abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 12:01:17 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17594321
Kwam ik hier voorheen niet zoveel (het waarom zal jullie gaandeweg misschien duidelijk worden), valt me nu op dat dit forum een vrouwen bolwerk is! En aangezien de meeste kinderen naast een liefhebbende moeder ook een liefhebbende vader hebben (hetgeen anders is dan een biologische vader, welke ALLE kinderen hebben) is het tijd voor een Papa topic... denk ik

Ik zal dan maar beginnen.

'Ik ben zwanger!!!'
Nu ben ik bevoorrecht. Een en ander is met wat hulp van buitenaf tot stand gekomen, dus ik ben voorbereid. Ik ben blij maar duidelijk niet zo emotioneel betrokken als mijn vrouw.

Verstandelijk begrijp ik het natuurlijk allemaal wel, we krijgen een kind! Als moderne bijna-papa is Beatrijs Smulders opeens m'n favoriete schrijfster. Ik weet alles van innestelbloed, de ontwikkeling van week tot week, enz. Maar emotioneel dringt het allemaal nog niet zo tot me door.

Langzaam zie ik mijn vrouw groeien, dat is best grappig. Dan de eerste echo. Lijkt het op het vage scherm me eerst nog dat The Borg starship Enterprise gaan aanvallen, met wat uitleg wordt het me duidelijk. Er leeft wat! Ik zie knipperend stipje op het scherm, wat het hartje is. Dit is toch wel.... leuk en interessant. Met een grijns kijk ik mijn vrouw aan... en zij grijnst terug.

Bloedverlies! Alarm! Ik sus mijn vrouw nog. Immers heb ik Beatrijs Smulders gelezen! 'Innestel bloed lieverd' zeg ik op mijn meest rustige candlelight toon. Ik zie de twijfel op haar gezicht. Wanneer ze weer moet plassen loop ik maar even mee. What the fuck...?! HIER heeft Beatrijs geen moer over gezegd Uiterlijk kalm zeg ik op mijn nieuw romantisch-bij-kaarslicht-toon 'Ik bel wel even met het ziekenhuis' (Toen nog niet onder behandeling van VK). Wat een doos krijg ik aan de lijn...: "Tja het kan twee dingen betekenen... een miskraam of niet" Ja DAT begrijp ik (Beatrijs) maar ik wil graag weten WAT het is... "Tja, ALS het een miskraam is, doen we er niets aan hoor" *zucht* Met godsgratie mogen we toch komen. In de auto naar het Dijkzicht.... Echo.... Aardig mens.... En... Niets aan de hand! Hier is papa voor het eerst emotioneel betrokken. Wat een opluchting zeg.

De rest van de zwangerschap verloopt uiterst voorspoedig. Ik zie mijn vrouw groeien, af en toe schopt en wriemelt er wat onder mijn hand in haar buik. Tja, verstandelijk snap ik nog steeds prima... Dan komen ook de 'wat als' scenario's (wat als... het niet gezond is, wat als... ik of E.T. ziek worden, wat als....ik mijn baan verlies, etc) Harstikke leuk zo'n kind, maar het geeft ook weer meer zorgen

Toch veranderd er ook bij mij wat! Vond ik voorheen kinderwagens voornamelijk irritant (rot op wijf, met die kutbak en die kolerekoter) krijg ik nu een lichte en gelukkig goed bedwingbare neiging om IN de kinderwagen te kijken Daarbij kreten als 'aaaaaaaw gossie!' uit te kramen. Maar dat is nog niet het ergste. Werd ik voorheen al opgewonden van de deurmat, lijkt het nu wel een leuke (matige) grap (Mijn libido!??! Wat doe je?) Nu maar hopen dat meer mannen dat hadden

Het moment van de bevalling komt gestaagt dichtbij. E.T. wijst me regelmatig op diverse topics in ouders maar het kan me niet zo boeien. Wat me WEL kan boeien is de komende bevalling. Enigzins nerveus zie ik dat tegemoed. E.T. in pijn, rampscenario's HELP! Hoe moet IK me in godsnaam gedragen? Van moeders is dat obvious... En... dan is het zo ver. Mijn oervrouw heeft rustig de hele nacht in d'r eentje weeen weg lopen puffen. Ze zegt weeen te hebben. Ik kijk haar aan en ze is super helder 'Dat wordt een lange dag' bedenk ik. Ik word wat nerveus. E.T. weet prima waar ze mee bezig is. Voor mij komt de hele bevalling toch nog onverwacht....

'Laten we toch de verloskundige maar bellen' Ik denk nog dat dat wel erg vroeg is, maar vaar maar blind op de instincten van mijn vrouw. En we moeten direkt naar het ziekenhuis. Enigzins verbaast laad ik vrouw en maxi-cosi in de auto en voorzichtig op weg naar het ziekenhuis. Nu wordt het toch wel erg echt... Het zweet breekt me langzaam uit. In het ziekenhuis blijkt dat E.T. al 5 cm ontsluiting heeft! Dat gaat snel... Ik moet wel ERG snel schakelen in deze nieuwe situaties. Bij elke wee probeer ik E.T. steun te geven, maar eigenlijk heeft ze niet veel steun nodig. Dan krijgt ze persweeen, duurt het even voordat de VK er is (ik zie dat ze pijn heeft en kan weinig doen ) De man komt binnen en... 3 persweeen later heb ik een dochter!!!

Mijn god wat een emo toestand. Nou ik ben direkt betrokken hoor. Ze heeft alles, teentjes, vingertjes en grote blauwe ogen. Wat een schatje.... Nooit verwacht dat je je direkt zo zou hechten aan zo'n hoopje mens.

En nu zijn we ruim 2 weken verder. En ik vind het geweldig. Ondanks de krampjes, de vieze luiers de gebroken nachten. Wat is een kind een wonder en wat ben ik blij met Saskia....
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:04:07 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17594398
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:05:44 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17594433
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:04 schreef E.T. het volgende:
Ja, dat kan ik me voorstellen. Die reactie had ik zelfs al. Laat staan als het je eigen vent betreft!
***
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:07:15 #4
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17594467
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:04 schreef E.T. het volgende:
Zeg dat wel ja

Ik vind het eigenlijk ook best jammer dat niet meer papa's zich melden. Degenen die het wel doen zijn zo heerlijk ongegeneerd trots op hun koters
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17594552
"De mijne" is nu 11weken, en ik ben ook trots! Ik kan me Swetsenegger wel voorstellen dat de emotionele band met je kind effe op zich laat wachten. Ik had de eerste weken zelfs een beetje een schuldgevoel omdat ik geen echt diepe liefde voelde voor die kleine. Nu heb ik geleerd dat dat vanzelf komt.
pi_17594582
ik dacht dat je met ET het broedsel bedoelde, maar dat blijkt je vrouw dus te zijn.
Aaahh top, gefeliciteerd met jullie dochter. goed verhaal ook en heel herkenbaar.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen
pi_17594630
Geweldig stuk Swets!
pi_17594797
Ik krijg tranen in mijn ogen en een glimlach op mijn gezicht van je verhaal Swets. Prachtig omschreven en van de verhalen van mijn vriend uitgaande erg herkenbaar, ook al ben ik een mama dus. Ben idd ook wel erg benieuwd hoe andere papa's dit voelen.
pi_17595303
Als ShaoliN zoiets zou schrijven, zou ik de rest van de dag een potje gaan zitten janken. Ik weet wel dat ie er ook zo over denkt (hij praat nu veel over een levensverzekering ), maar het zo opschrijven...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2004 @ 13:08:15 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17595653
Prachtig verhaal

Vanavond eens even aan qltel laten lezen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 19:05:51 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17604775
De vaders staan nog niet echt te trappelen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 maart 2004 @ 21:09:13 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_17607689
De papa's hebben het te druk..

Maar, mooi verhaal. En waarschijnlijk wordt het naarmate de tijd vordert alleen maar mooier..

In 't begin doen ze weinig anders dan flessen leeg en luiers vol maken.. Op een gegeven moment zit ze ineens rechtop in de box. En dan gaat ze langs de tafel lopen. En los lopen. En dan driewielert ze ineens..

En voordat je 't weet haalt pa Swetsenegger z'n dochter op van de disco om 5 uur s'nachts..

Maar, om je vraag te beantwoorden: met deze papa gaat het prima. En met z'n zoontje ook. Christan was in 't begin al een geweldig kind, en hij wordt alleen nog maar leuker. Je ziet 'm vanaf 't begin allerlei dingen ontdekken en dat is geweldig om te zien. Z'n eerste stappen, z'n eerste rondje op z'n driewieler, de geweldige vakantie in 't zwemparadijs in Turkije waar hij het heel de tijd volkomen naar z'n zin had. 't zijn kleine wondertjes. En ze groeien snel. Dus geniet er nog even van..

Slecht nieuws voor je trouwens, als je dezelfde pech hebt als ik wordt je niet meer de bikkel die je was. Dat emotionele slijt helaas maar heel langzaam.. Als je aan dat moment denkt moet je vanzelfsprekend een traantje wegpinken.. Dat zijn van die nadelen van 't papa zijn.. gelukkig krijg je er heel veel voor terug..
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:13:23 #13
17645 Soundlevel
Nu in een nieuw vel !
pi_17607785
Nou, ook hier bevalt het prima.
Pascalle is nu 3 weken oud en is al ruim 1 kilo aangekomen.

Dikke spekbenen, onderkin

Gaat goed zo!
Mundus vult decipi, ergo decipiatur
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2004 @ 21:30:38 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17608319
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:09 schreef qltel het volgende:
De papa's hebben het te druk..

Maar, mooi verhaal. En waarschijnlijk wordt het naarmate de tijd vordert alleen maar mooier..

In 't begin doen ze weinig anders dan flessen leeg en luiers vol maken.. Op een gegeven moment zit ze ineens rechtop in de box. En dan gaat ze langs de tafel lopen. En los lopen. En dan driewielert ze ineens..

En voordat je 't weet haalt pa Swetsenegger z'n dochter op van de disco om 5 uur s'nachts..

Maar, om je vraag te beantwoorden: met deze papa gaat het prima. En met z'n zoontje ook. Christan was in 't begin al een geweldig kind, en hij wordt alleen nog maar leuker. Je ziet 'm vanaf 't begin allerlei dingen ontdekken en dat is geweldig om te zien. Z'n eerste stappen, z'n eerste rondje op z'n driewieler, de geweldige vakantie in 't zwemparadijs in Turkije waar hij het heel de tijd volkomen naar z'n zin had. 't zijn kleine wondertjes. En ze groeien snel. Dus geniet er nog even van..

Slecht nieuws voor je trouwens, als je dezelfde pech hebt als ik wordt je niet meer de bikkel die je was. Dat emotionele slijt helaas maar heel langzaam.. Als je aan dat moment denkt moet je vanzelfsprekend een traantje wegpinken.. Dat zijn van die nadelen van 't papa zijn.. gelukkig krijg je er heel veel voor terug..
Hè ja, nou zit ik wéér zo:

Het zijn ook momenten als je samen aan het bedje van je net geopereerde zoontje zit hoor... zoals vorige week.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:12:36 #15
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17609595
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:13 schreef Soundlevel het volgende:
Nou, ook hier bevalt het prima.
Pascalle is nu 3 weken oud en is al ruim 1 kilo aangekomen.

Dikke spekbenen, onderkin

Gaat goed zo!

Kijk Swets, daarom lopen de topics van de vaders meestal minder goed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 11:58:24 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17618907
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:12 schreef Grijs het volgende:

[..]


Kijk Swets, daarom lopen de topics van de vaders meestal minder goed.
Ja mijn overbuurman heeft er niet echt een vaderschaps wervende tekst van gemaakt
pi_17619034
ach, volgens mij hebben mannen (de mijne althans) minder behoefte om hun ervaringen te delen. en al helemaal niet op een forum.
voor zover ik het kan beoordelen geniet G volop van z'n vaderschap. het gaat 'm ook heel makkelijk af, en ik vind hem een super-vader voor Piet.
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:17:48 #18
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_17620778
wauw leuk om te lezen hoe een papa dat ervaart zeg. zal eens kijken of ik mijn vent zo ver kan krijgen dat hij ook eens wat schrijft en hopelijk word het wat meer dan een onderkin en spekbenen.

Ik ga me best doen.

groetjes
pi_17622409
Ik herken mij er goed in.

OOk ik had een slecht geweten . Ik hoorde die verhalen van mannen die zeiden dat "ze zwanger waren" . Ik zag dat mijn vrouw zwanger was, maar ik....?

Mannen die hun kind prenatal liedjes gingen voorzingen. Ik zag een buik en een buik ga ik geen liedje voorzingen

Ik hoorde van mannen die bij de geboorte hebben staan janken. Ik vond het vooral een biologisch spectakel.

Kortom. Ik vond het maar academisch.
Met mijn verstand wist ik alles, met mijn gevoel wist ik niets. IK voelde niets .

Dan is de weg naar een slecht geweten niet lang. Caring Dadies en meer van dit soort begrippen werden mij naar mijn hoofd geslingert.

Wel nu , ook ik weet dat het automatisch allemaal komt.
Mijn Zoontje is nu 2 jaar en is mijn grote schat.
De tweede komt in September en weer begrijp ik er geen bal van.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:39:16 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_17622574
CANARIS, dít vind ik nu een heerlijke reactie. Zo mag mijn vent zich nu ook voelen! Geëmancipeerder hoeft van mij niet!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_17623347
* Bright neemt zich voor ook een verhaal te schrijven

Knoop in m'n zakdoek ... nou waar ligt dat verdraaide ding nu weer; zeker weer door Elise meegenomen na de laatste mond-schoonmaak-sessie
  woensdag 10 maart 2004 @ 15:23:47 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17623601
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Langzaam zie ik mijn vrouw groeien, dat is best grappig. Dan de eerste echo. Lijkt het op het vage scherm me eerst nog dat The Borg starship Enterprise gaan aanvallen, met wat uitleg wordt het me duidelijk.
quote:
Toch veranderd er ook bij mij wat! Vond ik voorheen kinderwagens voornamelijk irritant (rot op wijf, met die kutbak en die kolerekoter) krijg ik nu een lichte en gelukkig goed bedwingbare neiging om IN de kinderwagen te kijken Daarbij kreten als 'aaaaaaaw gossie!' uit te kramen. Maar dat is nog niet het ergste. Werd ik voorheen al opgewonden van de deurmat, lijkt het nu wel een leuke (matige) grap (Mijn libido!??! Wat doe je?) Nu maar hopen dat meer mannen dat hadden


Geweldige post.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:27:59 #23
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_17626497
Nou Swetsenegger, herkenbaar vehaal hoor !

Ik ben dan nu een aanstaande vader, dus kan het nog niet van haver tot gort ingaan zitten tikken, maar vooruit... Zal eerst een beetje voorgeschiedenis neerplanten, anders komt het andere verhaal niet goed uit.

Ruim een jaar geleden hadden we het voor het eerst voor elkaar! ZWANGER! Geweldig gevoel, ik zou eidelijk vader worden Na een aantal weken VK gebeld voor afspraak, daar konden we in de 11e week terecht. We waren er al helemaal klaarvoor, vrouwtje had al heel sterke nesteldrang en een leegstaande kamer was nog voor dat we bij de VK kwamen omgebouwd in een heuse Babykamer! Inclusief de meest schattige behangrand die ik ooit had gezien (elfjes, bloemenelfjes eigenlijk).

Bij de VK was er nog niets te horen, dus we baalden verschrikkelijk. De eerste echo werd ook geplanned. Op 12 weken en 1 dag precies konden we ons melden bij het ziekenhuis. 2 avonden ervoor ineens.. bloed in de urine... een beetje maar, maar we schrokken ons wild! VK gebeld en het kon best wel eens een innestelbloeding zijn. Helaas was niets minder waar en precies op 12 weken vloeide (lees: stroomde) het af. In allerijl naar ziekenhuis, maar vruchtje was al weg en ze kon direct blijven voor curetage... NOOIT, maar dan ook NOOIT zal ik vergeten hoe mijn vrouw zich toen voelde en ook mijn eigen ervaring van die dag ben ik nu nog niet kwijt....

Lief gewacht tot we weer aan de klus mochten gaan en weer vol goede moed verder. Het duurde en duurde maar en we begonnen aan onszelf te twijfelen, want in het ZH hadden ze tenslotte gezegd dat alles nu netjes schoon was en dus een nieuw kindje zich zo zou aandienen...

Het heeft geduurt tot bijna weer een jaar verder dat mijn vrouw het helemaal niet meer trok. Telkens daarvoor was het zo'n grote klap dat ze toch weer ongesteld werd. Het besluit werd genomen, onderzoeken of alles wel in de haak was. Ik mocht eerst, dus netjes met mijn potje "product" naar het ziekenhuis. Uitslag kwam later en was goed, bij mij zat het allemaal goed en dus klonk het hier thuis : "Zie je wel, het ligt gewoon aan mij...." Dat heb ik heel snel de kop in gedrukt, want ze werd er al niet veel vrolijker door. "Laat het nou eerst maar onderzoeken... dan weten we meer" Dus ook mijn vrouw naar ziekenhuis. Dit testen, zus testen, zo testen en vooral 3 keer per week bloed onderzoeken. Als er iets is waar ze niet tegenkan is het wel bloed prikken en dus verschrikkelijk beroerd voelen en dergelijke. De uitslag konden we na anderhalve week ontvangen, dus een afspraak gemaakt voor een maandagmiddag. De donderdag ervoor had ze weer ongesteld moeten worden, maar niet dus... Nu was het wel vaker te laat, maar een zaterdag toch maar een testje gedaan en YES!! ZWANGER!!!

Maandag toch nog lief naar de Gyneacoloog geweest en we zaten daar aan te horen dat het allemaal goed was etc, etc. We hebben haar maar verteld dat we dat inmiddels al wisten, want het was al raak! Ze bood meteen aan een echo te maken en toen zagen we dus voor het eerst ons "erwtje". Ze bleek volgens de machine 6 weken te zijn.

In een absolute halleluja stemming verlieten we het ziekenhuis. Maarja, vorige keer was het mis gegaan bij 12 weken, dus we hebben in spanning gezeten en konden er dus ook niet echt van genieten. Zelf had ze er ook best moeite mee om een band te voelen..

12 weken voorbij, alles goed, 14 weken, alles goed... Buik begon inmiddels ook een beetje te groeien, maar nog niet echt heel erg. Nog wat echo's gehad en telkens werdt het plaatje duidelijker! Ieder bezoek bij de VK was spannend, want wat als het hartje nou eens niet zou kloppen

Pas echt genieten konden en deden we dus helaas pas na de 20e week. Buikie werdt steeds groter en zo nu en dan was het ook te merken dat er een kleintje in zat.

Iedere echo en iedere keer bij de VK stond ook ik met een brok in mijn keel... Wat een prachtig iets is zo'n zwangerschap toch!

Nu inmiddels 29 weken en 3 dagen in de zwangerschap is eindelijk het kamertje af. Pffft... We genieten er nu ook absoluut met volle teugen van! Af en toe had ik nog wel een lichte hartinfarct, valt wel terug te lezen in de Zwangerschap en Geboorte reeks(en) alhier.

Ook ik had altijd een hekel aan de kinderwagens die me telkens weer (het leek wel met opzet) voor de voeten reden, tegen mijn enkels botsten etc... Nu niet meer. Ieder kleintje wat in zo'n wagen ligt kijkt me aan en ligt te lachen alsof ze weten dat ik binnenkort papa word. Wat een heerlijk woord "papa"!

Overigens, Swets, dat van dat libido........ Wat is dat ook alweer libido ?!? Dus je bent zeker niet de enige!


Tot zover maar weer!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_17627163
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:04 schreef E.T. het volgende:
Dit heb ik bij alle verhalen zeg. Geweldig dat ze zo meeleven die pappa's .
Die van mij (het vriendje dan, want kinderen hebben we nog niet) heeft onlangs co-schappen gelopen op de verloskamer en die kon ondanks zijn 24 uurs diensten nog heel teder over baby'tjes en zwangerschappen praten .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 maart 2004 @ 15:25:18 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  donderdag 11 maart 2004 @ 22:04:21 #26
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_17655013
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
De papa's komen los
a.s. papa dan in mijn geval, maar dat mocht toch ook wel?

(Had topic titel weer eens niet goed gelezen... )
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2004 @ 11:03:45 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17663385
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 22:04 schreef Psyche2003 het volgende:

[..]

a.s. papa dan in mijn geval, maar dat mocht toch ook wel?

(Had topic titel weer eens niet goed gelezen... )
Natuurlijk
  Jubileum moderator vrijdag 12 maart 2004 @ 12:46:21 #28
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17665242
het grote vaderspel speciaal voor jullie

snel weer weggaat uit dit mannentopic
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:31:19 #29
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17666221
Wauw, eindelijk een mannentopic over de zwangerschap.

Momenteel zet ik de eerste wankele stappen op de planeet 'in verwachting' en het is me duidelijk dat mannen een minderheid zijn op deze vrouwenplaneet. Pas ergens in September ga ik vader worden, en ondanks dat ik verschrikkelijk blij ben met onze ‘Bert’ (goede auto’s hebben ook eerst een conceptnaam) is lijkt het allemaal zo ver weg en onwennig.

De buik begint ondertussen de kop op te steken en ben ik van de week (wat onwennig) achter mijn vriendin de H&M ingelopen om een ‘positiebroek’ te gaan kopen. Om domme opmerkingen voor me te houden had ik voor de zekerheid een grote beker Milkshake meegenomen waar ik ijverig op liep te zuigen terwijl de vragende kinderogen me uit allerlei hoeken aankeken. De onwennigheid straalde kennelijk van me af.

Afgelopen maandag mee naar de VK geweest voor een intake, alwaar ik maar op 3 vragen hoefde te reageren (naam? Réan. Erfelijke ziektes? Nee. Soa’s? Ook niet mevrouw.). De boekjes en magazines die ik aanraak blijken ook allemaal op vrouwen gericht. En ook hier op het forum blijken de topics vrouwenbolwerken die maar verdomd moeilijk te penetreren blijken. Als je er al in penetreert, is het oppassen geblazen. Thuis kunnen goedbedoelde reakties als ‘waar jij je goed bij voelt schatje’ voor een inpandige vuurwerkshow zorgen en dus ook daar is het allemaal een beetje aftasten.

Ondanks dit alles kan nog niets de gelukzalige grijns van mijn gezicht jagen, want het is een voorspoedige zwangerschap waar menigeen jaloers op kunnen zijn. Daarnaast is er aan het begin van deze week ook iets aangeschaft waar ik me helemaal op kan storten; een jaren ’30 huis!

Nu ben ik nog meer in mijn nopjes dan ik al was, want behalve over babysokjes en kraamrommel kan ik nu lekker Nico'en over nieuwe kozijnen, gereedschappen, bouwen, slopen en andere mannenzaken. Het plannen van de verhuizing, de bijhorende zaken regelen en alle andere dingen die dit aanstormend-hoofd-van-het-gezin gaat klaren maken mijn gelukzalige grijns tot een stralende lach van oor tot oor. Want ik word niet alleen papa, nee, wij hebben ook nog ons droomhuis gevonden!

Libido? is dat ook een onderdeel van de babyuitzet?
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2004 @ 13:49:17 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17666619
Ook Papa's blijken onderhevig te zijn aan vermoeidheid

Ik heb sterk het idee dat Saskia vannacht van ongeveer 12 tot ongeveer 6 uur zo'n beetje full continue honger gehad heeft. In mijn vertroebelde herinnering heb ik haar ongeveer 5 keer slaperig uit het wiegje gehaald, aan mama gegeven, zeer geinteresseert de voeding afgewacht, Een schone luier omgedaan en weer terug in de wieg gelegd... om ongeveer 10 minuten later het ritueel te herhalen.

E.T. daarintegen beweert dat ze na de 12 uur voeding bleef huilen, we haar daarna nog een keer aangelegd hebben. Dat ik in de tussentijd snurkte, na de voeding al wankelend een schone luier omgedaan heb en dat Saskia vervolgens de eerst volgende 4 uur prinsheerlijk geslapen heeft.

Ik ben blijkbaar niet de jonge dynamische vader welke ik dacht te zijn

Maar hee... Saskia interesseert het geen moer Met grote ogen vol verwondering staart ze me verliefd aan. Eindelijk vrouwelijk publiek welke aan mijn lippen hangt werkelijk wanneer ik de grootst mogelijke onzin uitkraam alsof het de enige waarheid is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 maart 2004 @ 14:13:42 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17667146
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar hee... Saskia interesseert het geen moer Met grote ogen vol verwondering staart ze me verliefd aan. Eindelijk vrouwelijk publiek welke aan mijn lippen hangt werkelijk wanneer ik de grootst mogelijke onzin uitkraam alsof het de enige waarheid is.
*papatopic inschiet*

Een hele nieuwe ervaring!

Geniet er maar van want dat duurt niet lang

*papatopic weer uitschiet*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17668639
Er schijnen mannen te zijn , die opgewonden raken wanneer ze een zwangere vrouw zien.

Ik weet niet of dat alleen werkt bij "vreemde zwangere vrouwen" of ook bij de eigen vrouw, maar ik vermoed dat het een vorm van fetisch is.

De lezende vrouwen vergeven mij , maar ik word dus NIET / NOT opgewonden van mijn zwangere vrouw. Dat is kritisch ,want op de één of ander manier, wil zij sinds ze weer zwanger is , de hele tijd dat ik opgewonden raak . Moet iets te maken hebben met een verstoord zelfbeeld en daarom wil ze bevestiging van mij hebben dat ze nog steeds Vrouw is en niet alleen moeder.

Nee ik word niet opgewonden van mijn zwangere vrouw en moet ook toegeven dat de "akt" aan zich ook wat problemen met zich mee brengt. Ik weet dat het onzinnig is , maar ik denk aan dat Kindje , dat een paar centimeter van mijn orgaan vandaan zit. Dat is geen opwindende gedachte.

Daarbuiten vind ik die enorme aureolas ook niet echt mooi . Die buik zit ook in de weg en , eigenlijk wil ik best wel een jaartje wachten.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:33:15 #33
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_17668976
Precies zoals mijn hubby dus.
*zich verheugend in herkenbaarheid*

Ik ga het hem meteen vertellen, hij twijfelt nu namelijk nogal aan zichzelf
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2004 @ 16:01:21 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17669544
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]

*papatopic inschiet*

Een hele nieuwe ervaring!

Geniet er maar van want dat duurt niet lang

*papatopic weer uitschiet*
Waarschijnlijk leert ze eerder 'Nee!' dan 'Rot op!' dus tot die tijd waarschijnlijk
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2004 @ 16:07:24 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17669656
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:18 schreef CANARIS het volgende:
Er schijnen mannen te zijn , die opgewonden raken wanneer ze een zwangere vrouw zien.

Ik weet niet of dat alleen werkt bij "vreemde zwangere vrouwen" of ook bij de eigen vrouw, maar ik vermoed dat het een vorm van fetisch is.

De lezende vrouwen vergeven mij , maar ik word dus NIET / NOT opgewonden van mijn zwangere vrouw. Dat is kritisch ,want op de één of ander manier, wil zij sinds ze weer zwanger is , de hele tijd dat ik opgewonden raak . Moet iets te maken hebben met een verstoord zelfbeeld en daarom wil ze bevestiging van mij hebben dat ze nog steeds Vrouw is en niet alleen moeder.

Nee ik word niet opgewonden van mijn zwangere vrouw en moet ook toegeven dat de "akt" aan zich ook wat problemen met zich mee brengt. Ik weet dat het onzinnig is , maar ik denk aan dat Kindje , dat een paar centimeter van mijn orgaan vandaan zit. Dat is geen opwindende gedachte.

Daarbuiten vind ik die enorme aureolas ook niet echt mooi . Die buik zit ook in de weg en , eigenlijk wil ik best wel een jaartje wachten.
Ja... gooi jij even de knuppel in het hoenderhok.
Daar gaan de "Natuurlijk ben je mooi lieverd, je bent nu meer vrouw dan ooit!" opmerkingen welke de aanstaande vaders nog in hun reportoire hebben.

Tja, behalve inderdaad de... fysieke... ehmz, veranderingen en inderdaad het idee dat jje wat 'mis' moet houden, heeft de natuur volgens mij ook gewoon een geintje geflikt. Moeder natuur weet natuurlijk dat mannen in de basis gewoon klootzakken zijn... En dat een zwangere vrouw fysiek iets (ik zeg 'iets dames!... iets!) minder aantrekkelijk zijn voor de gemiddelde man, zou in theorie al snel kunnen leiden tot gods waters over andere akkers laten lopen.

En daar heeft moeder natuur gewoon een stokje voor gestoken... Gij zult geen zin hebben oid
pi_17669837
LOL
  vrijdag 12 maart 2004 @ 16:44:35 #37
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17670412
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En dat een zwangere vrouw fysiek iets (ik zeg 'iets dames!... iets!) minder aantrekkelijk zijn voor de gemiddelde man,
houd je niet in, dit is het PAPA topic op deze vrouwen planeet!!!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2004 @ 17:47:26 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17671636
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 16:44 schreef Reanimatie.com het volgende:

[..]

houd je niet in, dit is het PAPA topic op deze vrouwen planeet!!!
De moderators zijn vrouw En de geschiedenis van Fok wijst uit dat ik heeeeeeeeeel voorzichtig moet zijn met het gezag hier .
pi_17676941
Nou nu nog maar even volhouden en bij elkaar blijven"pappies en mammies" om deze onschuldige koters een stabiele opgroei mogelijkheid te geven.
Anders krijgen we weer van die ontspoorde jongeren waar geen land mee te bezeilen valt omdat ze te maken hebben gehad met gebroken gezinnen.

Succes.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 23:06:33 #40
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_17679255
Hmm,, dan toch maar een reactie van deze 'al pappa' ook al is het al enige tijd geleden dat ik zowel Kay als Demi in mijn armen mocht houden als pasgeboren hummel.


Hokay; bij het begin beginnen; de zwangerschappen waren stuk voor stuk draken !

Een vrouw die bij zien van fel licht al misselijk werd; bij te donker al misselijk werd; bij te veel beweging misselijk werd en bij te weinig al misselijk werd. All in all : een vrouw die in de 18 maanden zwangerschap die we 'mochten' beleven een inniger relatie met de binnenkant van de tioletpot heeft opgebouwd dan met haar eigen kerel. Een aantal keren ziekenhuis heeft wel wat opluchting opgeleverd (voor een paar weken minimaal).

Om een lang verhaal kort te maken : Kay kwam op de proppen. Was de zwangerschap een draak; de bevalling was een koekkie; een eitje en een makkie. Bij voorkeur alles tegelijk (uit het oogpunt van de vader dan. Moet jij eens proberen een meloen uit te schjijten door een opening groot genoeg voor een siaanappel) Afgezien van wat platgeknepen slagaderen en een slapend been omdat moeders de ader afzet; een makkie van een bevalling. Eerlijk waar.

Na koud een paar uur persen (en een uurtje tukken voor de papa-in-spe) mag ik mijn eerste nageslacht in mijn handen houden. Een beer van een zoon met een stel blauwe ogen die nu al ellende voorspellen.

Eigenlijk kun je het hele verhaal herhalen (behalve dat tukje tijdens de bevalling) wat betreft Demi. In een vloek en een zucht (de vloek van Mw Dice, de zucht van mij) ligt ook mijn dochter in mijn armen. Wederom met een stel blauwe ogen waar je hart van smelt en wat slapeloze nachten omtrent schoonzoons-to-be voorspellen. help me herinneren om over een jaar of 14 een dobermann aan te schaffen

Als we een klein sprongetje naar voren doen in de tijd klein sprongetje in tijd; groot sprongetje wat betreft je kinderen Kijk ik terug naar een noemenswaardig aantal gebroken nachten; een onverwachte operatie; de nodige bezoeken al dan niet terecht aan de huisarts en nogal wat gesloopte huisraad.

Elke keer opnieuw verbaas ik me erover dat mjn kroost er in slaagt om iets nieuws te vinden wat niet van roestvrij staal of gewapend beton is gemaakt en dus gesloopt kan/mag worden. Uiteraard de laatste speeltjes van pappa of mamma niet uitgezonderd.

Daarentegen verbaas ik me elke dag meer over de ontwikkelingen die ik zie in zowel mijn kleine kereltje als mijn kleine meisje. Mijn ventje wil niet meer als een klein babietje bij me liggen maar nodigt me wel uit tot spelen en mijn kleine meisje loopt als een kievit door de kamer om haar broertje het leven zo zuur mogelijk te maken. (is een ongeschreven wet voor kleine zusjes) Daarbij kijkt ze me aan met die mooie blauwe ogenen doet mijn steen toch elke keer weer smelten

Aan het einde van de dag kijk ik altijd even in de kamer van onze kinderen en zie hoe ze heerlijk liggen te slapen (hoe kort ook).
Soms pink ik een klein traantje weg, ook al ben ik nog zo'n grote vent. Dat Emo-gedoe, wat je als vrijgezel zo tegenstond, raak je niet zo makkelijk meer kwijt. Vanaf het moment dat je je kind in je handen krijgt is dat voorlopig in de ijskast gezet.

Zie maar dat je het er uit krijgt.


Misschien wel nooit.
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_17684103
Dice wat schrijf jij toch altijd leuk!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2004 @ 11:11:32 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17684561
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 23:06 schreef dice het volgende:

Elke keer opnieuw verbaas ik me erover dat mjn kroost er in slaagt om iets nieuws te vinden wat niet van roestvrij staal of gewapend beton is gemaakt en dus gesloopt kan/mag worden. Uiteraard de laatste speeltjes van pappa of mamma niet uitgezonderd.
Dit wordt natuurlijk wel een probleem op langere termijn. Wij zijn al op de proef gesteld door mijn nichtje van nu anderhalf. De conclusie is dat we niet echt peuterproof zijn ingericht.

Boekenkasten met planken op grijphoogte. Een tafel waar de gemiddelde peuterarmpjes toch redelijk ver overheen kunnen reiken... En he, zo'n afstandbediening (of 3) hebben toch verschrikkelijk veel interessante knopjes. Plus dat je die platte bovenkant heel lekker in je mond kan stoppen om onder te kwijlen.

Dan nog die twee kleine kunstplantjes. Als je schud met die potjes vallen er allemaal onderdelen af! Dat is gaaaaaaaaaaaaf!

Stopkontakten op 20 centimeter van de vloer, ongeblokkeerde keukenkastjes en de neiging recyclebaar glas in een doosje op de grond naast het gasfornuis te bewaren tot Papa het eens in de 3 maanden eens kan opbrengen om de zooi in een daarvoor bestemde gele bak te deponeren.

*zucht* Er valt een hoop te verbouwen en her in te richten de komende tijd. Ik begrijp dus dat ik alles in gewapend beton moet gieten...
  zaterdag 13 maart 2004 @ 14:50:16 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17687959
Wat een heerlijk topis is dit! Zo leuk om te lezen. Jullie zouden net als Daphne een column moeten gaan schrijven in een damesblad!
***
  zondag 14 maart 2004 @ 13:54:33 #44
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17707212
we zijn gisteren voor het eerst naar de babyhandel in kesteren geweest. Helaas was de box die we zochten (bij voorkeur van ijzer, met deksel en hangslot) nog niet leverbaar.

Maargoed, we hebben nog 5,5 maanden om alles uit te zoeken.
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  Jubileum moderator zondag 14 maart 2004 @ 19:50:29 #45
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17714509
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:54 schreef Reanimatie.com het volgende:
we zijn gisteren voor het eerst naar de babyhandel in kesteren geweest. Helaas was de box die we zochten (bij voorkeur van ijzer, met deksel en hangslot) nog niet leverbaar.
!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17725277
Zo, dan hier mijn beloofde verhaal; het is vast niet zo mooi als sommige anderen, omdat het ook zo moeilijk is om emoties op papier te zetten...

3 november 2000: wat een leuke meid! 1 etentje mee gehad en nu al verliefd! Ze is nog niet op mij verliefd, maar dat komt wel. Ik 'weet' gewoon dat we bij elkaar passen.
2 mei 2001: een mooie dakpan, geverfd en een afdruk van enkele bloemen en de tekst 'MamaBright, wil je met Bright trouwen?' in de tuin in de Uithof, Utrecht, gelegd, alwaar we heel nonchalant langlopen.
Ja, dat was toch wel even schrikken zeg! Maar ze zei 'ja'. Ook haar vader was het met ons besluit eens. Hij zei op mijn vraag of ik de hand van zijn dochter mocht: 'Ja, van harte!' Wat wil je nog meer? Kun je nog beter beginenn met een huwelijk?
3 mei 2001, 's ochtends om half 7 met stoeltje, thee, deken etc. bij het gemeentehuis zitten om slot Zeist te bespreken voor een jaar later. We waren nummer 1!
precies een jaar later, 3 mei 2002, zie ik haar in een prachtige jurk stralen en mag ik eindelijk 'mijn vrouw' in de armen sluiten. Smoorverliefd, nog steeds.

... en dan gaan we testen, 's ochtends vroeg, want op de vorige test was niet helemaal duidelijk een extra streepje te zien...
MamaBright was nog moe, dus heeft alleen een plasje gedaan en naar bed. dus papa mocht de test helemaal alleen doen.
Na 5 minuutjes met een sip gezicht teruggelopen naar de slaapkamer, ziet mama half-slapend en zegt: 'Helaas...' waarop mama helemaal wakker wordt.
Wetende dat ik nu alle attentie van MamaBright heb, sluit ik af met een blije lach en 'we zijn zwanger!'
Dit is het begin van 9 maanden lang wachten, je afvragend of het nu verstandig is om blauwe gordijntjes te nemen, of juist maar alvast wat rose kleertjes...
Regelmatig naar de praktijk voor een echo en ja hoor, elke keer weer dat inmiddels vertrouwde geklop van het hartje van onze eigen dochter, of toch een zoon?
Ik had al heel snel de 'zekerheid' dat het een dochter zou worden, waarom? Ach, er is iemand geweest die zei dat ik een geestelijke band met het kind heb, waardoor ik toch voor 90% gelijk zal hebben. (die 10% hield ze vast voor haar eigen zekerheid)

De tijd gaat door, de buik wordt dikker, Cees (want zo noemen we het kindje voorlopig, dan maakt het geslacht niet uit) laat zich gelden door te schoppen en heeft best wel vaak de hik
In onze vakantie hebben we nog een afspraak met de praktijk. Echter, nu worden we doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm. hoge bloeddruk. Daar krijgen we te horen dat het eigenlijk niet zo verstandig is om op vakantie te gaan, maar we blijven in Nederland, dus krijgen we permissie om heel voorzichtig te zijn op de vakantie.
Dat was de eerste dag die echt door Cees was 'verziekt', een dag waarop we niet echt fijn terugkijken, maar waarop we gelukkig wel met z'n drieën terug kunnen kijken.

Het wordt moeilijk om over die dikke buik nog 'bedplezier' te hebben, dus het bleef maar bij wat geknuffel. Maar ja, weten wij veel dat we 2 dagen voor de bevalling zitten!
We spreken zaterdag af dat we zondag naar de doopdienst willen, maar Cees dacht daar anders over.
's Ochtends om half 5 begint het 'gedoe' waar we al zo lang naar uitgekeken hebben ... Enkele malen bellen naar het ziekenhuis en rond 7 uur zitten we daar. Mama aan de apparaten, maar later mogen we toch nog wat wandelen.
<stukje ertussenuit, want de bevallingsverhalen horen weer ergens anders>

... en dan mag ik opns eigen kindje vasthouden, zo'n klein mormeltje. De allerliefste en allermooiste baby in de heeeele wereld!
En dan na te gaan dat ik nooit een baby vast durfde te houden! Al helemaal niet zo'n fragiel meisje. En toch, mijn instinct doet het blijkbaar goed, want ik ben helemaal verliefd! Na 9 maanden lang te hebben mogen genieten van een groeiende buik ligt hier een slapend, maar tevreden murmeltje. En ook heel belangrijk: mama is ook tevreden, is rustig en geniet echt van de aanblik van haar twee geliefden.

Tja, dan moet papa weg, mama blijft met Elise, want zo heet het indje inmiddels, in het ziekenhuis slapen en papa mag helemaal alleen, maar tot over zijn oren verliefd naar huis.
Half 11 thuis, maar slapen? nee, niet echt. Nog even de geboortekaartjes afgemaakt, de foto's bekeken etc. dus pas rond 2 uur naar bed. Want die ochtend mag mama worden opgehaald en kan de kleine mee!

's Ochtends met spanning naar het ziekenhuis, dezelfde kriebels in mijn buik als toen ik naar m'n eerste date met MamaBright ging.
Daat aangekomen zie ik een lief babietje die zo helder uit haar moie hele donkere oogjes kijkt en een blije mama. Mama in de rolstoel geladen, kindje erbovenop, alle spulletjes mee en hop, naar de auto!
Thuisgekomen zit je dan toch wel even met je handen in het haar, maar gelukkig is er nog de hulp. Ze legt van alles en nog wat uit, papa leert luiers te verschonen, badderen, poederen, drogen, wiegen, geduld en weet ik het wat je allemaal voor zo'n babietje moet leren!
Mama kan nog niet veel ivm. een knip die nog is gaan ontsteken ook, dus ik verzorg Elise. Pas na 6 weken kan mama weer alles, maar gelukkig heeft Elise geen schade ondervonden van de zg. papa-opvoeding

We zien onze dochter opgroeien, soms wat lastig, slechts enkele malen 's nachts gejammerd, maar een hele lieve, rustige baby.

Inmiddels is ze wat ouder, bijna 6 maanden en wil mevrouw meer aandacht. Ze slaapt minder en ze is een echte wereldburger geworden: kijkt de kaas van ons brood en als de tv aan staa, is ze niet meer weg te slaan.

Met mama gaat het goed, met papa ook. De lifde tussen beiden wordt steeds groter. Dat dat nog mogelijk is, is werkelijk vreemd. Nu is er een Elise-tje bijgekomen en we vormen nu een ware drie-eenheid. Ik zeg altijd: 'Ik houd meer van je dan gisteren, maar minder dan morgen'. En dat is gemeend, dat weet mama. Of Elise dat weet? ach, dat voelt ze wel.
Het is zo prachtig om haar op de arm te hebben bij het koffiedrinken in de kerk bijvoorbeeld. Mensen komen naar je toe en zeggen dat ze zo erg leuk is. Ja, wat wil je: ze is zo nieuwschierig, ze kijkt iedereen met grote ogen aan, alsof ze ze kan verstaan.

's Avonds altijd even kijken naar onze 'kleine beer'. Dan slaapt ze zo lief en alweer raak je dan geëmotioneerd. Dan denk je weer: 'Hoe is het mogelijk', ons motto. Hoe is het mogelijk dat zo'n kleintje kan groeien en dat ze 'aan ons is uitgeleend' om op te passen, om van te leren!

De bevalling ging echt makkelijk; MamaBright en ik kijken er ook tevreden en pijnloos op terug. De zwangerschap gind uitstekend en Elise verwent ons enorm met doorslapen en lief zijn. We spreken al over de volgende, dusseh.... (we doen nog wel een kondoompie gebruiken hoor!) en we stoppen misschien pas na de derde, want het is toch wel leuk als Elise nog een broertje/zusje of beiden krijgt.
Ja, we houden veel van kinderen, na deze ervaring nog veel meer. Dat een mens zoveel liefde kan hebben en kan geven he ... Dat is niet zomaar, dat is een gunst die we hebben gekregen!

Ja, hier schrijft een hele trotse vader die ongelooflijk verliefd is op zijn twee vrouwen! En zolang het met die twee goed gaat, gaat het ook met mij goed.

Misschien is het gevoel op deze manier te beschrijven:
Onze trouwtekst begint met: 'Dat liefde en trouw u niet verlaten; bindt ze om uw hals en schrijf ze op de tafels van uw hart'.
Dit betekent iets als 'Dat jullie veel liefde mogen ontvangen, dat jullie een eenheid zijn, dat dit van jullie mag afstralen zodat de mensen dit kunnen zien en dat dit diep van binnen, in jullie hart mag zitten en blijven zodat je altijd van daar uit kunt putten, je leven lang.'
Onze reactie: Wij ontvangen het, Wij ervaren het, wij begrijpen het en wij doen het!
  maandag 15 maart 2004 @ 12:44:45 #47
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17728263
wauw.
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_17728336
Swets...... WATJE!



Tis dat mn usericon het niet doet

EN! Tis dat ik nu naar het ziekenhuis moet, anders kunnen ze op Fok wel een nieuwe harde schijf erbij plaatsen

[ Bericht 30% gewijzigd door basset op 15-03-2004 12:51:04 (toevoeging) ]
  maandag 15 maart 2004 @ 20:57:52 #49
46794 Berkery
Fat bastard
pi_17739942
Van een aanstaande papa

Wat gaat dat snel dat papa worden. We zijn al dik 5 maanden onderweg, maar het lijkt wel gisteren dat ik naar de DA moest fietsen om een zwangerschapstest te halen. Twee streepjes. Ik moest kijken wat erop stond, al had ik geen flauw idee wat 't betekende: Twee streepjes?! En nu?

Twee streepjes = zwanger dus.

Gelukkig mochten we na een paar weken een echo bekijken in het ziekenhuis. We kregen een scherm te zien met wat ondefinieerbaars erop met een kloppend hartje. Het zag er goed uit zeiden ze. In iedere geval zijn we nu in verwachting van iets met een kloppend hartje ipv twee streepjes. Enkele weken daarna mocht ik bij de verloskundige datzelfde hartje voor het eerst horen. Van dat intakegesprek weet ik nog weinig (ik zat er met zware griep) maar het is wel mooi om zo'n hartje tekeer te horen gaan. Ik heb nog voorgesteld om de voorlopige naam van ons kind te veranderen in "Gabbertje", maar het blijft Pukkie.

Nadat iedereen in onze omgeving het weet heb ik het ook maar eens voorzichtig laten vallen in het zwangerschap en geboorte topic, en dit eens een keer laten lezen aan Rottdog. Inmiddels is Rottdog een vaste poster hier en ben ik maar weer in lurkstand gegaan. Ik kan toch niet echt echt meepraten over de bekende zwangerschapskwaaltjes. Je zult me ook niet horen over de leuke babykleertjes die ik heb gezien, het doet me nog niks. Rottdog daarentegen...

Wat ik wel kan is rijden, de kinderkamer heb ik na 8 weken al opgehaald (Hoogeveen), naar de VK, de kinderwagen (Oude Pekela), naar de VK, met schoonmama naar de Prenatal (Zwolle), naar de VK, de box (vrienden), naar de Gamma want laminaat (voor de kinderkamer) is in de aanbieding, etc...

Inmiddels is de kinderkamer afgezien van een finishing touch al af, en hoe verder zo'n kamer vorm krijgt, hoe meer zin ik krijg in papa worden. En ik dit forum vol kan gooien met foto's

Oja, deze aanstaande papa is ook druk bezig met de homepage van Pukkie
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  maandag 15 maart 2004 @ 21:21:40 #50
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  maandag 15 maart 2004 @ 23:36:19 #51
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_17744283
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:54 schreef Reanimatie.com het volgende:
we zijn gisteren voor het eerst naar de babyhandel in kesteren geweest. Helaas was de box die we zochten (bij voorkeur van ijzer, met deksel en hangslot) nog niet leverbaar.

Maargoed, we hebben nog 5,5 maanden om alles uit te zoeken.
Reanimatie, dat heet een "bench" en die hebben ze in allerlei maten in de dierenwinkel staan!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 07:23:31 #52
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17747242
inderdaad, dit zijn tips waar we iets aan hebben.

Nu nog een Maxi-Cosi met handboeien en het komt goed!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 09:38:08 #53
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17748334
Net heb ik even het aanmeldingsformulier van 'Bert' (de projectnaam van de ongeboorne) afgegeven bij het kinderdagverblijf, maar dat ging niet echt van harte.

Terwijl ik zachtjes snorfietsend daar dat pleintje kom opgereden word ik (de nieuwsschierige held op sokken voor wie het ook allemaal een beetje nieuw is) staande gehouden door een vrouw met een winkelwagentje

vrouw; Komt u voor iemand?
rean; Nog niet ...
vrouw; Wat komt u doen meneer?
rean; ik kom iemand inschrijven
vrouw; ik weet niet of dat al kan, Marriane is er nog niet, maar volg me
(geloof me dat je je hond nog vriendelijker vraagt om te volgen)

ik loop achter die vrouw aan langs het kleine kindergrut en mag mijn aanmeldingsformulier op een buro leggen. Ondanks dat het (voor mijn gevoel) niet van harte ging, loop ik naar buiten en zie (terwijl ik mijn snorfiets van het slot haal) een vader zijn zoontje en dochter afleveren. Het meisje bonkt op de ramen en roept meerdere malen (al bonkend en zwaaiend) 'KOEKKOEK' naar binnen. Het zoontje zet zijn fiets op slot en loopt achter de papa aan het kinderdagverblijf in.

Ik besefte meteen dat ik de benodigde accesoires miste om niet vreemd aangekeken te worden (de kinderen) Misschien had een paar tieten mijn geloofwaardigheid ook wat opgeschroefd. Maar al snorrend naar mijn werk bekwam ik van de schrik en besefte ik dat ik het toch wel prettig vond om argwanend aangekeken te worden; je moet er toch ook niet aan denken dat Jan en Alleman bij je kind kunnen komen?

Maargoed, voor mij was dit weer een bevestiging dat 'zwanger' een vrouwenplaneet is!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_17749052
@reanimatie.com

Maar wat leuk is het als je straks zonder de mama met de kleine en de kinderwagen (die jij natuurlijk zelf hoogstpersoonlijk uitkiest en het wordt de duurste met ABS en elektrische ramen, liefst nog airco ook!) gaat wandelen en dan al die blikken van mensen ziet hoe jij je kleine bacillenfabriek en poepgemaal uit wandelen neemt!

Papa zijn veranderd je wel behoorlijk. Weinig andere dingen lijken meer belangrijk.
pi_17749126
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:36 schreef Psyche2003 het volgende:

[..]

Reanimatie, dat heet een "bench" en die hebben ze in allerlei maten in de dierenwinkel staan!
pi_17749199
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 09:38 schreef Reanimatie.com het volgende:
(geloof me dat je je hond nog vriendelijker vraagt om te volgen)

-knip-
Euh, je zou het anders kunnen zien, je bent vreemd, voor wie kom je dan?
Lijkt me een fijn gevoel, je kan dus niet zomaar een kind ophalen. Jouw bert in spe zit daar veilig!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 16 maart 2004 @ 10:35:21 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_17749235
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:32 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Euh, je zou het anders kunnen zien, je bent vreemd, voor wie kom je dan?
Lijkt me een fijn gevoel, je kan dus niet zomaar een kind ophalen. Jouw bert in spe zit daar veilig!
quote:
Maar al snorrend naar mijn werk bekwam ik van de schrik en besefte ik dat ik het toch wel prettig vond om argwanend aangekeken te worden; je moet er toch ook niet aan denken dat Jan en Alleman bij je kind kunnen komen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17749240
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:32 schreef Oblivion het volgende:
Lijkt me een fijn gevoel, je kan dus niet zomaar een kind ophalen. Jouw bert in spe zit daar veilig!
Dat klopt. Als iemand anders je kind komt halen moet je dat aangeven anders geven ze hem/haar niet mee...
pi_17749255
je hebt gelijk, Troel...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_17749357
Reanimatie.com

Brulllllll

Je hebt het "Gut-weer-zo´n-caring-daddy"-syndroom ontdekt

Kijk , ons wordt overal verteld , hoe de moderne vader doet en denkt, maar de echte wereld wil dat helemaal niet

Dat begint bij de gynekoloog.
Ik wil alle mannen hier vragen hoe zij werden ontvangen ?
Zagen jullie ook die blikken van die wachtende vrouwen "Weer zo´n eikel hier. Deze wachtkamer is van ons vrouwen . Weg met je"

De Gynekoloog zelf? Heeft hij/zij je überhaupt een hand gegeven? Heb je ook een stoeltje gekregen aan de andere kant van de kamer. Zat je er ook voor spek en bonen bij toen hij/zij je vrouw ging onderzoeken?

De Verloskundige? "Bek houden" zag ik haar denken voor ze het zei. Je mag er bij zitten want dat is modern, maar ga vooral niet bij de hand zitten doen.

Heb je ook de navelsnoer mogen doorknippen? Voelde je je niet ook als een vier jarig ventje , dat zich veel te oud voelt om door zijn Oma over zijn bol te worden geaaid?

Bij de Kinderarts (Die hebben wij hier) Een wachtkamer vol moeders met hun kinderen die het over "ontzwangeren hebben" over die pokke hormonen en over hun Ontstoken tepels.

Je zit er weer voor spek en bonen bij.

Zo blijft dat
Wij mannen willen vader en moeder tergeljkertijd zijn , terwijl de moeders gewoon willen dat wij de vader spelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door CANARIS op 16-03-2004 10:57:12 ]
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:11:37 #61
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_17749836
@ Reanimatie.com : Ik hoor jou nog wel als je voor het eerst Bert in je handen houdt Kijken of je het droog houdt Denk het niet.
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:27:42 #62
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_17750145
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:44 schreef CANARIS het volgende:
Reanimatie.com

Brulllllll

Je hebt het "Gut-weer-zo´n-caring-daddy"-syndroom ontdekt

Kijk , ons wordt overal verteld , hoe de moderne vader doet en denkt, maar de echte wereld wil dat helemaal niet

Dat begint bij de gynekoloog.
Ik wil alle mannen hier vragen hoe zij werden ontvangen ?
Zagen jullie ook die blikken van die wachtende vrouwen "Weer zo´n eikel hier. Deze wachtkamer is van ons vrouwen . Weg met je"
Als die blikken er al waren heb ik ze niet gezien. Niet dat ik me er iets van aangetrokken zou hebben
quote:

De Gynekoloog zelf? Heeft hij/zij je überhaupt een hand gegeven? Heb je ook een stoeltje gekregen aan de andere kant van de kamer. Zat je er ook voor spek en bonen bij toen hij/zij je vrouw ging onderzoeken?
Mocht 'ie willen. Ik heb mijn (toch al aanzienelijke) reukorgaan overal bij gehouden en hem vragen gesteld totdat 'ie er lijp van werd
quote:
De Verloskundige? "Bek houden" zag ik haar denken voor ze het zei. Je mag er bij zitten want dat is modern, maar ga vooral niet bij de hand zitten doen.
quote:
Heb je ook de navelsnoer mogen doorknippen? Voelde je je niet ook als een vier jarig ventje , dat zich veel te oud voelt om door zijn Oma over zijn bol te worden geaaid?
Om je de waarheid te vertellen : Nee. Ik was de koning te rijk. Groter en trotser dan enige lul op aarde die pappie mocht worden.
Effe serieus : De VK die we hadden was erg goed en erg duidelijk in haar communicatie. En ik kreeg zeker niet het 'aai-over-mijn-bol' gevoel. Ik had werkelijk het idee dat ik erbij betrokken was.
of ik was high door het zuurstoftekort omdat ,zoals ik al eerder meldde, Mw Dice de neiging had om diverse bloedbaten af te knellen tijdens de bevalling
quote:
Bij de Kinderarts (Die hebben wij hier) Een wachtkamer vol moeders met hun kinderen die het over "ontzwangeren hebben" over die pokke hormonen en over hun Ontstoken tepels.

Je zit er weer voor spek en bonen bij.
Op de een of andere manier kom ik niet geloofwaardig over als ik het over mijn zwangerschaps hormonen en tepelkloven heb. Dus na 3 keer door de aanwezige moeders met ongeloof/afkeer bekeken te zijn heb ik het daar maar niet meet over gehad.

[serieus mode]
Als ik bij een kinderarts of gewone huisarts zit is dat meestal omdat we ons zorgen maken over ons kind. Ons kind is dan ook het enige wat voor ons van belang is, de problemen van een ander (volwassen dan) zullen mij dan ook werkelijk in zeven psychedelische kleuren aan mijn anus oxideren.
Waar ik wel waarde aan hecht is de verhalen die mensen over hun kinderen vertellen en de symptomen die bij een eventueel ziek kind opduiken als het ergens last van heeft.
Deze symptomen sla ik in het niet door genotsmiddelen aangetaste gedeelte van mijn grijze massa op en gebruik ik als een van mijn kinderen ergens last van heeft.

Al diverse malen heb ik mijn eigen kinderen en die van anderen kunnen helpen doordat ik in het verleden iets gehoord had. Als is het maar omdat een simpele ontstoken 'schaafwond' die steeds groter werd bij een kind van een kennis toch een vieze infectie van een 'krentenbaard' bleek te zijn.
Deze heb ik dan wel doorverwezen naar een arts Ik ben een IT'er geen arts en wat bleek : ik had (voor een deel) gelijk en het kind kreeg een kuur.
Dan ben ik toch weer blij dat ik nog kan luisteren. Ook al beweren boze tongen dat dat niet zo is

[/serieus mode off]
quote:
Zo blijft dat
Wij mannen willen vader en moeder tergeljkertijd zijn , terwijl de moeders gewoon willen dat wij de vader spelen.


En soms is die rol erg makkelijk en praktisch. Soms ook niet. Het is aan jou om daar de gulden middenweg in te vinden
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:52:16 #63
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17751681
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef dice het volgende:
@ Reanimatie.com : Ik hoor jou nog wel als je voor het eerst Bert in je handen houdt Kijken of je het droog houdt Denk het niet.
Ik weet niet zeker of de tranen over mijn wangen biggelen, maar ik weet zeker dat ik geen woord uit mijn strot ga krijgen omdat ik dan wel heftig geemotioneerd zal zijn.
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:01:37 #64
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_17751887
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:44 schreef CANARIS het volgende:

Dat begint bij de gynekoloog.
Ik wil alle mannen hier vragen hoe zij werden ontvangen ?
Zagen jullie ook die blikken van die wachtende vrouwen "Weer zo´n eikel hier. Deze wachtkamer is van ons vrouwen . Weg met je"
van de wachtende vrouwen had ik weinig last, de eerste VK gaf me een hand en ik voelde me er idd voor spek en bonen bij zitten. Ze liet me de hartaktie zien op de echo, dus voelde ik me er wel deel van uitmaken. De tweede VK was een beetje een zweverige van de oude stempel, ze stelde me slecht 3 vragen; Naam? Soa's? Ziektes?

Ach, het zal allemaal wel. Mijn vriendin zorgt ervoor dat ik onderdeel ben van het 'zwanger zijn' dat is voor mij het belangrijkste
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:44 schreef CANARIS het volgende:
Zo blijft dat
Wij mannen willen vader en moeder tergeljkertijd zijn , terwijl de moeders gewoon willen dat wij de vader spelen.
Denk dat de middenweg goed te vinden is. Ik wil geen moeder worden, ik wil over een tijdje gewoon een moderne vader zijn die zowel met de boormachine als met de stofzuiger betrapt kan worden. Maargoed, nog 5 maanden te gaan voor ik Bert vast mag houden. Nu is het een dikker wordende buik en een paar echo's. Eerst een verhuizing, dan de bevalling en daarna pas Bert!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
pi_17751999
Ik reageer even voor mijn man.

Tijdens de bevalling werd hij door het medisch personeel (verpleging) er niet zo erg bij betrokken. Een verpleegster duwde hem tijdens het persen zelfs vaak gewoon naast me weg omdat zij er wilde staan (dat vertelde hij me maar ik kreeg het ook mee). Ontzettend vervelend mens

De gynaecoloog daarentegen (jonge kerel met kleine kinderen) betrok hem er heel erg bij (gelukkig) wat hij als zeer prettig ervoer..
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:08:42 #66
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17752047
Dat is dan weer een voordeel bij adoptie. Mijn man en ik zijn allebei evenveel "in blijde afwachting".
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 17 maart 2004 @ 12:07:04 #67
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_17773304
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:44 schreef CANARIS het volgende:
Reanimatie.com

<knip>

Dat begint bij de gynekoloog.
Ik wil alle mannen hier vragen hoe zij werden ontvangen ?
Zagen jullie ook die blikken van die wachtende vrouwen "Weer zo´n eikel hier. Deze wachtkamer is van ons vrouwen . Weg met je"
De vrouwen daar in de wachtkamer hadden eerder zo'n blik van: "Goh, ik wou dat ik mijn man ook zover kon krijgen, nu kan ik iedere keer in mijn uppie hiernaartoe..."
quote:

De Gynekoloog zelf? Heeft hij/zij je überhaupt een hand gegeven? Heb je ook een stoeltje gekregen aan de andere kant van de kamer. Zat je er ook voor spek en bonen bij toen hij/zij je vrouw ging onderzoeken?
De gyneacologe heeft mij zeer zeker een hand gegeven en ik werd in alles betrokken, ook de onderzoeken. Alleen bij het uitleggen van de echte "ik-ben-zwanger" dingen had ze iets meer oog voor mijn vrouw, maar dat vind ik niet meer als normaal.
quote:
De Verloskundige? "Bek houden" zag ik haar denken voor ze het zei. Je mag er bij zitten want dat is modern, maar ga vooral niet bij de hand zitten doen.
De VK? Is maar wat blij dat ik erbij ben. Mijn vrouw heeft namelijk zo nu en dan de instelling dat ze iets niet wil vragen omdat het alleen maar als lastig vallen kan worden gezien. Die stel ik dus wel.
quote:
Heb je ook de navelsnoer mogen doorknippen? Voelde je je niet ook als een vier jarig ventje , dat zich veel te oud voelt om door zijn Oma over zijn bol te worden geaaid?

Bij de Kinderarts (Die hebben wij hier) Een wachtkamer vol moeders met hun kinderen die het over "ontzwangeren hebben" over die pokke hormonen en over hun Ontstoken tepels.

Je zit er weer voor spek en bonen bij.

Zo blijft dat
Wij mannen willen vader en moeder tergeljkertijd zijn , terwijl de moeders gewoon willen dat wij de vader spelen.
Kan ik nog weinig over zeggen, onze BB is nog in ontwikkelings stadium, nog 9 weken en een paar daagjes en dan kan ik je meer vertellen.

Alleen... De eerste de beste verpleger (m/v) die het in zijn hoofd haalt om mij weg te duwen bij mijn vrouw vandaan... Heeft een kaakfractuur ( m ) of een schop onder d'r reet te pakken ( v ) !
Maar daar hoef ik ook niet over in te zitten, als het goed gaat, bevalt ze thuis namelijk.
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 april 2004 @ 20:31:52 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18328862
Die eerste twee weken loop je in een roes rond... Je bent Papa! But then reality kicks in....

Je bent weer aan het werk, om 7 uur loopt de wekker af en moet je als Jonge Dynamische Vader weer een bijdrage gaan leveren aan de maatschappij! Die eerste maandag na je bevallingsvakantie/verlof ben je nog vol energie.....

Die week erop na een week gebroken nachten, en geirriteerde blikken van je vrouw omdat ze 's nachts 4 keer tegen je aan moet duwen, gevolgd door een paar gemikte trappen tegen je enkels om je wakker te maken omdat het toch ECHT jouw beurt voor een luier is beginnen toch langzaam hun tol te eisen.

En daar komen de eerste meewarige lachjes van collegea achter hun vuistje.... "Gaat het lekker papa?"

En dan na een week of 6... net als je je begint af te vragen wat er ook alweer zo leuk was aan kinderen.... Als er van dat dynamische NIETS meer over is....Als je elke avond om kwart over 9 uitgeblust en geeuwend op de bank zit.....LACHT ze naar je en krijgt ze het mooiste koppie dat je ooit hebt gezien

En zo word je dus weer in de zeik genomen door moeder natuur...om je nog een paar weekjes op je tenen te houden
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2004 @ 21:23:29 #69
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 10 april 2004 @ 21:39:48 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_18330819
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:


En zo word je dus weer in de zeik genomen door moeder natuur...om je nog een paar weekjes op je tenen te houden
Juist!
En dat blijft, ook als je je peuter wel kunt killen omdat ie weer met alle 11 tegenstribbelende kilo's voortgesleept moet worden. Eenmaal thuis krijg je een dikke snotkus, en een welgemeend "Mama lief!"
De dag kan niet meer stuk.... 't is een mooi ding, de natuur, anders hadden we allemaal onze spruiten al een keer bij het grof vuil gezet
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 10 april 2004 @ 21:54:12 #71
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_18331369
Ja, ik zie het ook altijd aan Kbot....Ian kan echt vreeeeeeselijk zijn.....maar dan kruipt ie op schoot bij paps en krijgt ie een dikke knuffel en een kus en tja.....dan smelt ie weer natuurlijk!!!

edit: mmmm, ik dacht dus als belana ingelogd te zijn op de flaptop...
life is all about priorities
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2004 @ 10:22:39 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18340390
Mama wil EN de wasmand EN Saskia mee naar beneden nemen....
de oplossing

  zondag 11 april 2004 @ 12:09:21 #73
34156 Mirage
Smile !!!
pi_18341710
Swets, een práchtverhaal !!

Hahahahaha
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 19 april 2004 @ 20:24:58 #74
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_18544608
vandaag is de dame in kwestie met buik en al naar de VK geweest. Die was erg tevreden! Genoeg vruchtwater, prima ligging van de placenta, uitstekende bloeddruk en dito hartslag !!

kortom; we zitten nu op wk 18 en alles gaat perfect!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  FOK!fossiel maandag 19 april 2004 @ 21:13:46 #75
2628 Karin
pi_18546230
Fijn om te horen Reanimatie.com dat alles goed gaat!
Maar ook wel leuk om in dit topic te horen hoe het met jou gaat, hoe ben jij er emotioneel onder? Al een beetje klaar voor?
  dinsdag 20 april 2004 @ 10:17:07 #76
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_18555347
Leuk verhaal!

Ik wou dat ik ook met een 'hoera! ik ben papa' verhaal kon komen, maar dat zal nog wel even duren...

De anti-conceptie is in ieder geval officieel van de baan sinds deze maand, dus vol verwachting klopt ons hart!

Ik zal me hier zeker melden met een (hopelijk) even goed verhaal als TS.
  dinsdag 20 april 2004 @ 13:31:30 #77
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_18558960
Wiseguy > met zo'n sprekend icoontje moet hjet wel lukken!

Karin > of ik er klaar voor ben? IK zou het niet weten .... Maar nadat we vorige week een driewielerige wandelwagen hebben overgenomen van een kennis van ons stond deze bij ons in de woonkamer. OM een beetje te wennen heb ik onze Maltezer Paul erin gezet en als papa-in-opleiding met ons harige oefen-kind rondjes door de flat gedaan....

de kleuren van de kinderkamer zijn uitgezocht, dus binnenkort kan ik me ook gaan bezighouden met het onderkomen van ons project Bert v 1.0. Tsja, het is hier al eens eerder geopperd, maar als Vader io tel je de eerste maanden amper mee. Tijd genoeg voor mij om te kijken naar huizen en spioneren bij Vaders met kinderen op de fiets enzo...
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  Jubileum moderator dinsdag 20 april 2004 @ 20:35:34 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18569526
quote:
Met baby meer mans
De komst van een baby haalt het beste uit een man. Want zodra een vrouw in verwachting is, wordt hij aardiger en attenter, zo blijkt uit een onderzoek van het Britse blad Mother & Baby.
De helft van de Britse mannen doet meer in het huishouden en een vijfde van de vrouwen hoeft negen maanden lang geen vinger uit te steken. Uit het onderzoek bleek verder dat maar liefst 94% van de mannen hun vrouw bij de bevalling terzijde staat. Niet iedereen vindt dat echter een leuke ervaring: een vijfde wordt misselijk of zelfs ziek. Zeven van de tien vaders vinden het leuk luiers te verwisselen. De helft van de heren geeft aan gelukkiger te zijn dan ooit.
Ondanks de positieve bijdrage van hun partner geeft driekwart van de vrouwen aan de bevalling pijnlijker te vinden dan gedacht. Vijftien procent raakte zelfs in paniek tijdens de weeën. (Bron: Telegraaf, april 2001)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2004 @ 21:45:47 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18889705
Mijn vrouw nam vandaag een prima folder mee van het CB voor jonge vaders: "Baby-management voor startende vaders".

In Heldere bewoordingen welke mannen begrijpen wordt het een en ander uitgelegd. Een aantal quotes:

Uit hoofdstuk 1 "Product"
quote:
Gefeliciteerd met uw aanstaande Kind! U zult ontdekken dat uw kind verassend veel gemeen heeft met apparaten die u al kent. Raak vast vertrouwd met de specificaties van uw product
Vervolgens volgt een uiteenzetting van de belangrijkste elementen van het product
quote:
Mond - Uitgevoerd met alarmfunctie. Produceert glimlach na vier weken. Krachtige hap- en zuigreflex.
Chemische samenstelling - 70% water, 16% vet, 11% eiwit, 1% koolhydraten
Uit Hoofdstuk 2 "Planning & Control"
quote:
Stap 1. Plan uw financiën
Maak een realistische begroting. Houd er rekening mee dat uw producent minder kan gaan werken....
In hoofdstuk 3 "Input" mbt borstvoeding
quote:
Streef erna dat uw product minstens 6 maanden deze super cocktail krijgt toegediend
Hoofdstuk 4 "Output"
quote:
3. Leg het product op zijn rug op het werkstation en maak de sluitstrips van de luier los.
Etc.


Heldere folder
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:01:12 #80
12715 Reanimatie.com
Peter's boksbal
pi_18890133
Dit is inderdaad een geweldige folder, ik heb hem ook gehad van de Moeders voor Moeders clan. Naar aanleiding daarvan heb ik het boek 'hoe werkt mijn baby' van Louis & Joe Borgenicht, dit is het orgineel vanwaar de folder en het bijhorende boek 'babymanagement' is afgeleid, erg handig!
Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2004 @ 22:02:14 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18890164
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:01 schreef Reanimatie.com het volgende:
Dit is inderdaad een geweldige folder, ik heb hem ook gehad van de Moeders voor Moeders clan. Naar aanleiding daarvan heb ik het boek 'hoe werkt mijn baby' van Louis & Joe Borgenicht, dit is het orgineel vanwaar de folder en het bijhorende boek 'babymanagement' is afgeleid, erg handig!
Ah!

Beetje mostert na de maaltijd in mijn geval
  FOK!fossiel dinsdag 4 mei 2004 @ 22:04:02 #82
2628 Karin
pi_18890208
Hahaha geweldige folder
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2004 @ 22:07:41 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18890308
Ow ja...
quote:
Merknamen
Neem hier de tijd voor. De merknamen die u uw product meegeeft moeten lang meegaan
quote:
PR en Promotie
  • Direct mail - gerichte actie waarbij u aan geselecteerde adressen de lancering van uw product aankondigt.
  •   dinsdag 4 mei 2004 @ 23:27:41 #84
    87436 ThunderChild
    Mighty pirate!
    pi_18892527


    Staat die folder ook ergens on-line (Kom voorlopig niet eens in de buurt van een CB) of kan iemand 'm ff inscannen ??
    Take my love, take my land, take me where I cannot stand
    I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
    Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
    Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
      woensdag 5 mei 2004 @ 00:09:36 #85
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_18893448
    Op de site van ikvader.nl staat wel wat meer info.
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      Jubileum moderator woensdag 5 mei 2004 @ 09:33:46 #86
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_18898071
    wat een geweldige folder
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      woensdag 5 mei 2004 @ 09:53:58 #87
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_18898404
    In die trant een leuk boekje: Hoe werkt mijn baby?
    Weet zo even geen ISBN of schrijver, maar is makkelijk te vinden, heel hip uitgevoerd en er wordt gesproken over "het exemplaar". Goed voor mannen (èn vrouwen, hoor)!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      Jubileum moderator woensdag 5 mei 2004 @ 20:06:52 #88
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_18912171
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2004 22:01 schreef Reanimatie.com het volgende:
    Dit is inderdaad een geweldige folder, ik heb hem ook gehad van de Moeders voor Moeders clan. Naar aanleiding daarvan heb ik het boek 'hoe werkt mijn baby' van Louis & Joe Borgenicht, dit is het orgineel vanwaar de folder en het bijhorende boek 'babymanagement' is afgeleid, erg handig!
    Ik zag dit boekje vanmiddag bij de AKO liggen en stond er nog mee in mijn handen. Vrijdag toch maar even kopen, is wel leuk voor vaderdag.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      woensdag 5 mei 2004 @ 21:08:25 #89
    12715 Reanimatie.com
    Peter's boksbal
    pi_18913704
    Ik mis in de versie die ik heb gekocht een beetje de humor die ik in de folder vond ...
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 20:24:40 #90
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19300890
    Ik word gemanipuleerd door mijn 3 maanden oude dochter

    We leggen haar in de wieg, meestal slaapt ze, maar soms begint ze te protesteren en te huilen. Normaal gesproken is een speentje geven dan voldoende, maar dit kleine krengetje heeft het al helemaal door.

    Papa stapt de kamer binnen, kijkt boven de wieg en het huilen en protesteren slaat spontaan om in gezellig lachen en gepruttel "hihihi... pfruuuhw...huuuuuuuuuuuuuuuuuh"

    Dat alles met een grote grijns op Saskia d'r koppie. En ik kan het niet helpen, dan moet ik terug lachen en tegen d'r lullen... met als gevolg dat ze helemaal niet slaapt en Pa d'r na een half uurtje maar uit haalt...

    *zucht*... vrouwen
      vrijdag 21 mei 2004 @ 20:38:38 #91
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_19301203
    Ja goed
      vrijdag 21 mei 2004 @ 20:49:16 #92
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_19301482
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 20:38 schreef ShaoliN het volgende:
    Ja goed
    willen natuurlijk wel een uitleg mét fotootje

    Zelfde geldt voor Swets: een foto van een manipulerende Saskia willen we zien
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      vrijdag 21 mei 2004 @ 21:05:52 #93
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_19301895
    ShaoliN is nu ongeveer 1,5 maand papa van Dylan. Na 1,5 maand heb je al het gevoel dat het nooit anders geweest is. Dylan is echt een onderdeel van het gezinnetje. Het wordt eigenlijk alleen maar leuker sinds de geboorte. Vooral omdat ie steeds meer kunstjes kan . Als je nu je tong naar hem uitsteekt doet hij het terug enzo. Hij begint ook steeds vaker echte lachsessies te krijgen. Echt een geweldig gezicht is dat.

    Ik ben eigenlijk niet zo'n grote verteller, maar ik kan wel zeggen dat ik toen mijn vriendin zwanger was, enige twijfels had. Vooral door mijn en haar leeftijd. Maar ik ben inmiddels compleet gewent, en het is echt het mooiste wat me overkomen is. Ik heb het idee dat het alleen maar leuker gaat worden.

    En voor LadyS :

    pi_19302134
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 21:05 schreef ShaoliN het volgende:
    blaat
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      vrijdag 21 mei 2004 @ 21:24:46 #95
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_19302346
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 21:05 schreef ShaoliN het volgende:
    ShaoliN is nu ongeveer 1,5 maand papa van Dylan. Na 1,5 maand heb je al het gevoel dat het nooit anders geweest is. Dylan is echt een onderdeel van het gezinnetje. Het wordt eigenlijk alleen maar leuker sinds de geboorte. Vooral omdat ie steeds meer kunstjes kan . Als je nu je tong naar hem uitsteekt doet hij het terug enzo. Hij begint ook steeds vaker echte lachsessies te krijgen. Echt een geweldig gezicht is dat.

    Ik ben eigenlijk niet zo'n grote verteller, maar ik kan wel zeggen dat ik toen mijn vriendin zwanger was, enige twijfels had. Vooral door mijn en haar leeftijd. Maar ik ben inmiddels compleet gewent, en het is echt het mooiste wat me overkomen is. Ik heb het idee dat het alleen maar leuker gaat worden.
    quote:
    En voor LadyS :

    [afbeelding]
    Dank je
    Dat rompertje heb ik ook voor BabyS
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      vrijdag 21 mei 2004 @ 22:57:26 #96
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_19304701
    Dylan
    stormy waters...
    sailin'
    pi_19305356
    Oh, wat een lieve foto van Dylan!!
    pi_19305497
    Wat een schatje
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 23:25:55 #99
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19305513
    Een goed gesprek met papa





    [ Bericht 28% gewijzigd door Swetsenegger op 21-05-2004 23:37:07 ]
    pi_19305545
    Hé daar is Saskia eindelijk weer es! ET had in het andere topic al beloofd dat we dit weekend een update zouden krijgen
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_19305608
    Oooh, Saskia is ook erg lief!!
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 23:37:21 #102
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19305870
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 23:30 schreef Zabb het volgende:
    Oooh, Saskia is ook erg lief!!
    quote:
    fotootje erbij ge-edit
    Swets ook

    Wat alweer een meissie hè!
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      zaterdag 22 mei 2004 @ 00:04:31 #104
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_19306456
    Saskia
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      maandag 24 mei 2004 @ 14:26:55 #105
    3566 micha
    Sankt Nimmerlein
    pi_19362817
    * micha is vooral zenuwachtig over wat er allemaal gaat gebeuren. Zelf heb ik zoiets van dat ik pas echt blij durf te zijn vanaf het moment dat er een echo gemaakt is. Heb wel een idee hoe groot het nu is en hoe de ontwikkeling zou moeten gaan maar eerst wil ik graag die zekerheid. En das best eng, dat afwachten.
      maandag 24 mei 2004 @ 16:31:18 #106
    1257 Dylan Dog
    eroe viola
    pi_19366194
    Vader worden/zijn is het mooiste wat er is. Ook als alles niet helemaal loopt zoals je wenst/hoopt, dan nog.

    * Dylan Dog is nog steeds verliefd op die kleine...
    What we do in life echoes in eternity
    Just relax - It's what Jesus would do
    Wat een vrouw!
    spits!
      Jubileum moderator maandag 24 mei 2004 @ 20:05:38 #107
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_19372114
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:31 schreef Dylan Dog het volgende:
    Vader worden/zijn is het mooiste wat er is. Ook als alles niet helemaal loopt zoals je wenst/hoopt, dan nog.

    * Lois is nog steeds verliefd op die kleine...
    Wat lief
    Hoe gaat het met Carmen?
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      maandag 24 mei 2004 @ 22:02:18 #108
    12715 Reanimatie.com
    Peter's boksbal
    pi_19376030
    Er is dit weekend een wereld voor me open gegaan;

    IK HEB 'DE BUIK' ZIEN BEWEGEN !!!!!

    vind trouwens wel dat er een hoop vrouwen in dit 'mannentopic' posten...
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      dinsdag 25 mei 2004 @ 08:00:33 #109
    12715 Reanimatie.com
    Peter's boksbal
    pi_19383509
    en gisteravond ben ik helemaal gelukkig geworden; ik heb 'Bert' gevoeld !!!

    geweldig, eindelijk een beetje tastbaar
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      dinsdag 25 mei 2004 @ 11:25:20 #110
    1257 Dylan Dog
    eroe viola
    pi_19386870
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 20:05 schreef Lois het volgende:

    [..]

    Wat lief
    Hoe gaat het met Carmen?
    Heel goed! Dank je!
    What we do in life echoes in eternity
    Just relax - It's what Jesus would do
    Wat een vrouw!
    spits!
      dinsdag 25 mei 2004 @ 19:46:53 #111
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_19401413
    Ik mag om 20:15 als aanstaande vader mee naar zwangerschapsgym, in het kader van een partneravond. Het zal me benieuwen
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2004 @ 19:50:42 #112
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19401512
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 19:46 schreef Berkery het volgende:
    Ik mag om 20:15 als aanstaande vader mee naar zwangerschapsgym, in het kader van een partneravond. Het zal me benieuwen
    Daar voelde ik me knap.... zitten
      dinsdag 25 mei 2004 @ 19:52:53 #113
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_19401569
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

    [..]

    Daar voelde ik me knap.... zitten

    ....ze wil me maar niet vertellen wat we gaan doen. Geen goed teken denk ik
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      dinsdag 25 mei 2004 @ 23:17:00 #114
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_19407774
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 19:46 schreef Berkery het volgende:
    Ik mag om 20:15 als aanstaande vader mee naar zwangerschapsgym, in het kader van een partneravond. Het zal me benieuwen
    Weinig gym gehad. Een blaartrekkende monoloog van anderhalf uur, met daarna nog een video, maar "als iemand nu zin had om weg te gaan was dat ook niet erg." Gevolg: iedereen stond binnen twee tellen buiten.
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_19412818
    Jammer Berkery; 'bij ons' hebben we als a.s. vaders wat massage-oefeningen gehad voor als a.s. mama allerlei soorten weeen kregen (nooit geweten dat er zoveel soorten zijn ) en ik moet zeggen: dat heeft heel erg veel geholpen. Misschien de massage zelf niet, maar wel dat ik iets kon doen en dat werd ook erg gewaardeerd.
    Ik ben echt blij dat ik toen ben geweest; het was trouwens ook wel erg gezellig (tja, moet je wel zelf maken, natuurlijk). In het topic van babies lelijkste ouders (of hoe die ook mocht heten) staat ook een foto van ons tijdens de oefeningen:

    Je ziet wel dat we het leuk vonden - papa aan de lach en mama aan de puf
      woensdag 26 mei 2004 @ 13:48:11 #116
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_19419335
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 08:25 schreef Bright het volgende:
    Jammer Berkery; 'bij ons' hebben we als a.s. vaders wat massage-oefeningen gehad voor als a.s. mama allerlei soorten weeen kregen (nooit geweten dat er zoveel soorten zijn ) en ik moet zeggen: dat heeft heel erg veel geholpen. Misschien de massage zelf niet, maar wel dat ik iets kon doen en dat werd ook erg gewaardeerd.
    Die oefeningen heb ik ook 'gehad', dat wil zeggen, ze deed ze allemaal voor, maar daar leer je niks van.

    Zo te zien hebben jullie het gezelliger gehad
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_19433806
    Nou Swatsenegger, prima topic trouwens, wat kan je dat goed onder woorden brengen.

    Een maandje geleden is de kleine(nou ja, ze groeit als kool) 1 jaar geworden. Tijd voor papa dus om zich weer met echte (lees grote en stoere) dingen bezig te houden.
    Zoals de glijbaan die madam voor haar verjaardag kreeg, dan zijn papa's erg in trek.
    De kleine Franca doet sindsdien niets liever dan telkens weer van de glijbaan glijden, maar wie moet haar daarmee helpen ?
    precies . . .

    Dus die motorfiets die al enige tijd ongebruikt in de garage staat . . . die staat daar prima.
    Maar deze papa klaagt niet want hij heeft de liefste dochter die hij maar kon wensen.

    O ja, als vader in spe ben ik ook 1 keer meegeweest naar de pufclub van aanstaande moeders.
    Dit was een luisteravondje met als hoogtepunt de koffietafel, je probeert aandachtig te luisteren maar dat lukt steeds minder gaandeweg de avond. Gelukkig was ik niet de enige.
    Bij Hoevelaken linksaf
      zondag 30 mei 2004 @ 23:04:02 #118
    47636 Psyche2003
    #truth vraagbaak...
    pi_19523397
    Nou, ik ben nu dus ook een nieuwe vader

    Sinds 17 Mei is onze kleine meid gearriveerd. En ik ben sinds die dag ook niet meer de oude geweest

    Het gehele verhaal tik ik nog wel even in als ik wat meer tijd heb, nu alleen ff 2 foto's spammen


    17-05-2004 O+ O+ O+
    PAPA!!
    Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 mei 2004 @ 23:05:45 #119
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19523449
    quote:
    Op zondag 30 mei 2004 23:04 schreef Psyche2003 het volgende:
    Nou, ik ben nu dus ook een nieuwe vader

    Sinds 17 Mei is onze kleine meid gearriveerd. En ik ben sinds die dag ook niet meer de oude geweest

    Het gehele verhaal tik ik nog wel even in als ik wat meer tijd heb, nu alleen ff 2 foto's spammen

    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Ik WEIGER 'ach gossie' te posten
      zondag 30 mei 2004 @ 23:07:34 #120
    47636 Psyche2003
    #truth vraagbaak...
    pi_19523508
    quote:
    Op zondag 30 mei 2004 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:

    [..]

    Ik WEIGER 'ach gossie' te posten


    "Wat lievvv " Mag ook hoor
    17-05-2004 O+ O+ O+
    PAPA!!
    Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
      zondag 30 mei 2004 @ 23:13:54 #121
    1087 Merisse
    broddeltante
    pi_19523669
    He Psyche! Gefeliciteerd voor jou en je vrouw! Wat een cutie hebben jullie gefabriekt!
    You will never leave my mind
    And it turns out to be so much different than our dreams
    Now you're, you're a star in heaven
      zondag 30 mei 2004 @ 23:24:32 #122
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_19523984
    Ze is werkelijk prachtig!!!!!!!!
      maandag 31 mei 2004 @ 15:55:19 #123
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_19536834
    moooi meisje psyche, en Faith past echt heel goed bij haar (vind ik zo van de foto..)

    [ Bericht 1% gewijzigd door Jelief op 31-05-2004 23:43:36 (typo) ]
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
      maandag 31 mei 2004 @ 17:05:31 #124
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_19538821
    Psyche, ze is prachtig!!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_19543498
    Psyche, dat hebben jullie mooooooi gemaakt.........
    DANYEL EN THIJS
    ....maar daarna ben ik weer triestig...
    pi_19544293
    Psyche ze is moooii!
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      Jubileum moderator maandag 31 mei 2004 @ 21:46:36 #127
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_19546804
    Faith
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2004 @ 21:17:35 #128
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19691149
    Al weer ruim 3 maanden geweest. Saskia groeit als kool, dus was het dit weekend Grote Overwen Tijd.

    Ze past dus niet meer in de wieg welke gezellig in de ouderlijke slaapkamer stond, maar moet in het ledikantje slapen...een deur verder. Moeders van slag, want ja dan hoor je niet meer elk geluidje van de kleine. Gelukkig hebben we een babyfoon.

    Je weet wel, 3 maanden geleden zo'n kruidvat aanbieding gekocht van 29 eurie. Ging best aardig, maar af en toe stoort dat ding.... Anyway, vrijdagnacht Saskia voor 't eerst op haar eigen kamer. Onze slaapkamer deur open, haar slaapkamer deur open EN die babyfoon aan ....

    Nou Ik weet precies wanneer mijn 5 maanden oude buurjongen een schone luier om moet. Werd perfect geregistreert door de kruidvat aanbieding. Dat mijn eigen kind lag te verrekken van de honger moesten we vernemen via de gang. Plus dat het ding kraakt en ruist.... hard... midden in de nacht.

    Ok, dat was dus niet zo'n rustig nachtje. Mijn dochter sliep redelijk goed in haar grote bed maar Pa en Ma zijn gebroken door die kolere babygrinddoosfoonding. Fijntjes wijst mijn ega mij op een babyfoon welke overal op dit forum gepromoot wordt door een van de [OUD] moderators....
    "kost dat ding?" vraag ik wat binnenmonds.
    "200 eurie" zegt mijn lieverd.
    "Nee lieverd, die babyfoon bedoel ik niet dat state of the art navigatiesystem met 6 CD wisselaar"

    Maar ze blijkt zich niet vergist te hebben.
    "Hij heeft DECT" zegt ze liefjes.

    Wetende dat ik natuurlijk als man geil ben op de laatste digitale snufjes. Maar door dat DECT ruik ik mijn kans. Dat telefoontje hier is al een poosje aan vervanging toe, en het antwoord apparaat staat 'Cresta' op Dus ik bekijk wat websites en toon mijn vrouw vol trots de Philips Zenia 300 DECT telefoon, MET digitaal antwoordapparaat en wanneer je twee handsets heb... heb je Babyfoon optie!!! Nu was het de beurt aan mijn vrouw om "Wat kost dat" te zeggen

    We besloten om ons maar eens breed te gaan orienteren bij ieders man natte droom...: De Media Markt. Daar aangekomen (uiteraard tik ik dit ff neer, maar iedereen welke zelf zo'n hummel heeft snapt uiteraard dat hier 'een stiefkwartiertje' aan vooraf is gegaan met voeden, luier verschonen, "Waar is d'r jasje?", Moet ze schoenen aan of leggen we d'r zo in die bak, etc) lopen we naar de tweede verdieping en ow *grijnssss* laat de Media Markt nu NET een aanbieding hebben van de Philips Zenia, met TWEE handsets en het antwoord apparaat in 1 doos voor 259 eurie. Dus een verhitte discussie ontstaat over het al dan niet goedkoper uitzijn wanneer we 59,- meer uitgeven.

    Navraag bij een puisterig Media Markt pubertje haalt ons over de streep. Wanneer de set niet bevalt kunnen we hem altijd terug brengen en eventueel ruilen voor de babyfoon. Dus Pa opgetogen naar huis met DECT telefoons ipv DECT babyfoon. Thuis alles aangesloten en ingesteld enzo... hmz... die babyfoon optie lijkt verdacht veel op 'intern handsfree bellen' ondanks dat het een appart menu-item is Verder WEL een cool telefoontje

    Om een lang verhaal kort te maken... de babyfoon optie was geen succes Nog steeds moesten we via de tamtam vernemen dat ons kroost honger heeft, want dat telefoonding is dusdanig zacht dat ik mijn buurjongen van 5 maanden en 3 huizen verderop irl harder hoor schreeuwen. Enigzins beteutert zijn we van plan om zondagochtend ons DECT setje maar weer in te pakken en te retouneren voor de robuuste babyfoon. Maar dan komt mijn ega met een wereldidee (voornamelijk in gegeven omdat ze net zo'n sucker for gadgets is als ik). Ik moet nog wat voor vaderdag!!!

    Dus nu hebben we een mooi DECT telefoonsetje EN een dect babyfoonding.
      Jubileum moderator zondag 6 juni 2004 @ 21:23:36 #129
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_19691286
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      zondag 6 juni 2004 @ 22:29:13 #130
    87436 ThunderChild
    Mighty pirate!
    pi_19692960
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
    -heel verhaal, zie boven


    Je moet een boek hierover gaan schrijven, wordt geheid een best seller.
    Take my love, take my land, take me where I cannot stand
    I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
    Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
    Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2004 @ 20:59:31 #131
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19843460
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 22:29 schreef ThunderChild het volgende:

    [..]



    Je moet een boek hierover gaan schrijven, wordt geheid een best seller.
    Ik heb ze maar op m'n homepage gezet. www.123swets.com
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:07:58 #132
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_19843650
    Had het nog niet gelezen, maar het is idd
    Heel erg leuk Swets, keep 'em coming!
    ***
      vrijdag 18 juni 2004 @ 21:35:31 #133
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_20003747
    Heeft een van de vaders nog tips? De bevalling is zeer binnenkort in het ziekenhuis en ik ben bezig met een checklist:

    -Digitale Camera
    -Analoge filmcamera, voor als de digi het begeeft (heeft ie al eens gedaan)
    -Extra batterijen
    -Filmrolletje
    -Leesvoer/puzzelboekje (al betwijfel ik of ik me daar dan op kan concentreren)
    -Mobiele telefoon
    -Papiertje met telefoonnummers
    -Genoeg benzine in de auto (al is het ziekenhuis hier nog geen kilometer vandaan)
    -....

    Roept u maar
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_20004177
    Ik ben geen vader maar: iets te eten, zodat je niet flauwvalt vanwege een lege maag?
    Briefje met de naam/namen?
      vrijdag 18 juni 2004 @ 21:52:03 #135
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_20004209
    Ben ook geen vader, maarreh....maxi cosi?
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      vrijdag 18 juni 2004 @ 21:57:08 #136
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_20004332
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 21:52 schreef Leah het volgende:
    Ben ook geen vader, maarreh....maxi cosi?
    Die staat genoteerd, al moet het kind nog wel 24-48 uur in het ziekenhuis blijven voor observatie, maar de maxi cosi kan al wel in de achterbak.

    thanks
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      vrijdag 18 juni 2004 @ 22:00:28 #137
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_20004411
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 21:50 schreef poemojn het volgende:
    Ik ben geen vader maar: iets te eten, zodat je niet flauwvalt vanwege een lege maag?
    Briefje met de naam/namen?
    Een paar appels is misschien wel handig, vooral als het nachtwerk wordt.

    ...en de namen die heb ik wel in mijn hoofd, het wordt niet zoiets als Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria-in-de-Gloria van Buren
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_20004553
    En zelfs dat schrijf je goed..
    Maar je zou niet de eerste vader zijn die de naam vergeten is op het moment suprème
      vrijdag 18 juni 2004 @ 22:07:05 #139
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_20004558
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 21:35 schreef Berkery het volgende:
    Heeft een van de vaders nog tips? De bevalling is zeer binnenkort in het ziekenhuis en ik ben bezig met een checklist:


    Roept u maar
    schoon t-shirt voor jezelf.. je weet nooit wat je over je heen krijgt of hoeveel je zweet...
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
      vrijdag 18 juni 2004 @ 22:16:30 #140
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_20004759
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 22:07 schreef Jelief het volgende:

    [..]

    schoon t-shirt voor jezelf.. je weet nooit wat je over je heen krijgt of hoeveel je zweet...
    ..die zou ik nog in de tas van m'n vriendin doen (ze heeft haar tas al wel klaar) . Merci.
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      zaterdag 19 juni 2004 @ 12:23:50 #141
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_20013901
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 22:06 schreef poemojn het volgende:
    En zelfs dat schrijf je goed..
    Maar je zou niet de eerste vader zijn die de naam vergeten is op het moment suprème
    Mijn man bevobbeld
    Screw them.
    We're going home.
      maandag 21 juni 2004 @ 12:29:43 #142
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_20062044
    zo'n stress poppetje/balletje. En fijne tandpastakauwgom zodat je je lekker fris voelt als het toch nachtwerk wordt. ofzo.

    enneh... deo? ik roep maar wat.
    ..en laat gaan...
      † In Memoriam † maandag 21 juni 2004 @ 12:33:38 #143
    43556 miss_dynastie
    pi_20062130
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2004 12:23 schreef CarOnline het volgende:

    [..]

    Mijn man bevobbeld
    Was het niet de bedoeling dat het R & B zou worden i.p.v. B & R dat was jij toch op OOL

    Mijn schoonvader is ook een naam vergeten, waardoor mijn schoonzusje B. bij alle officiële instanties te boek staat als H.C. in plaats van B.H.C. ... niet zo handig
    mijn schoonmoeder verwijt het hem nu nog
      maandag 21 juni 2004 @ 12:39:19 #144
    91591 gnoompje
    naomi en kelvin
    pi_20062258
    quote:
    [b]babyfoon verhaal
    beetje laat maar woehahahahahahahahahahahahahaha

    * valt van stoel van het lachen *
    ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
    pi_20063185
    Leuk (klein) cadeautje voor na gedane arbeid van mama?
      donderdag 24 juni 2004 @ 11:08:30 #146
    25809 markjacoo
    sokken van geitenwol
    pi_20147193
    In alle rust en goed overleg hebben we samen afgesproken dat we het voor ons houden tot we bij de floskundige zijn geweest, zo rond het kritische 3 maanden-punt. Ken je dat? Ik denk dat veel aanstaande ouders dat zo afspreken.

    Ondertussen weet ik nu een aantal weken dat ik PAPA word en ben zo trots als een pauw. Ik wil het uitschreeuwen! ik wil mijn ouders blij maken, ik wil mijn vrienden verbazen. ik wil mijn broertje vertellen dat hij oom wordt, etc.
    Ik ben altijd wel erg goed geweest in dingen voor me houden, maar dit is echt mijn moeilijkste geheim.
    Tegelijkertijd is het ook wel een hele mooie periode. Het is echt ons moment. Niemand weet waarom we zo blij kijken, en dat heeft ook wel wat.

    Ik lees me suf en kom gelukkig veel herkenbare dingen tegen.
    Zo kan ik met de Topic-starter beamen dat ik mezelf niet echt heel zwanger voel, wel ben ik verliefder dan ooit ineens.
    Het besef dat ik papa word druppelt nu langzaam binnen en maakt me blij. tegelijkertijd komen de pieker-momenten over het niet kunnen vinden van oppas/opvang, financiën, mijn onhandigheid, en natuurlijk de mogelijkheid dat het nog steeds mis kan gaan.
    Gelukkig heeft blijdschap de ruime overhand!
    komt van links
    pi_20147552
    gefeliciteerd markjacoo! spannend he.

    berkery, het enige dat mij te binnen schiet is al gezegd: iets te eten (en drinken?). het kan lang duren, dus wat kleine snacks zijn dan nooit weg. natuurlijk kun je in 't ziekenhuis vanalles kopen maar je wil je vrouw liever niet te lang alleen laten.
    pi_20147855
    MarkJacoo, heel herkenbaar hoor! En natuurlijk gefeliciteerd!!
    (Feliciteer ook moeder-de-vrouw-to-be!)

    Oh ja - welkom in 'Ouders'!!!!!
      donderdag 24 juni 2004 @ 11:44:40 #149
    25809 markjacoo
    sokken van geitenwol
    pi_20148149
    quote:
    Oh ja - welkom in 'Ouders'!!!!!
    Dank je, ik dwaal hier inderdaad nog wel wat onwennig rond.....
    komt van links
    pi_20148187
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2004 11:44 schreef markjacoo het volgende:

    [..]

    Dank je, ik dwaal hier inderdaad nog wel wat onwennig rond.....
    Je mag alles vragen hoor, zit je ergens mee - topic openen of zoeken naar bestaande topic; Iedere vader is als n00b begonnen
      vrijdag 25 juni 2004 @ 07:18:26 #151
    33014 Cavemania
    Niet mokken, lekker fokken....
    pi_20171205
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2004 11:08 schreef markjacoo het volgende:
    In alle rust en goed overleg hebben we samen afgesproken dat we het voor ons houden tot we bij de floskundige zijn geweest, zo rond het kritische 3 maanden-punt. Ken je dat? Ik denk dat veel aanstaande ouders dat zo afspreken.

    Ondertussen weet ik nu een aantal weken dat ik PAPA word en ben zo trots als een pauw. Ik wil het uitschreeuwen! ik wil mijn ouders blij maken, ik wil mijn vrienden verbazen. ik wil mijn broertje vertellen dat hij oom wordt, etc.
    Ik ben altijd wel erg goed geweest in dingen voor me houden, maar dit is echt mijn moeilijkste geheim.
    Tegelijkertijd is het ook wel een hele mooie periode. Het is echt ons moment. Niemand weet waarom we zo blij kijken, en dat heeft ook wel wat.

    Ik lees me suf en kom gelukkig veel herkenbare dingen tegen.
    Zo kan ik met de Topic-starter beamen dat ik mezelf niet echt heel zwanger voel, wel ben ik verliefder dan ooit ineens.
    Het besef dat ik papa word druppelt nu langzaam binnen en maakt me blij. tegelijkertijd komen de pieker-momenten over het niet kunnen vinden van oppas/opvang, financiën, mijn onhandigheid, en natuurlijk de mogelijkheid dat het nog steeds mis kan gaan.
    Gelukkig heeft blijdschap de ruime overhand!
    Idd ik weet hoe het voelt, wij zijn nu bijna op het drie maanden punt, zijn deze week voor een echo geweest. Daar zagen we dat alles tot nu toe goed is, gelukkig. Nu wordt het toch wat meer werkelijkheid dan met de blauwe streepjes alleen.

    We hebben het nu aan een aantal mensen verteld, dat is echt heel gaaf, leuke reacties...

    De piekermomenten blijven echt wel, dat gaat denk ik je hele leven door.

    Nu komt het echte leuke werk, de kinderkamer klaar maken, kinderwagen etc. kopen, heb er nu al zin in.
    Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
    pi_20171353
    Cavemania, jou heb ik hier ook nog niet eerder gezien. Klopt dat?
    Je hebt trouwens gelijk: er zullen altijd wel pieken (en dalen) blijven, ons leven lang!
      vrijdag 25 juni 2004 @ 16:40:32 #153
    33014 Cavemania
    Niet mokken, lekker fokken....
    pi_20183268
    Ja dat klopt idd, weet nu zeker via de echo dat ik vader wordt als alles goed gaat. En ik hoop dat ik via jullie ervaringen wijzer wordt en dat jullie misschien wijzer worden van mijn ervaringen. Het is natuurlijk niet mis om vader te worden.

    Er komen zo inees zoveel nieuwe dingen op je af, iedereen zegt weer wat anders en dan hoop ik dat ik via dit of andere topics wat meer info krijgen zodat ik het beste kan doen voor ond kind of voor ons zelf.
    Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
    pi_20185007
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 21:57 schreef Berkery het volgende:

    [..]

    Die staat genoteerd, al moet het kind nog wel 24-48 uur in het ziekenhuis blijven voor observatie, maar de maxi cosi kan al wel in de achterbak.

    thanks
    Het is superhandig als je geoefend hebt het plaatsen van de Maxi cosi! Gaat stukken makkelijker zonder beebje erin

    En neem als je toch een schoon shirt meeneemt voor jezelf ook ondergoed mee, kan je lekker even douchen na die tijd!
    Zolang er was is, is er leven.
      donderdag 1 juli 2004 @ 20:33:31 #155
    12715 Reanimatie.com
    Peter's boksbal
    pi_20344866
    quote:
    Op maandag 21 juni 2004 12:33 schreef miss_dynastie het volgende:

    [..]

    Was het niet de bedoeling dat het R & B zou worden i.p.v. B & R dat was jij toch op OOL

    Mijn schoonvader is ook een naam vergeten, waardoor mijn schoonzusje B. bij alle officiële instanties te boek staat als H.C. in plaats van B.H.C. ... niet zo handig
    mijn schoonmoeder verwijt het hem nu nog
    het gaat bij ons nog een stevige 2 maanden duren, maar (ook al weet ik nu al heel goed welke naam/namen onze 'Bert' gaat krijgen) een lijstje met de namen gaat echt wel in de portomonee van deze papa in spe. In het echt is de offi-roepnaam Réan, alleen was mijn papa in zijn apentrotse bui vergeten deze naam in de doopnamen op de laten nemen. Bij de instanties sta ik dus bekend als W.P. terwijl het R.W.P. had moeten zijn ....

    verder staan we op het punt om een nieuw huis te gaan betrekken. 19 juli krijgen we de slutel, 7 augustus overhuizen en 16 sept is de betere helft uitgerekend. Ik ben hartstikke gelukkig met de dikke buik van mijn vriendin, ben ook strontverliefd op mijn vriendin, alleen krijg ik al knikkende knieën als ik aan de bevalling denk.

    en nee, het is me al duidelijk geworden dat ik niet op de gang mag wachten....
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      donderdag 1 juli 2004 @ 21:26:08 #156
    12715 Reanimatie.com
    Peter's boksbal
    pi_20346163
    ik heb de opdracht gekregen me te verdiepen in een babyfoon, helaas kan ik online geen vergelijkende tests vinden. Ik weet in ieder geval dat wij in ons nieuwe huis we in een dikke babyboom terecht komen, moet dus storingsvrij zijn.

    tot nu toe kom ik op de Philips SBC SC477 (ja, die gele met nachtlampje), iemand ervaring mee of alternatieven?
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2004 @ 21:52:33 #157
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_20346734
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2004 21:26 schreef Reanimatie.com het volgende:
    ik heb de opdracht gekregen me te verdiepen in een babyfoon, helaas kan ik online geen vergelijkende tests vinden. Ik weet in ieder geval dat wij in ons nieuwe huis we in een dikke babyboom terecht komen, moet dus storingsvrij zijn.

    tot nu toe kom ik op de Philips SBC SC477 (ja, die gele met nachtlampje), iemand ervaring mee of alternatieven?
    En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
    Die jij bedoelt is het uiteindelijk dus geworden....
      donderdag 1 juli 2004 @ 22:28:35 #158
    12715 Reanimatie.com
    Peter's boksbal
    pi_20347632
    juistem, heb er voor mezelf nu 3 op een rijtje staan, met behoorlijke prijsverschillen;

    Philips SBC SC 477 ( ong ¤ 185,- )
    http://www.consumer.phili(...)oductId=SBCSC477_00H

    Hape E68 Easyphone ( ong ¤ 79,- )
    http://www.hape.nl/babyprodukten/ea68.html

    Tefal 91205 ( ong ¤ 85,- )
    http://www.tefal.nl/tefal(...)9J8JK4XN3RS5L2839F0B


    zit voor mijn gevoel een behoorlijk verschil in prijs in ...
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
    pi_20348006
    Die gele met nachtlampje van Philips hebben wij ook! Prima ding hoor! Wij hebben er nog nooit problemen mee gehad! Ik heb van tevoren niet vergeleken ofzo, het was een kado van iemand die alles van Philips heeft en koopt Dus ik zou niet weten of andere babyfoons beter zijn, maar deze is iig goed!
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      donderdag 1 juli 2004 @ 23:08:20 #160
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_20348877
    Een heel topic over babyfoons: Babyfoons.....heb jij wel een goeie?
    (en dat dect-ding van philips (dus niet die gele) is echt geweldig!)
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 6 juli 2004 @ 07:59:00 #161
    15029 rickmans
    Hasselmans
    pi_20432671
    OKay ik ben definitief een watje geworden . Eerst was ik al supertrots dat ik een niesje had vastgelegd met de camera in het ziekenhuis. Nu was ik vannacht trots op de geproduceerde poepluier van Tobias. Waar moet dat nou heen met mij .

    .
    pi_20433457
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2004 07:59 schreef rickmans het volgende:
    OKay ik ben definitief een watje geworden . Eerst was ik al supertrots dat ik een niesje had vastgelegd met de camera in het ziekenhuis. Nu was ik vannacht trots op de geproduceerde poepluier van Tobias. Waar moet dat nou heen met mij .

    .
    Dan ben je geen watje maar een trotse papa .
    Having a place to go... is a home
    Having someone to love... is a family
      dinsdag 6 juli 2004 @ 22:44:48 #163
    12715 Reanimatie.com
    Peter's boksbal
    pi_20450710
    blits hoor!
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
    pi_20451069
    Eindelijk ook een forum voor mij gevonden.

    Ik zal me ff voorstellen.
    Ik ben de vriend van Githa, die hier nu al ongeveer een half jaar ronddwaald, van wachten op het5 2e streepje en nu naar zwangerschap en geboorte.

    We zitten nu op 7 weken en 5 dagen... hebben 1 echo gehad (wauw wat een supergevoel om daar op het scherm een cursor te zien knipperen wetende dat het een hartje is)

    Ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie het volhouden om het tot de 12 weken stil te houden.
    Toen wij erachterkwamen (half 7 zaterdag morgen ) hebben we meteen de ouders en de zus gebeld.

    Wij hebben dus beide het idee, dat wanneer het niet goed zou gaan, we alle steun van iedereen zouden kunnen gebruiken.

    Ik ben nu niet een type dat snel gevoelens toont, maar toen we van mijn schoonzus babysokjes kregen, moest ik even slikken hoor. Eindelijk weet ik wat een vertederend gevoel inhoud.

    Jammer genoeg heeft mijn vriendinnetje het niet makkelijk gehad de afgelopen weken, veel misselijk en pijn. Kwou dat ik haar kon helpen, maar ik voel me wat dat betreft erg machteloos.

    Ik zal hier de komende tijd wel vaker posten.

    Greetz Spook

    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 6 juli 2004 @ 23:13:53 #165
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_20451488
    Ik gisteren trots dat ik binnen een kwartier Zoë's pyjamaatje aankreeg terwijl ze klaarwakker was

    (werd duizelig van al die drukknopjes)
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juli 2004 @ 22:27:56 #166
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_20476702
    The Golden Shower...

    4 en een halve maand ben ik de dans ontsprongen. Steeds er tussendoor gemanouvreerd....
    Het aankleed kussen, de deur, mijn vrouw... alles kreeg een beurt. Was het niet van de ene, dan wel uit de andere kant.

    En volgens mij heeft ze erop zitten broeden... "Hoe krijg ik die man die het vlees komt snijden OOK eens te pakken".... Vier en een halve maand heeft ze er over nagedacht, met die grote onschuldige blauwe ogen vrolijk kirren in die box. Pruttelen tegen papa. En elke keer ontsprong ik de dans....

    Dat zat 'r niet lekker. En ze heeft gewacht tot haar ontwikkeling ver genoeg was, tot ze de ultieme houding kon aannemen. En afgelopen maandag was het dan zover . Manipulerend als ze is, gaf ze me eerst een vals gevoel van veiligheid. Een klein beetje... op het aankleed kussen terwijl papa haar aan het prepareren was voor een douchebeurt met mama. Grijnzend keek ik haar aan "Papa heeft het weer droog gehouden he...,"

    Ik neem haar, overtuigt van mijn veiligheid, op mijn linkerarm in zit houding. Met mijn rechterhand ondersteun ik haar kont en druk haar zachtjes met d'r zij tegen mijn buik aan... zodat ze lekker stevig zit en in het rond kan kijken....En zo draag ik haar de douche in. Onschuldig pruttelend en lachend kijkt ze mama aan... ik verdenk een complot....

    En daar gebeurt het Terwijl ze zogezegd wazig in het rond kijkt met zo'n ongefocuste babyblik zet ze alle sluizen open. Wetend dat het precies de juiste temperatuur heeft. "DAT heeft ie niet direkt door" En inderdaad.... pas als papa denkt "wat wordt mijn buik warm" heeft hij het door. Mijn hand, mijn shirt, mijn broek... alles onder de babyplas... en mama lachen...
      woensdag 7 juli 2004 @ 22:36:26 #167
    87436 ThunderChild
    Mighty pirate!
    pi_20476972
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
    The Golden Shower...
    -knip-
    Hulde voor de kleine Saskia !!!
    Take my love, take my land, take me where I cannot stand
    I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
    Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
    Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
      woensdag 7 juli 2004 @ 22:49:54 #168
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_20477357
    Saskia!!!!! En wat kan je toch leuk vertellen swets!!!
    stormy waters...
    sailin'
      woensdag 7 juli 2004 @ 22:58:40 #169
    26444 ezzi
    mama van ilse
    pi_20477623
    Ik hoop dat je deze verhaaltjes wel bewaard voor als Saskia ouder is. Dat zal ze geweldig vinden om te lezen. Hardstikke leuk verteld zeg.
      donderdag 8 juli 2004 @ 11:43:41 #170
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_20485394
    ***
    pi_20488497
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2004 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
    The Golden Shower...
    Dat is pas een baby

    Nog een tip.......Als de baby op het aankleedkussen lig voor welke reden dan ook, ga niet tegen de poeprichting in staan.

    Nee, ook niet 1,5 meter er achter...ook dat is niet veilig
      Jubileum moderator donderdag 8 juli 2004 @ 13:53:45 #172
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_20488578
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 6 augustus 2004 @ 20:14:39 #173
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21104984
    * Schopje *

    Zou leuk zijn om eens wat (meer) ervaringen te lezen van de prille vaders Berkery, Rickmans, Peet-van-LadyS, Mijnheer Poemojn, Mijnheer Sjeen, etc. etc.
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 9 augustus 2004 @ 02:21:45 #174
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_21146466
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 20:14 schreef phluphy het volgende:
    * Schopje *

    Zou leuk zijn om eens wat (meer) ervaringen te lezen van de prille vaders Berkery, Rickmans, Peet-van-LadyS, Mijnheer Poemojn, Mijnheer Sjeen, etc. etc.
    Ik had me voorgenomen om idd af en toe eens wat te verhalen, maar heb eigenlijk alleen nog midden in de nacht tijd als Zoë honger heeft, maar dan zit ik met haar achter de comp en heb ik eigenlijk geen hand vrij om te typen

    Papa moet meestal het nachtwerk opknappen omdat moeder nog steeds d'r rust nodig heeft gelukkig voor haar wordt ze niet snel wakker, ook niet van haar dochter - maar stiekem vind ik het wel leuk omdat ik dan even alleen ben met Zoë , terwijl het me wel eens kan frustreren als je om 3 uur 's ochtend met een klaarwakker kind op je arm zit dat met je probeert te praten of de omgeving aan het verkennen is, maar ab-so-luut niet aan slapen wil denken.

    Wat een lange rotzin - volgende keer beter
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_21251567
    gisteren was de wederhelft 35 weken, meteen maar even de babykamer in het nieuwe huis afgemaakt. De schoon- en moeder slaan op hol en nemen de meest onmogelijke rotzooi mee voor die aanstaande kleine. Morgen gaan we verhuizen en ondanks dat ik de komende weken nog verschrikkelijk druk ben om het huis aan kant te krijgen, mag de bevalling van mij losbarsten.
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      zaterdag 21 augustus 2004 @ 00:17:53 #176
    14301 Psyche
    Daar istie weer!
    pi_21437214
    Ok, het heeft even geduurd, maar, ik leef ook nog!!!

    Onze kleine meid heeft het de eerste 3 weken van haar leventje prima gedaan en ook prima naar haar zin gehad. Lekker borstvoeding, schone broek zo nu en dan en weer lekker slapen. Het ging echt helemaal prima en toen....

    Na 3 weken begon het.... Buik- en darmkrampjes Als je iets NIET graag ziet bij je kindje, dan is DAT het wel. Wegens niet goed drinken is ze ook nog overgegaan aan de fles, maar och, och, wat een drama. Drinken, gillen, slapen, gillen, drinken, gillen, etc, etc.

    Langzaamaan wisten we echt niet meer wat er nu nog aan te doen was. De zorglijn en de verloskundige werden onderhand al gek van onze vragen, maar ja, wat doe je als je kleine van 's ochtends 9 tot 's avonds 9 alleen maar aan het huilen en gillen is? Met een onderbreking van totaal een uurtje of 2 á 3 slaap. We kregen van iemand een tip. Ga eens op bezoek bij een Osteopaat. Ik zoeken en na er enige in de buurt gevonden te hebben, gebeld. Bleken ze allemaal op vakantie en dan nog kon het pas op 17 augustus.....

    Uiteindelijk ging het allemaal wel beter, 3 weken geleden knapte onze dame ineens op. Ze werd veel vrolijker, lachen en kirren, lol maken met speeltjes EN geen krampjes meer. We zijn wel naar de osteopaat geweest, dat kon uiteindelijk begin vorige week. Heeft het geholpen? Ik heb nog geen idee. Ze was al vrolijker en dergelijke, alleen heeft ze NA de behandeling wel 2 á 3 dagen krampjes gehad van een proportie die we in tijden niet hadden meegemaakt.

    Nu is ze inmiddels de 3 maanden gepasseerd en ik moet zeggen het gaat HEEL erg goed
    Het enige wat mevrouw nog niet helemaal door heeft is het gaan slapen en het doorslapen 's nachts. Maar ook dat komt nog wel, ik heb er alle vertrouwen in!
    Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
      † In Memoriam † zondag 5 september 2004 @ 22:28:36 #177
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21774421
    Ik doe het maar ff hier, Swets, was je vandaag toevallig in Sint P. ?
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 september 2004 @ 22:35:40 #178
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_21774568
    quote:
    Op zondag 5 september 2004 22:28 schreef moussy het volgende:
    Ik doe het maar ff hier, Swets, was je vandaag toevallig in Sint P. ?
    Ja, bij E.T.'s broer
      † In Memoriam † zondag 5 september 2004 @ 22:38:32 #179
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21774630
    quote:
    Op zondag 5 september 2004 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:

    [..]

    Ja, bij E.T.'s broer
    volgende keer niet zo soepig kijken als er een auto met 2 vrouwen en 3 kinderen op de achterbank voorbij rijden en hoi zeggen
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      zondag 5 september 2004 @ 22:40:24 #180
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_21774664
    quote:
    Op zondag 5 september 2004 22:38 schreef moussy het volgende:

    [..]

    volgende keer niet zo soepig kijken als er een auto met 2 vrouwen en 3 kinderen op de achterbank voorbij rijden en hoi zeggen
    Reden wij ook? Ik heb helemaal niks gezien, of was ik er niet bij?
    ow, en doe maar ff verder in speeltuinbankje.. anders krijgen we op ons kop
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_21784014
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2004 21:26 schreef Reanimatie.com het volgende:
    ik heb de opdracht gekregen me te verdiepen in een babyfoon, helaas kan ik online geen vergelijkende tests vinden. Ik weet in ieder geval dat wij in ons nieuwe huis we in een dikke babyboom terecht komen, moet dus storingsvrij zijn.

    tot nu toe kom ik op de Philips SBC SC477 (ja, die gele met nachtlampje), iemand ervaring mee of alternatieven?
    Nog een goed alternatief: Geen babyfoon.

    Werkt ook prima
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      maandag 6 september 2004 @ 14:23:43 #182
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_21784928
    quote:
    Op maandag 6 september 2004 13:31 schreef DIGGER het volgende:

    [..]

    Nog een goed alternatief: Geen babyfoon.

    Werkt ook prima
    Wij hebben er wel 1 maar we hebben 'm twee keer gebruikt geloof ik. We horen Zoë zo ook wel.

    Onze babyfoon heeft ook een thermometer, kunnen we een beetje in de gaten houden hoe warm het is op d'r kamertje, daar gebruiken we het vooral voor. Onze linksachterburen probeerde ons nog wel te vertellen dat we een huilbaby hadden "omdat ze haar zo vaak hoorden op de babyfoon", maar dat is volgens ons het jochie van de rechterachterburen.
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_21991194
    tsja, vandaag is de wederhelft uitgeteld. Deze papa-in-spé heeft er wel zin in, de aanstaande mama staat ook al in klaar om in de startblokken te gaan liggen. Maar de kleine? DIe horen we alleen maar zingen 'het is hier binnen beter dan buiten....'

    *zucht*
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 september 2004 @ 12:59:03 #184
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_21991356
    Deze papa heeft maar een Content Management Systeem gebouwd voor de website.
    Kan mama makkelijk zelf de website updaten
      donderdag 16 september 2004 @ 15:18:30 #185
    42661 DrFonk
    Dealer of Funky Music
    pi_21994519
    Ben een aanstaande vader en ik moet zeggen dat ik emotioneel erg betrokken ben bij de zwangerschap. Laat mijn vriendin niets meer doen in het huishouden omdat ik bang ben dat ze het te zwaar krijgt. Verzorg haar voortdurend en doe de boodschappen, kook en zorg voor haar eerste kind (niet mijn kind dus). Als ze pijn heeft masseer ik d'r en als ze moet plassen 's nachts word ik al wakker en doe een lichtje aan voor d'r. Dan te bedenken dat we nog een half jaar moeten.

    Misschien vinden jullie mijn gedrag wat overdreven, maar ik wil wat dat betreft niks aan het toeval over laten en doe er alles aan dat mijn prinses een zo makkelijk mogelijke zwangerschap heeft.

    hou nu al van d'r buikje + inhoud, wat zal dat worden als er eenmaal zo'n klein moppie in mijn armen ligt? Ik hou mijn hart vast
    They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
    pi_22002620
    Wat lief zeg

    Maar loop niet te hard van stapel en hou ernstig rekening met de hormonen die in het lijf van je vrouw rondgieren he, het kan maar zo zijn dat ze vandaag of morgen even niks van je goede zorgen moet hebben
    Misschien wil ze dan gewoon even je vriendin zijn, en niet alleen maar "zwanger"


    En vergeet vooral ook jezelf niet, voor (aanstaande) vaders is/wordt het ook een heftige tijd hoor!!
    Zolang er was is, is er leven.
      vrijdag 17 september 2004 @ 08:33:16 #187
    42661 DrFonk
    Dealer of Funky Music
    pi_22010937
    Ach, ze voelt zich soms schuldig omdat ik nu alles doe. Maar ja, ze moet al genoeg doen toch? De verantwoordelijkheid om een kind te laten groeuen is een veel zwaardere dan die van "genoeg boodschappen" in de kast.

    En de zwangerschapshormoontjes heb ik inderdaad al kennis mee mogen maken. Beetje uit laten razen en er gewoon niet tegenin gaan. na een kwartiertje vind ze het weer heerlijk om verzorgd te worden! Verder is ze ook absoluut nog mijn vriendin in de zin van ge/verliefden. vertel haar dagelijks hoe mooi ze is en de sex (ja, ik blijf een man....) is onveranderd geweldig...
    They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
    pi_22011667
    Zolang er was is, is er leven.
    pi_22180445
    Eindelijk is het dan zover, ik ben papa.

    Peter is geboren op 22 september om 03.53u en weegt 3140 gr.




    Ik kan niet anders zeggen dat het geweldig is om een klein ventje in je handen te hebben dat geheel op je vertrouwd!
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      vrijdag 24 september 2004 @ 19:25:36 #190
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_22180500
    Reanimatie! Wat een scheetje zeg!
    Papa zelf mag er ook best zijn!
    ***
      vrijdag 24 september 2004 @ 19:31:42 #191
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_22180629
    Raenimat.com gefeliciteerd hoor pappie!!! Wat een lekker ventje, maar wat is ie """dun"" zei de mamma van een bijna tienponder
    Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
    Hyves!
      Jubileum moderator vrijdag 24 september 2004 @ 19:35:41 #192
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_22180716
    wat een lief klein hoopje

    voor het geval jullie het gemist hebben, hier in Z&G worden jullie nog uitgebreid gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 24 september 2004 @ 19:52:06 #193
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_22181085
    Wat een mooi mannetje
    Van harte hoor!
    pi_22181268
    Wat een mooi ventje


    En loena dat is niet dun dat is gespierd
    pi_22183006
    Ahhh, wat lief die 2 mannetjes!!
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      vrijdag 24 september 2004 @ 22:10:11 #196
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_22184109
    Reanimatie.com en vrouwtje, wat een prachtig ventje hebben jullie gemaakt. Mooie naam trouwens.(zegt de moeder van L.Peter.M. )
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_22191245
    dank, dank.
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      Jubileum moderator dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:17:56 #198
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_22426946
    uit Vader geworden en aan het verbouwen : de foto's
    quote:
    Op dinsdag 5 oktober 2004 19:30 schreef airbusNEK het volgende:
    op 02/09/2004 ben ik vader geworden van een flinke dochter

    ZITA
    3.150 kg
    48 cm


    op de volgende link kan je foto's bewonderen van de eerste maand

    Je kan er ook de laatste stand van zaken bekijken van de verbouwingen
    van ons toekomstige huis (oude hoeve ergens in Vlaanderen)

    http://users.pandora.be/arktiaxs

    laat me weten wat je indrukken zijn ....

    ps . die met het ringbaardje ben ik...
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_22431478
    djeezes

    kan je hier zelfs al niet eens meer eigen onderwerpen openen...

    word je gewoon achter een bestaand niet ter zake doend onderwerp geplakt.

    leuk hoor
    mij niet meer gezien
    [URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
      dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:12:10 #200
    87436 ThunderChild
    Mighty pirate!
    pi_22431731
    "En weer een tevreden klant verlaat het gebouw . . ."

    Snap zelf ook niet waarom dat andere dicht moest, was meer een aankondiging van "ik ben vader geworden, hier zijn wat foto's" dan verhalen van/over het vaderschap zelf. Zal wel aan mij liggen denk ik . . .
    Take my love, take my land, take me where I cannot stand
    I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
    Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
    Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2004 @ 20:15:55 #201
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_22473924
    De Wijze Wijven Club

    Let op prille vaders, vroeg of laat krijg je er mee te maken. De Wijze Wijven Club.
    Op een gegeven moment doet je kind iets of doet iets niet wat je niet verwacht had. Dat geeft wat onzekerheid.

    Wij mannen negeren die onzekerheid en kijken naar het kind. Groeit het, poept het, lacht het, slaapt het...? *haalt schouders op* het zal wel dan. Zo niet bij vrouwen. Die hebben de neiging over dit soort onzekerheden te spreken... in het openbaar...

    En dan gebeurt het hoor. De Wijze Wijven slaan toe. Elke moeder, semi-moeder, wannabee moeder, oma, tante, nichtje,... kortom IEDERE vrouw welke wel eens remotely een kind gezien heeft al was het maar op 100 meter afstand drie jaar geleden heeft Een Advies....
    Ik schrijf dit nadrukkelijk met hoofdletters, want het zijn nogal dwingende adviezen....

    Wij mannen hadden zo'n advies aangehoord. Gedacht 'mjah' of 'bullshit' en al naar gelang eens heel voorzichtig gehandeld. Zo niet moeders. Verward door de Wijze Wijven moet elk advies uitgeprobeerd worden. En Pa dient uiteraard zijn steentje bij te dragen...

    'Annie van petra, je weet wel die nicht van tante arianne die denkt dat het slechte slapen wel eens door tandjes kan komen...'
    'Hoe weet annie dat lieverd? Ze is 53 en zo lang als we weten al lesbisch en ze heeft een afkeer van kinderen'

    Maar dat soort argumenten doen er niet toe. Dus sta je met je grote werkmanshanden in dat kleine mondje van je kind te wroeten die TOCH al overstuur is...
    'Voel je een wit puntje...?!?'

    "Slaapt Saskia nog niet door 's nachts??? Ze is al twee en een halve week! Maar daar heb ik wel wat voor" Het ene Wijze Wijf zegt dat je ze vooral niet wakker moet maken, de ander zegt maak 'r om 10 uur wakker en geef haar een extra fles of bruine boterham of pizza. De volgende zegt dat je ze moet laten huilen en andere ZWEREN bij inbakeren. Mijn als een rolmops in een handoek gerolde kind met een doekje over haar ogen midden in de nacht als ze NET lekker slaapt een fles naar binnen forcen ging ons net te ver.

    Koe-melk allergie? Bij bertje van Kees en Tina hielp lamamelk geweldig! Kan je bij het reform huis kopen.
    Luieruitslag? Een druppel ezelinnenmelk doet wonderen. En voor je het weet moet je op zondag op zoek naar een weiland met een ezellin. En hoe melk je zo'n kreng? (Pas vooral op dat je d'r niet verward met haar gemaal)

    Gelukkig heb ik een erg nuchtere vrouw, maar mannen.... hoedt u voor de terreur van de Wijze Wijven
      Jubileum moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 20:23:21 #202
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_22474166
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2004 @ 20:25:16 #203
    43556 miss_dynastie
    pi_22474225
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2004 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
    'Hoe weet annie dat lieverd? Ze is 53 en zo lang als we weten al lesbisch en ze heeft een afkeer van kinderen'
    pi_22474625
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2004 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
    De Wijze Wijven Club
    Dit soort Swetsverhalen bedoel ik nou! Dit is voor mij heeeeeeeeeeerlijk leesvoer! Kan Swets geen [oud] column krijgen ofzo??
    Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
    pi_22475197
    geweldig
    Ik ben helemaal voor luckepuck
      donderdag 7 oktober 2004 @ 22:46:03 #206
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_22478033
    Swets!
    ***
    pi_22478557
    Swets
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_22478738
    En alle wijze wijven liggen nu wel aan uw voeten Swets
    pi_22478914
    zelfkennis
      donderdag 7 oktober 2004 @ 23:37:02 #210
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_22479584
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2004 23:11 schreef Bluezz het volgende:
    En alle wijze wijven liggen nu wel aan uw voeten Swets
    *gaat ook liggen
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:51:05 #211
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_22483861
    Mooi gesproken Swets

    Lamamelk
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 november 2004 @ 19:59:17 #212
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_23613853
    Het beweegt.

    tot voorkort lag Saskia voornamelijk op haar rug de wereld rustig in zich op te nemen. Als ouders kijk je dan vertederd naar zo'n dreumes en hoop je dat haar ontwikkeling voorspoedig zal verlopen.

    Wat een naieve instelling, want ALS haar ontwikkeling dan voorspoedig verloopt begint de ellende. Op de rug is niet goed genoeg meer, mevrouw wil op haar buik liggen. Alleen is haar motoriek nog niet zo ver dat dat vanzelf gaat. Gelijk een aangespoelde potvis op een troosteloos Terschellings strand ligt ze op haar ene flipper, druk te wapperen met haar ander, maar het resultaat is niet de beoogde buikrol...

    Vervolgens barst de frustratie los. Met haar koppie op onweer begint ze te brullen, snot kwijl en tranen vermengen zich welke vervolgens ook nog eens goed uitgesmeerd worden. Als niets vermoedende papa pak je zo'n kind op waarna ze enthousiast die natuurlijke gel je haar in smeert .

    Uiteindelijk lukt de buikrol... de rugrol niet

    Na dit rolstaium wordt de voortgaande beweging ontdekt. Of in ieder geval...de intentie voor een voortgaande beweging. Druk geflapper met armen en benen leiden tot een achterwaardse beweging. Uiteindelijk heeft ze het kruipen te pakken... hoewel.. kruipen. Ze smakt beide handjes op de vloer en trekt de rest mee naar voren, gelijk een terminator 1 zonder benen... je hoeft alleen James Camerons geluiden er maar onder te zetten om het beeld compleet te maken.

    Al huilend sleept ze zich op die manier door de kamer: *smak* *sleeeeeep*....*smak* *sleeeeeeep*.... achter de katten aan. Dat is een ongelijke strijd, want die gebruiken hun achterpootjes wel Wanneer ze inziet dat de katten te hoog gegrepen is ontdekt ze laatjes, dvd's schoenen, etc.

    Dus prille papa's.... gewoon blijven volhouden tot ze 18 is "nee lieverd..., je bent nog veel te klein om te lopen...."
    pi_23618520
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
    Het beweegt.

    blablabla heel verhaal


    Wacht maar tot ze gaan lopen

    Overigens heeft deze nieuwe vader er weinig van geleerd.....Ik word weer vader!

    (vader worden doet iets heel raars met een man.......ik was altijd al een groot kind, maar nu gedraag ik me idioter dan ooit-alleen bij de kleine uitteraard- en volgens mij maak je meer vrouwelijke hormonen aan -nee ik wordt nog steeds kaal- maar soms wordt je veel emotioneler dan dat je ooit zou zijn voor je vader was.

    Gelukkig heb ik mn horrorfilms nog
      zondag 28 november 2004 @ 13:34:32 #214
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_23627039
    swets
      zondag 28 november 2004 @ 13:39:00 #215
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_23627102
    Swets!
    ***
    pi_23627305
    En weer een heerlijk verhaal van PaSwets, je zou ze moeten bundelen
      Jubileum moderator zondag 28 november 2004 @ 19:05:59 #217
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_23630953
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      maandag 29 november 2004 @ 08:39:05 #218
    20436 Jambo
    Hakuna Matata
    pi_23637234
    Swets, wat kan je heerlijk schrijven! De verhalen zijn zo herkenbaar.

    Basset, gefeliciteerd!
    Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
    Zo oud is Melvin
      maandag 29 november 2004 @ 10:56:33 #219
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_23638968
    quote:
    Op zaterdag 27 november 2004 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
    Het beweegt.
    ...
    [knipperdeknip]
    De ellende neemt alleen maar toe wanneer ze hun knietjes willen gaan gebruiken en vervolgens achteruit gaan ipv vooruit naar het o-zo begeerlijke object wat ze zo graag willen hebben.

    Tegen de tijd dat ze dat een beetje onder knie hebben moet je pas echt op gaan letten, dan loop je nietsvermoedend met in de ene hand een schaal chippies en in de andere 3 glazen bier naar je bank toe om rustig met wat vrienden voetballen te kijken, breek je je poten over je eigen kroost wat daar net-nog-niet-zat-maar-een-aangeboren-instinct-schijnt-te-hebben-om-in-de-weg-te-gaan-zitten.
    Oftewel; bier tegen de vlakte (zonde), chips door de hele kamer en erger, een krijsend kind wat de tent op stelten zet omdat je het per ongeluk aangeraakt heb op het moment dat jij je derde nekwervel probeerde te redden van de tafelrand omdat je je benen breek over datzelfde lieve kind.

    Vervolgens een boze mama die komt kijken en jou ter plekke uitmaakt voor alles wat rot en vies is terwijl je op de achtergrond NET dat ene o zo belangrijke doelpunt mist en jij alleen maar schuldig kijkend naar je vrouw het flutije en het gejuich hoort. Uiteraard doen de vrienden die op de bank zitten NET of ze niets in de gaten hebben uit pure angst om zelf in de vuurlinie terecht te komen.

    Terwijl moeders het kind over haar schouder legt en zich met een boze kop omdraait kijken twee betraande oogjes jou triomfantelijk aan. Weer een avond verziekt.


    Het wordt overigens wel steeds leuker; helemaal als je thuiskomt en je kroost komt al met een koud biertje aanlopen voordat je goed en wel je auto uitbent. Dat ze daarna de helft van je bier omgooien of achter je rug opslobberen moet je dan maar even voor lief nemen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door dice op 29-11-2004 11:05:35 ]
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
      maandag 29 november 2004 @ 11:00:27 #220
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_23639044
    Dice
    Is het nog wel goedgekomen met je rug?
    ***
      maandag 29 november 2004 @ 11:13:53 #221
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_23639292
    i'll live
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
    pi_23641403
    Dice, dit is herkenbaar
    pi_23641772
    Swets en Dice Geweldig!
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      Jubileum moderator maandag 29 november 2004 @ 20:47:17 #224
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_23653161
    Geweldig Dice *tranen uit ogen veegt*
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_23653258
    Swets Dice

    Meer!! Meer!!!
    Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
    pi_23666175
    Tsja, hier is het allemaal rustig. Het slaapt overdag niet, maar 's nachts des te beter!

    Ook muzikaal ontwikkeld het zich goed, waar mama zich vroeger te buiten ging aan de House en papa aan de Rap en Smartlappen, ontwikkelt Peter een ware passie voor klassieke rockballads...



    zie hier hoe hij mama bekoort met het wonderschone 'stairway to heaven' ...
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      dinsdag 30 november 2004 @ 14:08:30 #227
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
      Jubileum moderator dinsdag 30 november 2004 @ 19:04:00 #228
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_23675410
    Hahahahahaaaa
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      woensdag 1 december 2004 @ 00:38:08 #229
    24361 Neva
    Mania lovin'
    pi_23685091
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 12:37 schreef Reanimatie.com het volgende:
    Tsja, hier is het allemaal rustig. Het slaapt overdag niet, maar 's nachts des te beter!

    Ook muzikaal ontwikkeld het zich goed, waar mama zich vroeger te buiten ging aan de House en papa aan de Rap en Smartlappen, ontwikkelt Peter een ware passie voor klassieke rockballads...

    [afbeelding]

    zie hier hoe hij mama bekoort met het wonderschone 'stairway to heaven' ...
    rock on peter
    pi_23687601
    Peter wat doen ze met je?
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 december 2004 @ 11:18:17 #231
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_23873999
    Papa had een kadootje vanochtend!
    Voor het eerst in haar 9 en een halve maand bestaan heeft mijn dochter een volledige nacht doorgeslapen! van 19.00 tot 07.16.

    Opgetogen loopt Pa naar de douche, wast en kleedt zich en loopt met een vrolijke grijns het kamertje van z'n dochter in om er daar achter te komen dat ze als een roos slaapt in haar eigen kots en poep

    Pa en Ma hebben Saskia gestript en direkt onder de douche gezet... ze was wel vrolijk
    pi_23874349
    Dat is dus de truc
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 december 2004 @ 22:53:16 #233
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_23978041
    Afgelopen zondag even in het plaatselijke winkelcentrum de kerstmarkt bezocht.
    Het was ontzettend druk en mijn dochter zat vanuit haar buggy continue tegen volgevreten consumptiemaatschappij konten aan te kijken.

    Papa heeft haar dus op de arm genomen...
    Totaal onder de indruk van alle lampjes, het hoempapabandje welke kerstmuziek speelde en al die mensen keek ze met haar grote prachtige blauwe kijkers stilletjes in het rond. Haar armpjes strak om papa's veilige nek geslagen vertederde ze iedereen welke langsliep....

    Ik heb nog nooit zoveel mensen m'n richting op zien glimlachen. En pa liep met een grote grijns al knuffelend met zijn nu ow zo schattige dochterje trots rond te stappen....

    Het is fijn een papa te zijn.
      dinsdag 14 december 2004 @ 23:08:37 #234
    3498 Barb
    Graduated Fool
    pi_23978424
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
    Het is fijn een papa te zijn.
    When it goes I feel the crush
    When I rush it hits me
    pi_23982760
    Ook deze jonge papa kent het effect van vrouwenmagneet Peter. Nog nooit zoveel sjans en vertederde blikken gehad als op een koopavond door de stad met een buikdrager en 2 bungelende iniemini-nikes.
    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      woensdag 15 december 2004 @ 12:58:09 #236
    3566 micha
    Sankt Nimmerlein
    pi_23987637
    *alvast bijlezen gaat*

    Zal het hard nodig hebben straks.
      † In Memoriam † woensdag 15 december 2004 @ 13:43:02 #237
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_23992104
    Heerlijke verhalen.. meer... meer... meer..

    Enne... hoi barb
      woensdag 15 december 2004 @ 16:47:14 #239
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_23992580
    Heb tranen met tuiten gelachen om de papa-perikelen hier.
    Mannen, wat doen jullie ons aan?
    En toch wil ik meer, MEER, MEER!
    Als je niet lacht, ben je dood.
      Jubileum moderator woensdag 15 december 2004 @ 21:18:42 #240
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_23998452
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:

    En pa liep met een grote grijns al knuffelend met zijn nu ow zo schattige dochterje trots rond te stappen....

    Het is fijn een papa te zijn.
    Ahhhh
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      donderdag 16 december 2004 @ 13:27:11 #241
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_24010900
    quote:
    Op woensdag 15 december 2004 16:47 schreef dutchie het volgende:
    Heb tranen met tuiten gelachen om de papa-perikelen hier.
    Mannen, wat doen jullie ons aan?
    En toch wil ik meer, MEER, MEER!
    Wat doen WIJ jullie aan ???


    Als jullie (de vrouwen dus) net geboren zijn is er nog niets aan de hand, helaas begint na een paar maanden de indoctrinatie al.

    HET Begint al vroeg : Je krijgt poppen; jurkjes; moet zitten blijven als je gaat plassen in plaats van heel stoer staan. Dit vinden jullie helemaal niet erg, want iedereen is DOL op kleine meisjes, zo'n mooi poppetje met vlechtjes in een rood jurkje dat zo vriendelijk lachend iedereen om haar vingertjes weet te winden.
    Dit lukt het makkelijkste bij 'die ouwe' want die smelt zo mooi als was in je kleine knuisje en hij doet alles om maar te voorkomen dat die mooie oogjes van zijn kleine meisje zich vullen met tranen. (Dat dit vullen van die oogjes een zorgvuldig geoefend kunstje is om je zin te krijgen realiseert hij zich dan nog niet). Hij heeft dus geen fuck te vertellen

    Later op de basisschool zitten jullie de knullen constant te treiteren en nog mooier : als zo'n knul na maandenlang zieken het onder-de-nagel-activiteiten eindelijk een keer een flauwe poging doet om je een tik om je oren te geven doe je dat eerder genoemde kunstje met die tranenvullende oogjes en zelfs de gehardste leraar gaat door zijn knietjes. Dat de te beklagen knul ongenadig op zijn lazer gaat krijgen (wat ook de bedoeling was) moge duidelijk zijn. Hij (noch de leraar; noch de knul in kwestie) heeft dus geen fuck te vertellen.

    Daarna begint het ineens interessant te worden; je groeit op en je krijgt vormen op plaatsen waar je ze niet verwacht; en je merkt al snel dat die rondingen en bulten alleen maar bijdragen aan de invloed die je hebt. De toch al te beklagen mannelijke slachtoffers laten zich verblinden door een zorgvuldig gecultiveerd uitzicht op een paar net ontluikende borsten en een strak truitje wat een beetje huid laat zien tussen broekriem (al dan niet aanwezig) en de onderkant van je net aangeschafte eerste zwarte BH-tje. Dat dit BH-tje eigenlijk een maat te groot is en nog zorgvuldiger geholpen moet worden met wat strategisch geplaatst toiletpapier. Het slachtoffer wringt zich in allerlei bochten om zo veel mogelijk te kunnen zien en als dame kun je die eigenschap gebruiken om je avond aan avond te verzekeren van aandacht; aangeboden etentjes; avondjes film. Als het slachtoffer niet meer voldoet (leeg/stuk/minder interessant) dump je hem zonder een echte goede reden en laat je je ververworven rondingen aan het volgende nietvermoedende slachtoffer zien. Deze heeft dus ook weer geen fuck te vertellen.

    Na het gebruiken van al deze praktische oefeningen en tools (ik bedoel tools bij gebrek aan een beter woord), is er dan toch een stakker die zo suf is om zich aan jou te laten binden. Hij doet dit gelukkig volkomen uit eigen vrije wil (RIIIIIIIIGHT, dat denkt hij dus) en het is allemaal leuk; lief en aardig zo saampjes.Hij denkt dat 'ie wat te vertellen heeft; dus weer niet maar laat hem in die waan.

    Het aanwenden van alle skills en rondingen heb je intussen tot een waar meesterschap weten te brengen, want je nieuw verworden echtgenoot kan al net zo slecht tegen met tranen gevulde ogen als die arme knul op de basisschool en die te beklagen leraar. Ze hebben geen van allen wat te vertellen

    Dan richt je interesse zich op de omgeving en je ziet daar een aantal van die jonge ouders met hun kindje dolgelukkig hun best doen om de wereld te overtuigen dat het allemaal perfect is : het kindje doet het zo goed; slaapt zo lekker; maakt geen stinkende luiers en doet alles helemaal goed in een keer.

    Ergens in het begin heeft de indoctrinatie toch doel getroffen, want jij wilt ook INEENS een kindje, jouw moedergevoel ontwaakt en je kijkt naar elke serie die er te krijgen is; van 'de bevalling' tot 'de verwekking' tot Sex and the city. Elke maand kijk je hoopvol naar de steeds groter wordende buik en borsten van je beste vriendin en vreet je je in een meelevende bui ziek aan de augurken of andere aan zwangerschap verwante artikelen.

    Eindelijk is het zo ver dat je zwanger bent; je mag met je buik vooruit lopen, klagen en dragen: Met een vermoeide kop boven de toiletpot hangen omdat je de zoveelste keer je maaginhoud aan de pot wilt toevertrouwen; je vent vindt het prachtig; sterker nog : elke keer dat jij HEm de huid vol scheldt dat het ZIJN schuld is dat jij zo ziek bent troost hij je en geeft je een liefhebbende massage. Trouwhartig kijkt hij je aan en behandelt je als ware je de godin zelve. Elke ruzie wordt onder de noemer 'hormonaal' verwezen naar het land der vergeving. Als hij al iets te vertellen had wordt het hem nu op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt dat dat niet zo is.


    Uiteindelijk weet je na negen maanden ellende er een klein meisje uit te persen; prachtig en vaders smelt ter plaatse nadat hij zijn in barensweeen geplette lichaamsdelen verzorgd heeft. Een van de eerste dingen die hij koopt is een mooi popje ... voor zijn popje ... zich niet realiserende wat voor monster hij geschapen heeft ...


    En nou vraag ik je tot slot : wie doet hier nou wie wat aan ???
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
      donderdag 16 december 2004 @ 13:29:01 #242
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_24010951
    Sorry voor een grote post; maar korter dan dit lukte niet
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
    pi_24012399
    ja ja ja... wij vrouwen zijn de schuld van alles.... pffff
    Dice dice dice...
      donderdag 16 december 2004 @ 14:54:32 #244
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_24012864
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 14:34 schreef Kleintje het volgende:
    ja ja ja... wij vrouwen zijn de schuld van alles.... pffff
    Dice dice dice...


    Ontkennen heeft geen zin
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 december 2004 @ 22:58:03 #245
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24024324
    Zo had ik het godverdomme nog niet bekeken dice
    Dat kreng krijgt geen moer meer
    pi_24025161
    Wat een geweldig topic !!

    Chapeau !
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      vrijdag 17 december 2004 @ 08:53:44 #247
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_24029905
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
    Zo had ik het godverdomme nog niet bekeken dice
    Dat kreng krijgt geen moer meer


    Te laat, vrees ik, het is al begonnen : Waar jij nu nog denkt een beslissing te kunnen nemen; Heb je geen phuck meer te vertellen


    De teerling is geworpen; het process is al aangevangen Ik deel je pijn
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
      † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 09:30:04 #248
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_24030293
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      vrijdag 17 december 2004 @ 09:42:50 #249
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_24030427
    Dice!
    ***
      vrijdag 17 december 2004 @ 10:07:05 #250
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_24030787
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:

    Ik heb nog nooit zoveel mensen m'n richting op zien glimlachen. En pa liep met een grote grijns al knuffelend met zijn nu ow zo schattige dochterje trots rond te stappen....

    Het is fijn een papa te zijn.
    IIIIEEE lijkt wel of ik Five hoor praten, die zei bij elke verse zoon die geboren werd:"Ahhh deze doet het weer erg goed bij de vrouwtjes in het cafe, hup buikdrager om, kind erin, asbakje op het bolletje en stappen maar". Tot afschuw van het kraambezoek trouwens
    Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
    Hyves!
      vrijdag 17 december 2004 @ 10:11:36 #251
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_24030865
    Dice
    Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
    Hyves!
    pi_24032196
    Ik schaam me bijna dat ik vrouw ben...
    Boehoeeeee
    (ow nee, daar heb je weer die tranen....)
      vrijdag 17 december 2004 @ 13:10:27 #253
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_24034407
    Krijg ik nou de schuld


    Kan wel weer een verhaal vertellen over hoe mijn tranentrekkende dochtertje haar broertje zo gek heeft gekregen om de pot met chocoladepoeder uit de kast te halen, .. en de mooie fotos die daar bij horen ... maar dan moet ik weer in de pen klimmen ...
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
      vrijdag 17 december 2004 @ 13:15:31 #254
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_24034516
    quote:
    Op vrijdag 17 december 2004 13:10 schreef dice het volgende:
    Krijg ik nou de schuld


    Kan wel weer een verhaal vertellen over hoe mijn tranentrekkende dochtertje haar broertje zo gek heeft gekregen om de pot met chocoladepoeder uit de kast te halen, .. en de mooie fotos die daar bij horen ... maar dan moet ik weer in de pen klimmen ...
    begin dan maar vast met de foto's
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      vrijdag 17 december 2004 @ 13:35:18 #255
    12560 dice
    Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
    pi_24034977
    Als Mw Dice de laptop-met-kwijl-vingers opstart doe ik dat nog wel, anders misschien van het weeken ...
    'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
    pi_24035463
    Na het verhaal van Dice ben ik nog zekerder van het feit dat het vrouwelijk geslacht het sterkste is
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 december 2004 @ 13:39:46 #257
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
      maandag 20 december 2004 @ 10:04:43 #258
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_24097079
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 13:27 schreef dice het volgende:

    [..]

    Wat doen WIJ jullie aan ???

    -een énorm lange post-

    En nou vraag ik je tot slot : wie doet hier nou wie wat aan ???
    Zeg, dat je het lekker vindt!
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_24123674
    ja dat is Peter ....

    Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 januari 2005 @ 00:25:08 #260
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24330460
    De Oudejaarsavond

    En dan is het 0.10 op 1 Januari 2005. Samen met Eloise de oudejaarsavond door gebracht en om 12 uur elkaar gefeliciteerd met een prachtig jaar waar eigenlijk alles mee zat. De geboorte van onze dochter natuurlijk het meest memorabel.....

    Vroeger was de klok van 12 uur een signaal om snel de familie te kusten en het beste te wensen en vervolgens naar buiten! Vuurwerk afsteken, je vrienden opzoeken en vervolgens tot diep in de nacht een feestje bouwen.

    Nu is het toch even anders. Op de eerste verdieping ligt een hummel van 10 maanden waarvan we hopen dat ze door alle oud en nieuw consternatie heenslaapt. Dat lijkt te lukken... We kijken elkaar aan en lopen even naar de buren, de babyfoon aan het oor gedrukt. Maar daar aangekomen heeft de babyfoon geen bereik.

    Snel een kusje en een handje en op een drafje weer terug naar het mooiste kado van het afgelopen jaar.... Toch redelijk onzinnig om samen glazig op de bank naar oude lullen tv te gaan zitten kijken. Dus m'n vrouw is maar weer even naar de buren en Papa tikt een verhaaltje op Fok....

    Maar het is de mooiste oud & nieuw in jaren
      zaterdag 1 januari 2005 @ 00:28:36 #261
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_24330496
    wel he swets !
    voor jullie 3'en
    stormy waters...
    sailin'
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 februari 2005 @ 09:41:08 #262
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_25278520
    etuh!

    Mijn dochter praat. Alleen is haar verstaanbare vocabulaire ietwat beperkt.
    Veel verder dan Papa, Mama, Uit en Etuh komt ze niet.

    Ik moet zeggen dat ze redelijk goed associert, alleen wat in het algemeen.
    Zo is een boterham Etuh!
    Een fles is Etuh!
    De koelkast is Etuh!
    D'r stoel aan tafel is Etuh!
    Het gasfornuis is Etuh!
    De magnetron is Etuh!

    Dat maakt conversatie redelijk moeilijk . Zo hoor ik mijn kroost 'Papa' zeggen. Ik reageer 'Ja?'
    'Etuh!' Door de wol geverfd kijk ik eerst rond. Staat mijn vrouw bij de magnetron, of neemt ze toevallig een slok koffie? Nee... ik neem aan dat ze honger heeft.

    Opgewekt loop ik naar de keuken. Wederom hoor ik 'Etuh!' Ik ben op de goede weg denk ik.
    Zorgvuldig snij ik de korstjes van een boterham, smeer er iets van het een en ander op en breng deze terug naar Saskia. Deze pakt 'm enthousiast aan om 'm vervolgens ongecontroleerd weg te smijten.

    Nu pas valt mijn oog op een miniscuul stukje krentenbol welke ze vanochtend gegeten heeft... de bron van 'Etuh!' is me duidelijk.

    Overigens spreekt ze 'Uit' uit als 'Uituh!' Zit ze in de kinderstoel en versta je 'Etuh!' kan je wel eens bedrogen uitkomen wanneer je een lepel yoghurt naar binnen probeert te proppen, het geen al de nodig dweil sessies tot gevolg heeft gehad.

    Ik ben even een hapje etuh .
      Jubileum moderator zondag 27 februari 2005 @ 19:37:31 #263
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_25285780
    Ik zie het helemaal voor me

    Erg leuk stukje weer Swets, het gebrek aan leuke 'papaverhalen' werd inderdaad wel opvallend.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 april 2005 @ 21:54:38 #264
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_26387281
    Mijn dochter kan sinds gisteren zelf uit kruip stand opstaan en zodoende verder lopen.

    Het opstaan gaat gepaard met een hoop gekreun en gesteun, haar dikke luierkont ver naar achter gestoken heft ze heel langzaam haar bovenlichaam op. Het lijkt een soort trapeze act.

    Na ons uitgebreide 'goedzoooooo!!!!" grijnst ze van oor tot oor om zich subiet weer voorover te laten vallen en opnieuw met veel gekreun en gesteun en dikke luierkont naar achter omhoog te komen .

    Alleen na een keertje of 6 begint deze gymnastische oefening toch wat te zwaar te worden .
      donderdag 21 april 2005 @ 09:10:43 #265
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_26396445
    Go Saskia! Go Swets!
    Damn, ik heb dit topic echt gemist.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_26569769
    Tijd om mijn verhaal aan Swetseneggers topic toe te voegen.

    We liepen al een tijdje met twijfels of wij wel kinderen konden krijgen, immers na 3 jaar onveilige seks(iets met zingen en kerk) en geen ongelukjes willen er nog wel eens vraagtekens de kop op steken. Al die tijd gingen we back and forth over het idee van kinderen krijgen. Immers, mijn vrouw studeert nog en is nog vrij jong.(ze is nu net 23, ik 27) J

    Afgezien van de twijfels over de kinderwens, wilden we in ieder geval weten of alles in orde was. Wij vol goede moed naar de gynaecoloog om te kijken of alles oké is. Affijn, mijn pijp en zwemmers werden doorgemeten en alles was dik in orde. Ik heb mijn potje kwak langs gebracht bij de balie van het ziekenhuis, al loerend of er misschien iemand was met een voller potje dan ikzelf.(YEAH, DE VOLSTE POT) De uitslag liet niet lang op zich wachten en met zo’n 65 miljoen handgetelde zwemmers bleek bij mij alles in orde.

    Afijn, van die uitslag werd mijn vrouw niet echt gelukkiger. Immers, nu moest het wel aan haar liggen. Na het rigoureus testen van mijn vrouw in de windtunnel bleek dat ook zij helemaal gezond was. J

    Maar waar ligt het dan wel aan?

    Waar we dus even geen rekening mee hadden gehouden, was dat de volgende test doelgericht neuken was. Dit om te kijken of mijn soldaten wel kunnen overleven in een vijandige omgeving. Dit zette ons meteen weer met de rug tegen de muur aangaande onze twijfel of we nu wel kids willen. “Popquiz asshole, whatcha gonna do?” Na een kort politiek debat(we moesten binnen 1 dag beslissen) over dit vraagstuk hebben we besloten om de soldaten maar “behind enemy lines” te sturen. Daar moet ik wel even aan toevoegen dat mijn vrouw nog steeds twijfels had.

    De volgende dag in het ziekenhuis bleek dat de soldaten succesvol de uterus bezet hebben en moedig weerstand bieden aan het witte bloedlichamen verzet. Daar ligt het dus ook niet aan…..wat nu? Datzelfde weekend nog zijn we bij mijn moeder geweest en hebben we eens flink over het medische gedeelte en de twijfels gebabbeld. Uiteraard is mijn moeder dol op kleinkinderen dus needless to say dat zij haar beste beentje heeft voorgezet om mijn vrouw over de streep te trekken. Ikzelf wist al dat ik wilde en liet het gesprek maar op zijn beloop.

    Eenmaal in de auto flink na zitten praten en nadat we nog wat last minute supplies voor het weekend gehaald hadden, de knoop doorgehakt. De auto ingestapt om naar huis te gaan en nog even mijn ouders opgebeld: “Zeggeh, we hebben besloten en gaan ervoor, we gaan nu meteen naar bed toe! Groeten”. De volgende ochtend een telefoontje terug gekregen met de vraag of het allemaal gelukt was.

    De daarop volgende dagen een strak schema van fitness, seks eten en nog meer seks gevolgd. Na de eisprong nog meer seks(I was on a roll) en wachten, wachten en nog eens wachten. Nog voor D-day hielden we het niet meer. We kochten een test en de ochtend daarop ontwaarden we een vaag streepje. DAMN, dus het enige dat we nodig hadden was een besluit van mijn vrouw………riiiiight…

    Anyway, we zitten nu inmiddels aan het begin van de achtste week en bijna alles gaat goed. Het valt mee met de misselijkheid en van de hormonen merk ik gelukkig ook weinig. Ik doe m’n best om goed voor haar te zorgen en zorg er met name voor dat de koelkast tot de nok toe gevuld is. Over cravings gesproken, laatst moest ik m’n vrouw nog tegenhouden toen ze ter plekke een koe wilde aanvallen. Werkelijk niets eetbaars is veilig.

    Recentelijk hebben we ook de eerste kleine crisis achter de rug, mijn vrouw zat op de wc en zei plots tegen me dat ze bloedde. L Ik zat achter de pc en brak bijna m’n nek toen ik me omdraaide. Afijn, ik zat toch achter de pc dus meteen maar googlen op het betreffende onderwerp.

    Na rijp beraad besloten om het even aan te kijken. Niet alleen omdat de symptomen voor een miskraam niet daar waren maar ook omdat je vaak met een kluitje in het riet gestuurd wordt door de Haagse ziekenuizen.

    De dag daarop(zondag) bloedde ze weer en toen vond ik het welletjes, we zijn toen naar het LUMC in Leiden gereden, in de tussentijd contemplaten wat we zouden doen in het geval van een miskraam….tja, je moet wat he?

    We kregen op de EHBO onze eerste echo en dat was wel fantastisch. Een kleine horizontale lemming met een kloppend middenrifje.



    [ Bericht 2% gewijzigd door Panzerknacker op 28-04-2005 14:39:53 ]
    pi_26570826
    Gefeliciteerd Panzerknacker
    Alles goed?
      donderdag 28 april 2005 @ 19:03:33 #268
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_26577061
    leuk, nog een a.s. vader die uitgebreid post

    Gefeliciteerd Panzerknacker
    Heb je je vrouw al gewezen op Zwangerschap en geboorte deeltje 136 ? (ook jijzelf bent daar natuurlijk van harte welkom! )
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_26588731
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 14:56 schreef poemojn het volgende:
    Gefeliciteerd Panzerknacker
    Alles goed?
    Hopelijk ben ik komend weekend klaar met het verbouwen van mijn huis, dan kan ik daarna op m'n gemakkie instorten. Afgezien van de bergen werk gaat het heel goed.
      Jubileum moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 19:16:07 #270
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_26985737
    ik zocht het moederfiets topic, kon het niet vinden maar het past misschien wel beter hier.

    In navolging van de onvoorstelbaar populaire mamafiets is er nu ook de papavariant, de sparta amazone vaderfiets.
    Ik weet gelijk Jeroens verjaardagscadeautje, en ben voor vaderdag dan ook meteen klaar.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 13 mei 2005 @ 19:31:06 #271
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_26986251
    Dat zadeltje op de stang

    Alleen jammer dat er niet ook zo'n groot stuur op zit (volgens mij)
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 mei 2005 @ 20:16:23 #272
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_26987786
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 19:16 schreef Lois het volgende:
    ik zocht het moederfiets topic, kon het niet vinden maar het past misschien wel beter hier.

    In navolging van de onvoorstelbaar populaire mamafiets is er nu ook de papavariant, de sparta amazone vaderfiets.
    Ik weet gelijk Jeroens verjaardagscadeautje, en ben voor vaderdag dan ook meteen klaar.

    Geef 'm nog een kadet en een Golden Retriever ook joh.
      Jubileum moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 20:19:13 #273
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_26987888
    Ehm...... een astra station mag dat ook en honden doen we hier niet.....
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 13 mei 2005 @ 21:06:49 #274
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_26989300
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 20:19 schreef Lois het volgende:
    Ehm...... een astra station mag dat ook en honden doen we hier niet.....
    ik mis de sleurhut
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      Jubileum moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 21:40:53 #275
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_26990048
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 21:06 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    ik mis de sleurhut
    Die lenen we gewoon van mous
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 13 mei 2005 @ 21:44:35 #276
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_26990141
    Ik vind hem wel mooi, die Papa-fiets, maar godsgruwelijk duur. Mijn budget voor verjaardag en vaderdag samen reikt nog niet zo ver. Maar ik liet hem niet aan mijn vriend zien en die was wel enthousiast, moet ik zeggen.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juli 2005 @ 16:34:44 #277
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28481091
    Sinds enkele weken loopt mijn dochter continue papa, papaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, papaaaahaaaaaaaa door het huis achter me aan.

    En nu word ik nog Papa2 ook als alles goed gaat!
    Twee dreumesjes welke denken dat ik de meest ultieme man in het universum ben
    pi_28493050
    Prima.



    Swetsenegger: van harte.
      dinsdag 5 juli 2005 @ 10:32:40 #279
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_28504080
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:34 schreef Swetsenegger het volgende:
    Sinds enkele weken loopt mijn dochter continue papa, papaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, papaaaahaaaaaaaa door het huis achter me aan.

    En nu word ik nog Papa2 ook als alles goed gaat!
    Twee dreumesjes welke denken dat ik de meest ultieme man in het universum ben
    Heuh? Heb ik iets gemist?
    * dutchie gaat snel alle betreffende topics nalopen.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      dinsdag 5 juli 2005 @ 10:51:06 #280
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_28504471
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 10:32 schreef dutchie het volgende:
    Heuh? Heb ik iets gemist?
    * dutchie gaat snel alle betreffende topics nalopen.
    Ja, je moet wel op blijven letten Dutch!
    ***
      dinsdag 5 juli 2005 @ 11:17:55 #281
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_28505110
    Krijg je als je niet meer zo veel op Fok! komt, je wordt gelijk keihard afgestraft.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 juli 2005 @ 10:39:34 #282
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28852811
    Het ontbijtje

    E.T. ging op jacht naar de nieuwe Harry Potter, dus papa mocht z'n dochter vermaken (Sowieso is Zaterdagochtend mijn ochtend, dan kan E.T. uitslapen en op zondag draaien we het ritueel normaal gesproken om).

    Saskia was al wat hangerig en heeft al 2 dagen hele vieze luiers (in combinatie met die kleine rode vlekjes denken we toch aan een of andere kinderziekte), maar verder vrolijk zat.

    Nu kreeg ik wel trek in een ontbijtje, dus ik zet Saskia, welke constant bij me wilde zitten, onder luid protest neer en ik loop richting de koelkast met de vraag of ze ook een plakje kaas wil. Nou, daar was ze wel mee te lijmen. "Ja!" riep ze luid, al knikkend voor me uit richting koelkast.

    "Kaassss!" roept ze nog enthousiast terwijl ik als echte nederlander de kaasschaaf zuinig over het kiloblok haal en het plakje in d'r handen geef.

    Verliefd kijkt ze naar me op, met in d'r linker hand haar kaas, ze zegt "hik" en kotst de hele keuken onder Met grote verbaasde ogen kijkt ze naar me op. Je ziet 'r denken "Hoe kan dat nou??" gevolgd door een nieuwe "hik" komt er een volgende straal met d'r ochtend pap over haar jurkje en tegen de kastjes gespetterd. De verbazing is er nu wel vanaf. Ze vind het niet echt leuk meer.

    Ze begint zachtjes te huilen... "hik" nog een golf zurige prut spettert in het rond, het lijkt het laatste te zijn. Volledig besmeurd, met grote tranen kijkt ze naar me op en steekt al huilend haar armpjes in de lucht. "papaah *snif* *snif*".

    Ik trek als behendige vader snel d'r jurkje uit, til haar op en laat haar d'r besmeurde armpjes om m'n nek slaan, terwijl ze haar zurige toetje in mijn nek duwt. "*snik* *snif*". Vervolgens kijkt ze naar d'r linkerhand en begint met smaak het plakje kaas op te eten.

    Daar sta ik dan, met een kind in d'r luier, onder de kots ondertussen lekker van haar kaas smikkelend daarbij enigzins onwelriekende dampen verspreidend. Een zurige plas aan mijn voeten, met daarin een vrolijk rood jurkje ronddobberend en geen mogelijkheid om de troep op te ruimen, aangezien bij elke poging om Saskia te laten zakken ze zich als een babychimp in m'n nekhaar vastklampt.

    IK heb even geen trek meer in m'n ontbijtje
      zaterdag 16 juli 2005 @ 10:42:12 #283
    30488 coolbabe
    My little pwny
    pi_28852851
    achgut Saskia
    *schuift Swets een bordje Brinta onder z`n neus*
    Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
    pi_28852906
    Geweldig verhaal Eetsmakelijk jeroen
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_28852926
    Mooi vertelt Swets!

    [ Bericht 4% gewijzigd door Randa_v op 16-07-2005 11:17:29 ]
    pi_28853350


    Wat schrijf je toch ontzettend leuk én vol liefde over je dochter.
    Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
      zaterdag 16 juli 2005 @ 12:52:23 #287
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_28855415
    mooi verhaaltje weer
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 16 juli 2005 @ 13:08:43 #288
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
      zaterdag 16 juli 2005 @ 13:36:02 #289
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_28856408
    Leuk geschreven Swets, de stoere man is best soft geworden! (= een lieve papa)
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 juli 2005 @ 13:43:19 #290
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28856583
    quote:
    Op zaterdag 16 juli 2005 13:36 schreef melonovy het volgende:
    Leuk geschreven Swets, de stoere man is best soft geworden! (= een lieve papa)
    Hoho... ik deins niet terug voor kots. Daar moet je best stoer voor zijn .
      zaterdag 16 juli 2005 @ 13:55:34 #291
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_28856849
    Oke, das waar!
    De papa van mijn kids is ook stoer en lief, maar kan het niet zo mooi onder woorden brengen, dat kan ik in jouw verhaaltjes wel heel erg waarderen!
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 16 juli 2005 @ 14:37:41 #292
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_28857734
    *ligt dubbel van het lachen*
    Wat kun je toch heerlijk schrijven Swets
    pi_28860957
    leuk geschreven ja
    Zoals ma kamper piet zegt:
    ~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
      Jubileum moderator dinsdag 19 juli 2005 @ 21:18:11 #294
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_28956436
    HELP, IK WORD VADER!


    Vanaf woensdag 27 juli zendt de AVRO het nieuwe programma Help! Ik Word Vader uit. Tooske Breugem overvalt iedere week een aankomend vader met de ultieme vadertest. Een weekend lang krijgt de pappa in spé twee kinderen ‘op proef’. De aanstaande moeder volgt samen met haar beste vriendin, moeder en Tooske de gebeurtenissen op de voet. Is hij klaar voor het vaderschap?

    De kijker wordt getuige van de eerste kennismaking met het ouderschap voor de aankomende vaders in kwestie. Zij krijgen namelijk totaal onvoorbereid, een weekend lang, twee kinderen te logeren. Vervolgens moeten ze voor de kinderen zorgen. Alle vreugde maar ook beslommeringen horen hierbij van slaapliedjes zingen tot luiers verschonen. In een overdonderend tempo leren de aanstaande pappa’s alle facetten van het vaderschap kennen. Hierbij werken de omstandigheden niet altijd mee. De telefoon gaat, tegelijkertijd staat er iemand voor de deur en tot overmaat van ramp zijn de luiers op. Ondertussen kijkt de toekomstige moeder mee en zal zij haar oordeel vellen over de beproevingen van haar partner.

    Je eerste kind krijgen is een levensveranderende ervaring. Vrouwen zijn over het algemeen goed voorbereid op deze ingrijpende gebeurtenis. Als klein meisje al achter de poppenwagen, daar wordt de basis gelegd voor het moederschap. Zo niet voor de man. Vanaf het moment dat de zwangerschap een feit is begint voor hem een verwarrende tijd. Twijfels over zijn capaciteiten als vader zijn wellicht aan de orde van de dag. Wordt hij wel een goede vader? Hoe houd je ze rustig? Terwijl de zwangerschap vordert en de moeder steeds rustiger wordt slaan bij veel aanstaande vaders de zenuwen toe: Help! Ik Word Vader.

    Erik (33): ‘Kom alsjeblieft naar huis. Ik wil mijn vrijheid terug’.

    Sander (27): ‘Het leukste moment van deze dagen is het moment waarop ik de kinderen kan uitzwaaien’.

    ‘Ik heb zeker heel veel geleerd dit weekeind. En ik ben beter voorbereid op de komst van mijn eigen kindje’.

    Sebastiaan (24): ‘Ik heb wel respect gekregen voor al die ouders die in hun eentje een kind moeten opvoeden’.

    Woensdag 19.55 uur Nederland 2
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:28:43 #295
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28958924
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 21:18 schreef Lois het volgende:
    HELP, IK WORD VADER!


    Vanaf woensdag 27 juli zendt de AVRO het nieuwe programma Help! Ik Word Vader uit. Tooske Breugem overvalt iedere week een aankomend vader met de ultieme vadertest. Een weekend lang krijgt de pappa in spé twee kinderen ‘op proef’. De aanstaande moeder volgt samen met haar beste vriendin, moeder en Tooske de gebeurtenissen op de voet. Is hij klaar voor het vaderschap?

    De kijker wordt getuige van de eerste kennismaking met het ouderschap voor de aankomende vaders in kwestie. Zij krijgen namelijk totaal onvoorbereid, een weekend lang, twee kinderen te logeren. Vervolgens moeten ze voor de kinderen zorgen. Alle vreugde maar ook beslommeringen horen hierbij van slaapliedjes zingen tot luiers verschonen. In een overdonderend tempo leren de aanstaande pappa’s alle facetten van het vaderschap kennen. Hierbij werken de omstandigheden niet altijd mee. De telefoon gaat, tegelijkertijd staat er iemand voor de deur en tot overmaat van ramp zijn de luiers op. Ondertussen kijkt de toekomstige moeder mee en zal zij haar oordeel vellen over de beproevingen van haar partner.

    Je eerste kind krijgen is een levensveranderende ervaring. Vrouwen zijn over het algemeen goed voorbereid op deze ingrijpende gebeurtenis. Als klein meisje al achter de poppenwagen, daar wordt de basis gelegd voor het moederschap. Zo niet voor de man. Vanaf het moment dat de zwangerschap een feit is begint voor hem een verwarrende tijd. Twijfels over zijn capaciteiten als vader zijn wellicht aan de orde van de dag. Wordt hij wel een goede vader? Hoe houd je ze rustig? Terwijl de zwangerschap vordert en de moeder steeds rustiger wordt slaan bij veel aanstaande vaders de zenuwen toe: Help! Ik Word Vader.

    Erik (33): ‘Kom alsjeblieft naar huis. Ik wil mijn vrijheid terug’.

    Sander (27): ‘Het leukste moment van deze dagen is het moment waarop ik de kinderen kan uitzwaaien’.

    ‘Ik heb zeker heel veel geleerd dit weekeind. En ik ben beter voorbereid op de komst van mijn eigen kindje’.

    Sebastiaan (24): ‘Ik heb wel respect gekregen voor al die ouders die in hun eentje een kind moeten opvoeden’.

    Woensdag 19.55 uur Nederland 2
    Wat een verschrikkelijk bevooroordeeld misleidend inleidend stukje voor een stupide TV programma.
    'Vrouwen zijn over het algemeen goed voorbereid', m'n reet.

    Een kind krijgen is voor een vrouw net zo'n wereld veranderende ervaring als voor een man. NIEMAND welke nog nooit een kind gekregen heeft kan overzien hoe je leven veranderd of wat voor invloed een kind op je dagelijks bestaan heeft.

    Natuurlijk zullen alle mannen welke plotseling overvallen worden met TWEE kinderen er een zooitje van maken (ik dacht dat van alle geboren kinderen in Nederland er maar een procentje of 3 uit tweelingen bestaan trouwens). Ik denk alleen dat exact hetzelfde geldt voor kinderloze vrouwen welke plotseling twee kinderen in hun schoot geworpen krijgen. OUderschap groei je in. Kinderen rennen namelijk niet direkt al slopend door het huis terwijl net de telefoon gaat.Over het algemeen beginnen ze al liggend, een beetje vaag de wereld inkijken met af en toe een verlangen naar een fles en een luier volschijtend.

    De insteek is aan bovenstaand inleidend verhaaltje wel weer duidelijk. De dommige onhandige vaders to be eens 'humoristisch' in beeld brengen

    Ik neem aan dat het duidelijk is dat IK er niet naar ga kijken
    pi_28958991
    ik vind 't ook een nare opzet, zeker dat ze er dus kennelijk zo mee overvallen worden. ook leuk voor die kinderen!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:31:26 #297
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28959117
    Inderdaad heel stom, van luiers verwisselen tot slaapliedjes zingen. Het klinkt bijna als spelletjes voor een babyshower zoals ze het brengen
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_28959122
    Ik gebruikte mijn poppenwagen als grasmaaier.

    Lijkt me idd niet leuk voor die vaders.. zou ik mijn man iig niet voor opgeven.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 22:34:04 #300
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28959146
    Welke omroep stichting gaat deze zooi uitzenden, ik kan de neiging een mail te sturen niet onderdrukken eigenlijk

    -edit- Avro... figures.
      dinsdag 19 juli 2005 @ 22:36:28 #301
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_28959240
    Trouwens, wie zou daar in godsnaam zijn kinderen voor lenen?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')