abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 14:10:48 #1
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64087847

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)

bron: wikipedia

Met dank aan popolon en Don Diablo voor de OP.

Vorige topics:
United Kingdom #3
United Kingdom #2
United Kingdom

En hier weer verder

[ Bericht 86% gewijzigd door Manu82 op 17-12-2008 14:17:32 ]
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_64087856
wow een tvpje

de welkomspagina is toch wel ietwat magertjes
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_64087946
Verder over de voetbalkaartjes: Volgens mijn moet je voor bijna alles een membership dinges hebben om voor kaarten voor Arsenal in aanmerking te komen. Kaarten zijn meestal al lang op voordat ze in de algemene verkooop gaan.
Als je niet per se naar Arsenal moet kun je eens naar Fulham of Spurs gaan, daar kun je gewoon kaarten voor kopen tenzij het een echt grote wedstrijd is. West Ham heb ik nog niet geprobeerd...
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 14:23:23 #4
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64088296
voor voetbalkaartjes is dit topic ook handig:

Buitenlandse wedstrijden bezoeken, deeltje 5
Room 23
pi_64089101
Ik ben afgelopen jaar naar Fullham geweest, kaarten kopen was geen probleem en de sfeer was top!
  woensdag 17 december 2008 @ 15:13:30 #6
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64089825
Ik heb een stage gevonden in Belfast. Het grote nadeel is dat ik daar geen stage vergoeding krijg. Ik zoek dus een studentenkamer. Maar hoe vind ik die??? Is er een soort kamernet in uk?
of niet natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:22:03 #7
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64090067
Room 23
  woensdag 17 december 2008 @ 15:29:48 #8
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64090278
quote:
ja die had ik ook al gegoogled. Maar daar staat letterlijk niks op
of niet natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:31:54 #9
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64090335
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:29 schreef Leep het volgende:

[..]

Neem eens contact op met het International Office denk ik dan
Room 23
  woensdag 17 december 2008 @ 15:43:42 #10
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64090713
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:31 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Neem eens contact op met het International Office denk ik dan
Welk international office?? Ik snap het niet helemaal geloof ik
of niet natuurlijk
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:49:28 #11
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64090899
Van de uni's daar misschien, kunt altijd even mailen denk ik
Room 23
  woensdag 17 december 2008 @ 16:12:46 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64091707
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:13 schreef Leep het volgende:
Ik heb een stage gevonden in Belfast. Het grote nadeel is dat ik daar geen stage vergoeding krijg. Ik zoek dus een studentenkamer. Maar hoe vind ik die??? Is er een soort kamernet in uk?
Ga kraken! Genoeg kraakpanden in Belfast.

Laat ons maar weten hoe Belfast bevalt als woonplaats, want als vakantiebestemming was het hoewel de zon scheen grauw en deprimerend.
reset
  woensdag 17 december 2008 @ 16:24:46 #13
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64092114
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Ga kraken! Genoeg kraakpanden in Belfast.

Laat ons maar weten hoe Belfast bevalt als woonplaats, want als vakantiebestemming was het hoewel de zon scheen grauw en deprimerend.
haha ja ik zag de fotos in het vorige deel Maar mijn werk wordt het verbeteren van de buitenruimte, genoeg te doen daar dus Kraken is wel een goed plan;) Zit ik daar straks per ongeluk in het underground IRA hoofdkwartier
http://www.groundworkni.org.uk/
of niet natuurlijk
  woensdag 17 december 2008 @ 17:17:32 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64093563
Je bent hard nodig in Belfast! Hopelijk blijft het geweld weg en kan er iets moois van de stad worden gemaakt.

Ben je er al eens geweest voor orientatie? Als je echt wil kraken ga je naar een lokaal park en spreek een punk oid aan. Krakers zijn vaak erg vriendelijke mensen.
reset
pi_64093990
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:13 schreef drWho het volgende:
Verder over de voetbalkaartjes: Volgens mijn moet je voor bijna alles een membership dinges hebben om voor kaarten voor Arsenal in aanmerking te komen. Kaarten zijn meestal al lang op voordat ze in de algemene verkooop gaan.
Als je niet per se naar Arsenal moet kun je eens naar Fulham of Spurs gaan, daar kun je gewoon kaarten voor kopen tenzij het een echt grote wedstrijd is. West Ham heb ik nog niet geprobeerd...
Arsenal kaart is inderdaad als lid iets makkelijk (niet veel helaas), maar je maakt de meeste kan als je kijkt naar cup wedstrijden, zowel Europees als nationaal. Dan hebben de seizoenkaarten geen rechten en blijft er vaak veel meer over.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64100091
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:12 schreef Individual het volgende:
Geweldige stad
Leuk uitgaan en aardige sfeer met de lokale bevolking daar

Juist die geschiedenis daar maakt de stad zo bijzonder. En ondertussen gebeuren er de laatste tijd toch niet zo veel schokkende dingen meer. Af en toe een marsje door een nabijgelegen wijk met een afwijkende geloofsovertuiging, maar dat is alles. Ben er dit jaar twee keer geweest vanuit een iets grotere stad ten zuiden op hetzelfde eiland en dat beviel dus wel. Als je trouwens bij de universiteit dichtbij het centrum gaat studeren, veel plezier! Mooie gebouwen daar verder.

Voor kamers kun je voor Belfast trouwens ook terecht op www.daft.ie of of belfast.gumtree.com.
Ondanks dat het Noord Ierland / UK is zie je redelijk veel Ierse vlaggen (in de katholieke delen), die lui willen dan juist weer zo min mogelijk dan wel geen contact met "The Queen" onderhouden.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:01:59 #17
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_64102670
Nee niet studeren helaas. Stage lopen bij een bedrijf
of niet natuurlijk
pi_64116161
Wat is Engeland toch eenb achterlijk land zeg... wilde wat geld van mijn Engelse bankrekening naar mijn Nederlandse overmaken. In NL zou je dus internetbankieren openen, IBAN + BIC invoeren en klaar. In Engeland moet je naar de bank, een formulier invullen, vervolgens daar ter plaatse (!!) een uur wachten - want ze moeten alles checken met het hoofdkantoor, en ze moeten je vragen kunnen stellen als het hoofdkantoor die heeft, dus moet je wachten tot alles gecleared is.
Vervolgens kost dit ook nog 20 (!!) pond. En je moet, ook als je een postbankrekening hebt in NL, het lokale adres van je bank gaan opgeven - hoe zou ik dat in godsnaam kunnen vinden, bij de postbank heb je geen eigen bankkantoor
Ze zijn gestoord
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_64116517
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:42 schreef SaskiaR het volgende:
Wat is Engeland toch eenb achterlijk land zeg... wilde wat geld van mijn Engelse bankrekening naar mijn Nederlandse overmaken. In NL zou je dus internetbankieren openen, IBAN + BIC invoeren en klaar. In Engeland moet je naar de bank, een formulier invullen, vervolgens daar ter plaatse (!!) een uur wachten - want ze moeten alles checken met het hoofdkantoor, en ze moeten je vragen kunnen stellen als het hoofdkantoor die heeft, dus moet je wachten tot alles gecleared is.
Vervolgens kost dit ook nog 20 (!!) pond. En je moet, ook als je een postbankrekening hebt in NL, het lokale adres van je bank gaan opgeven - hoe zou ik dat in godsnaam kunnen vinden, bij de postbank heb je geen eigen bankkantoor
Ze zijn gestoord
Goed, weet niet wat voor bank je gebruikt, maar ik maak het gewoon via internet over en dat is vrij simpel. Dat is bij de HSBC, volgens mij zijn er meer banken waar dit vrij goed te doen is.
pi_64116543
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:42 schreef SaskiaR het volgende:
Ze zijn gestoord
Ik maar bij de HSBC gewoon geld via internetbankieren over hoor (IBAN - BIC)
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 13:07:37 #21
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64116970
Bij welke bank zit je nu uiteindelijk dan?
Room 23
pi_64118412
NatWest... ik heb het gevraagd of dit makkelijker kon, en ze raadden me Travellers cheques aan (die bestaan in NL niet eens meer, dacht ik).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 18 december 2008 @ 14:12:10 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64119097
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:53 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Ik maar bij de HSBC gewoon geld via internetbankieren over hoor (IBAN - BIC)
ik heb ook HSBC internet bankieren (plus account en business account zelfs), maar hoe doe je dat dan?
reset
pi_64119213
quote:
Op donderdag 18 december 2008 14:12 schreef Individual het volgende:

[..]

ik heb ook HSBC internet bankieren (plus account en business account zelfs), maar hoe doe je dat dan?
Er is na je inlogscherm een 'Send Money Overseas' knop links in je scherm bij het bekijken van je rekening.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 14:25:01 #25
135486 Manu82
How you doin'?
pi_64119481
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:51 schreef SaskiaR het volgende:
NatWest... ik heb het gevraagd of dit makkelijker kon, en ze raadden me Travellers cheques aan (die bestaan in NL niet eens meer, dacht ik).
Weet het niet zeker, maar volgens mij bestaan ze nog wel
Room 23
  donderdag 18 december 2008 @ 14:32:46 #26
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64119701
ik heb die optie niet en heb net met de bank gechat:
quote:
Individual>hi dueshan
can i transfer money internationally online?
Dueshan>not online no
Dueshan>you can do it if you ring up the bank
Individual>thanks
Dueshan>thank you
reset
pi_64124099
quote:
Op donderdag 18 december 2008 14:32 schreef Individual het volgende:
ik heb die optie niet en heb net met de bank gechat:
[..]

Vreemd. Ik heb HSBC Premier voor mijn offshore en onshore accounts. Allebei werken makkelijk met transfers. Voor de onshore account is het volgens mij ergens onder "Transfer". Dan heb je ook de optie om de transfer naar een buitenlandse account te doen?
  donderdag 18 december 2008 @ 16:53:49 #28
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64124636
Oke dankje wel voor de tips, hebben nu wat contact gezocht met mensen in Londen die ik ken en een member card hebben... Nu hopen dat we nog 2 mensen kunnen vinden aangezien er 2 kaarten zijn gehaald.. Die ticketbureaus zijn wel onwijs duur zeg :S 150 pond is vrij normaal...
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64124874
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:53 schreef motherflocker het volgende:
Oke dankje wel voor de tips, hebben nu wat contact gezocht met mensen in Londen die ik ken en een member card hebben... Nu hopen dat we nog 2 mensen kunnen vinden aangezien er 2 kaarten zijn gehaald.. Die ticketbureaus zijn wel onwijs duur zeg :S 150 pond is vrij normaal...
Ja, dat is hetzelfde als dat je in Nederland kaarten haalt bij een ander bedrijf dan de officiele verkoper, je bent dan veel meer kwijt dan zou moeten.
  donderdag 18 december 2008 @ 19:14:15 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64128036
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Vreemd. Ik heb HSBC Premier voor mijn offshore en onshore accounts. Allebei werken makkelijk met transfers. Voor de onshore account is het volgens mij ergens onder "Transfer". Dan heb je ook de optie om de transfer naar een buitenlandse account te doen?
Heb al een lange tijd geen international transfer meer gedaan, maar ik deed het altijd over de telefoon. Ze geven me niet de optie om op het internet internationaal over te schrijven.

Heb deze rekening al 8 jaar en dit land kennende zou het gewoon een switch kunnen zijn die ze kunnen overzetten, maar door regeltjes en/of britse incompetentie/luiheid doen ze het niet. Ach via de telefoon gaat het ook wel en voor de rest zijn ze een prima bank.
reset
pi_64151105
Bij de RBS is het ook niet mogenlijk om dit online te doen.
Mag gewoon naar RBS filiaal toe en daar gegevens van de bank door geven en 17 Pond betalen voor het overmaken.

We hebben een credit kaart en een kopie er van ligt in Nedeland.
Schoon ouders halen er geld vanaf en storten dat op de Nederlandse bank rekening.
Is de goed koopste optie
  zondag 21 december 2008 @ 19:19:16 #32
52871 Blight
Supersized.
pi_64217529
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:29 schreef Leep het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Belfast en heb na mijn verhuizing deze kant op binnen luttele dagen een woning gevonden via www.daft.ie. Even klikken op UK, en dan (in jouw geval) op Share. Kamers te over!

Een andere welke je nog kan proberen is www.sparerooms.co.uk.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  zondag 21 december 2008 @ 19:23:12 #33
52871 Blight
Supersized.
pi_64217663
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:51 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Geweldige stad
Leuk uitgaan en aardige sfeer met de lokale bevolking daar

Juist die geschiedenis daar maakt de stad zo bijzonder. En ondertussen gebeuren er de laatste tijd toch niet zo veel schokkende dingen meer. Af en toe een marsje door een nabijgelegen wijk met een afwijkende geloofsovertuiging, maar dat is alles. Ben er dit jaar twee keer geweest vanuit een iets grotere stad ten zuiden op hetzelfde eiland en dat beviel dus wel. Als je trouwens bij de universiteit dichtbij het centrum gaat studeren, veel plezier! Mooie gebouwen daar verder.

Voor kamers kun je voor Belfast trouwens ook terecht op www.daft.ie of of belfast.gumtree.com.
Ondanks dat het Noord Ierland / UK is zie je redelijk veel Ierse vlaggen (in de katholieke delen), die lui willen dan juist weer zo min mogelijk dan wel geen contact met "The Queen" onderhouden.

Ah jij was me voor. . En je hebt helemaal gelijk overigens!
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:44:30 #34
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64276117
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:53 schreef motherflocker het volgende:

Kaartverkoop van West Ham united gebeld aangezien vandaag voor het uitvak general sale starte en 4 tickets a 50 euro kunnen kopen! Stuk beter als thuisvak a 150 pond ps! Maar goed we hebben iig kaarten.

Nu nog de vraag aan de Londen kenners: zijn er nog bepaalde buurten die je beter kunt mijden? Wij willen namelijk wat stadions gaan bezoeken in Londen en zullen ook s avonds over straten zwalken etc maar gezien die vele steekpartijen etc vraag ik me af waar je beter niet zwaar van de kaart kunt lopen.
PSV
4 in a row!
pi_64276839
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:44 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Kaartverkoop van West Ham united gebeld aangezien vandaag voor het uitvak general sale starte en 4 tickets a 50 euro kunnen kopen! Stuk beter als thuisvak a 150 pond ps! Maar goed we hebben iig kaarten.

Nu nog de vraag aan de Londen kenners: zijn er nog bepaalde buurten die je beter kunt mijden? Wij willen namelijk wat stadions gaan bezoeken in Londen en zullen ook s avonds over straten zwalken etc maar gezien die vele steekpartijen etc vraag ik me af waar je beter niet zwaar van de kaart kunt lopen.
Nou ja, Londen is nogal een grote buurt, dus ik zou ze niet allemaal op kunnen noemen. Vaak is het behoorlijk geconcentreerd, dus je vind soms in een buurt een goed en een slecht gedeelte. Wel stadia zat je aan te denken? Emirates is prima, daarna gewoon lekker gaan zuipen in Upper Street richting Angel tube. Chelsea stadion is ook prima, kun je even verderop richting Earls Court of juist richting Fullham goeie borrels doen. White Heart Lane ligt volgens mij iets minder, maar daar kom ik eigenlijk nooit. Andere stadions trouwens ook niet, zo vaak ga ik helaas niet naar het voetbal (in mijn geval is het normaal Arsenal).
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:28:24 #36
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64284035
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, Londen is nogal een grote buurt, dus ik zou ze niet allemaal op kunnen noemen. Vaak is het behoorlijk geconcentreerd, dus je vind soms in een buurt een goed en een slecht gedeelte. Wel stadia zat je aan te denken? Emirates is prima, daarna gewoon lekker gaan zuipen in Upper Street richting Angel tube. Chelsea stadion is ook prima, kun je even verderop richting Earls Court of juist richting Fullham goeie borrels doen. White Heart Lane ligt volgens mij iets minder, maar daar kom ik eigenlijk nooit. Andere stadions trouwens ook niet, zo vaak ga ik helaas niet naar het voetbal (in mijn geval is het normaal Arsenal).
Tottenham vorig jaar geweest, man man man wát een pauperbuurt is dat zeg! Wij waren volgens mij de enige blanke die daar rond liepen en 1000 wannabee KFC verkooppunten.. Nee geen aanrader haha. Wij wilde naar West Ham stadion en Milwal stadion gaan kijken, maar hoorde dat laatste niet echt zit te wachten op toeristen?
PSV
4 in a row!
pi_64284484
Volgens mij is het bezoeken van stadions uberhaupt niet zo spannend in Londen, er zijn er tenslotte zo veel, volgens mij is het niet echt berekend op de gemiddelde toerist. Maar goed, Millwall heb ik nooit bezocht. Ligt niet in de beste wijk van Londen, maar volgens mij is het ook niet echt helemaal ellende. West Ham ligt nog wat meer afgelegen, geen idee hoe het daar is. Beide niet echt leuke plekken volgens mij, tenzij je natuurlijk echt graag het stadion wilt zien, verder heeft het waarschijnlijk weinig te bieden...
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:03:31 #38
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64285456
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:38 schreef Drive-r het volgende:
Volgens mij is het bezoeken van stadions uberhaupt niet zo spannend in Londen, er zijn er tenslotte zo veel, volgens mij is het niet echt berekend op de gemiddelde toerist. Maar goed, Millwall heb ik nooit bezocht. Ligt niet in de beste wijk van Londen, maar volgens mij is het ook niet echt helemaal ellende. West Ham ligt nog wat meer afgelegen, geen idee hoe het daar is. Beide niet echt leuke plekken volgens mij, tenzij je natuurlijk echt graag het stadion wilt zien, verder heeft het waarschijnlijk weinig te bieden...
Oh thx voor je reactie ! Dan wordt het enkel de stadiontour in het Wembly stadion
PSV
4 in a row!
pi_64285681
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:03 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Oh thx voor je reactie ! Dan wordt het enkel de stadiontour in het Wembly stadion
Wel zorgen dat je niet te ver af dwaalt, Wembley is als wijk behoorlijk slecht. Rond het stadion prima, maar verder zou ik voor een borrel gewoon weer het centrum in gaan
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:22:00 #40
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64286094
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wel zorgen dat je niet te ver af dwaalt, Wembley is als wijk behoorlijk slecht. Rond het stadion prima, maar verder zou ik voor een borrel gewoon weer het centrum in gaan
haha oke, ja bedoeling was stadion tour en daarna centrum in voor de toerist uit te hangen
PSV
4 in a row!
pi_64321139
Zou hier iemand mij willen helpen die in de UK woont. Ik wil een product online kopen in de UK , alleen ze versturen alleen aan UK mainland. Verzenden binnen UK mainland is gratis, maar wil het naar nederland verstuurd hebben. Is er iemand die mij zou willen helpen.
pi_64321409
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
Zou hier iemand mij willen helpen die in de UK woont. Ik wil een product online kopen in de UK , alleen ze versturen alleen aan UK mainland. Verzenden binnen UK mainland is gratis, maar wil het naar nederland verstuurd hebben. Is er iemand die mij zou willen helpen.
Heb je zelf al gebeld? Vaak kunnen bedrijven wel helpen als je het even uit legt. Anders zou ik het niet weten, of iemand moet zin hebben om het voor je in ontvangst te nemen en door te sturen. Ik helaas niet
pi_64321722
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Heb je zelf al gebeld? Vaak kunnen bedrijven wel helpen als je het even uit legt. Anders zou ik het niet weten, of iemand moet zin hebben om het voor je in ontvangst te nemen en door te sturen. Ik helaas niet
Ze vragen voor een product van 121 pond 100 pond verzendkosten, gaat beetje oneven redig scheef, dan geef ik liever iemand die het in ontvangst wil nemen en doorsturen iets extras.
pi_64322286
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:53 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ze vragen voor een product van 121 pond 100 pond verzendkosten, gaat beetje oneven redig scheef, dan geef ik liever iemand die het in ontvangst wil nemen en doorsturen iets extras.
Hm, da's veel inderdaad. Je zou kunnen kijken of je zelf een courier kan regelen die het op haalt, wellicht goedkoper. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het is...
pi_64322399
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, da's veel inderdaad. Je zou kunnen kijken of je zelf een courier kan regelen die het op haalt, wellicht goedkoper. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het is...
Size W/D/H mm. inc. feet. 430x290x85 is het formaat , maar de winkel wil alleen met eigen carrier versturen a 100 pond binnen europa. kortom ze hebben niet veel zin in versturen buiten de UK.
pi_64322703
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:16 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Size W/D/H mm. inc. feet. 430x290x85 is het formaat , maar de winkel wil alleen met eigen carrier versturen a 100 pond binnen europa. kortom ze hebben niet veel zin in versturen buiten de UK.
Nou ja, wellicht dat iemand hier er wel zin in heeft
pi_64358579
waarom ook niet: het hangt ervan af wat het precies is, maar anders ben ik best bereid om als proxy op te treden. PM me zou ik zeggen.
pi_64363796
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:11 schreef flipster112 het volgende:
waarom ook niet: het hangt ervan af wat het precies is, maar anders ben ik best bereid om als proxy op te treden. PM me zou ik zeggen.
Je PM staat uit
pi_64485405
Hallo ik zit te denken om naar engeland te verhuizen. Er is nog niks concreets, maar zit aan dover te denken (iets meer dan 4 uur rijden naar waar ik nu woon)...

Heb ff de huurprijzen gekeken en die zijn iets hoger dan hier (woon in brabant)

Maar ik hoor dus van iedereen dat het leven megaduur is daar! Kunnen jullie me daar wat meer over vertellen is het echt zo erg en wat zijn jullie bv kwijt aan boodschappen, internet, g/w/l....
pi_64485612
Het word goedkoper aangezien de pond met de dag minder waard word, dit betekend ook dat je loon met de dag minder word.
pi_64486545
mijn loon blijft gewoon in euro's...
maar kan iemand een indicatie geven wat ie nou kwijt is per maand aan de dingen die ik vermeldde in mijn vorige post.. 1 persoonshuishouden, gemeentelijke belastingen als ie er zijn...health care, water etc

de huurprijzen zijn niet superhoog in die kuststeden, scheelt niet veel met hier, komt natuurlijk ook door de pondkoers
pi_64487339
tvp ole
pi_64493996
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:18 schreef twister_rodriguez het volgende:
Hallo ik zit te denken om naar engeland te verhuizen. Er is nog niks concreets, maar zit aan dover te denken (iets meer dan 4 uur rijden naar waar ik nu woon)...

Maar ik hoor dus van iedereen dat het leven megaduur is daar! Kunnen jullie me daar wat meer over vertellen is het echt zo erg en wat zijn jullie bv kwijt aan boodschappen, internet, g/w/l....
Ik hou het allemaal slecht bij, maar ik ben ongeveer 400 pond in de maand kwijt aan gemeente belasting, gwl, tv en internet. Maar goed, gemeentebelasting kan enorm verschillen, dus het zegt weinig. Verder is mijn huur niet echt representatief aangezien ik in een van de duurste wijken van Londen woon. Engeland is nu natuurlijk opeens goedkoper, maar de simpele zaken als boodschappen, borreltje en openbaar vervoer waren hier altijd belachelijk duur...
pi_64494084
Dover, weet je dat zeker? Vond het maar een ellendig dorp toen ik er was.

Wat is het koud hier trouwens, ben dit niet meer gewend...
pi_64497903
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik hou het allemaal slecht bij, maar ik ben ongeveer 400 pond in de maand kwijt aan gemeente belasting, gwl, tv en internet. Maar goed, gemeentebelasting kan enorm verschillen, dus het zegt weinig. Verder is mijn huur niet echt representatief aangezien ik in een van de duurste wijken van Londen woon. Engeland is nu natuurlijk opeens goedkoper, maar de simpele zaken als boodschappen, borreltje en openbaar vervoer waren hier altijd belachelijk duur...
Openbaar vervoer vond ik juist erg meevallen, treinen binnen de uk zijn geloof ik erg duur maar vervoer binnen londen vond ik goedkoop.
pi_64500316
ok thnx voor de reacties ben nog een beetje aan t twijfelen over de locatie, maar ook sowieso over de verhuizing...

nu heb ik iig een beeld van de prijzen, ben nog een beetje fiscaal aspect aan t uitzoeken..
pi_64503394
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:30 schreef Niek. het volgende:

[..]

Openbaar vervoer vond ik juist erg meevallen, treinen binnen de uk zijn geloof ik erg duur maar vervoer binnen londen vond ik goedkoop.

Binnen londen valt inderdaad wel mee, maar de treinen zijn idioot en dat zorgt ervoor dat het gemiddeld voor de meeste mensen duurder is. Anyway, ik ga nooit met de trein en nauwelijks met ander openbaar vervoer, dus het is meer de mening van collega's...
pi_64689200
Meld!

bevindt me momenteel in Edinburgh voor een stage

Zijn er nog mensen die zich in edinburgh of in de buurt van bevinden?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_64743629
Komend studiejaar (waarschijnlijk) voor 6 maanden naar Birmingham
pi_64761801
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:53 schreef Californium het volgende:
Meld!

bevindt me momenteel in Edinburgh voor een stage

Zijn er nog mensen die zich in edinburgh of in de buurt van bevinden?
Ik woon aan de andere kant van de rivier in Fife en werk vlak bij Motherwell.
pi_64784329
Nog 5 maand in de uk, en dan zijn we er weer een poos vanaf. Tis allemaal best geinig en grappig enzo. Maar ik kan gewoon niet overweg met al dat vieze eten van die engelsen. Als ze ipv sainsburr/MS/te'sco's gewoon appie heins hadden had ik wel willen blijven
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_64787605
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 5 maand in de uk, en dan zijn we er weer een poos vanaf. Tis allemaal best geinig en grappig enzo. Maar ik kan gewoon niet overweg met al dat vieze eten van die engelsen. Als ze ipv sainsburr/MS/te'sco's gewoon appie heins hadden had ik wel willen blijven
Mis je dan echt dingen uit de super? Je kunt idd geen Nasikruiden of andijvie krijgen, verder vind je bijna alles wel tegenwoordig. Zelfs boerenkool en rookworst
pi_64790609
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef drWho het volgende:

[..]

Mis je dan echt dingen uit de super? Je kunt idd geen Nasikruiden of andijvie krijgen, verder vind je bijna alles wel tegenwoordig. Zelfs boerenkool en rookworst
Boerenkool ben ik nog niet tegengekomen?

En ik woon al een poosje in London, nou toen ik met kerst terug was in nederland had ik echt het idee, wow eindelijk weer goed eten! Hagelslag, vlokken, vla, patatje oorlog met 2 frikandellen en broodje hamburger!
Rawr!

Voor de rest is uk/londen heus wel gaaf, alleen het eten is mijn grootste struikelpunt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_64794168
Boerenkool is gewoon volop verkrijgbaar bij de Tesco , Asda etc etc.
Zuurkool ook moet je maar even langs de poolse producten gaan.
Rook worsten zijn ook volop verkrijgbaar
  zondag 11 januari 2009 @ 09:01:28 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_64907704
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En ik woon al een poosje in London, nou toen ik met kerst terug was in nederland had ik echt het idee, wow eindelijk weer goed eten! Hagelslag, vlokken, vla, patatje oorlog met 2 frikandellen en broodje hamburger!
Rawr!

Voor de rest is uk/londen heus wel gaaf, alleen het eten is mijn grootste struikelpunt.
Dan ga je overal in het buitenland problemen krijgen met eten. Al die dingen die je opnoemt behalve de hamburger (Burger Union?) kan je alleen in NL krijgen.

Wat de boer niet kent...
reset
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:40:00 #66
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_64983794
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Rawr!

Eens. Als ik overkom naar Nederland koop ik altijd een paar dozen vlokken, hagelslag in en koop ik 5 pond gesealde verse kaas. Beleg in de supermarkten hier is beneden alle peil.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:45:33 #67
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_64984002
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:18 schreef twister_rodriguez het volgende:

Huurprijs is natuurlijk wat je er zelf van maakt. Ik zou uitgaan van een pond of 800pm wil je in een mooi apartement zitten op een goede locatie. Gemeentebelasting varieert per buurt in de stad. Ik woon in een van de duurdere 'bands' in Bournemouth en betaal zo'n 300GBP pm. Omdat ik student ben gaat hier wel 25% vanaf maar indien je gaat werken gaat dit niet op en betaal je het volle pond. Internet 20 pond pm, gas water en licht geen idee, dat hou ik niet zo bij. Boodschappen: net als in NL. Uit eten/drinken vind ik zelfs relatief goedkoper door de gunstige wisselkoers en omdat je niet van die kleine flutglazen voorgeschoteld krijgt.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_65036378
thnx voor de info boomlaars
pi_65193620
hey boomlaars,

leuk dat ik hier mensen tegenkom die in bournemouth wonen, ik ga hier binnenkort ook heen voor een half jaar, alleen is mijn vertrek datum nog niet bekend. Hoe is het leven daar nou?:)
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:57:44 #70
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65243286
Hey wilde nog ff 1 ding weten, kun je met die stansed trein een retourtje kopen voor een weekend of is dat retour enkel geldig op dezelfde dag?

Danku!
PSV
4 in a row!
pi_65243343
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:57 schreef motherflocker het volgende:
Hey wilde nog ff 1 ding weten, kun je met die stansed trein een retourtje kopen voor een weekend of is dat retour enkel geldig op dezelfde dag?

Danku!
weekend is geen probleem.
wel even aangeven uiteraard
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:05:34 #72
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65243623
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

weekend is geen probleem.
wel even aangeven uiteraard
Oke! Thx zie dat je ze ook al online kunt kopen, zal ze wel even bellen.

Jammer dat we maar 3 dagen Londen hebben geboekt, liefste ga ik er een hele week heen.
PSV
4 in a row!
pi_65245940
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:05 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Oke! Thx zie dat je ze ook al online kunt kopen, zal ze wel even bellen.

Jammer dat we maar 3 dagen Londen hebben geboekt, liefste ga ik er een hele week heen.
3 dagen londen is echt te weinig, helemaal als je er nog nooit bent geweest, als je het wel kent is 3 dagen meer dan voldoende
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:10:57 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65246273
Je hebt meer dan een levenstijd nodig om London echt te zien!

Na ruim 8 jaar ontdek ik nog steeds heel veel mooie nieuwe dingen, maar zal ze nooit allemaal ontdekken. De stad leeft en verandert.
reset
pi_65246750
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:10 schreef Individual het volgende:
Je hebt meer dan een levenstijd nodig om London echt te zien!

Na ruim 8 jaar ontdek ik nog steeds heel veel mooie nieuwe dingen, maar zal ze nooit allemaal ontdekken. De stad leeft en verandert.
Oke oke, om londen 'echt' te zien. Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik houd het mooi tot alles wat binnen zone 3 valt. Al die oude troep wat huizen trekt me absoluut niet en die museums en kerken en andere dingen in het centrum van londen heb je ook wel gezien na een tijdje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')