Wordt er nog wel een beetje gesproken bij jou op de afdeling? Hier zijn ze allemaal nogal timide en stil. Maar ja het zijn allemaal Phd's en postdocs. Misschien ligt het wel aan de soort afdeling waar ik hier zitquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:55 schreef Niek. het volgende:
[..]
Plek waar ik kom te wonen is ook niet zo bekend hoor
Ik ga nu werken bij het bedrijf waar ik vorig jaar stage liep. Ga daar nu aan de slag als Sales&Marketing Assistant
Ik woon bij Shoreditch Park, en ga af en toe wel eens naar Dalston Market voor exotische groeten en kruiden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:35 schreef Niek. het volgende:
[..]
In welke buurt woon je?
Ik vertrek volgende week en heb nu ook een (tijdelijk) adres, kom op dezelfde plek te wonen waar ik vorig jaar tijdens een stage ook heb gewoond, in Dalston, zo ongeveer op de grens met Stoke Newington, 20meter vanaf de Kingsland High Street.
hier veel PhD's en post docs....maar heel gezellige afdelingquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:57 schreef Bierie het volgende:
[..]
Wordt er nog wel een beetje gesproken bij jou op de afdeling? Hier zijn ze allemaal nogal timide en stil. Maar ja het zijn allemaal Phd's en postdocs. Misschien ligt het wel aan de soort afdeling waar ik hier zit
dat dusquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:50 schreef SaskiaR het volgende:
Hier (Manchester) ook erg gezellig! Veel contact tussen studenten, PhD's en staf - op maandag een gezamenlijke lunch, op donderdag eerst een lezing en daarna uit eten met iedereen die mee wil. Maar het is ook niet zo'n heel grote afdeling, dus iedereen kent elkaar ook.
Daar komt mijn bus altijd langs, de 76.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik woon bij Shoreditch Park, en ga af en toe wel eens naar Dalston Market voor exotische groeten en kruiden.
We zitten niet heel erg in aparte afdelingen omdat het bedrijf niet enorm groot is (iets van 15 mensen) Word vrij veel gesproken, vrijwel elke vrijdag middag met aantal samen in een pub lunchen en vrijdag avond de pub in. Daarnaast soms in het weekend nog uit gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:57 schreef Bierie het volgende:
[..]
Wordt er nog wel een beetje gesproken bij jou op de afdeling? Hier zijn ze allemaal nogal timide en stil. Maar ja het zijn allemaal Phd's en postdocs. Misschien ligt het wel aan de soort afdeling waar ik hier zit
Je zou eens kunnen kijken naar een umts dongle van vodafone, KPN of Telfort. Allen hebben zij als het goed is ook dekking in de UK. (van Vodafone weet ik het zeker aangezien ik er zelf op dit moment ééntje gebruik om mee te postenquote:Op zondag 15 maart 2009 18:15 schreef IJzercookie het volgende:
Kortom: hoe kan ik gebruik maken van internet met mijn macbook?
Je bent net 2 weken te laat: http://www.emigratiebeurs.nl/nl/quote:Op maandag 23 maart 2009 10:07 schreef Apfel. het volgende:
Goed, ik moet voor school een rapport schrijven over de mogelijkheden van het lopen van een stage in het buitenland. Ik heb hiervoor Engeland gekozen, nu ben ik opzoek naar goede bronnen (websites), die de mogelijkheden laten zien mbt het stage lopen in Engeland.
Ik ben op zoek naar:
- Huisvesting in Engeland (hoe kom je aan een kamer etc).
- Gemiddeld levensonderhoud (kosten primaire levensbehoeften )
- Gesubsidieerde kosten (door Nederland (IB Groep) of Engeland)
- Eventueel je motivatie waarom Engeland
Natuurlijk ga ik eerdaags ook op gesprek bij de buitenland coordinator van mijn opleiding, en kijk ik op websites ala IB groep, maar er zitten hier vast mensen die ervaring hebben met het lopen van een (HBO) stage in het buitenland. Elk advies is welkom
En dat terwijl ik er al lang mee bezig had moeten zijnquote:Op maandag 23 maart 2009 15:19 schreef jmac het volgende:
[..]
Je bent net 2 weken te laat: http://www.emigratiebeurs.nl/nl/
Had je je werkstuk in 1 keer af
Niet bekend mee maar zou wel eens lastig kunnen worden, recessie enzo, is hier (engeland) al vrij hard ingeslagen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:50 schreef Manu82 het volgende:
Iemand nog bekend met traineeships voor economen?
Ha, SW18, wandsworth hehe. Ik moet zeggen ik woon zelf ook al een poos in londen (notting hill), en had ook altijd al de wens gehad om er te wonen maar moet bekennen dat ik nog eigenlijk nog nooit echt diep onder de thames ben geweestquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:49 schreef Alistair het volgende:
* Alistair woont nu zo'n 5 jaar in Engeland. Eerst heb ik 2 jaar in de buurt van Birmingham gewoond en gewerkt en sinds 2006 woon en werk ik in SW London (eerst Fulham en nu het goede deel van Wandsworth)
Ben eigenlijk nauwelijks tegen problemen aangelopen. Ga hier graag uit (ongeveer 3x per week) en vind dat ook wat socialer en/of relaxter eigenlijk dan in Nederland. Moet daarbij wel zeggen dat ik in Nederland minder uitging dan hier
Overigens ben ik nog vrij regelmatig in Nederland. Ik ga minstens 6x per jaar naar Nederland. Vaak voor een lang weekend en een enkele keer voor een weekje als ik genoeg vrije dagen over heb
Had ik nou maar £10 op Mon Mome gezet!quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:50 schreef Blight het volgende:
Lekker gokken op de Grand National.
quote:Op donderdag 9 april 2009 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
kings mill brood is echt wel heul goed ^^
quote:Op donderdag 9 april 2009 10:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
Ik begrijp werkelijk niet hoe je het door je strot heen krijgt.
Oefquote:Op donderdag 9 april 2009 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
kings mill brood is echt wel heul goed ^^
Pret en EAT hebben goed spul inderdaadquote:Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
OefIk heb daar de witte variant eens van geprobeerd. Nee,
![]()
Overigens snap ik die medium sliced and thick sliced notaties ook niet, medium is immers al dik genoeg en thick sliced is echt overdone. Ik haal altijd van die kleine broden (geel bruine verpakking) op, weet de naam daar zo niet van maar het is relatief te doen en vrij goedkoop.
Overigens vind ik de sandwiches voorverpakt in de supermarkten niet om te vreten. Gelukkig werd ik in het londen topic gewezen op pret a manger
De sandwiches van M&S zijnook wel te doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:34 schreef Alistair het volgende:
[..]
Pret en EAT hebben goed spul inderdaad
Iew iew iewquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
De sandwiches van M&S zijnook wel te doen.
Hmmmz, M&S vind ik alles behalve een waardeloze 'supermarkt'!quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iew iew iewHell no. Sowieso vind ik marks and spencer al een waardeloze supermarkt, de sandwiches en dergelijke zijn nog slechter. Zij het dat je bij lokale 'kleine supermarkten' vaak van dat merkloos spul hebt voor 0.75 pond ofzo, en daar worden de broodjes vaak niet beter van
Die deals zijn erg goedkoop met drinken en een snack erbijquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:23 schreef Kings het volgende:
Ik was altijd voor de meal deal van de boots!
Vooral die sandwiches verpakt met z'n drietjes met drie soorten kip of die met bacon/prawns/chicken
ZAAALIG (ja sorry, ik houd nu eenmaal van kunstmatige geur-kleur en smaakstoffen)
Tesco is voor mij prima, ik haal er altijd van die salade boxen voor 2.5 pond. M&S is gewoon te prijzig voor het kwaliteit wat ze aanbieden al vind ik hun pringles variant wel erg lekker. Overigens kom ik ook relatief ook wel eens bij de Sainsbury en de Spar ( daar hebben ze coca cola vanillaquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:31 schreef Alistair het volgende:
[..]
Hmmmz, M&S vind ik alles behalve een waardeloze 'supermarkt'!
Ik kom er graag, evenals bij Waitrose en soms bij Sainsbury's. Ik kom niet graag in Tesco en Asda
Geen idee, ik ken alleen een ASDA in Clapham en die is m.u.v. Zondag wel 24 uur per dag openquote:
Was bij ons (swindon) alleen in de zomer 24 uur geopend.quote:
Zelf kom ik meestal die bloedirritante "open till late" shops tegen. Lekker vaag doenquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:09 schreef Niek. het volgende:
Ik ga naar de Tesco Metro, de Sainsburys en soms naar een van de vele kleine 24uurs winkeltjes hier in de buurt. Tesco meestal omdat hij dichtbij zit en je nog wat keuze hebt, Sainsburys als ik veel inkopen ga doen en de 24uurs shops voor kleine dingen op rare tijdstippen.
DIe is inderdaad duur en ik ken er alleen een in Kensington High Streetquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:11 schreef Drive-r het volgende:
Waitrose is de supermarkt voor mij, echt met grote afstand op de rest. Anders Wholefoods, maar da's duur en verder weg...
Uhh, die heb ik nog nooit gezien in londenquote:Op zaterdag 11 april 2009 13:35 schreef Manu82 het volgende:
Gaan jullie nooit naar een Lidl of Aldi?
Die zie je nauwelijks in het centrum, dus nee, nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:35 schreef Manu82 het volgende:
Gaan jullie nooit naar een Lidl of Aldi?
Precies, ik ben ze ook nog nooit tegengekomen eigenlijkquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die zie je nauwelijks in het centrum, dus nee, nog nooit geweest.
Ah op die fietsquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die zie je nauwelijks in het centrum, dus nee, nog nooit geweest.
Geen Lidl? Probeer eens naast die ASDA in Clapham (Junction) te kijken.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:08 schreef Alistair het volgende:
[..]
Precies, ik ben ze ook nog nooit tegengekomen eigenlijk
Ik ben een paar keer bij ASDA geweest. Kun je wel nagaan hoe goed ik kijk als ik daar (gratis) mijn autootje parkeer. Ik weet alleen dat daar een Boots zit naast ASDAquote:Op zondag 12 april 2009 17:19 schreef Xaran het volgende:
[..]
Geen Lidl? Probeer eens naast die ASDA in Clapham (Junction) te kijken.
Beste brood is trouwens tigerbroad. Moet je wel zelf snijden maar is goed. Bij Tesco en Saintburys. Waitrose heeft kl*te brood. Naast de Kings Mill is er niets goed aan wat ik tot nu toe heb gevonden. Kwaliteit valt ook wel mee van Waitrose. Tis enkel duur.
2 uur gratis. Parkeer ook altijd daar als ik er voor mijn werk moet zijn. Eindje lopen maar is ook niets beters in de buurt.quote:Op zondag 12 april 2009 17:24 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer bij ASDA geweest. Kun je wel nagaan hoe goed ik kijk als ik daar (gratis) mijn autootje parkeer. Ik weet alleen dat daar een Boots zit naast ASDA
Ik vind het groente en fruit van Waitrose erg goed. Ja, het is in verhouding duur als je bijv. kijkt naar Tesco
Voor alle NL'ers in Londen!quote:Op woensdag 15 april 2009 16:24 schreef mayo0o het volgende:
http://www.holland.com/uk/hollandhouse2009/hollandhouse2009.jsp
Waar wordt je uitbetaald, in Nederland of in de UK? In dat laatste geval zorgen dat je een rekening opent offshore in de UK, dus Jersey of Isle Man, etc. Dit kan gewoon bij de normale UK banken, HSBC bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:01 schreef locutus51 het volgende:
Hello,
Zoals het nu lijkt ga ik voor de rest van dit jaar werken in de UK, vlakbij Birmingham bij een groot IT-bedrijf.
Het is een klant van het zusterbedrijf van mijn werkgever. Mijn manager belde mij of het mij iets leek om daar een tijdje heen te gaan. Deze klant heeft veel medewerkers nodig voor langere tijd voor verschillende functies en heeft dit bij diverse internationale bedrijven aangevraagd. Op dit moment ben ik de enige die is aangeboden op de functie die ik graag wil vervullen.
Ik ben al een tijdje bezig met het krijgen van een internationale klus, ik zou naar India gaan, maar door de aanslagen daar (Mumbai) is dit uitgesteld en nu door de "kredietcrisis" is het voorlopig afgeblazen
De klant verzorgt de overnachtingen, en mijn baas betaald het eten en de vluchten (als ik wil elk weekend) Daarnaast krijg ik gelukkig ook nog wat "ongemakkenvergoeding".
Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden of hebben jullie handige tips voor als ik daar ben.
Alvast bedankt
Ik wordt uitbetaald in Nederland, ik wordt gewoon door een klant van mijn werkgever ingehuurd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waar wordt je uitbetaald, in Nederland of in de UK? In dat laatste geval zorgen dat je een rekening opent offshore in de UK, dus Jersey of Isle Man, etc. Dit kan gewoon bij de normale UK banken, HSBC bijvoorbeeld.
Als je namelijk in de UK wordt betaalt, maar je bent een "non-ordinary resident" (iemand die niet van plan is te blijven en er alleen voor zijn werk is), hoef je geen belasting te betalen over het geld dat je verdient met werk buiten de UK dat niet in de UK wordt gebracht.
Dus aan het einde van het jaar tel je alle dagen die je buiten de UK hebt gewerkt op en deel je door het aantal werkdagen dat jaar. Dat percentage van je bruto salaris is volledig belasting vrij. Relaxed.
Duidelijk. Toch de moeite waard om eens te kijken of je ergens voordeel uit kunt trekken. Werken in het buitenland is over het algemeen goed voor je belastingsituatie, er zijn zo veel regelingen voor expats...quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:11 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik wordt uitbetaald in Nederland, ik wordt gewoon door een klant van mijn werkgever ingehuurd.
Ik ben idd gewoon in NL verzekerd qua ziektekosten, en wanneer ik extra verzekeringen nodig bent dan regelt mijn baas dit voor mij. Enige waar ik naar moest kijken was mijn WA verzekering, of deze ook dekking heeft in het buitenland. Verder heb ik al een doorlopende reisverzekering.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Duidelijk. Toch de moeite waard om eens te kijken of je ergens voordeel uit kunt trekken. Werken in het buitenland is over het algemeen goed voor je belastingsituatie, er zijn zo veel regelingen voor expats...
Verder weinig om rekening mee te houden, lijkt me. Hoe zit je met ziektekosten? Ik neem aan dat je in NL gewoon verzekerd blijft en in de UK gebruik kunt maken van NHS. Het is de moeite waard om te checken of je ook private clinics kunt gebruiken met je Nederlandse verzekering. Namelijk wel een voordeel. Anders kan de klant je wellicht bijverzekeren in de UK.
Weinig reis verzekeringen die je dekken als je voor je werk langere tijd in het buitenland bent, daar zou ik niet op rekenen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:23 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik ben idd gewoon in NL verzekerd qua ziektekosten, en wanneer ik extra verzekeringen nodig bent dan regelt mijn baas dit voor mij. Enige waar ik naar moest kijken was mijn WA verzekering, of deze ook dekking heeft in het buitenland. Verder heb ik al een doorlopende reisverzekering.
hmm ok, dan ga ik daar nog ff naar kijken hoe dat zit.... thnx.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weinig reis verzekeringen die je dekken als je voor je werk langere tijd in het buitenland bent, daar zou ik niet op rekenen?
Dit valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weinig reis verzekeringen die je dekken als je voor je werk langere tijd in het buitenland bent, daar zou ik niet op rekenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |