriendin enzo. Zit iig nog in london tot 28 mei max.met nog een aantal keer op en neer van Nederland en Londen
aah super, dankjewel! succes met je relatieproblemen iig.

@ die oystervraagdude; volgens mij kan je gewoon heel simpel daar bij een metrostation-loket een oystercard kopen?
pi_66970311
*meldt*

Zit momenteel in Londen voor mijn stage. Birkbeck Unviersity school of crystallography.
Doe een opleiding bio-informatica en heb nu als opdracht om... Neah laat maar nogal wetenschappelijk. Ik doe iets met biologisch onderzoek op de computer hehe.

Nog andere Fok!kers in de buurt?
Profiel opgeheven.
pi_66970469
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:30 schreef Bierie het volgende:
*meldt*

Zit momenteel in Londen voor mijn stage. Birkbeck Unviersity school of crystallography.
Doe een opleiding bio-informatica en heb nu als opdracht om... Neah laat maar nogal wetenschappelijk. Ik doe iets met biologisch onderzoek op de computer hehe.

Nog andere Fok!kers in de buurt?
In welke buurt woon je?

Ik vertrek volgende week en heb nu ook een (tijdelijk) adres, kom op dezelfde plek te wonen waar ik vorig jaar tijdens een stage ook heb gewoond, in Dalston, zo ongeveer op de grens met Stoke Newington, 20meter vanaf de Kingsland High Street.
pi_66970770
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:35 schreef Niek. het volgende:

[..]

In welke buurt woon je?

Ik vertrek volgende week en heb nu ook een (tijdelijk) adres, kom op dezelfde plek te wonen waar ik vorig jaar tijdens een stage ook heb gewoond, in Dalston, zo ongeveer op de grens met Stoke Newington, 20meter vanaf de Kingsland High Street.
Zit nu bij Eastcote substation in de buurt. Pak 'm beet 40 minuten reizen met de metropolitan line vanaf Euston Square. De lokaties die jij opnoemt zeggen mij (nog) niet zoveel. Maar wat ga je ditmaal in Londen doen als ik vragen mag?
Profiel opgeheven.
pi_66971105
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:44 schreef Bierie het volgende:

[..]

Zit nu bij Eastcote substation in de buurt. Pak 'm beet 40 minuten reizen met de metropolitan line vanaf Euston Square. De lokaties die jij opnoemt zeggen mij (nog) niet zoveel. Maar wat ga je ditmaal in Londen doen als ik vragen mag?
Plek waar ik kom te wonen is ook niet zo bekend hoor

Ik ga nu werken bij het bedrijf waar ik vorig jaar stage liep. Ga daar nu aan de slag als Sales&Marketing Assistant
pi_66971180
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:55 schreef Niek. het volgende:

[..]

Plek waar ik kom te wonen is ook niet zo bekend hoor

Ik ga nu werken bij het bedrijf waar ik vorig jaar stage liep. Ga daar nu aan de slag als Sales&Marketing Assistant
Wordt er nog wel een beetje gesproken bij jou op de afdeling? Hier zijn ze allemaal nogal timide en stil. Maar ja het zijn allemaal Phd's en postdocs. Misschien ligt het wel aan de soort afdeling waar ik hier zit
Profiel opgeheven.
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:45:23 #227
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66978935
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:35 schreef Niek. het volgende:

[..]

In welke buurt woon je?

Ik vertrek volgende week en heb nu ook een (tijdelijk) adres, kom op dezelfde plek te wonen waar ik vorig jaar tijdens een stage ook heb gewoond, in Dalston, zo ongeveer op de grens met Stoke Newington, 20meter vanaf de Kingsland High Street.
Ik woon bij Shoreditch Park, en ga af en toe wel eens naar Dalston Market voor exotische groeten en kruiden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:41:46 #228
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_66983327
Yay! Over 2 weken weer een weekendje Engeland! ^^
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_67004717
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:57 schreef Bierie het volgende:

[..]

Wordt er nog wel een beetje gesproken bij jou op de afdeling? Hier zijn ze allemaal nogal timide en stil. Maar ja het zijn allemaal Phd's en postdocs. Misschien ligt het wel aan de soort afdeling waar ik hier zit
hier veel PhD's en post docs....maar heel gezellige afdeling (universiteit van Edinburgh )
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:50:45 #230
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_67005278
Hier (Manchester) ook erg gezellig! Veel contact tussen studenten, PhD's en staf - op maandag een gezamenlijke lunch, op donderdag eerst een lezing en daarna uit eten met iedereen die mee wil. Maar het is ook niet zo'n heel grote afdeling, dus iedereen kent elkaar ook.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_67006024
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:50 schreef SaskiaR het volgende:
Hier (Manchester) ook erg gezellig! Veel contact tussen studenten, PhD's en staf - op maandag een gezamenlijke lunch, op donderdag eerst een lezing en daarna uit eten met iedereen die mee wil. Maar het is ook niet zo'n heel grote afdeling, dus iedereen kent elkaar ook.
dat dus elke dag samen lunchen, af en toe samen stappen
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_67012399
* Sunny Intervals
* Max: 15°C
* Sunrise: 06:12

Lente in London dit weekend
pi_67016681
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik woon bij Shoreditch Park, en ga af en toe wel eens naar Dalston Market voor exotische groeten en kruiden.
Daar komt mijn bus altijd langs, de 76.
pi_67016743
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:57 schreef Bierie het volgende:

[..]

Wordt er nog wel een beetje gesproken bij jou op de afdeling? Hier zijn ze allemaal nogal timide en stil. Maar ja het zijn allemaal Phd's en postdocs. Misschien ligt het wel aan de soort afdeling waar ik hier zit
We zitten niet heel erg in aparte afdelingen omdat het bedrijf niet enorm groot is (iets van 15 mensen) Word vrij veel gesproken, vrijwel elke vrijdag middag met aantal samen in een pub lunchen en vrijdag avond de pub in. Daarnaast soms in het weekend nog uit gaan.
  zondag 15 maart 2009 @ 18:15:39 #235
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_67076887
Beetje raar dat ik hier post misschien als kaaskop nog gewoon in NL, maar ik heb een vraag vanwege onze rondreis door Schotland.

We hebben de hele reis uitgestippeld met googlemaps en nu zou ik het heel tof vinden als ik zo af en toe op mijn macbookje kan zoeken wat de mooie plekjes zijn. Ben toch wat digitaal ingesteld.

Nu heb ik bijv. bij KPN gekeken naar mobiel internet maar zover ik kan zien is dat alleen voor NL. Is er zoiets in Schotland beschikbaar? Of is daar gebruik te maken van hotspots? Zo ja, hoe?

Kortom: hoe kan ik gebruik maken van internet met mijn macbook?
That's the way the cookie crumbles
pi_67148974
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:15 schreef IJzercookie het volgende:

Kortom: hoe kan ik gebruik maken van internet met mijn macbook?
Je zou eens kunnen kijken naar een umts dongle van vodafone, KPN of Telfort. Allen hebben zij als het goed is ook dekking in de UK. (van Vodafone weet ik het zeker aangezien ik er zelf op dit moment ééntje gebruik om mee te posten )

Betwijfel of ze zoiets zullen hebben als Wi-fi hotspots verspreid over het land (in steden wel in b.v. bookshops en restaurants e.d.) het ligt er dus ook aan hoe landelijk je gaat zitten. Vandaar dat ik zeg umts dongle in het ergste geval kan je dan via het gps netwerk (zij het heel sloom) nog moeten kunnen internetten.
Profiel opgeheven.
pi_67149665
Wat je ook doet, ga niet met je nederlandse dongle in het buitenland internetten. Dat gaat je echt enorm veel geld kosten aangezien ze belachelijke tarieven hanteren voor datagebruik in het buitenland.

Ik zou hopen op af en toe een wifi hotspot tegen te komen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:10:18 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_67150168
Veel pubs en coffee shops [sic] hebben gratis wi-fi tegenwoordig zoals Wetherspoon's pubs en Starbucks. In London in ieder geval! Volgens mij hebben veel hotels en zelfs bed and breakfasts nu ook wifi.
reset
  maandag 23 maart 2009 @ 10:07:15 #239
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_67316134
Goed, ik moet voor school een rapport schrijven over de mogelijkheden van het lopen van een stage in het buitenland. Ik heb hiervoor Engeland gekozen, nu ben ik opzoek naar goede bronnen (websites), die de mogelijkheden laten zien mbt het stage lopen in Engeland.

Ik ben op zoek naar:

- Huisvesting in Engeland (hoe kom je aan een kamer etc).
- Gemiddeld levensonderhoud (kosten primaire levensbehoeften )
- Gesubsidieerde kosten (door Nederland (IB Groep) of Engeland)
- Eventueel je motivatie waarom Engeland

Natuurlijk ga ik eerdaags ook op gesprek bij de buitenland coordinator van mijn opleiding, en kijk ik op websites ala IB groep, maar er zitten hier vast mensen die ervaring hebben met het lopen van een (HBO) stage in het buitenland. Elk advies is welkom
pi_67325948
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:07 schreef Apfel. het volgende:
Goed, ik moet voor school een rapport schrijven over de mogelijkheden van het lopen van een stage in het buitenland. Ik heb hiervoor Engeland gekozen, nu ben ik opzoek naar goede bronnen (websites), die de mogelijkheden laten zien mbt het stage lopen in Engeland.

Ik ben op zoek naar:

- Huisvesting in Engeland (hoe kom je aan een kamer etc).
- Gemiddeld levensonderhoud (kosten primaire levensbehoeften )
- Gesubsidieerde kosten (door Nederland (IB Groep) of Engeland)
- Eventueel je motivatie waarom Engeland

Natuurlijk ga ik eerdaags ook op gesprek bij de buitenland coordinator van mijn opleiding, en kijk ik op websites ala IB groep, maar er zitten hier vast mensen die ervaring hebben met het lopen van een (HBO) stage in het buitenland. Elk advies is welkom
Je bent net 2 weken te laat: http://www.emigratiebeurs.nl/nl/
Had je je werkstuk in 1 keer af
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:16:37 #241
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_67366946
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:19 schreef jmac het volgende:

[..]

Je bent net 2 weken te laat: http://www.emigratiebeurs.nl/nl/
Had je je werkstuk in 1 keer af
En dat terwijl ik er al lang mee bezig had moeten zijn
  † In Memoriam † zaterdag 28 maart 2009 @ 09:50:50 #242
135486 Manu82
How you doin'?
pi_67487624
Iemand nog bekend met traineeships voor economen?
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_67493809
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:50 schreef Manu82 het volgende:
Iemand nog bekend met traineeships voor economen?
Niet bekend mee maar zou wel eens lastig kunnen worden, recessie enzo, is hier (engeland) al vrij hard ingeslagen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:49:40 #244
250970 Alistair
Falling knife
pi_67700296
* Alistair woont nu zo'n 5 jaar in Engeland. Eerst heb ik 2 jaar in de buurt van Birmingham gewoond en gewerkt en sinds 2006 woon en werk ik in SW London (eerst Fulham en nu het goede deel van Wandsworth)

Ben eigenlijk nauwelijks tegen problemen aangelopen. Ga hier graag uit (ongeveer 3x per week) en vind dat ook wat socialer en/of relaxter eigenlijk dan in Nederland. Moet daarbij wel zeggen dat ik in Nederland minder uitging dan hier

Overigens ben ik nog vrij regelmatig in Nederland. Ik ga minstens 6x per jaar naar Nederland. Vaak voor een lang weekend en een enkele keer voor een weekje als ik genoeg vrije dagen over heb
'I am who I am because of everyone'
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:50:45 #245
52871 Blight
Supersized.
pi_67706520
Lekker gokken op de Grand National.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  zondag 5 april 2009 @ 15:35:00 #246
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67730575
Ik ga volgend jaar een jaar studeren aan de University of Glasgow. Heb er al erg veel zin in.



[ Bericht 25% gewijzigd door Morendo op 05-04-2009 15:40:02 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 6 april 2009 @ 19:31:21 #247
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_67769524
Ha, kom net terug uit Glasgow! Zag eruit als een leuke levendige stad.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_67798726
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:49 schreef Alistair het volgende:
* Alistair woont nu zo'n 5 jaar in Engeland. Eerst heb ik 2 jaar in de buurt van Birmingham gewoond en gewerkt en sinds 2006 woon en werk ik in SW London (eerst Fulham en nu het goede deel van Wandsworth)

Ben eigenlijk nauwelijks tegen problemen aangelopen. Ga hier graag uit (ongeveer 3x per week) en vind dat ook wat socialer en/of relaxter eigenlijk dan in Nederland. Moet daarbij wel zeggen dat ik in Nederland minder uitging dan hier

Overigens ben ik nog vrij regelmatig in Nederland. Ik ga minstens 6x per jaar naar Nederland. Vaak voor een lang weekend en een enkele keer voor een weekje als ik genoeg vrije dagen over heb
Ha, SW18, wandsworth hehe. Ik moet zeggen ik woon zelf ook al een poos in londen (notting hill), en had ook altijd al de wens gehad om er te wonen maar moet bekennen dat ik nog eigenlijk nog nooit echt diep onder de thames ben geweest
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:00:20 #249
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_67801450
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:50 schreef Blight het volgende:
Lekker gokken op de Grand National.
Had ik nou maar £10 op Mon Mome gezet!
reset
pi_67847093
Net terug uit Liverpool (was daar voor bovenstaand event). Was weer genieten op Ladies day (not ) Kwam local Hero Pete price nog tegen

Ben 't wel eens met opmerkingen qua food. 60% van wat ik in Tesco's koop gooi ik daarna weer weg omdat 't toch net wat anders smaakt dan dat het eruit ziet. Maar is meer gewenning denk ik. Alleen 't brood blijft om van te walgen. Droge rotzooi.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:44:46 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67856175
kings mill brood is echt wel heul goed ^^
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67856349
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
kings mill brood is echt wel heul goed ^^


Ik begrijp werkelijk niet hoe je het door je strot heen krijgt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 9 april 2009 @ 11:01:43 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67856719
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Ik begrijp werkelijk niet hoe je het door je strot heen krijgt.
getoast
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67857760
Koop zelf amper brood meer in de supermarkt. Meeste brood is al slof voor je de winkel uit bent. Lidl heeft een aantal duitse broodmixen, die zijn erg goed te doen, maar je moet zelf wel ff aan de slag.
pi_67857881
bij de gregs hebben ze wel oke brood! en sommige van de sainsbury's zijn ook wel te doen! met pitjes enzo
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:40:33 #256
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_67857973
Morrisons bakery verse cobs!!! Hmmmm
Maar verpakt gesneden brood is echt alleen te eten als het getoast is, idd.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_67858519
Waitrose heeft wel ok vers brood, dus dat is mijn redding.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_67859473
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
kings mill brood is echt wel heul goed ^^
Oef Ik heb daar de witte variant eens van geprobeerd. Nee,
Overigens snap ik die medium sliced and thick sliced notaties ook niet, medium is immers al dik genoeg en thick sliced is echt overdone. Ik haal altijd van die kleine broden (geel bruine verpakking) op, weet de naam daar zo niet van maar het is relatief te doen en vrij goedkoop.

Overigens vind ik de sandwiches voorverpakt in de supermarkten niet om te vreten. Gelukkig werd ik in het londen topic gewezen op pret a manger
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:34:25 #259
250970 Alistair
Falling knife
pi_67861620
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oef Ik heb daar de witte variant eens van geprobeerd. Nee,
Overigens snap ik die medium sliced and thick sliced notaties ook niet, medium is immers al dik genoeg en thick sliced is echt overdone. Ik haal altijd van die kleine broden (geel bruine verpakking) op, weet de naam daar zo niet van maar het is relatief te doen en vrij goedkoop.

Overigens vind ik de sandwiches voorverpakt in de supermarkten niet om te vreten. Gelukkig werd ik in het londen topic gewezen op pret a manger
Pret en EAT hebben goed spul inderdaad
'I am who I am because of everyone'
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:44:47 #260
111528 Viajero
Who dares wins
pi_67887372
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:34 schreef Alistair het volgende:

[..]

Pret en EAT hebben goed spul inderdaad
De sandwiches van M&S zijnook wel te doen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:47:21 #261
135486 Manu82
How you doin'?
pi_67887442
Subway blijft het best
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:01:14 #262
250970 Alistair
Falling knife
pi_67895248
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:47 schreef Manu82 het volgende:
Subway blijft het best
Inderdaad lekker maar minder 'simpel' dan EAT/Pret of M&S
'I am who I am because of everyone'
pi_67896452
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:47 schreef Manu82 het volgende:
Subway blijft het best
Ja, die proeven ook over de hele wereld hetzelfde Weet je iig wat je kan verwachten.
pi_67898593
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

De sandwiches van M&S zijnook wel te doen.
Iew iew iew Hell no. Sowieso vind ik marks and spencer al een waardeloze supermarkt, de sandwiches en dergelijke zijn nog slechter. Zij het dat je bij lokale 'kleine supermarkten' vaak van dat merkloos spul hebt voor 0.75 pond ofzo, en daar worden de broodjes vaak niet beter van
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67899190
Ik was altijd voor de meal deal van de boots!

Vooral die sandwiches verpakt met z'n drietjes met drie soorten kip of die met bacon/prawns/chicken
ZAAALIG (ja sorry, ik houd nu eenmaal van kunstmatige geur-kleur en smaakstoffen)
Find your prince, before you start kissing frogs
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:31:22 #266
250970 Alistair
Falling knife
pi_67899408
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iew iew iew Hell no. Sowieso vind ik marks and spencer al een waardeloze supermarkt, de sandwiches en dergelijke zijn nog slechter. Zij het dat je bij lokale 'kleine supermarkten' vaak van dat merkloos spul hebt voor 0.75 pond ofzo, en daar worden de broodjes vaak niet beter van
Hmmmz, M&S vind ik alles behalve een waardeloze 'supermarkt'!
Ik kom er graag, evenals bij Waitrose en soms bij Sainsbury's. Ik kom niet graag in Tesco en Asda
'I am who I am because of everyone'
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:31:57 #267
250970 Alistair
Falling knife
pi_67899423
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:23 schreef Kings het volgende:
Ik was altijd voor de meal deal van de boots!

Vooral die sandwiches verpakt met z'n drietjes met drie soorten kip of die met bacon/prawns/chicken
ZAAALIG (ja sorry, ik houd nu eenmaal van kunstmatige geur-kleur en smaakstoffen)
Die deals zijn erg goedkoop met drinken en een snack erbij
'I am who I am because of everyone'
pi_67899524
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:31 schreef Alistair het volgende:

[..]

Hmmmz, M&S vind ik alles behalve een waardeloze 'supermarkt'!
Ik kom er graag, evenals bij Waitrose en soms bij Sainsbury's. Ik kom niet graag in Tesco en Asda
Tesco is voor mij prima, ik haal er altijd van die salade boxen voor 2.5 pond. M&S is gewoon te prijzig voor het kwaliteit wat ze aanbieden al vind ik hun pringles variant wel erg lekker. Overigens kom ik ook relatief ook wel eens bij de Sainsbury en de Spar ( daar hebben ze coca cola vanilla ). Asda & Waitrose ben ik nog nooit geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67900082
Ik vond ASDA altijd geweldige supermarkt, vooral rond een uurtje of 7. Dan werden alle verse producten verlaagd tot belachelijke prijzen. Heb ooit wel eens een hele bbq kip voor 1 pond en een doosje mini gebakjes voor 20 pence meegenomen.
Find your prince, before you start kissing frogs
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 16:59:37 #270
135486 Manu82
How you doin'?
pi_67900307
Is de ASDA niet meer 24 uur open?
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:03:35 #271
250970 Alistair
Falling knife
pi_67900414
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:59 schreef Manu82 het volgende:
Is de ASDA niet meer 24 uur open?
Geen idee, ik ken alleen een ASDA in Clapham en die is m.u.v. Zondag wel 24 uur per dag open
'I am who I am because of everyone'
pi_67900441
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:59 schreef Manu82 het volgende:
Is de ASDA niet meer 24 uur open?
Was bij ons (swindon) alleen in de zomer 24 uur geopend.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_67902196
Ik ga naar de Tesco Metro, de Sainsburys en soms naar een van de vele kleine 24uurs winkeltjes hier in de buurt. Tesco meestal omdat hij dichtbij zit en je nog wat keuze hebt, Sainsburys als ik veel inkopen ga doen en de 24uurs shops voor kleine dingen op rare tijdstippen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:17:11 #274
250970 Alistair
Falling knife
pi_67902358
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:09 schreef Niek. het volgende:
Ik ga naar de Tesco Metro, de Sainsburys en soms naar een van de vele kleine 24uurs winkeltjes hier in de buurt. Tesco meestal omdat hij dichtbij zit en je nog wat keuze hebt, Sainsburys als ik veel inkopen ga doen en de 24uurs shops voor kleine dingen op rare tijdstippen.
Zelf kom ik meestal die bloedirritante "open till late" shops tegen. Lekker vaag doen
'I am who I am because of everyone'
pi_67922084
Waitrose is de supermarkt voor mij, echt met grote afstand op de rest. Anders Wholefoods, maar da's duur en verder weg...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:31:17 #276
250970 Alistair
Falling knife
pi_67922432
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:11 schreef Drive-r het volgende:
Waitrose is de supermarkt voor mij, echt met grote afstand op de rest. Anders Wholefoods, maar da's duur en verder weg...
DIe is inderdaad duur en ik ken er alleen een in Kensington High Street
Ben er een paar keer geweest. Het is voor mij ook makkelijker om naar Waitrose te gaan want die zit in Fulham en Putney hier in de omgeving.
'I am who I am because of everyone'
  † In Memoriam † zaterdag 11 april 2009 @ 13:35:30 #277
135486 Manu82
How you doin'?
pi_67922501
Gaan jullie nooit naar een Lidl of Aldi?
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_67922862
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:35 schreef Manu82 het volgende:
Gaan jullie nooit naar een Lidl of Aldi?
Uhh, die heb ik nog nooit gezien in londen . Nu Alistar en drive-r toch het over die Waitrose hebben ga ik dat volgende week zondag maar eens opzoeken of er 1tje bij mij in de buurt zit, want zit vanaf volgende week zondag weer in londen. ( weer in dat hostel, heb net geboekt; met als enige reden dat ik het gewoon handig vind om op elk moment op te kunnen zeggen terwijl een flat/appartement altijd met die contracten zit, en ik houd er niet van om iets te betalen qua huur als ik er niet zit )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67924372
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:35 schreef Manu82 het volgende:
Gaan jullie nooit naar een Lidl of Aldi?
Die zie je nauwelijks in het centrum, dus nee, nog nooit geweest.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:08:42 #280
250970 Alistair
Falling knife
pi_67924468
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Die zie je nauwelijks in het centrum, dus nee, nog nooit geweest.
Precies, ik ben ze ook nog nooit tegengekomen eigenlijk
'I am who I am because of everyone'
  † In Memoriam † zaterdag 11 april 2009 @ 15:13:54 #281
135486 Manu82
How you doin'?
pi_67924595
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Die zie je nauwelijks in het centrum, dus nee, nog nooit geweest.
Ah op die fiets
In Manchester zitten ze wel in het centrum
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_67944713
Lidl en Aldi zijn wel enorm aan het uitbreiden maar vooral aan de rand van dorpen/steden. Centrum van Londen zal je er denk ik niet snel een gaan vinden, is te duur voor ze.
pi_67953734
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:08 schreef Alistair het volgende:

[..]

Precies, ik ben ze ook nog nooit tegengekomen eigenlijk
Geen Lidl? Probeer eens naast die ASDA in Clapham (Junction) te kijken.

Beste brood is trouwens tigerbroad. Moet je wel zelf snijden maar is goed. Bij Tesco en Saintburys. Waitrose heeft kl*te brood. Naast de Kings Mill is er niets goed aan wat ik tot nu toe heb gevonden. Kwaliteit valt ook wel mee van Waitrose. Tis enkel duur.
Take what you want, no one is going to give it too you.
  zondag 12 april 2009 @ 17:24:42 #284
250970 Alistair
Falling knife
pi_67953868
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:19 schreef Xaran het volgende:

[..]

Geen Lidl? Probeer eens naast die ASDA in Clapham (Junction) te kijken.

Beste brood is trouwens tigerbroad. Moet je wel zelf snijden maar is goed. Bij Tesco en Saintburys. Waitrose heeft kl*te brood. Naast de Kings Mill is er niets goed aan wat ik tot nu toe heb gevonden. Kwaliteit valt ook wel mee van Waitrose. Tis enkel duur.
Ik ben een paar keer bij ASDA geweest. Kun je wel nagaan hoe goed ik kijk als ik daar (gratis) mijn autootje parkeer. Ik weet alleen dat daar een Boots zit naast ASDA

Ik vind het groente en fruit van Waitrose erg goed. Ja, het is in verhouding duur als je bijv. kijkt naar Tesco
'I am who I am because of everyone'
pi_67954607
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:24 schreef Alistair het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer bij ASDA geweest. Kun je wel nagaan hoe goed ik kijk als ik daar (gratis) mijn autootje parkeer. Ik weet alleen dat daar een Boots zit naast ASDA

Ik vind het groente en fruit van Waitrose erg goed. Ja, het is in verhouding duur als je bijv. kijkt naar Tesco
2 uur gratis. Parkeer ook altijd daar als ik er voor mijn werk moet zijn. Eindje lopen maar is ook niets beters in de buurt.

Tis in zijn geheel duurder. Maar Tesco is ook niet echt goedkoop als je iets fatsoenlijk wil hebben. Cheap stuff is shit! Echt te zonde voor woorden. Je betaald nog veel voor nog steeds niets. Ik mis de 5 sterren AH!
Take what you want, no one is going to give it too you.
pi_68043426
quote:
Voor alle NL'ers in Londen!
pi_68043561
Ben je van de ambassade ofzo
  woensdag 15 april 2009 @ 16:51:09 #289
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_68044114
Begin mei enkele dagen Londen voor mij
  woensdag 15 april 2009 @ 17:17:07 #290
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_68044990
Ow fuck, verkeerde topic
pi_68045205
nee, maar ik ben zeker van de partij
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:01:47 #292
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68233042
Hello,

Zoals het nu lijkt ga ik voor de rest van dit jaar werken in de UK, vlakbij Birmingham bij een groot IT-bedrijf.
Het is een klant van het zusterbedrijf van mijn werkgever. Mijn manager belde mij of het mij iets leek om daar een tijdje heen te gaan. Deze klant heeft veel medewerkers nodig voor langere tijd voor verschillende functies en heeft dit bij diverse internationale bedrijven aangevraagd. Op dit moment ben ik de enige die is aangeboden op de functie die ik graag wil vervullen.

Ik ben al een tijdje bezig met het krijgen van een internationale klus, ik zou naar India gaan, maar door de aanslagen daar (Mumbai) is dit uitgesteld en nu door de "kredietcrisis" is het voorlopig afgeblazen

De klant verzorgt de overnachtingen, en mijn baas betaald het eten en de vluchten (als ik wil elk weekend) Daarnaast krijg ik gelukkig ook nog wat "ongemakkenvergoeding".

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden of hebben jullie handige tips voor als ik daar ben.

Alvast bedankt
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_68233176
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:01 schreef locutus51 het volgende:
Hello,

Zoals het nu lijkt ga ik voor de rest van dit jaar werken in de UK, vlakbij Birmingham bij een groot IT-bedrijf.
Het is een klant van het zusterbedrijf van mijn werkgever. Mijn manager belde mij of het mij iets leek om daar een tijdje heen te gaan. Deze klant heeft veel medewerkers nodig voor langere tijd voor verschillende functies en heeft dit bij diverse internationale bedrijven aangevraagd. Op dit moment ben ik de enige die is aangeboden op de functie die ik graag wil vervullen.

Ik ben al een tijdje bezig met het krijgen van een internationale klus, ik zou naar India gaan, maar door de aanslagen daar (Mumbai) is dit uitgesteld en nu door de "kredietcrisis" is het voorlopig afgeblazen

De klant verzorgt de overnachtingen, en mijn baas betaald het eten en de vluchten (als ik wil elk weekend) Daarnaast krijg ik gelukkig ook nog wat "ongemakkenvergoeding".

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden of hebben jullie handige tips voor als ik daar ben.

Alvast bedankt
Waar wordt je uitbetaald, in Nederland of in de UK? In dat laatste geval zorgen dat je een rekening opent offshore in de UK, dus Jersey of Isle Man, etc. Dit kan gewoon bij de normale UK banken, HSBC bijvoorbeeld.

Als je namelijk in de UK wordt betaalt, maar je bent een "non-ordinary resident" (iemand die niet van plan is te blijven en er alleen voor zijn werk is), hoef je geen belasting te betalen over het geld dat je verdient met werk buiten de UK dat niet in de UK wordt gebracht.

Dus aan het einde van het jaar tel je alle dagen die je buiten de UK hebt gewerkt op en deel je door het aantal werkdagen dat jaar. Dat percentage van je bruto salaris is volledig belasting vrij. Relaxed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:11:20 #294
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68233384
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar wordt je uitbetaald, in Nederland of in de UK? In dat laatste geval zorgen dat je een rekening opent offshore in de UK, dus Jersey of Isle Man, etc. Dit kan gewoon bij de normale UK banken, HSBC bijvoorbeeld.

Als je namelijk in de UK wordt betaalt, maar je bent een "non-ordinary resident" (iemand die niet van plan is te blijven en er alleen voor zijn werk is), hoef je geen belasting te betalen over het geld dat je verdient met werk buiten de UK dat niet in de UK wordt gebracht.

Dus aan het einde van het jaar tel je alle dagen die je buiten de UK hebt gewerkt op en deel je door het aantal werkdagen dat jaar. Dat percentage van je bruto salaris is volledig belasting vrij. Relaxed.
Ik wordt uitbetaald in Nederland, ik wordt gewoon door een klant van mijn werkgever ingehuurd.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_68233533
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:11 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ik wordt uitbetaald in Nederland, ik wordt gewoon door een klant van mijn werkgever ingehuurd.
Duidelijk. Toch de moeite waard om eens te kijken of je ergens voordeel uit kunt trekken. Werken in het buitenland is over het algemeen goed voor je belastingsituatie, er zijn zo veel regelingen voor expats...

Verder weinig om rekening mee te houden, lijkt me. Hoe zit je met ziektekosten? Ik neem aan dat je in NL gewoon verzekerd blijft en in de UK gebruik kunt maken van NHS. Het is de moeite waard om te checken of je ook private clinics kunt gebruiken met je Nederlandse verzekering. Namelijk wel een voordeel. Anders kan de klant je wellicht bijverzekeren in de UK.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:23:17 #296
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68233778
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Duidelijk. Toch de moeite waard om eens te kijken of je ergens voordeel uit kunt trekken. Werken in het buitenland is over het algemeen goed voor je belastingsituatie, er zijn zo veel regelingen voor expats...

Verder weinig om rekening mee te houden, lijkt me. Hoe zit je met ziektekosten? Ik neem aan dat je in NL gewoon verzekerd blijft en in de UK gebruik kunt maken van NHS. Het is de moeite waard om te checken of je ook private clinics kunt gebruiken met je Nederlandse verzekering. Namelijk wel een voordeel. Anders kan de klant je wellicht bijverzekeren in de UK.
Ik ben idd gewoon in NL verzekerd qua ziektekosten, en wanneer ik extra verzekeringen nodig bent dan regelt mijn baas dit voor mij. Enige waar ik naar moest kijken was mijn WA verzekering, of deze ook dekking heeft in het buitenland. Verder heb ik al een doorlopende reisverzekering.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_68233849
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:23 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ik ben idd gewoon in NL verzekerd qua ziektekosten, en wanneer ik extra verzekeringen nodig bent dan regelt mijn baas dit voor mij. Enige waar ik naar moest kijken was mijn WA verzekering, of deze ook dekking heeft in het buitenland. Verder heb ik al een doorlopende reisverzekering.
Weinig reis verzekeringen die je dekken als je voor je werk langere tijd in het buitenland bent, daar zou ik niet op rekenen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:29:31 #298
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68233970
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weinig reis verzekeringen die je dekken als je voor je werk langere tijd in het buitenland bent, daar zou ik niet op rekenen?
hmm ok, dan ga ik daar nog ff naar kijken hoe dat zit.... thnx.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_68256353
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weinig reis verzekeringen die je dekken als je voor je werk langere tijd in het buitenland bent, daar zou ik niet op rekenen?
Dit valt toch wel mee?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68258140
Reisverzekeringen zijn meestal voor een verblijf van 31, 45 of 90 dagen. Langere tijd komt minder voor en het kan zijn dat je niet mag werken tijdens je reis (kijk dus goed de kleine lettertjes na).

Als je je in Nederland uitschrijft kan je een lopende reisverzekering direct opzeggen omdat je er geen recht meer op hebt (had ik in elk geval bij de Postbank)
  woensdag 22 april 2009 @ 08:52:55 #301
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68261077
Ik heb de voorwaarden erbij gepakt en daar staat het volgende:

- De verzekering is niet geldig tijdens reizen en/of verblijf met een zakelijk karakter en reizen en/of verblijf in verband met studie en/of stage;
- De dekkingsperiode eindigt bovendien direct na een aaneengesloten periode van reizen en/of verblijf van 60 dagen.

Nu is ie dekkingsperiode niet zo'n probleem, want het zal nooit aaneengesloten zijn, maar de eerste punt is minder...

Iemand een idee wat voor verzekering hiervoor af te sluiten is?
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')