abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 december 2008 @ 16:33:10 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64211985
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die ironie steeds, doe je dat expres moblo? In een topic waarin je bashen probeert te begrijpen iemand die vrijetijdswetenschappen studeert een huppelkutje noemen, is niet erg tactisch.
Inderdaad! Ultieme sadness, de TS heeft zich dusdanig gediskwalificeerd dat ze er beter aan doet haar mond te houden.
pi_64212075
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die ironie steeds, doe je dat expres moblo?

om te laten zien hoe debiel het wel niet is de vooroordelen worden zomaar geroepen terwijl er totaal geen grond voor is omdat men te weinig weet van het nut van studies

Zo zien helaas ook veel studenten/scholieren het nut van mijn studie niet in, en wordt het imago helemaal verkeerd geprofileerd: nerds Maar srsly, ik heb ook een sociaal leven én er is enorm veel vraag naar afgestudeerden op mijn gebied..

Maar omdat mensen er te weinig vanaf weten wordt er snel gebashed, is een studie niets waard, en ga zo maar door

en het doet me deugd dat mensen zien dat mijn kreet op de vorige pagina totaal nutteloos, kansloos en onaardig is
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 16:36:30 #153
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64212126
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:36 schreef pfaf het volgende:
Zo red je je er mooi uit hè.
ik hoef me nergens uit te redden
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 16:37:43 #155
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64212156
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:36 schreef pfaf het volgende:
Zo red je je er mooi uit hè.
Ik vind 'm wel gewaagd
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 21 december 2008 @ 16:39:20 #156
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64212224
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik hoef me nergens uit te redden
Serieus genomen word je sowieso al niet meer inderdaad.
pi_64212239
wat ik wel raar vind is dat dit soort dingen vooral opvallen als het om 'WO studies' gaat die worden afgedaan als 'nutteloos'.

het credo heerst nog steeds dat een WO-naampje sowieso garant staat voor kwaliteit. Of het zo is weet ik niet, maar ik denk dat er genoeg HBO instellingen zijn die een kwalitatief uitstekend pakket aanbieden en prima afgestudeerden aanlevert, maar die toch als minder worden gezien, per definitie, als een WO studie op een totaal ander gebied. Het is namelijk appels met peren vergelijken (zoals de Accountant en de Vrijetijdsdeskundige hierboven)
Ja doei.
pi_64212286
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

Serieus genomen word je sowieso al niet meer inderdaad.
ja, en nu ga ik mezelf maar verhangen dan, als ik door jou niet meer serieus word genomen heeft het leven geen zin meer

of je me nu serieus neemt of niet, wat is jouw reden om te bashen?
Gewoon omdat het kán (wat velen hier doen zegt men, gewoon, omdat het leuke reacties oplevert?) óf omdat je echt vindt dat je als WO-er sowieso superieur bent, ongeacht persoonlijkheid?
Ja doei.
pi_64212373
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
wat ik wel raar vind is dat dit soort dingen vooral opvallen als het om 'WO studies' gaat die worden afgedaan als 'nutteloos'.

het credo heerst nog steeds dat een WO-naampje sowieso garant staat voor kwaliteit. Of het zo is weet ik niet, maar ik denk dat er genoeg HBO instellingen zijn die een kwalitatief uitstekend pakket aanbieden en prima afgestudeerden aanlevert, maar die toch als minder worden gezien, per definitie, als een WO studie op een totaal ander gebied. Het is namelijk appels met peren vergelijken (zoals de Accountant en de Vrijetijdsdeskundige hierboven)
Bashen heet niet voor niks bashen, het doel is niet om de discussie te winnen maar om je mede-discussieerder op stang te jagen. Het is dus ook heul niet noodzakelijk om goede argumenten te gebruiken, appels met bakstenen vergelijken is toegestaan .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 21 december 2008 @ 16:43:23 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64212388
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, en nu ga ik mezelf maar verhangen dan, als ik door jou niet meer serieus word genomen heeft het leven geen zin meer

of je me nu serieus neemt of niet, wat is jouw reden om te bashen?
Gewoon omdat het kán (wat velen hier doen zegt men, gewoon, omdat het leuke reacties oplevert?) óf omdat je echt vindt dat je als WO-er sowieso superieur bent, ongeacht persoonlijkheid?
Heb je je eigen topic wel gelezen? Het antwoord staat er al duizend keer, maar je blijft maar in je verongelijkte, gekrenkte, serieuze wereldje leven lijkt het wel.
pi_64212392
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:35 schreef motorbloempje het volgende:
er is enorm veel vraag naar afgestudeerden op mijn gebied.
Mag ik hem inkoppen

Dit topic zegt trouwens meer over jouw minderwaardigheidscomplex dan over het HBO-bashen.
pi_64212470
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Mag ik hem inkoppen

Dit topic zegt trouwens meer over jouw minderwaardigheidscomplex dan over het HBO-bashen.
oh, nu heb ik ook nog een minderwaardigheidscomplex, shit
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 16:46:24 #163
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64212488
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:

Je weet dat studies geaccrediteerd worden hè? Maar praat jezelf maar 'omhoog' hoor.
pi_64212515
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:46 schreef pfaf het volgende:
Je weet dat studies geaccrediteerd worden hè? Maar praat jezelf maar 'omhoog' hoor.
Bron?
pi_64212571
Dat praktijk-argument gaat trouwens ook niet op. Net alsof WO-ers na een maand werken niet weten dat de praktijk anders is dan de theorie. Dit 'voordeel' is dus maar zeer beperkt houdbaar.
pi_64212579
wat deed jij nou eigenlijk Piet?
Ja doei.
pi_64212649
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
wat deed jij nou eigenlijk Piet?
HBO
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64212684
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

HBO
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ja, dat had je al 's gezegd ja
Ja doei.
pi_64212721
Genoeg gebashed voor vandaag..
  zondag 21 december 2008 @ 16:54:04 #170
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64212779
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:48 schreef Fastmatti het volgende:
Dat praktijk-argument gaat trouwens ook niet op. Net alsof WO-ers na een maand werken niet weten dat de praktijk anders is dan de theorie. Dit 'voordeel' is dus maar zeer beperkt houdbaar.
Dat komt doordat met de handen werken nogal eens wordt verward met praktijk. Tijdens mijn studie was ±50% van de vakken weldegelijk praktijkgericht ( stage en afstuderen nog niet eens meegenomen). Dat de wetenschappelijke praktijk niet kan zonder een frame van theoretische kennis is logisch.
pi_64212791
Hoewel ik wel durf te stellen dat HTS boven bijvoorbeeld WO psychologie staat. Maar daarmee komen we weer in een alfa-beta discussie.
pi_64212797
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:52 schreef Finitio het volgende:
Op de middelbare school is het nog duidelijk, vwo is havo op een hoger niveau.
Van de vervolgopleiding is het dan opeens heel moeilijk om te zien waar het niveau hoger ligt, omdat er veel verschillende studierichtingen, met verschillende moeilijkheidsgraden zijn.
Feit blijft echter dat HBO de voortzetting van havo is, en WO de voortzetting van vwo,
daaruit zou je kunnen afleiden dat HBO'ers over het algemeen minder kunnen.
minder kunnen is nog steeds relatief...

hetzelfde geldt voor de drempel MBO-HBO

Kunstacademie is ook HBO geloof ik? Etc.
Er zijn zoveel richtingen én mensen met verschillende talenten.
Het kúnnen is het probleem denk ik over het algemeen niet, omdat iedereen weer iets anders kán, zeg maar

Talenten zijn er niet voor niets, en ik zal ongetwijfeld geen tekenkunstenaar of loodgieterstalent zijn bijvoorbeeld
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 16:55:40 #173
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64212832
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
Daar ga je weer! Of is dit ook weer een test van je?
pi_64212834
Het ene talent is meer waard dan het andere. Beta's hebben nu eenmaal een hoger IQ.
pi_64212851
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat komt doordat met de handen werken nogal eens wordt verward met praktijk. Tijdens mijn studie was ±50% van de vakken weldegelijk praktijkgericht ( stage en afstuderen nog niet eens meegenomen). Dat de wetenschappelijke praktijk niet kan zonder een frame van theoretische kennis is logisch.
helemaal waar

maar, er zijn verschillende niveaus in praktijkgericht werken en ik blijf toch van mening dat voor elke graad een andere persoon geschikt is, en dat het zo kan zijn dat voor bepaalde leidinggevende functies bijvoorbeeld, de voorkeur ook kan gaan naar iemand met een HBO opleiding, in plaats van de WO-sollicitant
Ja doei.
pi_64212860
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:55 schreef pfaf het volgende:
Dat wilde ik zeggen
pi_64212865
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

De praktijk leer je in de praktijk. Een HBO-school loopt vaak ook hopeloos achter.
pi_64212868
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Het ene talent is meer waard dan het andere. Beta's hebben nu eenmaal een hoger IQ.
Zo is het.
pi_64212882
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:55 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hé, ik verdiep me niet in kunst, ik weet dat soort dingen niet.
Als je het weet mag je het me vertellen hoor
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 16:58:45 #180
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64212947
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hé, ik verdiep me niet in kunst, ik weet dat soort dingen niet.
Als je het weet mag je het me vertellen hoor
Maar je wilt er wel wat mee insinueren!
pi_64212993
euh, nee
vertel eens, wat wil ik volgens jou insinueren?
Ja doei.
pi_64213012
Overigens moet TS zich niet zo aanstellen. Als je van de TU komt en dit vertelt dan is één van de eerste opmerkingen die ik naar mijn hoofd krijg "ik wist niet dat er ook normale mensen op de TU zitten". Zo'n poppetje is dan natuurlijk direct afgeschreven.

Het is altijd wat.
  zondag 21 december 2008 @ 17:02:10 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64213065
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
euh, nee
vertel eens, wat wil ik volgens jou insinueren?
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

minder kunnen is nog steeds relatief...

hetzelfde geldt voor de drempel MBO-HBO

zondag 21 december 2008 @ 17:03:19 #184
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64213099
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:00 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens moet TS zich niet zo aanstellen. Als je van de TU komt en dit vertelt dan is één van de eerste opmerkingen die ik naar mijn hoofd krijg "ik wist niet dat er ook normale mensen op de TU zitten". Zo'n poppetje is dan natuurlijk direct afgeschreven.

Het is altijd wat.
Ik krijg bijna wekelijks het compliment: "Studeer jij aan een Uni? "
pi_64213108
Zal ik ff een TTchange aanvragen, "waarom het eeuwige TS bashen?".
pi_64213114
ik wil hier juist mee zeggen dat een kunstacademiestudent niet 'minder' kan dan een WO - Rechtenstudent de talenten, interesses en vaardigheden liggen gewoon ergens anders

that's all
Ja doei.
pi_64213134
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zal ik ff een TTchange aanvragen, "waarom het eeuwige TS bashen?".
ik had 'm nog wel expres niet in KLB geopend
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 17:06:46 #188
122997 zquing
Drama Junk
pi_64213206
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil hier juist mee zeggen dat een kunstacademiestudent niet 'minder' kan dan een WO - Rechtenstudent de talenten, interesses en vaardigheden liggen gewoon ergens anders

that's all
maar over 't nut voor de samenleving valt wel te twijvelen. Qua mogelijkheid om kennis op te nemen zeer waarschijnlijk ook
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64213241
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:03 schreef motorbloempje het volgende:

that's all
Net als bij zeer creatieve personen met het syndroom van down. (die ik ken)
De talenten, interesses en vaardigheden liggen gewoon ergens anders..
pi_64213276
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:06 schreef zquing het volgende:

[..]

maar over 't nut voor de samenleving valt wel te twijvelen. Qua mogelijkheid om kennis op te nemen zeer waarschijnlijk ook
ach, iemand die naar de hogeschool voor de kunsten gaat hoeft niet perse 'dom' te zijn, maar heeft gewoon een liefde voor theater

omdat in A'dam maar 24 van de 2000 wordt aangenomen ofzo moet een groot deel toch wel een back-up plan hebben.

En volksvermaak (theater) is zeker van nut voor de samenleving
Ja doei.
pi_64213288
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:07 schreef Finitio het volgende:

[..]

Net als bij zeer creatieve personen met het syndroom van down. (die ik ken)
De talenten, interesses en vaardigheden liggen gewoon ergens anders..
inderdaad
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 17:10:54 #192
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64213337
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

bij mij in ieder geval niet..

een lamballige toevallig intelligente gozert die door een WO-studie is heengefietst heeft bij mij zeker NIET de voorkeur boven een HBO-er die aan kan tonen ook tijdens zijn studie niet stil te hebben gezeten
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik denk dat een afgestudeerde HBO-Accountantant of hoe heet dat allemaal, meer waarde tot de maatschappij kan bijdragen dan een of ander huppelkutje dat "Vrijetijdswetenschappen" gaat studeren
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een WO opleiding is niet altijd beter dan een HBO opleiding, het ligt er maar net aan welk beroep je uit wilt gaan oefenen..

Ik heb liever een praktijkgerichte HBO-manager dan een theoretische hoogdravende WO-manager boven of onder me staan
Waar slaat dit op?

Je vergelijkt een gemotiveerde HBO'ers met een luie WO'er, je vergelijkt een goede HBO-opleiding met een 'mindere' WO-opleiding, je vergelijkt praktijkgerichte HBO-managers met hoogdravende theoretische WO-managers. Kan het er bij jou niet in dat er ook gewoon gemotiveerde, praktijkgerichte WO'ers zijn, en lamballerige HBO'ers? Gaat het er bij jou niet in dat dat er ook heel veel nuttige WO-opleidingen zijn? Waarom denk jij dat elke WO'er meteen 'hoogdravend' en 'theoretisch' is?

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64213412
Begrijpend lezen is ook een vak

Het gaat mij er om dat opleiding NIET PERSÉ garant staat voor een nuttig mens

Er zijn dozijnen goede WO opleidingen, er zijn dozijnen goede HBO opleidingen etc.
Maar het ligt aan de persoon die de opleiding volgt of die opleiding ook daadwerkelijk nut heeft

Een WO-er staat niet garant voor puik werk, een HBO-er ook niet en een MBO-er ook niet.
Het gaat om de persoon die deze opleiding volgt, niet om het onderwijs an sich.
Daarom de vergelijking tussende pezende HBO-er en de lamballende WO-er die het liefst slapend rijk wil worden

Het is de basis: met een slecht in elkaar stekende opleiding is de kans dat men toch nog weet waar hij het over heeft in het bedrijfsleven kleiner, maar ook op de wél goed beoordeelde opleidingen is het maar de vraag wat de student er van maakt.

Dát wil ik er mee zeggen..
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 17:17:19 #194
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64213559
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:13 schreef motorbloempje het volgende:

Er zijn dozijnen goede WO opleidingen, er zijn dozijnen goede HBO opleidingen etc.
Maar het ligt aan de persoon die de opleiding volgt of die opleiding ook daadwerkelijk nut heeft

Een WO-er staat niet garant voor puik werk, een HBO-er ook niet en een MBO-er ook niet.
Daarom de vergelijking tussende pezende HBO-er en de lamballende WO-er die het liefst slapend rijk wil worden

Het is de basis: met een slecht in elkaar stekende opleiding is de kans dat men toch nog weet waar hij het over heeft in het bedrijfsleven kleiner, maar ook op de wél goed beoordeelde opleidingen is het maar de vraag wat de student er van maakt.

Dát wil ik er mee zeggen.
Natuurlijk, maar dat zijn allemaal onzinnige argumenten. Je hoeft echt niemand te overtuigen dat zowel WO'ers als HBO'ers hard moeten werken en inzet moeten tonen. Het lijkt me overduidelijk dat een luie WO'er niet altijd boven een HBO'er wordt gekozen. Echter, als ik zeg dat men normaliter eerder de voorkeur geeft aan een WO'er, dan betekent dat natuurlijk niet dat ik meteen zeg dat alléén opleiding van invloed is. Over begrijpend lezen gesproken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64213591
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat zijn allemaal onzinnige argumenten. Je hoeft echt niemand te overtuigen dat zowel WO'ers als HBO'ers hard moeten werken en inzet moeten tonen. Het lijkt me overduidelijk dat een luie WO'er niet altijd boven een HBO'er wordt gekozen. Echter, als ik zeg dat men normaliter eerder de voorkeur geeft aan een WO'er, dan betekent dat natuurlijk niet dat ik meteen zeg dat alléén opleiding van invloed is. Over begrijpend lezen gesproken.
Nou, dan had ik dát argument verkeerd begrepen, excuses
Ja doei.
pi_64213677
quote:

Inderdaad, huizen houden over het algemeen meer warmte vast naarmate er meer isolatiemateriaal is aangebracht.
pi_64213714
wat een prachtige vergelijking !
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 18:01:56 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64214985
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:00 schreef Fastmatti het volgende:

Het is altijd wat.
Dat zegt meer over de mensen waarmee jij omgaat.
pi_64219695
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik vind het ongelovelijk. Je hoeft nog maar een jaar vakken te volgen, daarna stage en afstuderen. Daarna zul je merken dat het niet zoveel uitmaakt wat je gestudeerd hebt maar wel dat je een WO-denkwijze bezit.
Ik studeer voor m'n plezier, niet omdat ik later een dikbetaalde baan wil. Ik had een dik betaalde baan en die heb ik opgegeven omdat ik toch liever wat door wilde leren. WO vind ik saai.. een opleiding doorlopen zonder ook maar iets hoeven uit te voeren vind ik niet uitdagend. Dan ga ik liever een opleiding doen waar je voortdurend in groepsverband bezig bent.
  zondag 21 december 2008 @ 21:27:53 #200
122997 zquing
Drama Junk
pi_64222125
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:27 schreef Earry het volgende:

[..]

Ik studeer voor m'n plezier, niet omdat ik later een dikbetaalde baan wil. Ik had een dik betaalde baan en die heb ik opgegeven omdat ik toch liever wat door wilde leren. WO vind ik saai.. een opleiding doorlopen zonder ook maar iets hoeven uit te voeren vind ik niet uitdagend. Dan ga ik liever een opleiding doen waar je voortdurend in groepsverband bezig bent.
Beetje zonde, je kan altijd nog hbo doen nadat je bachelor gehaald heb over een jaartje, of dan schrijf je je in voor HBO en dan haal je gelijktijdig WO en doe je de leuke groepsprojecten op HBO
pi_64224071
M'n Bachelor heb ik aan het einde van dit jaar overigens.. met andere woorden, ik begin inderdaad pas met die HBO opleiding nadat ik m'n bachelor hier binnen heb.
pi_64228142
quote:
Dan ga ik liever een opleiding doen waar je voortdurend in groepsverband bezig bent.
Als werken in groepsverband jouw ding is, ga je toch lekker bij een sportclub?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 22 december 2008 @ 00:52:39 #203
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_64231716
quote:

Ik ben het hier niet mee eens. Een WO en HBO opleidingen HOREN garant te staan voor een minimaal niveau van denken en een minimaal niveau van vakkennis en bekwaamheid. Natuurlijk is de wereld niet perfect, maar voor de meeste studies klopt dit toch aardig. Een beta-WO'er is daarmee bijna per definitie nuttig voor de maatschappij, omdat hij aan deze niveau's voldoet. Een beta HBO'er kan best op datzelfde niveau zitten qua capaciteit, maar die garantie is er niet, zijn/haar garantie ligt lager. Die garantie is wat het evrschil maakt bij sollicitaties, promoties etc. Zo werkt het echt, iig in mijn dagelijkse praktijk.

Wat ik denk dat er gebeurd is dat mensen bijvoorbeeld een luie WO'er zien. Dan wordt te snel de conclusie getrokken dat het een niet nuttig persoon is. Dat is natuurlijk niet waar. Een dergelijk persoon kan met minder moeite een beter resultaat verkrijgen als hij/zij toch de studie haalt. In de ogen van veel mensen zal dit een slechte werknemer zijn. In de ogen van een slimme baas is dit een nuttige werknemer. Resultaat gaat immers nog altijd boven alles.

Maar in Nederland hangt vaak een sfeer waar je bijvoorbeeld op school ook cijfers krijgt voor 'de moeite'. Dit kweekt een verwachtingspatroon bij kinderen dat moeite doen de eigenschap is die je moet hebben. Ik zie het gevolg daarvan overal om me heen. ik krijg het gevoel dat die sfeer sterker blijft hangen op het MBO, waardoor ook het misverstand ontstaat dat door slechts 'harder' te werken iemand hogerop komt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_64237643
inderdaad, ze horen garant te staan ja
dat ontken ik ook totaal niet
Ja doei.
  maandag 22 december 2008 @ 10:35:12 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64237663
quote:

[..]
WO vind ik saai.. een opleiding doorlopen zonder ook maar iets hoeven uit te voeren vind ik niet uitdagend. Dan ga ik liever een opleiding doen waar je voortdurend in groepsverband bezig bent.
Sjesus, op het moment dat je denkt dat dit topic niet dieper kan zakken! Als jij er zulke beredeneringen en logica op nahoudt heb je sowieso niets op het WO te zoeken!
pi_64238231
Lol. Ach. Mensen die zeggen dat WO saai is koesteren blijkbaar een aversie tegen kennis. Je hoeft je niet in alles te interesseren, maar als je een beetje intelligent bent word je graag uitgedaagd en leidt dat vanzelf tot de drang naar meer kennis. Dan zit je op het WO prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2008 11:06:59 (schandalige taalfout!) ]
  maandag 22 december 2008 @ 11:03:17 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64238368
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:58 schreef RRGJL het volgende:
Lol. Ach. Mensen die zeggen dat WO saai is koesteren blijkbaar een aversie tegen kennis. Je hoeft je niet in alles te interesseren, maar als je een beetje intelligent bent wordt je graag uitgedaagd en leidt dat vanzelf tot de drang naar meer kennis. Dan zit je op het WO prima.
Ja precies. Als je zegt dat je op het WO te weinig uit te voeren hebt, dan ben je gewoon niet nieuwsgierig en/of ambitieus genoeg. Ga dan gewoon voor hogere cijfers en regel daarmee een student-assistentschap, uitdaging genoeg dan. En zo zijn er wel meer opties, maar bij het WO moet je die dingen vaak zelf regelen ja. Als je elk project hapklaar op je bordje wil hebben, dan is HBO inderdaad de geschikte (lagere) keus.
  maandag 22 december 2008 @ 11:59:20 #208
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64239590
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:06 schreef zquing het volgende:

[..]

Twijvelen? Jesus f. christ gast

Ik ben het met de inhoud ook niet eens. Kunst vervult net zo goed een functie als de maserati dealer.
  maandag 22 december 2008 @ 12:02:38 #209
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_64239696
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:58 schreef RRGJL het volgende:
Lol. Ach. Mensen die zeggen dat WO saai is koesteren blijkbaar een aversie tegen kennis. Je hoeft je niet in alles te interesseren, maar als je een beetje intelligent bent word je graag uitgedaagd en leidt dat vanzelf tot de drang naar meer kennis. Dan zit je op het WO prima.
Colleges, de stof en de mensen, zijn intersant.
Onderzoek doen/ leren onderzoeken ook.
Maar tentamens (dom wel leren, anderen laten zien dat je het begrepen& onthouden hebt wat je moest begrijpen en weten)
En verslagen schrijven (dingen doorgeven aan anderen, kunstje leren wat mij ook nog eens niet ligt en weinig interactie heeft),
Presentaties zijn nog wel ok.

Het zijn wel de dingen waarop je gemeten word, alleen moet ik me daar nogsteeds aan overgeven aan dat "resultaat gericht" werken. Resultaatgericht werk is gewoonweg niet boeiend en haal daar nauwelijks voldoening uit, Aha-erlebnis is al geweest en gezien mn brede interesse wil ik liever het volgende.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 22 december 2008 @ 12:13:39 #210
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64240097
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:02 schreef kless het volgende:

[..]

Maar tentamens (dom wel leren, anderen laten zien dat je het begrepen& onthouden hebt wat je moest begrijpen en weten)
En verslagen schrijven (dingen doorgeven aan anderen, kunstje leren wat mij ook nog eens niet ligt en weinig interactie heeft),

Het zijn wel de dingen waarop je gemeten word, alleen moet ik me daar nogsteeds aan overgeven aan dat "resultaat gericht" werken. Resultaatgericht werk is gewoonweg niet boeiend en haal daar nauwelijks voldoening uit, Aha-erlebnis is al geweest en gezien mn brede interesse wil ik liever het volgende.
Hoe bedoel je resultaatgericht werken?

Verslagen schrijven heb ik altijd al leuk gevonden. Alleen dat wetenschappelijke dat is zoveel gedoe he?
pi_64240202
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:59 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Twijvelen? Jesus f. christ gast

Ik ben het met de inhoud ook niet eens. Kunst vervult net zo goed een functie als de maserati dealer.
Waarom gaat iedereen er meteen vanuit dat ik twijfelde over 't nut van die paar kunstacademie studenten Van mijn kant meer respect voor de persoon die de kunstacademie doet dan de zoveelste persoon die rechten doet omdat hij toch wat moet studeren.
  maandag 22 december 2008 @ 12:19:37 #212
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_64240316
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hoe bedoel je resultaatgericht werken?

Verslagen schrijven heb ik altijd al leuk gevonden. Alleen dat wetenschappelijke dat is zoveel gedoe he?
Dat je werkt aan waarop je gemeten kan worden. Niet onderzoek zelf maar de tentamens en verslagen. Schrijven heb ik een spuughekel aan. het ligt me niet kost me veel tijd en moeite en leverd amper goed resultaat op. en dat ligt niet aan de inhoud, dat deel zit wel goed.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 22 december 2008 @ 12:23:37 #213
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64240459
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:16 schreef zquing het volgende:

[..]

Waarom gaat iedereen er meteen vanuit dat ik twijfelde over 't nut van die paar kunstacademie studenten Van mijn kant meer respect voor de persoon die de kunstacademie doet dan de zoveelste persoon die rechten doet omdat hij toch wat moet studeren.
Ik dacht dat je dat je je vraagtekens zette bij het nut?
  maandag 22 december 2008 @ 12:25:08 #214
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64240514
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:19 schreef kless het volgende:

[..]

Dat je werkt aan waarop je gemeten kan worden.
Kuttige realiteit idd.

Maar wel hoe het overal zo ongeveer zal gaan verder

'Nuttig' spelen is veel interessanter.
  maandag 22 december 2008 @ 15:20:12 #215
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_64246485
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:02 schreef kless het volgende:

[..]

Als je een hekel hebt aan dom kennis reproduceren en verslagjes tikken zou ik heel ver uit de buurt van het HBO blijven.
pi_64340508
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je een hekel hebt aan dom kennis reproduceren en verslagjes tikken zou ik heel ver uit de buurt van het HBO blijven.
beetje cru gezegd, maar wel waar: op het HBO leer je vooral hoe dingen die al uitgevonden zijn werken en tik je je het lazarus aan verslagen in alle soorten en maten.

Als je niet de interesse hebt om zelf dingen te bedenken (in ieder geval niet tijdens je opleiding) is HBO zeer geschikt, als je echter de waarom van dingen wilt weten en dingen wilt verbeteren zit je op het WO beter..

Beroeps- of Wetenschappelijk Onderwijs dus
Ja doei.
pi_64340666
Mwoh vind ik toch wel erg overdreven hoor. Lijkt me stug dat creativiteit niet wordt gestimuleerd. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je over bepaalde competenties beschikt ja, dat is het hele idee van beroepsonderwijs. Maar het wordt nu wel erg zwart-wit afgeschilderd.
pi_64340896
Zo zwart wit zal het ook vast niet, maar dat is wel het algemene verschil tussen Beroeps- en Wetenschappelijk onderwijs
Ja doei.
pi_64396285
Het is sowieso al onzinnig om af te geven op 'het' mbo of 'het' hbo.. het is namelijk een verzameling van een hoop instellingen en een hoop verschillende studies, en dan soms ook nog verschillende mbo niveaus.

Iedereen moet gewoon iets zoeken op zn eigen niveau, laat de rest t lekker uitzoeken. Maar waarom sommige mensen hier ook zo trots verkondigen dat hun eigen opleiding niets voorsteld (en daarom alle andere opleidingen binnen het mbo of hbo) is me een beetje een raadsel, ga dan iets nuttigs met je tijd doen, kies een echte studie of had beter je best gedaan op de middelbare school
pi_64396708
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als je niet de interesse hebt om zelf dingen te bedenken (in ieder geval niet tijdens je opleiding) is HBO zeer geschikt, als je echter de waarom van dingen wilt weten en dingen wilt verbeteren zit je op het WO beter..

Beroeps- of Wetenschappelijk Onderwijs dus
Wat een onzin. geld misschien voor een aantal studies, maar zeker niet voor alles.

Beetje vreemd om, als TS van dit topic, alle 'hbo-er's' (wat al een rare verzamelnaam is) weg te zetten als mensen die niet de interesse hebben om zelf na te denken of om dingen te verbeteren. Das nauwelijks beter/wijzer dan hoe je collega wo-ers zich gedragen in klb eigenlijk.

"wo-ers die zeggen dat je mensen niet moet bashen om hun opleiding maar zichzelf wel neerzetten als intelligente, nieuwsgierige wereldverbeteraars omdat ze wo doen "
pi_64396787
het is misschien een ongelukkig geformuleerde stelling, maar het idee en verschil tussen het HBO en het WO is dat je de interesse hebt of niet hebt om wetenschappelijk bezig te zijn En andere interesses hebben zegt niets over je intelligentie, m.i.

Op het HBO word je natuurlijk ook niet geremd op het moment dat je met geweldige plannen komt om de boel eens anders aan te pakken, mag ik hopen, op het WO is dat de grondslag van de opleiding: wetenschappelijk en vernieuwend bezig zijn.

dat bedoelde ik hiermee te zeggen: op het WO wordt het van je verwacht en als je daar niet op zit te wachten, dan moet je dat, net als verder alles in het leven wat je niet ziet zitten, gewoon niet doen

je mag mij zien hoe je wilt, als TS van dit topic ik weet van mezelf, en dat weten mijn familie en vrienden ook, dat ik meen wat ik zeg en dat ik een persoon niet beoordeel om wat hij of zij doet, wil, kan of ga zo maar door

Net als de rest van de internetmensen is het lastig om je via een toetsenbord uit te drukken omdat je de intonatie en persoon(gezicht) er niet bij ziet, en zoals ik hierboven al zei, heb ik me misschien wat ongelukkig uitgedrukt, terwijl ik dat écht niet zo bedoel, als ik het wèl zo zou bedoelen had ik wel een 'Bash hier 'minderwaardige mensen' tot in den treure' geopend ofzo!

Het feit blijft dat elke opleidingssoort een andere insteek heeft, daar is niets geheims, niets lulligs en niets minderwaardigs aan, zeggen dat iemand die bewust of onbewust een keuze heeft gemaakt voor het een of het ander dommer is en een 'cursus' doet in plaats van een studie, dàt is wel minderwaardigmakend

[ Bericht 42% gewijzigd door motorbloempje op 27-12-2008 12:54:06 ]
Ja doei.
pi_64397382
quote:
het is misschien een ongelukkig geformuleerde stelling, maar het idee en verschil tussen het HBO en het WO is dat je de interesse hebt of niet hebt om wetenschappelijk bezig te zijn En andere interesses hebben zegt niets over je intelligentie, m.i.
Als je hiermee wil suggereren dat je voor het WO niet heel wat meer in je mars moet hebben dan sla je de plank dus echt finaal mis...
pi_64397474
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je hiermee wil suggereren dat je voor het WO niet heel wat meer in je mars moet hebben dan sla je de plank dus echt finaal mis...
Ja en nee. Ik heb wel het idee, en ja ik geef toe dat dat puur speculatie is, dat op het HBO genoeg potentiële WO'ers zitten. Dan heb ik het puur over capaciteit, niet over doorzettingsvermogen / ambitie.
pi_64397486
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik wil hiermee suggereren, dat als iemand met een VWO diploma naar het HBO gaat omdat hij dat meer bij zijn denk- en gevoelspatroon vindt passen, dat daar niets mis mee is.

En ik denk zeker niet dat je voor elke willekeurige WO studie an sich 'meer in je mars moet hebben' eigenlijk

het verschilt per studie en per opleiding

er zijn genoeg HBO-ers die een WO-studie prima aan zouden kunnen als ze die interesse hebben, maar om te stellen dat een WO opleiding AN SICH al moeilijker is dan een HBO opleiding, neuh, ik denk dat er genoeg HBO-opleidingen zijn die net zo pittig zijn én dat er WO opleidingen zijn die 'te wensen over laten'.
Ja doei.
pi_64397590
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:55 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik heb wel het idee, en ja ik geef toe dat dat puur speculatie is, dat op het HBO genoeg potentiële WO'ers zitten. Dan heb ik het puur over capaciteit, niet over doorzettingsvermogen / ambitie.
ik denk dat menig persoon met een Havo diploma of zelfs VMBO diplima qua capaciteiten prima op het WO zou kunnen fungeren, echter is het geheel persoonlijk inderdaad of de ambitie en het doorzettingsvermogen er wel is

en zo is 't met alles in het leven. Ieder mens kan heel veel bereiken, als de wil en de wil om er moeite in te steken er maar zijn
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')