quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:27 schreef Youknowit het volgende:@ sitting_elfling;
ik heb me even ingelezen op UCAS.
hoe staat het met de financieen?
ik lees dat je een lening voor je studie kunt afsluiten die je pas terug hoeft te betalen als je 15000P p/jr gaat verdienen? but what als je weer in nederland zit dan?
studie bekostigen gaat nameljk een probleem worden, mocht ik mijn hele studie moeten betalen. of naja, dan is het feest gewoon over.
ik lees dat de einddatum voor applications 15th of january was, dus ik ben dan nu idd te laat. ik lees - en jij hebt het over - de 'clearing'. wat is dat precies?
werk je hiernaast? hoe staat t met part-time jobs? ik lees dat veel studenten ze hebben, dus moet te doen zijn.
en qua woongelegenheid ben ik hier al aan Gumtree voorgesteld, dus dat moet ook wel te doen zijn. of eerst n paar weken hostel; hoe heb jij dat gedaan?
haa, sorry voor het achterlijke aantal vragen hoor, maar je kunt me helpen dus je bent nu de pisang.

zeg et maar als ik te ver ga.
waarom ben je in londen gaan studeren? Ik heb wat langer over mn vwo gedaan omdat ik niet zeker wist wat ik wou doen. Dus meerdere profielen gedaan. Laatste profielwerkstuk over beleggen gedaan, ik belegde al als hobbyist en merkte dat ik er wel wat aanleg voor heb. Op aanraden van mn leraar economie die een reference voor me schreef en wat vrienden die ik in engeland heb wonen heb ik gekozen voor londen. Besides ik wou altijd al werken bij een trader in het 'stressy' londen. Dat leek me fantastisch. Londen is immers de financiele hoofdstad van europa. En ik wou mn engels verbeteren

En alles daarbij komend is londen een best wel toffe stad. Overigens is studeren in londen
de mogelijkheid om connecties op te bouwen bij verschillende universiteiten / professoren / werkgelegenheden en vrienden.
welke studie doe je? Economics BA ( 3 jaar )
voor een jaartje of van plan de hele studie in londen te doen? Ik heb me ingeschreven voor een voltijd 3 jarige studie. Dus het
originele plan was om 3 jaar in londen te studeren. Besides reizen tussen nederland en londen is erg goed te doen.
hoe bevalt de studie je? (het niveau, alles in het engels, de lessen, de studenten, de docenten)Alles in het engels wen je direct aan. Het nadeel van londen is dat er veel internationale mensen zijn, their english is soms niet al te best. Daarom trok ik in het begin zoveel mogelijk met natives om. Het niveau is goed te doen, ze zijn alleen wat strenger dan nederlandse universiteiten. Dus de bereidheid om te studeren tijdens de college's en werkseminars ligt vrij hoog. Je moet namelijk alle vakken direct in het schooljaar afsluiten. Je mag geen vakken overdoen in het jaar daarna. En onvoldoendes kunnen herkansd worden in de zomervakantie. Maar die duurt 4 maand! Dat wil je dus niet

iedereen is dus als het er op aan komt vetje gemotiveerd om toch maar voldoendes te halen. De studenten zijn tof, heb op dit moment vrienden over de hele wereld, je hebt in het begin misschien het idee dat je de enige bent die ' nieuw ' is. Dat is natuurlijk niet zo. Iedereen is nieuw, andere culturen andere gewoontes erg tof!

Ik heb zelfs een vriendin nu in londen, een italiaanse

Wat betreft docenten, erg wisselend, sommige zijn strontvervelend maar omdat op deze universiteit de vakken vaker dan 1 keer per week worden gegeven kun je gewoon wisselen en dan heb je een andere leraar of lerares maar volg je nog steeds hetzelfde vak. En hier ook komen de leraren weer overal en nergens vandaan. Noorse leraar voor geschiedenis, 1tje uit rusland voor financiele markten en instituten en een franse voor macro economie. En ga zo maar door. Erg tof dus
En je hoeft je nooit te vervelen in londen! Elke avond wel wat te doen, en je merkt dat uit eten in londen elke avond echt niet zo duur is maar wel vet gezellig!
De financien kun je fixen via die student loan (de overheid UK) die de 3045 pond voor je betaalt. Dat wordt direct overgemaakt naar de uni dus je ziet het geld bedrag nooit. En je hoeft het pas terug te betalen als je gaat werken. Best handige regeling en
heel heel veel mensen maken er gebruik van. 3045 pond is immers veel geld en een goed pressie middel om je best te doen op de universiteit. En het maakt niet of uit of je nu weer in nederland zit of in england of oezbekistan. Je leent 3045 pond per jaar, en als je stopt moet je pas terugbetalen bij een baan boven een bepaald bedrag. ( en je kunt natuurlijk sneller afbetalen en dat is wel aan te raden

) En het leven zelf in londen hoeft niet duur te zijn, als je elke dag uitgaat, je vol tankt met bier en elke avond uit eten gaat wordt het een duur grapje. Als je gaat supermarkten, niet bij M&S maar gewoon bij Tesco shoppen omdat dat de helft goedkoper is.
Wat betreft studenten en part time jobs, er zijn genoeg jobs te vinden in londen om als student te doen. Je moet alleen wel wat impulsief zijn en goedgebekt. Veel connecties op de universiteit helpen dus om een baantje te vinden en woonruimte. En je kunt vaak zelfs via de universiteit een baantje fixen, die willen je daar wel bij helpen. Veel van mn mede studenten hebben dan ook een bijbaantje van werken in een restaurant tot assistent hypotheek verstrekker

En het is te combineren met je school leven want je zult haast nooit 5 dagen in de week naar school moeten. Het valt te combineren maar je moet school wel wat bijhouden, ipv deadlines met essays/portfolio's/presentaties enzo.
Ik zelf heb eerst in een hostel gezeten en ben er zelfs vastgeroest. Ik zit nog steeds in een hostel, heb al wel meerdere kamers aangeboden gekregen in oost-londen ( hackney / mile end etc. etc. ) maar dat kon me niet bekoren. Ik zit puur in een hostel vanwege mn luiheid, en het is opzich ook wel weer gezellig in zo'n hostel. Heb genoeg vrienden die gingen studeren in londen eerst 2 / 3 week in mijn hostel zaten en nadat ze vrienden maakten op de universiteit een kamer kregen aangeboden om daar te wonen en toen snel zijn verhuist van hostel naar appartement/flat/studentenkamer.
En wat betreft 'clearing' dat is je registreren via de universiteit directly. Omdat je al te laat bent voor ucas is het handig dus de universiteiten op te zoeken waar je heen wilt en die te mailen voor verdere afhandeling.
Studeren in het buitenland is echt een aanrader!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.