abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 21:22:31 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64069767
klop-klop bestaat dat nog?
dat vond ik vroeger altijd zo lekker op de chocoladevla
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 december 2008 @ 21:24:02 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64069818
Kerstavond gourmetten, eerste kerstdag visschotel Tweede kerstdag Zien we dan wel weer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:27:29 #103
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64069932
De eerste oud en nieuw als ouders:
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 00:25 schreef Swetsenegger het volgende:
De Oudejaarsavond

En dan is het 0.10 op 1 Januari 2005. Samen met Eloise de oudejaarsavond door gebracht en om 12 uur elkaar gefeliciteerd met een prachtig jaar waar eigenlijk alles mee zat. De geboorte van onze dochter natuurlijk het meest memorabel.....

Vroeger was de klok van 12 uur een signaal om snel de familie te kusten en het beste te wensen en vervolgens naar buiten! Vuurwerk afsteken, je vrienden opzoeken en vervolgens tot diep in de nacht een feestje bouwen.

Nu is het toch even anders. Op de eerste verdieping ligt een hummel van 10 maanden waarvan we hopen dat ze door alle oud en nieuw consternatie heenslaapt. Dat lijkt te lukken... We kijken elkaar aan en lopen even naar de buren, de babyfoon aan het oor gedrukt. Maar daar aangekomen heeft de babyfoon geen bereik.

Snel een kusje en een handje en op een drafje weer terug naar het mooiste kado van het afgelopen jaar.... Toch redelijk onzinnig om samen glazig op de bank naar oude lullen tv te gaan zitten kijken. Dus m'n vrouw is maar weer even naar de buren en Papa tikt een verhaaltje op Fok....

Maar het is de mooiste oud & nieuw in jaren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64070070

mooi E.T.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:35:05 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64070211
Ja de eerste keer met kind oud en nieuw is wel heel bijzonder....

Wij blijven ook thuis sinds jaar en dag. Inmiddels met twee kinderen die opblijven tot 12 uur. Dat is ook wel bijzonder... om iets voor 12en jongste wakker maken en dan naar buiten, vuurwerk afsteken en naar bed.
Een nacht doorhalen of minder sterk pas om 3 uur gaan slapen trek ik écht niet meer...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:39:49 #106
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64070421
op oudjaar werk ik tot uurtje of 20 uur en daarna ga ik naar huis
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64070655
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:27 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kippenvel.
pi_64070679
Klopklop bestaat nog, blauw pakje, met aardbeien en de klopklop als foto op de voorkant. O zo simpel en heeeeerlijk. Recept uit studententijd, maar met stip bovenaan. En als variatie: met witte chocolade of drie laagjes in een glas (wit, melk en puur)

Oud en nieuw is bij vrienden dit jaar. En in de middag even naar pap en mam om oliebollen te halen...pap's bollen zijn toch het lekkerste!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 16 december 2008 @ 21:50:13 #109
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64070866
Pff Oud&Nieuw...

Plan was om een groepje vrienden op te trommelen. Toen bleek dat een vriendinnetje dat ook wilde, hebben we het aan haar gelaten om te organiseren, aangezien wij al een hele hoop geregeld en georganiseerd hebben afgelopen jaar. Helaas komt er niemand Weet dus nu nog niet wat we doen. Of met z'n tweetjes of toch met dat vriendinnetje...

Op de een of andere manier is het het al jaren steeds net niet met Oud&Nieuw. Jammer wel.
pi_64070905
quote:
[..]

Ja hoor...duidelijk... mijn hormonen werken! Wat mooi en met liefde geschreven Swets en wat leuk dat je dat nog even weer aanhaalt E.T!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:54:07 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64071035
Mooi E.T.
Zo stel ik het me dus ook voor.
Behalve dan dat ik me net bedenk dat het natuurlijk onze 2e O&N als ouders is. Technisch dan.

Vrienden van ons wonen hier om de hoek, hooguit gaan we daar nog even heen, maar dat hangt van Sasha af, of hij wakker is of niet.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:58:01 #112
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64071220
Wij parkeren onszelf inclusief kind bij vrienden met een groot huis en kinderen. We zitten daar met 4 stellen en 4 kindjes onder de 3, dus niemand zal het heel wild laat maken.
Ik vind het wel erg leuk om iets te doen, vorig jaar waren we met een club in een vakantiehuis en het jaar daarvoor deden we niets, dat vond ik toch niet zo heel leuk
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:02:07 #113
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64071414
Met Kerst heb ik mezelf beloofd nergens naartoe te moeten, misschien even een rondje Blijdorp ofzo, maar we eten beide dagen heerlijk thuis. Voor het eerst overigens dat we 'niets' doen. Oud en nieuw zitten we sinds Tobias er is ook heerlijk thuis, kan de kleine man gewoon naar zijn eigen bedje. Dit jaar gaan we naar vrienden in verweggistan, we gaan de avond voor oudjaarsdag er al naartoe zodat we er 2 nachtjes blijven slapen. 1 januari op ons gemakje terug naar huis en ook de verplichte nieuwjaarsronde doen we dit jaar niet aan mee. Gewoon lekker rustig dit keer
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_64071737
Hey zeg BE, maak ik speciaal voor jou foto's van ál mijn vroegtijdige aankopen en dan kom je nie eens ff gluren wasdanoe?!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:23:45 #115
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64072253
Met Oud en Nieuw halen wij idd onze kindjes om half twaalf uit bed, die dan met rode slaapwangen helemaal blij zitten te wezen met een glaasje prik en een oliebol ofzo .

Ook ik heb een kind dat nergens slaapt, dus dit werkt prima .

Daarna ga ik meestal even naar de buren , en Hub legt de kinderen weer op bed, waarna ik vanwege de buren ( ) uit mag slapen de volgende dag .

En daarna flikkeren we de kerstboom eruit.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64072762
Dit is het eerste jaar dat mijn oudste op mag blijvn tot na 12 uur, zolang hij het redt of tot we zelf naar bed gaan. Middelste gaat er op tijd in en die maken we rond 23.30 wakker en jongste laten we liggen tot ze zichzelf meldt. Het is hier altijd rustig qua vuurwerk dus dat zal wel goed gaan. En lekker suf thuis
Saartje
pi_64072785
Wij gaan al járen naar mijn vriendin met Oud en Nieuw.
Vorig jaar is Sven de hele avond wakker gebleven, zal mij benieuwen dit jaar (pasgeleden met een verjaardag is hij daar op de bank in slaap gevallen).
Even over 12en naar buiten (toevallig wonen er klasgenootjes van Sven daar in de straat, dus dat is dit jaar ook wel leuk) vuurwerk kijken, en niet al te laat naar huis (dat is wel een verschil met vroegah).

Nieuwjaarsdag bij 1 van mijn broers of mij rond een uur of half 12 nieuwjaarwensen.

En daarna flikkeren we de kerstboom eruit.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:39:04 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64072853
Met oud&nieuw komen er altijd vrienden bij ons over de vloer. Kan Noah gewoon in zijn eigen bed slapen, en om half 12 halen we hem uit bed om om 12 uur met z'n allen vanaf het balkon op de 4e verdieping naar het vuurwerk van de hele buurt te kijken Tot nu toe werkt dit prima voor ons en onze vrienden vinden het ook gezellig zo.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_64072888
Het is trouwens wel even wennen dat wij de hele zorgvraag : "wat doen we met opa (en voorheen opa en oma)" niet meer hebben.
Eerste kerstdag eten we bij mijn broer, voor de rest ... complete vrijheid hoe we het in gaan vullen.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 22:43:13 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_64073000
Met oud en nieuw zijn wij ook lekker thuis, met de kinderen aan de jip en janneke huppels 's nachts tutteren en lekker weer naar bed, sinds ik kinderen heb staan de tranen altijd om 00:00 in mn ogen en die stoppen pas op 1 jan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:05:30 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64073847
Het scheelt wel dat die vrienden van ons nog lang geen kinderen hebben
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:18:00 #122
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64074324
Sinds ik kinderen heb moet ik om 24.00 ook altijd slikken idd. Een algeheel kutjaar kan daar ook aan bijdragen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:19:23 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64074388
Wij geven met Oud en Nieuw dit jaar zelf een barbecuefeest voor de buurt. Ik geloof dat het halve plein komt. En zelf moet ik gewoon werken oudjaarsdag, dus de voorbereidingen komen helemaal op J. neer
Achteraf hebben we misschien iets te veel hooi op onze vork genomen, maar het zal wel gezellig worden, denk ik zo. De kinderen mogen opblijven, vorig jaar is dat ook goed gegaan. Toen hebben we het ook met de buurt gevierd, alle kinderen zaten lekker warm binnen en de volwassenen stonden de hele avond buiten in de regen. De kinderen hadden het toch beter begrepen

edit En die kerstboom flikkeren wij er pas altijd veel te laat uit
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_64074891
Bix, super! Ik zal het voorstellen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_64075120
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:43 schreef moussy het volgende:
sinds ik kinderen heb staan de tranen altijd om 00:00 in mn ogen en die stoppen pas op 1 jan
oei, da's kort! nog wel met 't blote oog waarneembaar?
pi_64075144
innepin, ah leuk dat 't je wat lijkt. het komt uit 'bix suc6recepten', zou 't helpen als je dat erbij vermeldt?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 december 2008 @ 23:56:40 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64075641

weet je nog huisgenootje van gister met pijn?
dr moeder heeft me gebeld, of ik weet of ze thuis is. dat is ze dus niet, fiets is weg (stond nog in Zeist, ging ze ophalen vandaag) maar ze is onbereikbaar op allebei haar mobieltjes, ze staan wel aan, maar krijgt uiteindelijk voicemail.
k heb geen nummers van haar vriendinnen en weet ook niet waar ze wonen.

Paps (werkt bij de brandweer) heeft contact opgenomen met zijn collega's van de politie.
Daar is ze iig niet bekend. Ziekenhuizen afgebeld. ook niets.

voel me er heel naar onder
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 december 2008 @ 00:02:23 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_64075819
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 december 2008 @ 00:03:13 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64075855
Wat vervelend Ynske
Ik hoop dat het niks is, gewoon een kwestie van mobieltjes vergeten en dat ze zo weer zal opduiken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_64076005
he bah, kan me voorstellen dat je daar wat ongerust over raakt. maar ik heb het gisteren gemist, waar had ze pijn aan dan? zou dat er iets mee te maken kunnen hebben volgens jou? heb je veel contact met haar? zou 't niet kunnen dat ze op de terugweg van 't fiets ophalen gezellig bij een vriend(in) langs is, en / of met die vriend(in) uit eten is oid. ik hoor m'n mobiel ook heel vaak niet, of vergeet 'm inderdaad thuis.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:18:46 #131
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64076244

Ik geloof dat we er klaar voor zijn!

Dus dan duik ik mn bed maar eens in, drukke dag morgen...
©Dumbo
pi_64076259
Wat leuk zo Tex! Een echte feestboom
Saartje
pi_64076465
ooh, dat ziet er prachtig uit! gefeliciteerd trouwens! en die ballonnetjes, wat lief zo klein! veel plezier morgen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 december 2008 @ 07:19:00 #134
13151 crew  Rewimo
pi_64078496
Toffe boom, Tex! Gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64078509
quote:
[..]

Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_64078815
Tex gefelliciteerd!

Ynske, heb je al wat gehoord? Wat een nare situatie, getver. Ik hoop dat alles goed is!

Met O&N gaan we naar mijn vader. Eigenlijkj wel traditie; vroeger was het al tot ong. 00:30 thuis, dan naar vrienden in de buurt en dan naar een groot feest ergens. Vorig jaar en dit jaar alleen bij mn vader. Wel echt heel gezellig, de hele avond spelletjes doen (met het doel zo vals mogelijk te spelen zonder dat iemand het door heeft ), oliebollen eten en wijntjes en poepel drinken. Verder heeft mijn papa hele gezellige buren (acteurs, raar volk ) en is het altijd leuk om te raden waar de beveiliging van de Hoop Scheffer zich verstopt heeft. (Woont 2 deuren verder). Heb er zin in!
  woensdag 17 december 2008 @ 08:25:02 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64078867
Dank allen! Noah was vooral onder de indruk van de boom en niet zo van het cadeau

Nu nog even rustig wakker worden en dan de taart ophalen, huis aan kant maken, etc en dan kan het feest beginnen
©Dumbo
pi_64079122
Gefeli Tex!!

Hè get Ynske wat naar ik hoop maar dat ze snel weer terecht is.

@Reinhilde, mwuahaha, die beveiliging, ik zie nu iets voor me met van die mannen met walkie-talkie die in de bosjes liggen met wat blaadjes op hun hoofd geplakt ofzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 17 december 2008 @ 08:53:30 #139
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64079190
Gefeliciteerd Tex, met je kleuterzoon! Een fijne dag... En de boom ziet er weer feestelijk uit dit jaar!
Heb je al wat gehoord Ynske? Getsie, ik vind het echt een eng verhaal zo. Hopelijk "gewoon" telefoon vergeten....
Ik ga maar eens nuttige dingen doen. Moet eigenlijk nog even weg, maar durf niet zo goed vanwege aangekondigde ijzel
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 17 december 2008 @ 08:58:19 #140
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_64079242
Tex, gefeliciteerd en wat een leuke boom. Veel plezier vandaag met het feest.

Hier ook geen rare dingen met kerst. Op kerstavond moeten ik en werken. Ik tot 18h30, hij tot 22h. Eerste kerstdag hetzelfde liedje, ik moet tot 14h werken, hij tot 19h. 's Middags ga ik lekker met de hond het bos in en 's avonds kneuteren we saampjes op de bank.

Tweede kerstdag moet ik weer werken tot 14h en is dan vrij. Rond een uur of 13 komen de kids naar ons toe en aan het eind van de middag vertrekken we naar mijn zwager en schoonzus om kerst te vieren met mijn schoonfamilie. De oudste gaat haar oom helpen met het hoofdgerecht [iets met wild] en de rest van de familie zorgt voor de overige gerechten.

Mijn broer is op wintersport, de eerste week van de vacantie, dus ergens tussen kerst en oudjaar gaan we bij mijn moeder eten. O&N vieren we denk gewoon lekker thuis met z'n allen. Onze pup heeft nog nooit vuurwerk gehoord en/of gezien, dus die wil ik lekker in haar eigen omgeving laten. Vanavond hebben we een soort van vuurwerktraining op de hondenschool en ik ben wel benieuwd hoe ze daarop reageert.

Ik ben dan een hele week vrij en heeft wel verlof gevraagd, maar weet nog niet of hij dat ook krijgt. Hij hoeft hooguit 3 dagen te werken als de kids hier zijn in de vacantie, maar hopelijk is hij ook gewoon lekker vrij. Op nieuwjaarsdag brengen we de kids rond het middaguur terug naar hun moeder en daarna is het altijd nieuwjaar wensen bij mijn oma met al haar kinderen en kleinkinderen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:01:50 #141
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64079281
Gefeliciteerd, Noah! Texel en Micha, van harte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 december 2008 @ 09:20:42 #142
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64079563
ze is dus inderdaad vannacht thuisgekomen, foon vergeten, tijd vergeten bij een vriendin.

ben blij dat t daarbij gebleven is. normaal maakt t me niet uit als iemand niet thuis komt s'avonds, maar als de ouders mij gaan bellen of ik weet waar iemand is, ja dan ga ik me ook wel ongerust maken
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 17 december 2008 @ 09:27:50 #143
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64079700
Oh gelukkig Ynsk. Heb je zelf nog wel wat kunnen slapen? Ik zou daar van wakker liggen namelijk.
pi_64079729
Gelukkig Ynske, niet gek ook hoor dat je je zorgen gaat maken dan. Ik zou hetzelfde doen. En wat de buuf zegt ja, heb je nog wel een beetje kunnen slapen of alleen maar liggen piekeren?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 december 2008 @ 09:32:11 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64079779
tis dat k zometeen bloed moet gaan laten prikken, anders had ik nog in bed gelegen. ben idd een beetje een zombie. je kunt dat dan echt niet he, rustig gaan slapen.

k weet iig wel, dat er hier wat telefoonnummers van mensen hier in de buurt van mij komen te liggen hoor. dat als, er daarheen gebeld kan worden.

want die vriendin, ja daar heb ik aan gedacht, maar een naam? kan m niet in mn geheugen opdiepen, weet niet waar ze woont, en dan gaat bellen ook zo lastig
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 17 december 2008 @ 09:36:08 #146
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64079851
Nou, vanmiddag maar even een knieperke maken dan.

Gelukkig is er verder niks. En hopelijk zijn je bloeduitslagen verder ook goed. Zou lekker zijn als je weer eens even helemaal opknapte.
pi_64079932
Tex, gefeliciteerd, Ynske fijn dat ze terecht is en dat er niets "engs" is!!

Verder helemaal niet bijgelezen...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 17 december 2008 @ 10:07:21 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_64080416
Fijn dat er niets was Ynske!
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, vanmiddag maar even een knieperke maken dan.

(..)
Ik zal het bakijzer ook maar weer eens uit de kast gaan trekken. Heb ik nu in mijn verlof toch tijd genoeg voor.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:11:35 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64080506
Kniepertjes!
  woensdag 17 december 2008 @ 10:12:58 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64080537
Ja hahaha, ik bedoelde idd een knipperke

een knieperke is ook wel lekker ja, Heb jij een bakijzer?!
Die staat nog op mijn lijstje. En het zal mijn gebrek aan dochters wel zijn maar wat is het toch een K*& nummer van Marco B. Goedkope manier van scoren vind ik het. Bleeeg
  woensdag 17 december 2008 @ 10:17:55 #151
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_64080659
Daar hoef je niet per se alleen zoons voor te hebben om er hetzelfde over te denken hoor, debuurvrouw.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:19:38 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64080698
Ik heb er ook niks mee hoor buuf.
Ik kan in deze tijd van het jaar heel sentimenteel worden van van alles (bijv. afgelopen zaterdag little drummer boy op het draaiorgel ) maar van Marco B krijg ik alleen kippevel. Te gemaakt en idd lekker makkelijk jezelf de uitvaart top 10 in schrijven.
pi_64080709
Ow, Cattie...heb jij nog een leuk recept voor kniepertjes.... Ik wil ze dit jaar met verschillende recepten maken...
  woensdag 17 december 2008 @ 10:20:18 #154
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64080715
Ooooo ik krijg nu al om 10.15 trek in knieperkes/ties, die koekjes van Snoopy en die sinaasappel-mosterdsaus en de zalm met pesto en parmaham.

We hebben ook een kerstinvulling van 3 avonden. En Oud en Nieuw vieren we dus niet met de hele vriendengroep in een groot huis, maar her en der verspreid over het land.
Wij krijgen 1 bevriend stel met hun kinderen hier. Eerst pannenkoeken bakken met de kinderen en als zij in bed liggen gaan we gourmetten.
Een aantal had geen zin in gesleep met de kinderen. En dan denk ik, kom op zeg 1 avondje.
Alles moet altijd zo strak georganiseerd zijn bij sommigen.
Vind het zo wel goed. Lekker thuis.

Tex en Micha, van harte met Noah. Wat zou er toch onder dat papier zitten?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:25:53 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64080842
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Daar hoef je niet per se alleen zoons voor te hebben om er hetzelfde over te denken hoor, debuurvrouw.
Oh gelukkig! Niet dat ik dat serieus dacht, maar die inkopper maak ik dan liever even zelf

Oh, ik moet echt 1001 kleine dingetjes doen en er komt niets uit mijn handen. Pfff, nou hop, aan de slag maar weer...
pi_64081129
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:20 schreef dutchie het volgende:
Ooooo ik krijg nu al om 10.15 trek in knieperkes/ties, die koekjes van Snoopy en die sinaasappel-mosterdsaus en de zalm met pesto en parmaham.

Allemaal tegelijk?

Wat zijn kniepertjes? Zijn dat wafels ofzo?

Ik heb trek in cola light op t moment
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64081199
Ik vind dat nummer van Marco B. ook maar een schijtnummer hoor. Blegh!
Kniepertjes zijn een een soort wafels/koekjes. Voor zover ik weet, ik heb ze nog nooit op :-/
Saartje
  woensdag 17 december 2008 @ 10:42:06 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64081284
Knieperkes zijn nieuwjaarsrolletjes. En lekker.

ik heb de was al uit de machine.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 december 2008 @ 10:43:51 #159
13151 crew  Rewimo
pi_64081339
Hallo zeg, ik krijg honger van jullie
pi_64081357
Nou heb ik ook zin in vers gemaakte knieperties
Denk dat als ik een ijzer tegenkom in de winkel die wel mee naar huis gaat

Ik kende ze trouwens ook niet voor ik in het Oosten/Noorden kwam wonen, blijkbaar is het hier meer ingeburgerd dan in het westen
  woensdag 17 december 2008 @ 10:46:04 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64081399
Knieperties noemen we ze hier.
  Jubileum moderator woensdag 17 december 2008 @ 10:55:12 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64081616
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:12 schreef debuurvrouw het volgende:
En het zal mijn gebrek aan dochters wel zijn maar wat is het toch een K*& nummer van Marco B. Goedkope manier van scoren vind ik het. Bleeeg
Ik heb geen gebrek aan dochters en ik vind het nummer ook echt vreselijk

Kniepertjes? Nooit van gehoord wat een leuk woord.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64081620
Ow, ik ben wel vatbaar voor Marco B. hoor, ondanks dat ik een zoon heb
Maar ik ben wel jaloers op de tekst ... zondagmorgen kwart over 7 ...... dat is riant uitslapen jah
pi_64081765
Om kwart over 7stuur ik ze terug! Kom je om 8 uur nog maar eens melden
Saartje
pi_64081784
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Om kwart over 7stuur ik ze terug! Kom je om 8 uur nog maar eens melden
Dat doe ik om half 6 Kom om 7 uur maar terug
pi_64081823
verschil moet er wezen
Saartje
pi_64081838
Voor Lois:

Vandaar dat ik het inderdaad eerder niet kende..
Uit Wikipedia:
quote:
Een kniepertie (knijpertje, ook wel ijzerkoekje) is een zoete, dunne harde wafel die traditioneel rond de jaarwisseling wordt gebakken en gegeten in met name Drenthe, Overijssel, Groningen (kniepertjes, kniepkoukies) en Gelderland (de Achterhoek)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 december 2008 @ 11:08:47 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64081988
lekker

k ga deze week bij mn ouders weer lekker grote harde wafels bakken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_64082011
kniepertjes lekker!
Nou wil ik ook

* freecell denkt: goed idee, ontbijten
  Jubileum moderator woensdag 17 december 2008 @ 11:12:38 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64082090
Wow wat lekker Eet je dat dan met gesmolten chocola, slagroom en jam oid? Of gewoon zo?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 11:17:48 #171
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64082265
Ik maak ipv oliebollen ook altijd kniepertjes in kaneelsmaak en anijssmaak , familietraditie voortzetten (vader uit de Achterhoek). Wat ik van m'n oma leerde is dat platte kniepertjes staan voor het oude jaar dat verstreken is, en opgerolde voor het nieuwe jaar dat nog niet ontvouwen is.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64082269
Oooooooooh van die ijskoekjes die in je ijsje zitten! (de lekkere dan hè, niet van die naar karton smaken...)

Mwuaha Lois, lekker met alles! én chocola én slagroom én jam!

Zo ben ik een keer schijtmisselijk geworden van de wafels van de gebakkraam bij de efteling... Zo'n Belse wafel mét chocola én warme kersen én slagroom
"je ogen zijn groter dan je maag" zeggen chinezen dan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 11:18:16 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_64082281
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:12 schreef Lois het volgende:
Wow wat lekker Eet je dat dan met gesmolten chocola, slagroom en jam oid? Of gewoon zo?
vol spuiten met slagroom

Ik zit een pruik te maken van veren, waar bén ik aan begonnen! hoewel... van jan. een cursus pruiken maken met haar..
pi_64082320
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:17 schreef huuphuup het volgende:

"je ogen zijn groter dan je maag" zeggen chinezen dan
Dat zei mijn moeder ook altijd en dat was geen chinees
pi_64082385
haha, easy ik vond het al verdacht universeel klinken

een vriend van mij schrijft zn scriptie over spreekwoorden en gezegdes, hij vergelijkt Friese/Nederlandse/Japanse spreekwoorden en gezegdes en het blijkt gek genoeg dat er echt héél veel overeenkomsten tussen zitten. Toch veel dingetjes die wel bijna hetzelfde zijn zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64084803
ynske, fijn dat je huisgenote terecht is.

we moeten een nieuwe auto kopen, bleek gisteren bij de Grote Beurt. gatver. daar hebben we 't geld helemaal niet voor.

het liedje van MarcoB, ik dacht al dat ik de enige was die er niet van moest huilen. gelukkig niet dus. ik vind de tekst best mooi hoor, maar ik zag gisteren de clip en 't deed me echt niets.

dutchie, 't is SOEP he, geen saus.
pi_64084821
huuphuup, dat wordt vast een leuke scriptie om te lezen!

over scripties gesproken... heb hier nog steeds een stapel verslagen liggen die nog beoordeeld moeten worden. pfff ik ga er maar snel weer mee verder. baai!

oja en hebben jullie onze smartlapzingende anna wel gezien (in 't filmpjes topic)? ik vind 't zo grappig en aandoenlijk tegelijk.
  woensdag 17 december 2008 @ 13:11:07 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64085854
Dan ga ik snel kijken.

Soep/saus, wat maakt het uit?
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 13:59:42 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_64087467
Ik heb pino gevonden!

pi_64087514
Saartje
pi_64087602
Hahaha zomaar Pino

Het wordt anders al heel engelig zo hoor mous
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64087639
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 december 2008 @ 14:07:12 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64087729
die rene

hier net een bestelling van 72 foto's de deur uitgedaan, vind dat altijd zo eng of t wel de juiste zijn etc, vooral bij zulkse bestellingen tis toch ff 39 euri
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 14:09:59 #184
7074 moussy
kuttekop
pi_64087823
Ze gaat engelen in mn trouwjurk (die hangt er achter) en eigenlijk is het allemaal wayyyy to much een gerard joling engel
  woensdag 17 december 2008 @ 14:15:09 #185
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_64088001
Wat een leuke verenpruik!
  woensdag 17 december 2008 @ 14:19:26 #186
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64088150
Oh een diva-engel!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64088153
ooh moussy, daar heb je dan toch nog even iets heel moois voor gebrouwen zeg! (ik dacht dat 't voor je cursus grime was dat je zo'n pruik moest maken. ).
pi_64088195
Leuke boom tex! Zijn er al foto's van Noah met de boom? Of Noah met de cadeaus? Of Noah alleen?

Dat nummer van Marco B. moet ik elke keer van huilen, dus ik zet het steeds uit. En J. vindt dat wel grappig.

Die pruik is gaaaaaf!

Da's vervelend bix. Onze auto is gisteren door de apk gekomen. Wel een rekening van ruim 400 euro. Hopelijk kunnen we nu weer een jaar verder, er is echt nog geen geld voor een nieuwe. Hooguit voor een 5e hands van marktplaats.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 14:31:58 #189
7074 moussy
kuttekop
pi_64088546
Het was idd voor mn diva-engel

In jan-feb ga ik leren pruiken maken met gewoon haar, maar ik begin met snorren op tule, dan pruiken en daarna haarstukken op latex, maar dat is in Maarssen. Maar ik heb iig mn eerste 'pruik'!
pi_64088586
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:31 schreef moussy het volgende:
haarstukken op latex, maar dat is in Maarssen.
gezallich!!!
  woensdag 17 december 2008 @ 14:36:36 #191
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64088703
*plopt heel even neer* even andere praat dan ziekenhuispraat. Zag een geweldige pruik langs komen..:D

En harde wafels.... Ynske, zijn die ook op te sturen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 december 2008 @ 14:38:01 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64088745
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:36 schreef chacama het volgende:
*plopt heel even neer* even andere praat dan ziekenhuispraat. Zag een geweldige pruik langs komen..:D

En harde wafels.... Ynske, zijn die ook op te sturen?
ben bang dat ze dan niet meer lekker smaken
maar jij hebt toch ook wel oma's recept?
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 17 december 2008 @ 14:38:42 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64088764
maar geen ijzer
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:29:34 #194
7074 moussy
kuttekop
pi_64090274
hop hop, vanavond even vleugels + aureool maken en klaar

mn pino-diva-engel

pi_64090292
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:28 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb een culinair wonder hier thuis

"schatje, doe jij strakjes de doperwtjes dan? Ik weet niet hoe dat moet..."

uit een pot ja... doperwtjes van Hak. Zo eentje die je bijna klaar kunt kijken.... Zucht

Oh Moussy! Die foto's zijn echt hilarisch Pino Wel leuk hoor
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64090315
heeft rene er een beetje zin in?
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:33:04 #197
7074 moussy
kuttekop
pi_64090381
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:31 schreef bixister het volgende:
heeft rene er een beetje zin in?
nee, ze denkt dat ze de lelijkste engel gaat worden, omdat ze geen gekochte veren vleugels heeft
pi_64090430
ach jeetjereneetje. ik kan 't me niet voorstellen hoor. je bent nu al de mooiste!
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2008 @ 15:36:07 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_64090466
Omdat ik het zo zielig vind/vond ben ik vanmorgen alle vleugelwinkels in geweest... op...
pi_64090613
Maar ze ziet er zo tof uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')